Ik verwacht ook niet een geoliede machine zoals bij een club, maar ik verwacht wel iets meer dan dat ik vanavond heb gezien. Het is toch apart dat ze de eerste helft in een systeem spelen waar ze blijkbaar niet op getraind hebben, maar waarin ze wel beter spelen dan dat ze in de tweede helft doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Oogstrelend voetbal mag je niet verwachten van een team dat 1 keer in de 4 maand samen speelt, ongeacht het spelersmateriaal.

Tjsa, daar hebben 'we' het al 30 topics over, 433 is zooo 20e eeuw.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:26 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet een geoliede machine zoals bij een club, maar ik verwacht wel iets meer dan dat ik vanavond heb gezien. Het is toch apart dat ze de eerste helft in een systeem spelen waar ze blijkbaar niet op getraind hebben, maar waarin ze wel beter spelen dan dat ze in de tweede helft doen.

Het systeem maakt mij niet zoveel uit, zolang er maar optimaal rendement uit de spelersgroep wordt gehaald. Ik heb op dit moment het gevoel dat dat bij 4-3-3 niet het geval is en dat er beter wordt gespeeld met 4-4-2. Maar inderdaad, daar is altijd over te discussieren.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tjsa, daar hebben 'we' het al 30 topics over, 433 is zooo 20e eeuw.

Dat gevoel hebben MONTANA en ik ook al 30 topics lang.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:32 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Het systeem maakt mij niet zoveel uit, zolang er maar optimaal rendement uit de spelersgroep wordt gehaald. Ik heb op dit moment het gevoel dat dat bij 4-3-3 niet het geval is en dat er beter wordt gespeeld met 4-4-2. Maar inderdaad, daar is altijd over te discussieren.

Dat hij de eerste helft redelijk goed vond en toen ook met 2 a 3-0 voor had meoten komen. Vervolgens was hij erg teleurgesteld over de tweede helft.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:13 schreef paultjuhhh het volgende:
Is Marco nog geinterviewd achteraf door sbs? wat zei hij ?

Ik vond MvB een beetje doen als de gemiddelde PvdA politicus: Een structureel probleem afdoen als "incident".quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:19 schreef TheVulture het volgende:
"Het is jammer, maar het is niet anders" aldus onze fantastische bondscoach over het vertoonde spel...

Ongeveer dit:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:13 schreef paultjuhhh het volgende:
Is Marco nog geinterviewd achteraf door sbs? wat zei hij ?
quote:Van Basten: 'Ook ik zie het liever anders'
Tegen Slovenië koos Marco van Basten bewust voor meer risico's. Dat het geen sprankelend duel werd, stoorde de Oranje-bondscoach ook wel.
Volgens Van Basten maakte Nederland het zichzelf moeilijk door in de eerste helft de kansen niet te benutten. 'We hadden eigenlijk met 2-0 of 3-0 de rust in moeten gaan', zei de bondscoach voor de camera's van SBS. En dan sluipt er na rust wat angst in.'
De start was inderdaad hoopgevend geweest. 'De eerste helft was in zijn totaliteit redelijk goed. We begonnen met hoop aanvallers. We wilden bewust overal een-op-een spelen om de tegenstander overal onder druk te zetten.'
Na een uur koos Van Basten ervoor uit voorzorg een middenvelder op te offeren. 'We gingen terug naar een driemansmiddenveld. Dat werd ons niet in dank afgenomen. Ik was zelf ook ontevreden. Maar het is niet anders, ik zie het zelf ook liever anders.'
Van Basten refereerde bij het verklaren van het verval ook aan de blessures van Rafael van der Vaart, Robin van Persie en Arjen Robben. 'De noodgedwongen wissels zijn ook niet bevorderlijk voor de voorstelling.'

Op dit moment hebben we het al lastig tegen C-landen, zoms hebben we een flinke dosis geluk nodig en dat is onvoldoende basis om met een gerust hart naar het EK af te reizen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is toch echt steeds 3 punten, daar gaat het om.
Of speel je liever gelijk met oogstrelend voetbal?

Welk land gaat wel met een gerust hart naar het EK toe denk je?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 08:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op dit moment hebben we het al lastig tegen C-landen, zoms hebben we een flinke dosis geluk nodig en dat is onvoldoende basis om met een gerust hart naar het EK af te reizen.

quote:Van Basten vindt spreekkoren 'jammer'
Geschreven door Bart Kruyt op woensdag, 17 oktober om 23:24
Het kritische Nederlandse publiek roerde zich vanavond tijdens de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Slovenië. Weliswaar won Oranje met 2-0, opnieuw stelde het voetbal teleur. Diverse spreekkoren daalden neer op de spelers en bondscoach Marco van Basten. "Jammer", reageerde deze desgevraagd.
In de nabeschouwing op het duel zei de keuzeheer niet geraakt te worden door de spreekkoren. "Omdat het in de wedstrijd niet om mij gaat. Ik kan de ontevredenheid wel begrijpen, ik was zelf ook ontevreden. Toch vond ik het jammer dat de onvrede op deze manier geuit werd. De jongens hebben gestreden tot de laatste minuut en de overwinning uit het vuur gesleept."
Ook doelpuntenmaker Wesley Sneijder zei te balen van de spreekkoren, maar ook hij toonde begrip. "Op mij hebben spreekkoren geen invloed, maar de supporters hebben wel deels gelijk. Vooral in de tweede helft was het spel niet best. In de eerste helft vond ik het niet eens zo slecht. We hadden toen drie keer moeten scoren, dan loop je erover heen."
Datzelfde dacht Van Basten. "Als je gewoon drie doelpunten maakt, dan speel je een heel andere wedstrijd. Nu kreeg Slovenië hoop en werden wij onzeker. Dat resulteerde in veel balverlies, waardoor de tweede helft een stuk minder goed werd."
De blessuregevallen werkten eveneens niet mee, stelde Van Basten. Zowel Rafael van der Vaart als Robin van Persie en Arjen Robben vielen geblesseerd uit. "Vooral bij Rafael ziet het er niet erg goed uit", zei Van Basten. "Hij heeft erg veel last van zijn hamstring. We zullen moeten afwachten."

Duitsland, Italie en Frankrijkquote:Op donderdag 18 oktober 2007 08:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Welk land gaat wel met een gerust hart naar het EK toe denk je?

Landen als Italië, Frankrijk en Portugal staan er wel, als het toernooi eenmaal begint. Daarbij moet zeker Duitsland niet vergeten worden. Ook zie ik Oranje onder Marco van Basten niet van Kroatië en Rusland winnen, wordt dus een lastig verhaal.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 08:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Welk land gaat wel met een gerust hart naar het EK toe denk je?

Italië en Frankrijk hebben daarnaast mazzel dat Schotland gisteren heeft verloren.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 08:50 schreef Suijk het volgende:
Op basis waarvan zie je die landen dan wel goed spelen? Want hun kwalificatiereeks is ook alles behalve overtuigend...

Seedorf speelde eerst als linksbuiten en later als rechtsbuiten gewoon diep en strak aan de zijlijn, Robben hetzelfde links. Dus dat er 3-2-3-2 werd gespeeld klopt niet. v. Persie en Sneijder speelden afwisselend achter en naast de spits trouwens, wat op zich niet verkeerd is. Het probleem was alleen dat het met de 2 buitens erbij het wel erg vol werd voorin, en doordat je met die buitens geen komende mensen vanaf het middenveld had werd het ook weer erg statisch en voorspelbaar. Het geluk van Oranje was dat Slovenië de eerste helft een beetje verrast was, en dat die verdedigers geen idee hebben wat ze doen. Toen de trainer van Slovenië wat aanpassingen had gemaakt werd Nederland weer simpel geneutraliseerd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat gevoel hebben MONTANA en ik ook al 30 topics lang.![]()
En hoewel ik de wedstrijd gisteren niet gezien heb, meen ik her en der op te pakken dat Marco mijn geliefde 3232 speelde de eerste helft en dat dat niet eens zo onverdienstelijk ging...

quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:58 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Jij neemt gasten die verkleed zijn als wortel, theedoek, zeeuws meisje, opblaasklomp..serieus?

Hulde!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spandoek van Roemenië suppoerters tegen Nederland..

Veel geluk (Luxemburg uit hadden ze zo twee a drie tegengoals kunnen krijgen), verder heeft Vd Sar volgens mij een paar goede reddingen gehad. Bulgarije zijn ze ook twee keer goed weggekomen wat betreft kansen tegen. Maar echte wereldspitsen hebben ze ook niet tegenover zich gehad. Speel je tegen Italie, Duitsland, Portugal etc. krijg je echt wel goals tegen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:50 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich trouwens apart om te zien dat we met zó'n matige achterhoede zó weinig tegentreffers incasseren, is dit puur geluk? Of heb je tegen landen als Roemenië, Bulgarije, Albanië, Slovenië, Wit-Rusland en Luxemburg helemaal geen goede verdediging nodig? Of zijn ze helemaal niet zo slecht als men zegt?

Djzies!! Hoe vaak ben ik DAAR wel niet op ingegaan?! Als je naar je eigen lijstje met opstellingen kijkt zie je het antwoordquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:50 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich trouwens apart om te zien dat we met zó'n matige achterhoede zó weinig tegentreffers incasseren, is dit puur geluk? Of heb je tegen landen als Roemenië, Bulgarije, Albanië, Slovenië, Wit-Rusland en Luxemburg helemaal geen goede verdediging nodig? Of zijn ze helemaal niet zo slecht als men zegt?

