abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57229870
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Bovendien denk ik dat ze het over geen van deze verboden hebben gehad. Alhoewel invloeden van die twee Friese met hun verplichte sluitingstijd.
Zou best kunnen maar wat ze dan wel daadwerkelijk hebben gehoord in "de samenleving" is mij tot op vandaag de dag nog steeds een grote vraag. MIj is nooit iets gevraagd en jou waarschijnlijk ook niet maar dat zal dan wel toeval zijn .
quote:
Mensen, en daar speelt het kabinet op in, zijn te murw geslagen dat ze denken dat de overheid hun kinderen op moet voeden en daar vooral anderen voor op moet laten draaien. Met de hoeveelheid privaat afgepakte instanties kan ik het ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen.
Het draagvlak voor dit kabinet is vrij laag als je de berichten mag geloven. Neemt niet weg dat veel (christelijke) mensen de overheid graag zien als een allesomvattende levenslange pater. In dat licht vallen dit soort verboden wel te verklaren. Niet dat het werkt maar ja het voelt zo lekker veilig zo'n oplettende overheid.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 00:02:43 #277
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_57234646
Ach, idd wat hierboven ook gezegd wordt, tijd voor revolutie. Als het drugsbeleid in negatieve zin veranderd wordt dan gaat iedereen zich daar zeker niet bij neerleggen..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_57234715
ALLES IST VERBOTEN!!!!

Kan iemand ALSJEBLIEFT Hirsch Ballin kapot schieten?? PLEASE.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:01:57 #279
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_57240383
Tijd voor verandering, tijd voor een lange termijn visie voor Nederland, tijd voor echte besluiten, en geen Angstpolitik meer.

Dit land kan echt wel zo veel beter!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_57439799
Ik kwam ergens deze interview tegen en moest gelijk denken aan dit topic: Genomen op de voor avond van Balkenende 4:
quote:
Noemt u eens één probleem dat het kabinet-Balkenende IV in zijn eerste honderd dagen in ieder geval gaat aanpakken.

Wat ik echt nodig vind, is het terugdringen van bureaucratie en regelzucht. Waar ik ook kom, bruist het van de ideeën en creativiteit, of het nou op een ziekenhuis is, op scholen of een sportvereniging. Maar veel regels belemmeren dat. Ondernemerschap moet meer ruimte krijgen.
is alles wat ik kan bedenken.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 17:34:09 #281
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57457072
Ergeren jullie je ook aan die nederlandtegenterrorisme.nl reklame? We zijn nu al zeker 2 a 3 jaar 'alert' op terroristische stuiptrekkingen. Waarom moet daar zoveel geld aan uitgegeven worden?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_57457272
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:34 schreef Aoristus het volgende:
Ergeren jullie je ook aan die nederlandtegenterrorisme.nl reklame? We zijn nu al zeker 2 a 3 jaar 'alert' op terroristische stuiptrekkingen. Waarom moet daar zoveel geld aan uitgegeven worden?
Waar ik vooral de kriebels van krijg is de boodschap dat de overheid bezig is om te voorkomen dat iemand bepaalde ideeen krijgt. Dat klinkt me heel erg Big Brother in de oren. Ik vind het dan ook schandalig dat deze boodschap op TV komt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57462337
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:34 schreef Aoristus het volgende:
Ja, wat een gelul zeg. Ik zie ze trouwens nooit meer, zijn die reclames alleen op tv? Volgens mij neemt ook helemaal niemand die shit nog serieus. Ik hoor zelfs bij de NS nooit meer zo zeikstraal over bagage achterlaten.
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:10:48 #284
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57474589
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:45 schreef FJD het volgende:

[..]

Waar ik vooral de kriebels van krijg is de boodschap dat de overheid bezig is om te voorkomen dat iemand bepaalde ideeen krijgt. Dat klinkt me heel erg Big Brother in de oren. Ik vind het dan ook schandalig dat deze boodschap op TV komt.
En we werken er ook nog eens meer samen bij
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 21:23 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja, wat een gelul zeg. Ik zie ze trouwens nooit meer, zijn die reclames alleen op tv? Volgens mij neemt ook helemaal niemand die shit nog serieus. Ik hoor zelfs bij de NS nooit meer zo zeikstraal over bagage achterlaten.
Ze komen nog regelmatig langs, gisteren was die van die jongerenwerker, zoals hierboven beschreven, om te voorkomen dat iemand bepaalde ideeen krijgt. Als niemand het serieus zou nemen, dan is het verspilde moeite & geld, toch?
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:24:12 #285
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57477325
Zou er vandaag geen juridische uitspraak over de vliegtax komen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:38:24 #286
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_57477621
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:45 schreef FJD het volgende:

[..]

klinkt meer als een stop, duck and roll reclame in het geval van een atoombom. Geeft goed aan hoe de regering denkt over het volk.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:56:31 #287
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57518875
quote:
Campagne ‘hatecrimes’

De politie is donderdag in de regio’s Amsterdam en Nijmegen een campagne begonnen tegen zogeheten ‘hatecrimes’.

Mensen die vanwege hun homoseksualiteit, religie of ras zijn uitgescholden, mishandeld, gepest, geïntimideerd of te maken hebben gehad met vernielingen, kunnen daarvan via een website, desgewenst anoniem, melding maken of aangifte doen.

Volkskrant 21-03-08
quote:
Actie: homo’s en gelovigen moeten elk incident melden
Van onze verslaggever Weert Schenk

. Politie vreest dat veel racisti - sche en homovijandige delicten niet worden aangegeven. . Campagne om zogenoemde ‘hatecrimes’ op site te melden.

MAARSSEN De politie is donderdag in de regio’s Amsterdam en Nijmegen een campagne tegen zogeheten ‘hatecrimes’ begonnen.

Personen die vanwege hun homoseksualiteit, religie of ras zijn uitgescholden, mishandeld, gepest, geïntimideerd of te maken hebben gehad met vernielingen, kunnen daarvan middels internet al dan niet anoniem melding maken of aangifte doen.

Zo hoopt de politie beter inzicht te krijgen in het aantal discriminatiedelicten.

Het huidige percentage gemelde racistische en homovijandige delicten is ‘onacceptabel laag’, zegt Jan Snijder van het Landelijk Expertise Centrum Diversiteit (LECD) van de Politieacademie.

De politie wil weten hoe groot het probleem werkelijk is. Meer meldingen en aangiften bieden aanknopingspunten voor preventie en opsporing van de daders.

Voor het proefproject is gekozen voor Amsterdam en Nijmegen om een vergelijking te kunnen maken tussen een grote stad en een stad met een aanzienlijke homogemeenschap in een landelijk gebied.

Als het aantal reacties op de site bemoedigend is, krijgt het project een landelijk karakter.

Pierre van der Steen, projectleider hatecrimes bij Amsterdam- Amstelland, zegt dat de politie onvoldoende greep heeft op de problematiek.

Hij schat dat 96 procent van het aantal homovijandige incidenten niet wordt gemeld.

Van der Steen, die bij de politie Amsterdam-Amstelland deelneemt aan het homo-expertteam, zegt dat veel homo’s het niet prettig vinden om hun ervaringen te vertellen. ‘Ze schamen zich. Ze hebben ook geen vertrouwen dat in de afhandeling van hun aangifte.

De politie is in hun ogen een macho-organisatie.’

Maar ook wordt het vaak niet belangrijk gevonden om homovijandig gedrag te melden. ‘Ze wuiven het weg, omdat ze denken dat het bij hun leven hoort. Je neemt een risico als je met je vriend hand in hand loopt. Misschien hebben ze al een dikke huid gekregen door wat ze hebben meegemaakt.’

Er is minder schaamte om religieuze incidenten te melden, zegt zijn collega Leo Wilde, manager ‘divers samen leven, samen werken’, al is ook hier een drempel.

Over antisemitisme heeft hij het niet, want volgens hem heeft Nederland inmiddels een historie zich daartegen te beschermen. ‘De weerbaarheid van moslims is minder.

Er is geen alertheid op discriminatie.

De Joden hebben Ronny Naftaniel, maar er is geen Mister Islam.’

Onder moslims is volgens Wilde ook niet veel vertrouwen in de politie.

‘Ze hebben een verkeerd beeld. van ons. Wij hebben hier een maatschappelijk georiënteerde politie. In de landen waar ze vandaan komen, kennen ze die niet. Ze weten niet dat wij het belangrijk vinden mensen te beschermen tegen de haat van anderen.’

‘Sommige homo’s denken al dat het geweld erbij hoort’.

Stelletje wijven, waarom leren mensen niet meer voor zichzelf op te komen? Dit voedt alleen maar kunstmatige onderbuikgevoelens en we weten al-le-maal om welke doelgroep janknichten het gaat.
pi_57536194
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:56 schreef Aoristus het volgende:

[..]

[..]

Stelletje wijven, waarom leren mensen niet meer voor zichzelf op te komen? Dit voedt alleen maar kunstmatige onderbuikgevoelens en we weten al-le-maal om welke doelgroep janknichten het gaat.
Verkapt racisme.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_57577366
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_57590175
Wat een prachtig kabinet hebben we toch.

[ Bericht 41% gewijzigd door PDOA op 24-03-2008 23:31:43 ]
  donderdag 3 april 2008 @ 11:57:16 #292
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57801320
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit wat er volgens jou goed aan is?

Betutteling is voorbehouden aan opvoeders en dat is en hoort de overheid zeker niet te zijn.
Het gaat er niet om of ik het goed vind, ik contstateer alleen dat de kritische partijen geen goede argumenten aanleveren.

Overigens begrijp ik de betutteling in deze tijd zeer zeker wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57801385
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of ik het goed vind, ik contstateer alleen dat de kritische partijen geen goede argumenten aanleveren.
Dat het geen rol voor een overheid is vind ik voldoende argumentatie.
quote:
Waarom?

Ik daardoor juist de politiek vervreemden van de burger waardoor die vlucht naar de extremere stromingen. Niet dat die minder erg hierin zijn maar je zag in het verleden wel vaker dat mensen verkeerde keuzes maken als het huidige beleid ze niet zint.
  donderdag 3 april 2008 @ 12:01:16 #294
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57801414
quote:

[..]

Geen goede argumenten? Is het vrij zijn om zelf je zaakjes te regelen, virj zijn van een ander persoon die beslist wat je wel en niet mag doen niet genoeg reden?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 3 april 2008 @ 12:04:13 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57801481
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat het geen rol voor een overheid is vind ik voldoende argumentatie.
Dat is een ideologische drogredenering D'66 onwaardig als pragmatici.
quote:
[..]

Waarom?

Ik daardoor juist de politiek vervreemden van de burger waardoor die vlucht naar de extremere stromingen. Niet dat die minder erg hierin zijn maar je zag in het verleden wel vaker dat mensen verkeerde keuzes maken als het huidige beleid ze niet zint.
Moraal is in deze tijd een lapmiddel om individualisering mogelijk te maken. Ook om kosten terug te dringen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57801574
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een ideologische drogredenering D'66 onwaardig als pragmatici.
Leg mij dan eens uit waarom de staat volgens jou wel deze rol op zich moet nemen?
[..]
quote:
Moraal is in deze tijd een lapmiddel om individualisering mogelijk te maken. Ook om kosten terug te dringen.
Moraal is niet af te dwingen, dit komt uit de maatschappij zelf. Sturing door de overheid werkt imo ook averechts.
  donderdag 3 april 2008 @ 12:12:12 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57801679
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit waarom de staat volgens jou wel deze rol op zich moet nemen?
Je zou kunnen wijzen op dat mensen weer ankerpunten nodig hebben. Dat er moraal nodig is om weer het verenigingsleven op te laten bloeien (wat het kabinet wil), dat mensen weer een gevoel moeten hebben wat bij Nederland hoort, dat we hoge eisen stellen aan migranten maar eens zouden moeten specificeren wat de norm is van Nederlanderschap, dat de kosten hoog oplopen en dat je moraal nodig hebt om de verworvenheden betaalbaar te houden... enzovoorts enzovoorts.
quote:
[..]

Moraal is niet af te dwingen, dit komt uit de maatschappij zelf. Sturing door de overheid werkt imo ook averechts.
Het is een illusie om te denken dat belangrijke veranderingen alleen maar bottum-up plaats vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2008 @ 12:14:37 #298
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57801735
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het is een illusie om te denken dat belangrijke veranderingen alleen maar bottum-up plaats vinden.
Dat is geen illusie, dat is een feit.
Carpe Libertatem
  donderdag 3 april 2008 @ 12:19:58 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_57801847
quote:

[..]

De reden dat ik de betutteling van het kabinet verafschuw is omdat het voortkomt uit een zeer bekrompen denkwereld waarin de bewindslieden leven. Sommigen hebben compleet geen respect voor mensen die net even anders in het leven staan dan zijzelf. We moeten aan een soort ideaalplaatje voldoen dat geschetst is maar dat door veel mensen helemaal niet wordt gedeeld. Verder vind ik het ook verwerpelijk dat een gezonde meerderheid van volwassenen gebukt ozu moeten gaan onder regels die worden gemaakt voor een kleine minderheid aan zwakkelingen.

Verder werkt betutteling en repressie niet of nauwelijks tegen dingen die niet in strijd zijn met de mensenrechten zoals drugs of gewelddadige games. Het houdt enkel de schijn op dat de regering er wat aan doet en dingen gaan in het illegale circuit verder. Kijk voor de grap eens naar de VS hoe triest het met veel van die zaken is gesteld door morele hypocrisie van de bestuurlijke macht..

Maar wat ik nog erger vind is de bron van gemeenschapsdenken. Het idee van "Individualisme is slecht en we moeten terug naar ouderwetse gemeenschappen zoals de kerk en familie". Een afschuwelijke gedachte waarvan ik het benauwd krijg. Als individu kwijn je dan weg in een verstikkend regime van groepsdruk in een gemeenschap waar je niet eens voor kiest maar die je bij je geboorte wordt opgelegd. Iets dat leidt tot zeer vervelende uitwassen. Kijk maar eens hoe er in dat soort gemeenschappen wordt omgegeaan met mensen die "anders" zijn. Mensen moeten zichzelf kunnen zijn in plaats van een slaaf van hun gemeenschap.
pi_57802589
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je zou kunnen wijzen op dat mensen weer ankerpunten nodig hebben. Dat er moraal nodig is om weer het verenigingsleven op te laten bloeien (wat het kabinet wil), dat mensen weer een gevoel moeten hebben wat bij Nederland hoort, dat we hoge eisen stellen aan migranten maar eens zouden moeten specificeren wat de norm is van Nederlanderschap, dat de kosten hoog oplopen en dat je moraal nodig hebt om de verworvenheden betaalbaar te houden... enzovoorts enzovoorts.
Prima doelstellingen maar voor zaken als opbloeien van het verenigingsleven is het beter als de overheid zich er verre van houdt.
[..]
quote:
Het is juist een illusie om te denken dat de overheid dit af kan dwingen en dat die het goed kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2008 12:52:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')