abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53987474
Vervolg van :

Oplossing fileprobleem: max. 1 auto per huisadres!


OP # 1
quote:
Dit lijkt mij de oplossing.

De grote oorzaak van files is eigenlijk heel simpel: veel te veel auto's op een veel te beperkt wegennet. Het zal duidelijk zijn dat het wegennet fors moet worden uitgebreid om files het hoofd te kunnen bieden. Dat komt echter amper van de grond, vandaar dit voorstel.

Dus effectiever is wellicht de oplossing die in TT wordt genoemd: max. 1 auto per huisadres. Men kan er best over nadenken om niet langer met z'n tweeën te gaan werken. Of 1 van de partners dicht bij het werk te gaan wonen. Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.

Ik pleit dus voor een verbod van meer dan 1 auto per gezin c.q. huisadres. Een alternatief is om de tweede auto veel zwaarder te gaan belasten.

Wat vinden jullie hiervan?
Game on
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 12:58:40 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53987515
Ik postte door het slotje en noemde je een draaikont...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53987531
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Wrom? Eentje dicht bij het werk; de andere neemt de auto.
Nee ze wonen niet dicht bij het werk. Verhuizen is niet zo makkelijk zeg je net zelf dus dat is geen optie. Met de fiets is ook te ver zeker voor iemand van 55+ en daarnaast kunnen ze ook niet makkelijk van baan wisselen want je zegt net zelf nog dat niemand iemand van 55+ aan gaat nemen.

Ze zijn volgens je eigen visie dus totaal gebonden aan de auto en die zou jij ze maar wat graag al willen nemen.
quote:
Goh. Vanwaar in een keer die negativiteit?
Tijd voor enige zelfreflectie? Het enige wat ik heb gedaan is een opsomming geven van jouw visie van de samenleving, het bedrijfsleven en het sociale stelsel.
quote:
Ik ben altijd voor een fatsoenlijk sociaal stelsel geweest. Ik laat mensen niet barsten als ze niet meer kunnen. liberalen zijn kil met hun voordurende gesloop. Niet ik.
Maar toch wil je ook deze mensen hun auto afnemen. Wat fatsoenlijk van je
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Die zitten daar omdat bedrijven zich daar vestigen
Hoor ik daar een pleidooi voor de verplichte spreiding van bedrijven?
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:56 schreef Sjeen het volgende:
Draaikont
Joh
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53987533
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, en die instelling met zo weinig ambitie maakt dit land kapot. Want er wordt zo niets opgelost.
Soms maak je echt van die ongelofelijke bokkensprongen.

Waarom is dat nou ineens niet ambitieus? Waar leid je dat uit af?
pi_53987539
Kansloze oplossing zolang men het geen probleem vindt om elke dag in de file te staan . Dan is er dus ook geen druk om iets dergelijks door te voeren (als het al wenselijk zou zijn)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53987574
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wacht even... heb ik je eerder niet horen blaten over het grote geld dat in het bedrijfsleven zit... en nu ineens is het een positieve ontwikkeling...

Draaikont
wie is er tegen een bloeiende economie? Ik heb overigens altijd gewaarschuwd tegen verhitting en gesteld dat een overdaad aan welvaart niet in het belang is van een stuk welzijn.

Tja, politiek is compromissen sluiten. Een beetje minder welvaart en een beter leefbaar land pleit ik voor.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:03:16 #7
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53987589
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Faciliteren, niet verbieden. Alternatieven bieden in plaats van keuzevrijheid inperken.

Het idee dat je in zo\'n dichtbevolkt land filevrij kunt leven is natuurlijk al te achterlijk voor woorden, zeker als de meeste mensen zich ook nog eens in de randstad bevinden.
Filevrij lijkt me ook niet realistisch, het moet alleen een acceptabel alternatief blijven. Niet de minst slechte. Als je een vermogen durft te vragen van mensen in de vorm van wegenbelasting, accijns en whatever, zul je ook goeie faciliteiten moeten leveren.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53987606
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:58 schreef Sjeen het volgende:
Ik postte door het slotje en noemde je een draaikont...
Dat proberen hier nu al 8 mensen hem duidelijk te maken. EG wisselt continu van standpunt om zijn kring redenatie levend te houden gedurende 13 delen.
pi_53987662
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, politiek is compromissen sluiten. Een beetje minder welvaart en een beter leefbaar land pleit ik voor.
Je wil mensen een deel van hun welzijn ontnemen, de pest is dat je dat niet ziet omdat je denkt dat het onmogelijk is dat iemand een (aanzienlijk) deel van z'n welzijn uit z'n werk haalt.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:03 schreef Brupje het volgende:
Zul je ook goeie faciliteiten moeten leveren.
De capaciteit laat misschien te wensen over maar de kwaliteit is subliem. Zodra je ook maar de Belgische grens over gaat zie je al direct dat de wegen in NL zo slecht nog niet zijn. Duitsland is natuurlijk ook erg sterk maar als je ziet wat die in hun Autobahn investeren dan snap je dat ook wel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 13:09:29 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53987698
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

wie is er tegen een bloeiende economie? Ik heb overigens altijd gewaarschuwd tegen verhitting en gesteld dat een overdaad aan welvaart niet in het belang is van een stuk welzijn.

Tja, politiek is compromissen sluiten. Een beetje minder welvaart en een beter leefbaar land pleit ik voor.
Leg mij eens uit waarom trouwens in heel Nederland maar 1 auto per huisadres toegestaan zou moeten worden? Om een fileprobleem in de Randstad op te lossen... Als ik mijn (fictieve) tweede auto zou moeten afstaan (ow, trouwens, wie gaat die auto van me overkopen?) wat draagt dat dan bij aan de oplossing van het fileprobleem in de Randstad?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53987745
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:09 schreef Sjeen het volgende:
Leg mij eens uit waarom trouwens in heel Nederland maar 1 auto per huisadres toegestaan zou moeten worden? Om een fileprobleem in de Randstad op te lossen... Als ik mijn (fictieve) tweede auto zou moeten afstaan (ow, trouwens, wie gaat die auto van me overkopen?) wat draagt dat dan bij aan de oplossing van het fileprobleem in de Randstad?
"Je moet toch iets doen"

Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:17:44 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53987812
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:07 schreef FJD het volgende:

[..]

De capaciteit laat misschien te wensen over maar de kwaliteit is subliem. Zodra je ook maar de Belgische grens over gaat zie je al direct dat de wegen in NL zo slecht nog niet zijn. Duitsland is natuurlijk ook erg sterk maar als je ziet wat die in hun Autobahn investeren dan snap je dat ook wel
Bij mij is capaciteit een deel van kwaliteit :p Dat we mooie wegen hebben betekend niet dat we ook iedereen van elke meter moeten laten genieten.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53987822
We wonen met 7 man thuis, en dan maar één auto? Dacht het niet hè!
pi_53987876
en eventueel thuiswonende kinderen mogen dan ook maar geen auto meer hebben?

denk dat we dan een hoop oud ijzer overhouden


met name de golfjes en crxjes
pi_53988052
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:17 schreef Brupje het volgende:
Bij mij is capaciteit een deel van kwaliteit
Je kan het los zien, je kunt het gezamenlijk zien. Het is maar net welke definities je hanteert.

We begrijpen elkaar iig
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:32:18 #16
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_53988068
Ik vond het al heel wat dat we de 3e auto wegdeden.

Maar toch leuk dat we de spruitjeslucht uit de jaren 50 weer terug gaan krijgen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_53988156
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
iedereen moet flexibel zijn binnen de mogelijkheden van het individu. Dus realistisch blijven.
Hoho... nu heb jij het over het individu? Jouw plan is allesbehalve op individueel niveau. Samenwonen: 1/2 auto p.p. Alleen wonen: 1 auto p.p. Ongeacht het individu!

Leg nu eens uit wat er eerlijk aan is dat mensen die afhankelijk zijn van een auto maar een 1/2e mogen hebben als ze toevallig samenwonen en iemand die geen auto nodig heeft er 1 mag hebben omdat hij/zij alleen woont.

Leg dat nu eens uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:39:23 #18
27383 poktor
10101011010110
pi_53988189
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:18 schreef Tesla-tor het volgende:
We wonen met 7 man thuis, en dan maar één auto? Dacht het niet hè!
Onze buren zijn met z'n tienen en hebben 5 auto's voor de deur!
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
pi_53988191
Ik vind het niet zo'n slecht plan. Auto's zijn behalve filevormend ook nog eens enorm vervuilend, dus het is niet meer dan normaal om het autogebruik proberen in te perken. Daar kan zelfs een liberaal als ik prima mee leven.

Wel moet er dan een goed openbaar vervoer tegenover staan. Op dit moment is dat moeilijk vorm te geven, omdat het commercieel niet haalbaar is overal bussen te laten rijden. De privatisering is dan ook te vroeg gekomen. Men had eerst de auto aan banden moeten leggen, om de passagierstroom dan met het OV opgevangen te hebben, en pas daarna het OV moeten privatiseren.

Wat trws ook een aardig plan is is om grote bedrijven aan te sporen zelf het vervoer van hun werknemers te regelen. Een beetje zoals de Hoogovensbussen. Dit zou ook veel auto's van de weg halen.
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_53988207
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:37 schreef DS4 het volgende:
Hoho... nu heb jij het over het individu? Jouw plan is allesbehalve op individueel niveau. Samenwonen: 1/2 auto p.p. Alleen wonen: 1 auto p.p. Ongeacht het individu!
Scherp. Die tegenstrijdigheid had ik nog niet gezien.

Individuele flexibiliteit opleggen vanaf overheidsniveau.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:39 schreef Plaas het volgende:
Ik vind het niet zo'n slecht plan. Auto's zijn behalve filevormend ook nog eens enorm vervuilend, dus het is niet meer dan normaal om het autogebruik proberen in te perken. Daar kan zelfs een liberaal als ik prima mee leven.
Het inperken van de keuzevrijheid van burgers, de overheid keuzes laten maken voor de burgers in z'n algemeenheid vind jij een goed plan? Weet je wel zeker dat je liberaal bent Niet dat het naamplaatje uitmaakt maar toch
quote:
Wat trws ook een aardig plan is is om grote bedrijven aan te sporen zelf het vervoer van hun werknemers te regelen. Een beetje zoals de Hoogovensbussen. Dit zou ook veel auto's van de weg halen.
Wat natuurlijk allang gebeurt

[ Bericht 48% gewijzigd door FJD op 17-10-2007 13:49:57 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53988275
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:39 schreef Plaas het volgende:
Ik vind het niet zo'n slecht plan. Auto's zijn behalve filevormend ook nog eens enorm vervuilend, dus het is niet meer dan normaal om het autogebruik proberen in te perken. Daar kan zelfs een liberaal als ik prima mee leven.

Wel moet er dan een goed openbaar vervoer tegenover staan. Op dit moment is dat moeilijk vorm te geven, omdat het commercieel niet haalbaar is overal bussen te laten rijden. De privatisering is dan ook te vroeg gekomen. Men had eerst de auto aan banden moeten leggen, om de passagierstroom dan met het OV opgevangen te hebben, en pas daarna het OV moeten privatiseren.

Wat trws ook een aardig plan is is om grote bedrijven aan te sporen zelf het vervoer van hun werknemers te regelen. Een beetje zoals de Hoogovensbussen. Dit zou ook veel auto's van de weg halen.
Alla India.. Alle grote bedrijven zorgen voor vervoer van personeel. Tevens wij als midsize firma hier hebben een bus voor het personeel.

Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:

Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.

Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)

compri?

[ Bericht 15% gewijzigd door jpjedi op 17-10-2007 13:51:34 ]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:50:09 #22
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53988370
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:39 schreef Plaas het volgende:
Ik vind het niet zo'n slecht plan. Auto's zijn behalve filevormend ook nog eens enorm vervuilend, dus het is niet meer dan normaal om het autogebruik proberen in te perken. Daar kan zelfs een liberaal als ik prima mee leven.
Stilstaande auto's doen niet mee met de milieuvervuiling. Er wordt bij deze 'oplossing' de foutieve aanname gedaan dat de 2e t/m de n-de auto per gezin bijdrage aan het fileprobleem
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53988403
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:39 schreef Plaas het volgende:
Ik vind het niet zo'n slecht plan. Auto's zijn behalve filevormend ook nog eens enorm vervuilend, dus het is niet meer dan normaal om het autogebruik proberen in te perken. Daar kan zelfs een liberaal als ik prima mee leven.
Liberaal en voor een verbod op meer dan één auto per woning... Hmmm....
quote:
Wel moet er dan een goed openbaar vervoer tegenover staan.
Ik ben benieuwd wat jij wil verbeteren. Het OV in NL is helemaal niet slecht en aardig fijnmazig. Maar toch zijn er genoeg mensen en bestemmingen die zich niet goed met het OV verenigen.
quote:
Wat trws ook een aardig plan is is om grote bedrijven aan te sporen zelf het vervoer van hun werknemers te regelen.
Dat doen ze ook. Leaseauto's...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53988593
Grappenmaker
pi_53990699
Alleerst even ftr: ik ben in principe tegen overheidsinmenging.
De enige beperking van de vrijheid is de vrijheid van een ander.
Maar bij autorijden/milieuvervuiling hebben we het ook over de vrijheid van een ander. En dan komt zelfs een liberaal in actie, tenzij het een lafaard is.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:51 schreef DS4 het volgende:

Ik ben benieuwd wat jij wil verbeteren. Het OV in NL is helemaal niet slecht en aardig fijnmazig. Maar toch zijn er genoeg mensen en bestemmingen die zich niet goed met het OV verenigen.
Onderneem voor de grap eens een dorpentocht door Noord-Holland, de regio boven Alkmaar. Daar ben ik opgegroeid. Het openbaar vervoer is er een ramp. Veel dorpen zijn niet per bus bereikbaar, en als ze dat wel zijn, dan ook nog maar een paar uur per dag. Ik heb niet de indruk dat de Noordkop de enige regio in Nederland is met dit probleem.
In de Randstad is het openbaar goed, alleen is er te weinig materieel, zodat de treinen overvol zitten in de spits.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef jpjedi het volgende:


Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:

Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.

Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)

compri?
Tegen wie is deze arrogante zever-in-de-lucht gericht?
In ieder geval heeft deze persoon er niet veel van begrepen. Aan die files kun je inderdaad prima wennen. De economische schade en de milieuvervuiling zijn echter met gewenning niet opgelost.
Daarom moet er wat aan gedaan worden.
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_53990956
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:06 schreef Plaas het volgende:
Alleerst even ftr: ik ben in principe tegen overheidsinmenging.
De enige beperking van de vrijheid is de vrijheid van een ander.
Maar bij autorijden/milieuvervuiling hebben we het ook over de vrijheid van een ander. En dan komt zelfs een liberaal in actie, tenzij het een lafaard is.
[..]

Onderneem voor de grap eens een dorpentocht door Noord-Holland, de regio boven Alkmaar. Daar ben ik opgegroeid. Het openbaar vervoer is er een ramp. Veel dorpen zijn niet per bus bereikbaar, en als ze dat wel zijn, dan ook nog maar een paar uur per dag. Ik heb niet de indruk dat de Noordkop de enige regio in Nederland is met dit probleem.
In de Randstad is het openbaar goed, alleen is er te weinig materieel, zodat de treinen overvol zitten in de spits.
[..]

Tegen wie is deze arrogante zever-in-de-lucht gericht?
In ieder geval heeft deze persoon er niet veel van begrepen. Aan die files kun je inderdaad prima wennen. De economische schade en de milieuvervuiling zijn echter met gewenning niet opgelost.
Daarom moet er wat aan gedaan worden.
Heb je alle delen doorgelezen? Dan snap je de tendens een beetje. We zijn al door alles heen gegaan hier en dit is slechts een karikatuur van de terugkerende debatten.
pi_53992643
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom trouwens in heel Nederland maar 1 auto per huisadres toegestaan zou moeten worden? Om een fileprobleem in de Randstad op te lossen... Als ik mijn (fictieve) tweede auto zou moeten afstaan (ow, trouwens, wie gaat die auto van me overkopen?) wat draagt dat dan bij aan de oplossing van het fileprobleem in de Randstad?

Het fileprobleem beperkt zich allang niet meer tot de randstad alleen hoor Het is tegenwoordig overal een kutzooi op de wegen.

Uiteraard zal een overgangsregeling nodig zijn.
pi_53992694
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:58 schreef Sjeen het volgende:
Ik postte door het slotje en noemde je een draaikont...
Pleiten voor een leefbaar Nederland en niet tegen economische groei zijn en dan mij een draaikont vinden ?

Maar soms zijn concessies gewoon nodig om een land leefbaar te houden. Dus desnoods maar wat minder economische groei als het land beter bereikbaar wordt.
pi_53992820
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Nee ze wonen niet dicht bij het werk. Verhuizen is niet zo makkelijk zeg je net zelf dus dat is geen optie. Met de fiets is ook te ver zeker voor iemand van 55+ en daarnaast kunnen ze ook niet makkelijk van baan wisselen want je zegt net zelf nog dat niemand iemand van 55+ aan gaat nemen.


Ze zijn volgens je eigen visie dus totaal gebonden aan de auto en die zou jij ze maar wat graag al willen nemen.
Ja, zo kunnen we nog uren doorgaan. Je tactiek om de discussie steeds maar weer in de ridicule hoek te trekken helpt niet echt. Ik kom dus met je helaas geen stap verder.
quote:
Tijd voor enige zelfreflectie? Het enige wat ik heb gedaan is een opsomming geven van jouw visie van de samenleving, het bedrijfsleven en het sociale stelsel.
Prachtig. Je verwijt mij negatief te zijn. Opportunist.
quote:
Maar toch wil je ook deze mensen hun auto afnemen. Wat fatsoenlijk van je
Politiek betekent keuzes maken. Nieuw?
quote:
Hoor ik daar een pleidooi voor de verplichte spreiding van bedrijven?
[..]
Tja, als ze zelf klagen over de files maar allemaal in de randstad vestigen.
quote:
Joh
pi_53993014
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoho... nu heb jij het over het individu? Jouw plan is allesbehalve op individueel niveau. Samenwonen: 1/2 auto p.p. Alleen wonen: 1 auto p.p. Ongeacht het individu!

Leg nu eens uit wat er eerlijk aan is dat mensen die afhankelijk zijn van een auto maar een 1/2e mogen hebben als ze toevallig samenwonen en iemand die geen auto nodig heeft er 1 mag hebben omdat hij/zij alleen woont.

Leg dat nu eens uit.
Iedereen wilt vanuit hun belang graag autorijden. En dat moet in beginsel ook kunnen. Want vrijheid is blijheid. Resultaat: half Nederland staat vast in de file.....Iedereen blij? Nee.

Maar niemand wil voor de ander uit de auto, zelfs als er alternatieven zijn. Want iedereen denk aan zijn of haar eigenbelang.

Van 2-en-------->1
Of : je laat iedereen zijn gang gaan en over een paar jaar hebben we een compleet verkeersinfarct. Wat heb je dan nog aan dat stuk blik voor de deur?
Of : je gaat de beperkte wegcapaciteit eerlijk over de gezinnen verdelen? Elke gezin heeft dan de mogelijkheid om gebruik te maken van een. Nu worden gezinnen gedwongen om zelf de schaarste in te vullen. Door creatiever die auto in te zetten. Voordeel: Nederland rijd dan weer ipv dat het in een gierend tempo tot stilstand komt.
pi_53993035
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Alla India.. Alle grote bedrijven zorgen voor vervoer van personeel. Tevens wij als midsize firma hier hebben een bus voor het personeel.

Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:

Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.

Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)

compri?
Dat gebeurt dus niet, want mensen sterven nog liever in de auto dan ze opzoek gaan naar alternatieven. Want anders zou dat allang op grote schaal gebeuren.
pi_53993054
quote:
Wat vinden jullie hiervan?
Het slechtste idee van Nederland.
I feel kinda Locrian today
pi_53993941
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Elke gezin heeft dan de mogelijkheid om gebruik te maken van een. Nu worden gezinnen gedwongen om zelf de schaarste in te vullen. Door creatiever die auto in te zetten. Voordeel: Nederland rijd dan weer ipv dat het in een gierend tempo tot stilstand komt.
Je bent hoop ik toch wel in staat om in te zien dat een gezin bestaande uit één persoon totaal onvergelijkbaar is met een gezin bestaande uit 5 personen? Of niet?

Dus nogmaals: waarom is het eerlijk om een alleenstaande hetzelfde te geven als een compleet gezin. We geven een alleenstaande toch ook niet dezelfde uitkering?

En dan nog iets: vaak zie je dat bij tweeverdieners minimaal één van de personen dicht bij het werk woont. Die staat niet in de file. De persoon die jij dus de auto uit wil pesten stond dus al niet in de file. Hoe denk jij dan dat je files oplost? Zeker als die persoon die niet in de file stond omdat ze teveel tijd kwijt is met boodschappen, kinderen, enz. nu er geen auto meer is ophoudt met werken en wordt vervangen door iemand die WEL in de file moet staan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53994178
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar niemand wil voor de ander uit de auto, zelfs als er alternatieven zijn. Want iedereen denk aan zijn of haar eigenbelang.
Blijkbaar is het in de file staan voor deze mensen nog steeds een beter alternatief dan met het OV gaan.

Waarom zouden ze anders in de file staan als hun eigenbelang beter is gediend als ze met het OV zouden gaan?
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, zo kunnen we nog uren doorgaan. Je tactiek om de discussie steeds maar weer in de ridicule hoek te trekken helpt niet echt. Ik kom dus met je helaas geen stap verder.
Grappig dat een voorbeeld opeens irrelevant is als deze je niet uitkomt. Notabene een voorbeeld dat je zelf gaf; iemand van 55+
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53994422
Jongens hou het nou eens simpel voor EG.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef jpjedi het volgende:

Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:

Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.

Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)
En voor de wijsneuzen.. het economisch en milieu aspect even buiten beschouwing gelaten.

Maar welke branche werk je eigenlijk EG?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:20:56 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53994491
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:23 schreef starla het volgende:

[..]

Het slechtste idee van Nederland.
Dat is een understatement.

Zeker als je kijkt naar de impact wat dit idee op de economie zou hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 19:57:43 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53995268
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]


Het fileprobleem beperkt zich allang niet meer tot de randstad alleen hoor Het is tegenwoordig overal een kutzooi op de wegen.

Uiteraard zal een overgangsregeling nodig zijn.
Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...

Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53995350
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...

Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:01:15 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53995352
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...

Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Dat niet alleen de oliemaatschappijen gaan ook minder verkopen, de garages krijgen minder werk etc etc.....

Dus veel meer bedrijven worden er door getroffen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53997289
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...
Kwestie van tijd.
quote:
Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Overgangsregeling. Afrijden dat ding en dan is het over en uit.
pi_53997354
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat niet alleen de oliemaatschappijen gaan ook minder verkopen, de garages krijgen minder werk etc etc.....
Wat olieprijs betreft: komt vraag en aanbod weer ene beetje in balans. Maar ook minder vervuiling. Tja, het is me wat: een beter leefbaar Nederland in ruil voor wat welvaart.
pi_53997384
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
Jij ontkent het fileprobleem in Nederland?


Tja, daarom is het probleem ons boven het hoofd gegroeid. Door struisvogels zoals jij.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:50 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53997657
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kwestie van tijd.
[..]

Overgangsregeling. Afrijden dat ding en dan is het over en uit.
Serieus, op het moment dat Zuid Limburg dichtslibt vanwege de files lig ik al lang en breed onder de grond, mijn dochter ook vermoed ik... Beluister de fileberichten eens op een gemiddelde dag, ze staan rond Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, de rest van de files die je te horen krijgt, zijn veroorzaakt door wegwerkzaamheden en ongelukken. Die krijg jij niet weg door minder aanbod...

En hou er rekening mee dat die overgangsregeling van jou jaren gaat duren, ik zal de komende 25 jaar in mijn barreltje blijven rijden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53999295
Wat een treurig plan is dit weer. Bovendien is je analyse van het probleem onjuist. Het aanbod van vervoer sluit niet voldoende aan op de vraag naar vervoer, en dat is waar de schoen wringt. Symptomen van dit probleem zijn overvolle treinen, files en klachten van omwonenden van Schiphol. Wat er moet gebeuren is dat er een algeheel masterplan gemaakt moet worden waarin alle vormen van vervoer in Nederland op elkaar afgestemd worden. Ieder type vervoer heeft namelijk zijn eigen sterke en minder sterk kanten waarmee in de vraag naar vervoer voorzien kan worden, en dus is het onzin om je op een type vervoer te focussen. Overigens is de fout je vergeven, zeer veel mensen maken deze fout, waaronder ook vrijwel alle politici.
pi_53999606
en hoe zit het dan met al die apen die met z'n vijftienen in een tweekamerwoning leven?
pi_53999752
Apen?
Het is hier toch geen Artis?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:29:46 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_54002650
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
Mensen uit de randstad hebben wel vaker de neiging "het Nederland" buiten de randstad simpelweg te vergeten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_54003619
De overheid zou ook gewoon de wegen kunnen verbreden. Het aantal banen op auto- en snelwegen verdubbelen lijkt me wel iets. Die files zijn precies hetzelfde als de enorme huizenprijzen: het gevolg van een kunstmatig laag gehouden aanbod, terwijl de vraag al decennia stijgt.

Hoeveel honderden miljarden hebben automobilisten al niet mogen ophoesten? Hoeveel procent daarvan is daadwerkelijk naar investing in het wegennet gegaan? 10%?

Maar ach, wat weet ik nou
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 18 oktober 2007 @ 05:21:34 #49
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54003622
Ik ben ook zo blij met mijn wisselende werktijden.. ik heb vrijwel geen last van files
Zouden meer mensen voor open moeten staan (en bedrijven )
Thuiswerken zou ook veel meer kunnen, denk ik.
Ach tal van mogelijkheden maar je moet het wel doen en vaak een kwestie van wennen.

Maar die 2e auto afschaffen>??? ben je gek in je hoofd of zo.. dat is toch geen oplossing
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_54003685
Thuiswerken is zeker een optie. Beperking is nu het vertrouwen van de werkgever in het personeel. Bijbouwen is geen optie aangezien de bouwers altijd achter het verkeersaanbod aan hollen. Tevens verkies ik geen geasfalteerd nederland. Als het probleem groeit in de randstad zoeken mensen vanzelf alternatieven. Taak van overheid is pm die te bieden Ipv keuzevrijheid te gaan inperken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')