abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54077262
Zat vanmiddag de Quest van september 2007 te lezen; artikeltje met de titel van TT. Er kunnen geen echte fysieke oorzaken gevonden worden voor deze ziekten. Artsen zeggen dat als er geen fysieke oorzaken gevonden kunnen worden voor een ziekte dan is het geen ziekte. Maar een psychische aandoening. Idem de ziekte ME of sick building syndrome. Wat denken jullie? Ziekte of hype?
I´m back.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:31:47 #2
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_54077474
Mijn collega heeft een whiplash nadat er iemand met 120 achterop is gereden...

Ik heb iemand die voorheen van 9 tot 21 uur werkte zien veranderen naar iemand die nu niet meer dan 30 minuten haar concentratie kan vasthouden.

Ziekte.... 100% zeker.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_54077483
Ik zie ze over het algemeen als modeziektes, maarja ik heb er dan zelf ook geen last van.

Mijn medicijn: Stel je niet aan!
pi_54077501
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zie ze over het algemeen als modeziektes, maarja ik heb er dan zelf ook geen last van.

Je bent je ervan bewust dat als je dat zegt je schopt tegen de schenen van heel veel mensen?
I´m back.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:35:57 #5
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_54077537
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:32 schreef Evil_Jur het volgende:

ben ik het mee eens.. Ik denk dat veel mensen bovenstaande ziektes gebruiken om niet te hoeven werken e.d. Maar gezien mijn ervaringen (ik heb ook een goede vriendin gehad die leed aan fibrolmyalgie) denk ik dat mensen wel degelijk ziek zijn
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:36:19 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54077547
Ziekte én hype. Ziekte omdat het duidelijk aanwijsbare symptomen en oorzaken heeft (bij RSI trouwens al helemaal), hype omdat plotseling iedereen het heeft. Dat laatste is nogal zuur voor de mensen die er echt last van hebben.
pi_54077643
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat als je dat zegt je schopt tegen de schenen van heel veel mensen?
Dat heeft me nooit echt tegengehouden iets ongenuanceerds te zeggen hoor

Maar ik kan me gewoon weinig voorstellen bij dergelijke 'ziektes'. Als er medische indicatie is, prima, alle respect. Wanneer dat niet het geval is, zal je moeten vertrouwen op iemand's oprechtheid. Ik ben dan persoonlijk zo cynisch om aan te nemen dat een groot gedeelte bewust de boel aan het flessen is, of dat het maar tussen de oren zit.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:42:08 #8
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54077656
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:36 schreef TNA het volgende:
Ziekte én hype. Ziekte omdat het duidelijk aanwijsbare symptomen en oorzaken heeft (bij RSI trouwens al helemaal), hype omdat plotseling iedereen het heeft. Dat laatste is nogal zuur voor de mensen die er echt last van hebben.
Ik vind RSI dus geen hypeziekte. Meer en meer mensen werken met computers, logisch dat er dan meer mensen RSI krijgen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:46:03 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54077713
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:42 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ik vind RSI dus geen hypeziekte. Meer en meer mensen werken met computers, logisch dat er dan meer mensen RSI krijgen.
Dat vind ik ook. ME is een ander verhaal.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:46:54 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_54077731
Hoe classificeer je hyperventilatie?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54077743
Hetzelfde met ADHD Vroegah was je gewoon een irritant kutjong.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:51:15 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_54077834
ADHD is wel een ziekte, met medicijnen ook.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54077875
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:51 schreef speknek het volgende:
Die te pas en te onpas worden voorgeschreven aan ieder kind dat moeite heeft met concentratie...
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:56:11 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_54077928
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:46 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. ME is een ander verhaal.
Vertel mijn vriendin dan verdomme maar even hoe ze er vanaf komt dan. Kan ze misschien ook weer eens een middagje winkelen zijn zonder daarna drie dagen met griepverschijnselen op bed te moeten.

Hype ziekte, mode ziekte - je hebt echt werkelijk geen idee hoe fucking destructief ME is.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_54077970
het is geen echte ziekte want mij nbuurman zij ook om een uitkering te krijgen dat hij bekkeinstabilliteit had maar hij werkt nu nog steeds bij de kantiene ,
pi_54078011
quote:
Mm, bij mijn in de buurt rijdt er 's morgens een lijnbus rond om alle ADHD kinderen naar bijzondere scholen te brengen. Witte wijk, witte buurt, wit dorp. Ik weet niet hoor. Vroeger kwam dat niet voor: idem bekkeninstabiliteit, rsi (obviously) en whiplash.
Overigens bij onze kleine gaven we bij jongstleden verjaardig een paar lollies mee als thuiskomertje, met heel gekke kleuren. .
I´m back.
pi_54078031
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:46 schreef speknek het volgende:
een verkeerde gewoonte.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54078072
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:46 schreef speknek het volgende:
Dat wordt volgens artikel dat ik gelezen heb vaak gegooid op psychisch. Echter dat is vrij vervaarlijk. Mijn zwager had eind 2003 ook dat soort klachten, werd op psychisch gegooid, hyperventilatie, vanwege zijn scheiding met mijn zuster. Echter hij overleed aan een longembolie in november 2003, 40 jaar oud. Hij had in de zomer een aderontsteking gehad in zijn kuit. Dit was nooit goed genezen en dit veroorzaakte die longembolie...
I´m back.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:06:48 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_54078142
Je vergeet 'fibromyalgie' en 'hoog-sensitief'
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:08:05 #20
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54078168
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:56 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Vertel mijn vriendin dan verdomme maar even hoe ze er vanaf komt dan. Kan ze misschien ook weer eens een middagje winkelen zijn zonder daarna drie dagen met griepverschijnselen op bed te moeten.

Hype ziekte, mode ziekte - je hebt echt werkelijk geen idee hoe fucking destructief ME is.
Ik zeg toch "Ziekte én hype"? Ik geloof absoluut dat je vriendin écht ziek is en dat spijt me voor je, ik zeg ook dat er mensen zijn die ME misbruiken omdat het relatief makkelijk te faken is. En dat dat extra zuur is voor je vriendin omdat mensen haar daardoor minder serieus nemen.

Reageer niet zo overreacted, ik heb nergens gezegd dat alle ME'ers faken. Integendeel.
pi_54078175
quote:
Overigens HB is ook zo'n mode verschijnsel.
I´m back.
pi_54078188
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:06 schreef Aventura het volgende:
Je vergeet 'fibromyalgie' en 'hoog-sensitief'
.
I´m back.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:11:08 #23
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_54078236
RSI is gewoon een blessure, die echt pijn doet, echt eerder optreedt als je computert met slecht materiaal in koude ruimtes en ook (als je op tijd stopt) echt geneest als je rust neemt.

Sick building syndrome ken ik niet, ik weet wel dat ik flink ziek wordt van nieuw geverfde gebouwen (uberhaupt van oplosmiddelen die in verf gebruikt worden dus).

Voor de rest: Een arts die roept dat iemand niet ziek is omdat hij er geen fysieke aanleiding toe ziet, tsja, misschien zijn er ziektes die we nog niet begrijpen? Daarbij zijn de klachten wel degelijk aanwezig. Ook al zou de oorzaak puur psychisch zijn, dan nog is iemand met die klachten daadwerkelijk ziek.
pi_54078355
Bekkeninstabiliteit is btw ook aan te tonen.
pi_54078483
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:11 schreef TR08 het volgende:
RSI is gewoon een blessure, die echt pijn doet, echt eerder optreedt als je computert met slecht materiaal in koude ruimtes en ook (als je op tijd stopt) echt geneest als je rust neemt.

Sick building syndrome ken ik niet, ik weet wel dat ik flink ziek wordt van nieuw geverfde gebouwen (uberhaupt van oplosmiddelen die in verf gebruikt worden dus).

Voor de rest: Een arts die roept dat iemand niet ziek is omdat hij er geen fysieke aanleiding toe ziet, tsja, misschien zijn er ziektes die we nog niet begrijpen? Daarbij zijn de klachten wel degelijk aanwezig. Ook al zou de oorzaak puur psychisch zijn, dan nog is iemand met die klachten daadwerkelijk ziek.
Ja, als iets psychisch is dan zijn de oorzaken ook psychisch, zegt men in het artikel dat ik las, en volgens dat artikel kun je binnen 3 sessies van een kwartier met je huisarts al vrij snel bij de bottle-neck terecht komen.

Overigens wat oplossingsmiddelen betreft heb ik een gek verhaal. Wij hadden onze slaapkamer geverfd met verf uit de ramsj, ik kreeg klachten die lijken op hooikoorts. Ik uiteindelijk naar de huisarts, die gaf me een recept. Maar vlak daarna (zeg 1 dag daarna) stopten de klachten, ben nooit het recept gaan ophalen en heb het nooit gebruikt, maar afgelopen zomer heb ik geen klachten die op hooikorts lijken gehad. Uiteindelijk wijten we mijn klachten dus op die ramsj verf...

Ik heb in 2000-2001 wel rsi klachten gehad, althans zo leek het, zo diagnosticeerde huisarts het, echter ik was eind 1999 ook van een ladder gevallen en had me geblesseerd. Borstspieren waren opgezet. Na 2 x een sessie van 9 behandelingen bij de fysio gingen de klachten uiteindelijk weg, nadat het dus werd toegeschreven aan rsi. Ik heb de klachten sedertdien nooit meer gehad, terwijl ik nog steeds veel achter de pc zit. Fout van attributie???
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')