abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:34:35 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54251115
P-iglet, check! Het gaat een beetje over. Maar het totaal alleen op jou en je borst gefixeerd zijn in een drukkere omgeving, gaat niet meer komen, ben ik bang!
Vanaf toen ongeveer drinkt Simon het beste als we ergens rustig zitten (niet op een park-meet ofzo dus )

Lishe, wat fijn!

Nebelung, hoe is het nu met je? Knap je wat op?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:36:47 #102
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54253971
P-iglet klopt helemaal hoor en ja het gaat over. Dit is een van de redenen waarom 'men' dacht dat kindjes vna 4 maanden toch echt wel toe zijn aan bijvoeding. Probeer om zijn aandacht te focussen. Emma ging in mijn haar graaien, misschien werkt een lange glimmende ketting wel bij Pepijn. En verder volhouden, het gaat echt weer beter over niet al te lange tijd. succes!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54258713
Gaat goedkomen, P-iglet!

Ik heb een vraagje aan de borstvoedende moeders van kindjes van een jaar en ouder (ongeveer). Hoe is de ontlasting bij jullie kindjes? Is het normaal dat dat nog heel lang "borstvoedingszacht" blijft? Ronja heeft nu zo'n periode dat je wel heel snel bij het de vieze luier moet zijn anders lekt het er langs. Echt dun dus, maar het oogt niet alsof het echt zieke diarree is. Het is ook nooit anders geweest en ik maak me ook geen zorgen. Maar ik ben wel benieuwd of dit normaal is
Een luiermaatje groter of kleiner maakt geen verschil, de kleine zijn zo krap dat het er uit geperst wordt en een maatje groter is veels te ruim. Ze zal er vast wel weer beter in groeien.
pi_54258797
Wel, ik vind het juist gek dat Fons zijn ontlasting helemaal niet meer zoals 'borstvoedingskak' is, terwijl hij eigenlijk voor de rest nog steeds niet heel veel andere dingen eet.
Heb me dus ook al zitten afvragen of die verandering vooral te maken heeft met de darmen die anders werken of echt door het andere eten?
pi_54258941
Het is niet heel dun, maar meestal wel zacht. Ik zou ook niet weten hoe het anders is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54259174
Ronja eet eigenlijk voornamelijk vast voedsel met nog een beetje borstvoeding en toch blijft het gelig en dunnig. Niet meer zo zoetruikend en dun als toen ze alleen borstvoeding kreeg, maar het lijkt er toch nog wel veel op. Fijn voor haar, want ze heeft nooit last van verstopping oid en ze krijgt zo elke keer bij het kinderdagverblijf een fijn bad omdat ze weer vies uit bed komt
Minder fijn voor mij want ik krijg elke KDV-dag dus een tasje natte kleren mee. Misschien ga ik maar onze eigen (lidl) luiers meegeven want ze gebruiken daar Etosluiers en pampers en dat zijn nou net de merken die Ronja echt niet passen.
pi_54261862
Zacht, maar niet dun. En allang niet meer gelig en het stinkt
Anders kan ik het niet omschrijven,

Ik ben nog niet opgeknapt, maar ik ben eigenlijk 'gewoon' ziek, volgens mij,
Variety is the spice of life
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:16:12 #108
94046 PM-girl
pi_54269568
Owlet, hier is het wel veranderd, al sinds langere tijd. Afgelopen weken hebben we wel een diarree-tijd gehad, toen was het inderdaad te dun om in de luier te blijven. Nu is het weer ok en krijgen we geen tasjes meer mee van het kdv!

Nebelung, vervelend zeg. Uitzieken met een dreumes zal ook niet meevallen denk ik! Beterschap!
*
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:26:26 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54278509
Hoe schadelijk is antibiotica voor de baby? Ik heb nu een kuur van 7 dagen (oplossen in water, en dan al die korreltjes opdrinken echt te ranzig, bah ), maar ik zit vooral met een opmerking van de bijsluiter in mijn maag "u dient er rekening mee te houden DAT er een allergische reactie optreedt bij de baby" o.i.d. Ik heb aan de HA gevraagd of deze antibiotica wel i.c.m. borstvoeding kon en toen zei ze dat er wel een deel in de bv zou komen, jammer maar helaas.
Nu zit ik te denken, Eli gaat maandag en dinsdag weer wennen op het kdv (donderdag ook, maar ik heb nog antibioticaloze melk vloeibaar, niet in voorraad), is het dan misschien beter als hij dan fv krijgt en ik gewoon melk kolf en dat dan weggooi, of is antibiotica niet zo slecht als die bijsluiter doet voorkomen, danwel zet die paar voedingen dan ook geen zoden meer aan de dijk? Het is trouwens amoxicilline.

Ik neem nu direct na het voeden de antibiotica in, in de hoop dat e.e.a. dan al zo veel als mogelijk is afgebroken tegen de tijd dat Eli weer wil drinken. Hebben jullie andere hints en tips? Ik vin dhet echt heel erg voor hem dat hij met 2 maanden al antibiotica binnen krijgt, terwijl hij het helemaal niet nodig heeft
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:01:33 #110
94046 PM-girl
pi_54279084
Davinia, ik weet natuurlijk niet welke AB je krijgt. Er zijn er die mogen icm borstvoeding, ik weet niet welke precies.
Ik heb zelf amoxicilline en flucoxacilinne oid gehad, dat mocht samen (het waren ook AB voor een borstontsteking).
Anders zou je altijd even een lactatiekundige kunnen bellen, die zijn op de hoogte hiervan. Degene die ik bel daarvoor, weet ook precies wat volgens het RIVM mag (wat huisartsen niet altijd even goed weten).

Succes!
*
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:13:02 #111
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54279304
Davinia, hier staat een hele lijst met heel veel medicijnen en hun effect op borstvoeding

Amoxicilline is in deze lijst groen en dus veilig icm borstvoeding Op www.borstvoeding.com staat ook een lijst voor artsen met een soortgelijke indeling
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:21:51 #112
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54281713
Dank jullie wel! Dit is echt een enorme opluchting, ik voel(de) me zo ontzettend schuldig dat Eli antibiotica binnen krijgt en daar misschien nadelige gevolgen van ondervindt. Maar als het op borstvoeding.com staat zal het wel kloppen. Geen seconde aan gedacht om daar te checken Terwijl ik tijdens de zwangerschap toch echt die hele site (min of meer) heb doorgelezen.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:24:29 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54281771
Help help, dit is een noodgeval!!!!

Ik zit op mijn werk en kolf ligt nog thuis.
Heb net (voor het eerst) met de hand geprobeerd te kolven en kreeg amper 20 cc uit een borst, nog niet eens een druppeltje uit de ander
Ben maar gestopt, tepels doen erg zeer.
Geen mogelijkheid om kolf of baby hier te laten bezorgen of zelf op te halen en ik heb nu al een behoorlijke druk ...
Ik ben niet voor 6 uur thuis en ben bang dat ik dat niet ga redden.
Iemand tips?

Internet ligt er thuis uit, dus alsjeblieft z.s.m. reageren!
Oh, en als je in de buurt van Hoofddorp een keiharde knal hoort, dan is er dus eentje geknapt
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:30:53 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_54281851
Oeh, kersjes, dat is erg rot. Ten eerste, hoe moeilijk het ook is, ontspan. Onder spanning kolf je waarschijnlijk sowieso slecht. Ten tweede, is er een winkelcentrum in de buurt? De etos en prenatal hebben altijd wel een handkolf op voorraad.
Succes en sterkte!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:31:47 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54281860
Ik moet om half twee naar het cb, eli krijgt zn eerste prikjes maar daarna zou ik wel ff langs kunnen komen met mn kolf als je wilt. dan kook ik hem ff uit zometeen. (stond in de planning voor vanavond, maar boeien. twee keer koken op een dag kan ook geen kwaad, toch?)
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:35:22 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54281913
Oeh, Davinia, zou je dat echt willen doen?
Ik PM je wel even.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:48:39 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54282111
*Opent PM-inbox en zet water op
pi_54282391
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:24:22 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54282674
kersjes, ik heb nog geen pm gehad...

stuur anders ff een mail naar mn msn adres, staat in mn profiel

ga nu snel naar cb
pi_54283214
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:05 schreef poemojn het volgende:
  woensdag 31 oktober 2007 @ 16:40:28 #121
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54286045
Ja, het is gelukt, ik ben mijn zware lading kwijt.
Davinia heeft me uit de brand geholpen en is op mijn werk langsgekomen met haar kolf.
Echt fantastisch van je, nogmaals dankjewel
En het feit dat die lieve Eli mijn kantoortje ondergespuugd heeft ben ik alweer vergeten hoor
pi_54287071
Super dat het geregeld is! Dit vind ik echt serieus erg gaaf! Dat is wel een complimentje waard hoor!

voor Davinia!
pi_54289098
Daar word ik nou echt emo van hè. Een hele dikke pluim voor Davinia!
  Jubileum moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 20:00:36 #124
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54289152
Dit vind ik ook geweldig, wat fantastisch Davinia
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54289180
Echt supergoed dat het zo opgelost kon worden.

Het is wel handig om met de hand te leren kolven denk ik. In zo'n soort situatie is dat erg handig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54297402
Davinia, super

en iets compleet anders:
*borstvoeding zorgt niet voor hangende borsten*. Leuk om het weer eens te lezen, het lijkt wel een van de meest hardnekkige fabels rondom borstvoeding.
pi_54297613
Die hangende borsten heb ik toch al
pi_54297705
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 20:03 schreef YPPY het volgende:
Het is wel handig om met de hand te leren kolven denk ik. In zo'n soort situatie is dat erg handig.
ik ga vandaag eens op mijn gemakje oefenen,
Gister was het allemaal veel te stressy, snel-snel op het werk...
Misschien dat het vandaag beter zal gaan.
En natuurlijk zorgen dat ik voortaan die kolf niet vergeet mee te nemen
  donderdag 1 november 2007 @ 14:08:53 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54300166

Ik ga zometeen naar de Thuiszorgwinkels en koop nog een borstchelp voor op de (hand)kolf en stop de handkolf voortaan in mijn standaarduitrusting (sleutels, mobiel, portemonnnee, etc.) want dit gaat me geheid ook een keer gebeuren.

En inderdaad leren hoe je met de hand fatsoenlijke hoeveelheden eruit kan krijgen
pi_54301309
Goh fijn om te weten van die hangende borsten. Al is dat wel het laatste waar ik me druk om kan maken

Kersjes en Davinia wat super opgelost zo!!

Zonder kolf is erg vervelend. Was laatst met Pepijn uit logeren, en Pepijn mee, dus geen kolf mee.
Alleen dronk meneer 's nachts zulke kleine beetjes dat ik smorgens op klappen stond en Pepijn aan 1 borst meer dan genoeg had. AUW. Toen maar onder de douche met de hand wat druk eraf gekolft.

Dat oefenen om met de hand te kunnen kolven is zeker handig voor noodgevallen.

Ik ga van de week naar de thuiszorgwinkel voor wat reserveonderdelen. Want mijn 2e set witte fliebertjes is in gebruik en ik zie het al helemaal gebeuren dat ik dus op de uni zit met een kapot fliebertje ofzo.

Het is trouwens dat het mezelf tegenstaat om mijn eigen melk te eten want met de hoeveelheid die hier per week door de gootsteen gaat kan je een heel weeshuis van pannenkoeken voorzien. Zo zonde.
Zeker nu Pepijn overdag regelmatig maar weinig drinkt heb ik in een week zo een liter over. En dan maken op het kdv al flesjes van 140/150cc voor hem klaar terwijl hij soms maar 80cc drinkt. Iemand nog ideeen?? Vriezer is vol
pi_54301820
moedermelknetwerk
maar serieus, ik weet dat er geregeld vraag is naar melk van moeders die allergie-aangepast eten. Misschien is het het overwegen waard. Niet voor de melk die je in de vriezer hebt liggen maar misschien wel voor nieuwe opbrengst.
pi_54301865
Daar had ik al aan gedacht, en sta ik al ingeschreven, met de vermelding dat ik een koemelkvrij dieet volg.

Ze hebben alleen op dit moment jammer genoeg geen vraag daarnaar hier in de buurt.
pi_54301956
jammer, maar wel super dat je al ingeschreven staat!
  donderdag 1 november 2007 @ 20:22:34 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54304851
Piglet, hoe oud is Pepijn nu. Want heel eerlijk gezegd. Zou ik me wel aanbevolen voelen...... Maud voeding kost niet niks en jij ben koemelk-vrij.... En al is het maar om de avondfles te vervangen. Is toch 7x 180ml.... En dan krijgt ze weer extra antistoffen binnen.
pi_54305269
Chacama Pepijn is 4 maanden nu (naja morgen )
Ik hebje op msn toegevoegd aangezien ik in deze layout de PM functie niet kan vinden.
pi_54312857
Geweldig lief van je Davinia!

Jelief, 2 jaar
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:53:23 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54312918
Davinia, wat een superrescue van jou!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:34:28 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54313859
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:50 schreef nebelung het volgende:
Geweldig lief van je Davinia!

Jelief, 2 jaar
dank je, ik ben toch wel een beetje trots zeker na het lezen van dit stukje
Jij voedt toch ook al bijna 2 jaar?
pi_54314253
Ja, bijna, nog een paar weken

Ja, da's een mooi stuk om te lezen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:16:26 #140
94046 PM-girl
pi_54316277
Davinia, tof van je! (ik wilde toen ik het las eerst naar een mod gaan om een schouderklopje aan te vragen, maar misschien zitten we daar niet op te wachten hier, al die extra lurkers. Maar het is geweldig dat zoiets toch lukt via een forum?)
*
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:01:39 #141
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54317413
En dan zou het ook heel mooi en fijn zijn als chaca de melk van p_iglet kan en mag gebruiken. Ik hoop dat het te doen is meiden!
pi_54317676
Wat een mooi stuk over langer voeden. Ik vind het ook zo fijn dat er hier meer zijn die langer doorgaan.
*OUD heilige*
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:43:36 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54318308
oja oja oja! Vorige week had ik het met een van de leidsters van Emma haar kdv over hoe ze drinkt. Op het kdv drinkt ze namelijk vrij weinig. Ik zei dat ik mij er niet zo druk om maakte omdat ze nog bij mij drinkt. Verrast keek ze op en zei : 'Oh ja? gezellig hè?' Een vriendin van haar had haar oudste tot een jaar of 6 (!) gevoed, gewoon zo af en toe een slokje. Tussendoor was er nog een nummer twee gekomen dus ze had ook nog getandemd Ze vond het er wat raar uit zien omdat hij al zo groot was maar wel heel lief en gezellig
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:51:33 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54319850
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:16 schreef PM-girl het volgende:
Davinia, tof van je! (ik wilde toen ik het las eerst naar een mod gaan om een schouderklopje aan te vragen, maar misschien zitten we daar niet op te wachten hier, al die extra lurkers. Maar het is geweldig dat zoiets toch lukt via een forum?)
Dank Maarreh, wat is een "schouderklopje"?
pi_54323747
Dat is een topic in Mededelingen waarin users een complimentje krijgen voor iets wat ze hebben gedaan.
*OUD heilige*
pi_54331692
Hoe reageert jullie partner op het langvoeden?
Hier is van bij de start het voornemen overeind gebleven om full-time BV te geven tot 6m en dan met 8m af te bouwen. (ik start met halftijds werken in januari, ze is dan 4m, en ga weer voltijds werken met 8m)
Maar hoe meer ik op dit forum (en een Belgisch) lees over langer voeden, hoe meer ik denk dat ik misschien niet zal stoppen met 8m...misschien voed ik ook wel tot een jaar nog 's ochtends en 's avonds... als de productie het toelaat, je weet nooit.
Ik vraag me alleen af hoe mijn omgeving daarop zal reageren... hoe ging/gaat dat bij jullie? Hadden jullie op voorhand al een periode in het hoofd? Is die verlengd geraakt en om welke reden(en)?
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:08:31 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54334036
Had een beetje in mijn hoofd om te proberen de 6 maanden te halen. Dat had ik heel mooi gevonden. Uiteindelijk is het 6 maanden volledige voeding geweest en daarna nog 4 maanden gemengd met kunstvoeding. Het voelde allemaal goed en zelf stoppen deed emotioneel pijn, dus heb ik gewacht tot Maud de signalen gaf. En toen was het goed.

Over 2 weken ga ik de flesjes naar p-iglet brengen
pi_54334421
Ik had eigenlijk niets in mijn hoofd, behalve dan dat ik het voor mezelf heel vanzelfsprekend vindt om minimaal een jaar te voeden. Zo is het bij mij thuis vroeger ook gegaan, ik wist heel lang niet beter dan dat peuters drinken
Omdat het voor mij zo vanzelfsprekend is werd dat het ook voor mijn partner. We hebben het niet eens overlegd en ik zou het ook, persoonlijk, heel erg raar vinden als hij het vervelend zou vinden want ik kan daar gewoon echt geen reden voor bedenken. Maar daar zie ik misschien iets over het hoofd, dat kan ook.

In ieder geval, ik heb het geluk dat mijn moeder de weg al heeft gebaand bij heel veel van mijn familieleden en vrienden. De enige tegenwerking die ik tegen ben gekomen was die van het consultatiebureau en die vragen nu nergens meer naar omdat ik heb gezegd dat we het af aan het bouwen waren. Waren we ook, maar niet helemaal

Ik weet niet wanneer ik stop. Ik weet wel dat ik er zelf steeds meer aan toe lijk te zijn. Althans, het begint steeds normaler te lijken om te stoppen.
Voorlopig wil ik nog niet stoppen, maar we zien wel hoe het loopt.
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:08 schreef chacama het volgende:
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:06:06 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54334693
quote:
-knipje-

goed man!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54334788
quote:

En dat zet ze er heel klein neer. Dat zou eigenlijk in hoofdletters hier moeten staan Zo iets is toch helemaal geweldig
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')