abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54087481
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:25 schreef du_ke het volgende:
FJD ik had het vooral over jouw commentaar op milieudefensie. Die maken vooral gebruik van de mogelijkheden die de regelgeving ze biedt. Als een plan solide en goed doorwrongen is hebben de procedures ook niet zoveel nut en vertragend effect.
Ze zullen vast binnen de wet blijven maar als ik dan gisteren weer een interview met de directeur van het Havenbedrijf Rotterdam lees en ik zie vorige week iemand van Milieudefensie bij Pauw en Witteman zitten dan ben ik van mening dat ze teveel macht en teveel mogelijkheden hebben.

De argumentatie is bijzonder zwak, ze willen op geen enkel maar dan ook geen enkel vlak iets wat op een compromis lijkt (of zoals Witteman zei "ja de wereldvrede is ook leuk") en daarnaast gaan ze de discussie niet aan om tot een gezamenlijke oplossing te komen zoals bv. bij de 2e Maasvlakte; zo zijn ze nog geen enkele keer op de koffie geweest bij het Havenbedrijf.

Dat zulke groeperingen zoveel invloed hebben is naar mijn mening verwerpelijk en werkt belemmerend voor elke vorm van ontwikkeling, zelfs als deze duurzaam is.

Vooral de argumentatie "de effecten zijn nog niet goed genoeg onderzocht" is een dooddoener van jewelste en deze wordt elke keer weer op tafel gegooid, hoe goed je het ook onderzoekt. Dit terwijl de natuur zich op dit soort punten (vooral zwemroutes van vissen zijn populair) prima kan aanpassen aan nieuwe omstandigheden zoals het visdrama van Shell in Rusland laat zien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54087775
Oh ze slaan de plank inderdaad zeer vaak mis. Maar als ze geen goede argumenten hebben zal de rechter dat ook gewoon inzien en meenemen in z'n beoordeling. Denk dat je echt te veel macht toekent aan b.v. milieudefensie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54088573
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.

Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.

Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54089272
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.

Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.

Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Keuzevrijheid, alternatieven scheppen. Juistum
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54091616
EG, Onder welke steen kom jij vandaan?

Plek in NL waar je niemand tegenkomt? Al mijn familie komt uit West Brabant en Limburg. Neem mijn oom en tante in Kruisland. Wonen 800 meter van hun buren en een half uur rijden van centrum Roosendaal. Ik durf te wedden dat de drie noordelijke provincies een soortgelijk beeld geven.

En nee ik ontken het file probleem niet.. Het is echter wel degelijk geconcentreerd in 25-30% van het NL oppervlak.

Wegcapaciteit drastisch verhogen... Ik wil mijn kinderen nog een NL gunnen zonder asfalt. Het is nu al 2% wat ik me altijd inbeeld als 2 meter op elke 100 meter, waar ik ook loop in NL.

Verder zie ik geen reden om weer hele discussiepunten op te rakelen en kan ik mij alleen maar aansluiten bij DS4 en FJD. Nogmaals mijn visie:

Mensen gaan vanzelf alternatieven zoeken als de files echt onoverbrugbaar worden. Blijkbaar kiezen de mensen die er nu nog in staan niet voor een alternatief. OV is een reden daarvoor aangezien het voor die groep geen alternatief biedt nu. Daarbij mijn persoonlijke kanttekening dat ik het vermoeden heb dat steeds meer mensen uit mijn omgeving op zoek gaan naar de mogelijkheid om het OV te nemen. Neem het dorpje Prinsenbeek. Een dorp dat vandaag de dag veel forensen huisvest welke werken in de randstad en dat met name via OV doen omdat het simpelweg onmogelijk is geworden om vanaf Moerdijk de randstad te betreden. De reden is hier gewoon een simpel klein station in een dorpje. Nogmaals... wegen bijbouwen is geen constructieve oplossing. Daarbij is een auto voor veel mensen een elementair recht.

42,5% van het verkeer in Brabant is woon-werk trouwens voor de geďnteresseerden.
pi_54091931
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.


Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.

Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Jouw houding, niets doen eigenlijk de zaak wat pappen en nathouden, zal het fileprobleem alleen maar doen verergeren. Jij verwijt mij dat mijn plan de economie doet schaden. Dat sluit ik zeker niet uit. Echter NIETS doen en het fileprobleem op z'n beloop laten, zal ook consequenties hebben voor de economie. Mij lijkt dat het groeiende fileprobleem de economie een forse schade zal toebrengen. Zeker als het verkeer landelijk vast komt te staan. Ook het zakelijke verkeer heeft immers last van deze problematiek . De verloren uren moeten ook betaald worden. De consument, de burger draait dus uiteindelijk voor de schade op.

Ergo: het dumpen van een gedachte-experiment/proefballon kan nooit kwaad. Een beetje sportiviteit trouwens ook niet. Een beetje relativeren al helemaal niet.

Voor de azijnzeikers onder ons die zich afvragen waarom dit subforum voor geen meter meer loopt en de sfeer steeds verder aan het vergiftigen is

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 22-10-2007 17:44:45 ]
pi_54092178
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:35 schreef jpjedi het volgende:
En nee ik ontken het file probleem niet.. Het is echter wel degelijk geconcentreerd in 25-30% van het NL oppervlak.
Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.
quote:
Wegcapaciteit drastisch verhogen... Ik wil mijn kinderen nog een NL gunnen zonder asfalt. Het is nu al 2% wat ik me altijd inbeeld als 2 meter op elke 100 meter, waar ik ook loop in NL.
2%?
Het is maar 0,2% oppervlakte dat aan wegen is besteed. Bij een verdubbeling, waar dus voor pleit, maakt dat 0,4%. Waar hebben we het in vredesnaam over?
quote:
Nogmaals... wegen bijbouwen is geen constructieve oplossing
Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?
pi_54092539
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.
[..]

2%?
Het is maar 0,2% oppervlakte dat aan wegen is besteed. Bij een verdubbeling, waar dus voor pleit, maakt dat 0,4%. Waar hebben we het in vredesnaam over?
[..]

Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?
Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.

2% zat in mijn gedachte uit een vroeger school project lang geleden. . Echter dit kan ik vinden en dit laat zien 0,4% op het moment voor verkeer met enkel hoofdwegen in beschouwing genomen maar dan wel weer inclusief spoorrails. I stand corrected.

Verandert niets aan mijn standpunt aangezien ik verwacht dat bij uitbreiding van wegencapaciteit de mensen weer voor de auto gaan kiezen en het verkeersaanbod sterk zal toenemen. De drempel voor een auto aan te schaffen wordt daarmee ook weer lager etc. In mijn ogen geen oplossing.
pi_54092968
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:30 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.
Dit jaar alleen al 17% meer files. Binnen vijf jaar is dat meer een verdubbeling als deze tred zich zo voortzet!!

Nu nog niet overtuigd?
quote:
2% zat in mijn gedachte uit een vroeger school project lang geleden. . Echter dit kan ik vinden en dit laat zien 0,4% op het moment voor verkeer met enkel hoofdwegen in beschouwing genomen maar dan wel weer inclusief spoorrails. I stand corrected.
Ik las het een tijdje terug in de papieren AD. Totale oppervlakte dus. Bekijk satelietbeelden maar, hoe weinig oppervlakte aan de wegen wordt besteed. Je moet echt goed kijken.

Maar iedereen heeft het beeld van de wegenkaart in z'n gedachten. De te dik getekende wegen vertekenen zwaar de werkelijkheid.
quote:
Verandert niets aan mijn standpunt aangezien ik verwacht dat bij uitbreiding van wegencapaciteit de mensen weer voor de auto gaan kiezen en het verkeersaanbod sterk zal toenemen. De drempel voor een auto aan te schaffen wordt daarmee ook weer lager etc. In mijn ogen geen oplossing.
Een veel gehoorde drogreden, voornamelijk uit het linkse kamp. Een excuus om maar niets te doen.

Als de bevolking sinds de jaren vijftig bijna aan het verdubbelen is en meer mensen een auto kan permitteren, dan kan een kind nog wel begrijpen dat de wegcapaciteit van de jaren zestig niet meer toereikend is......

Het bijna enige antwoord is de capaciteit daaraan aan te passen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 17:59:49 #220
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_54093030
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:34 schreef du_ke het volgende:
Dat gled zal niet het grote probleem zijn bij de beslissing al of niet te verhuizen. Dat doet niemand namelijk voor z'n lol.
Ik denk dat je je daarin vergist. Veel mensen zouden weldegelijk dichter bij hun werk willen wonen m.i..
Tis ook niet weinig op zulke bedragen: Als je bv. een huis van 200.000 hebt of wilt ben je al 12.000 kwijt aan de belasting. Daarbij heb je kostenkoper en de normale operationele kosten van een verhuizing. Stel je wilt 80 km verderop een gelijkwaardige huis kopen dan kost je dat al gauw 20.000.
Daarbij zijn de huizenprijzem nu zo hard gestegen dat bijna iedereen tegen de maximaal mogelijk hypotheek zit dus dan kan je die kosten ook niet door een iets hogere hypotheek laten financieren.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_54093078
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Jouw houding, niets doen eigenlijk de zaak wat pappen en nathouden
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.

Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen. Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.

Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.

Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen. Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54093876
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.

Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen. Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.

Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.

Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen. Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
QFT
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54093911
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.

Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen. Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.

Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.

Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen. Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
Buiten FOK! hebben we ook totaal geen beeld van die jongen.. Wat ik er zo van kan opmaken en bedenken is het een vrijgezel, wereldvreemd en onbereisd. Redelijke opleiding genoten maar haalt er de 100% niet uit en zoekt daarvoor redenen.Woonachtig in de randstad en een reguliere administratieve baan of schoolverlatende ww-er. Gefrustreerd Wilders aanhanger en ex-pvda/LPF. Jaloers op de huisje-boompje-beestje lifestyle met gezin, auto en leuk huis.
pi_54094519
Hier wat voer voor je EG.
Jouw ideeën zouden de nekslag betekenen voor de economie en voor NL.
quote:
Overheid pakt 61,5 procent benzineprijsDEN HAAG/BUNNIK - Dat de overheid flink verdient aan de brandstofhonger van Nederlanders, is een bekend gegeven. Weinig mensen weten echter dat 61,5 procent van de verkoopprijs van een liter benzine in de schatkist verdwijnt. En dat dit percentage de komende anderhalf jaar nog omhoog gaat naar 62,9 procent.
De Bovag heeft dat op verzoek van het ANP becijferd op basis van eigen gegevens en informatie van het ministerie van Financiën. De accijnzen, heffingen en btw op diesel liggen iets lager. Op dit moment gaat 50,7 procent van de dieselprijs naar het Rijk. Per 1 januari 2009 ligt dit percentage op 53,6.

De belastingplannen van het kabinet voorzien in een aantal nieuwe lastenverzwaringen. De btw gaat omhoog van 19 naar 20 procent, per 1 juli volgend jaar gaat de accijns op diesel met drie eurocent per liter omhoog en dan is er nog de jaarlijkse prijsindexatie.

„We roepen het al jaren, maar daarmee is het nog niet minder waar: de auto is de melkkoe van het Rijk”, vindt Bovag-directeur Koos Burgman. „In de afgelopen decennia blijven de investeringen in infrastructuur steeds fors achter bij de inkomsten die het Rijk heeft uit automobiliteit. Men geeft dat geld liever uit aan andere zaken, die niets te maken hebben met het oplossen van het bereikbaarheidsprobleem.”

De brandstofprijzen stegen deze week naar nieuwe recordhoogten. Zo ligt de prijs voor een liter diesel inmiddels boven de 1,13 euro. Vervelend voor de automobilist, kassa voor minister Wouter Bos van Financiën. Die ontvangt per liter diesel omgerekend 57 eurocent.

Dit jaar dragen Nederlanders via accijnzen en btw op diesel, benzine en lpg alleen al 8,7 miljard euro bij aan de inkomsten van het Rijk. Maar daar blijft het niet bij. Automobilisten en transportondernemingen vullen de schatkist ook nog met aanschafbelasting voor nieuwe auto's (bpm), motorrijtuigenbelasting, het eurovignet (vrachtwagens) en btw over nieuwe en gebruikte auto's, autoverhuur, verkeersopleidingen (vrachtwagens) en reparatie en onderhoud. Bij elkaar opgeteld haalt het Rijk dit jaar 17,2 miljard euro binnen aan verkeersbelastingen.
Daar staat 5,8 miljard aan investeringen in asfalt en spoor tegenover. „De prijs-kwaliteitverhouding is al jaren zoek”, aldus Burgman. „Het snelwegennet is in de kern nog vrijwel hetzelfde als in de jaren '60-'70 van de vorige eeuw. Hier en daar zijn er wat extra rijbanen aangelegd, maar op veel plekken heb je slechts twee keer drie of zelfs twee keer twee rijbanen, zoals op de A4 bij Leiderdorp.”

Burgman pleit ervoor dat de overheid de inkomsten uit automobiliteit voortaan alleen nog gebruikt voor het verbeteren van de bereikbaarheid van Nederland. „En dan gaat het echt niet uitsluitend om extra asfalt”, benadrukt de Bovag-voorman. „Er moeten ook miljarden worden geďnvesteerd in extra spoor en treinen. Als dat niet gebeurt, kan Nederland verworden tot een achtergebleven uithoek van Europa. Elders wordt namelijk wél fors geďnvesteerd in bereikbaarheid.”
pi_54094644
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.
Niet lullig gaan doen, je weet best wat ik bedoel: nl een oplossing zoeken op macro niveau! Jij zoekt de oplossing op microniveau. we verschillen van mening over de uitwerking hiervan.

Overigens: ben jij model voor de Nederlander? Dat lijkt mij bepaald van niet. Dat jij mogelijkheden te over hebt om van de alternatieven gebruik te maken, zoals het zoveel mogelijk reizen buiten de spits om, wil niet zeggen dat jouw individuele mogelijkheden daarmee representatief zijn voor grote groepen binnen de samenleving.

Feit is nog steeds dat de meeste mensen niet uit de auto te slaan zijn. Uit eigen wil doen ze het niet. Feit is ook dat de files in een steeds hoger tempo groeien. Zoals gezegd dit jaar niet minder dan 17%, hetgeen inhoudt dat de files binnen vijf jaar zullen verdubbelen als deze tred zich aanhoud c.q voortzet.

Je analyse --- je zegt eigenlijk dat als het echt te gortig wordt dan kiezen de meeste mensen voor een alternatief, zodat het fileprobleem zich gaat stabiliseren --- deel ik dus absoluut niet. Willen we echt spijkers met koppen slaan, dan moeten we echt met een oplossing komen op macro niveau. Zoals mijn oplossing, het rekeningrijden etc.etc.
quote:
Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen.
Dus nu toch wel een voorstander om het probleem op macro-niveau op te lossen? Dan zijn we het op dit punt eens. Inderdaad fors aantal wegen erbij; ik zeg het wegennet verdubbelen.
quote:
Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.
Je kan niet voor heel Nederland spreken . Er zijn genoeg mensen die de files meer dan beu zijn. Niet voor niets dat politiek partijen zich meer laten horen over de files. De VVD en Verdonk bijvoorbeeld. Dat doen ze omdat ze verdiepen in datgene dat bij grote groepen leeft. Ik ben dus echt niet wereldvreemd dat ik in mijn eentje hier een probleem verzin. Dus niet doen alsof het een non-issue is, omdat je er persoonlijk mogelijkheden kan benutten om de files te omzeilen.
quote:
Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.
Waar heb jij mij zien schrijven dat ik niet gebruik zou willen maken van een redelijk alternatief als die er zou zijn?
quote:
Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen.
Gedachten voor een ander invullen is nog erger dan laf. Gedachtenpolitie?

En al zou ik daartoe niet bereid zijn, wat dan nog? fiet is dat we te maken hebben met een majeur probleem die een steeds grotere groep Nederlanders treft en dat meer dan beu zijn. Ze willen een echte oplossing ipv lege dop.
quote:
Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
Kulargument en bovendien er tendentieuze inbreng. Daar hou ik echt niet van. Hier doe ik niet aan mee!

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 22-10-2007 19:28:29 ]
pi_54094893
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 19:17 schreef EchtGaaf het volgende:

*knip*
Rijzen


Maar je gaat dus met de auto naar je werk als ik het goed begrijp. Leg eens uit waarom jij in de randstad niet van huis naar werk kan met het OV?

Ben ik eigenlijk best benieuwd naar en dit is waar DS4 je terecht voor in de spotlight wil zetten. Je schiet zoveel pijlen op anderen hier maar wat is je eigen oplossing ipv naar de overheid te wijzen voor een absurde beperking in keuzevrijheid.?
pi_54094917
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:44 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Buiten FOK! hebben we ook totaal geen beeld van die jongen.. Wat ik er zo van kan opmaken en bedenken is het een vrijgezel, wereldvreemd en onbereisd. Redelijke opleiding genoten maar haalt er de 100% niet uit en zoekt daarvoor redenen.Woonachtig in de randstad en een reguliere administratieve baan of schoolverlatende ww-er. Gefrustreerd Wilders aanhanger en ex-pvda/LPF. Jaloers op de huisje-boompje-beestje lifestyle met gezin, auto en leuk huis.
Goh, een toptalent profiler.

Het resultaat telt ! !

Iemand op basis van enkele FOkposten schetsen. ! Hoe tendentieus kan je worden? Met wie heb ik het hier in vredesnaam van doen?
pi_54095280
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 19:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goh, een toptalent profiler.

Het resultaat telt ! !

Iemand op basis van enkele FOkposten schetsen. ! Hoe tendentieus kan je worden? Met wie heb ik het hier in vredesnaam van doen?
luchtvaarttechniek en vliegtuig operatie gestudeerd en via omweg in olie en gaswinning terecht gekomen bij de firma OLAER. Een toonaangevende multinational die zich bezig houdt met de ontwikkeling en vervaardiging van technische componenten voor de hydraulische aandrijvingen markt. toepassing in windpower, algemene industrie, luchtvaart&Racing (F1), defensie, mobiele machines, etc.

Na 2 jaar in Nederland te hebben gewerkt ben ik sales manager geworden voor België, werkend vanuit Brussel voor 5 jaar. Daarna business unit manager voor de mobile market in West Europa en sinds Augustus 2007 leid ik al onze activiteiten in India gedurende de opstart van 2 nieuw te realiseren productiebedrijven.

En jij?
pi_54095485
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 19:46 schreef jpjedi het volgende:

[..]

luchtvaarttechniek en vliegtuig operatie gestudeerd en via omweg in olie en gaswinning terecht gekomen bij de firma OLAER. Een toonaangevende multinational die zich bezig houdt met de ontwikkeling en vervaardiging van technische componenten voor de hydraulische aandrijvingen markt. toepassing in windpower, algemene industrie, luchtvaart&Racing (F1), defensie, mobiele machines, etc.

Na 2 jaar in Nederland te hebben gewerkt ben ik sales manager geworden voor België, werkend vanuit Brussel voor 5 jaar. Daarna business unit manager voor de mobile market in West Europa en sinds Augustus 2007 leid ik al onze activiteiten in India gedurende de opstart van 2 nieuw te realiseren productiebedrijven.

En jij?
Je blijft het proberen. Ik kies ervoor om geen privégegevens hier neer te plempen, waarmee direct of indirect mijn persoon is te herleiden...

Dat jij anders kiest dat is uiteraard aan jou. Ik vind het overigens volstrekt irrelevant wat iemands achtergrond is.
pi_54095488
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 19:46 schreef jpjedi het volgende:

En jij?
EchtGaaf is een mislukte electronerd
pi_54095565
En na deze grote kul graag ontopic aub.
pi_54095649
Waar heb je dan gezeten?
pi_54095748
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:06 schreef Fastmatti het volgende:
Waar heb je dan gezeten?
Teveel om op te noemen

De rest is prive.
pi_54095798
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Teveel om op te noemen

De rest is prive.
TU afgemaakt ja of nee. Dat is de enige vraag die telt natuurlijk
pi_54097645
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 19:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Niet lullig gaan doen, je weet best wat ik bedoel: nl een oplossing zoeken op macro niveau! Jij zoekt de oplossing op microniveau. we verschillen van mening over de uitwerking hiervan.
Het is niet of-of, maar en-en. Ik zoek de oplossing niet op microniveau, maar los mijn eigen probleem met de files zelf op. Heb ik geen overheid voor nodig.

Dat heet verantwoordelijkheid nemen.

En passant is het ook nog eens goed voor het milieu en is jouw file in theorie weer een paar cm korter.
quote:
Overigens: ben jij model voor de Nederlander? Dat lijkt mij bepaald van niet. Dat jij mogelijkheden te over hebt om van de alternatieven gebruik te maken, zoals het zoveel mogelijk reizen buiten de spits om, wil niet zeggen dat jouw individuele mogelijkheden daarmee representatief zijn voor grote groepen binnen de samenleving.
Onzin. Ik kan ook verhalen ophangen dat ik niet met het OV kan. Feitelijk zijn dat smoesjes. Smoesjes om lekker te kunnen blijven doen wat ik wil doen. Niet dat ik een probleem heb met mensen die de auto pakken, maar zeg dan gewoon dat je dat fijner vindt. Mag. En zeur niet dat anderen die file uitmoeten.
quote:
Feit is nog steeds dat de meeste mensen niet uit de auto te slaan zijn. Uit eigen wil doen ze het niet.
Waaronder EchtGaaf... Man, je hebt altijd zo'n grote mond over wat anderen allemaal fout doen, maar je doet net zo hard mee.
quote:
Feit is ook dat de files in een steeds hoger tempo groeien. Zoals gezegd dit jaar niet minder dan 17%, hetgeen inhoudt dat de files binnen vijf jaar zullen verdubbelen als deze tred zich aanhoud c.q voortzet.
Ik vind best dat daar iets aan gedaan mag worden, maar niet dat je mensen moet verbieden om nog auto te rijden. En zeker niet als je zelf WEL wil blijven rijden. Want dan ga je dus echt te ver.
quote:
Je analyse --- je zegt eigenlijk dat als het echt te gortig wordt dan kiezen de meeste mensen voor een alternatief, zodat het fileprobleem zich gaat stabiliseren --- deel ik dus absoluut niet.
Jouw conclusie klopt niet. Uiteindelijk zullen de files alleen maar toenemen. Niet in het minst omdat er voor een deel geen alternatief is en men ook gaat wennen aan files en er een bepaalde gelatenheid komt.
quote:
Dus nu toch wel een voorstander om het probleem op macro-niveau op te lossen? Dan zijn we het op dit punt eens. Inderdaad fors aantal wegen erbij; ik zeg het wegennet verdubbelen.
Niet nu pas hoor... Maar we zijn het idd. eens over het feit dat er in infrastructuur moet worden geďnvesteerd.
quote:
Je kan niet voor heel Nederland spreken .
Ik spreek niet voor heel Nederland. Ik vind alleen dat mensen te snel naar de overheid kijken bij een probleem. Als ik een probleem heb dan zoek ik zelf een oplossing. Ik verwacht dat anderen ook eerst kijken of ze zelf een oplossing kunnen vinden. De overheid moet een vangnet zijn, niet het handje vasthouden.
quote:
Waar heb jij mij zien schrijven dat ik niet gebruik zou willen maken van een redelijk alternatief als die er zou zijn?
Hoe kan het dat jij in NL geen redelijk alternatief kan vinden. Je zal misschien wel deels de auto moeten gebruiken, maar kom op... jij hoeft toch niet van gehucht A naar gehucht B? En zo ja: waarom ga je dan niet bij gehucht B wonen?

Ik moet ook ong. 35 km rijden voordat ik bij het station ben en een keer overstappen. Maar het kan wel. En echt, ik woon niet midden in de Randstad. Ik werk er alleen maar...
quote:
Gedachten voor een ander invullen is nog erger dan laf. Gedachtenpolitie?
Al jouw posts in alle draadjes zitten vol met wie wat allemaal fout doet en wat daar allemaal aan moet worden gedaan. Geld afnemen van mensen die het hebben, de auto afnemen van de volgende omdat één voldoende is en dat alles zodat jij er beter van wordt. NOOIT, maar dan ook echt nooit hoor ik jou over wat JIJ kan doen, wat JIJ kan bijdragen. Hoe JIJ je eigen leven kan verbeteren.

Echt, ik denk dat daar de kern zit van jouw problemen met de wereld.
quote:
En al zou ik daartoe niet bereid zijn, wat dan nog?
O, dat vind ik prima. Maar zeur dan niet dat anderen die auto moeten inleveren omdat jij er last van hebt. Of dat vluchtelingen maar lekker in eigen land moeten blijven om te worden gemarteld omdat het jou niet uitkomt. Het idee alleen al! Jij presenteert jezelf af en toe als ongelofelijk sociaal en met een enorm empathisch vermogen, maar in dit draadje ben je op dat punt zo enorm door de mand gezakt. Ik had het idee al eens eerder, maar ik zie egocentrisme bij je. Het draait uiteindelijk allemaal om jou. Jij wil niet dat de inkomensverschillen dalen, maar dat jouw inkomen dichter bij de topinkomens komt. Jij wil niet dat er minder mogelijkheden komen om auto te rijden, nee, jij wil dat anderen minder kunnen rijden zodat jouw file korter wordt.

En kom nu niet aan met dat ik het fout zie, want dat staat er potdimme gewoon.
quote:
fiet is dat we te maken hebben met een majeur probleem die een steeds grotere groep Nederlanders treft en dat meer dan beu zijn. Ze willen een echte oplossing ipv lege dop.
En jij denkt dat iemand die nu in de file staat het wel een oplossing vindt als zijn auto onder zijn reet vandaan wordt getrokken? Nou, ik denk het niet.
quote:
Kulargument en bovendien er tendentieuze inbreng. Daar hou ik echt niet van. Hier doe ik niet aan mee!
Het is geen kulargument. Ik hoor jou nooit over wat je doet. Ook persoonlijke vragen ga jij onmiddellijk uit de weg met een kulargument als "straks weet iedereen wie ik ben". Hou toch op. Je hebt gewoon een groot probleem met een spiegel als die voor jouw neus wordt gehouden. Ik heb het al wel eens vaker tegen je gezegd: je moet eens naar jezelf kijken. Je klaagt altijd over die succesvolle mensen die het "zo makkelijk hebben", maar ik denk dat die mensen WEL hebben gekeken naar zichzelf en voor problemen oplossingen hebben weten te bedenken zonder om zich heen te kijken wie er de hete kolen voor hun uit het vuur kon halen.

Er is maar één iemand die jouw leven een goede wending kan geven en dat ben jij. Soms met een beetje hulp van anderen, dat geeft niets, hebben we allemaal wel eens nodig, maar uiteindelijk moet je er zelf wat van maken.

Ik hoop oprecht dat je dat gaat doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54100211
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:06 schreef DS4 het volgende:
-knip-
Fijn dat ik het zelf niet meer hoef te doen

100% eens
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54101739
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ok, duidelijk nu wat je bedoelt. Maar dan nog denk ik dat het niet zo werkt. Ik zal dat uitleggen.

Bij de gemiddelde tweeverdiener werkt de minstwerkende partner (meestal vrouw) 3 dagen. Het werk ligt meestal niet te ver weg.

Bij deze maatregel zal de persoon die het minst de auto nodig heeft het bokje zijn.

Ik denk dus dat de meesten die getroffen worden niet in de file staan op dit moment.

Daarnaast heb je een groep die wel in de file staat. Vaak betreft dit toch een baan waar je een hogere opleiding voor nodig hebt.

Nu ben ik werkgever. Er vertrekt iemand met ervaring. Ga ik die nu vervangen door "dezelfde" persoon die toevallig dichterbij woont, of ga ik grabbelen in de ton met alle sollicitaties. Ik denk dat laatste. Als het om een mooie baan gaat, dan zijn er altijd meer gegadigden.

Gaat het om een minder leuke baan, dan zou de tweede partner vanwege dit plan wel eens heel goed kunnen denken "mooie aanleiding om thuis te blijven".

De switch die jij ziet zal natuurlijk voorkomen, maar ik zie dit niet als een logisch iets wat bij de meeste vrijgevallen banen zal gebeuren. Integendeel.
Jde verschuift tegelijkertijd van alles!
Grabbelen in de ton met alle sollicitaties. Natuurlijk, maar alle sollicitaties zijn ofwel van de kostverdiener met de auto ofwel van de tweede verdiener met de fiets. De eerste lost de files niet op, noch maakt ze langer, de tweede droeg vroeger bij, maar nu niet meer.
Wat betreft de minder leuke baan: het kan natuurlijk zijn, dat in de fietsbare omgeving alleen maar minder leuke banen te vinden zijn. Die streken van Nederland zijn er. In dat geval zal het gezin moeten kiezen: leuk wonen en klote werken of klote wonen en leuk werken. De gevolgen van die keuze kun je, naar mijn idee, niet zo maar op de medeburgers afwentelen door een file te veroorzaken. En als je daar dan in staat, moet je niet gaan mekkeren.

Zoals je zelf al eerder schreef: de banen blijven bestaan en de werkwilligen ook. Daar zal toch een zekere vereffening gaan optreden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54101788
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 08:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Punt is dat het aantal allochtonen niet het probleem is. Probleem ligt op de soorten allochtonen die toegelaten worden. Of het nu Turken, Marokkanen, Polen of Tsjechen zijn, gemiddeld als groep zijn ze vaker laagopgeleid, zijn ze vaker werkloos, hebben ze vaker een uitkering, spreken velen de taal niet en vertonen ze vaker crimineel gedrag. Deze groepseigenschappen plaatsen een enorme druk op het draagvlak van de bevolking simpelweg omdat zulke groepen allochtonen niets hebben opgebouwd en toch overal buitensporig van profiteren.

Dat de gemiddelde Wilders stemmer dan zo hard roept dat het aan het aantal allochtonen ligt is naar mijn mening meer omdat dat makkelijker bekt. In een schreeuwerig debat win je het niet met nuance
Gelul en buiten de orde.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54102032
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je inbreng en beoordelingsvermogen vallen mij ook zwaar tegen, mijn beste.

Ik ben niet rechts of links te plaatsen. Ik heb wel opvattingen, die voor het ene onderwerp als links zijn te plaatsen nadere onderwerpen weer rechts.

Hoe raar is het immers om voor een fatsoenlijk sociaal stelsel te zijn en tegelijkertijd van mening te zijn dat je het aantal asielzoeker wilt beperken?
Het onderwerp files interesseert mij amper, omdat ik in eenkwartier op de fiets op mijn werk ben en zelfs geen auto heb. Dus je voorstel raakt me niet.
Een goede discussie vind ik wel aardig, maar dat valt dus een beetje tegen.
Dat je niet links of rechts bent te plaatsen, vind ik wel sterk. Maar dan moet je natuurlijk wel argumenteren. Anders gaat de lol er snel af.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54102150
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het blijft niet alleen bij die asielzoekers. Hun partners halen ze ook naar hier toe.
Zo he, als ze al partners hebben, trouwens. Dan worden het er 50.000 in plaats van 26.000. (kinderen meegeteld!!) En die gaan allemaal in de file staan!
quote:
[..]

Gelukkig zijn er in dit land mogelijkheden te over voor een streng en rechtvaardig asielbeleid. Voor de goede orde: ik ben niet tegen het opnemen van echte vluchtelingen. Het is dus erg goedkoop om mij op dit punt als extreem rechts weg te zetten. Ik zeg alleen dat in de paarse jaren de aantallen te zot voor woorden zijn en ons de problemen met de opvang boven het hoofd groeide. Dus realisme dat je niet hele mondiale ellende in ene klein land als Nederland kan opvangen kan dus geen kwaad. In de EU waren de stromen asielzoekers vreselijk uit balans. Oorzaak: Nederland was iets te ruimhartig. Mensen spelen daar op in, ze vluchten natuurlijk naar een land waar je het makkelijkste binnenkomt.
[..]

Nederland is bmw het op 1 na dichtstbevolkte land ter wereld. Dus gemiddeld genomen valt dat alles behalve mee.
Ja, na Bangladesh, ik weet het. Hier, waar ik woon, valt het best mee. In Holland en Zuid-Limburg valt het tegen. Maar in de provincies Groningen en Friesland is het weer pijnlijk rustig. Dus die drukte valt best mee. Nergens last van.
quote:
Vraag het verder aan forensen die elke dag muurvast staan in het verkeer en starters die zelf als tweeverdiener niet meer in staat zijn om een simpel rijtjeshuis te kopen.
En dat is de schuld van de asielzoekers??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')