Die barrel van mijn buurman Rob is duurderquote:Op woensdag 31 oktober 2007 21:58 schreef ItaloDancer het volgende:
95,23 dollar betaalt u nu voor een barreltje.
OPEC is een kartel!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:22 schreef michiel5 het volgende:
Tja vraag en aanbod, de olie markt is een van de weinige markten met volkome concurentie volgens mij.
Die weilanden lijken "leeg" maar dat heeft een functie.... Zelfs als je heel Nederland volplant, is dat nog niet voldoende voor alleen al het vrachttransport.[/quote]quote:Het wordt echt tijd voor alternatieven, iets waar de politiek zich veel meer mee moet gaan bemoeien, plant al die lege nederlandse weilanden vol met koolzaad en stimuleer het gebruik van biodiesel, geef subsidie aan bedrijven voor de ontwikkeling van auto's die op alternaiteve brandstoffen rijden, maar doe iets!
Leuke complottheorie, alleen noemen we zo'n auto een boot!quote:Of zou bij Shell een ontwerp in de kast liggen voor auto's die op water rijden?
[..]quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
OPEC is een kartel!
[..]
Die weilanden lijken "leeg" maar dat heeft een functie.... Zelfs als je heel Nederland volplant, is dat nog niet voldoende voor alleen al het vrachttransport.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Leuke complottheorie, alleen noemen we zo'n auto een boot!
[..][/quote]Ja die weilanden worden gebruikt voor subsidiekoeienquote:Op vrijdag 2 november 2007 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Die weilanden lijken "leeg" maar dat heeft een functie.... Zelfs als je heel Nederland volplant, is dat nog niet voldoende voor alleen al het vrachttransport.
Bronquote:Oil Traders Raise Bets on $125 Crude as Options Jump
By Nesa Subrahmaniyan and Wai Meng Lee
Nov. 1 (Bloomberg) -- Oil traders are increasing bets
that crude will reach $125 a barrel this year because
of record world demand and threats to supplies from
the Middle East and Nigeria.
Traders held 2,526 call options contracts, each
granting the right to buy 1,000 barrels of December
oil at $125 in New York, as of Oct. 29. Four months
ago, only one contract was outstanding. Bets on $100
oil are also surging: options on December oil at that
price totaled 49,744 contracts as of Oct. 30, up from
30,055 on Jan. 2.
............
Of de speculanten moeten rustiger aan gaan doenquote:Op zaterdag 3 november 2007 01:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We moeten flink opschieten met dit topic. spamspamspamspamspam [afbeelding]
Is het niet gewoon mogelijk om de topictitel en OP aan te passen?quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We moeten flink opschieten met dit topic. spamspamspamspamspam![]()
niet kletsen, doorspammen tot de 100, peakoilverhalen, grafieken , mooie plaatjes van olie, olieboortorens, sjeiken, shell, belastingambtenaren, alles goed, anders lopen we straks 20 liter achter.quote:Op zaterdag 3 november 2007 02:50 schreef waht het volgende:
[..]
Is het niet gewoon mogelijk om de topictitel en OP aan te passen?
Of zeg ik nu iets héél geks?
U vraagt, wij draaien:quote:Op zaterdag 3 november 2007 03:56 schreef henkway het volgende:
niet kletsen, doorspammen tot de 100, peakoilverhalen, grafieken , mooie plaatjes van olie, olieboortorens, sjeiken, shell, belastingambtenaren, alles goed, anders lopen we straks 20 liter achter.
En daar hoort nog bij natuurlijk:quote:Samengevat:
- Zwakke dollar
- Vraag naar olie van de VS en China
- OPEC produceert minder
- Nigeria heeft problemen met militanten
- Iran en haar nucleaire projecten
- Irak en haar oorlog
- Raffinaderijen kunnen het niet bijhouden
http://www.volkskrant.nl/(...)van_een_half_miljardquote:De huidige milieu- en klimaatproblemen zullen volgens dezelfde visie verholpen kunnen worden. ‘Onze huidige welvaart is opgebouwd met dank aan de olievoorraden. Die winsten daarop kunnen we gebruiken voor een transformatie naar een hoger niveau. En het goede nieuws is; de technologie is beschikbaar om de opwarming van de aarde te stuiten en de wereld minder afhankelijk te maken van fossiele brandstoffen.’
Hier geloof ik niets van, gezien het feit dat de productiekosten een FRACTIE zijn van de olieprijs momenteel! Nog geen 10% volgens mij.quote:Op zaterdag 3 november 2007 13:46 schreef waht het volgende:
En daar hoort nog bij natuurlijk:
- Werelwijde olieproductie zit aan haar fysieke limieten
Ja, dat denk ik dus ook, zeker met prijzen die zo hard stijgen. No way dat de productiekosten in het afgelopen jaar ook meer dan verdubbeld zijn. Neemt niet weg dat dit wel een goede stimulans is om eens echt wat anders te zoeken natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2007 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier geloof ik niets van, gezien het feit dat de productiekosten een FRACTIE zijn van de olieprijs momenteel! Nog geen 10% volgens mij.
Het probleem is natuurlijk gewoonweg SPECULATIE! Heel veel mensen verdienen heel veel geld op de olie termijn markten.
Maar het blijft ''vraag en aanbod''.quote:Op zondag 4 november 2007 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier geloof ik niets van, gezien het feit dat de productiekosten een FRACTIE zijn van de olieprijs momenteel! Nog geen 10% volgens mij.
Het probleem is natuurlijk gewoonweg SPECULATIE! Heel veel mensen verdienen heel veel geld op de olie termijn markten.
ja, dat is dus ook speculatie, zei het van de aanbod-kant.quote:Op zondag 4 november 2007 09:26 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Maar het blijft ''vraag en aanbod''.
Als er minder is kunnen de productiekosten van olie nog wel steeds laag zijn.
Maar het kan zo zijn idd dat er landen zijn die dan misschien hun productie express gaan verminderen zodat de olie prijs hard gaat stijgen waardoor ze met minder productie zelfs nog meer verdienen.
Speculatie mag, prijsafspraken niet.quote:Op zondag 4 november 2007 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Whehehequote:Op zondag 4 november 2007 21:15 schreef Perrin het volgende:
7 vragen over de stijgende olieprijs
Het concept peakoil wordt in rap tempo mainstream nu..
Nee komt geen eind, alleen de productie kan de stijging van de behoefte niet bijbenen.quote:Op zondag 4 november 2007 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
WheheheStraks gelooft iedereen dat er ooit een einde komt aan grondstoffen.
Ach, grondstoftekort leidt tot oorlog, oorlog wordt uitgevochten met nukes, 6 miljard mensen dood, gaan we met een klein clubje verder, en hebben we met een paar miljoen man weer genoeg grondstoffen voor tienduizenden jaren*quote:Op zondag 4 november 2007 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
WheheheStraks gelooft iedereen dat er ooit een einde komt aan grondstoffen.
Helaas is praten over bevolkingsreductie taboequote:Op zondag 4 november 2007 21:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach, grondstoftekort leidt tot oorlog, oorlog wordt uitgevochten met nukes, 6 miljard mensen dood, gaan we met een klein clubje verder, en hebben we met een paar miljoen man weer genoeg grondstoffen voor tienduizenden jaren*
*Mits we dan eens stoppen ons bevolkingsaantal als een konijnenplaag uit te breiden!
? Jij gelooft dat de olie prijs in 9 maanden, sinds begin februari dit jaar, 45 dollar (!!!!!!!) is gestegen door enkel speculatie???? Tientallen jaren lang is de olieprijs rond de 20 dollar blijven hangen, alleen tijdens het embargo in 1973 en de Iraanse revolutie in 1979 ging de olie als een gek de lucht in, door klaarduidelijke redenen. Alleen nu, sinds 2004 (grappig ook het jaar dat de olieproductie op 84 miljoen vaten/dag kwam en sindsdien niet meer hoger is gekomen) is de prijs gigantisch gestegen. Ten tijde van 9/11 stond de prijs rond de 20-30 dollar per vat, nu zes jaar later $95...quote:Op zondag 4 november 2007 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
en ondertussen wordt er een actief beleid gevoerd om Afrika leeg te krijgen, als je het mij vraagt.quote:Op zondag 4 november 2007 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helaas is praten over bevolkingsreductie taboe [afbeelding]
Dat gaat niet lukken, zelfs met aids groeit de bevolking nog steeds daar.quote:Op maandag 5 november 2007 00:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en ondertussen wordt er een actief beleid gevoerd om Afrika leeg te krijgen, als je het mij vraagt.
China rooft zich wezenloos in Afrika om de economie maar met 10% te laten groeien ieder jaar.quote:Op maandag 5 november 2007 00:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en ondertussen wordt er een actief beleid gevoerd om Afrika leeg te krijgen, als je het mij vraagt.
Moah, ooit zal het lukken, want er is een voedseltekort, en 'niemand' zie ze wil helpen eigenlijk.quote:Op maandag 5 november 2007 00:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken, zelfs met aids groeit de bevolking nog steeds daar.
[ontopic] Gelukkig daalt de Dollar bijna net zo snel.
Heb ik nou wat gemist,quote:Op maandag 5 november 2007 01:08 schreef TheChemeng het volgende:
Het verhaal is toch eigenlijk heel simpel:
1. Alle olie die we vinden is duurder om te ontginnen dan de olie die al gevonden is.
2. Consumptie stijgt sneller dan productie we consumeren nu al 100.000 vaten per dag meer dan we produceren.
Conclusie: peak-oil is al bereikt en we zullen de olie niet meer onder de 85 dollar zien gaan (komt nog een kleine daling als de dollar wat aantrekt) maar de basisprijs komt boven de 85 dollar te liggen.
De 95 dollar lijkt mij niet de nieuwe onder grens, ik ga ervanuit dat de prijs nog wel wat gaat zakken.quote:Op maandag 5 november 2007 01:10 schreef henkway het volgende:
Heb ik nou wat gemist,zag ik net niet al 95 dollar op de borden staan
![]()
een klein deel, een veel groter deel op 100 USD. En dat is ook al een nieuw record.quote:Op maandag 5 november 2007 07:19 schreef henkway het volgende:
Er worden al futures verhandeld op 125 dollar in december
quote:Op zondag 4 november 2007 21:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach, grondstoftekort leidt tot oorlog, oorlog wordt uitgevochten met nukes, 6 miljard mensen dood, gaan we met een klein clubje verder, en hebben we met een paar miljoen man weer genoeg grondstoffen voor tienduizenden jaren*
*Mits we dan eens stoppen ons bevolkingsaantal als een konijnenplaag uit te breiden!
quote:Op maandag 5 november 2007 10:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]zou wel dé oplossing zijn inderdaad. er zijn gewoon véél te veel mensen en de wereldbevolking is de laatste 60-70 jaar echt explosief gestegen.
dat moet een keer fout gaan natuurlijk.
Dat denk ik ook ja. Die zelfvoorzienende stammen in afrika zal het aan hun kontgat jeuken of de olie opraakt of niet, het westen is er totaal afhankelijk van voor hun voedsel voorziening.quote:Op maandag 5 november 2007 10:48 schreef digitaLL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zich ontwikkelende landen hebben de grootste bevolkings-explosie. Dure olie zal voor hen transport en voedsel snel onbetaalbaar maken. Hongersnoden, oorlogen en een enorme emigratiedruk richting ontwikkelde landen zullen dan volgen.
die emigratiedruk zal wel tegenvallen. Immers hebben die mensen geen geld om vervoer te betalen, toch?quote:Op maandag 5 november 2007 10:48 schreef digitaLL het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zich ontwikkelende landen hebben de grootste bevolkings-explosie. Dure olie zal voor hen transport en voedsel snel onbetaalbaar maken. Hongersnoden, oorlogen en een enorme emigratiedruk richting ontwikkelde landen zullen dan volgen.
Ze zullen hun laatste spullen verkopen en gokken op een vlucht naar het westen. Zoals nu al gebeurt vanuit afrika. Met brakke bootjes proberen ze Italie of Spanje te bereiken. Veelal verdrinken ze, en spoelen hun lijken aan. Dit soort wanhoopsdaden zullen alleen maar toe gaan nemen. Ik denk zelfs tot extreme proporties. Zoiets als we hier gezien hebben toen kosovaren Macedonie overspoelden tijdens de Kosovo-oorlog.quote:Op maandag 5 november 2007 11:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
die emigratiedruk zal wel tegenvallen. Immers hebben die mensen geen geld om vervoer te betalen, toch?
quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:48 schreef waht het volgende:
Toch nog een nieuw recordje vandaag: $96.44 ( http://quote.barchart.com/quote.asp?sym=CLZ7 )
Maar er was ook nog goed nieuws natuurlijk: PetroChina is het grootste bedrijf van de wereld qua marktwaarde.
Hi-ha-honderd in zicht!quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:36 schreef henkway het volgende:
11/06/07 94.49 97.07 94.41 96.26 +2.28
11/05/07 95.92 96.12 93.72
De 97 dollar is er ook al aan, beetje doorspammen heren, anders lopen we zo 30 liter dollar achter
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |