Bijna: het ZAL (in grote lijnen) net zo snel zijn zolang de overbrengingen van beide auto's maar zijn afgesteld op dezelfde topsnelheid.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:36 schreef casejunkie het volgende:
300 pk met 300 nm @ 4000 rpm KAN net zosnel zijn als een 300 pk met 200 nm @ 6000 rpm.
Waarom? het ligt hem hier in de overbrenging. Zolang je de juiste overbrenging hebt bij je juiste motor maakt dit voor de topsnelheid weinig uit. In dat geval is 300 pk echt wel gelijk aan 300 pk.
Dat heb ik al 80x gezegd, denk niet dat hij het nu wel doorheeft .quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk DOMME LUL, die heeft dan ook VEEL MEER VERMOGEN!
Dus je BEVESTIGT WAT IK NU AL TIG KEER TEGEN JE HEB GEZEGD: HET GAAT OM VERMOGEN!
Misschien dat nu ik op de door jou gepatenteerde subtiele manier post het eens door die extreem dikke plaat voor je kop heen gaat...
In grote lijnen zal het idd hetzelfde zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bijna: het ZAL (in grote lijnen) net zo snel zijn zolang de overbrengingen van beide auto's maar zijn afgesteld op dezelfde topsnelheid.
Immers, de overbrengingsverhoudingen en het vermogen tov het koppel verhouden zich in exact tegenovergestelde richting met elkaar, zo lang als de auto's maar op (ongeveer) dezelfde top zijn afgeregeld.
Kijk eens op de vorige paginaquote:
Goh, ben je eindelijk ook bij de les? Hier, ik zal mezelf even voor je quoten:quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen om het stukje educatief door te nemen dat ik speciaal voor jou gepost had dan kraamde je niet nog steeds een constante stroom bullshit uit.
Vooral in je laatste post krabbel je erg terug want jij was degene die stellig de eenheden onderuit probeerde te halen. Nu zing je al een stuk meer in toon (the gearing did it) maar weet je nog steeds niet waar de klepel hangt. Peak-performance ... of het nou hoog of laag is maakt maar marginaal uit ... het gaat om de verdeling van power.
Fijn dat je het na twee dagen ook eindelijk doorhebt. Maar goed, ik begrijp dat je een beetje traa.aaaaaa...g van begrip bent.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
We see that Engine A puts out much greater torque, especially over the typical engine speed range, indicating that under normal conditions Engine A will give you much more “oomph” than Engine B.
Notice that although Engine B has more peak horsepower, Engine A has more power at speeds up to 5500 rpm
Waarom doen ze het dan veel vaker en beter dan de rest van de wereld?quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blijft over: De gevoelsfactor. Koppel voelt lekker en Amerikanen houden toch al niet zo van nadenken.
Open er een topic over, net als DS4 En dan ben ik verzuurd. Ik weet het goed gemaakt - straks open ik een topic dat jij een domme boer bent, en zodra je reageert dan ben je een verzuurde lul. OK?quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Gek want je bent nu altijd nog zeer actief in dit topic om je gelijk te halen
Dacht dat je het niet oneindig ging doen?
Je bent echt een verzuurd mannetje geworden, is het niet. Alleen naar de US en opeens is Nederland kut en heb je geen goed woord meer over voor Nederland. Want jij bent er niet meer. Alleen wat jij hebt en waar jij bent is het geweldig. Heb je geen supra? Dan heb je een kut bak. Altijd gelijk willen halen.
Is het echt zo eenzaam daar alleen dat je alleen maar tijd hebt voor verzuurde topics waar je kennelijk te veel tijd voor hebt in het dagelijks leven.
Oneindeloos blijven door huilen om je gelijk te halen.
Hoe verzuurd kan iemand worden zeg
quote:
je blijft maar met oude quotes strooien waar geen flikker in staat he..quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Goh, ben je eindelijk ook bij de les? Hier, ik zal mezelf even voor je quoten:
[..]
Fijn dat je het na twee dagen ook eindelijk doorhebt. Maar goed, ik begrijp dat je een beetje traa.aaaaaa...g van begrip bent.
Die wil ik je even zien uitleggenquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:35 schreef Snuitebolletje het volgende:
DS4: 300 pk bij 4.000 tpm is niet anders dan 300 pk bij 6.000 tpm
1 tandwiel verhouding anders en je hebt de 300 pk van je 4000 tpm naar de 300 pk bij 6000 tpm omgetoverd.. jeetje.. wat moeilijk... Alleen je koppel daalt dan wat..
Ja, wel dus. Toerental verhogen = koppel verlagen, toerental verlagen = koppel verhogen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:37 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Die wil ik je even zien uitleggen
Koppel bij motortoerental verander je niet met een tandwieltje.
sssssssst maakt niet uit, stefanP snapt er toch de ballen vanquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:37 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Die wil ik je even zien uitleggen
Koppel bij motortoerental verander je niet met een tandwieltje.
wat hij bedoelde was dat je motor niet plotseling veel meer toeren kan maken als je er een tandwieltje bij stoptquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, wel dus. Toerental verhogen = koppel verlagen, toerental verlagen = koppel verhogen.
Oh, okee . Dat is wel zo.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:42 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
wat hij bedoelde was dat je motor niet plotseling veel meer toeren kan maken als je er een tandwieltje bij stopt
Dat was inderdaad een herinnering aan jouw adres maar waarschijnlijk heb je het nog steeds niet gelezen omdat je alles natuurlijk al weet, ongeloveloos poepjong dat je d'r zitquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Goh, ben je eindelijk ook bij de les? Hier, ik zal mezelf even voor je quoten:
[..]
Fijn dat je het na twee dagen ook eindelijk doorhebt. Maar goed, ik begrijp dat je een beetje traa.aaaaaa...g van begrip bent.
Je beroept je keer op keer hierop, maar je begrijpt niet wat er staat. Wat er staat is exact hetzelfde als wat ik zeg en gaat volledig in tegen jouw stelling dat de hoogte van het koppel een rol speelt. Ik zal speciaal voor jou deze opmerking in het juiste perspectief zetten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:23 schreef StefanP het volgende:
Hier, ik zal mezelf even voor je quoten:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Vervolgens graaft DS4 zich nog verder in:quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:08 schreef StefanP het volgende:
Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
Meneer snapt gewoon weinig van acceleratie, koppel, vermogen, het balang van het toerental waarop het vermogen bereikt wordt, bakverhoudingen e.d. Hoe kan dat ook anders, als je beweert dat 330pk/1600 kilo niet in < 5 seconden naar de 100 kan?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
Ik heb de link niet van voor tot achteren gelezen, maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Alle drie die stellingen zijn gewoon totale, complete ONZIN. Ik heb nog altijd niemand gehoord die dat betwist. Kolder. Die stelling over het toerental alleen al is zo hilarisch dat je zou verwachten dat DS4 een auto met slechts een versnelling heeft, want niemand anders durft zoiets te beweren.quote:
quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:12 schreef StefanP het volgende:
Alle drie die stellingen zijn gewoon totale, complete ONZIN. Ik heb nog altijd niemand gehoord die dat betwist.
Wat? Racistisch zijn? Oorlog voeren? Het milieu vervuilen?quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dan veel vaker en beter dan de rest van de wereld?
Zei hij in een poging de hele discussie krom te praten...quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:12 schreef StefanP het volgende:
Ik zal mezelf gewoon even herhalen voordat je de hele discussie weer krom weet te praten.
Ik heb ze gelezen en zal er met plezier op reageren.quote:Moet ik soms de originele posts erbij halen? Laat ik dat maar even doen, hoewel ik weet dat je het toch niet zal lezen.
De zoveelste keer dat je hier glashard over liegt, het is 5-6 seconden. Meer precies: niet onder de 5 seconden en nog niet eens als keiharde stelling...quote:DS4 beweert dat dat rond de 6-7 seconden duurt
Maar goed, terug naar jouw post...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:20 schreef DS4 het volgende:
Het is ook niet zo gek hoor. 330 pk op 1585 kg. Dat is 4,8 kg/pk. Niet slecht, maar niet bepaald een pk/gewichtsverhouding die doet vermoeden dat je in 5 seconden of minder naar de 100 zal gaan.
En hilarisch genoeg...quote:, dus ik antwoord:
Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
Uniek!quote:300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |