Dit is volgens mij een ontzettend overtrokken reactie, ik vind niet dat je katten maar moet binnen houden omdat er buiten zoveel gevaren zijn. Als je zelf naar buiten gaat dan kom je immers ook voor gevaren te staan.quote:Kut mensen die katten willen hebben en ze dan naar buiten trappen omdat ze eigenlijk toch een pest hekel aan die beesten hebben en het niet toe willen geven.
Mensen die hun katten naar buiten trappen zijn hun katten niet waard. Die beesten zouden gered moeten worden uit de handen van dat soort debiele mensen.
Heel erg dat je kat doodgereden is, heel erg voor de kat, voor jouw is het niet meer dan wat je verdien, dan moet je maar beter voor je katten zorgen.
Jij en ik kijken links en rechts voor we oversteken. Katten zijn daar wat minder bedreven in.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag.
Aangezien het daar wat off-topic ging heb ik er maar een nieuw topic voor geopend.
In bovenstaand topic zegt user Sakura het volgende:
[..]
Dit is volgens mij een ontzettend overtrokken reactie, ik vind niet dat je katten maar moet binnen houden omdat er buiten zoveel gevaren zijn. Als je zelf naar buiten gaat dan kom je immers ook voor gevaren te staan.
Ja, jouw ruimte, dankje.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je hebt tenslotte een kat omdat je het leuke/lieve beesten vindt en je moet er gewoon ruimte voor hebben.
Ja wat is het dan, een complot?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:27 schreef nietzman het volgende:
Maar verder vind ik katten wel tof hoor. Bij iemand anders thuis. En zolang het geen verwilderde krengen zijn die buiten rondsjouwen met baasjes die voorhouden dat 'dat de natuur' is..
ja zadel andere lui maar op met jouw probleemquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Als katten naar buiten kunnen zeker doen. Daar voelen die beestjes zich lekker bij en ze kunnen hun energie kwijt ipv dat ze binnen alles beginnen te slopen of lastig doen
Onze kat is niemand tot last hoor.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja zadel andere lui maar op met jouw probleem![]()
of af en toe een muis loslaten in jouw huis zodat hij kan jagenquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Als katten naar buiten kunnen zeker doen. Daar voelen die beestjes zich lekker bij en ze kunnen hun energie kwijt ipv dat ze binnen alles beginnen te slopen of lastig doen
Het is toch ook de natuur dat een kat vogels/konijnen en andere dieren eet?quote:
Het is niet eens natuurlijk dat een kat door een ecologisch systeem toffelt, laat staan dat 'ie er ook nog eens iets gaat eten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:29 schreef crossover het volgende:
Het is toch ook de natuur dat een kat vogels/konijnen en andere dieren eet?
Wat bedoel je daar mee?quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het is niet eens natuurlijk dat een kat door een ecologisch systeem toffelt,
Dat zit gewoon in het instinct van zo'n beest.quote:laat staan dat 'ie er ook nog eens iets gaat eten.
Je monitort hem 24/7 al ie buiten isquote:Op zondag 21 oktober 2007 15:07 schreef crossover het volgende:
[..]
Onze kat is niemand tot last hoor.
Onze katten kunnen binnen prima hun energie kwijt zonder de gordijnen of banken te slopen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Waarom zou een kat mensen tot last zijnquote:Op zondag 21 oktober 2007 16:04 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je monitort hem 24/7 al ie buiten is![]()
om die zelfde redenen zou je zelf ook het best binnen kunnen blijven.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:45 schreef senesta het volgende:
Ik denk persoonlijk toch dat er een hoop redenen kunnen zijn om je kat binnen te houden.
- Niet het risico lopen dat ze onder een auto komen,
- Minder kans op besmettelijke ziektes,
- Geen risico op vergiftiging,
- Andere mensen hebben geen last van jouw huisdier.
En er zijn er best meer, maar ik vond dit de belangrijkste![]()
Er zijn voor de kat gewoon nog best een hoop risico's buiten, ik snap niet zo goed waarom mensen hun katten die risico's willens en wetens laten lopen.
Als je de kat dan toch persé buiten wil hebben kun je toch de kat gewoon in je eigen tuin houden?
Ze kunnen je tuin volpoepen en de hele buurt midden in de nacht bij elkaar schreeuwenquote:Op zondag 21 oktober 2007 16:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waarom zou een kat mensen tot last zijn
De enige last die mijn kat veroorzaakt, is dat ie graag geaaid wil worden door iedereen die voorbij komt
kleine tin dan, als ze 'm volraggenquote:Op zondag 21 oktober 2007 17:04 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ze kunnen je tuin volpoepen en de hele buurt midden in de nacht bij elkaar schreeuwen
een kat?quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:29 schreef crossover het volgende:
[..]
Het is toch ook de natuur dat een kat vogels/konijnen en andere dieren eet?
als ie binnenzit niet nee.. wat weet jij wat ie uitspookt als ie weg is? Toen ik nog een rode auto had zat er regelmatig zo'n haarbal op en dat maakt krassen..quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:07 schreef crossover het volgende:
[..]
Onze kat is niemand tot last hoor.
een kat hóórt niet te jagen. een kat hóórt niet eens te bestaan! Als je binnen niet de ruimte voor zo'n beest hebt dan moet je gewoon geen kat nemen. klaar.quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
om die zelfde redenen zou je zelf ook het best binnen kunnen blijven.
Ik snap mensen niet die hun kat fulltime binnen houden.
Een kat is toch geen binnendier.
Een kat hoort te jagen, en mijn katten doen dat ook.
Ze kunnen gaan en staan waar ze willen, als ze binnen willen zitten kunnen en doen ze dat, en als ze naar buiten willen ook.
En ik kan ze niet in m'n tuin houden, want er zijn allerlei gaten waar ze toch wel door kunnen.
Mag ik deze posting nomineren tot stomste posting van de maand?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
een kat hóórt niet te jagen. een kat hóórt niet eens te bestaan! Als je binnen niet de ruimte voor zo'n beest hebt dan moet je gewoon geen kat nemen. klaar.
Ti's toch geen Russisch? Zoals Isdatzo zei, die beesten horen niet in de fauna thuis. Het is echt niet te vergelijken met een marter, buizerd of ander roofdier.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:39 schreef crossover het volgende:
Wat bedoel je daar mee?
Wedden dat een kat overleeft in het wild.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ti's toch geen Russisch? Zoals Isdatzo zei, die beesten horen niet in de fauna thuis. Het is echt niet te vergelijken met een marter, buizerd of ander roofdier.
Die beesten leefden eerst ook gewoon in de natuur, blijkbaar zit het jagers instict er nog steeds in, anders zouden ze niet eens de moeite doen om een vogeltje te vangen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
een kat?
is natuur?
jaaa daarom zijn het ook huisdieren aight?
die beesten zijn zo door de mens "gemaakt", de kat is geen natuurlijk beest. Enige echte kat in europa is de lynx.
Een huiskat behoort niet tot de Nederlandse fauna of zie jij dat anders dan?
Dat is dus niet hetzelfde.quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:48 schreef eer-ik het volgende:
Wedden dat een kat overleeft in het wild.
Welke flapdrol zei er ook alweer dat een kat geen roofdier is?quote:kat (de ~, ~ten)
1 klein roofdier uit de familie van de katachtigen, vroeger tot huisdier gemaakt om zijn talent voor het vangen van muizen => dakhaas, poes
2 [biol.] tot de katachtigen behorend roofdier
3 kattenkop, kattige vrouw
4 snauw
Nee, ok,quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:55 schreef nietzman het volgende:
Loop nou niet zo sneu in definities te neuzelen, dwaallicht, je weet zelf ook donders goed dat je een gedomesticeerd beest niet kan gaan lopen vergelijken met een echt roofdier.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
En t is verdomme jouw kutbeest dus die gaat lekker in jóuw tuin schijten en jóu 's nachts wakker krijsen.
Vies asociaal kutvolk. Alleen de lusten, niet de lasten, zo werkt dat niet hè.
En heel toevallig maakt mijn hond nooit herrie en poept mijn hond nooit op straat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:33 schreef crossover het volgende:
[..]je haalt honden en katten door elkaar? Ik hoor hier in de buurt alleen honden herrie maken in de nacht en ik zie alleen hondendrollen op straat liggen. Mijn kat houdt niemand wakker, en alle katten ruimen hun eigen rotzooi op, dat begraven ze en er is niks van te zien
Ja, en katten kijken eerst naar rechts en links voor ze oversteken, hmm?quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:36 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat een kattenhaters hier zeg..
Ik vind het eigenlijk best zielig om een kat binnen te houden, katten houden er nou eenmaal van om buiten te jagen en dergelijke. Woon je in een flat en heb je geen mogelijkheid om een kat buiten te laten komen, denk er dan heel goed over na, voordat je er 1 aanschaft, want katten die zich vervelen gaan dingen mollen.
En bovendien.. ik heb nog steeds niet een goede reden gelezen om een kat niet naar buiten te laten gaan.
Zo'n beest loopt de kans overreden te worden. Die kans loop jij toch zelf ook als je het huis uit gaat?
Ieder mens en dier komt risico's tegen, klaar.
Ik kan eerlijk zeggen dat mijn katten niets tekort komen binnen, sterker nog, als de deur naar buiten per ongeluk open staat weten ze niet hoe snel ze weer naar binnen moeten rennen. Ze kennen het niet en missen het ook niet. Vervelen doen ze ook niet, er is binnen ruimte en vermaak zat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:36 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat een kattenhaters hier zeg..
Ik vind het eigenlijk best zielig om een kat binnen te houden, katten houden er nou eenmaal van om buiten te jagen en dergelijke. Woon je in een flat en heb je geen mogelijkheid om een kat buiten te laten komen, denk er dan heel goed over na, voordat je er 1 aanschaft, want katten die zich vervelen gaan dingen mollen.
En bovendien.. ik heb nog steeds niet een goede reden gelezen om een kat niet naar buiten te laten gaan.
Zo'n beest loopt de kans overreden te worden. Die kans loop jij toch zelf ook als je het huis uit gaat?
Ieder mens en dier komt risico's tegen, klaar.
Groetjes aan je tuinierende buurvrouw.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:33 schreef crossover het volgende:
dat begraven ze en er is niks van te zien
Zó kan je een kat binnenhouden. Als je genoeg ruimte hebt. Maar niet als je ergens in een klein (studenten)flatje oid zit, dát is niet goed. Ik vind dat je een kat best binnen kan houden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:48 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk zeggen dat mijn katten niets tekort komen binnen, sterker nog, als de deur naar buiten per ongeluk open staat weten ze niet hoe snel ze weer naar binnen moeten rennen. Ze kennen het niet en missen het ook niet. Vervelen doen ze ook niet, er is binnen ruimte en vermaak zat.
Ik neem aan dat jij snapt dat je niet moet oversteken als er een vrachtwagen aankomt? Of dat je niet midden op straat moet gaan zitten? Een kat niet. Prima als jij je kat naar buiten laat, maar niet gaan zeuren dat het zo zielig is als ze binnen zitten.
Oh, nog zoiets. Wat is een goede kattenhouder? Kijk, ik heb dieren omdat ik zequote:Op zondag 21 oktober 2007 18:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
Meer kans op ziektes? Ja dat klopt.. maar daarvoor ent je ze toch in? Een echte goede kattenhouder doet dat 1 keer per jaar. En als je het hebt over vlooien enzo dan heb je daar bandjes, pilletjes, zalfjes voor.
Ik weet niet hoe anderen dat doen, maar ik heb gewoon een kattenluikje die altijd openstaat naar beide kanten. Als Luna 's avonds nog niet binnen is, dan zet ik het luikje zo dat er alleen naar binnen gegaan kan worden en niet meer naar buiten, zodat ze toch binnen is 's nachts.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:55 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, nog zoiets. Wat is een goede kattenhouder? Kijk, ik heb dieren omdat ik zezo
leuk
vind en dus natuurlijk graag bij me heb. En zo'n beetje elke fokker trapt zn kat naar buiten lijkt het, ik snap dat werkelijk waar niet. Please, enlighten me
"Ah, je hebt al je terreur en poep bij de buren achtergelaten, kom dan nu maar even lief bij mij slapen. Maar je weet het, morgenvroeg tief je weer op"
"die beesten leefden eerst ook gewoon in de natuur"quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:50 schreef crossover het volgende:
[..]
Die beesten leefden eerst ook gewoon in de natuur, blijkbaar zit het jagers instict er nog steeds in, anders zouden ze niet eens de moeite doen om een vogeltje te vangen.
Aight
Waarom neem je dan een huisdier?quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:01 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe anderen dat doen, maar ik heb gewoon een kattenluikje die altijd openstaat naar beide kanten. Als Luna 's avonds nog niet binnen is, dan zet ik het luikje zo dat er alleen naar binnen gegaan kan worden en niet meer naar buiten, zodat ze toch binnen is 's nachts.
Kortom, ik schop haar de deur niet uit. Als ze binnen wil blijven mag dat, als ze naar buiten wil dan mag dat ook.
Vooral in de zomer is ze veel buiten. Bij slecht weer zit ze wel eens dagenlang gewoon binnen. Mij maakt het niet uit, ze moet maar doen wat zij het liefst heeft!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |