Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Requiem" betekent niet "bewondering", "apologie", of zelfs maar "gelukwensing."
Het betekent rust. Rust in zijn schizofrene hoofd. Het is geen waarde-woord.
Jij doet aan generalisatie, ik niet. Ik had het specifiek over Bilal B, wat gewoon een gevaar voor de samenleving is/was. Dan hoor je niet op straat.quote:
Jij vraagt het jezelf wel afquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:23 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jij doet aan generalisatie, ik niet. Ik had het specifiek over Bilal B, wat gewoon een gevaar voor de samenleving is/was. Dan hoor je niet op straat.
En Floril; was een reactie op deze user, niet op jou.
En daar refereerde ik naar.quote:Waarom doen al die andere patiënten met deze ziekte het dan niet?
Dat was mijn vraag aan jullie ja...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:24 schreef Juup© het volgende:
[..]
Jij vraagt het jezelf wel af
[..]
En daar refereerde ik naar.
Dat laatste kan wel, dat eerste: mwoch, dacht-ut-niethoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Schizofrenen zijn heel erg vaak heel gewelddadig, en zitten dan ook buitengewoon vaak in de gevangenis of in TBS.
Geen idee, ik ken er geen, ik heb er ook nog nooit een ontmoet. Wellicht is het zoiets als kleurenblindheid, en komt het veel vaker voor bij mannen dan bij vrouwen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar aangezien het in mijn hoofd ook enorm druk is kan ik zo'n tekst simpelweg niet verwerken.
En hoe zit het schizo vrouwen, is het in hun hoofd niet druk?
Ik kan daar helaas geen antwoord op geven, maar misschien is zijn "verleden" ook wel gelinkt aan zijn schizofrenie? Misschien is hij daarom geen "lieverdje"geweest. Waarschijnlijk zullen alleen de mensen die hem behandeld hebben dat enigzins kunnen weten, waarschijnlijk....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag aan jullie ja...
Maarja, ik vind het een beetje raar om schizofrenie als verzachtigende omstandigheid te zien. Die jongen had zoveel dingen op zijn kerfstok, ik geloof gewoon niet dat het alleen maar met schizofrenie te maken heeft.
Tenminste, dat is de ervaring die ik heb. Het is ongeneeslijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat laatste kan wel, dat eerste: mwoch, dacht-ut-niethoor.
Waarom? Heb je het idee als je het verhaal leest dat ik met zijn opvattingen sympathiseer?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.
Niet echt, maar je toont er wel een beetje begrip voor. Dat kwam zo over, maarja misschien ben ik maar een domme boerenlul die niet kan lezen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Heb je het idee als je het verhaal leest dat ik met zijn opvattingen sympathiseer?
Ik mag het niet zeggen maar doe het toch, ik mag hopen dat jij eens de onrust en chaos in jouw hoofd krijgt die zo'n persoon kan ervaren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.
Nope. No fucking way. Als de psychedelische wereld ook maar een beetje lijkt op de wereld van schizofrenen, dan is het *vreemd* in het hoofd van schizofrenen. Omdat ze rare associaties maken, en de wereld in een raar keurslijf willen gieten. En die associaties gaan inderdaad heel snel, op onbewust niveau. Maar in het hoofd van een schizofrene meneer of mevrouw is 'druk' niet het juiste woord. Eerder 'snel'.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is druk in het hoofd van schizofrene mannen. Dat heb ik geprobeerd weer te geven.
Wellicht was "druk" niet de goede omschrijving.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Nope. No fucking way. Als de psychedelische wereld ook maar een beetje lijkt op de wereld van schizofrenen, dan is het *vreemd* in het hoofd van schizofrenen. Omdat ze rare associaties maken, en de wereld in een raar keurslijf willen gieten. En die associaties gaan inderdaad heel snel, op onbewust niveau. Maar in het hoofd van een schizofrene meneer of mevrouw is 'druk' niet het juiste woord. Eerder 'snel'.
ADHD'ers, die hebben een druk hoofd.
Die sfeer zit er zeker wel aardig in.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:
vind je mijn verhaal enigszins een schizofrene sfeer ademen?
Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:38 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik mag het niet zeggen maar doe het toch, ik mag hopen dat jij eens de onrust en chaos in jouw hoofd krijgt die zo'n persoon kan ervaren.
Ik ben geen schizofreen, maar weet een klein beetje wat onrust in het hoofd kan zijn en dat is PIJNLIJK. Het kan zelfs zo pijnlijk zijn dat je de greep op de werkelijkheid verliest. En dat laatste is beangstigend en kan voor iemand die dat ervaart weer een trigger zijn om zich nog slechter te voelen.
Uhmmm...volgens mij begrijp ik uit zijn signature dat hij HFA is. Dus hij is zelf ook autist, tenmisnte dat denk ik dan...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.
Ten eerste, ik zou autisme niet met schizofrenie willen vergelijken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.
De hulpverlening heeft in de allereerste plaats gefaald. Hij was duidelijk ontoerekeningsvatbaar, en toch werd hij niet overgeplaatst naar de gesloten inrichting en zelfs ontslagen! Hij heeft ook bijna twee jaar op een wachtlijst gestaan. De familie was daar ook verbijsterd over.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:54 schreef Schuifpui het volgende:
bla
Eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het toch wat te coherent, en wat te weinig angstig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wellicht was "druk" niet de goede omschrijving.
Schizofrenie is niet als het nemen van psychedelica, maar toch: vind je mijn verhaal enigszins een schizofrene sfeer ademen?
Joh, waarom denk jij dat ik weet wat chaos en drukte isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Jij bent slimquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Uhmmm...volgens mij begrijp ik uit zijn signature dat hij HFA is. Dus hij is zelf ook autist, tenmisnte dat denk ik dan...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |