abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54063291
Hij heeft beide Supra's verkocht en een Vette C5 gekocht hoor. Blijkbaar gaven de Supra's niet het rijplezier/emotie die de Amerikaan wel kon geven
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:29:26 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54063355
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54063495
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54063511
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hij heeft beide Supra's verkocht en een Vette C5 gekocht hoor. Blijkbaar gaven de Supra's niet het rijplezier/emotie die de Amerikaan wel kon geven
Waarom maar een C5? ik dacht dat supra's zoveel waard waren?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:36:55 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54063512
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isoleren .
2000 light years from home
pi_54063513
de eerste PTA TOPPER
PTA toppers
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_54063551
Voor iedereen die heilig in meer koppel gelooft. Als je van koppel sneller zou gaan waarom hebben F1 motoren dan maar 250-270 nm?
pi_54063568
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik heb die link van Stefan doorgelezen en de conclusie is: Koppel voelt wel lekker maar van het vermogen ga je toch harder.
Die link die Stefan geeft betwist ik ook niet. Die is gewoon in lijn met wat in mijn link staat alleen dan veel minder geschreven op waar de discussie over ging: is bij (volle) acceleratie nu (maximaal) koppel of (maximaal) vermogen belangrijk? Nou, dat is simpel: (maximaal) vermogen.

Eigenlijk is dat ook heel simpel te ervaren. Een gemiddelde benzine auto heeft het max. koppel rond de 3-4.000 tpm en max. vermogen rond de 6-7.000 tpm. Als je vol wil accelereren zorg je dat je rond het toerental blijft met max. vermogen en niet het toerental rond het max. koppel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063658
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Interresant stuk. Alleen dat diesels niet geschikt zijn voor snelle auto's klopt niet meer nu audi (en peugot?) in Le mans met diesels rijden.
Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.
Zijn gewoon mazen in de wet, die nog dicht getimmerd worden (hopelijk)...
pi_54063698
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef DS4 het volgende:
Voor diegenen die denken dat Stefan P gelijk heeft: lees de link eens door en vertel mij nu eens waar daar fouten in het verhaal staan.

Ik zou dat best wel eens inhoudelijk besproken willen zien. Volgens mij is het nl. een best goed stukkie.
Die tweede zin: "Borrelpraat. Vooral IT-ers zijn er goed in. Welke auto is er sneller?".
pi_54063756
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:36 schreef Merkie het volgende:
Dat stukje klopt ja. Wat is nou eigenlijk precies het meningsverschil tussen jullie 2, want ik heb moeite dat uit de vele posts te isoleren .
Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.

Met het voorbeeld in de link (de VTEC vs. de Subaru) blijkt zonneklaar dat dit onjuist is, maar Stefan houdt volgens mij bewust de discussie een beetje mistig...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063836
Je kunt natuurlijk ook gewoon grotere wielen onder je auto zetten, dan kun je het grote koppel beter benutten zonder dat je met grote overbrengeningen in de weer moet.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:53:43 #73
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54063843
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg dat voor acceleratie vermogen en gewicht belangrijk zijn. Stefan meent dat een auto met 300pk/300 Nm (dus resp. max. vermogen = 300 pk, maximaal koppel een 300 Nm) minder snel is in de spurt dan een auto met 300 pk/500 Nm.

Met het voorbeeld in de link (de VTEC vs. de Subaru) blijkt zonneklaar dat dit onjuist is, maar Stefan houdt volgens mij bewust de discussie een beetje mistig...
Okee, dan heb jij gelijk en StefanP niet. Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon grotere wielen onder je auto zetten, dan kun je het grote koppel beter benutten zonder dat je met grote overbrengeningen in de weer moet.
Lijkt me niet uitmaken toch.

Edit: niet editten terwijl ik aan het quoten ben . Had dat stukje over grotere overbrenging nog niet gelezen, en dan heb je wel gelijk .
2000 light years from home
pi_54063973
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:44 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Die turbo diesel motoren mogen van het regelement meer liter zijn dan de benzine turbo motoren. Daardoor halen ze hetzelfde vermogen, maar wel met een veel gunstiger verbruik.
Zijn gewoon mazen in de wet, die nog dicht getimmerd worden (hopelijk)...
Ja oke maar de opmerking van een auto met een diesel motor kan niet snel zijn is dus niet helemaal correct.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54064107
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:53 schreef Merkie het volgende:

Wat belangrijk is: vermogen of het maximale koppel bij een bepaald toerental. Wat in feite hetzelfde is, aangezien vermogen het product is van koppel en toerental.
Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:08:24 #76
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54064190
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is uiteraard waar, maar Stefan had het met zijn opmerking over maximaal vermogen en koppel. Vandaar dat ik even naar het begin van de discussie verwijs, omdat daar duidelijk te herleiden valt waar het nu precies over gaat.
Ja, bij welk toerental het maximale vermogen zit maakt dus niet zoveel uit. 300pk bij 4000 toeren is dus wel degelijk hetzelfde als 300pk bij 8000 toeren. Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren. Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.
2000 light years from home
pi_54064418
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:08 schreef Merkie het volgende:
Alleen 300Nm bij 4000 toeren is NIET hetzelfde als 300Nm bij 8000 toeren.
Precies. Bij de laatste heb je dan dus 2x zoveel vermogen.
quote:
Dat zal wel de fout zijn die StefanP maakt.
Geen idee. Ik vermoed meer een klok-klepel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54064562
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:22 schreef GizartFRL het volgende:

15 km met opwarmen, rekken, uitlopen, dat lukt mij vader van 50+ nog binnen een uurtje.
Probeer het maar eens. Heb je enige kaas gegeten van trainingsschema's? Of ben jij zo'n clown die denkt dat je elke training als een race loopt Je weet waarschijnlijk niet eens wat opwarmen, rekken en afkoelen betekenen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54064572
Mijn god, ts heeft echt een attention whore syndroom ... Kansloos op de man spelen Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
pi_54064680
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal jouw tekst nog eens herhalen:

Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?


En dit ging dus om de vraag of je wel of niet met vermogen en gewicht acceleratietijden kan voorspellen. Jij mikt er dan in dat het koppel van belang is. Nou, dat is het dus NIET. Zie de VTEC vs. Subaru.
[..]

Ik weet precies hoe koppel en vermogen zich tot elkaar verhouden. Simpel: bij koppel = X is bij toerental Y vermogen Z. Als koppel 2X is, is bij gelijkblijvend toerental vermogen 2Z. Is het vermogen gelijk bij koppel 2X, dan is het toerental 1/2e Y.

DAAR zit de crux. Want die 1/2e toerental moet worden gecompenseerd. Als je je topvermogen bij 6.000 tpm haalt en de ander hetzelfde topvermogen bij 12.000 tpm, dan zal je met langere versnellingen moeten werken om dezelfde snelheid te halen (even simpel gesteld, niet zeiken over wielomtrek, enz. want dat heeft uiteindelijk dezelfde uitwerking). Twee keer zo lang om precies te zijn. Waarmee je het dubbele koppel neutraliseert.

Dat stond ook in die link die je kennelijk nog steeds niet hebt gelezen.

Blablablabla.

StefanP:
quote:

DS4:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54064691
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
Dat vind ik nou lief van je dat je zonder meer er op vertrouwt dat ik dat ga winnen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54064826
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:

Nou DS4, waar blijf je? Kom dan! 300PK is volgens jou toch 300PK? 300PK met 4000 toeren is volgens jou toch niet anders dan 300PK bij 6000 toeren?
Echt, dit is hilarisch...

Nog een keer: PK is een eenheid. 300 pk is dus 300 pk, ongeacht het toerental. Het spijt mij echt voor je, maar ik kan er niets anders van maken. Het enige verschil is dat de auto die 300 pk levert bij 4.000 tpm 1,5x zoveel koppel heeft bij 4.000 tpm dan de auto die 300 pk levert bij 6.000 tpm. Maar het blijft echt 300 pk en als we het over acceleratie hebben, dan zullen beiden bij gelijk gewicht en eenzelfde theoretische top gelijk accelereren (met nog de variabelen tractie en op hogere snelheid luchtweerstand, enz.).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:30:49 #84
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54064871
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:

[..]

Blablablabla.

StefanP:
[..]

DS4:
[..]

Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
Hallo, torque is koppel. De website heeft het over koppel bij een bepaald toerental, DS4 heeft het over vermogen bij een bepaald toerental. Uiteraard is een hoog koppel beter bij een hoog toerental omdat het vermogen dan veel groter is. Een hoog vermogen betekent dat jij bij een laag toerental een extreem groot koppel kan verkrijgen, of dat je een bepaald koppel bij een hoger toerental kan verkrijgen.
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:33:42 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54064955
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:

[..]

Blablablabla.

StefanP:
[..]

DS4:
[..]

Ga je het hier ooit nog over hebben? Ik blijf het rustig het hele topic herhalen hoor! Wat hier staat is gewoon klink klare en totale onzin waarmee je in een klap aangeeft dat je geen worst van de hele zaak snapt.
Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:34:28 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54064973
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik raad je aan je eigen link te lezen. Helemaal, niet alleen de laatste zin nablaatten.
En het verschil tussen torque (koppel) en vermogen (Pk).
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:41:40 #87
195067 Lord-Darkness
And the universe
pi_54065185
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:20 schreef Wimo. het volgende:
Mijn god, ts heeft echt een attention whore syndroom ... Kansloos op de man spelen Wat is de volgende stap? Een fotoreeks van jou waarin je naar de VS gaat om je gelijk met je vuisten te halen ?
De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:42:48 #88
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54065211
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:41 schreef Lord-Darkness het volgende:

[..]

De waarheid zal wel ergens tussenin liggen, maar ik vind dat ds4 wel blijft doordrammen...
Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.
2000 light years from home
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:44:24 #89
195067 Lord-Darkness
And the universe
pi_54065256
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat de waarheid niet tussenin ligt, maar bij DS4.
Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:56:00 #90
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54065484
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:44 schreef Lord-Darkness het volgende:

[..]

Of dat ds4 erachter komt dat hij een en ander misgeïnterpreteerd heeft, dan zie ik 'm voor aan dat hij stug blijft doordrammen om zo z'n gelijk te halen..
Of StefanP is gewoon een achterlijke debiel met een minderwaardigheids complex. Daar zet ik mijn geld op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')