abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53921320
Dit lijkt mij de oplossing.

De grote oorzaak van files is eigenlijk heel simpel: veel te veel auto's op een veel te beperkt wegennet. Het zal duidelijk zijn dat het wegennet fors moet worden uitgebreid om files het hoofd te kunnen bieden. Dat komt echter amper van de grond, vandaar dit voorstel.

Dus effectiever is wellicht de oplossing die in TT wordt genoemd: max. 1 auto per huisadres. Men kan er best over nadenken om niet langer met z'n tweeën te gaan werken. Of 1 van de partners dicht bij het werk te gaan wonen. Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.

Ik pleit dus voor een verbod van meer dan 1 auto per gezin c.q. huisadres. Een alternatief is om de tweede auto veel zwaarder te gaan belasten.

Wat vinden jullie hiervan?
pi_53921376
He goed idee, dan stuur ik het vrouwtje aan het werk en blijf ik overdag mooi thuis.
pi_53921380
Ik vind het een goed idee. Al die tweeverdieners hebben twee auto's, waarmee ze dan natuurlijk ook de boodschappen doen en de kinderen naar school brengen. Bovendien is dan een oppas nodig, en die komt natuurlijk ook met de auto.

Als nou weer gewoon de moeder thuis zou blijven, dan kan die met de fiets naar de supermarkt en de oppas is ook niet meer nodig. Scheelt weer een heleboel autoverkeer en inderdaad is het nog leuker voor de kinderen ook.
pi_53921381
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:38 schreef emil23 het volgende:
He goed idee, dan stuur ik het vrouwtje aan het werk en blijf ik overdag mooi thuis.
Ook een oplossing.
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:39:42 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53921391
Zolang er geen goede alternatieven zijn voor de auto, lijkt me dit een kansloos plan.
En wat de belasting op de 2de auto betreft, maak nou geen slapende honden wakker.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53921420
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:39 schreef Hukkie het volgende:
Zolang er geen goede alternatieven zijn voor de auto, lijkt me dit een kansloos plan.
Er bestaat heus wel een goed alternatief voor de auto: dicht genoeg bij je werk gaan wonen zodat je met de fiets kunt gaan. Dat hebben mijn ouders ook gedaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2007 10:42:34 ]
pi_53921424
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij komt zeker nooit buiten een van de 4 grote steden (+ Eindhoven en Den Bosch), he? Want je benadeelt met dit plan namelijk iedereen die daar niet werkt.
Boo-fucking-hoo
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:43:17 #8
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53921429
Tegen, wij hebben er hier al drie staan. Noodzakelijk, omdat je in Noordoost-Friesland niets met het OV kunt bereiken. Zonder een auto kun je niets
Pugna Pro Patria
pi_53921529
En dichterbij het werk gaan wonen heeft geen zin, want als ik dichterbij woon, woont mn vriendin juist weer verder van het werk. Het aantal gereden kilometers blijft dus gelijk. En inderdaad, hier in't noorden is het droevig gesteld met het ov.Dus das geen alternatief.
pi_53921571
Symptoombestrijding. Pak het aan bij de bron.

Een kind per gezin. Rare communist met je verboden .
pi_53921576
Het probleem zit hem in de twee-verdieners. Sinds een jaar of twintig is het normaal dat je allebei werkt. Dus kinderen in een kinderopvang en werken. Het resultaat is dat we nu met z'n tweeën moeten werken om hetzelfde te bewerkstelligen. En terugdraaien ziet het liberale kabinet niet echt zitten natuurlijk. Ik zie ook liever mijn kindjes opgevoed worden door hun eigen moeder, dat we rond konden komen van mijn loon en dat een kinderopvang/schoonmaakhulp/oppas overbodig was, maar het plan is gewoon kansloos.
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:02:04 #12
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_53921579
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:00 schreef MrX1982 het volgende:
Symptoombestrijding. Pak het aan bij de bron.

Een kind per gezin. Rare communist met je verboden .
Een beetje China praktijken ja...
En de volgende stap niet meer dan 2 personen bij elkaar in het openbaar anders is het groepsvorming...
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_53921605
quote:

Men kan er best over nadenken om niet langer met z'n tweeën te gaan werken. Of 1 van de partners dicht bij het werk te gaan wonen. Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.

Een heel gezin goed laten leven van 1 gemiddeld inkomen is in Nederland echt niet meer te doen
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 11:07:06 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_53921617
quote:
Men kan er best over nadenken om niet langer met z'n tweeën te gaan werken.
Oh ja, erover nadenken kan zeker. Om daarna snel te concluderen dat stoppen met werken voor geen van ons tweeën een optie is. Of we moeten meteen ons modale rijtjeshuis verkopen en verhuizen naar een kartonnen doos in het park, dan wel ja.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:15:33 #15
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53921727
Laten we de economie stopzetten, dat is goed voor het milieu EG, sorry, maar ik vind het een waardeloos plan
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:36:03 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53921979
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:15 schreef TNA het volgende:
Laten we de economie stopzetten, dat is goed voor het milieu EG, sorry, maar ik vind het een waardeloos plan
Daar kan ik het volledig mee eens zijn. Daarnaast ga je nu de burgers met een probleem opzadelen (het minder mobiel zijn) omdat de overheid verzaakt heeft betere wegen / een beter OV aan te leggen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:37:24 #17
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_53921994
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar kan ik het volledig mee eens zijn. Daarnaast ga je nu de burgers met een probleem opzadelen (het minder mobiel zijn) omdat de overheid verzaakt heeft betere wegen / een beter OV aan te leggen.
Zeg het niet te hard want dan gaan ze nóg meer belasting vragen onder het mom van renoveren/verbeteren van het wegenstelsel.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_53922040
Als ze de salarissen dan ook verdubbelen of de kosten van alles op de wereld halveren, ben ik voor!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:53:51 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53922215
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:37 schreef Hari-Bo het volgende:
Zeg het niet te hard want dan gaan ze nóg meer belasting vragen onder het mom van renoveren/verbeteren van het wegenstelsel.
Heb laatst ergens een bericht gelezen dan van de meer dan 16 miljard die ze van de automobilisten aftrogelen er maar een miljard of 4 naar de wegen en het OV gaat.

Dat is dus maar een vierde dat is toch eigenlijk gewoon te gek voor woorden!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:55:15 #20
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_53922234
quote:

De grote oorzaak van files is eigenlijk heel simpel: veel te veel auto's op een veel te beperkt wegennet. Het zal duidelijk zijn dat het wegennet fors moet worden uitgebreid om files het hoofd te kunnen bieden. Dat komt echter amper van de grond, vandaar dit voorstel.

Dus effectiever is wellicht de oplossing die in TT wordt genoemd: max. 1 auto per huisadres. Men kan er best over nadenken om niet langer met z'n tweeën te gaan werken. Of 1 van de partners dicht bij het werk te gaan wonen. Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.

Ik pleit dus voor een verbod van meer dan 1 auto per gezin c.q. huisadres. Een alternatief is om de tweede auto veel zwaarder te gaan belasten.

Slecht plan, omdat ik niet zou weten waarom mijn vrouw haar auto op zou moeten geven terwijl ik nooit in de fiel sta (ongelukken op de snelweg daargelaten).
En je kunt niet zeggen dat ik weinig rij (65.000 km per jaar, 220 km woon-werk verkeer per dag en geen files)..

Ik heb ook nog eeb plan: het aantal rijstroken op alle snelwegen in de Randstad verdubbelen.
Dat is ook nog nooit uitgevoerd, dus we weten niet of het wel of niet werkt
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_53922511
stiumuleren iedereen dichter bij werk te laten gaan wonen
en iedereen bijna verplichten als je op minder dan 15 km van je werk woont op de fiets te laten komen
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:16:59 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53922584
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:12 schreef AlwaysConnected het volgende:
stiumuleren iedereen dichter bij werk te laten gaan wonen

Datwerkt niet bij alle beroepen Dan zou ik namelijk echt regelmatig moeten verhuizen
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:12 schreef AlwaysConnected het volgende:
en iedereen bijna verplichten als je op minder dan 15 km van je werk woont op de fiets te laten komen
Met de huidige fietsvoorzieningen in Nederland zeker tussen de verschillende plaatsen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53922642
Maar dat kost de overheid een heleboel geld.

Misschien zou je je ook af kunnen vragen waarom er überhaupt zo veel verkeer is in de randstad, en er in de spits zo veel files zijn. Bijvoorbeeld:

Waarom moet er 3,5 miljard Euro geïnvesteerd worden om Almere beter bereikbaar te maken?

Als ik het zo lees, is Almere helemaal geen leuke stad, maar enkel een dode, saaie woonstad waar zo'n beetje iedereen dagelijks naar Amsterdam op en neer gaat. Toch gaan de mensen er wonen, want in Almere kun je een rijtjeshuis met tuin krijgen in een VINEX-wijk, terwijl je in Amsterdam een appartement in Osdorp zo'n beetje het beste is wat je kunt vinden.

En dáár zit hem natuurlijk het probleem. In Amsterdam is het werk, en in Almere is de woonruimte. Het ideale recept om heel veel verkeer en heel veel file's te creëren.

Auto's verbieden is natuurlijk een leuke grap, maar is enkel symptoombestrijding en dus niet bijzonder zinvol.

Maar in plaats van miljarden te investeren in eindeloos veel infrastructuur, zou je dat geld beter kunnen besteden aan ruim opgezette woonwijken aan de rand van Amsterdam, en aan het aantrekken van werkgelegenheid in Almere.
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:27:19 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53922747
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:20 schreef Igen het volgende:

Misschien zou je je ook af kunnen vragen waarom er überhaupt zo veel verkeer is in de randstad, en er in de spits zo veel files zijn. Bijvoorbeeld:

Waarom moet er 3,5 miljard Euro geïnvesteerd worden om Almere beter bereikbaar te maken?

Als ik het zo lees, is Almere helemaal geen leuke stad, maar enkel een dode, saaie woonstad waar zo'n beetje iedereen dagelijks naar Amsterdam op en neer gaat. Toch gaan de mensen er wonen, want in Almere kun je een rijtjeshuis met tuin krijgen in een VINEX-wijk, terwijl je in Amsterdam een appartement in Osdorp zo'n beetje het beste is wat je kunt vinden.

En dáár zit hem natuurlijk het probleem. In Amsterdam is het werk, en in Almere is de woonruimte. Het ideale recept om heel veel verkeer en heel veel file's te creëren.

Auto's verbieden is natuurlijk een leuke grap, maar is enkel symptoombestrijding en dus niet bijzonder zinvol.

Maar in plaats van miljarden te investeren in eindeloos veel infrastructuur, zou je dat geld beter kunnen besteden aan ruim opgezette woonwijken aan de rand van Amsterdam, en aan het aantrekken van werkgelegenheid in Almere.
Verstandige post
pi_53922789
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:20 schreef Igen het volgende:

woonwijken rond amsterdam? wou je het markermeer volbouwen ofzo? of de dorpen rond amsterdam platwalsen? De Stad zit zo'n beetje aan z'n limiet. meer werk naar Amsterdam-II is natuurlijk wel een goede oplossing, gebeurd ook al wel maar nog maar veel te weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')