Da's lekker bemoedigendquote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:24 schreef AstroStart het volgende:
Hopelijk wordt jouw psychiater weer snel beter
Uhm.. hebben we het over hetzelfde? Dit wil je echt niet trainenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:25 schreef MASD het volgende:
heb ik ookprachtig voor momenten waarop je je verveelt maar op school bijvoorbeeld minder....
probeer het nog altijd te trainenop commando kunnen zou vet zijn
wegdromen en de tijd helemaal verliezen bij wat mindere concentratie? op momenten van verveling imo ideaal!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:27 schreef Maartel het volgende:
[..]
Da's lekker bemoedigend![]()
[..]
Uhm.. hebben we het over hetzelfde? Dit wil je echt niet trainen![]()
Nouja, hooguit om het uit te kunnen schakelen..
Ik slaap iig al standaard altijd 8 uur, en ben 's ochtends gewoon fit en uitgerust..quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:33 schreef --Christiaan-- het volgende:
Beter en meer gaan slapen.
2 keer XTC, waarbij ik na de 2e keer volgens mij wel mijn eerste (van een lange reeks) paniekaanval(len) heb gehad..quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:57 schreef Malebolgia het volgende:
heb je in het verleden drugs gebruikt? en zo ja, veel?
Wat heeft je voorkeur?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Zelfde gehad. nu voel ik me redelijk leeg.
Heb je er nog iets tegen gedaan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Zelfde gehad. nu voel ik me redelijk leeg.
Er is volgens mij (bij mij iig wel) een behoorlijk verschil tussen het onwerkelijke gevoel van 'haast niet kunnen bevatten dat iets echt is' (als je bijvoorbeeld net de baan van je dromen hebt gekregen of ten huwelijk wordt gevraagd) en alles om je heen, van je beste vriend tot je bank als vervreemdend ervaren, en het gevoel hebben dat je niks écht ziet (waar ik momenteel dus nogal last van heb)..quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:15 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik herken het ergens wel, ik heb er vooral last van als er een grote verandering in mn leven plaatsvindt....t/m......Ik ben een dromer in een te nuchtere wereld....
Ja, da's waar.. alleen komt daar bij mij dan de controlfreak/panieker in me om de hoek zetten, die gelijk denkt "Help! Ik wel alles om me heen meekrijgen! Als ik nu niets doe, wordt het dan niet alsmaar erger??"quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:53 schreef jogy het volgende:
Ik heb het ook met enige regelmaat maar nooit als storend ervaren. Zoals je zegt, je kan nog alles en spaced em niet zichtbaar zullen we maar zeggen.
En wat is dan de volgende stap?quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
De maatschappij is ook nep, en mensen beginnen dat te realiseren en dat scheurt je uit je gemaakte persoon.
Haha en welke inzichten zou je me dan verschaffen?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Jij moet eens een dagje met mij op de bank zitten, dan kun je het mischien beter plaatsen.
Wat jij beschrijft (en wat TS beschrijft) heb ik ook heel erg. Het is net of ik de wereld vanaf een ander standpunt bekijk. Niet vanuit mezelf. Alles gaat langs me heen zonder dat ik het gevoel heb dat ik het merk.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:15 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik herken het ergens wel, ik heb er vooral last van als er een grote verandering in mn leven plaatsvindt.
Zoals nu ik op stage zit bij een instituut met een hoog niveau. Ineens geen student meer, ineens werkzaamheden die je nog nooit hebt gedaan, ineens elke dag werken, 13 uur van huis zijn. Het voelt allemaal ontzettend onwerkelijk en het dwingt me om na te denken over wie ik ben en wat ik wil. Constant toch ergens last van zenuwen...
Ik heb dus ook veel momenten die onwerkelijk voelen, die me een onbestemd gevoel geven. Vooral de gedachte aan de toekomst maakt me onzeker... Waar ben ik over een jaar? Wanneer ga ik het huis uit? Waar zal ik dan werken en wonen? Met wie ga ik om? En met wie niet meer? Allemaal vragen waarvan ik het idee heb dat ik er snel een antwoord op moet vinden terwijl ik weet dat ik dat niet kan. Soms groeit dat boven mn hoofd en heb ik het idee dat ik idd rust moet hebben, thuis moet zitten, puur om mezelf weer te centreren, een richting uit te zetten en daar achter te staan.
Is dit volwassern worden? Hoort dit bij afstuderen en een plek vinden in de maatschappij? Een maatschappij waarvan ik te vaak denk dat het allemaal zo nep en vergankelijk is.
Ik ben een dromer in een te nuchtere wereld....
Precies!quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:45 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft (en wat TS beschrijft) heb ik ook heel erg. Het is net of ik de wereld vanaf een ander standpunt bekijk. Niet vanuit mezelf. Alles gaat langs me heen zonder dat ik het gevoel heb dat ik het merk.
Als ik op straat fiets , ergens naartoe, zie ik zoveel dingen die zo 'raar' zijn. Mensen die zomaar doen, niet lijken na te denken over wat ze uberhaupt aan het doen zijn.
Ook zegt een gevoel in mij dat ik gewoon moet stoppen met alles wat ik doe, en de wereld moet gaan ontdekken. Dit leven hier is niks voor mij...de mensen hier zijn niks voor mij. Waarom zou je naar school gaan omdat het wordt verwacht, omdat het 'moet'. je wilt toch niemand tereurstellen, dus ga je maar door....Maarja...werid
In mijn ogen is het de automatische piloot die aanwezig is in deze wereld en ook in het universum. De automatische piloot waarbij iedereen op gelijk tijdstip naar het werk gaat om weer thuis te komen, waar er gegeten wordt op vaste tijdstippen, waar er constant 8 uur geslapen wordt door het merendeel van de mensen, waar aan de lopende band geproduceerd wordt om al die miljoenen consumten te voorzien van voedsel, diensten, vakanties en producten. Genoeg mensen hebben een hekel aan de consumptie-maatschappij maar het heeft toch zijn voordelen omdat vaak in het gemak wordt voorzien.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:32 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Precies!
Wat is dan vrijheid? Vrij om je bed uit te komen voor je werk? Vrij om daar te moeten blijven tot de dag weer voorbij is?
Iedereen leeft elke dag maar een beetje voort, gezapig, berustend, in de maat, hersendood...
Het is inderdaad alsof je observeert vanaf er boven, alsof je een alien bent die analyseert hoe mensen leven, denken en doen. Het zijn juist die momenten die ervoor zorgen dat ik me niet op mn plek voel in de mierenhoop van deze maatschappij.
Vooral in de spits heb ik dat gevoel heel sterk. Met alle arbeiders treintje in, naar je werk.... en aan t einde van de dag weer allemaal treintje in, naar huis. Of met zn allen in de file staan in de ochtend en dan in de avond weer... En de volgende dag begint het weer van voren af aan.
Ook ik heb dan het gevoel dat ik hier weg moet, het is mijn ding niet, ik wil het niet
![]()
Inderdaad, in de spits heb ik dat ook. Iedereen staart maar wat voor zich uit, gaat naar zn werk omdat het een routine kwestie is. Als ik s'ochtends in de spits op het station loop en mensen een beetje observeer ziet niemand er ook uit alsof die het naar zn zin heeft. Iedereen loopt door elkaar heen, niet oplettend op wat er verder gebeurd...alleen richting het zogenaamde doel van de dag.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:32 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Precies!
Wat is dan vrijheid? Vrij om je bed uit te komen voor je werk? Vrij om daar te moeten blijven tot de dag weer voorbij is?
Iedereen leeft elke dag maar een beetje voort, gezapig, berustend, in de maat, hersendood...
Het is inderdaad alsof je observeert vanaf er boven, alsof je een alien bent die analyseert hoe mensen leven, denken en doen. Het zijn juist die momenten die ervoor zorgen dat ik me niet op mn plek voel in de mierenhoop van deze maatschappij.
Vooral in de spits heb ik dat gevoel heel sterk. Met alle arbeiders treintje in, naar je werk.... en aan t einde van de dag weer allemaal treintje in, naar huis. Of met zn allen in de file staan in de ochtend en dan in de avond weer... En de volgende dag begint het weer van voren af aan.
Ook ik heb dan het gevoel dat ik hier weg moet, het is mijn ding niet, ik wil het niet
![]()
Dat iedereen voor zich uitstaart in de auto in de spits komt misschien dat mensen in de spits beter moeten uitkijken voor het verkeer of niet?quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:45 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Inderdaad, in de spits heb ik dat ook. Iedereen staart maar wat voor zich uit, gaat naar zn werk omdat het een routine kwestie is. Als ik s'ochtends in de spits op het station loop en mensen een beetje observeer ziet niemand er ook uit alsof die het naar zn zin heeft. Iedereen loopt door elkaar heen, niet oplettend op wat er verder gebeurd...alleen richting het zogenaamde doel van de dag.
Maar wat ik in mn vorige post ook zei. Ik heb het gevoel dat ik ergens anders moet zijn...er meer is dan dit op deze wereld. En toch ben ik bang om dat uit te laten komen...bang om toch dingen op te geven (die eigenlijk nieteens zoveel voor mij betekenen, maar meer een verwachting zijn van mijn omgeving)...Heb jij dat ook?
Plezier beleven in de spits??? dat is voor mij onmogelijk. Altijd al zo geweestquote:Op zondag 21 oktober 2007 20:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Misschien moet je plezier gaan beleven in de spits
De beste muziek in de auto, kopje koffie in de beker-drager?
Ik roep maar wat
Het is gelukkig nu, na 2 dagen rust ipv werk, al een heel stuk beter...quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:29 schreef Arjann87 het volgende:
Maartel, het beste is gewoon accepteren dat je het hebt. Je bent niet de enigste.
In het begin is het erg. Na een maand wordt het minder.
Die site had ik al gezien, maar daar moet je eerst lid voor worden, en dat vind ik na één weekje klachten nog wat overdreven.. maar bedankt voor de tip!quote:Er is een stichting opgericht. Omdat je niet mag zeggen of je het nou wel of niet hebt, verwijs ik je naar deze website.
Het lijkt er wel op dat het een zelfbeschermingsmechanisme is, je afsluiten voor prikkels e.d...quote:Laat je overigens niet gek maken over dingen die niet waar zijn. Het is niet gevaarlijk. Ik heb zelf gelezen dat het voor veiligheid mechanisme dient. Maar dit durf ik niet zeker te zeggen dat dit waar is.
Ik probeer het leven meestal toch wel zo aangenaam mogelijk te maken. en ondertussen zwelg ik dan een beetje in het gevoel: wat is het vroeg en wat ben ik toch zielig dat ik zo vroeg moet opstaan. Ik ben vast raar, maar dat vind ik ook wel een beetje lekker. Daar drink ik dan een kopje koffie bij in de trein. En dat zit ik ook wezenloos, maar toch enigszins glimlachend naar buiten te staren. Als ik heel eerlijk ben: ik geniet daar zelfs een klein beetje van. Juist als ik brak en moe ben.quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:26 schreef thaleia het volgende:
Hoeft ook niet te betekenen dat die mensen verder een kutleven vol sleur hebben natuurlijk. Ik kan 's ochtends in de trein ook niet anders dan wezenloos voor me uitstaren, als ik al niet in slaap val. Dat betekent niet dat het overdag niet gewoon dolle pret is op m'n werk en dat ik 's avonds geen leuke dingen doe. Ochtenden zijn gewoon kut, en ik ben niet van plan om 's ochtends in de trein heel vrolijk te gaan doen alsof ik dat niet vind.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zou het niet weten. wat is er tegen te doen, het is een realisatie niet een ziekte ofzo.
Echt, doe normaal met je pseudo-intellectuele guru-onzin. Hier help je niemand mee en je verschaft absoluut geen wijsheid, maar verkondigt alleen je mening n.a.v. eigen frustraties.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:25 schreef BaajGuardian het volgende:
De maatschappij is ook nep, en mensen beginnen dat te realiseren en dat scheurt je uit je gemaakte persoon.
Zo kwam het op mij ook over, ookal ben ik absoluut een leek. Feit dat je het erkent, is al een hele geruststellende factor. Ik geloof neit dat je bang hoeft te zijn dat er iets onrepareerbaars 'knapt' ofzo.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:24 schreef Maartel het volgende:
De huisarts is gelukkig niet afwezig, daar ga ik morgen langs..
M'n psychiater is momenteel wegens ziekte afwezig..
Ik denk dat het niet echt gevaarlijk is, het lijkt al wat beter te gaan, maar ik denk dat het vooral iets psyschisch is wat mogelijk wel erger kan worden als ik nu niet 'ingrijp'...
Nou inderdaad. Meteen aan de anti-psychotica, dat helpt!quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:28 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..].
[..]
Echt, doe normaal met je pseudo-intellectuele guru-onzin. Hier help je niemand mee en je verschaft absoluut geen wijsheid, maar verkondigt alleen je mening n.a.v. eigen frustraties.
Nou liep ik al bij een psychiater vóór dit topic, dus wat dat betreft is het een ander verhaal, en dat is ook geen luxe om te zorgen dat ik op den duur kán ontspannen.. de reden dat ik nu last heb van deze klachten terwijl er logisch gezien eigenlijk nauwelijks stressvolle dingen in mijn leven zijn, is toch dat ik met mijn overgecontroleerde dwangmatige manier van doen mezelf meer stress oplever dan nodig is... (overigens ervaar ik de laatste weken de weekenden als stressvoller dan mijn werk, want dan staat ineens niet meer vast wat ik met mijn tijd ga doen en schiet ik in paniek...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:44 schreef Nee het volgende:
Het is gewoon een overbelasting van je geest, een teken dat je even rustig aan moet doen en zoveel mogelijk stress moet vermeiden. (En ja, ik spreek uit ervaring). Stress maakt meer kapot dan je lief is. Je meteen laten consulteren naar psychiater door een paar panische kneusjes hier op fok is erg naïef.
En wat zei je huisarts?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:39 schreef Maartel het volgende:
[..]
Nou liep ik al bij een psychiater vóór dit topic, dus wat dat betreft is het een ander verhaal, en dat is ook geen luxe om te zorgen dat ik op den duur kán ontspannen.. de reden dat ik nu last heb van deze klachten terwijl er logisch gezien eigenlijk nauwelijks stressvolle dingen in mijn leven zijn, is toch dat ik met mijn overgecontroleerde dwangmatige manier van doen mezelf meer stress oplever dan nodig is... (overigens ervaar ik de laatste weken de weekenden als stressvoller dan mijn werk, want dan staat ineens niet meer vast wat ik met mijn tijd ga doen en schiet ik in paniek...)
Psychiaters schrijven niet per definitie medicijnen voor. Niet generaliseren hè, dat is niet netjes.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:39 schreef Nee het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Meteen aan de anti-psychotica, dat helpt!![]()
Jouw consult is gelukkig veel gegronder. Dat scheelt, kunnen mensen voortaan gewoon een PM naar jou toe sturen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:44 schreef Nee het volgende:
Je meteen laten consulteren naar psychiater door een paar panische kneusjes hier op fok is erg naïef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |