quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lang leve het debat![]()
Had je mijn topic gezien: "het politieke gelijk bestaat niet"![]()
Laat ik eerlijk zeggen dat ik het zelf ook een onzalig plan vind. MAAR..............omdat de het wegennet en OV maar niet van de grond komt, zie ik het als onvermijdelijk plan willen we vookomen dat we straks een landelijk verkeersinfarct hebben.....quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het laatste wat je dus moet doen is aan de overheid vragen of ze ons nog meer beperkingen willen opleggen. Nee, we moeten eisen dat er nu eindelijk eens iets gaat gebeuren.
Ik had slechts een probleem met 1 user die hier de discussie op een ( subachtige) ziekelijke kwallerige manier aan het frustreren was. Die anderen bleven weg en dat was mijn reden om een slot aan te vragen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
en zo kwam alles toch nog goed.
Dat dus. De overheid verwijten dat ze zaken niet op orde hebben, dat ze de boel hebben verziekt, dat ze stroperig zijn in het opstellen en handhaven van regelgeving om vervolgens op diezelfde onbetrouwbare partij terug te vallen om de fouten ongedaan te maken en dan ook nog te verwachten dat nieuwe regels wel goed worden ingevoerd.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:
Het laatste wat je dus moet doen is aan de overheid vragen of ze ons nog meer beperkingen willen opleggen. Nee, we moeten eisen dat er nu eindelijk eens iets gaat gebeuren.
Ook die onbetrouwbare partij moet zich natuurlijk aan de regels houden lijkt me.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat dus. De overheid verwijten dat ze zaken niet op orde hebben, dat ze de boel hebben verziekt, dat ze stroperig zijn in het opstellen en handhaven van regelgeving om vervolgens op diezelfde onbetrouwbare partij terug te vallen om de fouten ongedaan te maken en dan ook nog te verwachten dat nieuwe regels wel goed worden ingevoerd.
Daarnaast zou het wel eens fijn zijn als de macht van groepen als Milieudefensie wordt ingeperkt. Ze blokkeren alle ontwikkelingen, procederen de hele boel kapot en zijn te beroerd om fatsoenlijk in dialoog te gaan. Dat er überhaupt nog politici en rechters zijn die naar dit soort groepjes luisteren![]()
Ervaringen met grote projecten uit het verleden leren mij iig dat de overheid geen efficiënt antwoord is. De gedachte dat je simpel een regel in kunt voeren en dat het daardoor heel simpel direct beter wordt is een (verrassend) oversimplificatie van de werkelijkheid. Er kleven vele bezwaren aan, niet alleen op het gebied van wenselijkheid, maar ook (en misschien wel vooral) op het gebied van uitvoerbaarheid, controleerbaarheid, handhaafbaarheid en fraudegevoeligheid.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:01 schreef du_ke het volgende:
Ook die onbetrouwbare partij moet zich natuurlijk aan de regels houden lijkt me.
Ze zullen vast binnen de wet blijven maar als ik dan gisteren weer een interview met de directeur van het Havenbedrijf Rotterdam lees en ik zie vorige week iemand van Milieudefensie bij Pauw en Witteman zitten dan ben ik van mening dat ze teveel macht en teveel mogelijkheden hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:25 schreef du_ke het volgende:
FJD ik had het vooral over jouw commentaar op milieudefensie. Die maken vooral gebruik van de mogelijkheden die de regelgeving ze biedt. Als een plan solide en goed doorwrongen is hebben de procedures ook niet zoveel nut en vertragend effect.
Keuzevrijheid, alternatieven scheppen. Juistumquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.
Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.
Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Jouw houding, niets doen eigenlijk de zaak wat pappen en nathouden, zal het fileprobleem alleen maar doen verergeren. Jij verwijt mij dat mijn plan de economie doet schaden. Dat sluit ik zeker niet uit. Echter NIETS doen en het fileprobleem op z'n beloop laten, zal ook consequenties hebben voor de economie. Mij lijkt dat het groeiende fileprobleem de economie een forse schade zal toebrengen. Zeker als het verkeer landelijk vast komt te staan. Ook het zakelijke verkeer heeft immers last van deze problematiek . De verloren uren moeten ook betaald worden. De consument, de burger draait dus uiteindelijk voor de schade op.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.
Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.
Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:35 schreef jpjedi het volgende:
En nee ik ontken het file probleem niet.. Het is echter wel degelijk geconcentreerd in 25-30% van het NL oppervlak.
quote:Wegcapaciteit drastisch verhogen... Ik wil mijn kinderen nog een NL gunnen zonder asfalt. Het is nu al 2% wat ik me altijd inbeeld als 2 meter op elke 100 meter, waar ik ook loop in NL.
Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?quote:Nogmaals... wegen bijbouwen is geen constructieve oplossing
Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.
[..]2%?
Het is maar 0,2% oppervlakte dat aan wegen is besteed. Bij een verdubbeling, waar dus voor pleit, maakt dat 0,4%. Waar hebben we het in vredesnaam over?
[..]
Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?
Dit jaar alleen al 17% meer files. Binnen vijf jaar is dat meer een verdubbeling als deze tred zich zo voortzet!!quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.
Ik las het een tijdje terug in de papieren AD. Totale oppervlakte dus. Bekijk satelietbeelden maar, hoe weinig oppervlakte aan de wegen wordt besteed. Je moet echt goed kijken.quote:2% zat in mijn gedachte uit een vroeger school project lang geleden.. Echter dit kan ik vinden en dit laat zien 0,4% op het moment voor verkeer met enkel hoofdwegen in beschouwing genomen maar dan wel weer inclusief spoorrails. I stand corrected.
![]()
Een veel gehoorde drogreden, voornamelijk uit het linkse kamp. Een excuus om maar niets te doen.quote:Verandert niets aan mijn standpunt aangezien ik verwacht dat bij uitbreiding van wegencapaciteit de mensen weer voor de auto gaan kiezen en het verkeersaanbod sterk zal toenemen. De drempel voor een auto aan te schaffen wordt daarmee ook weer lager etc. In mijn ogen geen oplossing.
Ik denk dat je je daarin vergist. Veel mensen zouden weldegelijk dichter bij hun werk willen wonen m.i..quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:34 schreef du_ke het volgende:
Dat gled zal niet het grote probleem zijn bij de beslissing al of niet te verhuizen. Dat doet niemand namelijk voor z'n lol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |