abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53987474
Vervolg van :

Oplossing fileprobleem: max. 1 auto per huisadres!


OP # 1
quote:
Dit lijkt mij de oplossing.

De grote oorzaak van files is eigenlijk heel simpel: veel te veel auto's op een veel te beperkt wegennet. Het zal duidelijk zijn dat het wegennet fors moet worden uitgebreid om files het hoofd te kunnen bieden. Dat komt echter amper van de grond, vandaar dit voorstel.

Dus effectiever is wellicht de oplossing die in TT wordt genoemd: max. 1 auto per huisadres. Men kan er best over nadenken om niet langer met z'n tweeën te gaan werken. Of 1 van de partners dicht bij het werk te gaan wonen. Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.

Ik pleit dus voor een verbod van meer dan 1 auto per gezin c.q. huisadres. Een alternatief is om de tweede auto veel zwaarder te gaan belasten.

Wat vinden jullie hiervan?
Game on
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 12:58:40 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53987515
Ik postte door het slotje en noemde je een draaikont...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53987531
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Wrom? Eentje dicht bij het werk; de andere neemt de auto.
Nee ze wonen niet dicht bij het werk. Verhuizen is niet zo makkelijk zeg je net zelf dus dat is geen optie. Met de fiets is ook te ver zeker voor iemand van 55+ en daarnaast kunnen ze ook niet makkelijk van baan wisselen want je zegt net zelf nog dat niemand iemand van 55+ aan gaat nemen.

Ze zijn volgens je eigen visie dus totaal gebonden aan de auto en die zou jij ze maar wat graag al willen nemen.
quote:
Goh. Vanwaar in een keer die negativiteit?
Tijd voor enige zelfreflectie? Het enige wat ik heb gedaan is een opsomming geven van jouw visie van de samenleving, het bedrijfsleven en het sociale stelsel.
quote:
Ik ben altijd voor een fatsoenlijk sociaal stelsel geweest. Ik laat mensen niet barsten als ze niet meer kunnen. liberalen zijn kil met hun voordurende gesloop. Niet ik.
Maar toch wil je ook deze mensen hun auto afnemen. Wat fatsoenlijk van je
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Die zitten daar omdat bedrijven zich daar vestigen
Hoor ik daar een pleidooi voor de verplichte spreiding van bedrijven?
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:56 schreef Sjeen het volgende:
Draaikont
Joh
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53987533
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, en die instelling met zo weinig ambitie maakt dit land kapot. Want er wordt zo niets opgelost.
Soms maak je echt van die ongelofelijke bokkensprongen.

Waarom is dat nou ineens niet ambitieus? Waar leid je dat uit af?
pi_53987539
Kansloze oplossing zolang men het geen probleem vindt om elke dag in de file te staan . Dan is er dus ook geen druk om iets dergelijks door te voeren (als het al wenselijk zou zijn)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53987574
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wacht even... heb ik je eerder niet horen blaten over het grote geld dat in het bedrijfsleven zit... en nu ineens is het een positieve ontwikkeling...

Draaikont
wie is er tegen een bloeiende economie? Ik heb overigens altijd gewaarschuwd tegen verhitting en gesteld dat een overdaad aan welvaart niet in het belang is van een stuk welzijn.

Tja, politiek is compromissen sluiten. Een beetje minder welvaart en een beter leefbaar land pleit ik voor.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:03:16 #7
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53987589
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Faciliteren, niet verbieden. Alternatieven bieden in plaats van keuzevrijheid inperken.

Het idee dat je in zo\'n dichtbevolkt land filevrij kunt leven is natuurlijk al te achterlijk voor woorden, zeker als de meeste mensen zich ook nog eens in de randstad bevinden.
Filevrij lijkt me ook niet realistisch, het moet alleen een acceptabel alternatief blijven. Niet de minst slechte. Als je een vermogen durft te vragen van mensen in de vorm van wegenbelasting, accijns en whatever, zul je ook goeie faciliteiten moeten leveren.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53987606
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:58 schreef Sjeen het volgende:
Ik postte door het slotje en noemde je een draaikont...
Dat proberen hier nu al 8 mensen hem duidelijk te maken. EG wisselt continu van standpunt om zijn kring redenatie levend te houden gedurende 13 delen.
pi_53987662
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, politiek is compromissen sluiten. Een beetje minder welvaart en een beter leefbaar land pleit ik voor.
Je wil mensen een deel van hun welzijn ontnemen, de pest is dat je dat niet ziet omdat je denkt dat het onmogelijk is dat iemand een (aanzienlijk) deel van z'n welzijn uit z'n werk haalt.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:03 schreef Brupje het volgende:
Zul je ook goeie faciliteiten moeten leveren.
De capaciteit laat misschien te wensen over maar de kwaliteit is subliem. Zodra je ook maar de Belgische grens over gaat zie je al direct dat de wegen in NL zo slecht nog niet zijn. Duitsland is natuurlijk ook erg sterk maar als je ziet wat die in hun Autobahn investeren dan snap je dat ook wel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 13:09:29 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53987698
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

wie is er tegen een bloeiende economie? Ik heb overigens altijd gewaarschuwd tegen verhitting en gesteld dat een overdaad aan welvaart niet in het belang is van een stuk welzijn.

Tja, politiek is compromissen sluiten. Een beetje minder welvaart en een beter leefbaar land pleit ik voor.
Leg mij eens uit waarom trouwens in heel Nederland maar 1 auto per huisadres toegestaan zou moeten worden? Om een fileprobleem in de Randstad op te lossen... Als ik mijn (fictieve) tweede auto zou moeten afstaan (ow, trouwens, wie gaat die auto van me overkopen?) wat draagt dat dan bij aan de oplossing van het fileprobleem in de Randstad?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53987745
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:09 schreef Sjeen het volgende:
Leg mij eens uit waarom trouwens in heel Nederland maar 1 auto per huisadres toegestaan zou moeten worden? Om een fileprobleem in de Randstad op te lossen... Als ik mijn (fictieve) tweede auto zou moeten afstaan (ow, trouwens, wie gaat die auto van me overkopen?) wat draagt dat dan bij aan de oplossing van het fileprobleem in de Randstad?
"Je moet toch iets doen"

Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:17:44 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53987812
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:07 schreef FJD het volgende:

[..]

De capaciteit laat misschien te wensen over maar de kwaliteit is subliem. Zodra je ook maar de Belgische grens over gaat zie je al direct dat de wegen in NL zo slecht nog niet zijn. Duitsland is natuurlijk ook erg sterk maar als je ziet wat die in hun Autobahn investeren dan snap je dat ook wel
Bij mij is capaciteit een deel van kwaliteit :p Dat we mooie wegen hebben betekend niet dat we ook iedereen van elke meter moeten laten genieten.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53987822
We wonen met 7 man thuis, en dan maar één auto? Dacht het niet hè!
pi_53987876
en eventueel thuiswonende kinderen mogen dan ook maar geen auto meer hebben?

denk dat we dan een hoop oud ijzer overhouden


met name de golfjes en crxjes
pi_53988052
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:17 schreef Brupje het volgende:
Bij mij is capaciteit een deel van kwaliteit
Je kan het los zien, je kunt het gezamenlijk zien. Het is maar net welke definities je hanteert.

We begrijpen elkaar iig
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:32:18 #16
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_53988068
Ik vond het al heel wat dat we de 3e auto wegdeden.

Maar toch leuk dat we de spruitjeslucht uit de jaren 50 weer terug gaan krijgen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_53988156
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
iedereen moet flexibel zijn binnen de mogelijkheden van het individu. Dus realistisch blijven.
Hoho... nu heb jij het over het individu? Jouw plan is allesbehalve op individueel niveau. Samenwonen: 1/2 auto p.p. Alleen wonen: 1 auto p.p. Ongeacht het individu!

Leg nu eens uit wat er eerlijk aan is dat mensen die afhankelijk zijn van een auto maar een 1/2e mogen hebben als ze toevallig samenwonen en iemand die geen auto nodig heeft er 1 mag hebben omdat hij/zij alleen woont.

Leg dat nu eens uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:39:23 #18
27383 poktor
10101011010110
pi_53988189
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:18 schreef Tesla-tor het volgende:
We wonen met 7 man thuis, en dan maar één auto? Dacht het niet hè!
Onze buren zijn met z'n tienen en hebben 5 auto's voor de deur!
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
pi_53988191
Ik vind het niet zo'n slecht plan. Auto's zijn behalve filevormend ook nog eens enorm vervuilend, dus het is niet meer dan normaal om het autogebruik proberen in te perken. Daar kan zelfs een liberaal als ik prima mee leven.

Wel moet er dan een goed openbaar vervoer tegenover staan. Op dit moment is dat moeilijk vorm te geven, omdat het commercieel niet haalbaar is overal bussen te laten rijden. De privatisering is dan ook te vroeg gekomen. Men had eerst de auto aan banden moeten leggen, om de passagierstroom dan met het OV opgevangen te hebben, en pas daarna het OV moeten privatiseren.

Wat trws ook een aardig plan is is om grote bedrijven aan te sporen zelf het vervoer van hun werknemers te regelen. Een beetje zoals de Hoogovensbussen. Dit zou ook veel auto's van de weg halen.
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_53988207
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:37 schreef DS4 het volgende:
Hoho... nu heb jij het over het individu? Jouw plan is allesbehalve op individueel niveau. Samenwonen: 1/2 auto p.p. Alleen wonen: 1 auto p.p. Ongeacht het individu!
Scherp. Die tegenstrijdigheid had ik nog niet gezien.

Individuele flexibiliteit opleggen vanaf overheidsniveau.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:39 schreef Plaas het volgende:
Ik vind het niet zo'n slecht plan. Auto's zijn behalve filevormend ook nog eens enorm vervuilend, dus het is niet meer dan normaal om het autogebruik proberen in te perken. Daar kan zelfs een liberaal als ik prima mee leven.
Het inperken van de keuzevrijheid van burgers, de overheid keuzes laten maken voor de burgers in z'n algemeenheid vind jij een goed plan? Weet je wel zeker dat je liberaal bent Niet dat het naamplaatje uitmaakt maar toch
quote:
Wat trws ook een aardig plan is is om grote bedrijven aan te sporen zelf het vervoer van hun werknemers te regelen. Een beetje zoals de Hoogovensbussen. Dit zou ook veel auto's van de weg halen.
Wat natuurlijk allang gebeurt

[ Bericht 48% gewijzigd door FJD op 17-10-2007 13:49:57 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')