Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Waarom maar een C5? ik dacht dat supra's zoveel waard waren?quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hij heeft beide Supra's verkocht en een Vette C5 gekocht hoor. Blijkbaar gaven de Supra's niet het rijplezier/emotie die de Amerikaan wel kon geven
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isolerenquote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Die link die Stefan geeft betwist ik ook niet. Die is gewoon in lijn met wat in mijn link staat alleen dan veel minder geschreven op waar de discussie over ging: is bij (volle) acceleratie nu (maximaal) koppel of (maximaal) vermogen belangrijk? Nou, dat is simpel: (maximaal) vermogen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.
Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.
Die tweede zin: "Borrelpraat. Vooral IT-ers zijn er goed in. Welke auto is er sneller?".quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.
Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Merkie het volgende:
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isoleren.
Okee, dan heb jij gelijk en StefanP niet. Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.
Met het voorbeeld in de link (de VTEC vs. de Subaru) blijkt zonneklaar dat dit onjuist is, maar Stefan houdt volgens mij bewust de discussie een beetje mistig...
Lijkt me niet uitmaken toch.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon grotere wielen onder je auto zetten, dan kun je het grote koppel beter benutten zonder dat je met grote overbrengeningen in de weer moet.
Ja oke maar de opmerking van een auto met een diesel motor kan niet snel zijn is dus niet helemaal correct.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:44 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.
Zijn gewoon mazen in de wet, die nog dicht getimmerd worden (hopelijk)...
Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Merkie het volgende:
Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.
Ja, bij welk toerental het maximale vermogen zit maakt dus niet zoveel uit. 300pk bij 4000 toeren is dus wel degelijk hetzelfde als 300pk bij 8000 toeren. Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren. Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.
Precies. Bij de laatste heb je dan dus 2x zoveel vermogen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:08 schreef Merkie het volgende:
Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren.
Geen idee. Ik vermoed meer een klok-klepel.quote:Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:22 schreef GizartFRL het volgende:
15 km met opwarmen, rekken, uitlopen, dat lukt mij vader van 50+ nog binnen een uurtje.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal jouw tekst nog eens herhalen:
Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
En dit ging dus om de vraag of je wel of niet met vermogen en gewicht acceleratietijden kan voorspellen. Jij mikt er dan in dat het koppel van belang is. Nou, dat is het dus NIET. Zie de VTEC vs. Subaru.
[..]
Ik weet precies hoe koppel en vermogen zich tot elkaar verhouden. Simpel: bij koppel = X is bij toerental Y vermogen Z. Als koppel 2X is, is bij gelijkblijvend toerental vermogen 2Z. Is het vermogen gelijk bij koppel 2X, dan is het toerental 1/2e Y.
DAAR zit de crux. Want die 1/2e toerental moet worden gecompenseerd. Als je je topvermogen bij 6.000 tpm haalt en de ander hetzelfde topvermogen bij 12.000 tpm, dan zal je met langere versnellingen moeten werken om dezelfde snelheid te halen (even simpel gesteld, niet zeiken over wielomtrek, enz. want dat heeft uiteindelijk dezelfde uitwerking). Twee keer zo lang om precies te zijn. Waarmee je het dubbele koppel neutraliseert.
Dat stond ook in die link die je kennelijk nog steeds niet hebt gelezen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Dat vind ik nou lief van je dat je zonder meer er op vertrouwt dat ik dat ga winnen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
Echt, dit is hilarisch...quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren?
Hallo, torque is koppel. De website heeft het over koppel bij een bepaald toerental, DS4 heeft het over vermogen bij een bepaald toerental. Uiteraard is een hoog koppel beter bij een hoog toerental omdat het vermogen dan veel groter is. Een hoog vermogen betekent dat jij bij een laag toerental een extreem groot koppel kan verkrijgen, of dat je een bepaald koppel bij een hoger toerental kan verkrijgen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
Blablablabla.
StefanP:
[..]
DS4:
[..]
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
Blablablabla.
StefanP:
[..]
DS4:
[..]
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
En het verschil tussen torque (koppel) en vermogen (Pk).quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.
De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Mijn god, ts heeft echt een attention whore syndroom ... Kansloos op de man spelenWat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:41 schreef Lord-Darkness het volgende:
[..]
De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...
Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.
Of StefanP is gewoon een achterlijke debiel met een minderwaardigheids complex. Daar zet ik mijn geld op.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:44 schreef Lord-Darkness het volgende:
[..]
Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |