Hoe schadelijk is antibiotica voor de baby? Ik heb nu een kuur van 7 dagen (oplossen in water, en dan al die korreltjes opdrinken echt te ranzig, bah

), maar ik zit vooral met een opmerking van de bijsluiter in mijn maag "u dient er rekening mee te houden DAT er een allergische reactie optreedt bij de baby" o.i.d. Ik heb aan de HA gevraagd of deze antibiotica wel i.c.m. borstvoeding kon en toen zei ze dat er wel een deel in de bv zou komen, jammer maar helaas.
Nu zit ik te denken, Eli gaat maandag en dinsdag weer wennen op het kdv (donderdag ook, maar ik heb nog antibioticaloze melk vloeibaar, niet in voorraad), is het dan misschien beter als hij dan fv krijgt en ik gewoon melk kolf en dat dan weggooi, of is antibiotica niet zo slecht als die bijsluiter doet voorkomen, danwel zet die paar voedingen dan ook geen zoden meer aan de dijk? Het is trouwens amoxicilline.
Ik neem nu direct na het voeden de antibiotica in, in de hoop dat e.e.a. dan al zo veel als mogelijk is afgebroken tegen de tijd dat Eli weer wil drinken. Hebben jullie andere hints en tips? Ik vin dhet echt heel erg voor hem dat hij met 2 maanden al antibiotica binnen krijgt, terwijl hij het helemaal niet nodig heeft