Halverwege mijn stage hebben ze mij die mogelijkheid wel geboden, maar daar ben ik toen niet op ingegaan omdat ik nu nog graag verder wil leren. Ik ben pasgeleden 21 geworden en ik vind het nog te vroeg om het bedrijfsleven in te gaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:21 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
had je geen mogelijkheid er te blijven, of wilde je niet?
Ahhhwwww...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:21 schreef Litpho het volgende:
Hey M. Gisteren laat, vanochtend laat
, nu druk
.
Yesch, eigenlijk gewoon verder werken aan mijn opdracht. Heb vanmiddag 1 afspraak staan waar ik de voortgang bespreek. Verder weinig bijzonders. Doe het rustig aan zo naar het weekend toequote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:17 schreef MNR het volgende:
[..]
Wat mag jij vandaag allemaal doen (ook afstuderen toch?)?
Zo is het!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:21 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nee, ik heb vakantie. Gisteren hebben we de boel maar om 7 uur dichtgegooid.
.
Wat jij?
Dat was precies ook bij mij. Na afronding van de opleiding was ik 20/21, en vond mezelf te jong om toen al tot mijn 65e te gaan werken; dus maar een andere opleiding nog gedaanquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:25 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Halverwege mijn stage hebben ze mij die mogelijkheid wel geboden, maar daar ben ik toen niet op ingegaan omdat ik nu nog graag verder wil leren. Ik ben pasgeleden 21 geworden en ik vind het nog te vroeg om het bedrijfsleven in te gaan.
Wat houd je afstudeeropdracht in? En in welke fase zit je?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:26 schreef jackson het volgende:
Yesch, eigenlijk gewoon verder werken aan mijn opdracht. Heb vanmiddag 1 afspraak staan waar ik de voortgang bespreek. Verder weinig bijzonders. Doe het rustig aan zo naar het weekend toe![]()
Ik denk dat dat achteraf alleen maar verstandig is, je verdiept je wat minder in dingen die je echt interesseren met een vervolgstudie. Hetgeen ik nu doe is veel te breed geörienteerd. Voor mijn gevoel heb ik nergens écht verstand van.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:28 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dat was precies ook bij mij. Na afronding van de opleiding was ik 20/21, en vond mezelf te jong om toen al tot mijn 65e te gaan werken; dus maar een andere opleiding nog gedaan
Herkenbaar! Ik vertrouw er maar op dat ik het échte werk in het bedrijfsleven tegenkom en leer.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:31 schreef Mike.Strutter het volgende:
Ik denk dat dat achteraf alleen maar verstandig is, je verdiept je wat minder in dingen die je echt interesseren met een vervolgstudie. Hetgeen ik nu doe is veel te breed geörienteerd. Voor mijn gevoel heb ik nergens écht verstand van.
Nja, ik heb dan wel twee MBO-opleidingen gedaan (quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:34 schreef MNR het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik vertrouw er maar op dat ik het échte werk in het bedrijfsleven tegenkom en leer.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:34 schreef MNR het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik vertrouw er maar op dat ik het échte werk in het bedrijfsleven tegenkom en leer.
Kort gezegd het vinden van een optimale looproute door een magazijn aan de hand van een picklijst. Ik moet er dus voor zorgen dat het systeem een ideale route berekend en deze uitprint voor de orderpicker. Klinkt simpel maar is het totaal nietquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:30 schreef MNR het volgende:
[..]
Wat houd je afstudeeropdracht in? En in welke fase zit je?
En een beetje lamballen tot aan het weekend, het is be-lach-e-lijk![]()
Ik ben straks 25 als ik begin... Ideaal, slechts 40jaar werkenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:38 schreef Kuukske het volgende:
Ik was 24 uur 20 toen ik begon met werken. Nergens spijt van.
Nou idd, ik heb op mijn stages meer geleerd dan tijdens colleges. Mijn vorige afstuderen (HBO) ging ook nergens over. In die zin dat ik in vergelijking zoveel meer had geleerd als mijn medestudenten dat ik met kop en schouders erbovenuit stak op de resultatenlijst.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:37 schreef Sjowhan het volgende:
Nja, ik heb dan wel twee MBO-opleidingen gedaan () maar heb al zoveel dingen anders geleerd of bijgeleerd dan ik op de opleiding heb gehad. Af en toe heb ik echt zoiets van: "waar was die opleiding goed voor
"
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:38 schreef AirwiN het volgende:
![]()
*tranen afdroog*
Net wat ik nodig had!
Mijn vorige begeleider heeft me in ieder geval al aangeleerd om zoveel mogelijk andere mensen aan het werk te zetten en het zelf allemaal rustig aan te doenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:38 schreef AirwiN het volgende:
[..]
![]()
*tranen afdroog*
Net wat ik nodig had!
"Als het makkelijk was dan deed ik het zelf wel", zei een collega van me altijdquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:44 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Mijn vorige begeleider heeft me in ieder geval al aangeleerd om zoveel mogelijk andere mensen aan het werk te zetten en het zelf allemaal rustig aan te doen. "Je moet geen dingen doen die anderen ook kunnen"
Dat klinkt op het eerste gezicht best een leuke opdracht tbh. Dat het niet simpel is, kan ik wel inkomen. Heb jaartje of wat gewerkt op de accountafdeling van een internationaal, Japans transportbedrijf. Maarre.. begint al direct te kriebelen bij mij. Als er iets is wat lekker is, is het wel dat soort dingen uitzoeken en inrichtenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:39 schreef jackson het volgende:
Kort gezegd het vinden van een optimale looproute door een magazijn aan de hand van een picklijst. Ik moet er dus voor zorgen dat het systeem een ideale route berekend en deze uitprint voor de orderpicker. Klinkt simpel maar is het totaal niet.
De fase waarin ik zit is nogsteeds het bekijken/vergelijk van verschillende strategieën aan de hand van cretria. Gaan kijken welke strategieën in hoeveel procent van de gevallen sneller/langzamer zijn. Daarbij moet ik in mijn achterhoofd de mogelijkheden van het huidige systeem houden.
Tis allemaal erg kort door de bocht maargoed... je hebt een idee![]()
Voor het gemak even aannemend dat je over 40 jaar nog steeds op je 65e kunt stoppenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:40 schreef jackson het volgende:
Ik ben straks 25 als ik begin... Ideaal, slechts 40jaar werken![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:43 schreef MNR het volgende:
![]()
Helleuw AirwiN, alles goed vandaag?Ambtenaar was, toch?
Ik wil ook nog een master gaan doen, hierna. Maar ook werken. Dus dat wordt parttime werken denk ik. Kijken wat zij daarvan vinden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:25 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Halverwege mijn stage hebben ze mij die mogelijkheid wel geboden, maar daar ben ik toen niet op ingegaan omdat ik nu nog graag verder wil leren. Ik ben pasgeleden 21 geworden en ik vind het nog te vroeg om het bedrijfsleven in te gaan.
Het was een bedrijf was bijna perfect voor mij was, precies waar mijn interesses lagen en volop ruimte om mezelf nog verder te ontwikkelen. Alleen ik wil eerst mijn HBO-opleiding afronden, een Master-studie volgen en dan klop ik daar wel weer aan.
Wees niet bang.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:53 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik wil ook nog een master gaan doen, hierna. Maar ook werken. Dus dat wordt parttime werken denk ik. Kijken wat zij daarvan vinden.
Ik heb precies hetzelfde. Ben 22 als ik afstudeer. Geen zin om daarna tot mijn 65ste te werken. Kan beter nu even doorleren naar iets beters![]()
Het is ook zeker wel leuk hoor... het valt niet mee maar dat maakt het een uitdaging vind ik welquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:47 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat klinkt op het eerste gezicht best een leuke opdracht tbh. Dat het niet simpel is, kan ik wel inkomen. Heb jaartje of wat gewerkt op de accountafdeling van een internationaal, Japans transportbedrijf. Maarre.. begint al direct te kriebelen bij mij. Als er iets is wat lekker is, is het wel dat soort dingen uitzoeken en inrichten
Maar goed, onderzoeksfase (of orientatie?) is wel een van de meest belangrijke fases. De basis van je ontwerp en zo. Als die scheef is, valt alles in duigen. Succes jackson, klinkt als een leuke opdracht![]()
Dat denk ik eerlijk gezegd ookquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:54 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wees niet bang.
Tegen die tijd moet je tot je 75ste
Inderdaad.... wat waarschijnlijk niet zo zal zijn. Nou dan heeft deze jongen mooi rugklachten op zijn 65stequote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor het gemak even aannemend dat je over 40 jaar nog steeds op je 65e kunt stoppen.
Denk eigenlijk dat het een krappe inschatting is. Ik verwacht dat het eerder tegen de 100 gaat lopen gezien dat door (kleine) medische vooruitgangen onze levens verwachting al snel naar de 150 loopt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:54 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wees niet bang.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:54 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wees niet bang.
We vinden wel een passend werkje voor jequote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:00 schreef jackson het volgende:
[..]
Inderdaad.... wat waarschijnlijk niet zo zal zijn. Nou dan heeft deze jongen mooi rugklachten op zijn 65ste![]()
Mwoh, het menselijk lichaam zit zo in elkaar dat 120 eigenlijk wel de max is, en dan moet je al extreem veel geluk hebben en heel je leven behoorlijk gezond gedaan hebben. Er is wel wat meer nodig dan een kleine medische vooruitgang om dat te overwinnen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:02 schreef mrbox het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat het een krappe inschatting is. Ik verwacht dat het eerder tegen de 100 gaat lopen gezien dat door (kleine) medische vooruitgangen onze levens verwachting al snel naar de 150 loopt.
Ik ben 21 en al zwaar af aan het takelenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:00 schreef jackson het volgende:
[..]
Inderdaad.... wat waarschijnlijk niet zo zal zijn. Nou dan heeft deze jongen mooi rugklachten op zijn 65ste![]()
Jij zit zeker weer te internetten onder werktijd?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:09 schreef Godlike02 het volgende:
Allemaal luie allochtonen hier ofzo?![]()
Arbeid is goed voor de economie.![]()
En iets met Arbeit macht .....
Nopequote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij zit zeker weer te internetten onder werktijd?![]()
![]()
Die moet ik erin houden!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:13 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Nope![]()
Lastig te zeggen ook, fokken is niet mijn werk dus kan het lastig werktijd zijn.
In de pauze ben je op z'n productiefst?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:18 schreef Mike.Strutter het volgende:
Sinds ik weer bezig ben op FOK! is mijn productiviteit weer ernstig gedaald. Straks maar eens pauze nemen dus.
120 zit je zo aan, heel veel mensen gaa nu dood omdat ze medicatie door het gehele lichaam krijgen. Dat terwijl het maar voor een specifieke plaatst bedoeld is, hierdoor slijt het lichaam onnodig. Door dit te verhelpen stijgt de levens verwachting al aanzienlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh, het menselijk lichaam zit zo in elkaar dat 120 eigenlijk wel de max is, en dan moet je al extreem veel geluk hebben en heel je leven behoorlijk gezond gedaan hebben. Er is wel wat meer nodig dan een kleine medische vooruitgang om dat te overwinnen.![]()
Dan ben ik verzekerd van niet-productief zijn. Kan ik weer even op adem komenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In de pauze ben je op z'n productiefst?
Het lijkt me een veilige aanname om dat niet aan te nemenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor het gemak even aannemend dat je over 40 jaar nog steeds op je 65e kunt stoppen.
Nee. Ik ben iets later op mijn werk dan gepland. Verslapen zou betekenen dat mijn werk daar problemen mee zou hebbenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:26 schreef MNR het volgende:
[..]
Ahhhwwww...
Heb jij je verslapen voor je werk?
Pauzequote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:23 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Dan ben ik verzekerd van niet-productief zijn. Kan ik weer even op adem komen [afbeelding]
Vooralsnog is dat een heel wild idee.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:19 schreef mrbox het volgende:
[..]
120 zit je zo aan, heel veel mensen gaa nu dood omdat ze medicatie door het gehele lichaam krijgen. Dat terwijl het maar voor een specifieke plaatst bedoeld is, hierdoor slijt het lichaam onnodig. Door dit te verhelpen stijgt de levens verwachting al aanzienlijk.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat 150 jaaroud worden echt niet zo wild idee is hoor.
Och, hoeveel mensen van boven de 60 die fulltime werken ken jij irl?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het lijkt me een veilige aanname om dat niet aan te nemen.
Voorlopig had het dan ook voor de aanwezigen geen haastquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vooralsnog is dat een heel wild idee.![]()
Nu of over veertig jaar?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Och, hoeveel mensen van boven de 60 die fulltime werken ken jij irl?
Haha, kijk hem danquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:52 schreef AirwiN het volgende:
Nee, gedetacheerd bij de overheid om te helpen het personeelsbestand met 33% te verminderen. Over tien minuten een workshop. Maar met die ingesleten patronen zijn het vooral wrokshops. Jarenlange frustraties komen in één keer boven tafel. En dat is goed, want vanaf daar kunnen we weer samen verder...![]()
Heeft allemaal niks met de inhoud te maken, maar allemaal met omgaan met mensen. Als je dat kan, dan kun je in ieder vakgebied slagen...
Workshoppen!![]()
Nou, kijk maar eens rond op hogescholenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Och, hoeveel mensen van boven de 60 die fulltime werken ken jij irl?
Om maar eens aan te geven dat er nog heel wat water door de Rijn moet voordat we daadwerkelijk allemaal op ons 65e nog werken. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren. Bedrijven zitten niet te wachten op oud personeel, en oud personeel zit niet te wachten op langer werken. Ervan uitgaande dat de wereld niet vergaat kan je er vanuit gaan dat Nederland de komende decennia steeds welvarender wordt. Combineer die welvaart met het feit dat bedrijfsleven en oude werknemers helemaal niet zo blij zijn met elkaar en ik voorzie dat het doorwerken na je 65e ook in de toekomst niet de norm wordt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nu of over veertig jaar?. Ik ken er nu al een aantal, maar die doen het omdat ze het werken leuk vinden. De meeste mensen die ik ken die minder plezier hadden in hun werk zijn rond die tijd wel minder gaan werken, ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |