Daarom stem ik ook niet meer, ik hou niet van poppenkastvoorstellingen...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Verbijsterend waar ze zich mee bezig houden.
En allemaal geinspireerd op het gedrag van Godquote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:17 schreef _Qmars_ het volgende:
Wat een lijst zeg ...
Vreemd dat jij je met de slimste van de Kamerleden vergelijkt ...quote:[b] Zeker niet zolang er nog mensen als Wilders of Gonny in de kamer kunnen komen, die kunnen voor mij echt geen betere beslissingen dan ikzelf maken.
volkskrantquote:Kabinet pakt drankgebruik jongeren aan
Dat blijkt uit een concept-nota over alcohol van de ministers Klink van Volksgezondheid, Ter Horst van Binnenlandse Zaken en Rouvoet voor Jeugd en Gezin, die de NOS heeft ingezien.
Het kabinet streeft er naar dat het percentage jongeren tussen 12 en 15 jaar dat alcohol drinkt, wordt verlaagd van 82 procent nu naar 62 procent in 2011.
Maatregelen die dat moeten bewerkstelligen, zijn onder meer een boete voor jongeren onder de zestien die met alcohol op straat lopen en een verbod op de verkoop van mixdrankjes als de Breezer in supermarkten.
Winkels riskeren hun vergunning kwijt te raken als ze alcohol verkopen aan jongeren. Ook worden de happy hours en andere prijsacties in het uitgaansleven aangepakt. Voor het toezicht op het naleven van de regels worden agenten en gemeenteambtenaren ingezet.
bron: nosquote:Minister Klink van Volksgezondheid, Ter Horst van Binnenlandse Zaken en Rouvoet voor Jeugd en Gezin hebben een lijst met maatregelen opgesteld, die begin november in de ministerraad wordt besproken.
Enkele maatregelen uit de concept-brief:
* Jongeren onder de zestien zijn strafbaar als ze in de openbare ruimte alcohol bezitten. Ze krijgen dan een boete.
* De mix-drankjes, zoals de breezers, zijn niet meer te koop in de supermarkt, alleen nog bij de slijter.
* Er komt een ander vergunningsstelsel voor winkeliers, zoals supermarkten. Die lopen de kans hun vergunning kwijt te raken als ze toch aan jongeren onder de zestien jaar alcohol verkopen.
* Gemeente-ambtenaren en politie worden ingezet als toezichthouders van de alcoholwet. Nu is dat het werk van de Voedsel- en Warenautoriteit.
* De happy hours en de prijsacties in cafés worden aangepakt.
* Op televisie en radio komt er tot 's avonds negen uur een beperking van alcoholreclame.
Kabinet bindt strijd aan met schuldenquote:DEN HAAG - Reclamespotjes op tv en internet moeten worden voorzien van een waarschuwing dat te veel lenen problemen veroorzaakt. Rood staan wordt moeilijker en de maximale boete bij overtreding van de reclameregels gaat omhoog van 55.000 euro naar 1 miljoen euro.
Met deze en nog meer maatregelen bindt het kabinet de strijd aan met problematische schulden. "Wij willen de mensen bewustmaken van de risico's van lenen", zei staatsseceretaris Ahmed Aboutaleb vrijdag in een toelichting op de plannen.
Bleef het maar bij een stickertje. De regering wil ook inzage hebben in de financiele situatie van iedereen die een lening aanvraagt, ze willen roodstaan bemoeilijken en nog wat dingen om te voorkomen dat mensen lenen. Over paar jaar wordt je salaris op een overheidsrekening gestort en mag je elke week langs een kantoortje om je zakgeld voor de week op te halen, waarbij de regering wel bepaalt hoeveel je krijgt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kabinet bindt strijd aan met schulden
1. Pak dan niet zo allejezus veel geld van de mensen af, dan hoeven ze ook geen schulden te maken
2. Er is wel heel duidelijk gebleken dat waarschuwingsteksten op geld/lust ed. objecten totaal nutteloos is en een verspilling van iedereen z'n tijd en geld.
Idem.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:14 schreef Brupje het volgende:
Ik zou graag willen dat de overheid mij niet als debiel behandeld. Ik hoef niet tegen mezelf beschermt te worden. Zeker niet zolang er nog mensen als Wilders of Gonny in de kamer kunnen komen, die kunnen voor mij echt geen betere beslissingen dan ikzelf maken.
Jij denkt echt dat mensen domme entiteiten zijn die niks zelf kunnen beslissen en voor alles de overheid nodig hebben hè?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:35 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ben het eens met alle in de OP vermelde maatregelen
Nee, ik ben een moraalridderquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat mensen domme entiteiten zijn die niks zelf kunnen beslissen en voor alles de overheid nodig hebben hè?![]()
En gehersenspoeld. Want dat jij het oké vindt dat het kabinet zich met mobieltjes bemoeit maar tegelijkertijd altijd als eerste wijst op de eigen verantwoordelijkheid van mensen als het om uitkeringen gaat kan ik met m'n verstand niet bij.quote:
Weet je hoe onzedelijk de mens wordt van mobieltjes? Je kan er plaatjes met naakte vrouwen op downloaden!11!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En gehersenspoeld. Want dat jij het oké vindt dat het kabinet zich met mobieltjes bemoeit maar tegelijkertijd altijd als eerste wijst op de eigen verantwoordelijkheid van mensen als het om uitkeringen gaat kan ik met m'n verstand niet bij.
Een collega van mij had een kroeg.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bleef het maar bij een stickertje. De regering wil ook inzage hebben in de financiele situatie van iedereen die een lening aanvraagt, ze willen roodstaan bemoeilijken en nog wat dingen om te voorkomen dat mensen lenen. Over paar jaar wordt je salaris op een overheidsrekening gestort en mag je elke week langs een kantoortje om je zakgeld voor de week op te halen, waarbij de regering wel bepaalt hoeveel je krijgt.![]()
Wilders is een conservatieve katholiek. HIj is voor het paddeverbod en wil alle coffeeshops dichtquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag in de Volkskrant een stuk over de zogenaamde huwelijkscursussen. En wat wil de ChristenUnie gaan doen?....
Juist
![]()
Waarom stelt Wilders hier geen vragen over. De poldertaliban rukt op.
Wilders wil de (inter)nationale drugshandel stimuleren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:32 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wilders is een conservatieve katholiek. HIj is voor het paddeverbod en wil alle coffeeshops dicht![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |