Dit is volgens mij een ontzettend overtrokken reactie, ik vind niet dat je katten maar moet binnen houden omdat er buiten zoveel gevaren zijn. Als je zelf naar buiten gaat dan kom je immers ook voor gevaren te staan.quote:Kut mensen die katten willen hebben en ze dan naar buiten trappen omdat ze eigenlijk toch een pest hekel aan die beesten hebben en het niet toe willen geven.
Mensen die hun katten naar buiten trappen zijn hun katten niet waard. Die beesten zouden gered moeten worden uit de handen van dat soort debiele mensen.
Heel erg dat je kat doodgereden is, heel erg voor de kat, voor jouw is het niet meer dan wat je verdien, dan moet je maar beter voor je katten zorgen.
Jij en ik kijken links en rechts voor we oversteken. Katten zijn daar wat minder bedreven in.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag.
Aangezien het daar wat off-topic ging heb ik er maar een nieuw topic voor geopend.
In bovenstaand topic zegt user Sakura het volgende:
[..]
Dit is volgens mij een ontzettend overtrokken reactie, ik vind niet dat je katten maar moet binnen houden omdat er buiten zoveel gevaren zijn. Als je zelf naar buiten gaat dan kom je immers ook voor gevaren te staan.
Ja, jouw ruimte, dankje.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je hebt tenslotte een kat omdat je het leuke/lieve beesten vindt en je moet er gewoon ruimte voor hebben.
Ja wat is het dan, een complot?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:27 schreef nietzman het volgende:
Maar verder vind ik katten wel tof hoor. Bij iemand anders thuis. En zolang het geen verwilderde krengen zijn die buiten rondsjouwen met baasjes die voorhouden dat 'dat de natuur' is..
ja zadel andere lui maar op met jouw probleemquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Als katten naar buiten kunnen zeker doen. Daar voelen die beestjes zich lekker bij en ze kunnen hun energie kwijt ipv dat ze binnen alles beginnen te slopen of lastig doen
Onze kat is niemand tot last hoor.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja zadel andere lui maar op met jouw probleem![]()
of af en toe een muis loslaten in jouw huis zodat hij kan jagenquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Als katten naar buiten kunnen zeker doen. Daar voelen die beestjes zich lekker bij en ze kunnen hun energie kwijt ipv dat ze binnen alles beginnen te slopen of lastig doen
Het is toch ook de natuur dat een kat vogels/konijnen en andere dieren eet?quote:
Het is niet eens natuurlijk dat een kat door een ecologisch systeem toffelt, laat staan dat 'ie er ook nog eens iets gaat eten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:29 schreef crossover het volgende:
Het is toch ook de natuur dat een kat vogels/konijnen en andere dieren eet?
Wat bedoel je daar mee?quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het is niet eens natuurlijk dat een kat door een ecologisch systeem toffelt,
Dat zit gewoon in het instinct van zo'n beest.quote:laat staan dat 'ie er ook nog eens iets gaat eten.
Je monitort hem 24/7 al ie buiten isquote:Op zondag 21 oktober 2007 15:07 schreef crossover het volgende:
[..]
Onze kat is niemand tot last hoor.
Onze katten kunnen binnen prima hun energie kwijt zonder de gordijnen of banken te slopen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Waarom zou een kat mensen tot last zijnquote:Op zondag 21 oktober 2007 16:04 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je monitort hem 24/7 al ie buiten is![]()
om die zelfde redenen zou je zelf ook het best binnen kunnen blijven.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:45 schreef senesta het volgende:
Ik denk persoonlijk toch dat er een hoop redenen kunnen zijn om je kat binnen te houden.
- Niet het risico lopen dat ze onder een auto komen,
- Minder kans op besmettelijke ziektes,
- Geen risico op vergiftiging,
- Andere mensen hebben geen last van jouw huisdier.
En er zijn er best meer, maar ik vond dit de belangrijkste![]()
Er zijn voor de kat gewoon nog best een hoop risico's buiten, ik snap niet zo goed waarom mensen hun katten die risico's willens en wetens laten lopen.
Als je de kat dan toch persé buiten wil hebben kun je toch de kat gewoon in je eigen tuin houden?
Ze kunnen je tuin volpoepen en de hele buurt midden in de nacht bij elkaar schreeuwenquote:Op zondag 21 oktober 2007 16:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waarom zou een kat mensen tot last zijn
De enige last die mijn kat veroorzaakt, is dat ie graag geaaid wil worden door iedereen die voorbij komt
kleine tin dan, als ze 'm volraggenquote:Op zondag 21 oktober 2007 17:04 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ze kunnen je tuin volpoepen en de hele buurt midden in de nacht bij elkaar schreeuwen
een kat?quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:29 schreef crossover het volgende:
[..]
Het is toch ook de natuur dat een kat vogels/konijnen en andere dieren eet?
als ie binnenzit niet nee.. wat weet jij wat ie uitspookt als ie weg is? Toen ik nog een rode auto had zat er regelmatig zo'n haarbal op en dat maakt krassen..quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:07 schreef crossover het volgende:
[..]
Onze kat is niemand tot last hoor.
een kat hóórt niet te jagen. een kat hóórt niet eens te bestaan! Als je binnen niet de ruimte voor zo'n beest hebt dan moet je gewoon geen kat nemen. klaar.quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
om die zelfde redenen zou je zelf ook het best binnen kunnen blijven.
Ik snap mensen niet die hun kat fulltime binnen houden.
Een kat is toch geen binnendier.
Een kat hoort te jagen, en mijn katten doen dat ook.
Ze kunnen gaan en staan waar ze willen, als ze binnen willen zitten kunnen en doen ze dat, en als ze naar buiten willen ook.
En ik kan ze niet in m'n tuin houden, want er zijn allerlei gaten waar ze toch wel door kunnen.
Mag ik deze posting nomineren tot stomste posting van de maand?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
een kat hóórt niet te jagen. een kat hóórt niet eens te bestaan! Als je binnen niet de ruimte voor zo'n beest hebt dan moet je gewoon geen kat nemen. klaar.
Ti's toch geen Russisch? Zoals Isdatzo zei, die beesten horen niet in de fauna thuis. Het is echt niet te vergelijken met een marter, buizerd of ander roofdier.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:39 schreef crossover het volgende:
Wat bedoel je daar mee?
Wedden dat een kat overleeft in het wild.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ti's toch geen Russisch? Zoals Isdatzo zei, die beesten horen niet in de fauna thuis. Het is echt niet te vergelijken met een marter, buizerd of ander roofdier.
Die beesten leefden eerst ook gewoon in de natuur, blijkbaar zit het jagers instict er nog steeds in, anders zouden ze niet eens de moeite doen om een vogeltje te vangen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
een kat?
is natuur?
jaaa daarom zijn het ook huisdieren aight?
die beesten zijn zo door de mens "gemaakt", de kat is geen natuurlijk beest. Enige echte kat in europa is de lynx.
Een huiskat behoort niet tot de Nederlandse fauna of zie jij dat anders dan?
Dat is dus niet hetzelfde.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:48 schreef eer-ik het volgende:
Wedden dat een kat overleeft in het wild.
Welke flapdrol zei er ook alweer dat een kat geen roofdier is?quote:kat (de ~, ~ten)
1 klein roofdier uit de familie van de katachtigen, vroeger tot huisdier gemaakt om zijn talent voor het vangen van muizen => dakhaas, poes
2 [biol.] tot de katachtigen behorend roofdier
3 kattenkop, kattige vrouw
4 snauw
Nee, ok,quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:55 schreef nietzman het volgende:
Loop nou niet zo sneu in definities te neuzelen, dwaallicht, je weet zelf ook donders goed dat je een gedomesticeerd beest niet kan gaan lopen vergelijken met een echt roofdier.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
En t is verdomme jouw kutbeest dus die gaat lekker in jóuw tuin schijten en jóu 's nachts wakker krijsen.
Vies asociaal kutvolk. Alleen de lusten, niet de lasten, zo werkt dat niet hè.
En heel toevallig maakt mijn hond nooit herrie en poept mijn hond nooit op straat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:33 schreef crossover het volgende:
[..]je haalt honden en katten door elkaar? Ik hoor hier in de buurt alleen honden herrie maken in de nacht en ik zie alleen hondendrollen op straat liggen. Mijn kat houdt niemand wakker, en alle katten ruimen hun eigen rotzooi op, dat begraven ze en er is niks van te zien
Ja, en katten kijken eerst naar rechts en links voor ze oversteken, hmm?quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:36 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat een kattenhaters hier zeg..
Ik vind het eigenlijk best zielig om een kat binnen te houden, katten houden er nou eenmaal van om buiten te jagen en dergelijke. Woon je in een flat en heb je geen mogelijkheid om een kat buiten te laten komen, denk er dan heel goed over na, voordat je er 1 aanschaft, want katten die zich vervelen gaan dingen mollen.
En bovendien.. ik heb nog steeds niet een goede reden gelezen om een kat niet naar buiten te laten gaan.
Zo'n beest loopt de kans overreden te worden. Die kans loop jij toch zelf ook als je het huis uit gaat?
Ieder mens en dier komt risico's tegen, klaar.
Ik kan eerlijk zeggen dat mijn katten niets tekort komen binnen, sterker nog, als de deur naar buiten per ongeluk open staat weten ze niet hoe snel ze weer naar binnen moeten rennen. Ze kennen het niet en missen het ook niet. Vervelen doen ze ook niet, er is binnen ruimte en vermaak zat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:36 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat een kattenhaters hier zeg..
Ik vind het eigenlijk best zielig om een kat binnen te houden, katten houden er nou eenmaal van om buiten te jagen en dergelijke. Woon je in een flat en heb je geen mogelijkheid om een kat buiten te laten komen, denk er dan heel goed over na, voordat je er 1 aanschaft, want katten die zich vervelen gaan dingen mollen.
En bovendien.. ik heb nog steeds niet een goede reden gelezen om een kat niet naar buiten te laten gaan.
Zo'n beest loopt de kans overreden te worden. Die kans loop jij toch zelf ook als je het huis uit gaat?
Ieder mens en dier komt risico's tegen, klaar.
Groetjes aan je tuinierende buurvrouw.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:33 schreef crossover het volgende:
dat begraven ze en er is niks van te zien
Zó kan je een kat binnenhouden. Als je genoeg ruimte hebt. Maar niet als je ergens in een klein (studenten)flatje oid zit, dát is niet goed. Ik vind dat je een kat best binnen kan houden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:48 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk zeggen dat mijn katten niets tekort komen binnen, sterker nog, als de deur naar buiten per ongeluk open staat weten ze niet hoe snel ze weer naar binnen moeten rennen. Ze kennen het niet en missen het ook niet. Vervelen doen ze ook niet, er is binnen ruimte en vermaak zat.
Ik neem aan dat jij snapt dat je niet moet oversteken als er een vrachtwagen aankomt? Of dat je niet midden op straat moet gaan zitten? Een kat niet. Prima als jij je kat naar buiten laat, maar niet gaan zeuren dat het zo zielig is als ze binnen zitten.
Oh, nog zoiets. Wat is een goede kattenhouder? Kijk, ik heb dieren omdat ik zequote:Op zondag 21 oktober 2007 18:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
Meer kans op ziektes? Ja dat klopt.. maar daarvoor ent je ze toch in? Een echte goede kattenhouder doet dat 1 keer per jaar. En als je het hebt over vlooien enzo dan heb je daar bandjes, pilletjes, zalfjes voor.
Ik weet niet hoe anderen dat doen, maar ik heb gewoon een kattenluikje die altijd openstaat naar beide kanten. Als Luna 's avonds nog niet binnen is, dan zet ik het luikje zo dat er alleen naar binnen gegaan kan worden en niet meer naar buiten, zodat ze toch binnen is 's nachts.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:55 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, nog zoiets. Wat is een goede kattenhouder? Kijk, ik heb dieren omdat ik zezo
leuk
vind en dus natuurlijk graag bij me heb. En zo'n beetje elke fokker trapt zn kat naar buiten lijkt het, ik snap dat werkelijk waar niet. Please, enlighten me
"Ah, je hebt al je terreur en poep bij de buren achtergelaten, kom dan nu maar even lief bij mij slapen. Maar je weet het, morgenvroeg tief je weer op"
"die beesten leefden eerst ook gewoon in de natuur"quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:50 schreef crossover het volgende:
[..]
Die beesten leefden eerst ook gewoon in de natuur, blijkbaar zit het jagers instict er nog steeds in, anders zouden ze niet eens de moeite doen om een vogeltje te vangen.
Aight
Waarom neem je dan een huisdier?quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:01 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe anderen dat doen, maar ik heb gewoon een kattenluikje die altijd openstaat naar beide kanten. Als Luna 's avonds nog niet binnen is, dan zet ik het luikje zo dat er alleen naar binnen gegaan kan worden en niet meer naar buiten, zodat ze toch binnen is 's nachts.
Kortom, ik schop haar de deur niet uit. Als ze binnen wil blijven mag dat, als ze naar buiten wil dan mag dat ook.
Vooral in de zomer is ze veel buiten. Bij slecht weer zit ze wel eens dagenlang gewoon binnen. Mij maakt het niet uit, ze moet maar doen wat zij het liefst heeft!
Mag een kat nu ineens niet meer doen wat ie zelf wil?quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:26 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom neem je dan een huisdier?
waarom zou je kinderen nemen? een partner? een baan? een papagaai?quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waarom neem je dan een huisdier?
*mompelt iets over Felis Silvestris oftewel de Wilde Kat die gewoon vrolijk wild op het Europese continent rondstruint.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"die beesten leefden eerst ook gewoon in de natuur"
de huide kat heeft nooit in het wild bestaan![]()
![]()
Eh, nee? Natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:30 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Mag een kat nu ineens niet meer doen wat ie zelf wil?
Nee, niet prima. Doordat jij je kat de hele dag buiten laat hebben andere mensen er last van. Het is prima dat jij een kat wil, maar val er anderen niet mee lastig.quote:Omdat ik katten leuke, lieve, mooie beesten vind, daarom.
En als ik even ga rekenen is ze een stuk vaker binnen dan dat ze buiten is.
Over het algemeen is het zo dat ze met me mee de deur uitloopt als ik naar m'n werk ga en dat ze weer mee naar binnen loopt als ik thuiskom. En 's avonds gaat ze vaak na het eten nog even naar buiten. Prima toch?
Ik vroeg me al af waar de achterlijke vergelijkingen bleven. Dankje.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:59 schreef releaze het volgende:
[..]
waarom zou je kinderen nemen? een partner? een baan? een papagaai?
Wilde kat ja, geen huiskat. Oh my god,quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:59 schreef harrypiel het volgende:
[..]
*mompelt iets over Felis Silvestris oftewel de Wilde Kat die gewoon vrolijk wild op het Europese continent rondstruint.
Ik vind dat een nogal stomme reden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Eh, nee? Natuurlijk niet.. Mensen mogen niet alles doen wat ze willen, en katten ook niet.
Ik ken trouwens ook wel wat honden die heel graag met modderpoten tegen iedereen op willen springen die ze tegenkomen. Dat mag dan ook hè? Of de honden die iedereen willen berijden die ze tegen komen. Goed idee! Laat iedereen en alles doen wat ze willen. Retard..
[..]
Nee, niet prima. Doordat jij je kat de hele dag buiten laat hebben andere mensen er last van. Het is prima dat jij een kat wil, maar val er anderen niet mee lastig.
Ik heb doorgaans geen brommer op mijn erf.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vind dat een nogal stomme reden.
De mensen hier in de buurt die een brommer hebben, heb ik ook last van en ik ben niet de enige.
Moet je dan die brommers verbieden?
Daarbij heb ik nog nooit van iemand gehoord dat ze last hebben van mijn katten.
Nee, maar er wordt ook aangehaald dat mensen er last van hebben als katten 's nachts herrie maken.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb doorgaans geen brommer op mijn erf.
je kan er zelf anders ook wat van.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waar de achterlijke vergelijkingen bleven. Dankje.
Niet iedereen weet dat het jouw katten zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Daarbij heb ik nog nooit van iemand gehoord dat ze last hebben van mijn katten.
Geloof mij, de mensen in de buurt weten donders goed dat het mijn kat isquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:24 schreef Litso het volgende:
[..]
Niet iedereen weet dat het jouw katten zijn.
Het argument 'niemand heeft er last van' terwijl je eerst verkondigt dat ze een groot deel van de tijd vrij buiten rondlopen is echt onzin. Of houd je ze de hele dag in de gaten of ze niemand lastig vallen?
Zomg. Okay. Ik erger me vast wel aan meerdere dingen, maar daar heb ik niets over te zeggen. Als er iets op MIJN erf gebeurd, zou ik daar wat over te zeggen moeten hebben. En dat is ook zo, tenzij het over die kutkatten gaat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:10 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nee, maar er wordt ook aangehaald dat mensen er last van hebben als katten 's nachts herrie maken.
Brommers maken ook 's nachts herrie (althans, hier)
Bij m'n ouders thuis zitten er genoeg katten op het erf, maar ik heb daar geen last van.
Ze lopen er wat rond, liggen te pitten, en schijten en pissen kunnen ze ook buiten de tuin, en al zouden ze dat in de tuin doen, heb ik daar nog geen last van.
Ja, ok, ik stoor me er zelf niet aan, omdat ik zelf katten heb.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zomg. Okay. Ik erger me vast wel aan meerdere dingen, maar daar heb ik niets over te zeggen. Als er iets op MIJN erf gebeurd, zou ik daar wat over te zeggen moeten hebben. En dat is ook zo, tenzij het over die kutkatten gaat.
Een brommer komt niet op mijn erf dus die kan ik niets maken.
Kom op zeg.
Jij hebt er geen last van, anderen wel. Ik heb niet om jouw kat gevraagd. Als ik een kat wil neem ik er zelf wel één maar die keuze wil ik graag zelf houden.
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ok, ik stoor me er zelf niet aan, omdat ik zelf katten heb.
Maar mijn kat, loopt of in mijn tuin, of in mijn huis, of op straat.
De enkele keer dat ie in iemand anders tuin is, is het omdat ie achter een andere kat aanrent, of omdat iemand 'm roept. Iedereen in mijn buurt weet dat het mijn kat is, en ik hoor nooit klachten.
Tuurlijk weet ik het niet precies.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt.
Ehm, ik krijg de 3e ook een kat, hoor. Maar no way dat die lekker de buurt gaat irriteren.
Nee, en je volgende kat gooi je ook weer naar buiten en dan is die kat zomaar ineens spontaan vanuit het niets ook gewend aan t buiten zijn. Jeetje zeg!quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik het niet precies.
Maar ik krijg er nooit klachten over.
En het beest is gewend om vrij te zijn, dus dat ga ik ook niet van 'm afnemen.
Mijn huidige kat is aan komen lopen en niet meer weggegaan.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:48 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, en je volgende kat gooi je ook weer naar buiten en dan is die kat zomaar ineens spontaan vanuit het niets ook gewend aan t buiten zijn. Jeetje zeg!
...
Je hebt mensen die aan anderen denken en je hebt asocialen. Zo is het nu eenmaal.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mijn huidige kat is aan komen lopen en niet meer weggegaan.
Nou vonden wij dat niet erg, maar we hebben 'm niet gedwongen.\
Dat ie bleef doordat wij 'm eten gaven vind ik ook niet raar, maar 't beest kreeg wel op meer plekken eten.
Zodoende vrij.
En voorlopig neem ik geen katten, want ik zit op kamers.
Wat m'n ouders doen moeten ze zelf weten.
Dat jij 'm binnenhoudt moet je ook zelf weten, maar mijn keuze is het niet
Oh, dus ik ben asociaal omdat mijn kat wél naar buiten mag?quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je hebt mensen die aan anderen denken en je hebt asocialen. Zo is het nu eenmaal.
Moet je anders ook ff gaan praten met mensen die postduiven houden. Die schijten immers ook maar lukraak! Die beesten moeten ze ook binnen houden, duiven irriteren mensen tenslotte mateloos.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt.
Ehm, ik krijg de 3e ook een kat, hoor. Maar no way dat die lekker de buurt gaat irriteren.
Nee, dat je geen rekening met andere mensen houdt, dát maakt je asociaal.quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Oh, dus ik ben asociaal omdat mijn kat wél naar buiten mag?
quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:12 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Moet je anders ook ff gaan praten met mensen die postduiven houden. Die schijten immers ook maar lukraak! Die beesten moeten ze ook binnen houden, duiven irriteren mensen tenslotte mateloos.
Mafkees!
En ik ben niet eens katteneigenaar.quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
. Katteneigenaren kunnen echt alleen maar met achterlijke vergelijkingen komen, hmm. Geeft niet, hoor.
Waarom is dit precies een achterlijke vergelijking?quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
. Katteneigenaren kunnen echt alleen maar met achterlijke vergelijkingen komen, hmm. Geeft niet, hoor.
Omdat het over katten gaat en niet over duiven? Omdat je veel meer katteneigenaren in je buiurt hebt dan postduif eigenaren? Of heb ik de memo gemist dat mensen die geen kat in hun tuin willen ook niet willen dat duiven langs vliegen? My bad dan, hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:18 schreef Litso het volgende:
[..]
Waarom is dit precies een achterlijke vergelijking?
Nee, dat betekent dat iemand die geen kat heeft er nog wel dezelfde gedachtes als een katteneigenaar op na kan houden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:01 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En ik ben niet eens katteneigenaar.
Kunnen we dan hieruit opmaken dat een katteneigenaar onterecht generaliseert? Neem even de tijd om je eigen argumenten door te lezen en dan met een goed punt te komen
Dat vind ik ook. Een kat binnen houden is tegen elk instinct van dat beest. Een kat is geen huisslaafje , een kat is een roofdier. Dat moet buiten kunnen, op muizen en duiven jagen en eens twee dagen wegblijven om zich door die zwerfkater anaal te laten nemen en er van te genieten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 03:02 schreef popolon het volgende:
Ik ben de katten van de buurman dankbaar, die zorgen ervoor dat die kutkonijnen niet al te ver in m'n tuin komen.
Een 'binnenkat' is geen kat, eerder een mietje. Dierenmishandeling.
Gelijk heb je, n paar jaar terug werd mijn kat zaliger nog het slachtoffer van zo'n gifstrooiende achterbuurman. Eentje die er trouwens nog minder mee kon lachen toen een paar dagen later bij het snoeien van een boom achteraan mijn tuin 'toevallig' een tak zijn illegale volière vol met illegaal gevangen vinken vernielde ... (en die allemaal terug de vrijheid tegemoet vlogen)quote:Op maandag 22 oktober 2007 03:23 schreef NorthernStar het volgende:
Als ze Nederland zouden splitsen in een gedeelte waar mensen geen bezwaar hebben tegen katten die vrij los mogen lopen en een deel waar het verboden zou zijn, kun je dan voorstellen hoe afschuwelijk het in de "verboden voor katten zone" moet zijn. Alle zure dierenhaters en tuintjesneuroten bij elkaar. Links van je is de buurman het gras aan het kammen en rechts van je woont een gifstrooiende buurvrouw. Want niet alleen katten moet weg, alles moet dood natuurlijk. "Ik ben geen hekel aan dieren, maar...", die zijn het ergste. En lui die een hond hebben om iets te hebben waar ze baas over kunnen spelen, die zou je er ook volop vinden. Die met van die permanent samengetrokken billen.![]()
![]()
En waar de katten vrij mogen lopen? Daar wonen alle relaxte mensen.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 03:23 schreef NorthernStar het volgende:
Als ze Nederland zouden splitsen in een gedeelte waar mensen geen bezwaar hebben tegen katten die vrij los mogen lopen en een deel waar het verboden zou zijn, kun je dan voorstellen hoe afschuwelijk het in de "verboden voor katten zone" moet zijn. Alle zure dierenhaters en tuintjesneuroten bij elkaar. Links van je is de buurman het gras aan het kammen en rechts van je woont een gifstrooiende buurvrouw. Want niet alleen katten moet weg, alles moet dood natuurlijk. "Ik ben geen hekel aan dieren, maar...", die zijn het ergste. En lui die een hond hebben om iets te hebben waar ze baas over kunnen spelen, die zou je er ook volop vinden. Die met van die permanent samengetrokken billen.![]()
![]()
Wie zegt dat ik geen rekening met anderen houdt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:48 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, dat je geen rekening met andere mensen houdt, dát maakt je asociaal.
Dat is ook je reinste onzin.quote:Op maandag 22 oktober 2007 02:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat het over katten gaat en niet over duiven? Omdat je veel meer katteneigenaren in je buiurt hebt dan postduif eigenaren? Of heb ik de memo gemist dat mensen die geen kat in hun tuin willen ook niet willen dat duiven langs vliegen? My bad dan, hoor.
Zo kan ik het ook wel. Oh jouw kat mag naar buiten? Laat dan ook maar leeuwen rondlopen.
Slaat toch kant noch wal. Het gaat over de huiskat dus tief op met je duif.
En daarbij, ik heb al meerdere agrumenten ed gebruikt, en vooralsnog hoor ik van de andere kant alleen "Kat was eens buiten, kat blijft buiten"
Dus cut the crap, yes?.
Daar ben k het wel mee eens.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:15 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb katten*.
Mijn buren hebben er niet voor gekozen dat ik katten* heb, dus horen er geen last van te hebben.
Daarom heb ik mijn katten* altijd binnen gehouden, tot ik in een huis woonde met een goed af te zetten tuin.
Nu mogen ze de tuin ook in, maar ik heb gezorgd dat ze daar niet uit kunnen. Toen ze alleen binnen leefden, had ik niet het idee dat ze ongelukkig waren. En nu ze ook buiten mogen (via kattenluik), maken ze daar graag gebruik van als ik weg ben én het mooi weer is. Bij regen of als ik thuis ben, liggen meneer en mevrouw kat mooi bij mij op de bank. Dus zo erg vinden ze het binnen ook weer niet, lijkt me (al geldt dit denk ik niet voor iedere kat).
Iedere kattebezitter* moet zijn of haar verantwoordelijkheden nemen. Als je per sé wil dat je kat buiten loopt, houd dan goed contact met je buren, zorg ervoor dat je kat als de jouwe is te identificeren in geval van overlast, en laat hem of haar in godsnaam castreren.
En buren: met een beetje begrip en overleg kom je een heel eind. Zal die kattebezitter ook niet zo snel komen klagen als jij de radio hard hebt aanstaan of je kind herrie maakt.
*vervang 'kat' door hond, konijn, goudvis, postduif, kind, brommer, whatever.
Dus mijn kat bijt honden, omdat ie buiten loopt?quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:22 schreef deedeetee het volgende:
Kat die huisdier is hoort thuis. Niet op straat of in de tuin van de buren. Wij hebben sinds een half jaar ofzo buren die 2 straatkatten hebben. Voor de duvel nog niet bang en bere agressief tegen honden.
Ik heb zelf een kat en een hond. Dus mijn hond vind katten leuk en heeft er geen erg in dat die op straat loslopende exemplaren gevaarlijk zijn.
Gelukkig wist ik al vrij snel hoe laat 't was toen er iemand met een hondje dat gewoon ff - aan een lange lijn - naar zo'n kat toeliep ijlings met z'n bloedende hond naar de DA moest rennen......
Tsja dat krijg je als je een roofdier los in de stad laat lopen.
Mijn kat is een huisdier en die laat ik niet op roof gaan buiten de deur.
Mijn hond houd ik goed in de gaten als we gaan wandelen, als die katten in de buurt van mijn hond komen schop ik ze weg![]()
Kortom je kat op straat dumpen is IMO behoorlijk aso gedrag. Zeggen : mijn kat bezorgt niemand overlast want ik krijg nooit klachten is het het zelfde als * dat doettie anders nóóit hoor *
Een loslopende kat zorgt altijd voor overlast.
Jouw kat zorgt voor overlast omdat hij zonder toezicht los buiten loopt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dus mijn kat bijt honden, omdat ie buiten loopt?
Ja leuk he !!???quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
Dit blijft echt een discussie zonder einde, die al in 10.000 topics loopt
Ik vind het nogal een bekrompen gedachte als ik eerder ben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jouw kat zorgt voor overlast omdat hij zonder toezicht los buiten loopt.
Jij weet domweg niet wat hij uitspookt want daar ben je immers niet zelf bij ? Misschien valt hij ook honden aan, of beschadigt hij auto's. Of veroorzaakt hij een aanrijding, door plotseling over te steken waardoor een geschrokken automobilist opeens op de rem trapt,of een ontwijkende manoevre maakt.
Jij zit lekker thuis van je rust te genieten en bent niet op de hoogte van problemen die jouw zgn * huisdier * veroorzaakt.
Lekker makkelijk hé ? Je handen in onschuld wassen en je verstoppen achter het argument dat een kat zijn vrijheid nodig heeft.![]()
Dat is het leuke aan katten. Mijn katten vreten nooit aan de planten als ik er bij ben. Toch vind ik bijna altijd aarde en blaadjes naast de plantenpot als ik thuis kom van mijn werk. Katten weten donders goed wanneer ze stout zijn, ze weten ook donders goed dat ze een probleem hebben als jij ziet dat ze stout zijn, dus beperken ze dat tot de momenten dat jij ver uit de buurt bentquote:Op maandag 22 oktober 2007 10:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een bekrompen gedachte als ik eerder ben.
Ok, dat ik mijn kat nooit op auto's zie liggen, kan zijn omdat ik 'm niet de hele dag in de gaten hou.
Maar als ik buiten ben, ligt ie op de stoep te pitten, of loopt ie over het grasveld voor, of in de tuin.
Ik zie 'm nooit wat doen, en het zou ook wel érg toevallig zijn als ie precies allemaal herrie gaat schoppen als ik het precies niet zie he
Typisch een * dat doet mijn kat niet hoor * smoes dus. Kun je niks beters verzinnen ?quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een bekrompen gedachte als ik eerder ben.
Ok, dat ik mijn kat nooit op auto's zie liggen, kan zijn omdat ik 'm niet de hele dag in de gaten hou.
Maar als ik buiten ben, ligt ie op de stoep te pitten, of loopt ie over het grasveld voor, of in de tuin.
Ik zie 'm nooit wat doen, en het zou ook wel érg toevallig zijn als ie precies allemaal herrie gaat schoppen als ik het precies niet zie he
Dan nog krijg ik er nooit klachten overquote:Op maandag 22 oktober 2007 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is het leuke aan katten. Mijn katten vreten nooit aan de planten als ik er bij ben. Toch vind ik bijna altijd aarde en blaadjes naast de plantenpot als ik thuis kom van mijn werk. Katten weten donders goed wanneer ze stout zijn, ze weten ook donders goed dat ze een probleem hebben als jij ziet dat ze stout zijn, dus beperken ze dat tot de momenten dat jij ver uit de buurt bent
Ik kan dat niet bewijzen nee, dat ie nóóit wat doet.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Typisch een * dat doet mijn kat niet hoor * smoes dus. Kun je niks beters verzinnen ?![]()
Probleem is dunkt mij duidelijk. Je kunt gewoon niet bewijzen dat hij nooit voor overlast zorgt omdat hij dat altijd wel een keer wél doet. Dat kan gewoon niet anders in de stad.
Trouwens als hij alleen maar heel rustig op de stoep ligt te slapen en op zijn gemak eens over het gras kuiert dan kun je hem dus zonder problemen in je eigen ( afgesloten ) tuin houden. Niet netjes van je dat je dat dan niet doet.
Hmz, ik ben wel blij dat mijn duffe poezen feller zijn dan mijn buurkaters geloof ik. Die komen dan op de schutting zitten kijken als mijn poezels in de tuin zitten, tot 1 van mijn poezen het doorheeft, die jaagt ze vervolgens met een luid geblaas en gegrom wegquote:Op maandag 22 oktober 2007 12:52 schreef Misstique het volgende:
Ik heb een binnenkat, heel bewust, aangezien ik anderen niet tot last wil zijn met mijn huisdier en ik zou veel te bang zijn dat ze onder een auto vliegt.
Helaas is mijn tuin een looproute voor alle buurtkatten, die er dus heerlijk mijn appelboompje kapot krabben, hun behoeften doen en mn planten ondersproeien. De 'leider' vindt het ook leuk om heel hard tegen mn woonkamerraam aan te slaan om mijn kat uit te dagen, vooral 's nachts is dat feest..
Ik hou dus rekening met mijn buren, waarom zij niet met mij?
Toch nog iemand die me relaxed vindtquote:Op maandag 22 oktober 2007 03:23 schreef NorthernStar het volgende:
![]()
* gniffel t : tis maar net van wie je graag zoiets wilt horen......quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Toch nog iemand die me relaxed vindt
Neh, maar ik vind het nogal debiel om te zeggen dat ik asociaal ben als ik m'n katten buiten laat.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
* gniffel t : tis maar net van wie je graag zoiets wilt horen......
soort zoekt soort ofsow?![]()
Heeft met debiel zijn niks te maken hoor, kwestie van ff logisch nadenken. Je kunt hier in dit topic al lezen hoeveel mensen er last hebben van loslopende katten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Neh, maar ik vind het nogal debiel om te zeggen dat ik asociaal ben als ik m'n katten buiten laat.
Dan is iedereen asociaal, want iedereen stoort wel iemand anders met zijn of haar gedrag.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heeft met debiel zijn niks te maken hoor, kwestie van ff logisch nadenken. Je kunt hier in dit topic al lezen hoeveel mensen er last hebben van loslopende katten.
Als je iets doet waar je anderen mensen overlast mee bezorgt wil je dus geen rekening houden met anderen en gedraag je je bepaald niet sociaal.
Kan best zijn dat het bij jou in de buurt erg veel voorkomt dat mensen zich precies zo gedragen en hun katten doodleuk op straat dumpen. Er hoeft er maar eentje tussen te wonen die er niet blij mee is en dan is dat al teveel IMO. Die persoon zijn/haar woonplezier word dan bedorven.
Dan heb ik het nog niet eens over de mensen die bij jou in de buurt op bezoek gaan of gewoon door de straat rijden en dan met die loslopende katten worden geconfronteerd.
Dat jij vind dat het maar moet kunnen is wat mij betreft aan jezelf, maar het is en blijft asociaal gedrag.
Vertel dan eens waar dat "last" precies uit bestaat? Ga toch weg. Negen van de tien keer is het eerst een hekel aan katten hebben en daarna een bedachte reden waarom ze zo'n vreselijke overlast veroorzaken. Wat Dude zei, mensen die er zulke problemen mee hebben zouden bij zichzelf te rade moeten gaan wat het precies is waar hun issue zit. Op zeker dat bij het grootste deel de issue bij hunzelf tussen de oren zit.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heeft met debiel zijn niks te maken hoor, kwestie van ff logisch nadenken. Je kunt hier in dit topic al lezen hoeveel mensen er last hebben van loslopende katten.
Lees mijn post eens?quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:42 schreef NorthernStar het volgende:
Vertel dan eens waar dat "last" precies uit bestaat?
Er zullen gerust mensen posten die een hekel hebben aan katten maar ik zie toch ook een heleboel mensen posten die zelf ook katten hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:48 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dan nog krijg ik er nooit klachten over
Als je alles zou moeten doen om andere mensen er niet mee lastig te vallen, moet je voor altijd binnen blijven.
Sommige mensen irriteren zich nou eenmaal aan dingen, je kan niet met iedereen rekening houden.
Ik irriteer me ook mateloos aan de kleinkinderen van de buren, die daar dagelijks zitten, maar daar kan ik ook niet veel aan doen.
Ik hoor hier wat mensen die een hekel hebben aan katten die buiten lopen, maar die heb ik niet in m'n buurt wonen volgens mij, want ik hoor er nooit wat over.
Nee, totaal niet bang voor.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Er zullen gerust mensen posten die een hekel hebben aan katten maar ik zie toch ook een heleboel mensen posten die zelf ook katten hebben.
En tsja een kat vind buiten lopen misschien inderdaad heerlijk, maar mijn hond vind jagen op katten ook heerlijk, zit ook in zijn natuur maar laten we toch ook niet toe?
Bovendien zijn er heel wat speeltjes te bedenken om ook je kat binnenshuis uitdagingen te bieden.
Er zijn meer mensen die in F&F gepost hebben die nooit klachten kregen van buurtgenoten maar wel hun kat vergiftigd thuis kregen, alleen dat risico zou ik al niet willen lopen.
Is dat nooit iets waar je bang voor bent?
Ik heb overgens absoluut geen hekel aan katten, ik vind ze geweldig![]()
Maar dan vooral levend en niet dood aan de kant van de weg of in de vriezer van het plaatselijk asiel![]()
True, een kat die buiten mag loopt risico's. Verkeer, dierenbeulen, en er zijn duizend en een dingen waar het zich aan kan verwonden. Vlooien en teken horen er ook bij.quote:
quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:54 schreef NorthernStar het volgende:
Waar mijn begrip ophoudt is bij mensen die "last" van loslopende katten hebben en het "probleem" bij de kat neerleggen ipv hunzelf.
Je moet wel lezen. Ergens aan ergeren heb ik best begrip voor. Als zomers de vogels me onhuurig vroeg wakker fluiten heb ik ook de pest in op die beesten. Of als ik een slecht humeur heb kan ik me doodergeren aan de kinderen van hiernaast. Gejengel en gekrijs. Of het onkruid in de tuin. Was vooral deze zomer raak met al dat water, je had nog niet gesnoeid of het zat er al weer aan. Enz. Duizend en een dingen om je aan te ergeren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
Tsja over veel begrip schijn je idd niet te beschikken.....
Ik heb vaaaaak m'n deuren open staan thuis, en er is nog nooit een andere kat dan mijn eigen naar binnen geglipt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
Tsja over veel begrip schijn je idd niet te beschikken.....
Kattenpoep in mijn tuin is smerig.
Als ik overwachts op de rem moet voor een over de weg schietende kat- een kind zie je lopen een kat vaaak niet die komt ergens ergens onder vandaan- dan kan dat zeer vervelende gevolgen hebben.
Een kat die in een onbewaakt ogenblik- ik loop even naar buiten en doe de voordeur niet achter me dicht- mijn huis binnen glipt en daar een chaos veroorzaakt omdat mijn eigen kat en hond dit niet pikken is ook al zoiets vervelends....
Kan best zijn dat lang niet alle loslopende straatkatten voor zoveel overlast zorgen, net zo als lang niet alle loslopende honden bijten, maar de honden mogen alleen aangelijnd over straat omdat ze anders toch voor overlast zorgen.
De zelfde regel zou er voor katten moeten komen.
Trouwens het kan best zijn dat sommige katten persé naar buiten willen, mijn eigen ervaring is dat dat voornamelijk bij ongecastreerde katten zo is. De rest past zich prima aan. Sommige honden willen ook erg graag de hele dag over straat zwerven. Als ik een Border collie zie in de stad vind ik dat ook zielig maaar dat ras schijnt zich toch min of meer te kunnen aanpassen. Katten kunnen dat dus óók.
Het zijn niet de katten die last hebben van vrijheids drang, het zijn hun baasjes die er aan lijden. Dat wil zeggen : ze vinden het leuk om hun kat te ge(mis)bruiken voor hun * vrijheidskwaal *![]()
als ik in mijn flat kan leven kunnen mijn katten dat ook.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:00 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind het bijvoorbeeld erg slecht dat mensen die in een flat wonen, een kat nemen.
ik vind het lullig als je een kat niet naar buiten kunt laten, zo'n beest vind dat toch ook lekker.
Mijn vorige katten waren allebei 17, deze nu 14.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:38 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik in mijn flat kan leven kunnen mijn katten dat ook.
overigens: een buitenkat wordt nu eenmaal gemiddeld niet zo oud als een binnenkat. de belangrijkste reden hiervoor is dat katten het verkeer nu eenmaal niet snappen. je laat je kind toch ook niet naast de snelweg spelen in zn uppie?
Bron: http://www.dierenbescherming.nl/rustigrijden/infobulletin.pdfquote:De Dierenbescherming zet zich in voor het
welzijn van alle dieren. Is dat welzijn zo in
gevaar dat jullie Rustig Rijden willen promoten?
Van de Giessen: “Zeker! Het aantal dieren dat
jaarlijks in Nederland op en rond wegen om het
leven komt is enorm. Alleen al 2 miljoen vogels
worden gedood bij een aanrijding met een auto.
Ook kleine zoogdieren zoals konijnen en egels zijn
vaak het slachtoffer. Iedere automobilist kent
ongetwijfeld de aanblik van dode dieren langs de
weg. Maar niet alleen dieren in het wild worden
getroffen. Ook huisdieren blijven niet buiten schot.
Enkele tienduizenden katten en zo’n 3000 honden
worden jaarlijks doodgereden. En dat gebeurt niet
op autowegen, maar vooral op straten en wegen bij
u en mij in de buurt.”
Heb je hier ook een bron van?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:38 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik in mijn flat kan leven kunnen mijn katten dat ook.
overigens: een buitenkat wordt nu eenmaal gemiddeld niet zo oud als een binnenkat. de belangrijkste reden hiervoor is dat katten het verkeer nu eenmaal niet snappen. je laat je kind toch ook niet naast de snelweg spelen in zn uppie?
http://www.dieren-pagina.nl/katten-kat.htmlquote:De gemiddelde levensduur voor een buitenkat is slechts 3-5 jaar, terwijl een binnenkat 16 jaar of meer kan leven
is dat de gemiddelde levensduur voor een buitenkat?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:19 schreef senesta het volgende:
[..]
http://www.dieren-pagina.nl/katten-kat.html
de katten van mijn ouders (in mijn thuiswoonleven totaal een stuk of 8, tot ik op mijn 20ste uit huis ging wonen) zijn geen van alle doodgegaan aan "oude leeftijd". allemaal overreden of vergiftigd. in een rustig durp in brabant. met duivenmelkers in de buurt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:21 schreef eer-ik het volgende:
[..]
is dat de gemiddelde levensduur voor een buitenkat?
Ik weet niet waar de meeste katten buiten leven, maar alle katten die mijn ouders ooit gehad hebben, zijn minimaal 12 geworden
En die hebben allemaal buiten geleefd.
Het schiet ook niet op zoquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:27 schreef simmu het volgende:
[..]
de katten van mijn ouders (in mijn thuiswoonleven totaal een stuk of 8, tot ik op mijn 20ste uit huis ging wonen) zijn geen van alle doodgegaan aan "oude leeftijd". allemaal overreden of vergiftigd. in een rustig durp in brabant. met duivenmelkers in de buurt.
dat jij nu toevallig goede ervaringen hebt wil nu niet zeggen dat het dan dus altijd zo is. begrijp me goed; als ik rustig ergens achteraf zou wonen mag poes wat mij betreft best buiten, maar daar woon ik nu eenmaal niet. ik vind het topic trouwens wel nogal veroordelerig. de kampen staan regelrecht tegenover elkaar. de binnenhouders beschuldigen de buitenhouders zowat van dierenmishandeling, en andersom. dat schiet toch niet op?
Ik vind het ook wel meevallen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:32 schreef senesta het volgende:
Mwah ik vind het wel meevallen hoor, er zijn altijd wel wat heftige reactie's maar ik vind niets over de schreef gaan![]()
Sterker nog, ik ben best verbaast over hoe netjes de discussie verloopt tot nu toe, we hebben wel eens eerder discussie's gehad over buitenkatten en die verliepen echt niet zo netjes
Maar er staat nergens waar die cijfers op gebaseerd zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het schiet ook niet op zo
Niemand hier zal het ooit 'winnen'.
Ik zeg verder ook niet 'dat het zo is, omdat het bij mij zo is'.
Ik vind het alleen nogal raar dat mijn katten, die altijd al buiten wonen, bijna 5 keer zo oud worden dan de gemiddelde buitenkat.
Kijk, als je midden in amsterdam woont, zou ik ook geen buitenkat nemen, maar ik zou dan helemaal geen kat nemen, want ik verrot het om dat beest de hele tijd binnen te houden.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:34 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel meevallen.
Enige wat me tegenstaat is dat ik blijkbaar asociaal ben
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:40 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
Beetje eelt op je huid kweken hoor![]()
Dat denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:46 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat zit wel snor.
Ik vind op google trouwens verschillende teksten over levensverwachting van buitenkatten.
De katten van 3-5 jaar zeg maar, zijn voornamelijk echt straatkatten zie ik.
Daar kijk ik dan ook weer niet zo raar van op.
Maar mijn katten zijn geen straatkatten, maar komen gewoon geregeld buiten.
Wellicht dat dat ook weer een hoop scheelt.
Goed punt!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:46 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat zit wel snor.
Ik vind op google trouwens verschillende teksten over levensverwachting van buitenkatten.
De katten van 3-5 jaar zeg maar, zijn voornamelijk echt straatkatten zie ik.
Daar kijk ik dan ook weer niet zo raar van op.
Maar mijn katten zijn geen straatkatten, maar komen gewoon geregeld buiten.
Wellicht dat dat ook weer een hoop scheelt.
Het leek er anders wel op dat dat de strekking was van 80% van je posts, dus ik vraag me af wat je wel bedoelt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het schiet ook niet op zo
Niemand hier zal het ooit 'winnen'.
Ik zeg verder ook niet 'dat het zo is, omdat het bij mij zo is'.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat mijn katten prima buiten kunnen leven, en dan ook langer dan 3 jaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:33 schreef Litso het volgende:
[..]
Het leek er anders wel op dat dat de strekking was van 80% van je posts, dus ik vraag me af wat je wel bedoelt.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
't is gewoon asociaal om je kat niet binnen te houden.
ik rem ook niet voor katten trouwens
Daar kun je dan inderdaad gewoon over oordelenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat mijn katten prima buiten kunnen leven, en dan ook langer dan 3 jaar.
Ik geloof en vooral begrijp ook heus wel dat dat in steden niet zo is.
Verder weet niemand precies mijn woonsituatie, hoe de katten daar leven etc, dus mijns insziens kunnen ze daar ook niet veel over zeggen.
Behalve blijkbaar dat ik geen rekening hou met anderen.
En dat wat je daar allemaal zegt geldt dus omgekeerd precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat mijn katten prima buiten kunnen leven, en dan ook langer dan 3 jaar.
Ik geloof en vooral begrijp ook heus wel dat dat in steden niet zo is.
Verder weet niemand precies mijn woonsituatie, hoe de katten daar leven etc, dus mijns insziens kunnen ze daar ook niet veel over zeggen.
Behalve blijkbaar dat ik geen rekening hou met anderen.
Dat jij dus ook niet kan oordelen over mensen die hun kat binnen houden, al dan niet in een flat.quote:
Dat doe ik ook niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:57 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Dat jij dus ook niet moet gaan oordelen over mensen die hun kat binnen houden, al dan niet in een flat.
Oordelen, vinden, komt op hetzelfde neer. Maar als anderen dat van jou mogen vinden heb ik je verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet.
toch?
Ik zeg alleen dat ik vind dat dat niet goed is.
Dat mag ik toch best vinden ook.
zo mogen anderen ook vinden dat ik er niet goed aan doe om m'n katten buiten te laten, maar dat is ook geen oordelen.
Dat wordt hier wel gedaan.
Nwah, discutabelquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:06 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Oordelen, vinden, komt op hetzelfde neer. Maar als anderen dat van jou mogen vinden heb ik je verkeerd begrepen.
Kan ik me voorstellen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:17 schreef Litso het volgende:
Dat is een heel andere discussie
Ik vind persoonlijk dat je het zelf moet weten, maar ik sta wel enigszins aan de kant van de mensen die vinden dat een kat binnenhouden zowel beter is voor de kat zelf als socialer tegenover je omgeving.
Ik moet er overigens bij zeggen dat hoeveel ik ook van katten houd, ik niet zomaar voor een kat zou remmen. Ik zou mijn best doen, maar mijn eigen veiligheid en die van andere mensen is me toch wat belangrijker dan die van een kat. En ja, ik heb mijn eigen kat deze zomer voor mijn ogen doodgereden zien worden dus ik weet hoe gruwelijk het is
Yup en nu je verteld hebt dat je nota bene een bordercollie hebt - een echte werkhondquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:34 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel meevallen.
Enige wat me tegenstaat is dat ik blijkbaar asociaal ben
Wat? Dat hij asociaal is?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Yup en nu je verteld hebt dat je nota bene een bordercollie hebt - een echte werkhond-, weet ik het echt helemáál zeker !!!
![]()
Ben ik nou óók nog asociaal omdat ik een border collie heb?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Yup en nu je verteld hebt dat je nota bene een bordercollie hebt - een echte werkhond-, weet ik het echt helemáál zeker !!!
![]()
Ja, en ook omdat je schoenen draagt!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ben ik nou óók nog asociaal omdat ik een border collie heb?
Goedzo.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:19 schreef simmu het volgende:
en ik ben vanmiddag gaan remmen voor een overstekend konijntje
Onze kat (thuiswoontijd) is 22 geworden, nooit buiten geweest en omdat ze niet anders gewend was uiteraard ook nooit behoefte aan naar buitengaan gehad, ze vond het in de tuin al eng genoegquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:43 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mijn vorige katten waren allebei 17, deze nu 14.
Nou weet ik niet wat de gemiddelde leeftijd is van katten die binnen wonen, maar 't gaat al lang goed met mijn beesten.
Kinderen moet je ook niet binnen houdenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:09 schreef Sakura het volgende:
[..]
Onze kat (thuiswoontijd) is 22 geworden, nooit buiten geweest en omdat ze niet anders gewend was uiteraard ook nooit behoefte aan naar buitengaan gehad, ze vond het in de tuin al eng genoeg
En ze is tot haar dood zo speels als een kitten gebleven, als je maar genoeg aandacht aan je HUISdier besteed.
Een kat hoeft echt nooit naar buiten, en zal als die niet anders gewend is ook niet ongelukkig worden als ze niet naar buiten mag.
Beweren dat een kat naar buiten hoort als kat zijnde is echt volslagen nonsense, het is maar wat je je kat aanleert.
En als je te weinig ruimte hebt om een kat voldoende levensruimte in huis te bieden, moet je niet aan katten beginnen, je begint in een 1 kamer woning ook niet aan kinderen.
Maar het feit blijft, wat een kat niet kent, kan een kat niet missen. Als een kat niet weet dat er een "buiten" is, kan een kat dat onmogelijk missen en dus ook absoluut geen behoefte hebben om het te gaan ontdekken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Kinderen moet je ook niet binnen houden![]()
En ik ben het niet met je eens dat het volslagen nonsens is.
Daar heb je gelijk in, maar mijn ene kat komt van een boerderij, en de andere is aan komen lopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:22 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar het feit blijft, wat een kat niet kent, kan een kat niet missen. Als een kat niet weet dat er een "buiten" is, kan een kat dat onmogelijk missen en dus ook absoluut geen behoefte hebben om het te gaan ontdekken.
Het is en blijft dus volslagen nonsense te beweren dat een kat naar buiten moet.
Dat is idd een totaal andere situatie, je zal een buitenkat maar zeer moeilijk kunnen leren binnen te blijven, en afhankelijk van het ras zal je daar meer of minder succes mee boeken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:28 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar mijn ene kat komt van een boerderij, en de andere is aan komen lopen.
Beide weten ze dus wél wat buiten is, en dat pak ík niet van ze af
volgens mij wastie ontsnapt ofzo, want het kwam over als een tam konijntje. huppelde gewoon door toen ik aankwam in mijn auto.......quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Goedzo.
Wel asociaal van die mensen dat ze 'm niet binnenhouden ::P
och, mijn rakker (heb ik 2 weken trug in moeten laten slapen met (minstens) 13 jaar) was begonnen als zwerfkat, en met zn (minstens) 5 bij mij gekomen (op een flat) en die wilde niet naar buiten. als ik de deur voor hem openzette keek hij me aan alsof ik gek geworden was. moet ik er wel bijzeggen dat ik altijd zorg voor een met gaas afgezet balkon. mick (een voormalige zwerfkitten) durft ook niet, maar shinnie wel, dus die gaat soms mee naar buiten aan een tuigje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:22 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar het feit blijft, wat een kat niet kent, kan een kat niet missen. Als een kat niet weet dat er een "buiten" is, kan een kat dat onmogelijk missen en dus ook absoluut geen behoefte hebben om het te gaan ontdekken.
Het is en blijft dus volslagen nonsense te beweren dat een kat naar buiten moet.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:41 schreef simmu het volgende:
[..]
volgens mij wastie ontsnapt ofzo, want het kwam over als een tam konijntje. huppelde gewoon door toen ik aankwam in mijn auto.......
Rondsproeien in je tuin zodat katten denken dat er andere roofdieren zijn en dan schijnen ze weg te blijven.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:45 schreef eer-ik het volgende:
vossen urine?
Wat moet ie daar nou mee
Kan je dat gewoon kopen ofzo...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:47 schreef senesta het volgende:
[..]
Rondsproeien in je tuin zodat katten denken dat er andere roofdieren zijn en dan schijnen ze weg te blijven.
't is ook nogal wat.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:01 schreef senesta het volgende:
Geen idee![]()
Ik had wel al gehoord over roofdierenpoep wat mensen ergens vandaan schijnen te kunnen halen maar van vossenurine had ik nog niet gehoord
Ook boeren krijgen soms dingen op niet-schappelijke wijzequote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:29 schreef AcidBurner het volgende:
Update : Bij AVEVE.... (België) De boerenbond zoals ze zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |