Fok-MM-Netwerkquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:08 schreef Lois het volgende:
Ik vind het heeel bijzonder Piglet en Chacama, en heel erg mooi geregeld. Petje af dames
quote:
Mijn zoon heeft 8 maanden bv gehad, het stopte eigenlijk vanzelf omdat ik weer zwanger was (2 maanden).quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:30 schreef Iksje het volgende:
Hoe reageert jullie partner op het langvoeden?
Hier is van bij de start het voornemen overeind gebleven om full-time BV te geven tot 6m en dan met 8m af te bouwen. (ik start met halftijds werken in januari, ze is dan 4m, en ga weer voltijds werken met 8m)
Maar hoe meer ik op dit forum (en een Belgisch) lees over langer voeden, hoe meer ik denk dat ik misschien niet zal stoppen met 8m...misschien voed ik ook wel tot een jaar nog 's ochtends en 's avonds... als de productie het toelaat, je weet nooit.
Ik vraag me alleen af hoe mijn omgeving daarop zal reageren... hoe ging/gaat dat bij jullie? Hadden jullie op voorhand al een periode in het hoofd? Is die verlengd geraakt en om welke reden(en)?
quote:Verse moedermelk heeft meestal een milde, lichtzoete geur. Soms ruikt bevroren en ontdooide melk zeepachtig. Deze zeepachtige melk wordt soms ook geweigerd door de baby. Ruth Lawrence neemt aan dat dit komt doordat er veranderingen ontstaan in de vetzuursamenstelling veroorzaakt door de vries-dooicyclus in sommige vriezers. Er zijn ook berichten van moeders dat hun melk al zeepachtig ruikt op het moment dat het gekoeld wordt. Uit ervaring is gebleken dat als de melk verhit wordt net tot het kookpunt (dus niet laten koken) en dan snel gekoeld en ingevroren wordt dit verschijnsel niet meer optreedt en de baby’s de melk weer accepteren. Het proces van verhitten stopt de activiteit van het enzym lipase, het enzym dat ervoor zorgt dat de vetzuursplitsing plaatsvindt. Het nadeel is wel dat door verhitting bepaalde waardevolle bestanddelen verloren gaan. Zo vermindert bijvoorbeeld de hoeveelheid vitamine C en bepaalde immuunstoffen. Er blijven echter nog volop waardevolle stoffen over waardoor de moedermelk superieur blijft ten opzichte van kunstvoeding. Daarom heeft afgekolfde moedermelk (ook als het verhit, bevroren en ontdooid is geweest) altijd de voorkeur en zeker ook als het gaat om de voeding van een preterme, jonge en/of zieke baby.
Ze had er beter een hooter hider voor kunnen hangen, dan werd je er niet zo mee geconfronteerdquote:Op zondag 4 november 2007 11:57 schreef Moonah het volgende:
Ooooh, wat is dit toch een hartverwarmend topic.
Geweldig P_iglet en Chaca!
En ook Davinia en kersjes!
Erg fijn dat jullie zo veel voor elkaar kunnen betekenen.
Laatst was PM-girl hier met Simon. En ze voedde zo maar haar reeds lopende zoon bij mij op de bank.
Shame on her, maar ik kreeg wel een klein beetje heimwee... Wat had ik ook nog graag zelf gevoed... Dat is altijd mijn droom geweest, zo lang mogelijk nog een ochtend- en een avondvoeding geven.
Maar ach, het is mooi geweest, het is goed zo.
En uiteindelijk beter voor mij.
Goh, hij weet dat ik tot 8m zeker wil voeden, en daar heeft hij niks op tegen. Helemaal in het begin had ons meisje veel last van krampjes door wat ik at, waardoor ze 's avonds heel vermoeiend was (huilen, moeilijk inslapen) en toen heeft hij wel eens voorgesteld om FV te geven, "zo een keertje een flesje". Ik heb hem toen toch wel overtuigd gekregen dat dat niet veel ging verhelpen en dat ik er niet voor te vinden was, niet goed voor de BV etc.quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
...knip...
Hoe denkt jouw partner erover en wat is jouw motivatie om langer te willen voeden?Als JIJ het wilt, moet je het lekker doen, ongeacht wat de omgeving er van vindt.
Het is jouw lichaam die het KAN, het is jouw kindje (voor wie het nog eens goed is ook) en het is jouw gevoel om het wel of niet te willen.
Lekker belangrijk wat de rest van de wereld er van vindt.
Jouw kleintje is maar 1 keer klein!
(Ik l*l nu makkelijk achteraf, heb mezelf ook regelmatig verdedigd tegen de buitenwereld waarvan ik nu denk: wat hebben ze er mee te maken! Ach... achteraf sterkt het je!)
Ik heb zelf ook van alles geprobeerd; andere fles, slaap-shirt van mij, iets warmere melk, koudere melk, afleiden met speeltje, voeden bij slaperigheid. Dat laatste werkt soms een beetje.Zit e nu ook er aan te denken om 's middags heen en weer te fietsen voor live-voeden.quote:Op zondag 4 november 2007 16:57 schreef Jelief het volgende:
< knip>
Tsja, ik moest toch even bewijzen dat Simon mijn kind is he!quote:Op zondag 4 november 2007 11:57 schreef Moonah het volgende:
Laatst was PM-girl hier met Simon. En ze voedde zo maar haar reeds lopende zoon bij mij op de bank.
Shame on her,
Och, ik kan het me voorstellen. Maar wat je zegt, het was toen de juiste (enige) keuze. En ik heb maar weer eens gezien dat jouw manneke helemaal niets tekort komt! Kleine bjoetie!quote:maar ik kreeg wel een klein beetje heimwee... Wat had ik ook nog graag zelf gevoed... Dat is altijd mijn droom geweest, zo lang mogelijk nog een ochtend- en een avondvoeding geven.
moest ik aan Anna denken en hoe zijn een van die uitzonderingen was. Dacht ik!quote:er zijn maar weinig babies die na een maand of drie nog krampjes hebben.
Wat is lang ?quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:30 schreef Iksje het volgende:
Hoe reageert jullie partner op het langvoeden?
Inderdaad! En het idee dat de voedingen een uur duurden, dat dat ook nooit beter zou worden! Leuk om soms je eerste posts in dit topic weer te lezenquote:Op woensdag 7 november 2007 09:41 schreef owlet het volgende:
Als ik terugdenk aan Ronja in die periode en dus aan tepelkloven, slapeloze nachten en krampjes dan moet ik altijd een beetje stil lachen. Zo groots en naar en moeilijk en oneindig leek het toen, terwijl het maar een paar weken waren!
quote:Soms zou ik willen dat ik de ervaring en kennis van nu mee zou kunnen nemen om die beginperiode over te doen. Als ik toen had geweten dat het allemaal al heel snel beter zou worden dan was ik toen een stuk gelukkiger, denk ik.
Even snel, want heb geen tijd: sab simplex. Niet in NL verkrijgbaar, wel in Duitsland (bij apotheek) en (dacht ook) Belgie. Kan via internet; er is een duitse apotheek die dit spul toestuurt en ergens in Overijssel of die kanten op zit ook een NL (grens)apotheek die het verkoopt. Spul is (volgens mij) veilig, haalt teveel aan lucht uit de darmpjes. Google even, staat vrij veel info over op internet. Weet niet waarom het niet in Nederland verkrijgbaar is, maar dit hoeft niet te betekenen dat nederland het niet goed vindt, kan ook zijn dat de nederlandse markt niet zo interessant is voor de fabrikant (kleiner afzetgebied dan duitsland, en je moet kosten betalen om in een land te mogen afzetten).quote:Op woensdag 7 november 2007 08:34 schreef Pixels24 het volgende:
Darmkrampjes
quote:Op woensdag 7 november 2007 23:07 schreef beefcake het volgende:
Maar als hij drinken wil, wurmt hij naar beneden en legt zijn hoofd tussen mijn borsten, wacht even af en kijkt me dan vragend aan. Nu kan je het nog maken denk ik dan altijd![]()
Dank voor je bericht. Ik heb het gelezen inderdaad. Er staat alleen nergens wat er nu precies schadelijk aan is of kan zijn? Ook lees ik over anijs en dat je dat niet teveel mag gebruiken. Oeps dus, want ik heb geloof ik de eerste week 2 rollen beschuit met muisjes opgegeten.quote:Op donderdag 8 november 2007 08:59 schreef mipi het volgende:
[..]
Even snel, want heb geen tijd: sab simplex. Niet in NL verkrijgbaar, wel in Duitsland (bij apotheek) en (dacht ook) Belgie. Kan via internet; er is een duitse apotheek die dit spul toestuurt en ergens in Overijssel of die kanten op zit ook een NL (grens)apotheek die het verkoopt. Spul is (volgens mij) veilig, haalt teveel aan lucht uit de darmpjes. Google even, staat vrij veel info over op internet. Weet niet waarom het niet in Nederland verkrijgbaar is, maar dit hoeft niet te betekenen dat nederland het niet goed vindt, kan ook zijn dat de nederlandse markt niet zo interessant is voor de fabrikant (kleiner afzetgebied dan duitsland, en je moet kosten betalen om in een land te mogen afzetten).
Venkel is men niet altijd over te spreken: http://www.voedingscentru(...)sentationUnpublished
Bronquote:Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, snijbiet, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.
Geef baby’s jonger dan zes maanden geen nitraatrijke groente. Ze zijn gevoeliger voor de negatieve gevolgen van nitriet.
Ja dat kan uiteraard ook. Ook ik ben niet zo'n voorstander van medicijnen ed bij die hele kleintjes. Vandaar dat ik twijfelde over Cinababy. De enige reden dat ik het alsnog ben gaan proberen is omdat het homeopatisch is en heb me gelijk voorgenomen het even aan te zien, maar bij geen effect er gelijk weer mee te stoppen.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:54 schreef Jelief het volgende:
Over alle middeltjes, ik heb Emma ook cinababy gegeven maar realiseede mij pas achteraf dat alles wat je naastbv geeft (dus ook water en medicijnen) eennegatieve invloed heeft op de darmflora.Ik vraag mijdan weer af of dat wat we gevenom de krampjes tegen te gaan óók weer krampjes veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |