Doe s niet zo idioot... Dat soort achterlijke replies doe je maar in KLB of zo. Lees het of lees het niet, klaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:12 schreef Mopst3r het volgende:
SAMENVATTING?
Het staat op mijn verlanglijstje. Mag ik hem van je lenen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:39 schreef SCH het volgende:
Uitroepteken. Amen.
Ken je het boek van Arjan Erkel over Samir?
Tuurlijk, heb het bijna uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het staat op mijn verlanglijstje. Mag ik hem van je lenen?
Ach gut, de voorhoede van de 'ik kijk niet verder dan mijn neus lang is vanuit mijn onderbuik'- brigade is ook gearriveerd...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een requiem voor dat stuk stront?
Je lijkt die stadsdeelwerker wel. Die ging ook slijmen bij de ouders van dat uitschot, in plaats van hen eens vierkant de waarheid te zeggen over hun (gebrek aan) opvoeding.
Misschien helpt het als je eerste eens een gedegen onderzoek doet naar schizofrenie voordat je dit soort kolder spuit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Public_NME het volgende:
Ik vind dit een beetje verheerlijking van Bilal S, terwijl het gewoon een doorgedraaide schizo was. Zijn daden zijn niet goed te keuren, ook niet met die (drog)redenen in het stuk van TS. Bilal heeft het enige terechte lot ondergaan, zijn eigen schuld.
...heb je het verhaal wel gelezen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Public_NME het volgende:
Ik vind dit een beetje verheerlijking van Bilal S, terwijl het gewoon een doorgedraaide schizo was. Zijn daden zijn niet goed te keuren, ook niet met die (drog)redenen in het stuk van TS. Bilal heeft het enige terechte lot ondergaan, zijn eigen schuld.
Wat dan? Moeten we "meneer" Bajaka nu ook maar meteen een lintje toekennen ofzo?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ach gut, de voorhoede van de 'ik kijk niet verder dan mijn neus lang is vanuit mijn onderbuik'- brigade is ook gearriveerd...
Je had het ook even kunnen lezenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Public_NME het volgende:
Ja, ik vat het wel zo op. Zo'n stuk schrijven over zo'n knul, tussen de regels door heb ik het gevoel dat je begrip voor zijn actie hebt. Ook al is hij schizo, en ook al heeft hij extreme denkbeelden, dat is geen excuus voor zo'n actie. Punt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
...heb je het verhaal wel gelezen?
Verheerlijking
Ja, hij kan er ook wat aan doen dat hij schizofreen is. Tuurlijk, tuurlijk. Ga toch weg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wat dan? Moeten we "meneer" Bajaka nu ook maar meteen een lintje toekennen ofzo?
Ach guttekes, hij heeft een moeilijke jeugd gehad... So f*cking WHAT? Ik heb het ook niet altijd gemakkelijk gehad, maar ik steek geen agenten neer of haal andere rottigheid uit.
Niet om met hem te vergelijken, maar vind je ook dat Louis de Bernieres begrip toont voor Mussolini als hij in zijn boek Kapitein Corelli's Mandoline schrijft vanuit de psyche van Mussolini?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, ik vat het wel zo op. Zo'n stuk schrijven over zo'n knul, tussen de regels door heb ik het gevoel dat je begrip voor zijn actie hebt. Ook al is hij schizo, en ook al heeft hij extreme denkbeelden, dat is geen excuus voor zo'n actie. Punt.
Overigens schrijf ik helemaal niets over externe moeilijkheden in zijn jeugd, dus waar-ie dat vandaan heeft is me een raadsel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, hij kan er ook wat aan doen dat hij schizofreen is. Tuurlijk, tuurlijk. Ga toch weg.
Nee dat zeg ik niet. Maar jij wil zijn hele waslijst aan misdaded ophangen aan psyschoses?!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, hij kan er ook wat aan doen dat hij schizofreen is. Tuurlijk, tuurlijk. Ga toch weg.
Veel? Veel woorden, veel tekst?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is dit niet een beetje veel eer voor een bijna-moordenaar die 2 agenten neerstak?
Oh, en omdat iemand "schizofreen" is, is het gerechtvaardigd om mensen overhoop te steken? Ga zelf een eind weg, wil je?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Psychoses, waanopvattingen, slechte invloeden, natuurlijk. Waaraan anders?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:06 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Maar jij wil zijn hele waslijst aan misdaded ophangen aan psyschoses?!
Je laat duidelijk merken dat je geen snars weet over schizofrenie. Ga je eerst inlezen en kom dan terug en probeer intelligent te discussieren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:06 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Maar jij wil zijn hele waslijst aan misdaded ophangen aan psyschoses?!
Sorry, in dat soort lectuur heb ik me niet verdiept. Ik verdiep me meer in andere literatuur, maar dat is niet van toepassing op dit topic...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet om met hem te vergelijken, maar vind je ook dat Louis de Bernieres begrip toont voor Mussolini als hij in zijn boek Kapitein Corelli's Mandoline schrijft vanuit de psyche van Mussolini?
Dat blijkt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Sorry, in dat soort lectuur heb ik me niet verdiept. Ik verdiep me meer in andere literatuur, maar dat is niet van toepassing op dit topic...
Nee, dat schrijf jij niet, maar dat is vaak het eerste wat ter verdediging wordt geroepen. Nu hoeft dat gelukkig niet meer, want dooien hoef je niet te berechten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Overigens schrijf ik helemaal niets over externe moeilijkheden in zijn jeugd, dus waar-ie dat vandaan heeft is me een raadsel.
Ik zou ook niet willen dat schizofrenen los op straat rondlopen. Maar da's een ander verhaal, en daarom hoeven ze nog niet dood.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:02 schreef Public_NME het volgende:
Het stelt me gerust dat hij niet meer onder ons is, ik zou toch niet willen dat hij los op straat loopt.
Waarom kom je er dan mee in dit topic, en niet in de 10.000 POL/NWS/KLB-topics over Bilal B.?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, dat schrijf jij niet, maar dat is vaak het eerste wat ter verdediging wordt geroepen. Nu hoeft dat gelukkig niet meer, want dooien hoef je niet te berechten.
Omdat er, zoals je zegt, al genoeg/teveel topics over 'm zijn. Maar gewoon het kopje "requiem" schiet me even in 't verkeerde keelgat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom kom je er dan mee in dit topic, en niet in de 10.000 POL/NWS/KLB-topics over Bilal B.?
Sorry, wat ontzettend makkelijk om dit af te schuiven op een mentale ziekte. Tuurlijk was er wat mis met die jongen, maar ik vind het heel erg makkelijk om dit zo af te schuiven. Waarom doen al die andere patiënten met deze ziekte het dan niet? Zouden statistisch gezien toch meer mensen moeten zijn...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je laat duidelijk merken dat je geen snars weet over schizofrenie. Ga je eerst inlezen en kom dan terug en probeer intelligent te discussieren.
Gewoon, dit topic. Bilal is was een 13 in een dozijn crimineel met een steekje los die dood is geschoten door 2 door hem aangevallen agenten. Waarom open je überhaupt een topic voor zo'n wegwerpartikel?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Veel? Veel woorden, veel tekst?
Hoe bedoel je? Het aantal toetsaanslagen is niets vergeleken bij het aantal letters dat op FOK al is vergoten over Bilal B.
"Requiem" betekent niet "bewondering", "apologie", of zelfs maar "gelukwensing."quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Omdat er, zoals je zegt, al genoeg/teveel topics over 'm zijn. Maar gewoon het kopje "requiem" schiet me even in 't verkeerde keelgat.
Okee, de agenten zijn niet dood, gelukkig, maar stel nu eens dat dat wel het geval was. Had je dan ook een requiem over 'm geschreven of liever over de agenten?
Dat dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:53 schreef Floripas het volgende:
Verdrinken in een ondiepe plas
Requiem voor Bilal B.
Ik kan het niet volgen helaas, veel te druk.
Kul. Er zijn vele vormen van schizofrenie. De ene schizofreen is nauwelijks als zodanig herkenbaar, de ander is een textbook case. En alle gradaties daar tussenin.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:14 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Sorry, wat ontzettend makkelijk om dit af te schuiven op een mentale ziekte. Tuurlijk was er wat mis met die jongen, maar ik vind het heel erg makkelijk om dit zo af te schuiven. Waarom doen al die andere patiënten met deze ziekte het dan niet? Zouden statistisch gezien toch meer mensen moeten zijn...
Die jongen was gewoon evil en de combinatie met die ziekte maakte een gevaarlijke combinatie.
Dat zeg ik toch ook niet? Het blijkt dat deze jongen potentie heeft gehad om moorden te plegen, dus dan mag hij niet vrij rond lopen. Die politieagent schoot hem niet zonder aanleiding dood ofzo hoor. En dan al die buurtbewoners op tv zeggen dat ze het gek vonden dat ze hem hadden doodgeschoten. Leef ik in een omgekeerde wereld ofzo?!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik zou ook niet willen dat schizofrenen los op straat rondlopen. Maar da's een ander verhaal, en daarom hoeven ze nog niet dood.![]()
Schizofrenen zijn heel erg vaak heel gewelddadig, en zitten dan ook buitengewoon vaak in de gevangenis of in TBS.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:14 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Sorry, wat ontzettend makkelijk om dit af te schuiven op een mentale ziekte. Tuurlijk was er wat mis met die jongen, maar ik vind het heel erg makkelijk om dit zo af te schuiven. Waarom doen al die andere patiënten met deze ziekte het dan niet? Zouden statistisch gezien toch meer mensen moeten zijn...
Die jongen was gewoon evil en de combinatie met die ziekte maakte een gevaarlijke combinatie.
Wat heeft dat te maken met mijn verhaal?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Het blijkt dat deze jongen potentie heeft gehad om moorden te plegen, dus dan mag hij niet vrij rond lopen. Die politieagent schoot hem niet zonder aanleiding dood ofzo hoor. En dan al die buurtbewoners op tv zeggen dat ze het gek vonden dat ze hem hadden doodgeschoten. Leef ik in een omgekeerde wereld ofzo?!![]()
Tuurlijk, elke schizo is hetzelfdequote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Het blijkt dat deze jongen potentie heeft gehad om moorden te plegen, dus dan mag hij niet vrij rond lopen. Die politieagent schoot hem niet zonder aanleiding dood ofzo hoor. En dan al die buurtbewoners op tv zeggen dat ze het gek vonden dat ze hem hadden doodgeschoten. Leef ik in een omgekeerde wereld ofzo?!![]()
Dat begrijp ik, maar aangezien het in mijn hoofd ook enorm druk is kan ik zo'n tekst simpelweg niet verwerken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is druk in het hoofd van schizofrene mannen. Dat heb ik geprobeerd weer te geven.
Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Requiem" betekent niet "bewondering", "apologie", of zelfs maar "gelukwensing."
Het betekent rust. Rust in zijn schizofrene hoofd. Het is geen waarde-woord.
Jij doet aan generalisatie, ik niet. Ik had het specifiek over Bilal B, wat gewoon een gevaar voor de samenleving is/was. Dan hoor je niet op straat.quote:
Jij vraagt het jezelf wel afquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:23 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jij doet aan generalisatie, ik niet. Ik had het specifiek over Bilal B, wat gewoon een gevaar voor de samenleving is/was. Dan hoor je niet op straat.
En Floril; was een reactie op deze user, niet op jou.
En daar refereerde ik naar.quote:Waarom doen al die andere patiënten met deze ziekte het dan niet?
Dat was mijn vraag aan jullie ja...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:24 schreef Juup© het volgende:
[..]
Jij vraagt het jezelf wel af
[..]
En daar refereerde ik naar.
Dat laatste kan wel, dat eerste: mwoch, dacht-ut-niethoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Schizofrenen zijn heel erg vaak heel gewelddadig, en zitten dan ook buitengewoon vaak in de gevangenis of in TBS.
Geen idee, ik ken er geen, ik heb er ook nog nooit een ontmoet. Wellicht is het zoiets als kleurenblindheid, en komt het veel vaker voor bij mannen dan bij vrouwen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar aangezien het in mijn hoofd ook enorm druk is kan ik zo'n tekst simpelweg niet verwerken.
En hoe zit het schizo vrouwen, is het in hun hoofd niet druk?
Ik kan daar helaas geen antwoord op geven, maar misschien is zijn "verleden" ook wel gelinkt aan zijn schizofrenie? Misschien is hij daarom geen "lieverdje"geweest. Waarschijnlijk zullen alleen de mensen die hem behandeld hebben dat enigzins kunnen weten, waarschijnlijk....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag aan jullie ja...
Maarja, ik vind het een beetje raar om schizofrenie als verzachtigende omstandigheid te zien. Die jongen had zoveel dingen op zijn kerfstok, ik geloof gewoon niet dat het alleen maar met schizofrenie te maken heeft.
Tenminste, dat is de ervaring die ik heb. Het is ongeneeslijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat laatste kan wel, dat eerste: mwoch, dacht-ut-niethoor.
Waarom? Heb je het idee als je het verhaal leest dat ik met zijn opvattingen sympathiseer?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.
Niet echt, maar je toont er wel een beetje begrip voor. Dat kwam zo over, maarja misschien ben ik maar een domme boerenlul die niet kan lezen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Heb je het idee als je het verhaal leest dat ik met zijn opvattingen sympathiseer?
Ik mag het niet zeggen maar doe het toch, ik mag hopen dat jij eens de onrust en chaos in jouw hoofd krijgt die zo'n persoon kan ervaren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, maar zo komt het wel over. En als ik even heel eerlijk en vrij mag reageren (hoewel ik 't niet geloof, want dood is dood) hoop ik eerder dat-ie tot het einde der tijden onrust en chaos in z'n rotkop heeft.
Nope. No fucking way. Als de psychedelische wereld ook maar een beetje lijkt op de wereld van schizofrenen, dan is het *vreemd* in het hoofd van schizofrenen. Omdat ze rare associaties maken, en de wereld in een raar keurslijf willen gieten. En die associaties gaan inderdaad heel snel, op onbewust niveau. Maar in het hoofd van een schizofrene meneer of mevrouw is 'druk' niet het juiste woord. Eerder 'snel'.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is druk in het hoofd van schizofrene mannen. Dat heb ik geprobeerd weer te geven.
Wellicht was "druk" niet de goede omschrijving.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Nope. No fucking way. Als de psychedelische wereld ook maar een beetje lijkt op de wereld van schizofrenen, dan is het *vreemd* in het hoofd van schizofrenen. Omdat ze rare associaties maken, en de wereld in een raar keurslijf willen gieten. En die associaties gaan inderdaad heel snel, op onbewust niveau. Maar in het hoofd van een schizofrene meneer of mevrouw is 'druk' niet het juiste woord. Eerder 'snel'.
ADHD'ers, die hebben een druk hoofd.
Die sfeer zit er zeker wel aardig in.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:
vind je mijn verhaal enigszins een schizofrene sfeer ademen?
Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:38 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik mag het niet zeggen maar doe het toch, ik mag hopen dat jij eens de onrust en chaos in jouw hoofd krijgt die zo'n persoon kan ervaren.
Ik ben geen schizofreen, maar weet een klein beetje wat onrust in het hoofd kan zijn en dat is PIJNLIJK. Het kan zelfs zo pijnlijk zijn dat je de greep op de werkelijkheid verliest. En dat laatste is beangstigend en kan voor iemand die dat ervaart weer een trigger zijn om zich nog slechter te voelen.
Uhmmm...volgens mij begrijp ik uit zijn signature dat hij HFA is. Dus hij is zelf ook autist, tenmisnte dat denk ik dan...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.
Ten eerste, ik zou autisme niet met schizofrenie willen vergelijken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wel eens van autisme gehoord? Nou, dat heb ik dus. Spreek dus niet van "drukte in je hoofd" want dat ken ik al. En toch ga ik geen agenten proberen te doden.
De hulpverlening heeft in de allereerste plaats gefaald. Hij was duidelijk ontoerekeningsvatbaar, en toch werd hij niet overgeplaatst naar de gesloten inrichting en zelfs ontslagen! Hij heeft ook bijna twee jaar op een wachtlijst gestaan. De familie was daar ook verbijsterd over.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:54 schreef Schuifpui het volgende:
bla
Eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het toch wat te coherent, en wat te weinig angstig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wellicht was "druk" niet de goede omschrijving.
Schizofrenie is niet als het nemen van psychedelica, maar toch: vind je mijn verhaal enigszins een schizofrene sfeer ademen?
Joh, waarom denk jij dat ik weet wat chaos en drukte isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Jij bent slimquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Uhmmm...volgens mij begrijp ik uit zijn signature dat hij HFA is. Dus hij is zelf ook autist, tenmisnte dat denk ik dan...
Wat weet jij dan over Bilal B. om dat beeld te kunnen vormen? Wat in de media is geweest?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het toch wat te coherent, en wat te weinig angstig.
En het perspectief is eerder dat van een intellectuele, welbespraakte 'schizofreen', en dat beeld heb ik niet helemaal/helemaal niet van Bilal B.
Ik kon het wel nog meer stream of conscious maken, maar dat had dan twee effecten gehad:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het toch wat te coherent, en wat te weinig angstig.
En het perspectief is eerder dat van een intellectuele, welbespraakte 'schizofreen', en dat beeld heb ik niet helemaal/helemaal niet van Bilal B.
Tof plan!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank je.![]()
Als het stilistisch beviel wilde ik dit vaker gaan doen, verhaaltjes op FOK plempen.
Graag.. keep me posted...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank je.![]()
Als het stilistisch beviel wilde ik dit vaker gaan doen, verhaaltjes op FOK plempen.
Dank jequote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:35 schreef Poeke het volgende:
Slik... wat een goed verhaal... je hebt overduidelijk talent.
Nee, in het geheel niet, ik ben zo blank en seculier en Nederlands als ze maar komen. Maar zo diep islamitisch is het niet. De meeste metaforen zijn Calvinistisch.quote:Mag ik vragen hoe je die inside informatie kent qua de islam e.d.? Ben je zelf gelovig?
You fooled me... ik dacht dat ik regelrecht in het brein van een moslimterrorist was terecht gekomen...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank je![]()
[..]
Nee, in het geheel niet, ik ben zo blank en seculier en Nederlands als ze maar komen. Maar zo diep islamitisch is het niet. De meeste metaforen zijn Calvinistisch.![]()
Nope. En ik heb ook helemaal niks met moslimsterroristen, behalve een diepe fascinatie voor afwijkende geesten in het algemeen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:42 schreef Poeke het volgende:
[..]
You fooled me... ik dacht dat ik regelrecht in het brein van een moslimterrorist was terecht gekomen...
Doe je een opleiding in deze richting? Zo niet, begin maar![]()
Dat zit jij op Fok! goedquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nope. En ik heb ook helemaal niks met moslimsterroristen, behalve een diepe fascinatie voor afwijkende geesten in het algemeen.
Hier ben ik het wel mee eensquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is dit niet een beetje veel eer voor een bijna-moordenaar die 2 agenten neerstak?
Wat wil je hier mee zeggen? De wet geldt ook voor deze vent.. Vind het maar triest geleuter.. Wat wil je er aan doen. Aanpakken die slecht Nederlands sprekende al-qaeda wannabees die de hele randstad terroriseren...goh, toevallig was het weer een marokkaan.. toevallig uiteraard..had net zo goed een Limburger kunnen zijn hequote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:49 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens vind ik het besides the point om te delibereren over de vraag of Belial dit daadwerkelijk gedacht heeft, intellectuele Marokkaan of niet; hij zou het hebben kunnen denken. Wat ik interessanter vind is dat uit de texten op Fok! die rondom deze tragedie tot nu toe zijn verschenen (en sommige van die texten zijn werkelijk van een mensonterend gehalte), blijkt dat de ontmenselijking van Marokkanen al een behoorlijke vlucht heeft genomen. Dit is wrs één der eerste texten op Fok! waarbij de auteur moeite heeft gedaan om zich te verplaatsen in de positie van Belial, schizofreen, dader én slachtoffer, en hem als mens ziet...
Wat ik dus probeerde duidelijk te maken. Floripas probeerde zich te verdiepen in een mens, in deze uiterst tragische gebeurtenis, zonder meer voor de agenten, maar ook voor deze persoon. Jij ziet hem als een categorie.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:14 schreef 1603 het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee zeggen? De wet geldt ook voor deze vent.. Vind het maar triest geleuter.. Wat wil je er aan doen. Aanpakken die slecht Nederlands sprekende al-qaeda wannabees die de hele randstad terroriseren...goh, toevallig was het weer een marokkaan.. toevallig uiteraard..had net zo goed een Limburger kunnen zijn heer past hier eigenlijk maar één goede reactie
[ afbeelding ]
.....![]()
ja, onder het kopje 'tuig'. Maar jij kunt je wel verdiepen in wat er omging in die man, maar wat wil je er mee bereiken.. Dat het niet nog een keer gebeurt? illusie.. Gekken zijn er overal en laat het nou toevallig net deze marokkaan zijn.. ahum..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik dus probeerde duidelijk te maken. Floripas probeerde zich te verdiepen in een mens, in deze uiterst tragische gebeurtenis, zonder meer voor de agenten, maar ook voor deze persoon. Jij ziet hem als een categorie.
Nou wat mij opviel is de ontmenselijking van de Marokkaan, dus niet alleen de term 'tuig'. Bij tuig denk je nog dat iemand het onder 'eigenverantwoordelijkheid' zelf doet. Bij die Belial bestaat tenminste het vermoeden van ontoerekeningsvatbaarheid. Maar Belial werd gekoppeld aan tuig en werd zo toerekeningsvatbaar gesteld, zoals gewoonlijk bij tuig. OP gaat echter in op het complex van het idee dat die Belial idd ontoerekeningsvatbaar is. Hij is dan geen categorie meer behorend bij de omschrijving Marokkaan=tuig, maar bij de omschrijving van een sterk gestoord individu.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:53 schreef 1603 het volgende:
[..]
ja, onder het kopje 'tuig'. Maar jij kunt je wel verdiepen in wat er omging in die man, maar wat wil je er mee bereiken.. Dat het niet nog een keer gebeurt? illusie.. Gekken zijn er overal en laat het nou toevallig net deze marokkaan zijn.. ahum..
sorry, maar ik voel alleen mee met de agenten in kwestie.. 'ze deden hun werk' om het zomaar even te zeggen. Jij zet die bilal ook als een slachtoffer neer. Niks is een excuus, als je over psychische aandoeningen wilt praten verdient dit een kickje naar Psychologie...ontoerekeningsvatbaar of niet..leuk als het voor de rechtbank komt, maar als je zo wordt belaagd dan ga je niet vragen of meneer misschien even op wil houden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou wat mij opviel is de ontmenselijking van de Marokkaan, dus niet alleen de term 'tuig'. Bij tuig denk je nog dat iemand het onder 'eigenverantwoordelijkheid' zelf doet. Bij die Belial bestaat tenminste het vermoeden van ontoerekeningsvatbaarheid. Maar Belial werd gekoppeld aan tuig en werd zo toerekeningsvatbaar gesteld, zoals gewoonlijk bij tuig. OP gaat echter in op het complex van het idee dat die Belial idd ontoerekeningsvatbaar is. Hij is dan geen categorie meer behorend bij de omschrijving Marokkaan=tuig, maar bij de omschrijving van een sterk gestoord individu.
Uiteraard, niet, ik stel het recht op zelfverdediging niet terdiscussie, geenszins zelfs.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:11 schreef 1603 het volgende:
[..]
sorry, maar ik voel alleen mee met de agenten in kwestie.. 'ze deden hun werk' om het zomaar even te zeggen. Jij zet die bilal ook als een slachtoffer neer. Niks is een excuus, als je over psychische aandoeningen wilt praten verdient dit een kickje naar Psychologie...ontoerekeningsvatbaar of niet..leuk als het voor de rechtbank komt, maar als je zo wordt belaagd dan ga je niet vragen of meneer misschien even op wil houden.
Ja, en die verbinding tussen marokkaan=tuig valt te billijken, maar tussen Marokkaan en een schizofreen en dan weer tuig en dan weer ze moeten er uit?quote:En ik vind het toch niet echt meer toeval dat het een marokkaan is. Negatieve beeldvorming? Als zelfs de linkse media dit probleem niet eens meer kunnen ontkennen, dan is er toch echt iets mis bij die lui..
Niet generaliseren vrouwke, ik zie dat niet dus val niet onder iedereen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef Floripas het volgende:
Waarom ziet iedereen de OP als politiek tractaat?
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een requiem voor dat stuk stront?
Je lijkt die stadsdeelwerker wel. Die ging ook slijmen bij de ouders van dat uitschot, in plaats van hen eens vierkant de waarheid te zeggen over hun (gebrek aan) opvoeding.
Jeweettoch, marokkanen zijn tuig, links is slecht, duh polutiek naait ons allemaal, vrouwen kunnen niet deugen, en onze sterke man zal aan dit alles een einde maken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef Floripas het volgende:
Waarom ziet iedereen de OP als politiek tractaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |