dat gaat me een bak met geld kosten dat Rijnboog project, volgens mij kunnen ze beter heel Malburgen/Rijkerswoerd en Geitenkamp platgooien en opnieuw opbouwenquote:Arnhem steekt 120 miljoen in cultuur
Uitgegeven: 22 november 2007 16:20
ARNHEM - De gemeente Arnhem steekt de komende jaren 120 miljoen euro in de bundeling van verschillende cultuurinstellingen in de stad.
In totaal krijgen negen instellingen een gezamenlijke huisvesting in het Rijnbooggebied bij het stadscentrum. Dat maakte het stadsbestuur donderdag bekend.
Rijnboog
De instellingen worden gehuisvest in twee verschillende gebouwen bij de haven, die deel gaat uitmaken van de toekomstige Rijnboog. Eén gebouw gaat onderdak bieden aan de schouwburg, het Museum voor Moderne Kunst en een filmhuis.
In het tweede gebouw komt onder meer de bibliotheek, het Gelders Archief en het Historisch Museum Arnhem.
De cultuurinstellingen zijn enthousiast over de gezamenlijke huisvesting en samenwerking. De operatie kost in totaal 120 miljoen euro. De gemeente is nog op zoek naar 16 miljoen om de financiering rond te krijgen, zegt een gemeentewoordvoerder.
Rijnboog betreft een grootscheepse vernieuwing van het gebied tussen de Arnhemse binnenstad en de Rijn. De deuren van de nieuwe cultuurgebouwen moeten in 2014 opengaan.
Ja, Focus verhuistquote:Op donderdag 22 november 2007 17:26 schreef remlof het volgende:
Ah, nog een filmhuis erbij!
Of zou die op de Korenmarkt dan verdwijnen?
waarom de geitenkamp?quote:Op donderdag 22 november 2007 17:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
dat gaat me een bak met geld kosten dat Rijnboog project, volgens mij kunnen ze beter heel Malburgen/Rijkerswoerd en Geitenkamp platgooien en opnieuw opbouwen
Bij schuytgraaf ja, met horeca en al zelfs meen ikquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:39 schreef berc het volgende:
[..]
waarom de geitenkamp?
las trouwens gister in de krant dat ze zuid een 'centrum' willen gaan geven...
quote:Verkeersregelaar neergeslagen in Arnhem
Uitgegeven: 25 november 2007 23:10
ARNHEM - Een 20-jarige verkeersregelaar uit Groningen is zondagavond rond kwart over negen bij de Rijnhal in Arnhem neergeslagen door drie onbekende mannen.
Een van de mannen loste ook enkele schoten. De verkeersregelaar raakte lichtgewond, aldus de politie
De man had het verkeer voor de ijsshow Holiday on Ice in de Rijnhal in goede banen geleid. Toen de show begonnen was en de man naar een wagen van zijn bedrijf liep, kwamen de drie aanvallers ineens tussen geparkeerde wagens vandaan.
Wapen
Een man schoot met een vuurwapen en gaf de verkeersregelaar daarna een klap op zijn hoofd met de kolf van het wapen. Vervolgens gingen de aanvallers ervandoor.
Volgens de politie is het nog een raadsel waarom de mannen de Groninger hebben aangevallen. De technische recherche doet sporenonderzoek, terwijl agenten begonnen zijn met een buurtonderzoek.
(c) ANP
ja, op de IJssellaan toen ookquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:40 schreef donroyco het volgende:
Op de Lange Wal (bij Winkelcentrum Presikhaaf) viel de straatverlichting rond 18.30 uit
Schuytgraaf en De Laar zijn niet bepaald Malburgen, nee de josti's zullen toch de stad het dichtstbij vinden.quote:Op maandag 26 november 2007 00:22 schreef Vork het volgende:
Een centrum in Zuid dus. Als ze er dan ook gelijk een andere stad van maken.
En gezien als die Wild west taferelen, kunnen ze als horeca in zuid het beste een paar Saloons bouwen.
Mmkeejquote:Dode man gevonden in Rijn
Uitgegeven: 25 november 2007 14:19
Laatst gewijzigd: 25 november 2007 19:30
ARNHEM - Een schipper heeft zondagmorgen in de Rijn bij Arnhem het lichaam van een dode man aangetroffen. Het stoffelijk overschot dreef in de buurt van de Nelson Mandelabrug, aldus de politie.
ANP
De waterpolitie van het Korps Landelijke Politie Diensten heeft het lichaam uit het water gehaald. De politie gaat er na een eerste onderzoek niet van uit dat er een misdrijf in het spel is geweest, zegt een woordvoerder.
De identiteit van de dode is nog niet bekend.
(c) ANP
Mm.. ik merk wel als ik richting station ga (met de bus) dat rond het Airborneplein de gradienten van de bewoners daar wel wat anders zijn dan bij mij in de buurt (Presikhaaf)..quote:Op maandag 26 november 2007 23:19 schreef Adelante het volgende:
ons appartement is al bijna in waarde verdubbeld afgelopen jaren (emmastraat), dus de buurt gaat er inderdaad goed op vooruit... ik moet trouwens zeggen dat ik van de hoeren nooit last heb gehad, het is alleen steeds meer een Noord-Afrikaanse wijk aan het worden
nee turken heb je totaal geen last van, runnen prima winkeltjes en groeten je zelfs op straat (dat doen de oude ernhummers niet eensquote:Op maandag 26 november 2007 23:22 schreef -skippybal- het volgende:
Noord-Afrikaans? In de Spijkerbuurt? Nooit zo opgevallen. Wel behoorlijk wat Turken, maar die zijn chill
Presikhaaf scheelt ook nog heel erg aan welke kant je woontquote:Op maandag 26 november 2007 23:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Mm.. ik merk wel als ik richting station ga (met de bus) dat rond het Airborneplein de gradienten van de bewoners daar wel wat anders zijn dan bij mij in de buurt (Presikhaaf)..
Tegen het winkelcentrum aan [zijstraatje van Lange Wal]quote:Op maandag 26 november 2007 23:25 schreef Adelante het volgende:
[..]
Presikhaaf scheelt ook nog heel erg aan welke kant je woont
Oh daarquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:03 schreef funnyhappyviper het volgende:
Okee, ik woon op de Rosendaalsestraat aan de Molenbeekse zijde ;-)
Ik weet wel zeker dat ik gaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ga denk ik nog wel naar Peter Pan Speedrock in de GVH op 23 december[ afbeelding ]
Sure, vrijdag ofzoquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
neendan zit ik op de boot naar York
![]()
![]()
dus volgende week avondje Bosch?
Ik mocht wel gratis naar binnen, maar de volgende dag moet ik helaas in mijn hometown [Heijen, Noord-Limburg] om 6.30 werkenquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:07 schreef remlof het volgende:
Gaan hier nog mensen heen? [07-12] Jubileumfeest HAN Techniek...
Tevens sgop!
Inderdaad. Vast niet in Plaza, Florian, Manhattan of andere hoogtepuntjes van het Arnhemse uitgaanslevenquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dus dat HBO-tuig zit na afloop allemaal in Bosch
Ja. Dat gaat erafquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:17 schreef PallominnoX het volgende:
Ah, met die grafitti erop over de koningin endezo?
present vrijdag, en ja geek ik ben het met je eensquote:Wow vet feest man, tot 0030
Wel netjes voor Arnhem, een vriend van me is dit jaar begonnen met een opleiding aan de ArtEZ. Ben alleen wel benieuwd hoe ze het gejureerd hebben (op welke criteria).quote:Arnhem heeft beste kunstacademie
05 december 2007, 10:25 (plaats uw reactie)
ARNHEM (ANP) - De ArtEZ-hogeschool voor de kunsten in Arnhem is volgens de Keuzegids de best beoordeelde hogeschool voor de kunsten in Nederland. Dat heeft de kunstacademie woensdag laten weten.
,,De bacheloropleidingen Vormgeving in Arnhem en de bacheloropleiding Theater van ArtEZ scoren het hoogst van alle vergelijkbare opleidingen in Nederland'', jubelt de school.
Het ArtEZ Conservatorium en de bacheloropleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving staan op de 2e plaats, aldus een zegsvrouw.
Bron
Het huis van Joran van der Sloot, maar ik ben geen Peter R. de Vries helaasquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:58 schreef berc het volgende:
En weten jullie waar dit is![]()
![]()
[ afbeelding ]
ik zag de beelden en dacht toen.. volgens mij is dit presikhaafquote:Op vrijdag 7 december 2007 11:22 schreef donroyco het volgende:
[..]
Het huis van Joran van der Sloot, maar ik ben geen Peter R. de Vries helaas
Ik hoop toch niet bij mij in de buurtquote:Op vrijdag 7 december 2007 11:35 schreef berc het volgende:
[..]
ik zag de beelden en dacht toen.. volgens mij is dit presikhaaf
Vandaar blijkbaar 1 van vogelaars 'krachtwijken'
Hij liep hier op school ook altijd rond alsof hij dé gangster wasquote:Op vrijdag 7 december 2007 11:57 schreef -skippybal- het volgende:
Joran van der Sloot is zulks een een loser.
Een broer van een vriend van me kwam een keer tegen in de Aspen Valley (ja ja, ik weet 't) en daar zat 'ie heel stoer tegen breezahs te patsen over z'n gevangenistijd op de Antillen
Gore GHB-in-drankjes-van-meisjes-stopper
Welke studie doet ie danquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:48 schreef Litso het volgende:
[..]
Hij liep hier op school ook altijd rond alsof hij dé gangster was
Hehe, en nu zit 'ie vast in zo'n gore cel met nieuw bewijs en is 'ie samen met Osama staatsvijand nummer 1 van de VS.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:48 schreef Litso het volgende:
[..]
Hij liep hier op school ook altijd rond alsof hij dé gangster was
Het enigste verschil is dat Joran wel gevonden isquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hehe, en nu zit 'ie vast in zo'n gore cel met nieuw bewijs en is 'ie samen met Osama staatsvijand nummer 1 van de VS.
Pwnd![]()
![]()
Ik geloof dat ie vooral op de HEAO rondliep, ik weet niet precies welke studie. Ik heb 'm wel regelmatig rond zien lopen.quote:
Gelukkig niet op de ICAquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:54 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik geloof dat ie vooral op de HEAO rondliep, ik weet niet precies welke studie. Ik heb 'm wel regelmatig rond zien lopen.
Wij hadden pas nog 3 studentes ICA bij filmhuis die interviews kwamen afnemen, jaargenoten van je toevallig?quote:
Denk het niet, ben pas net begonnenquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Wij hadden pas nog 3 studentes ICA bij filmhuis die interviews kwamen afnemen, jaargenoten van je toevallig?
Vind je het heel relevant waar het is M. B. ?quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:58 schreef berc het volgende:
En weten jullie waar dit is![]()
![]()
[ afbeelding ]
op zoek naar een geschikte plek om...quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:54 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik geloof dat ie vooral op de HEAO rondliep, ik weet niet precies welke studie. Ik heb 'm wel regelmatig rond zien lopen.
Whahaquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:31 schreef Tha_Mars het volgende:
[..]
Vind je het heel relevant waar het is M. B. ?
anyway, vlakbij mij, iig. als je het echt weten wil, 3 straten. 5 minuten lopen, parallel aan de grootste kastelenstraat van arnhem... nu jij
[..]
op zoek naar een geschikte plek om...![]()
Misschien ga ik er ook nog wel even langs, is ook bij mij om de hoekquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:15 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Ik ga vanaaf maar naar Bosch...lekker om de hoek!!
pakt google maps er even bij...quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:31 schreef Tha_Mars het volgende:
[..]
Vind je het heel relevant waar het is M. B. ?
anyway, vlakbij mij, iig. als je het echt weten wil, 3 straten. 5 minuten lopen, parallel aan de grootste kastelenstraat van arnhem... nu jij
[..]
op zoek naar een geschikte plek om...![]()
Ow god... dag buurman!quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien ga ik er ook nog wel even langs, is ook bij mij om de hoek
Niks over Presikhaaf, niet waar ik woon!quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:21 schreef Vork het volgende:
Voor je het weet kom je je buren tegen in de kroeg.
En wat betreft het wonen tussen criminelen, zelfs Presikhaaf went.
Waar jij woont is het rustiger dan het saaiste stukje Zeeland, vergeleken met sommige andere delen van de wijk.quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:45 schreef PallominnoX het volgende:
Niks over Presikhaaf, niet waar ik woon!
Ja da's ook wel weer waar..mijn oma woonde aan de keulse slag, da's dus echt een stuk waar je niet wilt wonen, tegenwoordig al helemaal niet meer.quote:Op zaterdag 8 december 2007 09:31 schreef Vork het volgende:
[..]
Waar jij woont is het rustiger dan het saaiste stukje Zeeland, vergeleken met sommige andere delen van de wijk.
Ow dat klinkt wel goed jaquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:17 schreef -skippybal- het volgende:
Gaan er nog mensen naar die Punk avond in de Goudvis vrijdag? Bandjes die allemaal nummer gaan coveren van de grootste Punkbandjes die er ooit een gig hebben gedaan.
Denk Sex Pistols en The Clash enzo.
Iesch maar 5 euro
bronquote:Vrijdag 14 december
Punkrock Ode aan de Goudvishal
Stijl punkrock 77 t/m 07
Zaal open 20:00
Entree ¤ 5,00
Punkbands nemen afscheid van de Goudvishal:
punk heeft altijd een grote rol gespeeld in de goudvishal sterker nog zonder punk en aanverwante ideologie had de goudvishal waarschijnlijk nooit bestaan. Bands uit het verleden en heden komen hier gezamelijk de tent op zijn kop zetten!!!
Line up:
20:40 - 21:05 De Tarrels
21:20 - 21:50 The Vlerken
22:10 - 22:50 Harries 89 (afscheidsoptreden van gitarist Harrie King)
23:10 - 23:50 Rottevis 77
Gelegenheidsformatie bestaande uit leden van enkele roemruchte Arnhemse punkbands van de afgelopen 30 jaar; The Daltons, Kripos, Splatch, The Harries, Nurfus Pigs, Kill City Rebel, Hirozima Kitz. Zij brengen een ode aan vele punkbands die ooit in Arnhem hebben opgetreden. Denk aan; UKSubs, Anti Nowhere League, The Briefs, The Clash, Sex Pistols.
http://www.myspace.com/harries89
http://www.myspace.com/thevlerken
http://www.myspace.com/detarrels
Nog naar Bosch geweest?quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien ga ik er ook nog wel even langs, is ook bij mij om de hoek
quote:Jumpen in Gelredome voor het goede doel
12 dec 2007, 02:39 - ARNHEM - Gelredome schudt dinsdag 18 december op zijn grondvesten. Tussen vier en vijf uur houdt de actie Sterren voor Sterren de mega-kerst-jump. Met Lange Frans en Baas B.
Het doel van de actie zijn twee goede doelen: de bouw van een Ronald McDonald Huis Arnhem boven op de nieuwbouw van Revalidatiecentrum Groot Klimmendaal en de realisatie van een therapeutische theaterzaal in het nieuwe gebouw.
De organisatoren willen zoveel mogelijk mensen op de been brengen voor deze mega-kerst-jump. Hoofdsponsor BAM stort per deelnemer een bedrag op giro 1218 ten bate van de kinderen van Groot Klimmendaal.
Jumpen is een danstrend die op dit moment enorm populair is. Een dansstijl die nog het meest lijkt op een variatie van het 'hakken' waarbij veel gesprongen wordt. Jumpen doe je op jumpstyle-muziek, die vrolijker en trager is dan het vroegere hardcore.
Om 15.00 uur gaan de deuren van Gelredome open. Gratis pendelbussen naar het stadion staan klaar bij Luxor in Arnhem. Het officiële programma begint om 16.00 uur, met RijnIJssel Jumpkampioen Bart Daaleman, het Cios Jumpteam, Lange Frans & Baas B en jumpgoeroes Jeckyll & Hide.
Wie wil meedoen met de massale jumppartij moet zich vooraf inschrijven. Voor jumpers die vooraf hebben ingeschreven is het evenement gratis toegankelijk.
Oh nee....quote:
Uhm...quote:Op woensdag 12 december 2007 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
misschien..even kijken hoe laat wij terug zijn uit Doetinchem
Oh datquote:Op woensdag 12 december 2007 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
die bandjes waar jij het over had
Ik heb 18 jaar op de Frans Halslaan gewoond. Moet je bekend voorkomen danquote:Op woensdag 12 december 2007 14:14 schreef zoalshetis het volgende:
kennen jullie de izaak evertslaan en de mauvestraat? daar ben ik opgegroeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |