Daarom stem ik ook niet meer, ik hou niet van poppenkastvoorstellingen...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Verbijsterend waar ze zich mee bezig houden.
En allemaal geinspireerd op het gedrag van Godquote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:17 schreef _Qmars_ het volgende:
Wat een lijst zeg ...
Vreemd dat jij je met de slimste van de Kamerleden vergelijkt ...quote:[b] Zeker niet zolang er nog mensen als Wilders of Gonny in de kamer kunnen komen, die kunnen voor mij echt geen betere beslissingen dan ikzelf maken.
volkskrantquote:Kabinet pakt drankgebruik jongeren aan
Dat blijkt uit een concept-nota over alcohol van de ministers Klink van Volksgezondheid, Ter Horst van Binnenlandse Zaken en Rouvoet voor Jeugd en Gezin, die de NOS heeft ingezien.
Het kabinet streeft er naar dat het percentage jongeren tussen 12 en 15 jaar dat alcohol drinkt, wordt verlaagd van 82 procent nu naar 62 procent in 2011.
Maatregelen die dat moeten bewerkstelligen, zijn onder meer een boete voor jongeren onder de zestien die met alcohol op straat lopen en een verbod op de verkoop van mixdrankjes als de Breezer in supermarkten.
Winkels riskeren hun vergunning kwijt te raken als ze alcohol verkopen aan jongeren. Ook worden de happy hours en andere prijsacties in het uitgaansleven aangepakt. Voor het toezicht op het naleven van de regels worden agenten en gemeenteambtenaren ingezet.
bron: nosquote:Minister Klink van Volksgezondheid, Ter Horst van Binnenlandse Zaken en Rouvoet voor Jeugd en Gezin hebben een lijst met maatregelen opgesteld, die begin november in de ministerraad wordt besproken.
Enkele maatregelen uit de concept-brief:
* Jongeren onder de zestien zijn strafbaar als ze in de openbare ruimte alcohol bezitten. Ze krijgen dan een boete.
* De mix-drankjes, zoals de breezers, zijn niet meer te koop in de supermarkt, alleen nog bij de slijter.
* Er komt een ander vergunningsstelsel voor winkeliers, zoals supermarkten. Die lopen de kans hun vergunning kwijt te raken als ze toch aan jongeren onder de zestien jaar alcohol verkopen.
* Gemeente-ambtenaren en politie worden ingezet als toezichthouders van de alcoholwet. Nu is dat het werk van de Voedsel- en Warenautoriteit.
* De happy hours en de prijsacties in cafés worden aangepakt.
* Op televisie en radio komt er tot 's avonds negen uur een beperking van alcoholreclame.
Kabinet bindt strijd aan met schuldenquote:DEN HAAG - Reclamespotjes op tv en internet moeten worden voorzien van een waarschuwing dat te veel lenen problemen veroorzaakt. Rood staan wordt moeilijker en de maximale boete bij overtreding van de reclameregels gaat omhoog van 55.000 euro naar 1 miljoen euro.
Met deze en nog meer maatregelen bindt het kabinet de strijd aan met problematische schulden. "Wij willen de mensen bewustmaken van de risico's van lenen", zei staatsseceretaris Ahmed Aboutaleb vrijdag in een toelichting op de plannen.
Bleef het maar bij een stickertje. De regering wil ook inzage hebben in de financiele situatie van iedereen die een lening aanvraagt, ze willen roodstaan bemoeilijken en nog wat dingen om te voorkomen dat mensen lenen. Over paar jaar wordt je salaris op een overheidsrekening gestort en mag je elke week langs een kantoortje om je zakgeld voor de week op te halen, waarbij de regering wel bepaalt hoeveel je krijgt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kabinet bindt strijd aan met schulden
1. Pak dan niet zo allejezus veel geld van de mensen af, dan hoeven ze ook geen schulden te maken
2. Er is wel heel duidelijk gebleken dat waarschuwingsteksten op geld/lust ed. objecten totaal nutteloos is en een verspilling van iedereen z'n tijd en geld.
Idem.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:14 schreef Brupje het volgende:
Ik zou graag willen dat de overheid mij niet als debiel behandeld. Ik hoef niet tegen mezelf beschermt te worden. Zeker niet zolang er nog mensen als Wilders of Gonny in de kamer kunnen komen, die kunnen voor mij echt geen betere beslissingen dan ikzelf maken.
Jij denkt echt dat mensen domme entiteiten zijn die niks zelf kunnen beslissen en voor alles de overheid nodig hebben hè?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:35 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ben het eens met alle in de OP vermelde maatregelen
Nee, ik ben een moraalridderquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat mensen domme entiteiten zijn die niks zelf kunnen beslissen en voor alles de overheid nodig hebben hè?![]()
En gehersenspoeld. Want dat jij het oké vindt dat het kabinet zich met mobieltjes bemoeit maar tegelijkertijd altijd als eerste wijst op de eigen verantwoordelijkheid van mensen als het om uitkeringen gaat kan ik met m'n verstand niet bij.quote:
Weet je hoe onzedelijk de mens wordt van mobieltjes? Je kan er plaatjes met naakte vrouwen op downloaden!11!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En gehersenspoeld. Want dat jij het oké vindt dat het kabinet zich met mobieltjes bemoeit maar tegelijkertijd altijd als eerste wijst op de eigen verantwoordelijkheid van mensen als het om uitkeringen gaat kan ik met m'n verstand niet bij.
Een collega van mij had een kroeg.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bleef het maar bij een stickertje. De regering wil ook inzage hebben in de financiele situatie van iedereen die een lening aanvraagt, ze willen roodstaan bemoeilijken en nog wat dingen om te voorkomen dat mensen lenen. Over paar jaar wordt je salaris op een overheidsrekening gestort en mag je elke week langs een kantoortje om je zakgeld voor de week op te halen, waarbij de regering wel bepaalt hoeveel je krijgt.![]()
Wilders is een conservatieve katholiek. HIj is voor het paddeverbod en wil alle coffeeshops dichtquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag in de Volkskrant een stuk over de zogenaamde huwelijkscursussen. En wat wil de ChristenUnie gaan doen?....
Juist
![]()
Waarom stelt Wilders hier geen vragen over. De poldertaliban rukt op.
Wilders wil de (inter)nationale drugshandel stimuleren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:32 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wilders is een conservatieve katholiek. HIj is voor het paddeverbod en wil alle coffeeshops dicht![]()
Daarom vind ik het juist zo vreemd dat je maatregelen propageert waarvan keer op keer blijkt dat ze in de praktijk die moraal helemaal niet bewerkstelligen en in sommige gevallen zelfs tegenwerken en allerlei randproblemen veroorzaken. Het is net als een Bill O Reilly die Nederland het Sodom en Gomorra van de aardbol noemt. Dat zou je misschien zeggen op basis van de liberale wetgeving, maar de statistieken geven aan dat Nederlands qua daadwerkelijk gedrag veruit ' moreel superieur' zijn aan Amerikanen.quote:
nu.nlquote:Wegpiraten naar opvoedcursus
DEN HAAG - Het harder aanpakken van wegpiraten zoals verkeersminister Camiel Eurlings van plan is, staat of valt met een betere controle door de politie. "De pakkans moet groter, anders red je het niet", waarschuwde donderdag zijn voorgangster, Karla Peijs.
Het kabinet besloot vorige week al op voorstel van Eurlings om automobilisten die binnen vijf jaar twee keer betrapt worden met veel te veel drank op, hun rijbewijs af te nemen. De bewindsman wil het daarbij niet laten, kondigde hij toen al aan.
Mensen die willens en wetens herhaaldelijk de fout ingaan door te snijden, te hard te rijden in de bebouwde en of ander gevaarlijk gedrag, zullen als het aan Eurlings ligt eerst naar een 'opvoedcursus' moeten.
Rijbewijs
Als de persoon in kwestie wegblijft of zijn best niet doet, raakt hij zijn rijbewijs kwijt, lichtte hij donderdag toe op een congres van het jubilerende Veilig Verkeer Nederland (VVN). Karla Peijs, commissaris van de Koningin in Zeeland na haar ministerschap, is daarnaast voorzitter van VVN.
Het gaat bij die cursus om een zogenoemde Educatieve Maatregel Gedrag, naar het voorbeeld van de verplichte Educatie Maatregel Alcohol of EMA-cursus die het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) kan opleggen aan veeldrinkers achter het stuur.
Verstandige maatregel
Peijs noemde Eurlings' plannen een heel verstandige maatregel. Cursisten draaien ook op voor de kosten van de drie dagen durende EMA, volgens haar ongeveer 1100 euro. Maar dan moet de politie wel streng controleren en dat gebeurt nu te weinig, ondanks beloftes van een zwaardere inzet door verkeersofficier Koos Spee, aldus Peijs.
bron:http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/8556quote:Minister Plasterk gaat een vuist maken voor homo-acceptatie. In 2008 gaat hij 2,5 miljoen euro investeren om het imago van homo's op te poetsen. Door middel van voorlichting op scholen, homoambassadeurs in de kantines van voetbalclubs en de Nationale coming-out-dag moet Nederland aan het eind van deze regeringsperiode een stuk homotoleranter zijn.
1 op de 16 Nederlander is homo, lesbisch of bi-seksueel. Een deel van die mensen wordt niet door hun omgeving geaccepteerd. Soms leidt dat tot geweld. Minister Plasterk wil er alles aan doen om geweld tegen homo's terug te dringen. Hij wil dat de politie het speciaal gaat registreren bij aangiftes. En hij wil ook dat het Openbaar Ministerie en de politie harder optreden tegen homofoob-geweld.
En dan is er nog de Nationale coming-out-dag. Het is een dag die al sinds 1988 gevierd wordt op 11 oktober. Alleen is de dag in Nederland nog niet zo aangeslagen en daar wil de minister wat aan doen. Op11 oktober moet iedereen die op hetzelfde geslacht valt een teken dragen: een regenboogspeldje of het speciaal door Keith Haring ontworpen logo.
Tis wel weer goed voor een tragische lach. Het zou ontzettend grappig zijn geweest als het in een ander land was geweestquote:Op maandag 12 november 2007 09:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Ook wel het "wat nou weer" topic genoemd.![]()
Aan de andere kant is hij natuurlijk ook niet langer kredietwaardig na zijn aanvaring met de fiscus en is de registratie op zich terecht.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:11 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Een collega van mij had een kroeg.
Die kroeg liep echter slecht na vertrek van een geliefd personeelslid en ging op de fles.
Vervolgens moest er natuurlijk belasting betaald worden, maar dat kon even niet en dus moest er even een schikking komen om het gespreid te betalen. Er waren echter nog wat meer (particuliere) schuldeisers.
Om het geheel simpel te houden ging hij dus naar de bank voor een lening van een paar duizend euro. Daarmee wou hij alles in 1 klap af betalen om vervolgens gespreid bij de bank een maandbedrag af te lossen. Wat hij nog niet wist was dat de fiscus hem al bij BKR had geregistreerd als onbetrouwbaar, zodat hij nu dus nog steeds per maand de eindjes aan elkaar knoopt en met zo'n 6 partijen constant moet onderhandelen.
De staat, die een half miljard ophaalt met alcohol, zal er wel een effect van voelen: namelijk 50 miljoen meer. Het ironische is dat de minister helemaal niet gebaat is bij minder alcoholconsumptie.quote:Vrees voor alcoholtoerisme jeugd
"Een kratje wordt elf cent duurder. Er is geen consument die daar minder om drinkt."
Bij de vorige, teruggedraaide accijnsverhoging daalde de inkomsten echter wel: de grensregio's gingen massaal in Duitsland winkelen. Wat ik overigens nog steeds aanraden kan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:26 schreef Autodidact het volgende:
De staat, die een half miljard ophaalt met alcohol, zal er wel een effect van voelen: namelijk 50 miljoen meer. Het ironische is dat de minister helemaal niet gebaat is bij minder alcoholconsumptie.
Koekje, held! Ouwe liberaal van me!quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Spijker op z'n kop. De onderklasse wordt gewoon onderdrukt in plaats van geholpen.
Een simpele redenatie die Bos geloof ik niet mee had genomen in z'n berekening. Ik hoorde Rutte nog wel proberen daar een vinger achter te krijgen maar de kamer vond het maar details zodat hij daar in z'n eentje een beetje stond te cijferneuken en dus snel afdroop. Jammer want het is wel essentieel.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:59 schreef PJORourke het volgende:
Bij de vorige, teruggedraaide accijnsverhoging daalde de inkomsten echter wel: de grensregio's gingen massaal in Duitsland winkelen. Wat ik overigens nog steeds aanraden kan.
Goed stuk.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Spijker op z'n kop. De onderklasse wordt gewoon onderdrukt in plaats van geholpen.
Ik wou het niet direct spilziek noemen. In dit topic staan toch voornamelijk maatregelen om geld binnen te halen.quote:
Want de overschotten klotsen tenslotte de schatkist uit.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wou het niet direct spilziek noemen. In dit topic staan toch voornamelijk maatregelen om geld binnen te halen.![]()
Om het vervolgens aan de andere genoemde dingen te verspillen.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wou het niet direct spilziek noemen. In dit topic staan toch voornamelijk maatregelen om geld binnen te halen.![]()
Ik vind dit een beetje vreemd geformuleerd, maar lees ik nu goed dat wijn extra belast wordt om kwakzalverij vrij te stellen van belasting? Wie verzint dat nou weer...quote:Op woensdag 21 november 2007 16:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Ook op wijn komt 16% extra belasting
quote:Het kabinet wilde vanaf volgend jaar alleen medici vrijstellen van btw-heffing die behandelingen doen met een 'therapeutisch doel'. Onder meer sportkeuringen en sommige alternatieve geneeswijzen vallen daardoor buiten de boot.
Hoezo, BTW-vrij? Wat is dat nu weer voor volstrekte willekeur?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:48 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind dit een beetje vreemd geformuleerd, maar lees ik nu goed dat wijn extra belast wordt om kwakzalverij vrij te stellen van belasting? Wie verzint dat nou weer...
quote:Over de btw op niet-BIG-geregistreerde medische diensten is mijn fractie maar ten dele gerustgesteld. Wij zijn gerustgesteld omtrent het voortduren van de vrijstelling voor doktersassistenten bij de huisarts, maar er zijn steeds meer onafhankelijk opererende praktijkondersteuners en medische dienstverleners die niet voor honderd procent in het BIG-register passen, maar wel een zeer belangrijke medische zorgtaak verrichten en bijdragen aan een efficiëntere bijdrage aan de gezondheidszorg. Daarnaast zijn er zinvolle alternatieve behandelingen, die juist vaak bij uitbehandelde chronische patiënten van nut blijken, of die wel degelijk complementair werken aan traditionele geneeskunde. Mijn fractie is uiterst ongelukkig met de voorgestelde btw-heffing in deze gevallen. Wij erkennen tegelijk dat het lastig is om onderscheid te maken tussen de genoemde handelingen en de andere medisch getinte activiteiten waarvoor een btw-vrijstelling wellicht niet relevant is. De juiste oplossing van deze problematiek is ons nog niet geheel duidelijk. Vandaar dat wij in ieder geval voor het komende jaar een aantal medische handelingen van de btw-heffing willen uitsluiten. Het is aan de staatssecretaris om in de tussenliggende periode en in overleg met de bewindspersoon van VWS een betere aanpak te realiseren. De coalitie zal met een amendement hierover komen.
Dat is acupunctuur, homeopathie, en dat soort zwendel. Ze zijn echt niet goed bij hun hoofd.quote:alternatieve behandelingen die (som nut hebben en) complementair werken aan traditionele geneeskunde.
Kortenhorst zou eens naar The enemies of reason moeten kijken.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is acupunctuur, homeopathie, en dat soort zwendel. Ze zijn echt niet goed bij hun hoofd.
Leuk, weer een wet die én nutteloos is (want symptoombestrijding in plaats van de oorzaak (ouders die niet kunnen opvoeden) aanpakken) én het bedrijfsleven indirect veel geld gaat kosten. Als ik het niet in de winkel mag kopen download ik het wel gewoon.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:18 schreef MrX1982 het volgende:
Kamer wil verbod op gewelddadige games
Een keer in de zoveel tijd krijgen games weer de zwarte piet toegespeeld en wil men gewelddadige games verbieden. Is er ooit wetenschappelijk een verband gelegd tussen geweld en de mate waarin jongeren games spelen en of het geweld direct valt terug te leiden tot een bepaalde game.
Zijn de landen waar ze gewelddadige games hebben verboden samenlevingen geworden waarin geweld geen rol meer speelt? Het is onzinnig zeker in deze moderne tijd van het internet om dit soort symptoombestrijding te bezigen. Je lost er mijns inziens helemaal niets mee op.
Tot zover ook meteen het allerlaatste beetje liberaal wat in de VVD zat.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:18 schreef MrX1982 het volgende:
Kamer wil verbod op gewelddadige games
Hoeveel meer gelijk wil je hebben?:quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tot zover ook meteen het allerlaatste beetje liberaal wat in de VVD zat.
Wat een mafketels in de kamer.
(Bron)quote:DEN HAAG - Het CDA bestrijdt dat er een woningtekort is in Nederland. Dat heeft Tweede Kamerlid Ruud van Heugten van de partij dinsdag gezegd. "Er zijn voldoende woningen beschikbaar."
Volgens Van Heugten is het echte probleem dat mensen weigeren om in bepaalde typen woningen of in specifieke wijken te wonen. "Het is een kwaliteitsvraag", stelt hij. Volgens de CDA'er heerst in sommige regio's zelfs een overschot aan woningen.
"Om de zogeheten probleemwijken prettiger te maken voor de bewoners, wil het CDA samen met de ChristenUnie dat grote steden extra geld krijgen voor volkstuintjes. In de tuintjes maken mensen met een verschillende achtergrond gemakkelijker contact met elkaar."
Staf Depla van de PvdA wil dat Vogelaar wat doet aan randgemeenten van grote steden die te weinig sociale woningen bouwen. Op die manier zijn mensen met een laag inkomen gedwongen om naar de stad te trekken, waar de problemen zich vervolgens concentreren.
Depla wil randgemeenten en de daar actieve woningcorporaties dwingen woningen voor deze mensen te bouwen. Kamerlid Paulus Jansen van de SP denkt met een bonusregeling ervoor te zorgen dat meer mensen met een goed inkomen zich in de probleemwijken vestigen. "
Dat sowieso ja. Die VVD kan nu ook wel inpakken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een nieuw kleurtje op het kozijn doet wonderenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:16 schreef ethiraseth het volgende:
Ze moeten al die achterstandswijken gewoon platgooien, er nieuwe huizen opbouwen in een betaalbare startersklasse en daarnaast nog een paar honderdduizend extra woningen door het land bouwen. Maar nee hoor, laten we wat volkstuintjes bouwen, dan willen mensen vast tussen paupervolk in pauperbuurten wonen.![]()
Echt hequote:Op dinsdag 27 november 2007 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Echt hequote:Op dinsdag 27 november 2007 23:04 schreef en_door_slecht het volgende:
(Bron)
Gewoon nog meer overheid die nog meer gaat verklooien aan de huizenmarkt. En nog meer gaat kosten.
Ze zijn lekker bezig deze week. Gaan ze nu ook alle tuincentra sluiten waar je spullen kunt kopen om planten te laten groeien?quote:Een meerderheid in de Tweede Kamer steunt een voorstel van het CDA voor een verbod op growshops. In een growshop worden allerlei benodigdheden voor het telen van wiet verkocht.
Volgens CDA-Kamerlid Van Haersma Buma zijn de winkels onderdeel geworden van de georganiseerde wietteelt en -handel geworden en moeten ze daarom uit het straatbeeld verdwijnen. Zijn voorstel wordt gesteund door de VVD, de PVV, de ChristenUnie en de SGP.
De belangenorganisatie van growshops ziet niets in een verbod. Daarmee zou de growshopondernemer alleen maar in de criminaliteit worden gedrukt.
troost je, je was blijkbaar niet de enige die deze fout heeft gemaakt ;pquote:Op woensdag 28 november 2007 08:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Echt he![]()
![]()
[..]
Echt he![]()
Ik schaam me met de week meer kapot dat ik m'n stem aan het CDA heb gegeven. Wat een belachelijk kut-kabinet en wat laat het CDA zich kennen als een pluche-partij. Eerst 8 jaar hameren op eigen verantwoordelijkheid en vervolgens 4 jaar lang alles verbieden wat maar een klein incident oplevertIk schaam me dood, sorry
hier nog eentje. spijt als haren op mijn kop en weet zo op het moment geen alternatief eigenlijk.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:29 schreef Brupje het volgende:
[..]
troost je, je was blijkbaar niet de enige die deze fout heeft gemaakt ;p
En dan te bedenken dat GL voortkomt uit o.a. de CPN en wat gristelijk spul. Alleen de PPR had nog iets progressiefs.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:39 schreef Xith het volgende:
Ik denk, dat als GL stopt met hun natuur en dieren gezeik, dat ze dan een goede liberale partij zouden zijn, ik hoor nooit van die communistische praatjes van hun, ze willen nooit iets verbieden (ook gouden handdruk maakte meisje halsema zich niet zo druk over), hebben respect voor iedereen, en flirten soms met de VVD als de VVD in een liberale stemming/sfeer is.
quote:Op woensdag 28 november 2007 08:26 schreef Brupje het volgende:
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C83167B7B82656.html
[..]
Growshops zijn juist in het het straatbeeld omdat het, omdat de rest verboden is, zo'n beetje de enige manier is om buiten de de georganiseerde wietteelt en op een eerlijke manier aan de benodigdheden te komen. Werkelijk...quote:Volgens CDA-Kamerlid Van Haersma Buma zijn de winkels onderdeel geworden van de georganiseerde wietteelt en -handel geworden en moeten ze daarom uit het straatbeeld verdwijnen.
Verder zijn het de SP en de PvdA die restricties willen als het om geld gaat.quote:Zijn (CDA) voorstel wordt gesteund door de VVD, de PVV, de ChristenUnie en de SGP.
Er is dan ook weinig liberaals aan GL, Femke ziet graag een wat liberalere koers alleen wordt dat door de partij en kiezers niet erg gewaardeerd.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:46 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat GL voortkomt uit o.a. de CPN en wat gristelijk spul. Alleen de PPR had nog iets progressiefs.
Alleen dan weer dat kritiekloze toontje van Pechtold richting de EUquote:Op woensdag 28 november 2007 10:45 schreef ethiraseth het volgende:
D66 is voor mij het enige alternatief nog waar ik niet zonder angst op durf te stemmen. Alle andere partijen vallen tot nu toe echt keihard door de mand.
Idd, en bij gebrek aan beter dus.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:45 schreef ethiraseth het volgende:
D66
Dat valt best mee. Alleen wil D66 de EU meer van binnen uit hervormen, in plaats van er van een afstand overheen te staan zeiken.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:59 schreef FJD het volgende:
Alleen dan weer dat kritiekloze toontje van Pechtold richting de EU![]()
Ach ja, in mijn ogen is de D66 gewoon puur analytisch; pro-EU zijn zorgt er misschien wel voor dat al onze tradities en cultuur weggaat, maar qua cijfers zullen we er ongetwijfeld op vooruit gaan (maar dit is niet het punt van discussie, en ik ga dan ook niet in op replies hieropquote:Op woensdag 28 november 2007 10:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Alleen dan weer dat kritiekloze toontje van Pechtold richting de EU![]()
Maar sinds de laatste beschouwingen houd ik D'66 ook goed in de gaten. Vlammend betoog voor eigen verantwoordelijkheid en het als maatschappij moeten accepteren dat er met enige regelmaat incidenten zijn die je niet kunt uitsluiten en dat je als overheid dus niet moet proberen om dat wel te doen.
Ach ja hun achterban ziet leaserijders toch als volgevreten VVD'ers of nog erger, dan is dit weer makkelijk scoren.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:56 schreef Brupje het volgende:
hoppa nummer tig deze week :p
PvdA wil eerst kilometerheffing voor leaserijders
Eerlijk is eerlijk, ik heb Pechtold hier ook nog niet heel veel over gehoord dus misschien word ik op dit punt in de toekomst nog wel verrastquote:Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat valt best mee. Alleen wil D66 de EU meer van binnen uit hervormen, in plaats van er van een afstand overheen te staan zeiken.
Zoals D66 de Nederlandse democratie heeft kunnen hervormen van binnenuit?quote:Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Alleen wil D66 de EU meer van binnen uit hervormen, in plaats van er van een afstand overheen te staan zeiken.
quote:Op woensdag 28 november 2007 10:56 schreef Brupje het volgende:
hoppa nummer tig deze week :p
PvdA wil eerst kilometerheffing voor leaserijders
Hoe naïef.quote:Het wegtransport heeft immers geen alternatief, in tegenstelling tot bestuurders van personenwagens, die ook het openbaar vervoer kunnen nemen.
het idee is dan ook niet bedoeld om het fileprobleem aan te pakken, maar om geld binnen te krijgen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
Hoe naïef.
Ik denk niet dat veel leaserijders de auto laten staan. Uiteindelijk wordt het gewoon doorbelast aan de klant. Goed idee van de PvdA. Idioten.
En waarom heeft de leaserijder wel een alternatief, maar de gewone man niet? Ik denk dat ze beide maar beperkt een alternatief hebben.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:09 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe naïef.
Ik denk niet dat veel leaserijders de auto laten staan. Uiteindelijk wordt het gewoon doorbelast aan de klant. Goed idee van de PvdA. Idioten.
We hebben ook van die dingen waar bootjes in kunen varen. Rivieren schijnen die te heten.quote:
De gewone man heeft ook een alternatief volgens de PvdA. Lekker alternatief overigens als je bijna gedwongen wordt om voor dat alternatief te kiezenquote:Op woensdag 28 november 2007 12:11 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En waarom heeft de leaserijder wel een alternatief, maar de gewone man niet? Ik denk dat ze beide maar beperkt een alternatief hebben.
Het hele kabinet moet ermee akkoord gaan, dus geef aub ook CDA en Cu de schuld van elke maatregel.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:19 schreef nikk het volgende:
De hoeveelste lastenverhogende maatregel is dit eigenlijk van de PvdA? het kabinet?
het CDA/CU zijn van de verboden, PVDA van het belasten.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het hele kabinet moet ermee akkoord gaan, dus geef aub ook CDA en Cu de schuld van elke maatregel.
Taakverdelenquote:Op woensdag 28 november 2007 12:34 schreef Brupje het volgende:
het CDA/CU zijn van de verboden, PVDA van het belasten.
Gut gut, het moet straks toch wel Een Fijne Boel worden in Nederland ook he, met al die verboden.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En oppa. Weer een tak van niet-criminele ondernemers welke verboden gaan worden als het aan de christenextremisten in ons kabinet ligt: Kamermeerderheid wil growshops verbieden
De hele bevolking mag wel ambtenaar worden om al die verboden te handhaven.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gut gut, het moet straks toch wel Een Fijne Boel worden in Nederland ook he, met al die verboden.. Straks gebeurt er niks meer wat niet mag!
Handhaven?quote:Op woensdag 28 november 2007 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
De hele bevolking mag wel ambtenaar worden om al die verboden te handhaven.
Inoffiziele mitarbeiterquote:Op woensdag 28 november 2007 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 november 2007 13:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Europa was toch al een norm op de output van MP3 spelers, vandaar dat firmware (waarmee je het volume hoger kan krijgen) voor de Amerikaanse markt zo populair is hier?quote:Klink wil aanpak 'te luide' mp3-spelers
De minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) blijkt met een ware kruistocht bezig te zijn. Na het aanpakken van roken in de horeca en op Schiphol, het alcoholgebruik onder jongeren, ongezond voedsel en ook paddo's te willen verbieden, wil de minister nu ook een Europese aanpak van 'te luide' mp3-spelers.
Klink wil dat Brussel fabrikanten verplicht om de volume van mp3-spelers en andere apparaten te beperken. Zijn voorganger Hans Hoogervorst (VVD) kaartte het probleem eerder aan in Europa, maar dat was toen aan dovemansoren gericht.
De minister zou graag zien dat er een Europese norm komt die streng genoeg is om gehoorschade door te luide muziek uit oordopjes te voorkomen. Klink reageerde op een pleidooi van CDA-Kamerlid Janneke Schermers. Zij stelde dat bij 85 decibel al kans bestaat op schade terwijl mp3-spelers tot ver boven de 100 decibel lawaai kunnen produceren.
Wat is dat nou voor half werk? Waarom niet gelijk een norm op TV's, stereo's, autoradio's en een geluidsambtenaar bij elk concert?quote:Op donderdag 6 december 2007 14:01 schreef Chewie het volgende:
Ze waren blijkbaar nog wat vergeten.
[..]
In Europa was toch al een norm op de output van MP3 spelers, vandaar dat firmware (waarmee je het volume hoger kan krijgen) voor de Amerikaanse markt zo populair is hier?
Volgende verkiezingen SP-D66-GL!quote:Op woensdag 28 november 2007 18:01 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik ben er klaar mee. Met dat hele zooitje in Den Haag! Ik ben blij dat ik nooooit op die partijen gestemd heb, altijd een trouwe D66'er geweest. Moet je ze er allemaal daar nu zien in DEn Haag. Jaren hebben ze op de kansen gewacht om al deze dingen er door heen te drukken. Pure geile machtspolitiek.
De afstraffing komt nog wel, let maar op.
Sociaal liberaal FTW!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |