abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53977388
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Requiem" betekent niet "bewondering", "apologie", of zelfs maar "gelukwensing."
Het betekent rust. Rust in zijn schizofrene hoofd. Het is geen waarde-woord.
Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:23:30 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53977431
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:19 schreef Juup© het volgende:

[..]

Tuurlijk, elke schizo is hetzelfde
Jij doet aan generalisatie, ik niet. Ik had het specifiek over Bilal B, wat gewoon een gevaar voor de samenleving is/was. Dan hoor je niet op straat.
En Floril; was een reactie op deze user, niet op jou.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53977450
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:23 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Jij doet aan generalisatie, ik niet. Ik had het specifiek over Bilal B, wat gewoon een gevaar voor de samenleving is/was. Dan hoor je niet op straat.
En Floril; was een reactie op deze user, niet op jou.
Jij vraagt het jezelf wel af
quote:
Waarom doen al die andere patiënten met deze ziekte het dan niet?
En daar refereerde ik naar.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:27:34 #54
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53977481
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Jij vraagt het jezelf wel af
[..]

En daar refereerde ik naar.
Dat was mijn vraag aan jullie ja...

Maarja, ik vind het een beetje raar om schizofrenie als verzachtigende omstandigheid te zien. Die jongen had zoveel dingen op zijn kerfstok, ik geloof gewoon niet dat het alleen maar met schizofrenie te maken heeft.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:28:33 #55
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53977495
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Schizofrenen zijn heel erg vaak heel gewelddadig, en zitten dan ook buitengewoon vaak in de gevangenis of in TBS.
Dat laatste kan wel, dat eerste: mwoch, dacht-ut-niethoor.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:29:35 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53977519
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar aangezien het in mijn hoofd ook enorm druk is kan ik zo'n tekst simpelweg niet verwerken.

En hoe zit het schizo vrouwen, is het in hun hoofd niet druk?
Geen idee, ik ken er geen, ik heb er ook nog nooit een ontmoet. Wellicht is het zoiets als kleurenblindheid, en komt het veel vaker voor bij mannen dan bij vrouwen.
Maar echt, ik heb geen idee. Maar van geesteszieke vrouwen zijn mensen minder bang, dus die worden ook minder snel aan hun lot overgelaten, daar kan het ook aan liggen.
pi_53977538
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:27 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag aan jullie ja...

Maarja, ik vind het een beetje raar om schizofrenie als verzachtigende omstandigheid te zien. Die jongen had zoveel dingen op zijn kerfstok, ik geloof gewoon niet dat het alleen maar met schizofrenie te maken heeft.
Ik kan daar helaas geen antwoord op geven, maar misschien is zijn "verleden" ook wel gelinkt aan zijn schizofrenie? Misschien is hij daarom geen "lieverdje"geweest. Waarschijnlijk zullen alleen de mensen die hem behandeld hebben dat enigzins kunnen weten, waarschijnlijk....
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:32:00 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53977545
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat laatste kan wel, dat eerste: mwoch, dacht-ut-niethoor.
Tenminste, dat is de ervaring die ik heb. Het is ongeneeslijk.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:32:49 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53977563
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.
Waarom? Heb je het idee als je het verhaal leest dat ik met zijn opvattingen sympathiseer?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:33:51 #60
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53977575
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom? Heb je het idee als je het verhaal leest dat ik met zijn opvattingen sympathiseer?
Niet echt, maar je toont er wel een beetje begrip voor. Dat kwam zo over, maarja misschien ben ik maar een domme boerenlul die niet kan lezen.
pi_53977636
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik mag het niet zeggen maar doe het toch, ik mag hopen dat jij eens de onrust en chaos in jouw hoofd krijgt die zo'n persoon kan ervaren.
Ik ben geen schizofreen, maar weet een klein beetje wat onrust in het hoofd kan zijn en dat is PIJNLIJK. Het kan zelfs zo pijnlijk zijn dat je de greep op de werkelijkheid verliest. En dat laatste is beangstigend en kan voor iemand die dat ervaart weer een trigger zijn om zich nog slechter te voelen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:39:22 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53977657
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is druk in het hoofd van schizofrene mannen. Dat heb ik geprobeerd weer te geven.
Nope. No fucking way. Als de psychedelische wereld ook maar een beetje lijkt op de wereld van schizofrenen, dan is het *vreemd* in het hoofd van schizofrenen. Omdat ze rare associaties maken, en de wereld in een raar keurslijf willen gieten. En die associaties gaan inderdaad heel snel, op onbewust niveau. Maar in het hoofd van een schizofrene meneer of mevrouw is 'druk' niet het juiste woord. Eerder 'snel'.

ADHD'ers, die hebben een druk hoofd.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:42:41 #63
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53977713
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:39 schreef gronk het volgende:

[..]

Nope. No fucking way. Als de psychedelische wereld ook maar een beetje lijkt op de wereld van schizofrenen, dan is het *vreemd* in het hoofd van schizofrenen. Omdat ze rare associaties maken, en de wereld in een raar keurslijf willen gieten. En die associaties gaan inderdaad heel snel, op onbewust niveau. Maar in het hoofd van een schizofrene meneer of mevrouw is 'druk' niet het juiste woord. Eerder 'snel'.

ADHD'ers, die hebben een druk hoofd.
Wellicht was "druk" niet de goede omschrijving.
Schizofrenie is niet als het nemen van psychedelica, maar toch: vind je mijn verhaal enigszins een schizofrene sfeer ademen?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:44:59 #64
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_53977759
Mooi Stuk!! je hebt echt talent!
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:50:18 #65
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53977854
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:

vind je mijn verhaal enigszins een schizofrene sfeer ademen?
Die sfeer zit er zeker wel aardig in. Ik zou niet weten hoe je 't beter zou kunnen krijgen.
pi_53977860
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:38 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik mag het niet zeggen maar doe het toch, ik mag hopen dat jij eens de onrust en chaos in jouw hoofd krijgt die zo'n persoon kan ervaren.
Ik ben geen schizofreen, maar weet een klein beetje wat onrust in het hoofd kan zijn en dat is PIJNLIJK. Het kan zelfs zo pijnlijk zijn dat je de greep op de werkelijkheid verliest. En dat laatste is beangstigend en kan voor iemand die dat ervaart weer een trigger zijn om zich nog slechter te voelen.
Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:52:46 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53977905
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.
Uhmmm...volgens mij begrijp ik uit zijn signature dat hij HFA is. Dus hij is zelf ook autist, tenmisnte dat denk ik dan...
pi_53977928
Waarom worden moorden en andere misdaden altijd goed gepraat met psychologische afwijkingen? Tuurlijk is die man ziek, net als al die andere moordenaars, verkrachters etc. Anders doe je zoiets niet! Ik snap de term ontoerekeningvatbaar ook niet, iemand die een ander vermoord of dat probeert, heeft sowieso een steekje loszitten. En hoe je het wil noemen maakt mij niet uit. Ben blij dat ie dood is, als ie nog zou leven, had hij waarschijnlijk toch niet lang in de cel hoeven zitten, want ja, hij is immers ontoerekeningsvatbaar.

Wat mij betreft worden mensen die een potentie hebben om zoiets te doen bij voorbaat al vastgezet. Dan noemen we het een inrichting, das waarschijnlijk maatschappelijk beter geaccepteerd dan gevangenis, maar zulke mensen horen niet op straat!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:54:15 #69
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53977930
R&P-topic alert. Pas op hoor, want ik ga krassen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:54:31 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53977936
quote:

[..]

Ten eerste, ik zou autisme niet met schizofrenie willen vergelijken.
Ten tweede zegt niemand dat het daarmee gerechtvaardigd is.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:00:21 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53978036
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:54 schreef Schuifpui het volgende:
bla
De hulpverlening heeft in de allereerste plaats gefaald. Hij was duidelijk ontoerekeningsvatbaar, en toch werd hij niet overgeplaatst naar de gesloten inrichting en zelfs ontslagen! Hij heeft ook bijna twee jaar op een wachtlijst gestaan. De familie was daar ook verbijsterd over.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:02:07 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53978068
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:44 schreef spanishgirl het volgende:
Mooi Stuk!! je hebt echt talent!
Dank je.
Als het stilistisch beviel wilde ik dit vaker gaan doen, verhaaltjes op FOK plempen.
pi_53978204
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wellicht was "druk" niet de goede omschrijving.
Schizofrenie is niet als het nemen van psychedelica, maar toch: vind je mijn verhaal enigszins een schizofrene sfeer ademen?
Eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het toch wat te coherent, en wat te weinig angstig.
En het perspectief is eerder dat van een intellectuele, welbespraakte 'schizofreen', en dat beeld heb ik niet helemaal/helemaal niet van Bilal B.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_53978331
quote:

[..]

Joh, waarom denk jij dat ik weet wat chaos en drukte is

Maar ik denk dat het niet te vergelijken is met de drukte en chaos die wij autisten in ons hoofd kunnen voelen cq ervaren. Ik ben 1 keer dusdanig chaotisch en druk ik mijn hoofd geweest dat ik heel even de greep op de werkelijkheid verloor, en ik kan wel zeggen dat ik dat NOOIT meer wil meemaken toen ik eenmaal besefte wat er gebeurt was.

Ik wil en kan mij niet inleven in het hoofd van een schizofreen, maar vind het reuze interessant om te leren begrijpen hoe het proces zich afspeelt in hun hoofd.
pi_53978343
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:52 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Uhmmm...volgens mij begrijp ik uit zijn signature dat hij HFA is. Dus hij is zelf ook autist, tenmisnte dat denk ik dan...
Jij bent slim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')