abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53978358
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:09 schreef OllieA het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het toch wat te coherent, en wat te weinig angstig.
En het perspectief is eerder dat van een intellectuele, welbespraakte 'schizofreen', en dat beeld heb ik niet helemaal/helemaal niet van Bilal B.
Wat weet jij dan over Bilal B. om dat beeld te kunnen vormen? Wat in de media is geweest?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:20:06 #77
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53978366
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:09 schreef OllieA het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het toch wat te coherent, en wat te weinig angstig.
En het perspectief is eerder dat van een intellectuele, welbespraakte 'schizofreen', en dat beeld heb ik niet helemaal/helemaal niet van Bilal B.
Ik kon het wel nog meer stream of conscious maken, maar dat had dan twee effecten gehad:
1. Nog meer "SAMENVATTING?!?!
2. Nog meer het idee dat hij een bang slachtoffer was.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:32:33 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53978570
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dank je.
Als het stilistisch beviel wilde ik dit vaker gaan doen, verhaaltjes op FOK plempen.
Tof plan!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:35:58 #79
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_53978623
Slik... wat een goed verhaal... je hebt overduidelijk talent.

Kijk, wat die jongen gedaan heeft is nooit goed te praten maar dat doet niets af aan bovenstaand stuk. Wat een ontzettend relaas..

Mag ik vragen hoe je die inside informatie kent qua de islam e.d.? Ben je zelf gelovig?
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dank je.
Als het stilistisch beviel wilde ik dit vaker gaan doen, verhaaltjes op FOK plempen.
Graag.. keep me posted...
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:39:16 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53978695
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:35 schreef Poeke het volgende:
Slik... wat een goed verhaal... je hebt overduidelijk talent.
Dank je
quote:
Mag ik vragen hoe je die inside informatie kent qua de islam e.d.? Ben je zelf gelovig?
Nee, in het geheel niet, ik ben zo blank en seculier en Nederlands als ze maar komen. Maar zo diep islamitisch is het niet. De meeste metaforen zijn Calvinistisch.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:42:11 #81
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_53978760
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dank je
[..]

Nee, in het geheel niet, ik ben zo blank en seculier en Nederlands als ze maar komen. Maar zo diep islamitisch is het niet. De meeste metaforen zijn Calvinistisch.
You fooled me... ik dacht dat ik regelrecht in het brein van een moslimterrorist was terecht gekomen...

Doe je een opleiding in deze richting? Zo niet, begin maar
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:49:36 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53978927
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:42 schreef Poeke het volgende:

[..]

You fooled me... ik dacht dat ik regelrecht in het brein van een moslimterrorist was terecht gekomen...

Doe je een opleiding in deze richting? Zo niet, begin maar
Nope. En ik heb ook helemaal niks met moslimsterroristen, behalve een diepe fascinatie voor afwijkende geesten in het algemeen.
pi_53978943
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nope. En ik heb ook helemaal niks met moslimsterroristen, behalve een diepe fascinatie voor afwijkende geesten in het algemeen.
Dat zit jij op Fok! goed
pi_53980393
Het lijkt me iets te gestroomlijnd voor een schizofreen.
Maar toch een aardig stukje.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 02:43:12 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53981593
Ik vond Japi toch een stuk boeiender. En hoe-di naar de zon kon kijken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53981865
Krijgt nu elke persoonlijkheid van Bilal B. 70 maagden in het paradijs?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 17 oktober 2007 @ 07:30:03 #87
185792 pasjesjen
fulltime-Bitch
pi_53981979
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is dit niet een beetje veel eer voor een bijna-moordenaar die 2 agenten neerstak?
Hier ben ik het wel mee eens
Ik ben niet lullig sommige mensen kunnen gewoon niet tegen de waarheid!
pi_53983410
Overigens vind ik het besides the point om te delibereren over de vraag of Belial dit daadwerkelijk gedacht heeft, intellectuele Marokkaan of niet; hij zou het hebben kunnen denken. Wat ik interessanter vind is dat uit de texten op Fok! die rondom deze tragedie tot nu toe zijn verschenen (en sommige van die texten zijn werkelijk van een mensonterend gehalte), blijkt dat de ontmenselijking van Marokkanen al een behoorlijke vlucht heeft genomen. Dit is wrs één der eerste texten op Fok! waarbij de auteur moeite heeft gedaan om zich te verplaatsen in de positie van Belial, schizofreen, dader én slachtoffer, en hem als mens ziet...
I´m back.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:14:30 #89
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_53985224
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:49 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens vind ik het besides the point om te delibereren over de vraag of Belial dit daadwerkelijk gedacht heeft, intellectuele Marokkaan of niet; hij zou het hebben kunnen denken. Wat ik interessanter vind is dat uit de texten op Fok! die rondom deze tragedie tot nu toe zijn verschenen (en sommige van die texten zijn werkelijk van een mensonterend gehalte), blijkt dat de ontmenselijking van Marokkanen al een behoorlijke vlucht heeft genomen. Dit is wrs één der eerste texten op Fok! waarbij de auteur moeite heeft gedaan om zich te verplaatsen in de positie van Belial, schizofreen, dader én slachtoffer, en hem als mens ziet...
Wat wil je hier mee zeggen? De wet geldt ook voor deze vent.. Vind het maar triest geleuter.. Wat wil je er aan doen. Aanpakken die slecht Nederlands sprekende al-qaeda wannabees die de hele randstad terroriseren...goh, toevallig was het weer een marokkaan.. toevallig uiteraard..had net zo goed een Limburger kunnen zijn he er past hier eigenlijk maar één goede reactie

.....
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:42:05 #90
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_53985854
Floripas

het was een eer dit te lezen
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_53985984
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:14 schreef 1603 het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen? De wet geldt ook voor deze vent.. Vind het maar triest geleuter.. Wat wil je er aan doen. Aanpakken die slecht Nederlands sprekende al-qaeda wannabees die de hele randstad terroriseren...goh, toevallig was het weer een marokkaan.. toevallig uiteraard..had net zo goed een Limburger kunnen zijn he er past hier eigenlijk maar één goede reactie

[ afbeelding ]

.....
Wat ik dus probeerde duidelijk te maken. Floripas probeerde zich te verdiepen in een mens, in deze uiterst tragische gebeurtenis, zonder meer voor de agenten, maar ook voor deze persoon. Jij ziet hem als een categorie.
I´m back.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:53:48 #92
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_53986145
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik dus probeerde duidelijk te maken. Floripas probeerde zich te verdiepen in een mens, in deze uiterst tragische gebeurtenis, zonder meer voor de agenten, maar ook voor deze persoon. Jij ziet hem als een categorie.
ja, onder het kopje 'tuig'. Maar jij kunt je wel verdiepen in wat er omging in die man, maar wat wil je er mee bereiken.. Dat het niet nog een keer gebeurt? illusie.. Gekken zijn er overal en laat het nou toevallig net deze marokkaan zijn.. ahum..
pi_53986317
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:53 schreef 1603 het volgende:

[..]

ja, onder het kopje 'tuig'. Maar jij kunt je wel verdiepen in wat er omging in die man, maar wat wil je er mee bereiken.. Dat het niet nog een keer gebeurt? illusie.. Gekken zijn er overal en laat het nou toevallig net deze marokkaan zijn.. ahum..
Nou wat mij opviel is de ontmenselijking van de Marokkaan, dus niet alleen de term 'tuig'. Bij tuig denk je nog dat iemand het onder 'eigenverantwoordelijkheid' zelf doet. Bij die Belial bestaat tenminste het vermoeden van ontoerekeningsvatbaarheid. Maar Belial werd gekoppeld aan tuig en werd zo toerekeningsvatbaar gesteld, zoals gewoonlijk bij tuig. OP gaat echter in op het complex van het idee dat die Belial idd ontoerekeningsvatbaar is. Hij is dan geen categorie meer behorend bij de omschrijving Marokkaan=tuig, maar bij de omschrijving van een sterk gestoord individu.
I´m back.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:11:43 #94
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_53986537
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou wat mij opviel is de ontmenselijking van de Marokkaan, dus niet alleen de term 'tuig'. Bij tuig denk je nog dat iemand het onder 'eigenverantwoordelijkheid' zelf doet. Bij die Belial bestaat tenminste het vermoeden van ontoerekeningsvatbaarheid. Maar Belial werd gekoppeld aan tuig en werd zo toerekeningsvatbaar gesteld, zoals gewoonlijk bij tuig. OP gaat echter in op het complex van het idee dat die Belial idd ontoerekeningsvatbaar is. Hij is dan geen categorie meer behorend bij de omschrijving Marokkaan=tuig, maar bij de omschrijving van een sterk gestoord individu.
sorry, maar ik voel alleen mee met de agenten in kwestie.. 'ze deden hun werk' om het zomaar even te zeggen. Jij zet die bilal ook als een slachtoffer neer. Niks is een excuus, als je over psychische aandoeningen wilt praten verdient dit een kickje naar Psychologie...ontoerekeningsvatbaar of niet..leuk als het voor de rechtbank komt, maar als je zo wordt belaagd dan ga je niet vragen of meneer misschien even op wil houden.

En ik vind het toch niet echt meer toeval dat het een marokkaan is. Negatieve beeldvorming? Als zelfs de linkse media dit probleem niet eens meer kunnen ontkennen, dan is er toch echt iets mis bij die lui..
pi_53986630
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:11 schreef 1603 het volgende:

[..]

sorry, maar ik voel alleen mee met de agenten in kwestie.. 'ze deden hun werk' om het zomaar even te zeggen. Jij zet die bilal ook als een slachtoffer neer. Niks is een excuus, als je over psychische aandoeningen wilt praten verdient dit een kickje naar Psychologie...ontoerekeningsvatbaar of niet..leuk als het voor de rechtbank komt, maar als je zo wordt belaagd dan ga je niet vragen of meneer misschien even op wil houden.
Uiteraard, niet, ik stel het recht op zelfverdediging niet terdiscussie, geenszins zelfs.
En belangrijk: dat doet Floripas (TS) ook niet imo.
quote:
En ik vind het toch niet echt meer toeval dat het een marokkaan is. Negatieve beeldvorming? Als zelfs de linkse media dit probleem niet eens meer kunnen ontkennen, dan is er toch echt iets mis bij die lui..
Ja, en die verbinding tussen marokkaan=tuig valt te billijken, maar tussen Marokkaan en een schizofreen en dan weer tuig en dan weer ze moeten er uit?
OP valt dat beeld aan; we treffen een zwaar gestoord individu aan, ogv een ziekte, niet ogv het feit dat hij Marokkaan is en tuig (per se).
I´m back.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:46:02 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53987253
Waarom ziet iedereen de OP als politiek tractaat?
Het is gewoon een poging tot literaire reconstructie van iemands waanzin. Daarom is de hoofdtitel ook "Verdrinken in een ondiepe plas": de ondiepe plas zijn zijn omstandigheden, die helemaal niet naar of raar of bijzonder zijn. Het verdrinken gebeurt toch, en dat komt door Bilals geest.
pi_53987404
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef Floripas het volgende:
Niet generaliseren vrouwke, ik zie dat niet dus val niet onder iedereen.

pi_53987464
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een requiem voor dat stuk stront?

Je lijkt die stadsdeelwerker wel. Die ging ook slijmen bij de ouders van dat uitschot, in plaats van hen eens vierkant de waarheid te zeggen over hun (gebrek aan) opvoeding.
Wat hij zegt
pi_53987569
Wat een trieste reacties weer
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:18:12 #100
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53987819
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef Floripas het volgende:
Jeweettoch, marokkanen zijn tuig, links is slecht, duh polutiek naait ons allemaal, vrouwen kunnen niet deugen, en onze sterke man zal aan dit alles een einde maken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')