Wat dacht je van het absurde selectiebeleid van San Marco?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
Wat het precies is, weet ik ook niet. Maar het is een feit dat er op Marco van Basten véél meer kritiek is, dan op zijn voorgangers. Zijn bondscoaches als Guus Hiddink, Louis van Gaal en Dick Advocaat in het verleden weleens massaal uitgefloten? Werden er bij die drie bondscoaches namen gescandeerd van potentiële opvolgers? Waar ligt het aan dat Van Basten veel meer kritiek te verduren krijgt? Dat terwijl hij eigenlijk een favoriet van het volk was, gezien zijn voetbalverleden. Wat is de reden dat Van Basten veel meer tegenstanders heeft?
Beweer jij nu indirect dat Maduro en Emanuelson niet minstens twee klassen beter zijn dan v. Bommel en de Cler???quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat dacht je van het absurde selectiebeleid van San Marco?
Een bepaalde voorkeur voor spelers van een team dat geen CL haalde, kan toch niet ontkend worden.
Zo slecht vond ik het De Zeeuw niet doen hoor.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat dacht je van het absurde selectiebeleid van San Marco?
Een bepaalde voorkeur voor spelers van een team dat geen CL haalde, kan toch niet ontkend worden.
Alsof de Haan de enige optie is... Ik zie het helemaal niet zo zitten in opa de Haan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:34 schreef WhiteLightning het volgende:
79%: De Haan betere bondscoach dan Van Basten
AMSTERDAM - De reputatie van Marco van Basten lijkt af te brokkelen. De roep van het Oranje-legioen om Foppe de Haan, tijdens het duel met Slovenië, wordt nog maar eens onderstreept door de bezoekers van Telesport.nl. Maar liefst 79 procent vindt dat 'De Haan een betere bondscoach is dan Van Basten.'
oei
Twijfel je nog aan zijn kwaliteiten? Hij is een teambuilder pur sang. Een beetje als wat Klinsmann voor en tijdens het WK vorig jaar deed.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:23 schreef Longmen het volgende:
[..]
Alsof de Haan de enige optie is... Ik zie het helemaal niet zo zitten in opa de Haan.![]()
Dick Advocaat is compleet afgemaakt in de media na de ongelukkige Robben wissel en Louis was ook niet erg populair na de uitschakeling van het Nederlands elftal. Van jouw rijtje was vooral Guus Hiddink een populaire bondscoach.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
Wat het precies is, weet ik ook niet. Maar het is een feit dat er op Marco van Basten véél meer kritiek is, dan op zijn voorgangers. Zijn bondscoaches als Guus Hiddink, Louis van Gaal en Dick Advocaat in het verleden weleens massaal uitgefloten? Werden er bij die drie bondscoaches namen gescandeerd van potentiële opvolgers? Waar ligt het aan dat Van Basten veel meer kritiek te verduren krijgt? Dat terwijl hij eigenlijk een favoriet van het volk was, gezien zijn voetbalverleden. Wat is de reden dat Van Basten veel meer tegenstanders heeft?
Emanuelson heeft zeker potentie, maar hij maakt IMHO nog te veel fouten, om op het hoogste niveau te mogen acteren.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Beweer jij nu indirect dat Maduro en Emanuelson niet minstens twee klassen beter zijn dan v. Bommel en de Cler???![]()
Het was eigenlijk sarcastisch bedoelt, maar okquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Emanuelson heeft zeker potentie, maar hij maakt IMHO nog te veel fouten, om op het hoogste niveau te mogen acteren.
Voor een linksback moet de nadruk toch echt op de verdedigende kwaliteiten liggen.
En dat een Maduro na zo' n 4 wedstijden in ajax 1, bij het NL-elftal kwam was natuurlijk een gotspe.
En over van Bommel ehb ik het helemaal niet gehad. Dat is een gepasseerd station.
Advocaat kreeg doodsbedreigingen (zelfs van Jan Mulder, remember) vanwege een vreemde wissel, van Basten krijgt een fluitconcertje na een dikke 3 jaar vol ronduit kutwedstrijden...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
Wat het precies is, weet ik ook niet. Maar het is een feit dat er op Marco van Basten véél meer kritiek is, dan op zijn voorgangers. Zijn bondscoaches als Guus Hiddink, Louis van Gaal en Dick Advocaat in het verleden weleens massaal uitgefloten?
Ik kan me nog herinneren dat jij toen een behoorlijk grappige weekend-miljonairs photoshop in elkaar had gegooid.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:57 schreef kastanova het volgende:
[..]
Advocaat kreeg doodsbedreigingen (zelfs van Jan Mulder, remember) vanwege een vreemde wissel, van Basten krijgt een fluitconcertje na een dikke 3 jaar vol ronduit kutwedstrijden...
Dus ga nou niet de Marco-heeft-het-maar-zwaar huilie uithangen.
Dat bedoel ik... Zelfs Nova wilde me destijds in de uitzending laten uitleggen waarom Advocaat zo'n incapabele coach wasquote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat jij toen een behoorlijk grappige weekend-miljonairs photoshop in elkaar had gegooid.
In plaats van dat er dan serieuze media zich mee erbezig hielden ... niemand die wilde horen dat een weergaloze Robben ook verder in het toernooi nog van waarde zou kunnen zijn (lichte blessure) en dat een wedstrijd niet altijd zo omdraait als je zo best bent gestart. Het was niet de wissel, het was de opgelopen frustratie.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:03 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dick Advocaat is compleet afgemaakt in de media na de ongelukkige Robben wissel en Louis was ook niet erg populair na de uitschakeling van het Nederlands elftal. Van jouw rijtje was vooral Guus Hiddink een populaire bondscoach.
Men zegt het, ik denk wel dat er wat in zit. Maar het jonge oranje is wel erg gehypt en groter gemaakt door de media. Ik moet Foppe het nog maar zien doen, onder grote druk. Heb altijd het gevoel dat hij daar niet zo goed mee om kan gaan. Beetje een man voor de luwte ofzo.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Twijfel je nog aan zijn kwaliteiten? Hij is een teambuilder pur sang. Een beetje als wat Klinsmann voor en tijdens het WK vorig jaar deed.
Natuurlijk is Jong Oranje wel anders dan de hoofdmacht, maar ik denk dat Foppe dat ook aan kan.
Sorry hoor, maar de media is nu ook tegen van Basten. Ik hoor en lees weinig positiefs meer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:30 schreef okee6 het volgende:
Tegen Albanië 3 schorsingen opgelopen, tegen Roemenië 3 schorsingen opgelopen, tegen Slovenië 3 blessures opgelopen. Het ergert het publiek alleen meer, ook daar de pers het voor zoete koek slikt.
De media zijn geen partij, onafhankelijk en neutraal immers, ik heb het over feiten (schorsingen, blessures, keuzes) Misschien is dát wel het probleem, dat de bond de situatie niet serieus kan interpreteren en zodoende geen maatregelen kan nemen. Voor zover de machtsbasis dat toelaat, uiteraard. MvB assistentquote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:37 schreef Longmen het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de media is nu ook tegen van Basten. Ik hoor en lees weinig positiefs meer.
Groot gelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spandoek van Roemenië suppoerters tegen Nederland..
quote:Ergernis na hoonaanval van publiek
Door SJOERD MOSSOU
EINDHOVEN - Veel meer dan het moeizame spel tegen Slovenië of de verrassende keuze voor 4-4-2, zal na woensdag het helse fluitconcert blijven hangen in het collectieve geheugen. Zelden was het Oranje-legioen zó dodelijk in zijn oordeel. Tot irritatie van spelers én bondscoach.
Het publiek dat doorgaans al bij de minste aanleiding een polonaise inzet, transformeerde woensdagavond in een cynische, klagende massa. Geen hoempapa-muziek of gezellige meezingers, maar een striemend fluitconcert viel Oranje ten deel na een 2-0 zege op Slovenië.
,,Als er op de televisie maar vaak genoeg geroepen wordt dat het allemaal niks is, krijg je vanzelf een sfeer als deze,’’ vindt Klaas Jan Huntelaar. ,,Daarom denk ik dat de media hier ook een grote rol in hebben gespeeld, zeker de praatprogramma’s.
Iedereen wil dat het even 5, 6-0 wordt, ook wij, maar zo makkelijk is dat niet. De ruimtes zijn klein, het is gewoon heel moeilijk voetballen. Dat zie je ook bij andere landen, niet alleen bij ons.’’
Marco van Basten begon zijn persconferentie nog kalmpjes. Ook hij had het liever anders gezien en ook hij vond dat de tweede helft ronduit slecht was geweest. ,,Het werd er allemaal niet beter op, ik begrijp dat het publiek daar teleurgesteld over was. Dat waren wij ook,’’ zei Van Basten. Maar hoe langer de bondscoach stilstond bij de reacties van het publiek, hoe meer venijn er in zijn woorden sloop. De man die doorgaans zo achteloos over kritiek heen lijkt te stappen, had plots het gif op de tong.
,,Toen we 2-0 maakten, had ik het gevoel dat sommige mensen stiekem een beetje teleurgesteld waren,’’ zei Van Basten.
,,Dat vond ik wel een vreemde gewaarwording. Wij (de technische staf, red.) zijn inmiddels wel wat gewend, wij krijgen er zo langzamerhand wel een beetje eelt op. Maar volgens mij verdienden de spelers dit niet. Het publiek zou die jongens wat meer in bescherming moeten nemen, vind ik.’’
De bondscoach illustreerde zijn gevoel met de hoon die Arjen Robben ten deel viel. ,,Die jongen raakt geblesseerd bij een actie en wordt vervolgens uitgefloten,’’ aldus Van Basten. ,,Dat vind ik typisch, vreemd. Het publiek ziet toch ook wat er gebeurt? Die mensen zien toch dat hij in volle sprint opeens niet meer verder kan? Maar misschien hadden wij daar vanuit de dug-out wat beter zicht op, dat zou natuurlijk kunnen.’’
Andersom namen de spelers het op voor hun coach. ,,Ik heb af en toe wel meegekregen wat er gezongen werd,’’ zei Wesley Sneijder, die na de bevrijdende 2-0 het juichen bewust achterwege liet en nukkig omdraaide.
,,Op een gegeven moment hoorde ik dat Van Basten ‘bang’ zou zijn. Terwijl we juist vol op de aanval speelden, we zijn volgens mij nog nooit zo aanvallend begonnen als gisteren. Maar wíj vulden dat na rust niet goed in, dat kan je de bondscoach niet kwalijk nemen. Bovendien vielen er met Van der Vaart en Van Persie al snel twee bepalende spelers weg. Zoiets heeft óók invloed op het spel.’’
Voor het eerst sinds zijn aanstelling wees Van Basten met nadruk op de afwezigen en geblesseerden. ,,Ik wil me daar niet achter verschuilen, maar volgens mij misten we gisteren een bijna compleet elftal,’’ zei de bondscoach.
,,Van der Sar, Van Bronckhorst, Melchiot, Van Nistelrooy, Mathijsen, De Jong, noem maar op. En tijdens de wedstrijd kwamen daar Van der Vaart, Van Persie en Robben nog bij. Als ik dan de reacties hoor, tsja. Een beetje realiteitszin zou geen kwaad kunnen, laat ik het zo zeggen.’’
Tussen de irritaties door, probeerden bondscoach en spelers een frontale botsing met het publiek te voorkomen. ,,Wij vragen de mensen om geduld,’’ zei Clarence Seedorf. ,,Natuurlijk is er ook wel begrip voor de teleurstelling. Naarmate het langer 1-0 bleef, groeide binnen het team ook het bewustzijn dat een goed resultaat het allerbelangrijkste was. Vanaf dat moment liep het niet meer. Maar positief is dat we gewonnen hebben én dat we dicht bij het EK zijn. Daar is het publiek ook heel blij mee, denk ik.’’
Huntelaar houdt hoop dat de sfeer omslaat zodra het EK nadert. ,,Richting zo’n toernooi zijn de verwachtingen vaak weer hooggespannen,’’ aldus de spits. ,,Hopelijk staat iedereen dan weer gewoon achter ons. Maar op dit moment zou wat meer positivisme op zijn plaats zijn, vind ik.’’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |