Okee. Ik had je ook wel gepakt zonder wonder, popje.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:19 schreef gelly het volgende:
Nog een keer en dan zonder dom wonder als goal ?
Nee bedankt Floripas, als ik m'n tijd wil verdoen aan gamen met forumnerds, dan ga ik wel in Fok!Games rondneuzen. Aangezien ik in POL zit, hoop ik het signaal af te geven dat ik geen interesse heb in een voortgangsrapport van jouw of andermans overwinningen op het digitale slagveld. Of om er zelf aan mee te werken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom doe je niet mee? Vrouwen hebben er talent voor, en het is ook een soort politiek.
Probleem is natuurlijk wel dat de forum-bezoeker wel wat afwijkt van de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Het verbaast me dat dit niet veel eerder is gebeurd. Het lijkt mij dat je veel effectiever kan inschatten 'wat er leeft' onder de bevolking, als je een aantal discussiefora in 't snotje houdt.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:41 schreef gronk het volgende:
Overigens denk ik wel dat je niet bang hoeft te zijn dat *ministeries* zich op fora gaan begeven; wat ik zo zie zijn ministeries veel te veel verkokerd om uberhaupt een snelle responstijd te hebben. Voordat een ambtenaar toestemming heeft om iets te posten, is 't topic al dicht
OTOH, de telegraaf is wel de grootste krant van nederland.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:22 schreef Napalm het volgende:
Probleem is natuurlijk wel dat de forum-bezoeker wel wat afwijkt van de gemiddelde Nederlander.
Whehehehe.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:57 schreef Elseetje het volgende:
Vroeg opstaan op zaterdag om met je gemeenteraadscommissie op pad te gaan.
Vroeg wakker. En zometeen even een dagtochtje maken naar antwerpen om wat radiobuizen op te halen (verzenden was net zo duur als een treinkaartje, dus dan is 't ook wel aardig om eens rond te kijken in de hoofstad van het BlokBelang. Antwerpen CS schijnt trouwens ook een mooi station te zijn.)quote:
En heb je daar je wekker voor gezet?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Vroeg wakker. En zometeen even een dagtochtje maken naar antwerpen om wat radiobuizen op te halen (verzenden was net zo duur als een treinkaartje, dus dan is 't ook wel aardig om eens rond te kijken in de hoofstad van het BlokBelang. Antwerpen CS schijnt trouwens ook een mooi station te zijn.)
Neu, ik werd vanzelf wakker. Heb ik nog wel eens de dag na de werkweek.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:11 schreef Elseetje het volgende:
En heb je daar je wekker voor gezet?
zelfs ik heb een abo (mel;aten verleiden door eennhele zwik gratis DVDs erbij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:58 schreef gronk het volgende:
[..]
OTOH, de telegraaf is wel de grootste krant van nederland.
http://www.wereldomroep.nl/actua/europa/071019polenverkiezingenquote:Poolse jongeren stemmen met hun voeten
Door correspondent Thijs Papôt
19-10-2007
De komende verkiezingen in Polen zijn de eerste in het voormalige Oostblok waarbij een groep jongeren naar de stembus kan die na de val van het communisme is geboren. Zij herkennen zich niet in de conservatieve en moralistische politieke agenda van premier Jaroslaw Kaczynski en diens tweelingbroer, president Lech Kaczynski. Maar terwijl de premier kan rekenen op zijn gedreven electoraat, stemmen veel Poolse jongeren 'met hun voeten.'
"In Polen wordt sinds twee jaar de wet weer gerespecteerd en nageleefd," zegt Ryszard Sulej (55) resoluut. "Want corruptie was en is nog altijd een groot probleem in Polen," vult zijn vrouw Maria (54) aan. "Bij het afgeven van bouwvergunningen bijvoorbeeld." Dankzij het nadrukkelijke anti-corruptie beleid van premier Jaroslaw Kaczynski wordt in Polen gebroken met de cultuur van vriendjespolitiek en envelopjes schuiven, meent het echtpaar, dat in het dagelijks leven voor de klas staat in Kutno, een provinciestadje ten westen van Warschau.
Twee jaar gekwakkeld
Beiden zullen zondag daarom opnieuw op de Recht en Rechtvaardigheidspartij (PiS) van premier Jaroslaw Kaczynski stemmen. Want Kaczynski heeft volgens hen meer tijd nodig om Polen moreel weer in het gareel te brengen, en de zelfverrijkende kongsi van zakenlui en oud-communisten te ontmaskeren. 'Cut their heads!' gromt Ryszard, terwijl hij zijn hand langs zijn keel strijkt.
Als het aan Maria lag, kwamen er helemaal geen vervroegde verkiezingen. "Dat is de schuld van de oppositie." Maar dochter Magda heeft een andere lezing: "Er komen verkiezingen omdat Jaroslaw Kaczynski niet bereid is om de macht te delen met anderen. Daarom hebben we twee jaar gekwakkeld met een minderheidsregering."
Miljarden zloty's
Polen is diep verdeeld over de politieke koers van het land, en de electorale scheidslijn loopt dwars door de huiskamer van het gezin Sulej. Magda (27) herkent zich niet in de politieke agenda van Jaroslaw Kaczynski. Als twintiger heeft ze het communisme nauwelijks bewust meegemaakt, en de nadruk op de afrekening met het verleden komt haar theatraal voor: "Het is allemaal veel te veel spektakel, mensen worden zonder grondige verdenking beschuldigd of zelfs gearresteerd."
En dan schalt de stem van Zbigniew Religa vanuit de televisie door de huiskamer van de familie Sulej. "Waarom maken we er toch zo'n probleem van dat mensen naar Ierland en Groot-Brittannië emigreren om daar te werken?" bast de Poolse minister van Gezondheid en partijgenoot van Kaczynski. "Ze verdienen immers miljarden zloty's, die ze naar hun families in Polen opsturen."
In de clinch
Er klinkt applaus. Maar Magda ziet wel een probleem in de massale uittocht uit Polen. Het Poolse bedrijfsleven kampt met steeds grotere arbeidskrapte, Polen verliest zijn concurrentievermogen. "Het moet aantrekkelijk gemaakt worden voor Polen in het buitenland om terug te keren," vindt Magda. Zelf overweegt ze regelmatig haar werkzaamheden bij een NGO in Warschau te verruilen voor een buitenlands avontuur. "Maar wil ik als academicus in een Ierse pub gaan staan?"
Het is misschien wel de grootste paradox van Polen: een pro-Europese bevolking die naar alle delen van de Europese Unie uitwijkt, en een regering die zich eurosceptisch opstelt, en voortdurend met Brussel in de clinch ligt. "Een goede zaak," zegt Ryszard, "want eindelijk wordt de Poolse stem in Europa gehoord." Maar de Poolse bevolking is beslist niet anti-Europees, zegt politicoloog Mikolaj Czesnik. "Daarom is de boodschap van de tweelingbroers Kaczynski een andere: Europa is goed voor ons, maar als we ons harder tegenover Brussel opstellen, krijgen we meer. En dat lijkt soms ook te lukken."
Fanatieke oudjes
"Maar niemand is gediend met zo'n houding," zegt Magda, die verwacht dat de betrekkingen met het buitenland snel zullen normaliseren als het neoliberale Burgerplatform de verkiezingen wint. Sinds partijleider Donald Tusk zijn rivaal Kaczynski vorige week op overtuigende wijze aftroefde in een verkiezingsdebat, gaat deze oppositiepartij nipt aan de leiding in de peilingen.
Maar voor een verkiezingszege moet Tusk wél op kunnen rekenen op de jonge Polen. 'Red het land, verstop de identiteitskaart van je oma!', luidde het ludieke ketting-sms'je waarmee Poolse jongeren elkaar begin deze maand attendeerden op hun aandeel in de verkiezingsuitslag. Als alleen de 'fanatieke oudjes' hun electorale plicht vervullen, blijven de Kaczynski's aan de macht, is de onderliggende boodschap. Polen kent traditioneel een lage verkiezingsopkomst van rond de 40%. Ten tijde van het communisme was niet-stemmen een vorm van protest, aldus Czesnik. "Nu stemmen veel jongeren met hun voeten: ze vertrekken naar het buitenland."
Hij zei koop.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 02:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Koop CIV 4!
Echte nerds kopen niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:31 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb Civ4 en beide uitbreidingen ook legaal gekocht.
Dat is het gevolg als je verslaafd bent geraakt aan je gedownloade versie van civ3.
quote:Look at me now, a shadow of the man I used to be
Look through my eyes and through the years of lonliness youll see
To the times in my life when I could not stand to lose, a simple game
And the least of it all was the fortune and the fame
But the dream seemed to end just as soon as it had begun, was I to know?
For the least thing of all that was on my mind, was the close at the
End of the show
The shadow of a lonely man, feels nobody else
In the shadow of a lonely, lonely man
I can see myself
(looking out of nowhere, looking out of nowhere)
But the sounds of the crowds when they come to see me now, is not the same
And the jest of it all is I cant recall my name
But Ill cling to a hope till I cant hold on anymore, anymore
And for all the acclaim I am all alone and I see as I look through the door
The shadow of a lonely man, theres nobody else
In the shadow of a lonely, lonely man
I can see myself
Look at me now, a shadow of the man I used to be
Linkse huilie 4 life, jeweettog !quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:21 schreef gronk het volgende:
Tof: The Downfall of The Netrherlands...
In het kader van 'het gaat er niet om hoe ze je noemen, maar dat ze je noemen': Ik word in een adem genoemd met SCH, gelly en floripas.![]()
linkse huilie en proud of it![]()
Ik heb een hele kast vol originele spellen staan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:36 schreef Elseetje het volgende:
Ik heb van m'n leven nog nooit een spelletje of andere software gekocht.(Ok, ik geef toe, de eerste Tomb Raider voor een euro.
)
Ik betwijfel of je daar voor hebt betaald.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb een hele kast vol originele spellen staan.![]()
HEUL VEUL.
Ja, ik hoor niet meer bij de linkse huillies.quote:
quote:G7 doet niets tegen wegzakkende dollar
washington, 20 okt. De zeven grootste industrielanden (G7) hebben geen consensus bereikt over een mogelijk gemeenschappelijk beleid ten aanzien van de verzwakkende Amerikaanse dollar. Dat bleek vanmorgen vroeg na afloop van een bijeenkomst van ministers van Financiën en centrale bankiers van de zeven landen.
Op de valutamarkt werd rekening gehouden met een referentie aan de recente onrust op de valutamarkt, waarbij de dollar wegzakte tot een recordlaagte tegenover de euro en de Canadese dollar. Donderdag tipte de dollar een koers aan van 1,4310 dollar per euro.
De Amerikaanse minister van Financiën Paulson herhaalde na afloop de gangbare uitspraak dat ‘een sterke dollar in het belang van de Verenigde Staten’ is, en dat het vaststellen van wisselkoersen een zaak is van de financiële markten. De Canadese minister van Financiën Flaherty benadrukte dat de Canadese dollar het grootste slachtoffer is van de daling van de dollar. Van de zijde van de Europese Commissie werd gewezen op het risico dat de dollarkoers kan ‘doorschieten’. Maar de Duitse minister van Financiën Steinbrück zei dat de koersstijging van de euro tegenover de dollar ‘niet moet worden gedramatiseerd’.
Het uitblijven van een gemeenschappelijk standpunt kan worden opgevat als een startsein voor de valutahandel om de koers van de dollar verder naar beneden te drijven als de markt maandag open gaat. De G7 herhaalden hun standaarduitspraak dat ‘wisselkoersen een reflectie moeten zijn van de fundamentele economische verhoudingen’.
De onrust op de kredietmarkten, de prijsstijging van ruwe olie en de zwakte van de Amerikaanse woningmarkt zullen volgens de verklaring van de G7 de ‘robuuste groei’ van de wereldeconomie matigen, maar ‘de economie is fundamenteel gezond’ en opkomende economieën zullen volgens de zeven industrielanden een belangrijke impuls blijven geven aan de mondiale economie. Wel verwachten de G7-landen dat de onrust op de kredietmarkten wel vermindert, maar niet snel over zal zijn.
quote:[b]Op zaterdag 20 oktober 2007 12:36 schreef Elseetje hetvolgende:
(Ok, ik geef toe, de eerste Tomb Raider voor een euro.)
Waarom dat?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
. Uitgerekend het spel waar het merendeel van de vrouwen een bloedhekel aan heeft.
''Het wekt onrealistische verwachtingen''.quote:
Dan zou dat spel toch eerder slecht voor mannen zijn dan voor vrouwen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Het wekt onrealistische verwachtingen''.
Als mensen verwachtingen afleiden van een spel, dan moet je je sowieso achter de oren krabben of dat mensen zijn aan wiens oordeel je waarde zou moeten hechten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Het wekt onrealistische verwachtingen''.
''Ja, maar jongens zijn veel minder volwassen op die leeftijd dan meisjes'',quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als mensen verwachtingen afleiden van een spel, dan moet je je sowieso achter de oren krabben of dat mensen zijn aan wiens oordeel je waarde zou moeten hechten.
Dat laat nog 1 functionele opening vrij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:10 schreef Floripas het volgende:
Ik ben vanacht helemaal afgeragd in beide openingen door Gelly en Autodidact, en vooral Autodidact lustte er wel pap van.
Dan neem je jongens van een andere leeftijd. (Over welke leeftijd hebben we het?)quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Ja, maar jongens zijn veel minder volwassen op die leeftijd dan meisjes'',!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |