wat ik je blafquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef kkendall het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Als Amerika het niet doet zal Israel het doen.
Want als israel of Amerika het niet doen, zal Israel van Iran een Atoombom cadeau krijgen, denkt israel.
Nee. Libanon is te verdeeld voor een officieel deelname.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:10 schreef koudhier het volgende:
ja de hezbollah zal wel meedoen maar denk je dat de libanese regering haar "leger" inzet?
israel kan het denken, maar vree,md genoeg is israel voor de arabische en perzische machthebbers eigenlijk bijna 'onmisbaar'...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef kkendall het volgende:
Want als israel of Amerika het niet doen, zal Israel van Iran een Atoombom cadeau krijgen, denkt israel.
Hmmm, interessant.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik ben geen complot fanaat, maar het is heel gebruikelijk dat de politiek machthebbers bepaalde scenario's ontwikkelen waarin de publieke steun voor een eventuele oorlog 'gecreeerd' wordt door de media, spindocters en zelfs in scene gezette incidenten...
voorbeelden zijn bv het Tongkin Bay incident,, de Zimmerman brieven in de eerste wereldoorlog ... en de cia heeft bv voor een inval in Cuba ooit 'operation Northwood' uitgewerkt, wat uiteindelijk door de president afgekeurd werd, en niet uitgevoerd, al lijkt Tongkin er erg op.
het is zeker niet ondenkbaar dat men dat bij Iran zou overwegen... ik vermoed echter dat het nooit ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt, omdat zulke operaties ook een groot operationeel en politiek risico inhouden... zéker zo kort voor presidentsverkiezingen.
Soeiweso, zelfs met politieke steun, blijft het financiele probleem, dat een derde oorlog en volgende bezetting in een nóg groter land, door het amerikaanse leger moeilijk te dragen is en érg duur blijft, waar de kosten van defensie nu al uit de pan rijzen.
Ik denk dat nog wel eens flink tegen gaat vallen. Ik heb het idee dar Iraniers wat gemotiveerder zijn dan die Irakezen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:18 schreef Zyggie het volgende:
Ze kunnen Iran makkelijk militair wegvagen, maar dan krijg je weer een stel woestijnbewoners die constant zelfmoordaanslagen gaan plegen. Nu is Iran wel anders dan Irak, toch lijkt het me niet verstandig.
Israel heeft al onofficieel atoomwapens...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef kkendall het volgende:
Dat vind ik ook maar vreemde fanaten, maar ik zal de laatste zijn die zou ontkennen dat sommige doorgeslagen paranoia complot-ideeen, soms ergens ook een basis hebben in daadwerkelijke reele gebeurtenissen... Ik denk ook wel dat die aanslagen vervolgens net zo goed misbruikt zijn voor een specifieke politieke agenda, waar ze toevalig goed inpasten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:23 schreef DappertjeDik het volgende:
[..]
Hmmm, interessant.
Anyway, bij het idee van een "in scene gezet incident" moet ik altijd denken aan die lui die geloven dat Bush hoogstpersoonlijk die vliegtuigen de Twin Towers in vloog. Of die geloven dat de VS nooit op de maan zijn geland.
de troepenminderingen die tot nu toe in Irak zijn uitgevoerd zijn hard nodig geweest om verdere politieke schade te beperken en die troepen kunnen zéker niet zomaar 'ergens anders ingezet worden'...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:23 schreef nikk het volgende:
Wanneer de VS steeds meer het troepenaantal in Irak verminderen zal de kans ook steeds groter worden.
Lijkt mij tenminste.
ik heb ook wel eens begrepen dat de moderne iraniers graag willen verwestelijken en een aanval op het huidige regime alleen maar zullen toe juichen. voordat ayatollah weer aan de macht kwam ging het toch redelijk met iran? nu is het alsof ze weer een paar honderd jaar terug de tijd zijn ingegaan...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:25 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik denk dat nog wel eens flink tegen gaat vallen. Ik heb het idee dar Iraniers wat gemotiveerder zijn dan die Irakezen.
Motivatie > Firepower. Met Iran kunnen ze nog wel eens flink hun tanden op stuk bijten.
Ja, dat dachten we over Irak ook. Een peulenschil zou het zijn, want ze willen het immers zelf ook maar wat graag. En moet je nu eens kijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:39 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens begrepen dat de moderne iraniers graag willen verwestelijken en een aanval op het huidige regime alleen maar zullen toe juichen.
En jij denkt dat Israel niet door heeft dat Iran weet dat, als Iran ook maar één nucleaire scheet laat, ze direct de meeste sympathie die ze nog heft verspeelt en daarnaast het nucleaire arsenaal van Israel en de VS op haar dak krijgt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef kkendall het volgende:
[..]
Absoluut waar.
Als Amerika het niet doet zal Israel het doen.
Ze waren anders dicht in de buurt: http://thinkprogress.org/(...)an-amendment-passes/ Goed, Senaat, maar toch...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:03 schreef RM-rf het volgende:
Nooit-en-te-never dat het congres instemt met een derde oorlog, zélfs bij de grootste provocaties (dat weten de Iraniers en specifiek Ahmandidjad dan ook erg goed en die nut het slim uit)
Je begrijpt wel dat "een verwoestend bombardement" inhoudt dat er duizenden onschuldige burgers gedood gaan worden, waarmee jij met "Van mij mogen zequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:54 schreef Darklight het volgende:
Ik denk niet dat ze Iran gaan bezetten zoals Irak, maar een verwoestend bombardement uitvoeren
Van mij mogen ze![]()
Zelfs met zo'n amendement was er allerminst direkt een oorlog uitgebroken... hoogstwaarschijnlijk zou zo'n amendement gebruikt kunnen worden om bepaald verzet op later moment te 'breken' maar op korte termijn zijn zulke amendementen gewoon politieke schaakstukken...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze waren anders dicht in de buurt: http://thinkprogress.org/(...)an-amendment-passes/ Goed, Senaat, maar toch...
Zonder meer, hoor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zelfs met zo'n amendement was er allerminst direkt een oorlog uitgebroken... hoogstwaarschijnlijk zou zo'n amendement gebruikt kunnen worden om bepaald verzet op later moment te 'breken' maar op korte termijn zijn zulke amendementen gewoon politieke schaakstukken...
een spelletje van dreigen en het tonen van je tanden, waarbij de amerikanen dus het nadeel hebben dat Cheney enkel een kunstgebit mag indoen, als daarvoor genoeg politieke steun is.. wat veelal lukt, wat Cheney zonder kunstgebit ziet er voor de meeste amerikanen nóg enger uit, en dan hebben ze liever dattie wel zn tanden ..
maar dat er een 'politiek dreig-spelletje' gespeeld wordt betekent nog lang niet dat er ook daadwerkelijk gevochten wordt...
eigenlijk is het momenteel zo dat de Koude Oorlog in het klein nagespeeld wordt, die duurde uiteindelijk 35 jaar zonder dat het ooit tot een direkte militair confrontatie tussen de strijdhanen kwam (wel meerdere 'kleinere' conflicten en machtsspelletjes die gespeeld werden)
Dan draait het congres gewoon de geldkraan dicht...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:04 schreef Monidique het volgende:
En dan nog, dan geeft het parlement geen toestemming, het zal het Witte Huis zorg zijn. Ze hebben toestemming gekregen Irak aan te vallen, Iran blaast in Irak Amerikanen op en dus zou een aanval op Iran vallen binnen de Irakoorlog. Nee, daar zullen veel mensen het niet mee eens zijn, maar als het leger maar instemt, dat is genoeg.
In zulke zaken heeft president Bush toch een veto-recht om zo'n beslissing te overrulen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan draait het congres gewoon de geldkraan dicht...
'Jullie laten onze jongens in de kou zitten! Moordenaars!'quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan draait het congres gewoon de geldkraan dicht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |