quote:
Op zaterdag 3 november 2007 01:30 schreef Iksje het volgende:Hoe reageert jullie partner op het langvoeden?
Hier is van bij de start het voornemen overeind gebleven om full-time BV te geven tot 6m en dan met 8m af te bouwen. (ik start met halftijds werken in januari, ze is dan 4m, en ga weer voltijds werken met 8m)
Maar hoe meer ik op dit forum (en een Belgisch) lees over langer voeden, hoe meer ik denk dat ik misschien niet zal stoppen met 8m...misschien voed ik ook wel tot een jaar nog 's ochtends en 's avonds... als de productie het toelaat, je weet nooit.
Ik vraag me alleen af hoe mijn omgeving daarop zal reageren... hoe ging/gaat dat bij jullie? Hadden jullie op voorhand al een periode in het hoofd? Is die verlengd geraakt en om welke reden(en)?
Mijn zoon heeft 8 maanden bv gehad, het stopte eigenlijk vanzelf omdat ik weer zwanger was (2 maanden).
Mijn dochter was een lastige drinker en in het begin was ik al blij als ik de 6 maanden zou halen. Toen ik dat gehaald had, ging ik voor de 8 maanden omdat mijn zoon ook zolang gehad had. Vervolgens weigerde mevrouw uit een flesje te drinken (ook de bv) en zat ik er 'aan vast' tot ruim een jaar. Daarna was het al een soort van gewoon geworden. Ze dronk alleen nog snachts en het was zo makkelijk... ze huilde, ik pakte haar (ze lag/ligt bij ons op de kamer), ze dronk, viel in slaap, terugleggen en we konden allebei binnen no-time verder slapen zonder dat de rest van het gezin wakker werd. Met 18 maanden stopte de bv (jaja, omdat ik alweer 2 maanden zwanger was!

).
Mijn partner vond het altijd geweldig, heeft me ook altijd gesteund en zegt ook heel eerlijk dat hij het gemakkelijk vindt. Hij had er geen omkijken naar.

De rest van de omgeving is het een ander verhaal. Het eerste half jaar vinden ze geweldig, daarna vragen ze wanneer je stopt of "Geef je nou nog steeds bv?!" met een veroordelend toontje. Na een jaar gaan ze beseffen dat je toch doet wat je zelf wilt en geven ze geen commentaar meer maar hebben wel overduidelijk een (afkeurende) mening.
Hoe denkt jouw partner erover en wat is jouw motivatie om langer te willen voeden?

Als JIJ het wilt, moet je het lekker doen, ongeacht wat de omgeving er van vindt.

Het is jouw lichaam die het KAN, het is jouw kindje (voor wie het nog eens goed is ook) en het is jouw gevoel om het wel of niet te willen.

Lekker belangrijk wat de rest van de wereld er van vindt.

Jouw kleintje is maar 1 keer klein!

(Ik l*l nu makkelijk achteraf, heb mezelf ook regelmatig verdedigd tegen de buitenwereld waarvan ik nu denk: wat hebben ze er mee te maken! Ach... achteraf sterkt het je!)