Duitsland heeft exact evenveel punten gehaald uit even veel wedstrijden als NL. Gister met 0-3 thuis verloren.quote:

CFC werd twee jaar achtereen kampioen met 4-3-3. Toen Mourinho naar 4-4-2 ging om Shev in te passen ging het mis ...quote:[b]Op donderdag 18 oktober 2007 10:44 schreef
Het is echt drama....steeds dat koppig vasthouden aan 4-3-3....het is gewoon een slecht systeem.

Duitsland verloor met een B-team, aangezien het al geplaatst was. Niet aan scorebordjournalistiek doen!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Duitsland heeft exact evenveel punten gehaald uit even veel wedstrijden als NL. Gister met 0-3 thuis verloren.

De tactiek was duidelijk anders dan in de andere wedstrijden, dus wat nou bij eigen tactiek blijven?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
omdat Bassie zo arrogant en zelfingenomen zijn eigen tactiek blijft volgen die qua resultaat tegen B- en C-landen er nog wel mee door kan maar qua spelniveau om te janken zo slecht is...

Zegt dan veel over de diepte van het team. De second string is blijkbaar te slecht om dat op te vangen. Ook minachting voor het publiek trouwensquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Duitsland verloor met een B-team, aangezien het al geplaatst was. Niet aan scorebordjournalistiek doen!![]()

Van Italie weet je dat het er staat, het gaat niet alleen om de kwalificatiereeks. Het gaat om het vertrouwen en dat straalt NL absoluut niet uit.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Duitsland heeft exact evenveel punten gehaald uit even veel wedstrijden als NL. Gister met 0-3 thuis verloren.
Italie moet niet verliezen van de nummer twee in de poule en die nummer twee (Schotland) heeft al een keer van Frankrijk gewonnen en gelijkgespeeld. Om aan te geven hoe Frankrijk er voor staat. Dat beiden nu nog door kunnen gaan is alleen te danken aan Georgia dat gister won van Schotland.
Portugal heeft overigens ook een drama kwalificatie evenals Engeland dat nu moete hopen dat Rusland niet van Israel wint. Ook Spanje heeft niet echt een topreeks.
Hou je over Polen, Kroatie, Roemenie, Zweden, Tsjechie, (mogelijk) Rusland, Griekenland, Noorwegen of Turkije. Of die als favoriet het toernooi ingaan is ook de vraag.
Op basis van de kwalificatie (zowel qua resultaten als qua spel) zal geen enkel land met een gerust hart naar het EK gaan!

3 geblesseerde spelers - kan hij zoveel aan doen ookquote:

quote:Marco van Basten vierde woensdag in het EK-kwalificatieduel met Slovenië (2-0) een jubileum als bondscoach van Oranje. De keuzeheer zag zijn ploeg voor de 25ste keer de nul houden in slechts 41 interlands.
Met dat aantal clean sheets nadert Van Basten het Oranje-record van wijlen Rinus Michels. In de 53 interlands onder De Generaal stapte Oranje liefst 30 keer zonder tegengoals van het veld.
Net als onder Van Basten hield het Nederlands elftal ook onder leiding van Dick Advocaat 25 keer de nul. De Haagse oefenmeester had er alleen meer wedstrijden voor nodig: 55.
In totaal hoefde de Oranje-defensie van Van Basten in 41 interlands slechts 22 doelpunten toe te staan: 14 in oefenduels, twee op een WK-eindronde, drie in WK-kwalificatieverband en drie in de huidige EK-kwalificatiereeks.

Moeten ze dus eerst nog wel van Schotland winnen...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:54 schreef Longmen het volgende:
[..]
Van Italie weet je dat het er staat, het gaat niet alleen om de kwalificatiereeks. Het gaat om het vertrouwen en dat straalt NL absoluut niet uit.

Portugal een drama kwalificatie? Staan maar 1 punt achter Polen en gewoon voor taaie ploegen als Servie (niveautje Roemenie) en Finland (niveautje Slovenie). Of bedoel je het vertoonde spel?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Italie moet niet verliezen van de nummer twee in de poule en die nummer twee (Schotland) heeft al een keer van Frankrijk gewonnen en gelijkgespeeld. Om aan te geven hoe Frankrijk er voor staat. Dat beiden nu nog door kunnen gaan is alleen te danken aan Georgia dat gister won van Schotland.
Portugal heeft overigens ook een drama kwalificatie evenals Engeland dat nu moete hopen dat Rusland niet van Israel wint. Ook Spanje heeft niet echt een topreeks.
Hou je over Polen, Kroatie, Roemenie, Zweden, Tsjechie, (mogelijk) Rusland, Griekenland, Noorwegen of Turkije. Of die als favoriet het toernooi ingaan is ook de vraag.
Op basis van de kwalificatie (zowel qua resultaten als qua spel) zal geen enkel land met een gerust hart naar het EK gaan!

Opeens zes (!) schorsingen vergeten in een simpele kwalificatiereeksquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:55 schreef Doc het volgende:
[..]
3 geblesseerde spelers - kan hij zoveel aan doen ook
Babel en Robben waren overigens logische vervangers.

Beide. Die Braz die daar nu als coach dient die was op een gegeven moment ook nog maar een wedstrijd van zijn ontslag verwijderd. 5 gelijkspelen en een verliespartij zou ook in die poule ook tot protest geleid hebben. Ze hebben evenveel punten als NL, maar wel met twee wedstrijden meer gespeeld.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Portugal een drama kwalificatie? Staan maar 1 punt achter Polen en gewoon voor taaie ploegen als Servie (niveautje Roemenie) en Finland (niveautje Slovenie). Of bedoel je het vertoonde spel?

Hij ziet het liever anders, maar is wel de man die die wissel doorvoert.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 07:58 schreef Longmen het volgende:
Na een uur koos Van Basten ervoor uit voorzorg een middenvelder op te offeren. 'We gingen terug naar een driemansmiddenveld. Dat werd ons niet in dank afgenomen. Ik was zelf ook ontevreden. Maar het is niet anders, ik zie het zelf ook liever anders.'

Ze staan er wanneer het moetquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
Italie, overigens, is een land dat zich vaker lastig kwalificeert (ook in poule fases op toernooien), omdat de Italianen vaak rekenen. Maar in de wedstrijden, ook in de poule, waar het er dan om gaat, zoals recent Oekraine uit, staan ze er.
De Poule van Italie is overigens ook wel even iets anders dan die van Nederland.

Oranje is zo wankel als weet ik veel wat, dat moet je toch toegeven....quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:58 schreef Doc het volgende:
[..]
Moeten ze dus eerst nog wel van Schotland winnen...
En dat "vertrouwen uitstralen" -dat mag ook wel als WereldKampioen- is zo subjectief als de nete.

quote:'Oranje is een grappige anarchie zonder coach'
Analoog aan de verslaggeving na Roemenië-Nederland zijn de kranten unaniem over Oranje: ook tegen Slovenië deugde er weinig van de nationale ploeg.
De bedoelingen waren goed, met het aanvallende uitgangspunt van de bondscoach die Rafael van der Vaart, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder en Clarence Seedorf in de basis posteerde. Het resultaat? 'Een chaos als op een Romeins kruispunt', vindt de Volkskrant.
Ook het Algemeen Dagblad is niet al te vleiend over Oranje: 'Het was aanvankelijk of iedereen maar wat deed, of op zijn minst mocht doen waar hij goed in is. Een soort georganiseerde, grappige anarchie zonder coach, waarbij de voorste linie er heel soms uitzag als een voorhoede uit de jaren vijftig.'
De dagbladen zijn verder eensluidend met het trekken van conclusies. 'De 2-0 zege bood opnieuw geen vrolijke perspectieven voor de langere termijn, voor een team dat de bedoelingen van zijn coach wéér niet of nauwelijks kon uitvoeren', is Trouw van mening.
'Ook een aanpassing van het systeem met een aanvaller minder bood geen soelaas voor Van Basten, die met een corrigerende wissel gisteravond op zijn roekeloze schreden moest terugkeren.' Trouw constateert 'dat Nederland waarachtig niet zo rijkelijk getalenteerd is - en dat de al ruim drie jaar zoekende Van Basten langzamerhand dolende is.'
'Opportunisme, dynamiek en onvoorspelbaarheid, Oranje heeft er een groot tekort aan', analyseert de Volkskrant. 'Dat zal volgend jaar, als de nationale ploeg met vijftien andere landen in Zwitserland en Oostenrijk een gooi doet naar de Europese titel, vermoedelijk niet anders zijn.'
'Een dramatische avond', oordeelt De Telegraaf. 'Het leek nergens naar wat Oranje liet zien. De hoon na negentig minuten interlandvoetbal viel daarom bijzonder goed te begrijpen.' De krant blikt verder vooruit naar het duel met Luxemburg op 17 november in de Rotterdamse Kuip: 'Nederland heeft nog twee punten nodig voor kwalificatie. Tegen de voetbaldwerg is dus een zege genoeg om een feestje te vieren. Benieuwd hoeveel fans daarvan getuige willen zijn na de verloren avond in Eindhoven.'
'Het Nederlands elftal is verzeild geraakt in een moeras van zwartgalligheid', meent het AD. 'Het is de vraag of kwalificatie voor het EK het krediet weer zal doen toenemen. Of al dat sarcasme terecht is, doet niet eens meer ter zake. Een deel van het publiek heeft tabak van de manier waarop Oranje tot zijn resultaten komt. Een winnend Oranje dat onder gefluit thuis van het veld moet, is een niet te negeren signaal.'

Ligt voornamelijk aan zijn niet ingeloste beloftes van sprankelend, dwingend aanvallend voetbal en het star vasthouden aan zijn eigen ondoorzichtige selectie-systeem. De resultaten spreken voor hem, maar gezien het vertoonde spel is er weinig hoop op een goede reeks tijdens het eindtoernooi. Ik hoop echter dat de kritiek gelogenstraft wordt, maar ik zie daar voorlopig nog geen aanleiding toe.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
Wat het precies is, weet ik ook niet. Maar het is een feit dat er op Marco van Basten véél meer kritiek is, dan op zijn voorgangers. Zijn bondscoaches als Guus Hiddink, Louis van Gaal en Dick Advocaat in het verleden weleens massaal uitgefloten? Werden er bij die drie bondscoaches namen gescandeerd van potentiële opvolgers? Waar ligt het aan dat Van Basten veel meer kritiek te verduren krijgt? Dat terwijl hij eigenlijk een favoriet van het volk was, gezien zijn voetbalverleden. Wat is de reden dat Van Basten veel meer tegenstanders heeft?

Wat dacht je van het absurde selectiebeleid van San Marco?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
Wat het precies is, weet ik ook niet. Maar het is een feit dat er op Marco van Basten véél meer kritiek is, dan op zijn voorgangers. Zijn bondscoaches als Guus Hiddink, Louis van Gaal en Dick Advocaat in het verleden weleens massaal uitgefloten? Werden er bij die drie bondscoaches namen gescandeerd van potentiële opvolgers? Waar ligt het aan dat Van Basten veel meer kritiek te verduren krijgt? Dat terwijl hij eigenlijk een favoriet van het volk was, gezien zijn voetbalverleden. Wat is de reden dat Van Basten veel meer tegenstanders heeft?

Beweer jij nu indirect dat Maduro en Emanuelson niet minstens twee klassen beter zijn dan v. Bommel en de Cler???quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat dacht je van het absurde selectiebeleid van San Marco?
Een bepaalde voorkeur voor spelers van een team dat geen CL haalde, kan toch niet ontkend worden.

Zo slecht vond ik het De Zeeuw niet doen hoor.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat dacht je van het absurde selectiebeleid van San Marco?
Een bepaalde voorkeur voor spelers van een team dat geen CL haalde, kan toch niet ontkend worden.

Alsof de Haan de enige optie is... Ik zie het helemaal niet zo zitten in opa de Haan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:34 schreef WhiteLightning het volgende:
79%: De Haan betere bondscoach dan Van Basten
AMSTERDAM - De reputatie van Marco van Basten lijkt af te brokkelen. De roep van het Oranje-legioen om Foppe de Haan, tijdens het duel met Slovenië, wordt nog maar eens onderstreept door de bezoekers van Telesport.nl. Maar liefst 79 procent vindt dat 'De Haan een betere bondscoach is dan Van Basten.'
oei

Twijfel je nog aan zijn kwaliteiten? Hij is een teambuilder pur sang. Een beetje als wat Klinsmann voor en tijdens het WK vorig jaar deed.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:23 schreef Longmen het volgende:
[..]
Alsof de Haan de enige optie is... Ik zie het helemaal niet zo zitten in opa de Haan.![]()

Dick Advocaat is compleet afgemaakt in de media na de ongelukkige Robben wissel en Louis was ook niet erg populair na de uitschakeling van het Nederlands elftal. Van jouw rijtje was vooral Guus Hiddink een populaire bondscoach.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef M0NTANA het volgende:

Emanuelson heeft zeker potentie, maar hij maakt IMHO nog te veel fouten, om op het hoogste niveau te mogen acteren.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:22 schreef Solstice het volgende:
[..]
Beweer jij nu indirect dat Maduro en Emanuelson niet minstens twee klassen beter zijn dan v. Bommel en de Cler???![]()

Het was eigenlijk sarcastisch bedoelt, maar okquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Emanuelson heeft zeker potentie, maar hij maakt IMHO nog te veel fouten, om op het hoogste niveau te mogen acteren.
Voor een linksback moet de nadruk toch echt op de verdedigende kwaliteiten liggen.
En dat een Maduro na zo' n 4 wedstijden in ajax 1, bij het NL-elftal kwam was natuurlijk een gotspe.
En over van Bommel ehb ik het helemaal niet gehad. Dat is een gepasseerd station.

Advocaat kreeg doodsbedreigingen (zelfs van Jan Mulder, remember) vanwege een vreemde wissel, van Basten krijgt een fluitconcertje na een dikke 3 jaar vol ronduit kutwedstrijden...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
Wat het precies is, weet ik ook niet. Maar het is een feit dat er op Marco van Basten véél meer kritiek is, dan op zijn voorgangers. Zijn bondscoaches als Guus Hiddink, Louis van Gaal en Dick Advocaat in het verleden weleens massaal uitgefloten?

Ik kan me nog herinneren dat jij toen een behoorlijk grappige weekend-miljonairs photoshop in elkaar had gegooid.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:57 schreef kastanova het volgende:
[..]
Advocaat kreeg doodsbedreigingen (zelfs van Jan Mulder, remember) vanwege een vreemde wissel, van Basten krijgt een fluitconcertje na een dikke 3 jaar vol ronduit kutwedstrijden...
Dus ga nou niet de Marco-heeft-het-maar-zwaar huilie uithangen.

Dat bedoel ik... Zelfs Nova wilde me destijds in de uitzending laten uitleggen waarom Advocaat zo'n incapabele coach wasquote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat jij toen een behoorlijk grappige weekend-miljonairs photoshop in elkaar had gegooid.

In plaats van dat er dan serieuze media zich mee erbezig hielden ... niemand die wilde horen dat een weergaloze Robben ook verder in het toernooi nog van waarde zou kunnen zijn (lichte blessure) en dat een wedstrijd niet altijd zo omdraait als je zo best bent gestart. Het was niet de wissel, het was de opgelopen frustratie.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:03 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dick Advocaat is compleet afgemaakt in de media na de ongelukkige Robben wissel en Louis was ook niet erg populair na de uitschakeling van het Nederlands elftal. Van jouw rijtje was vooral Guus Hiddink een populaire bondscoach.

Men zegt het, ik denk wel dat er wat in zit. Maar het jonge oranje is wel erg gehypt en groter gemaakt door de media. Ik moet Foppe het nog maar zien doen, onder grote druk. Heb altijd het gevoel dat hij daar niet zo goed mee om kan gaan. Beetje een man voor de luwte ofzo.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Twijfel je nog aan zijn kwaliteiten? Hij is een teambuilder pur sang. Een beetje als wat Klinsmann voor en tijdens het WK vorig jaar deed.
Natuurlijk is Jong Oranje wel anders dan de hoofdmacht, maar ik denk dat Foppe dat ook aan kan.

Sorry hoor, maar de media is nu ook tegen van Basten. Ik hoor en lees weinig positiefs meer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:30 schreef okee6 het volgende:
Tegen Albanië 3 schorsingen opgelopen, tegen Roemenië 3 schorsingen opgelopen, tegen Slovenië 3 blessures opgelopen. Het ergert het publiek alleen meer, ook daar de pers het voor zoete koek slikt.

De media zijn geen partij, onafhankelijk en neutraal immers, ik heb het over feiten (schorsingen, blessures, keuzes) Misschien is dát wel het probleem, dat de bond de situatie niet serieus kan interpreteren en zodoende geen maatregelen kan nemen. Voor zover de machtsbasis dat toelaat, uiteraard. MvB assistentquote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:37 schreef Longmen het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de media is nu ook tegen van Basten. Ik hoor en lees weinig positiefs meer.

Groot gelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spandoek van Roemenië suppoerters tegen Nederland..

quote:Ergernis na hoonaanval van publiek
Door SJOERD MOSSOU
EINDHOVEN - Veel meer dan het moeizame spel tegen Slovenië of de verrassende keuze voor 4-4-2, zal na woensdag het helse fluitconcert blijven hangen in het collectieve geheugen. Zelden was het Oranje-legioen zó dodelijk in zijn oordeel. Tot irritatie van spelers én bondscoach.
Het publiek dat doorgaans al bij de minste aanleiding een polonaise inzet, transformeerde woensdagavond in een cynische, klagende massa. Geen hoempapa-muziek of gezellige meezingers, maar een striemend fluitconcert viel Oranje ten deel na een 2-0 zege op Slovenië.
,,Als er op de televisie maar vaak genoeg geroepen wordt dat het allemaal niks is, krijg je vanzelf een sfeer als deze,’’ vindt Klaas Jan Huntelaar. ,,Daarom denk ik dat de media hier ook een grote rol in hebben gespeeld, zeker de praatprogramma’s.
Iedereen wil dat het even 5, 6-0 wordt, ook wij, maar zo makkelijk is dat niet. De ruimtes zijn klein, het is gewoon heel moeilijk voetballen. Dat zie je ook bij andere landen, niet alleen bij ons.’’
Marco van Basten begon zijn persconferentie nog kalmpjes. Ook hij had het liever anders gezien en ook hij vond dat de tweede helft ronduit slecht was geweest. ,,Het werd er allemaal niet beter op, ik begrijp dat het publiek daar teleurgesteld over was. Dat waren wij ook,’’ zei Van Basten. Maar hoe langer de bondscoach stilstond bij de reacties van het publiek, hoe meer venijn er in zijn woorden sloop. De man die doorgaans zo achteloos over kritiek heen lijkt te stappen, had plots het gif op de tong.
,,Toen we 2-0 maakten, had ik het gevoel dat sommige mensen stiekem een beetje teleurgesteld waren,’’ zei Van Basten.
,,Dat vond ik wel een vreemde gewaarwording. Wij (de technische staf, red.) zijn inmiddels wel wat gewend, wij krijgen er zo langzamerhand wel een beetje eelt op. Maar volgens mij verdienden de spelers dit niet. Het publiek zou die jongens wat meer in bescherming moeten nemen, vind ik.’’
De bondscoach illustreerde zijn gevoel met de hoon die Arjen Robben ten deel viel. ,,Die jongen raakt geblesseerd bij een actie en wordt vervolgens uitgefloten,’’ aldus Van Basten. ,,Dat vind ik typisch, vreemd. Het publiek ziet toch ook wat er gebeurt? Die mensen zien toch dat hij in volle sprint opeens niet meer verder kan? Maar misschien hadden wij daar vanuit de dug-out wat beter zicht op, dat zou natuurlijk kunnen.’’
Andersom namen de spelers het op voor hun coach. ,,Ik heb af en toe wel meegekregen wat er gezongen werd,’’ zei Wesley Sneijder, die na de bevrijdende 2-0 het juichen bewust achterwege liet en nukkig omdraaide.
,,Op een gegeven moment hoorde ik dat Van Basten ‘bang’ zou zijn. Terwijl we juist vol op de aanval speelden, we zijn volgens mij nog nooit zo aanvallend begonnen als gisteren. Maar wíj vulden dat na rust niet goed in, dat kan je de bondscoach niet kwalijk nemen. Bovendien vielen er met Van der Vaart en Van Persie al snel twee bepalende spelers weg. Zoiets heeft óók invloed op het spel.’’
Voor het eerst sinds zijn aanstelling wees Van Basten met nadruk op de afwezigen en geblesseerden. ,,Ik wil me daar niet achter verschuilen, maar volgens mij misten we gisteren een bijna compleet elftal,’’ zei de bondscoach.
,,Van der Sar, Van Bronckhorst, Melchiot, Van Nistelrooy, Mathijsen, De Jong, noem maar op. En tijdens de wedstrijd kwamen daar Van der Vaart, Van Persie en Robben nog bij. Als ik dan de reacties hoor, tsja. Een beetje realiteitszin zou geen kwaad kunnen, laat ik het zo zeggen.’’
Tussen de irritaties door, probeerden bondscoach en spelers een frontale botsing met het publiek te voorkomen. ,,Wij vragen de mensen om geduld,’’ zei Clarence Seedorf. ,,Natuurlijk is er ook wel begrip voor de teleurstelling. Naarmate het langer 1-0 bleef, groeide binnen het team ook het bewustzijn dat een goed resultaat het allerbelangrijkste was. Vanaf dat moment liep het niet meer. Maar positief is dat we gewonnen hebben én dat we dicht bij het EK zijn. Daar is het publiek ook heel blij mee, denk ik.’’
Huntelaar houdt hoop dat de sfeer omslaat zodra het EK nadert. ,,Richting zo’n toernooi zijn de verwachtingen vaak weer hooggespannen,’’ aldus de spits. ,,Hopelijk staat iedereen dan weer gewoon achter ons. Maar op dit moment zou wat meer positivisme op zijn plaats zijn, vind ik.’’

Dat is een punt dat ik al meer dan eens gemaakt heb ...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:53 schreef Suijk het volgende:
Interessant punt van Sneijder. 'Wij vulden dat niet goed in, dat is niet de schuld van de bondscoach'.

Klopt, maar als Sneijder het zegt, maakt het ook indruk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:23 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is een punt dat ik al meer dan eens gemaakt heb ...

Als de spelers het al 3 jaar niet goed invullen, ligt dat dan aan de spelers, of zou de bondscoach dan ook eens bij zichzelf te rade moet gaan waarom het niet goed wordt ingevuld?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:23 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is een punt dat ik al meer dan eens gemaakt heb ...

Tja wat verwacht je dan: dat Sneijder voor de camera zegt dat Marco er niets van bakt? Dat is dan tevens einde oefening voor Wesley in oranje.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:25 schreef Suijk het volgende:
[..]
Klopt, maar als Sneijder het zegt, maakt het ook indruk.
Nee, ik bedoel eigenlijk dat de zelfreflectie van leden van de selectie wel eens goed is om terug te horen van henzelf.

Klopt, maar toch is er nu zo veel meer kritiek. Dat komt door iedereen die iedereen napraat. Al die praatprogramma's op tv, kranten, al die mensen op internet. Ze roepen allemaal hetzelfde, terwijl het allemaal onzin is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:17 schreef Soul79 het volgende:
Zit terug te denken aan de tijd van Hiddink maar ook toen was het slecht. Verloren we van Wit-Rusland enzo, en dan die 4-1 afgang tegen Engeland op Euro 96. Terwijl hij betere en meer ervaren spelers had dan Van Basten nu.
Van basten geeft wel de juiste spelers de juiste plaatsen. Want de beste spelers zijn niet altijd het beste team. Dat is een gouden regel, dat weet ook iedereen. Je zet toch ook niet Zidane en Materazzi in 1 elftal?quote:Punt is dat bij Hiddink niet zo makkelijk een reden was te geven waarom het zo slecht was. Hiddink stelde altijd braaf de beste spelers op, en toch liep het niet. Bij Van Basten is makkelijk aan te wijzen wat hij fout doet.

spelen een aantal spelers niet op een andere positie en in een andere formatie bij de club ?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:57 schreef Utah het volgende:
[..]
Van basten geeft wel de juiste spelers de juiste plaatsen.

Als het alleen onder MvB qua "mooi voetbal" slecht zou zijn zou je een punt hebben maar dat is dus niet echt het geval.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:55 schreef Stpan het volgende:
[..]
Als de spelers het al 3 jaar niet goed invullen, ligt dat dan aan de spelers, of zou de bondscoach dan ook eens bij zichzelf te rade moet gaan waarom het niet goed wordt ingevuld?
(ik wil eigenlijk uitschreeuwen: vind je het gek met die onbegrijpelijke opstellingen, spelers niet op hun eigen positie, rechts op links en andersom en veel te onervaren spelers selecteren omdat je de oude garde niet aankunt dat het dan niet goed wordt ingevuld. Maar laat ik mijn tegenargument maar niet vullen met anti-Van Basten gekleurde sentimenten)

De Amerikaanse historicus James Kennedy heeft het wel treffend gezegd: Nederlanders doen graag mee aan hetzes.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:57 schreef Utah het volgende:
[..]
Klopt, maar toch is er nu zo veel meer kritiek. Dat komt door iedereen die iedereen napraat. Al die praatprogramma's op tv, kranten, al die mensen op internet. Ze roepen allemaal hetzelfde, terwijl het allemaal onzin is.

het overkwam bush ook toen hij irak binnenvielquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:45 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het overkwam Advocaat toen hij destijds Robben wisselde.

Omdat?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:18 schreef Pedroso het volgende:
De Haan , Middelmatige trainer

Hij wordt door iedereen opeens gezien als toptrainer omdat hij het met Jong Oranje goed gedaan heeft. Maar werken met het echte Oranje of in de echte top is heel wat anders. Als clubtrainer heeft hij het redelijk gedaan met Heerenveen, niets meer en niets minder. Het is een sympatieke man die ik niet geschikt vind om Oranje te leiden. Begrijp me goed, het is zeker geen slechte trainer maar hij is geen toptrainer.quote:

Hoe weet je dat het geen toptrainer is?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij wordt door iedereen opeens gezien als toptrainer omdat hij het met Jong Oranje goed gedaan heeft. Maar werken met het echte Oranje of in de echte top is heel wat anders. Als clubtrainer heeft hij het redelijk gedaan met Heerenveen, niets meer en niets minder. Het is een sympatieke man die ik niet geschikt vind om Oranje te leiden. Begrijp me goed, het is zeker geen slechte trainer maar hij is geen toptrainer.

Dat zal zijn redenen dan wel hebben dat hij nooit de kans gehad heeft. Blijkbaar vinden de topclubs hem ook niet geschikt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het geen toptrainer is?
Hij heeft nog nooit de kans gehad om zich te bewijzen op topniveau.

Omdat hij zijn imago bij Heerenveen tegen had.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zal zijn redenen dan wel hebben dat hij nooit de kans gehad heeft. Blijkbaar vinden de topclubs hem ook niet geschikt.

Sorry hoor, maar ik zie hier geen één fantsoelijk argument staan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij wordt door iedereen opeens gezien als toptrainer omdat hij het met Jong Oranje goed gedaan heeft. Maar werken met het echte Oranje of in de echte top is heel wat anders. Als clubtrainer heeft hij het redelijk gedaan met Heerenveen, niets meer en niets minder. Het is een sympatieke man die ik niet geschikt vind om Oranje te leiden. Begrijp me goed, het is zeker geen slechte trainer maar hij is geen toptrainer.

Natuurlijk heb ik voorkeuren (net zoals iedereen) en ik vind het een overhypte trainer die ik ook absoluut geen toptrainer vind. Dat leuke voetbal viel overigens ook wel mee hoor. De sfeer rondom het team was veel positiever en alles wat de jongens deden was leuk en aardig. Dat zal bij het echte Oranje wel anders zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik zie hier geen één fantsoelijk argument staan.
Hij heeft het meer dan uitstekend gedaan met Heerenveen en is twee keer kampioen geworden met jong oranje (met leuk voetbal). Dan heb je echt wel wat in je mars.
Wat heeft Marco Van Basten zoal gepresteerd als coach?

Dat is onzin wat je zegt. Nederland haalt bijna altijd op toernooien minstens een kwart -of halve finale. De poule wordt altijd doorgekomen en als het daarna wordt uitgeschakeld is het vaak pas na de verlenging of penalties. Portugal stond twee keer in de weg met één doelpunt verschil, Italie won na strafschoppen (2000), Brazilie ook (1998), Frankrijk ook (1996), Brazilie won in de slotfase (2-3, 1994), Denemarken na strafschoppen (1992).quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 07:46 schreef Barca het volgende:
Probleem is echter dat dit oranje ook op het ek niet zal presteren. Oh wacht ... ze gaan het presteren om na drie nederlagen in recordtempo met hun luie asses op het strand te liggen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |