abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54112269
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:02 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet.
toch?
Ik zeg alleen dat ik vind dat dat niet goed is.
Dat mag ik toch best vinden ook.
zo mogen anderen ook vinden dat ik er niet goed aan doe om m'n katten buiten te laten, maar dat is ook geen oordelen.
Dat wordt hier wel gedaan.
Oordelen, vinden, komt op hetzelfde neer. Maar als anderen dat van jou mogen vinden heb ik je verkeerd begrepen .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:09:00 #152
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54112336
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:06 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Oordelen, vinden, komt op hetzelfde neer. Maar als anderen dat van jou mogen vinden heb ik je verkeerd begrepen .
Nwah, discutabel
Als je tegen een politie zegt dat ie een klootzak is, krijg je boete.
Maar je mag 'm best een klootzak vinden.
Signature.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:17:12 #153
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54112530
Dat is een heel andere discussie

Ik vind persoonlijk dat je het zelf moet weten, maar ik sta wel enigszins aan de kant van de mensen die vinden dat een kat binnenhouden zowel beter is voor de kat zelf als socialer tegenover je omgeving.
Ik moet er overigens bij zeggen dat hoeveel ik ook van katten houd, ik niet zomaar voor een kat zou remmen. Ik zou mijn best doen, maar mijn eigen veiligheid en die van andere mensen is me toch wat belangrijker dan die van een kat. En ja, ik heb mijn eigen kat deze zomer voor mijn ogen doodgereden zien worden dus ik weet hoe gruwelijk het is
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:19:18 #154
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54112593
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:17 schreef Litso het volgende:
Dat is een heel andere discussie

Ik vind persoonlijk dat je het zelf moet weten, maar ik sta wel enigszins aan de kant van de mensen die vinden dat een kat binnenhouden zowel beter is voor de kat zelf als socialer tegenover je omgeving.
Ik moet er overigens bij zeggen dat hoeveel ik ook van katten houd, ik niet zomaar voor een kat zou remmen. Ik zou mijn best doen, maar mijn eigen veiligheid en die van andere mensen is me toch wat belangrijker dan die van een kat. En ja, ik heb mijn eigen kat deze zomer voor mijn ogen doodgereden zien worden dus ik weet hoe gruwelijk het is
Kan ik me voorstellen.
Ik heb ook een goeie kutdag gehad toen ik een half jaar geleden m'n eigen kat aanreed
Maar dat is wel een soort van goeie les voor 'm geweest, want hij komt nu niet meer op straat
Beest rende zo onder m'n wielen toen ik de tuin uitreed
Signature.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:48:51 #155
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_54115502
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:34 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel meevallen.
Enige wat me tegenstaat is dat ik blijkbaar asociaal ben
Yup en nu je verteld hebt dat je nota bene een bordercollie hebt - een echte werkhond -, weet ik het echt helemáál zeker !!!

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_54115662
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Yup en nu je verteld hebt dat je nota bene een bordercollie hebt - een echte werkhond -, weet ik het echt helemáál zeker !!!

Wat? Dat hij asociaal is?
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:13:59 #157
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54118989
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ben ik nou óók nog asociaal omdat ik een border collie heb?
Signature.
pi_54119016
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:13 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ben ik nou óók nog asociaal omdat ik een border collie heb?
Ja, en ook omdat je schoenen draagt!
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_54119167
en ik ben vanmiddag gaan remmen voor een overstekend konijntje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:22:12 #160
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54119266
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:19 schreef simmu het volgende:
en ik ben vanmiddag gaan remmen voor een overstekend konijntje
Goedzo.
Wel asociaal van die mensen dat ze 'm niet binnenhouden ::P
Signature.
pi_54119356
Een kat kan je best naar buiten laten mits je hem met "normen en waarden" opvoedt
Ik zeg altijd tegen de mijne: "niet doen wat ik ook niet zou doen"
Maar of dat nou zo'n goed advies voor het beestje is...
pi_54120746
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:43 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Mijn vorige katten waren allebei 17, deze nu 14.
Nou weet ik niet wat de gemiddelde leeftijd is van katten die binnen wonen, maar 't gaat al lang goed met mijn beesten.
Onze kat (thuiswoontijd) is 22 geworden, nooit buiten geweest en omdat ze niet anders gewend was uiteraard ook nooit behoefte aan naar buitengaan gehad, ze vond het in de tuin al eng genoeg
En ze is tot haar dood zo speels als een kitten gebleven, als je maar genoeg aandacht aan je HUISdier besteed.

Een kat hoeft echt nooit naar buiten, en zal als die niet anders gewend is ook niet ongelukkig worden als ze niet naar buiten mag.
Beweren dat een kat naar buiten hoort als kat zijnde is echt volslagen nonsense, het is maar wat je je kat aanleert/aanwent.
En als je te weinig ruimte hebt om een kat voldoende levensruimte in huis te bieden, moet je niet aan katten beginnen, je begint in een 1 kamer woning ook niet aan kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sakura op 23-10-2007 22:18:55 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:12:57 #163
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54120825
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:09 schreef Sakura het volgende:

[..]

Onze kat (thuiswoontijd) is 22 geworden, nooit buiten geweest en omdat ze niet anders gewend was uiteraard ook nooit behoefte aan naar buitengaan gehad, ze vond het in de tuin al eng genoeg
En ze is tot haar dood zo speels als een kitten gebleven, als je maar genoeg aandacht aan je HUISdier besteed.

Een kat hoeft echt nooit naar buiten, en zal als die niet anders gewend is ook niet ongelukkig worden als ze niet naar buiten mag.
Beweren dat een kat naar buiten hoort als kat zijnde is echt volslagen nonsense, het is maar wat je je kat aanleert.
En als je te weinig ruimte hebt om een kat voldoende levensruimte in huis te bieden, moet je niet aan katten beginnen, je begint in een 1 kamer woning ook niet aan kinderen.
Kinderen moet je ook niet binnen houden

En ik ben het niet met je eens dat het volslagen nonsens is.
Het is gewoon een roofdier, en ik vind niet dat ie niet naar buiten kan, als ie dat graag wil.
Mijn katten zijn overigens ook nog steeds speels

Ik snap de punten ook wel die mensen aanhalen waarom ze hun kat niet naar buiten doen, maar ik ben het er lang niet altijd mee eens.
Mijn katten mogen het wel, ik heb daar bewust voor gekozen en ik ga dat niet veranderen.
Signature.
pi_54121162
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:12 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Kinderen moet je ook niet binnen houden

En ik ben het niet met je eens dat het volslagen nonsens is.
Maar het feit blijft, wat een kat niet kent, kan een kat niet missen. Als een kat niet weet dat er een "buiten" is, kan een kat dat onmogelijk missen en dus ook absoluut geen behoefte hebben om het te gaan ontdekken.
Het is en blijft dus volslagen nonsense te beweren dat een kat naar buiten moet.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:28:55 #165
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54121405
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:22 schreef Sakura het volgende:

[..]

Maar het feit blijft, wat een kat niet kent, kan een kat niet missen. Als een kat niet weet dat er een "buiten" is, kan een kat dat onmogelijk missen en dus ook absoluut geen behoefte hebben om het te gaan ontdekken.
Het is en blijft dus volslagen nonsense te beweren dat een kat naar buiten moet.
Daar heb je gelijk in, maar mijn ene kat komt van een boerderij, en de andere is aan komen lopen.
Beide weten ze dus wél wat buiten is, en dat pak ík niet van ze af
Signature.
pi_54122266
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:28 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar mijn ene kat komt van een boerderij, en de andere is aan komen lopen.
Beide weten ze dus wél wat buiten is, en dat pak ík niet van ze af
Dat is idd een totaal andere situatie, je zal een buitenkat maar zeer moeilijk kunnen leren binnen te blijven, en afhankelijk van het ras zal je daar meer of minder succes mee boeken.

Er is zover ik weet maar 1 ras die van nature moeilijk binnen te houden is.
De naam van dat ras weet ik helaas niet meer, het is te lang geleden dat ik me daar echt heel erg in verdiept heb. Een jaar of 20 terug was ik van plan een 3-tal raskatten aan te schaffen en aangezien ik vind dat je met jouw huisdieren andere mensen niet lastig moet vallen en als andere mensen last van katten hebben dat het dan jouw probleem is en niet die mensen hun probleem zou ik die dus nooit buiten laten. En dat dan nog los van het feit dat er zeer veel raskatten gestolen worden als ze buiten lopen.
Ik heb me iig destijds zeer verdiept in raskatten en hun ras eigen gedragingen en eigenschappen. Vandaar dus dat ik weet dat er maar 1 ras is wat moeite heeft met altijd binnen blijven.
Die katten zijn dus niet doorgegaan omdat ik vlak voor ik de eerste kat zou krijgen er achter kwam dat ik allergisch geworden was voor katten. Mijn liefde voor katten is er echter niet minder op geworden, alleen helaas niet in mijn huis
pi_54127731
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:22 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Goedzo.
Wel asociaal van die mensen dat ze 'm niet binnenhouden ::P
volgens mij wastie ontsnapt ofzo, want het kwam over als een tam konijntje. huppelde gewoon door toen ik aankwam in mijn auto.......
pi_54127777
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:22 schreef Sakura het volgende:

[..]

och, mijn rakker (heb ik 2 weken trug in moeten laten slapen met (minstens) 13 jaar) was begonnen als zwerfkat, en met zn (minstens) 5 bij mij gekomen (op een flat) en die wilde niet naar buiten. als ik de deur voor hem openzette keek hij me aan alsof ik gek geworden was. moet ik er wel bijzeggen dat ik altijd zorg voor een met gaas afgezet balkon. mick (een voormalige zwerfkitten) durft ook niet, maar shinnie wel, dus die gaat soms mee naar buiten aan een tuigje.

maar goed, ik woon op een flat in den haag zuid west, dus het is nauwelijks te doen.

een kennis van me woonde vlak bij een provinviale weg (tegenover een watertje, en dan die weg) en liet haar kat wel buiten, die's uiteindelijk dan ook overreden.

wat betreft ruimte: minimaal 1 kamer per kat, en uiteraard zorgen voor speeltjes en lekkere plekjes, en je moet zelf actief veel aandacht besteden aan poes, anders vervelen ze zich, duhuh!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:36:13 #169
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54129638
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 08:41 schreef simmu het volgende:

[..]

volgens mij wastie ontsnapt ofzo, want het kwam over als een tam konijntje. huppelde gewoon door toen ik aankwam in mijn auto.......

Maf is dat, dat die beesten totaal geen idee hebben dat het fout kan gaan
Signature.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:41:12 #170
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_54129755
Ik had een paar maanden geleden elke avond 5 katten op bezoek. Schrok me de tering, toen is s avonds even buiten ging (het was al donker) en ineens 5 schimmen over mjin terras zag hollen. Ze kwamen zelfs in groep naar me. beste scary ... Maar nu heb ik het gevonden - Vossenurine gekregen van een vriend van me ... en uhm nu komt er geen eentje meer....
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:45:31 #171
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54129833
vossen urine?
Wat moet ie daar nou mee
Signature.
  Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 10:47:41 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54129880
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:45 schreef eer-ik het volgende:
vossen urine?
Wat moet ie daar nou mee
Rondsproeien in je tuin zodat katten denken dat er andere roofdieren zijn en dan schijnen ze weg te blijven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:56:07 #173
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54130057
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:47 schreef senesta het volgende:

[..]

Rondsproeien in je tuin zodat katten denken dat er andere roofdieren zijn en dan schijnen ze weg te blijven.
Kan je dat gewoon kopen ofzo...
Signature.
  Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 11:01:33 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54130160
Geen idee
Ik had wel al gehoord over roofdierenpoep wat mensen ergens vandaan schijnen te kunnen halen maar van vossenurine had ik nog niet gehoord
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:04:48 #175
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54130242
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:01 schreef senesta het volgende:
Geen idee
Ik had wel al gehoord over roofdierenpoep wat mensen ergens vandaan schijnen te kunnen halen maar van vossenurine had ik nog niet gehoord
't is ook nogal wat.
De enige manier die ik me kan bedenken om daaraan te komen is óf reproduceren, óf aftappen.
En dan is het ook weer absurd, want dan zit zo'n beest waarschijnlijk in een of ander krap kooitje
Signature.
  Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 11:05:46 #176
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54130255
Ik vind het ook een akelig idee dat ze daar aan kunnen komen, het schijnt ook gebruikt te worden voor jachtpartijtjes.

http://www.predatorpee.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=CTGY&Category_Code=FU
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:26:25 #177
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_54130722
Waar hij het gehaald heeft weet ik niet. Ik zal het hem zodadelijk is vragen. Maar denk dat het niet uit een winkel komt. Ik kom er nog op terug.

Ze komen gewoon niet meer. Laten mijn tuintje dus vanaf nu met rust. Ik ben helemaal niet tegen katten, maar die poep die ze achterlaten, mijn planten die ze niet met rust kunnen laten (had kosmos staan helemaal kapot gesproeit) en daar was Acid niet blij mee. Ik heb ze nu al maanden niet meer gezien... gewoon elke maand stokje uit de grond, beetje dippen en terugzetten.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:28:00 #178
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54130756
Ik heb 2 binnenkatten en die hebben het prima naar hun zin (het alternatief was het asiel, dus ze hebben sowieso niks te klagen ), ze hebben genoeg ruimte, veel speeldingen en krijgen genoeg aandacht. Het is beter om een kat lekker buiten te laten spelen, maar aangezien ik in een appartement woon is dat niet mogelijk.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:29:27 #179
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_54130786
Update : Bij AVEVE.... (België) De boerenbond zoals ze zeggen.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:33:18 #180
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54130879
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:29 schreef AcidBurner het volgende:
Update : Bij AVEVE.... (België) De boerenbond zoals ze zeggen.
Ook boeren krijgen soms dingen op niet-schappelijke wijze
Signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')