abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54158063
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Combineer die welvaart met het feit dat bedrijfsleven en oude werknemers helemaal niet zo blij zijn met elkaar en ik voorzie dat het doorwerken na je 65e ook in de toekomst niet de norm wordt.
Als iedereen de vrije keus heeft niet, nee. Dat valt met vergrijzing nog even te bezien.

aan de andere kant, mijn vader wordt 65 aankomende januari en heeft een paar maanden terug nog een nieuwe baan aangenomen. Productiviteit (en workaholisme) zit in de familie blijkbaar .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_54158256
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Om maar eens aan te geven dat er nog heel wat water door de Rijn moet voordat we daadwerkelijk allemaal op ons 65e nog werken. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren. Bedrijven zitten niet te wachten op oud personeel, en oud personeel zit niet te wachten op langer werken. Ervan uitgaande dat de wereld niet vergaat kan je er vanuit gaan dat Nederland de komende decennia steeds welvarender wordt. Combineer die welvaart met het feit dat bedrijfsleven en oude werknemers helemaal niet zo blij zijn met elkaar en ik voorzie dat het doorwerken na je 65e ook in de toekomst niet de norm wordt.
Veel mensen hebben geen keuze, 2009 begint de vergrijzing. Als je geen goed pensioen hebt moet je gewoon door blijven gaan. De aow enzo steeds minder wordt omdat voor de mensen die nog werken het gewoon anders onbetaalbaar wordt.

De vergrijzing is echt een heel groot probleem waar nu vrij luchtig over wordt gedaan
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_54158308
Ow ja, AirwiN, wat ik ook nog bedacht: kijk, voordat je ergens naartoe wilt gaan werken, zul je toch echt eerst even 'meters moeten maken' (zoals ik dat laatst zo mooi gehoord heb). En ik heb het idee dat je in het bedrijfsleven meer meters maakt qua kennis en vakinhoud dan tijdens de opleiding. En dàt hoop ik binnenkort eens te gaan doen/ondervinden.

Om mijn statement even af te maken. En als mijn beeld daarin scheef is, staat het je uiteraard vrij om mij daarin te verbeteren (of ieder ander).
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_54158385
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:28 schreef mrbox het volgende:
De vergrijzing is echt een heel groot probleem waar nu vrij luchtig over wordt gedaan
Tuurlijk. De vaste kiezers van met name twee van de huidige regerinspartijen zouden niet graag zien dat er nu al iets aan het omslagsprincipe gedaan wordt, maar besteden dat met liefde uit aan hun kinderen. Charmant .
pi_54158470
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:39 schreef jackson het volgende:

[..]

Kort gezegd het vinden van een optimale looproute door een magazijn aan de hand van een picklijst. Ik moet er dus voor zorgen dat het systeem een ideale route berekend en deze uitprint voor de orderpicker. Klinkt simpel maar is het totaal niet .
Spaar me pickvolgordes. Een voormalig werkgever speelde het klaar om eerst de rolcontainers aan het eind (in plaats van aan het begin) van de pickroute neer te zetten, en vervolgens ook nog eens de artikelen (koelversproducten, dus breekbaar) van licht naar zwaar op de bon te zetten in plaats van andersom. En er dan nog op hameren dat die volgorde klopt en dat je het zo moet picken.
Prima, jouw toetjes en jouw klanten die gaan klagen waarom de fruithapjes zijn getorpedeerd door 10kg boter.
pi_54158634
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als iedereen de vrije keus heeft niet, nee. Dat valt met vergrijzing nog even te bezien.
Zoals ik al zei: bij een stijgende welvaart zal die keus er voor velen ook zijn. En anders is het waarschijnlijk de keus tussen: uitkering trekken of uitkering trekken. Het bedrijfsleven ziet het over het algemeen gewoon niet zitten in oud personeel. Boven de 50 zijn ze je meestal al liever kwijt dan rijk, laat staan boven de 65 . Zelfs in tijden van enorme krapte op de arbeidsmarkt willen bedrijven ze nog niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54158665
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zelfs in tijden van enorme krapte op de arbeidsmarkt willen bedrijven ze nog niet.
Waarbij de pessimisten denken dat "enorme krapte" in de aankomende jaren nieuwe definities gaat bereiken .
pi_54158718
Ja, maar wat is de oplossing? Wanneer prefereren we nu iemand van boven de 50 tov van jong spul?
pi_54158757
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:28 schreef mrbox het volgende:

[..]

Veel mensen hebben geen keuze, 2009 begint de vergrijzing. Als je geen goed pensioen hebt moet je gewoon door blijven gaan. De aow enzo steeds minder wordt omdat voor de mensen die nog werken het gewoon anders onbetaalbaar wordt.

Niemand doet er hier luchtig over maar onwaarschijnlijke verhalen als "werken tot je 75e" of erger zijn gewoon niet reëel. Alleen al vanwege het feit dat veel ouderen gewoon niet meer meekunnen vanwege hun gezondheid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54158824
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:51 schreef MNR het volgende:
Ja, maar wat is de oplossing? Wanneer prefereren we nu iemand van boven de 50 tov van jong spul?
Nu? Als die 50-jarige echt een bijdrage kan leveren die het jonge spul niet kan (in de ogen van de werkgever), of als het jonge spul echt helemaal, helemaal op is. Daar op kunnen selecteren is een luxe, en een luxe die met de vergrijzing maar zo eens minder en minder te permitteren zou zijn.
pi_54158856
quote:
"De" oplossing bestaat niet natuurlijk . In het bedrijfsleven is sowieso een mentale omslag nodig anders houdt het gewoon meteen op. Verder zal het er wel op neer komen dat er veel arbeid van buiten de landsgrenzen gehaald zal worden. Alleen zal het deze keer meer om hoger opgeleiden gaan dan om ongeschoolde krachten.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:02:04 #262
13749 AirwiN
Time to give
pi_54158947
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:06 schreef MNR het volgende:

[..]

Haha, kijk hem dan (afgezien van dat je helemaal gelijk hebt)

Knap van je, goeie instelling. Hoe lukt het je om objectief te blijven?
Ik ga in een workshop nooit een inhoudelijke discussie aan. Ik ben alleen maar de begeleider, niet een belanghebbende. Dus op het moment dat iemand van afdeling A klaagt en afdeling B is het daar niet mee eens, dan reageert deze vanzelf wel. Ik zorg dat ze elkaar niet in de haren vliegen, vat regelmatig samen en bewaak dat het oorspronkelijke onderwerp niet uit het zicht verdwijnt.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
A man whose time flows off-beat
pi_54158958
Dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat we nu niet veel kunnen doen maar dat het eigenlijk een signaal is dat er zelf voor zorgt dat je je continue blijft ontwikkelen?

En wat zal er over 10 jaar spelen? (even in het midden dat we de vergrijzing oplossen). Heeft daar iemand al een idee over?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:07:13 #264
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159051
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:31 schreef MNR het volgende:
Ow ja, AirwiN, wat ik ook nog bedacht: kijk, voordat je ergens naartoe wilt gaan werken, zul je toch echt eerst even 'meters moeten maken' (zoals ik dat laatst zo mooi gehoord heb). En ik heb het idee dat je in het bedrijfsleven meer meters maakt qua kennis en vakinhoud dan tijdens de opleiding. En dàt hoop ik binnenkort eens te gaan doen/ondervinden.

Om mijn statement even af te maken. En als mijn beeld daarin scheef is, staat het je uiteraard vrij om mij daarin te verbeteren (of ieder ander).
Heel veel zaken die je in je opleiding leert lijken hopeloos verouderd. Als je aan de slag gaat, merk je dat het principe van oude wijn in nieuwe zakken veel wordt gehanteerd. Het lijkt iets nieuws, maar de basis die je tijdens je studie hebt geleerd, die is nog steeds van toepassing.

Ik neem softwareontwikkeling als voorbeeld. De pakketten die op de opleiding zijn gebruikt, zijn waarschijnlijk verouderd. De beginselen van het programmeren zullen echter niet wezenlijk veranderd zijn. In een nieuw pakket moet je dus wel even je weg zoeken, maar je hebt een bepaald startpunt.

Over de laatste stand van zaken zul je uiteraard wel bij leren en bij blijven leren.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:09:33 #265
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159099
quote:
Wanneer het je meer oplevert dan het kost! Zoals het nu ook al werkt eigenlijk, maar dan ten gunste van het jonge spul...
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:11:27 #266
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_54159142
Tieten?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:12:36 #267
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159166
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:11 schreef jackson het volgende:
Tieten?
Die heb jij niet... Opzouten dus!
pi_54159280
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:02 schreef MNR het volgende:
Dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat we nu niet veel kunnen doen maar dat het eigenlijk een signaal is dat er zelf voor zorgt dat je je continue blijft ontwikkelen?

En wat zal er over 10 jaar spelen? (even in het midden dat we de vergrijzing oplossen). Heeft daar iemand al een idee over?
Over 10 jaar doen we ons uiterste best om de enorme tekorten aan personeel in sommige sectoren op te lossen en klagen we over de hondsberoerde kwaliteit van de dienstverlening van die sectoren.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:18:44 #269
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159292
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:12 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Tieten!
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:20:32 #270
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159337
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:18 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Tieten!
Jij daarentegen...
pi_54159361
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:11 schreef jackson het volgende:
Tieten?
Daar kan ik nu geen gevatte opmerking over maken zonder mezelf in discrediet te brengen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:23:31 #272
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159410
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:20 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Jij daarentegen...
Ze staan ook erg goed in m'n nieuwe betaalbare, simpele doch elegante zwarte jurkje.

Zul je altijd zien, net als je gaat klagen dat je nergens kan vinden wat je zoekt, loop je er prompt tegenaan.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_54159417
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:18 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Tieten!
"Ah mevrouw TD, wees welkom in onze organisatie. We zijn erg onder de indruk van uw, errrr, kwaliteiten! "

donderdag 25 oktober 2007 @ 14:25:17 #274
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159440
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:23 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Ze staan ook erg goed in m'n nieuwe betaalbare, simpele doch elegante zwarte jurkje.
Klinkt goed, heb je al een gemeenschappelijke afspraak in gedachten wanneer ik jou daarin kan bewonderen?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:25:37 #275
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159445
Driebergen was trouwens tof vanmorgen.
Ik ben nu zo ver dat ik zelf mag/kan inschatten wanneer ik me minder aan mijn slaap/waak ritme hoef te houden. Voorlopig houd ik me dus nog even goed vast aan dat ritme, want het gaat me nog niet stabiel genoeg. Mijn god wat ik toch verstandig.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:26:42 #276
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159471
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:25 schreef TwistedDarling het volgende:
Driebergen was trouwens tof vanmorgen.
Ik ben nu zo ver dat ik zelf mag/kan inschatten wanneer ik me minder aan mijn slaap/waak ritme hoef te houden. Voorlopig houd ik me dus nog even goed vast aan dat ritme, want het gaat me nog niet stabiel genoeg. Mijn god wat ik toch verstandig.
Lange leve de stijgende lijn!

Nog gesproken over je dipje van afgelopen week?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:27:37 #277
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159492
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:25 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Klinkt goed, heb je al een gemeenschappelijke afspraak in gedachten wanneer ik jou daarin kan bewonderen?
Wellicht is het wat voor de fotoshoot die we nog moeten doen. Ooit, nog steeds liever wanneer ik me weer wat beter voel in m'n eigen lichaam. (wat de goede kant op begint te gaan trouwens).
pi_54159531
TD kom je morgen ook even langs bij de rockmeet?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:30:29 #279
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159549
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:26 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Lange leve de stijgende lijn!

Nog gesproken over je dipje van afgelopen week?
Zeker. Ik was tot de conclusie gekomen dat dergelijke dipjes zelfs belangrijk zijn omdat ik daarmee nu ervaring opdoe dat het dipjes zijn en geen terugvallen. Dat het overkomelijk is. Dat was ze met me eens, het is een zeer goed teken dat ik er nu zelf een ander label aan begin te geven.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:32:20 #280
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159599
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:29 schreef Memento-Mori het volgende:
TD kom je morgen ook even langs bij de rockmeet?
Euh.
Zou kunnen, misschien.
Dat ligt er aan hoe ik me morgen voel. Maandag heb ik een tentamen, dus ik wil niet teveel vermoeiende dingen doen dit weekend.
Het is in de stairway neem ik aan?
Vanaf hoe laat?
pi_54159634
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:32 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Euh.
Zou kunnen, misschien.
Dat ligt er aan hoe ik me morgen voel. Maandag heb ik een tentamen, dus ik wil niet teveel vermoeiende dingen doen dit weekend.
Het is in de stairway neem ik aan?
Vanaf hoe laat?
vanaf 20uur in de stairway.en eten vanaf 18 in broadway, zou leuk zijn kuuk en jdude komen o.a ook en Q natuurlijk
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:34:38 #282
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159649
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:27 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Wellicht is het wat voor de fotoshoot die we nog moeten doen. Ooit, nog steeds liever wanneer ik me weer wat beter voel in m'n eigen lichaam. (wat de goede kant op begint te gaan trouwens).
Leuk, we hebben de tijd... Komt goed!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:35:35 #283
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159672
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:30 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Zeker. Ik was tot de conclusie gekomen dat dergelijke dipjes zelfs belangrijk zijn omdat ik daarmee nu ervaring opdoe dat het dipjes zijn en geen terugvallen. Dat het overkomelijk is. Dat was ze met me eens, het is een zeer goed teken dat ik er nu zelf een ander label aan begin te geven.
Goed zo! Ik krijg er zelf helemaal een blij gevoel van. Het is je echt van harte gegund!
pi_54159758
Oh en TD het is halloweenthema dus gek mag
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:40:11 #285
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159786
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:34 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

vanaf 20uur in de stairway.en eten vanaf 18 in broadway, zou leuk zijn kuuk en jdude komen o.a ook en Q natuurlijk
Als ik me net zo voel als vandaag dan kan ik wel even naar de stairway komen denk ik.

Oh halloween whehe. volgens mij heb ik niet echt iets halloweenerigs.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:41:32 #286
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_54159823
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:12 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Jij ook niet... dus houdoe
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_54159840
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:40 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Als ik me net zo voel als vandaag dan kan ik wel even naar de stairway komen denk ik.

Oh halloween whehe. volgens mij heb ik niet echt iets halloweenerigs.
zou gezellig zijn
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:43:35 #288
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159858
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:35 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Goed zo! Ik krijg er zelf helemaal een blij gevoel van. Het is je echt van harte gegund!
Thnx.

Het begint nu ook steeds minder onwerkelijk te worden, ik vond beter worden eerst namelijk maar een raar idee, het leek iets utopisch.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:43:56 #289
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159863
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:41 schreef jackson het volgende:

[..]

Onderhand heb ik wel een A cupje hoor...
pi_54159874
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:07 schreef AirwiN het volgende:
De beginselen van het programmeren zullen echter niet wezenlijk veranderd zijn.
Ik noem een AOP.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:44:52 #291
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_54159875
Nou ik ga weer hard verder studeren, ik ben op dreef vandaag.

donderdag 25 oktober 2007 @ 14:45:25 #292
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_54159885
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:43 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Meer trainen dan kan het wellicht een klein b-tje worden
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:46:39 #293
13749 AirwiN
Time to give
pi_54159914
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:43 schreef TwistedDarling het volgende:

Het begint nu ook steeds minder onwerkelijk te worden, ik vond beter worden eerst namelijk maar een raar idee, het leek iets utopisch.
Na jarenlang ermee gelopen te hebben, kan ik wel begrijpen dat je zelf geen oplossing ziet. Wat dat betreft is het des te toffer dat je zo snel al merkbaar resultaat boekt. Het kan alleen maar nòg beter worden zeg maar...
pi_54159983
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:44 schreef Litpho het volgende:
Ik noem een AOP.
L, doe me een lol
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:51:13 #295
13749 AirwiN
Time to give
pi_54160005
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik noem een AOP.
Aspect Georiënteerd Programmeren, vergelijkbaar dus met Object Georiënteerd Programmeren, je kijkt alleen vanuit een andere hoek!
pi_54160043
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:41 schreef jackson het volgende:
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:43 schreef AirwiN het volgende:
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:45 schreef jackson het volgende:
Meer trainen dan kan het wellicht een klein b-tje worden

(jackson, borsten worden kleiner (!) van trainen, of ze blijven gelijk)
pi_54160078
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:51 schreef AirwiN het volgende:
Aspect Georiënteerd Programmeren, vergelijkbaar dus met Object Georiënteerd Programmeren, je kijkt alleen vanuit een andere hoek!
Ik ben blij dat jullie er zo 'scherp' van worden, dat doet me deugd
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:57:54 #298
13749 AirwiN
Time to give
pi_54160120
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:54 schreef MNR het volgende:

[..]

[..]

[..]

(jackson, borsten worden kleiner (!) van trainen, of ze blijven gelijk)
Als het om borsten gaat is jackson waarschijnlijk meer van de praktische invulling wat hij ermee kan doen dan over de theoretische achtergrond van hoe ze werken...
pi_54160125
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:51 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Zeg, ga eens ergens anders zonder kennis de motivator uithangen.
pi_54160133
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:50 schreef MNR het volgende:

[..]

L, doe me een lol
Als ik over DP begin ben ik direct weer een seksist, dus deze leek me wel veilig .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')