http://www.wereldomroep.n(...)en-aanvallen-op-Iranquote:Rusland tolereert geen aanvallen op Iran
Teheran - Rusland zal militair optreden tegen Iran niet tolereren. Dat zei de Russische president Poetin tijdens een bezoek aan Iran, het eerste van een Kremlin-leider in meer dan zestig jaar.
Aanleiding voor het bezoek was een bijeenkomst van de vijf landen rond de Kaspische Zee. Op aandringen van Poetin is afgesproken dat geen enkel land in de regio zijn grondgebied zal laten gebruiken voor een aanval op een ander land. In Rusland wordt gespeculeerd dat de Verenigde Staten een basis in Azerbeidzjan zouden willen gebruiken voor mogelijke aanvallen op Iran. Washington en andere Westerse landen zeggen dat Iran kernwapens wil ontwikkelen, maar Teheran zegt dat het alleen kernenergie wil opwekken.
Poetin heeft de Iraanse president Ahmadinejad de volle steun toegezegd bij de afbouw van de kerncentrale in Bushehr. De centrale wordt aangelegd door Russische aannemers. Poetin heeft Ahmadinejad uitgenodigd voor een bezoek aan Moskou; een datum is nog niet bekend.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:01 schreef venomsnake het volgende:
tvp
Op naar de nieuwe vorm van proxy wars....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:21 schreef ed_reeb het volgende:
zowel de Bush als Poetin zijn gevaarlijk bezig. Ondertussen is het wel duidelijk dat Poetin naar steeds meer macht streeft en Rusland als een verkapte dictator regeert. Rusland is nog steeds een wereldmacht met een grote nucleaire wapencapaciteit. Poetin probeert een stevige russische invloedssfeer te behouden en waar de koude oorlog nog vooral ging om het bereik van het open water, gaat het ni om de wereldverdeling van de voorraden olie. De VS in Irak en diverse omringende landen, de russen duiken er tussen in op zoek naar vriendschapsbanden met alles wat maar over is..
Indien we onze burgers goed opvoeden, dan weet eenieder dat meedoen in een oorlog een verkapte zelfmoordpoging is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:21 schreef ed_reeb het volgende:
zowel de Bush als Poetin zijn gevaarlijk bezig.
Eerst geef je aan dat alles om de olie gaat. En vervolgens gaat het toch weer over terrorisme? Wat is het nou eigenlijk?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:42 schreef roffelpantoffel het volgende:
Heeft allemaal te maken met olie! Er dreigt spanning in Koerdistan en de oliep[rijs stijgt als een gek, met als gevolg dat de de waarde van de dollar als een gek daalt. Amerika onder druk dus. En zodra een van de olielanden zijn olie van de dollar aftrekt dan valt Amerika dat land binnen (zie Iraq). Nu dreigt Iran dit ook te doen en wat zie je gebeuren? Juist, Amerika wilt Iran nu aanvallen. Uiteraard mag het niet om olie gaan, dus verzint Bush een dreigementje, zoals 'jullie maken kernwapens' en geeft zichzelf vrijbrief om dat land binnen te vallen. Uiteindelijk vindt ie natuurlijk niets wat daarop wijst, maar is inmiddels wel weer de baas over die regio. En de dollar is weer een beetje safe.
Helaas voor hem gaat dat verhaaltje nu toch niet meer zo op, mensen hebben hem door!
Bekijk dit programma maar eens: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Is al in 2005 uitgezonden, maar lijkt nu toch werkelijkheid te worden!
Osama heeft zijn doel 6 jaar na dato dan toch bereikt lijkt het: het raken van financiele hart van Amerika!
Amerika maakt zich momenteel toch meer druk om de bemoeienis van Iran met Irak. Het vermeende steunen van militanten en dergelijke.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:42 schreef roffelpantoffel het volgende:
Heeft allemaal te maken met olie! Er dreigt spanning in Koerdistan en de oliep[rijs stijgt als een gek, met als gevolg dat de de waarde van de dollar als een gek daalt. Amerika onder druk dus. En zodra een van de olielanden zijn olie van de dollar aftrekt dan valt Amerika dat land binnen (zie Iraq). Nu dreigt Iran dit ook te doen en wat zie je gebeuren? Juist, Amerika wilt Iran nu aanvallen. Uiteraard mag het niet om olie gaan, dus verzint Bush een dreigementje, zoals 'jullie maken kernwapens' en geeft zichzelf vrijbrief om dat land binnen te vallen. Uiteindelijk vindt ie natuurlijk niets wat daarop wijst, maar is inmiddels wel weer de baas over die regio. En de dollar is weer een beetje safe.
Helaas voor hem gaat dat verhaaltje nu toch niet meer zo op, mensen hebben hem door!
Bekijk dit programma maar eens: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Is al in 2005 uitgezonden, maar lijkt nu toch werkelijkheid te worden!
Osama heeft zijn doel 6 jaar na dato dan toch bereikt lijkt het: het raken van financiele hart van Amerika!
Wat ligt ten grondslag van terrorisme vriend? Juist landjepik, religie en olie! Want wie geld heeft heeft macht om landje te veroveren en religieen te indoctrineren!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:58 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Eerst geef je aan dat alles om de olie gaat. En vervolgens gaat het toch weer over terrorisme? Wat is het nou eigenlijk?
In mijn optiek worden die berichten voornamelijkuit propaganda doeleinden verspreid en kan amerika het totaal niet hard maken dat iran actief aan het verzet/ terrorisme* in irak meewerkt. Als ze dat namelijk wel konden zouden ze allang een flinke klap uitgedeeld hebben aan iran.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Amerika maakt zich momenteel toch meer druk om de bemoeienis van Iran met Irak. Het vermeende steunen van militanten en dergelijke.
quote:Bush waarschuwt voor Derde Wereldoorlog
Uitgegeven: 17 oktober 2007 17:49
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft voor een Derde Wereldoorlog gewaarschuwd als Iran kernwapens krijgt.
ANP
Hij riep de leiders van de wereld op te voorkomen dat Teheran dergelijke wapens in handen krijgt, als zij een Derde Wereldoorlog willen vermijden.
Bush uitte zijn waarschuwing op een persconferentie woensdag in het Witte Huis in Washington. Hij noemde een nucleair bewapend Iran een zeer ernstige bedreiging voor de wereldvrede, en vooral ook voor Israël.
Tsja, ze komen wel met bewijzen dit keer, foto's en materiaal zoals de bommen en raketten bijvoorbeeld. Die kunnen natuurlijk gefabriceerd zijn, maar het was ook echt niet moeilijk geweest om wat WMD's te planten in Irak...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In mijn optiek worden die berichten voornamelijkuit propaganda doeleinden verspreid en kan amerika het totaal niet hard maken dat iran actief aan het verzet/ terrorisme* in irak meewerkt. Als ze dat namelijk wel konden zouden ze allang een flinke klap uitgedeeld hebben aan iran.
* afhankelijk van het oogpunt van de aanschouwer.
Een conflict op die schaal in het Midden-Oosten kan heel goed het einde van de islam en misschien ook wel Israël betekenen.quote:
Het einde van de islam niet: moslims zitten tot aan de Atlantische en de Stille Oceaan! Er zijn er bijna net zo veel als katholieken!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een conflict op die schaal in het Midden-Oosten kan heel goed het einde van de islam en misschien ook wel Israël betekenen.
Stel dat ze het doen, wat mij waarschijnlijk lijkt, wat nu? Amerika gaf wapens aan de vijanden van de Sovjet-Unie, men zag dat het geen oorlog waard was. Tweede punt, Amerika gaat daar weg, Iran blijft, is het zo vreemd dat ze invloed willen in die regio, dat land? Uiteindelijk zal het het Amerikaanse regime boeien of Iran kernwapens wil of rebellen steunt, sterker nog, liever wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In mijn optiek worden die berichten voornamelijkuit propaganda doeleinden verspreid en kan amerika het totaal niet hard maken dat iran actief aan het verzet/ terrorisme* in irak meewerkt.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/908715.htmlquote:The New Yorker magazine reported Monday that the U.S. defense chiefs have drawn up new plans for a possible attack on Iran, shifting the focus from a broad bombing assault on suspected nuclear facilities, to "surgical" strikes on Revolutionary Guard bases in Tehran and elsewhere.
[...]
The shift in targets, from known and suspected nuclear sites to Revolutionary Guard facilities, stems in part from American contentions that the Guard are behind attacks on U.S. troops in Iraq. "What had been presented primarily as a counter-proliferation mission has been reconceived as counterterrorism," Hersh writes.
"The revised bombing plan for a possible attack, with its tightened focus on counterterrorism, is gathering support among generals and admirals in the Pentagon," the report states. "The strategy calls for the use of sea-launched cruise missiles and more precisely targeted ground attacks and bombing strikes, including plans to destroy the most important Revolutionary Guard training camps, supply depots, and command and control facilities."
The report cites three developments as responsible for the shift. "First, the President and his senior advisers have concluded that their campaign to convince the American public that Iran poses an imminent nuclear threat has failed (unlike a similar campaign before the Iraq war), and that as a result there is not enough popular support for a major bombing campaign. The second development is that the White House has come to terms, in private, with the general consensus of the American intelligence community that Iran is at least five years away from obtaining a bomb. And, finally, there has been a growing recognition in Washington and throughout the Middle East that Iran is emerging as the geopolitical winner of the war in Iraq."
ik hoop dat ik ongelijk krijg maar volgens mij komen er geen verkiezingenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Denken jullie trouwens dat de dreiging van dit conflict voorbij is wanneer er volgend jaar een nieuwe Amerikaanse president is?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef moussie het volgende:
ik hoop dat ik ongelijk krijg maar volgens mij komen er geen verkiezingen
Daar zet ik wel een kratje bier op...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef moussie het volgende:
[..]
ik hoop dat ik ongelijk krijg maar volgens mij komen er geen verkiezingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |