abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54334927
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:08 schreef chacama het volgende:

Over 2 weken ga ik de flesjes naar p-iglet brengen
Super dat dat zo kan! .
Fake it till you make it...
pi_54336623
Wat mooi!!!!!!!!!!!!!!!

Zal mijn partner vragen eens te reageren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54336711
Tijdens mijn zwangerschap wilde ik zeker 6 weken bv gaan geven. Daarna 3 maanden, toen een half jaar. Daarna 'tot ik beter zou zijn' (heb een pnd). We zitten nu op 14,5 maand en inmiddels weet ik het niet meer. We zien wel. Als Anna geen zin meer heeft, of ik niet meer, merken we het vanzelf. Mijn omgeving is vaak verbaasd, maar toch krijg ik (vooral op mijn werk) ook regelmatig complimenten. Dat vind ik wel mooi. Irl ken ik maar erg weinig moeders die na het half jaar door zijn gegaan, dat is wel jammer. Maar ja, daarvoor hebben we fok!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:12:07 #154
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54337162
Wat mooi P_iglet en Chacama!

Iksje ik heb wat borstvoeding betreft een meegaande partner. Ik ben er ook wel zo stellig in, dat hij niet anders durft denk ik En ergens vind ik het ook een zaak van moeder en kind, het is immers haar lijf. Een man kan niet eisen om te stoppen (of juist zelf te voeden, for that matter), maar natuurlijk wel zijn mening en voorkeur aangeven.

YPPY, wat je zegt, in irl weinig langvoedsters. Fok is denk ik niet enkel een ontmoetingsplaats van, maar ook een stimulans voor. Niet dat ik het anders niet gedaan had, maar ik haal er wel bevestiging vandaan, die ik dus elders niet vind. Niet zoals hier althans.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54340902
Toen ik zwanger was wilde ik gewoon dat het überhaupt zou lukken Niet dat gedoe zoals met Dylan. Toen het lukte wilde ik in ieder geval 6 maanden blijven geven, toen dacht ik dat het op vakantie ook wel makkelijk zou zijn en werd het dus bijgesteld naar 9 maanden. Die hebben we inmiddels gehaald Nu krijgt Quinten nog 's ochtends en 's avonds een voeding en hoe lang we daarmee doorgaan zie ik wel. Mijn vriend snapt geloof ik niet helemaal waarom ik nog borstvoeding geef, dat vind ik wel eens jammer. Maar hij zal me ook weer niet ontmoedigen om ermee door te gaan, of stimuleren de fles te geven.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_54340930
Oh ja, wat fijn voor Maud dat ze strakjes weer borstvoeding kan krijgen Geweldig geregeld dames
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Jubileum moderator zaterdag 3 november 2007 @ 21:08:30 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54345745
Ik vind het heeel bijzonder Piglet en Chacama, en heel erg mooi geregeld. Petje af dames
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 november 2007 @ 21:11:14 #158
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54345811
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 21:08 schreef Lois het volgende:
Ik vind het heeel bijzonder Piglet en Chacama, en heel erg mooi geregeld. Petje af dames
Fok-MM-Netwerk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54347530
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 21:11 schreef E.T. het volgende:

[..]

Fok-MM-Netwerk
Goed zeg!

Volgens mij heb ik het hier al een paar keer verteld. Ik was al ver voor ik zwanger werd (tijdens mijn pubertijd zeg maar ) er van overtuigd dat ik bv wilde geven. In eerste instantie dacht Mike dat het met 6 maanden wel over zou zijn maar na wat lezen op borstvoeding.com én door te zien hoe het ging was 1 jaar ook een mooie tijd. Na haar eerste verjaardag maar gewoon doorgegaan en zo ook na haar tweede
Ik had wel twee langvoedsters (waarvan één tandem) in mijn omgeving. En verder krijg ik nu niet zoveel reacties meer, het is algemeen bekend dat ik nog voed. er waren meer opmerkingen toen we na 6 maanden en een jaar doorgingen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54348527
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 01:30 schreef Iksje het volgende:
Hoe reageert jullie partner op het langvoeden?
Hier is van bij de start het voornemen overeind gebleven om full-time BV te geven tot 6m en dan met 8m af te bouwen. (ik start met halftijds werken in januari, ze is dan 4m, en ga weer voltijds werken met 8m)
Maar hoe meer ik op dit forum (en een Belgisch) lees over langer voeden, hoe meer ik denk dat ik misschien niet zal stoppen met 8m...misschien voed ik ook wel tot een jaar nog 's ochtends en 's avonds... als de productie het toelaat, je weet nooit.
Ik vraag me alleen af hoe mijn omgeving daarop zal reageren... hoe ging/gaat dat bij jullie? Hadden jullie op voorhand al een periode in het hoofd? Is die verlengd geraakt en om welke reden(en)?
Mijn zoon heeft 8 maanden bv gehad, het stopte eigenlijk vanzelf omdat ik weer zwanger was (2 maanden).
Mijn dochter was een lastige drinker en in het begin was ik al blij als ik de 6 maanden zou halen. Toen ik dat gehaald had, ging ik voor de 8 maanden omdat mijn zoon ook zolang gehad had. Vervolgens weigerde mevrouw uit een flesje te drinken (ook de bv) en zat ik er 'aan vast' tot ruim een jaar. Daarna was het al een soort van gewoon geworden. Ze dronk alleen nog snachts en het was zo makkelijk... ze huilde, ik pakte haar (ze lag/ligt bij ons op de kamer), ze dronk, viel in slaap, terugleggen en we konden allebei binnen no-time verder slapen zonder dat de rest van het gezin wakker werd. Met 18 maanden stopte de bv (jaja, omdat ik alweer 2 maanden zwanger was! ).
Mijn partner vond het altijd geweldig, heeft me ook altijd gesteund en zegt ook heel eerlijk dat hij het gemakkelijk vindt. Hij had er geen omkijken naar. De rest van de omgeving is het een ander verhaal. Het eerste half jaar vinden ze geweldig, daarna vragen ze wanneer je stopt of "Geef je nou nog steeds bv?!" met een veroordelend toontje. Na een jaar gaan ze beseffen dat je toch doet wat je zelf wilt en geven ze geen commentaar meer maar hebben wel overduidelijk een (afkeurende) mening.
Hoe denkt jouw partner erover en wat is jouw motivatie om langer te willen voeden? Als JIJ het wilt, moet je het lekker doen, ongeacht wat de omgeving er van vindt. Het is jouw lichaam die het KAN, het is jouw kindje (voor wie het nog eens goed is ook) en het is jouw gevoel om het wel of niet te willen. Lekker belangrijk wat de rest van de wereld er van vindt. Jouw kleintje is maar 1 keer klein! (Ik l*l nu makkelijk achteraf, heb mezelf ook regelmatig verdedigd tegen de buitenwereld waarvan ik nu denk: wat hebben ze er mee te maken! Ach... achteraf sterkt het je!)
pi_54348691
Ja klasse meiden om elkaar zo te helpen

Ik had natuurlijk ook de bekende 3 maanden in het hoofd, en dat werd al heel snel bijgesteld naar 6 maanden en toen naar 1 jaar. En met Chantel is het uiteindelijk 2 jaar geworden. Husby zag er ook het nut niet van in bij onze eerste kindje, maar later is wel gebleken dat hij eigenlijk heel erg trots op me was dat ik zo had doorgezet en zolang heb gevoed. Kijk dat was dan nog de leukste pluim op de hoed En hij verteld het nu ook gewoon tegen anderen en dan ook echt met trots. Altijd leuk om te horen, want hier in Engeland zijn ze liever gelijk aan de fles dan dat ze bv geven. Het is toch echt wel heel belangrijk dat zodra je je kind hebt, je gelijk weer kunt drinken

En heel stiekem is FOK ook wel de grootste stimulans geweest voor mij, want hier in de omgeving kreeg ik echt bijna geen steun.
  zondag 4 november 2007 @ 09:54:59 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54351130
Goh, wat een goede oplossing van P-iglet en Chacama!

Laaaang geleden was zoiets heel normaal, maar dan "live".
Als moeder geen melk (meer) had, zwanger van de 10e, ziek was of overleden, dan was het vrij normaal dat bijvoorbeeld de buurvrouw de baby (tijdelijk) van verse melk voorzag.
Dit is de 2007 - variant: contact via internet, extra afkolven, invriezen om vervolgens hele provincies verderop andere kindjes te kunnen voeden. En dan ook nog eens koemelk-vrije melk voor Maud...
Lang leve internet!
.... met gevoel voor drama....
  zondag 4 november 2007 @ 11:57:20 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54352451
Ooooh, wat is dit toch een hartverwarmend topic.
Geweldig P_iglet en Chaca!
En ook Davinia en kersjes!
Erg fijn dat jullie zo veel voor elkaar kunnen betekenen.

Laatst was PM-girl hier met Simon. En ze voedde zo maar haar reeds lopende zoon bij mij op de bank.
Shame on her , maar ik kreeg wel een klein beetje heimwee... Wat had ik ook nog graag zelf gevoed... Dat is altijd mijn droom geweest, zo lang mogelijk nog een ochtend- en een avondvoeding geven.

Maar ach, het is mooi geweest, het is goed zo.
En uiteindelijk beter voor mij.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54352474
bedankt voor alle reacties dames, wordt er helemaal verlegen van

Leuk om al die reacties over lang voeden te lezen.

Hier vanaf het begin besloten om Pepijn als het mag lukken zo lang borstvoeding te geven dat hij geen kunstvoeding nodig heeft. Dit ivm bijna 100% kans op allergieen bij hem. Tot 4 maanden zijn we al
En verder gaat hopelijk ook wel lukken.
Nog nooit negatieve reacties op mijn voornemen gehad, terwijl de meeste mensen er idd vanuit gaan dat je bij 6 maanden ofzo wel stopt.
pi_54353760
Moonah

Wel mooi wat er allemaal hier gebeurd in dit topic, elkaar zo helpen.

Hier waren de reacties ook niet van de lucht hoor bij het langvoeden. Vooral mijn schoonmoeder had er een handje van, "heb je dan nog steeds" en dan op zo een toontje als van ik ben er niet op tegen maar toch. Hier eigenlijk ook wel een verlangen naat het voeden al zijn we nu al weer ruim twee maanden gestopt. Moeilijk vind ik eigenlijk nog steeds de aanrakingen van Merlijn die voor hij gaat slapen (tegelijk met mij 's avonds) nog even mijn borst en arm wil strelen. Krijg er helemaal de kriebels van, maar het is juist iets waar hij blijkbaar zo aan gewend is door het voeden dat hij het nog steeds niet is afgeleerd en er lekker rustig van wordt. Mijn man vond het langvoeden ook gewoon erg makkelijk en vanzelfsprekend en ook nu het strelen vind hij normaal en heeft juist mij laten begrijpen dat het iets is wat Merlijn nu nog nodig heeft, hoe kriegel ik er ook van wordt. Door afleiden probeer ik het nu wel minder te maken.

Ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat lopen bij de baby, maar het moet gewoon lukken. Vorige keer kon ik me er absoluut niet bij neerleggen dat het ging zoals het gelopen is. Doel is weer zolang mogelijk. En wil ook weten hoe Merlijn zal reageren op iemand anders aan de borst. Zou hij het nog beseffen dat hij bij mij gedronken heeft?
  zondag 4 november 2007 @ 13:08:35 #166
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54353772
PM toch, zomaar bij een vreemde thuis zitten voeden. Dat Simon dat nog kan. Anna wilde toen in Eindhoven al niet zo goed meer.

Je hebt je keuze toen goed overwogen Moonah en gedaan wat het beste was, voor jullie samen.
*OUD heilige*
pi_54357591
Hoi! Ik lurk hier af en toe, geef ook borstvoeding (4 maanden) en heb een probleempje... Het probleempje zit 'm niet in de borstvoeding zelf, die loopt goed, maar in het drinken van de afgekolfde melk door ons zoontje. Hij wil namelijk geen speen. Bij de oppas gaat het nog wel, daar drinkt hij (wel met pijn en moeite) 250 ml per dag, maar mijn lief krijgt er thuis bij een werkdag van mij maar zo'n 50 ml in. Toen ik net ging werken was het niet zo'n probleem, het drinken uit de fles (met mijn afgekolfde melk) ging niet van harte maar het was wel te doen. Nu wordt het echter steeds moeilijker, hij weigert de fles steeds meer.

We hebben van alles geprobeerd: andere fles met andere speen, slaap-shirt van mij bij fles, voeden als hij net wakker is, enz. Ook ben ik bij het consultatiebureau geweest, en daar adviseren ze om hem maar honger te laten lijden, op een gegeven moment pakt hij de fles wel. Dat hebben we dus vorige week geprobeerd en dan krijgt hij max 50 ml binnen, maar ons zoontje is wél vrolijk en lijkt geen honger te hebben.

Weten jullie een oplossing?
  zondag 4 november 2007 @ 16:33:07 #168
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54358616
Mipi hier een link met mogelijkheden
Emma was ook een flesweigeraar en we hebben ook van alles geprobeerd,maar helaas zonder resultaat.
Ik ben niet zo happig op dat honger laten lijden, dan wordt de weerzin tegen eenfles alleen maar groter(aasociatie pijn van honger en fles)
En dit vond ik nog op borstvoeding.com :
quote:
Verse moedermelk heeft meestal een milde, lichtzoete geur. Soms ruikt bevroren en ontdooide melk zeepachtig. Deze zeepachtige melk wordt soms ook geweigerd door de baby. Ruth Lawrence neemt aan dat dit komt doordat er veranderingen ontstaan in de vetzuursamenstelling veroorzaakt door de vries-dooicyclus in sommige vriezers. Er zijn ook berichten van moeders dat hun melk al zeepachtig ruikt op het moment dat het gekoeld wordt. Uit ervaring is gebleken dat als de melk verhit wordt net tot het kookpunt (dus niet laten koken) en dan snel gekoeld en ingevroren wordt dit verschijnsel niet meer optreedt en de baby’s de melk weer accepteren. Het proces van verhitten stopt de activiteit van het enzym lipase, het enzym dat ervoor zorgt dat de vetzuursplitsing plaatsvindt. Het nadeel is wel dat door verhitting bepaalde waardevolle bestanddelen verloren gaan. Zo vermindert bijvoorbeeld de hoeveelheid vitamine C en bepaalde immuunstoffen. Er blijven echter nog volop waardevolle stoffen over waardoor de moedermelk superieur blijft ten opzichte van kunstvoeding. Daarom heeft afgekolfde moedermelk (ook als het verhit, bevroren en ontdooid is geweest) altijd de voorkeur en zeker ook als het gaat om de voeding van een preterme, jonge en/of zieke baby.
pi_54358976
Dank je wel voor de link, jelief! Veel daarvan hebben we, helaas zonder resultaat, al geprobeerd, maar er staan ook wat opties die ik nog niet kende. En ik ga ook zeker eens de melk verhitten, kijken of dat beter werkt.

Hoe is het bij jou afgelopen (niets hielp, maar wat dan?), als ik vragen mag?
  zondag 4 november 2007 @ 16:57:03 #170
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54359201
Emma dronk somsnogwel een klein beetje en was de restvan de dag redelijk tevreden. Ik heb geprobeerd om mij er niet alte druk over te maken. Zodra ik thuis was haalde ze de schade dubbel in met als gevolg dat ik bijna de hele avond aan het voeden was. Ikwerkte drie dagen en twee daarvan was emma bij mijn moeder. Op een gegeven moment is zij één keer op een dag met emma naar mij toe gekomen zodat ik live kon voeden, dat was dan meestal in mijn pauze zodat ik daar alle rust voor had. Toen ze eenmaal zes maanden was kreegze soms wat water maar ook dat wilde ze niet echt. Toen Emam 7 maanden was heb ik mijn baan opgezegd (combinatie van factoren). Zo heel af en toe dronk ze wel eens wat uiteen flesje maar nooit van harte. Toen ze ouder was heeft ze wel eens staan kijken bij het kolven maar wilde het niet drinken. Ik heb het nu al een hele tijd niet geprobeerd maar ik gok dat ze het nu nog steeds niet wil.

Ow en de oplossingen die wij uitgeprobeerd hebben: cupvoeden, doek met mijn geur, gezicht van emma afgekkerd van de voeder, aluminiumfolie, fles in de vorm van een borst (had misschien gelukt ware het niet dat mijn moeder er een te groot gat in knipte ) rijstebloem er bij , voeden als ze slaapt.
pi_54361377
Merlijn accepteerde de fles op een gegeven moment ook niet meer. Had toen difrax flessen. Op het KDV werkte het toen wel om hem te voeren met een lepel. Later merkte ze dat hij de avent flessen wel accepteerde en toen heb ik die aangeschaft.
pi_54364142
Juliette drinkt vanaf ca 6 mnd uit een drinkbeker met rietje (Nuby, bij veel drogisten wel te koop). Je zou die evt eens kunnen proberen. Als hij het nu nog niet kan heb je er over een aantal maanden vast wel wat aan.
pi_54364245
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:57 schreef Moonah het volgende:
Ooooh, wat is dit toch een hartverwarmend topic.
Geweldig P_iglet en Chaca!
En ook Davinia en kersjes!
Erg fijn dat jullie zo veel voor elkaar kunnen betekenen.

Laatst was PM-girl hier met Simon. En ze voedde zo maar haar reeds lopende zoon bij mij op de bank.
Shame on her , maar ik kreeg wel een klein beetje heimwee... Wat had ik ook nog graag zelf gevoed... Dat is altijd mijn droom geweest, zo lang mogelijk nog een ochtend- en een avondvoeding geven.

Maar ach, het is mooi geweest, het is goed zo.
En uiteindelijk beter voor mij.
Ze had er beter een hooter hider voor kunnen hangen, dan werd je er niet zo mee geconfronteerd

Geweldig topic met goede initiatieven dames! Ik ga me een beetje inlezen voor straks
Saartje
pi_54364253
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

...knip...
Hoe denkt jouw partner erover en wat is jouw motivatie om langer te willen voeden? Als JIJ het wilt, moet je het lekker doen, ongeacht wat de omgeving er van vindt. Het is jouw lichaam die het KAN, het is jouw kindje (voor wie het nog eens goed is ook) en het is jouw gevoel om het wel of niet te willen. Lekker belangrijk wat de rest van de wereld er van vindt. Jouw kleintje is maar 1 keer klein! (Ik l*l nu makkelijk achteraf, heb mezelf ook regelmatig verdedigd tegen de buitenwereld waarvan ik nu denk: wat hebben ze er mee te maken! Ach... achteraf sterkt het je!)
Goh, hij weet dat ik tot 8m zeker wil voeden, en daar heeft hij niks op tegen. Helemaal in het begin had ons meisje veel last van krampjes door wat ik at, waardoor ze 's avonds heel vermoeiend was (huilen, moeilijk inslapen) en toen heeft hij wel eens voorgesteld om FV te geven, "zo een keertje een flesje". Ik heb hem toen toch wel overtuigd gekregen dat dat niet veel ging verhelpen en dat ik er niet voor te vinden was, niet goed voor de BV etc.
Sindsdien is er niet meer over kunstvoeding gesproken, ik denk alleen dat hij tot 1jaar ofzo wel best lang zal vinden.

Gek eigenlijk, vroeger vond ik het raar dat het 1-jarige kindje van een vriendin nog BV kreeg en nu denk ik er zelf over om het te gaan doen Het lijkt me gewoon praktisch, je borsten heb je altijd bij en het blijft toch altijd het meest aangepast aan je kindje. Je hoeft niet uit te zoeken welk water, poeder en flesje ze verkiezen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iksje op 04-11-2007 20:46:40 ]
pi_54364397
en verder natuurlijk nog een minpuntje hier... Liande lijkt de laatste dagen minder voedingen te vragen (6 ipv 7-8 die ze vanaf de geboorte vroeg)... ik weet niet of het normaal is?
Ze is ook al sinds dinsdag zielig aan het krijsen, we denken dat ze veel last heeft van de melk die ze teruggeeft (ook vanaf dag 1), dat die haar slokdarm toch wat verzuurd.
Ze start soms met krijsen tijdens de voeding en wil daarna niet meer drinken. Of ze drinkt heel kort. Of ze krijst 1-1.5 u na haar voeding en is niet te troosten met de leegste borst.
Heel verwarrend allemaal.
Ze heeft geen aanslag in haar mondje, dus spruw lijkt het me niet te zijn. Kunnen ze daar trouwens zo van krijsen na de voeding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')