Ze zullen vast binnen de wet blijven maar als ik dan gisteren weer een interview met de directeur van het Havenbedrijf Rotterdam lees en ik zie vorige week iemand van Milieudefensie bij Pauw en Witteman zitten dan ben ik van mening dat ze teveel macht en teveel mogelijkheden hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:25 schreef du_ke het volgende:
FJD ik had het vooral over jouw commentaar op milieudefensie. Die maken vooral gebruik van de mogelijkheden die de regelgeving ze biedt. Als een plan solide en goed doorwrongen is hebben de procedures ook niet zoveel nut en vertragend effect.
Keuzevrijheid, alternatieven scheppen. Juistumquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.
Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.
Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Jouw houding, niets doen eigenlijk de zaak wat pappen en nathouden, zal het fileprobleem alleen maar doen verergeren. Jij verwijt mij dat mijn plan de economie doet schaden. Dat sluit ik zeker niet uit. Echter NIETS doen en het fileprobleem op z'n beloop laten, zal ook consequenties hebben voor de economie. Mij lijkt dat het groeiende fileprobleem de economie een forse schade zal toebrengen. Zeker als het verkeer landelijk vast komt te staan. Ook het zakelijke verkeer heeft immers last van deze problematiek . De verloren uren moeten ook betaald worden. De consument, de burger draait dus uiteindelijk voor de schade op.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.
Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.
Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:35 schreef jpjedi het volgende:
En nee ik ontken het file probleem niet.. Het is echter wel degelijk geconcentreerd in 25-30% van het NL oppervlak.
quote:Wegcapaciteit drastisch verhogen... Ik wil mijn kinderen nog een NL gunnen zonder asfalt. Het is nu al 2% wat ik me altijd inbeeld als 2 meter op elke 100 meter, waar ik ook loop in NL.
Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?quote:Nogmaals... wegen bijbouwen is geen constructieve oplossing
Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.
[..]2%?
Het is maar 0,2% oppervlakte dat aan wegen is besteed. Bij een verdubbeling, waar dus voor pleit, maakt dat 0,4%. Waar hebben we het in vredesnaam over?
[..]
Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?
Dit jaar alleen al 17% meer files. Binnen vijf jaar is dat meer een verdubbeling als deze tred zich zo voortzet!!quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.
Ik las het een tijdje terug in de papieren AD. Totale oppervlakte dus. Bekijk satelietbeelden maar, hoe weinig oppervlakte aan de wegen wordt besteed. Je moet echt goed kijken.quote:2% zat in mijn gedachte uit een vroeger school project lang geleden.. Echter dit kan ik vinden en dit laat zien 0,4% op het moment voor verkeer met enkel hoofdwegen in beschouwing genomen maar dan wel weer inclusief spoorrails. I stand corrected.
![]()
Een veel gehoorde drogreden, voornamelijk uit het linkse kamp. Een excuus om maar niets te doen.quote:Verandert niets aan mijn standpunt aangezien ik verwacht dat bij uitbreiding van wegencapaciteit de mensen weer voor de auto gaan kiezen en het verkeersaanbod sterk zal toenemen. De drempel voor een auto aan te schaffen wordt daarmee ook weer lager etc. In mijn ogen geen oplossing.
Ik denk dat je je daarin vergist. Veel mensen zouden weldegelijk dichter bij hun werk willen wonen m.i..quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:34 schreef du_ke het volgende:
Dat gled zal niet het grote probleem zijn bij de beslissing al of niet te verhuizen. Dat doet niemand namelijk voor z'n lol.
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Jouw houding, niets doen eigenlijk de zaak wat pappen en nathouden
QFTquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.
Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen. Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.
Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.
Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen. Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
Buiten FOK! hebben we ook totaal geen beeld van die jongen.. Wat ik er zo van kan opmaken en bedenken is het een vrijgezel, wereldvreemd en onbereisd. Redelijke opleiding genoten maar haalt er de 100% niet uit en zoekt daarvoor redenen.Woonachtig in de randstad en een reguliere administratieve baan of schoolverlatende ww-er. Gefrustreerd Wilders aanhanger en ex-pvda/LPF. Jaloers op de huisje-boompje-beestje lifestyle met gezin, auto en leuk huis.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.
Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen. Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.
Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.
Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen. Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
quote:Overheid pakt 61,5 procent benzineprijsDEN HAAG/BUNNIK - Dat de overheid flink verdient aan de brandstofhonger van Nederlanders, is een bekend gegeven. Weinig mensen weten echter dat 61,5 procent van de verkoopprijs van een liter benzine in de schatkist verdwijnt. En dat dit percentage de komende anderhalf jaar nog omhoog gaat naar 62,9 procent.
De Bovag heeft dat op verzoek van het ANP becijferd op basis van eigen gegevens en informatie van het ministerie van Financiën. De accijnzen, heffingen en btw op diesel liggen iets lager. Op dit moment gaat 50,7 procent van de dieselprijs naar het Rijk. Per 1 januari 2009 ligt dit percentage op 53,6.
De belastingplannen van het kabinet voorzien in een aantal nieuwe lastenverzwaringen. De btw gaat omhoog van 19 naar 20 procent, per 1 juli volgend jaar gaat de accijns op diesel met drie eurocent per liter omhoog en dan is er nog de jaarlijkse prijsindexatie.
„We roepen het al jaren, maar daarmee is het nog niet minder waar: de auto is de melkkoe van het Rijk”, vindt Bovag-directeur Koos Burgman. „In de afgelopen decennia blijven de investeringen in infrastructuur steeds fors achter bij de inkomsten die het Rijk heeft uit automobiliteit. Men geeft dat geld liever uit aan andere zaken, die niets te maken hebben met het oplossen van het bereikbaarheidsprobleem.”
De brandstofprijzen stegen deze week naar nieuwe recordhoogten. Zo ligt de prijs voor een liter diesel inmiddels boven de 1,13 euro. Vervelend voor de automobilist, kassa voor minister Wouter Bos van Financiën. Die ontvangt per liter diesel omgerekend 57 eurocent.
Dit jaar dragen Nederlanders via accijnzen en btw op diesel, benzine en lpg alleen al 8,7 miljard euro bij aan de inkomsten van het Rijk. Maar daar blijft het niet bij. Automobilisten en transportondernemingen vullen de schatkist ook nog met aanschafbelasting voor nieuwe auto's (bpm), motorrijtuigenbelasting, het eurovignet (vrachtwagens) en btw over nieuwe en gebruikte auto's, autoverhuur, verkeersopleidingen (vrachtwagens) en reparatie en onderhoud. Bij elkaar opgeteld haalt het Rijk dit jaar 17,2 miljard euro binnen aan verkeersbelastingen.
Daar staat 5,8 miljard aan investeringen in asfalt en spoor tegenover. „De prijs-kwaliteitverhouding is al jaren zoek”, aldus Burgman. „Het snelwegennet is in de kern nog vrijwel hetzelfde als in de jaren '60-'70 van de vorige eeuw. Hier en daar zijn er wat extra rijbanen aangelegd, maar op veel plekken heb je slechts twee keer drie of zelfs twee keer twee rijbanen, zoals op de A4 bij Leiderdorp.”
Burgman pleit ervoor dat de overheid de inkomsten uit automobiliteit voortaan alleen nog gebruikt voor het verbeteren van de bereikbaarheid van Nederland. „En dan gaat het echt niet uitsluitend om extra asfalt”, benadrukt de Bovag-voorman. „Er moeten ook miljarden worden geďnvesteerd in extra spoor en treinen. Als dat niet gebeurt, kan Nederland verworden tot een achtergebleven uithoek van Europa. Elders wordt namelijk wél fors geďnvesteerd in bereikbaarheid.”
Niet lullig gaan doen, je weet best wat ik bedoel: nl een oplossing zoeken op macro niveau! Jij zoekt de oplossing op microniveau. we verschillen van mening over de uitwerking hiervan.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.
Dus nu toch wel een voorstander om het probleem op macro-niveau op te lossen? Dan zijn we het op dit punt eens. Inderdaad fors aantal wegen erbij; ik zeg het wegennet verdubbelen.quote:Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen.
Je kan niet voor heel Nederland spreken . Er zijn genoeg mensen die de files meer dan beu zijn. Niet voor niets dat politiek partijen zich meer laten horen over de files. De VVD en Verdonk bijvoorbeeld. Dat doen ze omdat ze verdiepen in datgene dat bij grote groepen leeft. Ik ben dus echt niet wereldvreemd dat ik in mijn eentje hier een probleem verzin. Dus niet doen alsof het een non-issue is, omdat je er persoonlijk mogelijkheden kan benutten om de files te omzeilen.quote:Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.
Waar heb jij mij zien schrijven dat ik niet gebruik zou willen maken van een redelijk alternatief als die er zou zijn?quote:Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.
Gedachten voor een ander invullen is nog erger dan laf. Gedachtenpolitie?quote:Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen.
Kulargument en bovendien er tendentieuze inbreng. Daar hou ik echt niet van. Hier doe ik niet aan mee!quote:Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
quote:
Goh, een toptalent profiler.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Buiten FOK! hebben we ook totaal geen beeld van die jongen.. Wat ik er zo van kan opmaken en bedenken is het een vrijgezel, wereldvreemd en onbereisd. Redelijke opleiding genoten maar haalt er de 100% niet uit en zoekt daarvoor redenen.Woonachtig in de randstad en een reguliere administratieve baan of schoolverlatende ww-er. Gefrustreerd Wilders aanhanger en ex-pvda/LPF. Jaloers op de huisje-boompje-beestje lifestyle met gezin, auto en leuk huis.
luchtvaarttechniek en vliegtuig operatie gestudeerd en via omweg in olie en gaswinning terecht gekomen bij de firma OLAER. Een toonaangevende multinational die zich bezig houdt met de ontwikkeling en vervaardiging van technische componenten voor de hydraulische aandrijvingen markt. toepassing in windpower, algemene industrie, luchtvaart&Racing (F1), defensie, mobiele machines, etc.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goh, een toptalent profiler.![]()
Het resultaat telt !!
Iemand op basis van enkele FOkposten schetsen.! Hoe tendentieus kan je worden? Met wie heb ik het hier in vredesnaam van doen?
![]()
Je blijft het proberen. Ik kies ervoor om geen privégegevens hier neer te plempen, waarmee direct of indirect mijn persoon is te herleiden...quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
luchtvaarttechniek en vliegtuig operatie gestudeerd en via omweg in olie en gaswinning terecht gekomen bij de firma OLAER. Een toonaangevende multinational die zich bezig houdt met de ontwikkeling en vervaardiging van technische componenten voor de hydraulische aandrijvingen markt. toepassing in windpower, algemene industrie, luchtvaart&Racing (F1), defensie, mobiele machines, etc.
Na 2 jaar in Nederland te hebben gewerkt ben ik sales manager geworden voor België, werkend vanuit Brussel voor 5 jaar. Daarna business unit manager voor de mobile market in West Europa en sinds Augustus 2007 leid ik al onze activiteiten in India gedurende de opstart van 2 nieuw te realiseren productiebedrijven.
En jij?
Teveel om op te noemenquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:06 schreef Fastmatti het volgende:
Waar heb je dan gezeten?
TU afgemaakt ja of nee. Dat is de enige vraag die telt natuurlijkquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Teveel om op te noemen
De rest is prive.
Het is niet of-of, maar en-en. Ik zoek de oplossing niet op microniveau, maar los mijn eigen probleem met de files zelf op. Heb ik geen overheid voor nodig.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet lullig gaan doen, je weet best wat ik bedoel: nl een oplossing zoeken op macro niveau! Jij zoekt de oplossing op microniveau. we verschillen van mening over de uitwerking hiervan.
Onzin. Ik kan ook verhalen ophangen dat ik niet met het OV kan. Feitelijk zijn dat smoesjes. Smoesjes om lekker te kunnen blijven doen wat ik wil doen. Niet dat ik een probleem heb met mensen die de auto pakken, maar zeg dan gewoon dat je dat fijner vindt. Mag. En zeur niet dat anderen die file uitmoeten.quote:Overigens: ben jij model voor de Nederlander? Dat lijkt mij bepaald van niet. Dat jij mogelijkheden te over hebt om van de alternatieven gebruik te maken, zoals het zoveel mogelijk reizen buiten de spits om, wil niet zeggen dat jouw individuele mogelijkheden daarmee representatief zijn voor grote groepen binnen de samenleving.
Waaronder EchtGaaf... Man, je hebt altijd zo'n grote mond over wat anderen allemaal fout doen, maar je doet net zo hard mee.quote:Feit is nog steeds dat de meeste mensen niet uit de auto te slaan zijn. Uit eigen wil doen ze het niet.
Ik vind best dat daar iets aan gedaan mag worden, maar niet dat je mensen moet verbieden om nog auto te rijden. En zeker niet als je zelf WEL wil blijven rijden. Want dan ga je dus echt te ver.quote:Feit is ook dat de files in een steeds hoger tempo groeien. Zoals gezegd dit jaar niet minder dan 17%, hetgeen inhoudt dat de files binnen vijf jaar zullen verdubbelen als deze tred zich aanhoud c.q voortzet.
Jouw conclusie klopt niet. Uiteindelijk zullen de files alleen maar toenemen. Niet in het minst omdat er voor een deel geen alternatief is en men ook gaat wennen aan files en er een bepaalde gelatenheid komt.quote:Je analyse --- je zegt eigenlijk dat als het echt te gortig wordt dan kiezen de meeste mensen voor een alternatief, zodat het fileprobleem zich gaat stabiliseren --- deel ik dus absoluut niet.
Niet nu pas hoor... Maar we zijn het idd. eens over het feit dat er in infrastructuur moet worden geďnvesteerd.quote:Dus nu toch wel een voorstander om het probleem op macro-niveau op te lossen? Dan zijn we het op dit punt eens. Inderdaad fors aantal wegen erbij; ik zeg het wegennet verdubbelen.
Ik spreek niet voor heel Nederland. Ik vind alleen dat mensen te snel naar de overheid kijken bij een probleem. Als ik een probleem heb dan zoek ik zelf een oplossing. Ik verwacht dat anderen ook eerst kijken of ze zelf een oplossing kunnen vinden. De overheid moet een vangnet zijn, niet het handje vasthouden.quote:Je kan niet voor heel Nederland spreken .
Hoe kan het dat jij in NL geen redelijk alternatief kan vinden. Je zal misschien wel deels de auto moeten gebruiken, maar kom op... jij hoeft toch niet van gehucht A naar gehucht B? En zo ja: waarom ga je dan niet bij gehucht B wonen?quote:Waar heb jij mij zien schrijven dat ik niet gebruik zou willen maken van een redelijk alternatief als die er zou zijn?
Al jouw posts in alle draadjes zitten vol met wie wat allemaal fout doet en wat daar allemaal aan moet worden gedaan. Geld afnemen van mensen die het hebben, de auto afnemen van de volgende omdat één voldoende is en dat alles zodat jij er beter van wordt. NOOIT, maar dan ook echt nooit hoor ik jou over wat JIJ kan doen, wat JIJ kan bijdragen. Hoe JIJ je eigen leven kan verbeteren.quote:Gedachten voor een ander invullen is nog erger dan laf. Gedachtenpolitie?
O, dat vind ik prima. Maar zeur dan niet dat anderen die auto moeten inleveren omdat jij er last van hebt. Of dat vluchtelingen maar lekker in eigen land moeten blijven om te worden gemarteld omdat het jou niet uitkomt. Het idee alleen al! Jij presenteert jezelf af en toe als ongelofelijk sociaal en met een enorm empathisch vermogen, maar in dit draadje ben je op dat punt zo enorm door de mand gezakt. Ik had het idee al eens eerder, maar ik zie egocentrisme bij je. Het draait uiteindelijk allemaal om jou. Jij wil niet dat de inkomensverschillen dalen, maar dat jouw inkomen dichter bij de topinkomens komt. Jij wil niet dat er minder mogelijkheden komen om auto te rijden, nee, jij wil dat anderen minder kunnen rijden zodat jouw file korter wordt.quote:En al zou ik daartoe niet bereid zijn, wat dan nog?
En jij denkt dat iemand die nu in de file staat het wel een oplossing vindt als zijn auto onder zijn reet vandaan wordt getrokken? Nou, ik denk het niet.quote:fiet is dat we te maken hebben met een majeur probleem die een steeds grotere groep Nederlanders treft en dat meer dan beu zijn. Ze willen een echte oplossing ipv lege dop.
Het is geen kulargument. Ik hoor jou nooit over wat je doet. Ook persoonlijke vragen ga jij onmiddellijk uit de weg met een kulargument als "straks weet iedereen wie ik ben". Hou toch op. Je hebt gewoon een groot probleem met een spiegel als die voor jouw neus wordt gehouden. Ik heb het al wel eens vaker tegen je gezegd: je moet eens naar jezelf kijken. Je klaagt altijd over die succesvolle mensen die het "zo makkelijk hebben", maar ik denk dat die mensen WEL hebben gekeken naar zichzelf en voor problemen oplossingen hebben weten te bedenken zonder om zich heen te kijken wie er de hete kolen voor hun uit het vuur kon halen.quote:Kulargument en bovendien er tendentieuze inbreng. Daar hou ik echt niet van. Hier doe ik niet aan mee!
Fijn dat ik het zelf niet meer hoef te doenquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:06 schreef DS4 het volgende:
-knip-
Jde verschuift tegelijkertijd van alles!quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, duidelijk nu wat je bedoelt. Maar dan nog denk ik dat het niet zo werkt. Ik zal dat uitleggen.
Bij de gemiddelde tweeverdiener werkt de minstwerkende partner (meestal vrouw) 3 dagen. Het werk ligt meestal niet te ver weg.
Bij deze maatregel zal de persoon die het minst de auto nodig heeft het bokje zijn.
Ik denk dus dat de meesten die getroffen worden niet in de file staan op dit moment.
Daarnaast heb je een groep die wel in de file staat. Vaak betreft dit toch een baan waar je een hogere opleiding voor nodig hebt.
Nu ben ik werkgever. Er vertrekt iemand met ervaring. Ga ik die nu vervangen door "dezelfde" persoon die toevallig dichterbij woont, of ga ik grabbelen in de ton met alle sollicitaties. Ik denk dat laatste. Als het om een mooie baan gaat, dan zijn er altijd meer gegadigden.
Gaat het om een minder leuke baan, dan zou de tweede partner vanwege dit plan wel eens heel goed kunnen denken "mooie aanleiding om thuis te blijven".
De switch die jij ziet zal natuurlijk voorkomen, maar ik zie dit niet als een logisch iets wat bij de meeste vrijgevallen banen zal gebeuren. Integendeel.
Gelul en buiten de orde.quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Punt is dat het aantal allochtonen niet het probleem is. Probleem ligt op de soorten allochtonen die toegelaten worden. Of het nu Turken, Marokkanen, Polen of Tsjechen zijn, gemiddeld als groep zijn ze vaker laagopgeleid, zijn ze vaker werkloos, hebben ze vaker een uitkering, spreken velen de taal niet en vertonen ze vaker crimineel gedrag. Deze groepseigenschappen plaatsen een enorme druk op het draagvlak van de bevolking simpelweg omdat zulke groepen allochtonen niets hebben opgebouwd en toch overal buitensporig van profiteren.
Dat de gemiddelde Wilders stemmer dan zo hard roept dat het aan het aantal allochtonen ligt is naar mijn mening meer omdat dat makkelijker bekt. In een schreeuwerig debat win je het niet met nuance
Het onderwerp files interesseert mij amper, omdat ik in eenkwartier op de fiets op mijn werk ben en zelfs geen auto heb. Dus je voorstel raakt me niet.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je inbreng en beoordelingsvermogen vallen mij ook zwaar tegen, mijn beste.
Ik ben niet rechts of links te plaatsen. Ik heb wel opvattingen, die voor het ene onderwerp als links zijn te plaatsen nadere onderwerpen weer rechts.
Hoe raar is het immers om voor een fatsoenlijk sociaal stelsel te zijn en tegelijkertijd van mening te zijn dat je het aantal asielzoeker wilt beperken?
Zo he, als ze al partners hebben, trouwens. Dan worden het er 50.000 in plaats van 26.000. (kinderen meegeteld!!) En die gaan allemaal in de file staan!quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het blijft niet alleen bij die asielzoekers. Hun partners halen ze ook naar hier toe.
Ja, na Bangladesh, ik weet het. Hier, waar ik woon, valt het best mee. In Holland en Zuid-Limburg valt het tegen. Maar in de provincies Groningen en Friesland is het weer pijnlijk rustig. Dus die drukte valt best mee. Nergens last van.quote:[..]
Gelukkig zijn er in dit land mogelijkheden te over voor een streng en rechtvaardig asielbeleid. Voor de goede orde: ik ben niet tegen het opnemen van echte vluchtelingen. Het is dus erg goedkoop om mij op dit punt als extreem rechts weg te zetten. Ik zeg alleen dat in de paarse jaren de aantallen te zot voor woorden zijn en ons de problemen met de opvang boven het hoofd groeide. Dus realisme dat je niet hele mondiale ellende in ene klein land als Nederland kan opvangen kan dus geen kwaad. In de EU waren de stromen asielzoekers vreselijk uit balans. Oorzaak: Nederland was iets te ruimhartig. Mensen spelen daar op in, ze vluchten natuurlijk naar een land waar je het makkelijkste binnenkomt.
[..]
Nederland is bmw het op 1 na dichtstbevolkte land ter wereld. Dus gemiddeld genomen valt dat alles behalve mee.
En dat is de schuld van de asielzoekers??quote:Vraag het verder aan forensen die elke dag muurvast staan in het verkeer en starters die zelf als tweeverdiener niet meer in staat zijn om een simpel rijtjeshuis te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |