abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67836716
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Tja, was te verwachten.. binnenkort al weer 26. Die is in de zomer gewoon weg.
Ik weet niet of hij al in de zomer gaat, zou ik ook onverstandig vinden van AZ. Volgende zomer voor een mooie prijs aan een buitenlandse club verkopen is het beste voor beide partijen denk ik.
pi_67836790
Topic #1 pas?
Heeft een geweldige lange pass imo.
pi_68276887
quote:
De Zeeuw: "Hamburger SV blijft interessant"
22 april 2009

AZ gaat er een hele klus aan krijgen om Demy de Zeeuw komende zomer in Alkmaar te houden. De middenvelder aasde vorig jaar al op een transfer en zag een overstap naar Hamburger SV toen op het laatste moment afketsen. De interesse vanuit Hamburg is nog altijd aanwezig, vertelt hij in Voetbal International.

"Ik weet dat ze nog steeds belangstelling hebben", zegt De Zeeuw, die open staat voor een transfer. "Een club van dat kaliber blijft interessant. Europees voetbal is voor mij wel een voorwaarde. Maar dat hoeft niet per se de Champions League te zijn."

De Zeeuw heeft nog een contract tot medio 2011 in Alkmaar. De club wil deze verbintenis verlengen, maar de international heeft daar geen behoefte aan. Toch wil dat niet zeggen dat hij per se weg wil, benadrukt hij. "Nu ik heb besloten niet bij te tekenen, gaat iedereen maar gemakshalve ervan uit dat ik vertrek. Er spelen op dit moment wel wat dingetjes. Maar als er niets gebeurt, dan blijf ik gewoon bij AZ."
pi_70802666
quote:
Ajax klopt aan voor De Zeeuw: ONDERHANDELINGEN MET CONCURRENT AZ VERLOPEN MOEIZAAM

DE LUTTE, donderdag
Ajax ziet in Demy de Zeeuw (26) dé versterking om het Amsterdamse middenveld in balans te brengen. De hoofdstedelingen klopten bij AZ aan in de wetenschap dat De Zeeuw aan een nieuwe uitdaging toe is. Aan het begin van het seizoen legde de international een aanbieding van de Alkmaarders om zijn contract open te breken naast zich neer. Of het tot een transfer naar Ajax komt, is de vraag. De onderhandelingen tussen AZ en de Amsterdammers verlopen moeizaam, omdat de AZ-leiding De Zeeuw liever niet naar de concurrent laat vertrekken.

Het is niet de eerste keer dat er concrete interesse is voor De Zeeuw. Na EURO 2008 in Oostenrijk en Zwitserland meldde HSV zich op de laatste dag van de transferperiode. AZ en de Hamburgers bereikten zelfs een akkoord over de transfersom, maar de tijd was tekort om de benodigde papieren in orde te maken.

Door het mislukken van de deal en het voor hem teleurstellend verlopen EK, waarop hij alleen tegen Roemenië speelde, kwam De Zeeuw in een dip terecht, waarna Louis van Gaal zich zelfs genoodzaakt zag hem naar het tweede elftal te verbannen. „Na mijn overgang van Go Ahead Eagles naar AZ ging het achteraf misschien wel te goed.

Ik vond die standaard heel snel normaal en besefte niet dat ik stilstond in mijn ontwikkeling. Ik was onbewust niet meer scherp”, zag hij destijds zelf dat de knop om moest.

„Dingen kunnen gelukkig snel veranderen”, beschreef de weer opgebloeide De Zeeuw in oktober 2008 voor het WK-kwalificatieduel met Noorwegen. „Tijdens de lange busreis naar Jong FC Groningen besefte ik dat ik aan de bak moest. Ik ging nog harder trainen en ben nu gelukkig weer van waarde voor AZ en Oranje. Misschien had ik dat reisje net wel even nodig”, aldus de twintigvoudige international toen.

De oud-speler van AGOVV en Go Ahead Eagles had afgelopen seizoen met dertig duels en drie treffers een belangrijk aandeel in het kampioenschap van AZ. Ook in de seizoenen daarvoor speelde De Zeeuw het leeuwendeel van de wedstrijden. Die constantheid, zijn ervaring, Nederlanderschap én uiteraard voetbalkwaliteiten maken de twintigvoudige international gewild in Amsterdam.

Dat De Zeeuw ondanks het vooruitzicht op Champions Leaguevoetbal openstaat voor een vertrek uit het DSBstadion, liet hij eerder blijken door niet bij te tekenen. Naast HSV toonde Ajax eerder al belangstelling, maar tot een transfer kwam het destijds niet. Ook de flauwe interesse van Valencia liep afgelopen winter op niets uit.

In de ArenA moet de in Amsterdam woonachtige De Zeeuw na Thimotee Atouba en Jeroen Verhoeven de derde aanwinst worden. Club en speler zullen er wel uit kunnen komen, maar of Ajax erin slaagt om het twee jaar doorlopende contract bij AZ af te kopen, is vooralsnog twijfelachtig.
pi_70802785
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Het 7 dwergen team
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70803681
Gewoon bij AZ blijven!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:23:46 #57
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71170135
quote:
AZ ver met Nielsen, De Zeeuw wacht
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - Ajax wil een nieuwe poging doen om Demy de Zeeuw los te weken bij AZ. Daarvoor zullen de Amsterdammers met een bod moeten komen, dat aanzienlijk hoger is dan het bedrag van vier miljoen dat de eerste keer op tafel is gelegd.

De technische leiding van AZ zei gisteravond echter nog geen nieuwe besprekingen met de Amsterdammers te voeren.

Demy de Zeeuw wacht intussen af wat er voor hem op korte termijn mogelijk is. De middenvelder wil absoluut vertrekken uit Alkmaar, maar hij is geheel afhankelijk van het financiële spel tussen Ajax en AZ.

dinsdag 21 juli 2009 @ 08:28:16 #58
179108 El-Salvador
Anti-klapper
pi_71170190
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Moet je dan in 1 keer de hoofdprijs op tafel neerleggen? Wat een onzin.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:31:47 #59
123545 DatMeenJeNiet
pi_71170223
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:28 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Moet je dan in 1 keer de hoofdprijs op tafel neerleggen? Wat een onzin.
Uiteraard niet, maar het lijkt me dat Ajax hem graag wil. Wil het niet weer een fiasco oplopen zoals met Braafheid dan mag je best met een wat realistischer openingsbod komen. Of denk je nou echt dat AZ ineens ver onder haar vraagprijs gaat zitten omdat Ajax zo laag inzet? Ik niet.
pi_71171028
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar het lijkt me dat Ajax hem graag wil. Wil het niet weer een fiasco oplopen zoals met Braafheid dan mag je best met een wat realistischer openingsbod komen. Of denk je nou echt dat AZ ineens ver onder haar vraagprijs gaat zitten omdat Ajax zo laag inzet? Ik niet.
Ik neem aan dat je Elia bedoelt.
pi_71171159
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Er schijnen ook afspraken tussen De Zeeuw en AZ gemaakt zijn over openstaan voor een transfer; zelfde gezeik met Elia dus.

Wellicht is het gewoon weer een rookgordijn van Ajax om de druk bij een concurrent op te voeren; of het netjes is, is een tweede.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:51:58 #62
123545 DatMeenJeNiet
pi_71220092
quote:
Koeman laat De Zeeuw uit selectie
ALKMAAR - Demy de Zeeuw doet woensdagavond niet mee in de vriendschappelijke wedstrijd van AZ tegen het Duitse HSV.

Coach Ronald Koeman heeft de speler uit de selectie gelaten omdat hij niet voldoende gefocust is in verband met transferperikelen. De Zeeuw wordt al enige tijd in verband gebracht met een overgang naar Ajax.

,,Hij doet vanavond in ieder geval niet mee,’’ aldus een woordvoerder van AZ.
Wat een mietje is het ook hoor pff..
pi_71234426
quote:
Ajax aan zet in soap rondom De Zeeuw
Door MARCEL VAN DER KRAAN

Met de verwijdering van Demy de Zeeuw uit de selectie heeft AZ duidelijk gemaakt dat het niet met zich laat spotten.

Het was een signaal naar de Oranje-international, die zich onmogelijk heeft gemaakt in zijn gevecht om bij Ajax terecht te komen. En óók een signaal naar Ajax, dat nu de prijs moet betalen die AZ voor De Zeeuw verlangt: 6 à 7 miljoen miljoen euro.

Ajax en AZ zijn sinds 24 uur in gesprek over de transfer van de speler, die zegt klaar te zijn in Alkmaar. Maar zolang de Amsterdammers niet tegemoetkomen aan de eisen van AZ, werkt voorzitter Dirk Scheringa niet mee aan het vertrek van De Zeeuw en duurt de soap voort.

De middenvelder maakte gisteravond al geen deel meer uit van de selectie voor het duel met Hamburger SV (0-1). Voor De Zeeuw was dus ook geen plaats op de bank. Trainer Ronald Koeman heeft twee weken lang geprobeerd de voetballer, die in het kampioensjaar de motor was op het middenveld van AZ, op andere gedachten te brengen. Voor De Zeeuw was wat Koeman betreft nog een toekomst in Alkmaar. Wat aanvoerder Stijn Schaars en de rest van de spelersgroep betreft ook.

Schaars was na het behalen van de landstitel al bang dat De Zeeuw andere plannen had en overwoog de kampioensploeg te verlaten. Bij de huldiging in de binnenstad van Alkmaar greep Schaars in mei voor het oog van tienduizenden fans de microfoon en zong toen ‘Demy moet blijven’.

Met Martin Jol als nieuwe trainer van Ajax was het plaatje echter snel duidelijk. Jol liet De Zeeuw weten dat hij voor hem een plek op het middenveld van het ‘nieuwe’ Ajax heeft ingeruimd. Het bestuur van Ajax moest de zaak alleen nog even rond maken. Met een bod van vier miljoen euro werd de Amsterdamse club echter direct weer de deur gewezen.

AZ heeft eigenlijk helemaal geen zin om De Zeeuw aan een concurrent in de eredivisie te verkopen en stond om die reden al niet te trappelen om hem te laten gaan. AZ heeft dezelfde houding als FC Groningen, FC Twente en Heerenveen inmiddels hebben. De Nederlandse subtop weigert zich nog langer te laten dwingen door Ajax en PSV. In het geheim zijn daarover onderling zelfs afspraken gemaakt.

Bij de supporters van de Alkmaarse club ligt elke verkoop aan Ajax bovendien extra gevoelig. De relatie tussen beide clubs is de afgelopen seizoenen niet vriendschappelijker geworden. Als Ajax De Zeeuw met alle geweld wil hebben, dan moet het daarvoor de prijs betalen die AZ verlangt.

Demy de Zeeuw, die nog een contract heeft tot 2011, onthoudt zich al weken van commentaar en hoopte dat beide clubs snel tot een akkoord zouden komen. Hoe vaster de zaak kwam te zitten, hoe minder de motivatie bij De Zeeuw werd om nog bij AZ te werken. De rest van de spelersgroep volgde afgelopen week met argusogen het spel tussen de speler en zijn werkgever.

Het optreden van De Zeeuw afgelopen weekend in Brugge, waar AZ met 1-0 verloor en de middenvelder geen schim was van de voetballer van het kampioensjaar, had voor Koeman al een reden kunnen zijn om in te grijpen.

Gisteren, vier dagen voor de strijd om de Johan Cruijff-schaal, hakte de opvolger van Van Gaal in samenspraak met de clubleiding de knoop door. Een speler die niet meer wil, past niet in een elftal dat teamspirit als pijler onder de nog maar net veroverde landstitel had staan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:35:15 #64
123545 DatMeenJeNiet
pi_71234548
Ik snap echt niets van die jongen... 26 jaar en dan straks een 4 of 5jarig contract aangaan, waardoor het buitenland wel erg moeilijk word.

Of hij gebruikt Ajax gewoon..
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:38:21 #65
51286 w00h00
Digital man!
pi_71234681
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik snap echt niets van die jongen... 26 jaar en dan straks een 4 of 5jarig contract aangaan, waardoor het buitenland wel erg moeilijk word.

Of hij gebruikt Ajax gewoon..
Noem eens drie spelers om die hun 4 of 5 jarig contract uitgediend hebben dan.
pi_71234734
Hij past goed in het Madurodam elftal in Amsterdam
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:40:43 #67
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71234782
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:38 schreef w00h00 het volgende:

[..]

De Guzman en Greene.

Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:42:51 #68
123545 DatMeenJeNiet
pi_71234866
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:38 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Noem eens drie spelers die met een langdurig contract, terwijl ze 28/29 zijn, zeven miljoen hebben gekost, makkelijk naar het buitenland gingen.

Hij zit op het moment in een ideaal schuitje. Nog één jaartje jezelf (inter)nationaal in de kijker spelen en daarna met een 1-jarig contract naar de Europese subtop. Een Everton, een HSV.. Ik betwijfel of die clubs er ook staan als hij ipv 3 a 4 miljoen de komende zomer, straks een miljoen of 10 kost bij Ajax.
pi_71234919
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

De Guzman en Greene.

Vogel, Van Bommel

Maar De Zeeuw is natuurlijk gewoon niet goed genoeg voor een transfer naar het buitenland. Die zit de komende 4 jaar wel bij Ajax
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:48:22 #70
123545 DatMeenJeNiet
pi_71235102
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vogel, Van Bommel

Maar De Zeeuw is natuurlijk gewoon niet goed genoeg voor een transfer naar het buitenland. Die zit de komende 4 jaar wel bij Ajax
Voor Vogel geldt het laatste natuurlijk ook. Als je gewoon een mooie CV hebt en weinig kost, kom je op zijn minst wel ergens in de Premier League te spelen.
pi_71235536
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:48 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Voor Vogel geldt het laatste natuurlijk ook. Als je gewoon een mooie CV hebt en weinig kost, kom je op zijn minst wel ergens in de Premier League te spelen.
Alleen was Vogel een stuk jonger transfervrij
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:00:59 #72
123545 DatMeenJeNiet
pi_71235646
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alleen was Vogel een stuk jonger transfervrij
28 jaar.
pi_71235731
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

28 jaar.
De Zeeuw 30 of 31 als hij bij Ajax tekent.

Als hij zijn contract uitdient dan zal hij vast wel ergens in de onderkant van de EPL op de bank komen. Dat lukte Vogel zelfs
pi_71258872
Wat een ongelofelijk drol is die De Zeeuw. Bah. Niet meer met je hoofd bij AZ zitten, ga toch weg man. Voor een club als Ajax?
That's all folks!
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:53:08 #75
123545 DatMeenJeNiet
pi_71259059
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De Zeeuw 30 of 31 als hij bij Ajax tekent.

Als hij zijn contract uitdient dan zal hij vast wel ergens in de onderkant van de EPL op de bank komen. Dat lukte Vogel zelfs
Oja oke, ik had het over dat als De Zeeuw nog één jaar bij AZ blijft, dat hij dan honderd procent in een topcompetitie komt. Of hij daar werkelijk goed genoeg voor is, is een gok die een club als Fulham of zo makkelijk neemt.

Vandaag niet op de training, zogenaamd een blessure..
pi_71259065
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een ongelofelijk drol is die De Zeeuw. Bah. Niet meer met je hoofd bij AZ zitten, ga toch weg man. Voor een club als Ajax? :')
Ja het is zo vreemd dat je als Nederlander bij de grootste club van Nederland wil voetballen. De Zeeuw heeft het gewoon na het conflict met Donk Bonk niet meer naar zijn zin, volledig te begrijpen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:53:49 #77
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_71259076
quote:
Wat een ongelofelijk drol is die De Zeeuw. Bah. Niet meer met je hoofd bij AZ zitten, ga toch weg man. Voor een club als Ajax?
Hey, het is AJAX! Niet zo arrogant. PSV is ook geen kampioen geworden.
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:00:42 #78
123545 DatMeenJeNiet
pi_71259280
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:53 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ja het is zo vreemd dat je als Nederlander bij de grootste club van Nederland wil voetballen. De Zeeuw heeft het gewoon na het conflict met Donk Bonk niet meer naar zijn zin, volledig te begrijpen
Donk en Waterman zijn lang en breed vertrokken en het laatste seizoen van De Zeeuw bevestigt dat hij 100 % bij het voetballen was met zijn hoofd i.t.t. het seizoen ervoor..

En ja het is vreemd... maarja, als ik lees dat hij bij AZ een half miljoen verdient, dan snap ik ook wel dat hij een transfer wilt afdwingen.. Een salarisverhoging bij AZ zal zeer waarschijnlijk betekenen dat hij zijn contract ook moet verlengen. Bij Ajax verdient ie al gauw drie keer zo veel. Ajax is verder echter dodelijk voor zijn carrière.

Ik geloof niet dat wat jij zegt het is... it's all about the money, maak jezelf geen rare dingen wijs.
pi_71259597
quote:
Voor de meeste voetballers hebben Ajax, PSV en Feyenoord gewoon nog steeds meer aantrekkingskracht dan AZ, Heerenveen of Twente.

En wat DatMeenJeNiet zegt
pi_71261369
quote:
De grootste club van Nederland bedoel je.
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:10:45 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71261500
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:06 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

De grootste club van Nederland bedoel je.
Die al vijf jaar geen kampioen is geworden.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71261683
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt.
Feyenoord en Ajax horen gewoon nog tot de 3 grootste clubs al hebben ze al jaren geen kampioenschap meer gevierd.
pi_71261686
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die bedoel ik inderdaad ja.
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:21:19 #84
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71261826
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ajax is verder echter dodelijk voor zijn carrière.
Immers, de laatste speler die van Ajax uit naar een topclub is vertrokken is inmiddels alweer een maand geleden.
><(({°>
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:34:38 #85
123545 DatMeenJeNiet
pi_71262183
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:21 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Immers, de laatste speler die van Ajax uit naar een topclub is vertrokken is inmiddels alweer een maand geleden.
Niet vergelijkbaar.

De Zeeuw is, er van uitgaande dat hij toch wel twee jaar voor Ajax speelt voor hij vertrekt, dan 28, heeft zo'n 6/7 miljoen gekost en heeft nog twee of drie jaar te gaan op zijn contract. De vraagprijs zal op zijn minst toch wel weer 7 miljoen zijn en waarschijnlijk wel meer en dan haken heel wat internationale clubs gewoon af.

Terwijl hij met zijn huidige CV (interlands en goede carrière bij AZ) en het feit dat zijn contract nog maar twee jaar doorloopt, juist heel veel clubs aantrekt. Zeker de komende zomer.

Maarja, allemaal gespeculeer dit.. we'll see.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:59:53 #86
123545 DatMeenJeNiet
pi_71291393
quote:
ALKMAAR - Demy de Zeeuw verruilt dan toch AZ voor Ajax. Beide clubs zijn op een haar na akkoord over de gewenste transfer. De 26-jarige international tekent in Amsterdam een contract voor de duur van vier jaar. Zijn verbintenis in Alkmaar liep nog door tot medio 2011. De medische keuring van De Zeeuw heeft nog vanavond plaats.
De Telegraaf.

Vond in het AZ-topic trouwens wel een interessant stukje:
quote:
Column: 'Faalangst drijft De Zeeuw naar Amsterdam'

Sporter zijn is een mooi vak. Of je nu tennisser, wielrenner, darter of voetballer bent, ze hebben ��n ding gemeen: iedereen wil het hoogste bereiken waarin hij of zij goed is. Het is bijna zo stellig als de stelling van Pythagoras. In wiskunde zijn er geen uitzonderingen en dient een theorie altijd te kloppen. De menselijke praktijk kent die echter wel. Er was ooit eens een voetballer die van zijn god niet op zondag mocht spelen en daarom maar geen prof werd en nu is er ene Demy de Zeeuw. Een hoogbegaafde voetballer met de mentale weerbaarheid van een wezel.

Het is voor elke voetballer een natte droom om bij een Europese topclub dan wel in een Europese topcompetitie te spelen. Zo niet, dan is het spelen van Champions League een bijna even mooie compensatie. Het is immers het ultieme podium om je in de kijker te spelen van de grootmachten van het oude continent. Of in het oog te springen van ��n van de rijke Arabische clubeigenaren die de financi�le zekerheid van de volgende tien generaties kan waarborgen. Ambitie hebben heet dat.

Behalve dus voor De Zeeuw. Waar Stijn Schaars onlangs zijn contract verlengde en aangeeft via de Champions League zich te willen meten met de besten om zo zijn wk-ticket te verdienen, ziet zijn compagnon op het Alkmaarse middenveld de beste competitie ter wereld als een blok aan zijn been. Je ziet hem hardop denken: �het kan ook misgaan, misschien speel ik wel slecht en kan ik Zuid-Afrika vergeten. Om nog maar te zwijgen over een transfer naar een HSV of een Villarreal.�

Het is die angst die hem twijfels en kopzorgen bezorgt en hem naar de hoofdstad doet uitwijken. Zo kan hij in een veilige omgeving zijn wedstrijdjes afwerken en staat er �s avonds gewoon weer een bord aardappelen met worst of zo klaar voor hem. Een transfer naar het buitenland is daarmee definitief van de baan. Eind volgend seizoen � met nog ��n contractjaar voor de boeg, Champions League ervaring, deelname WK � had de kans er wellicht ingezeten. Nu kan De Zeeuw het schudden. Een meerjarig contract tekenen zet een dusdanige hoge prijs op zijn kop dat clubs niet zomaar geneigd zijn de hoofdprijs te betalen.

Die conclusie komt enigszins verrassend, zou je bijna denken. Gezien het totale gebrek aan interesse vanuit het buitenland lijkt men dus blijkbaar niet zo zeker te zijn over zijn kwaliteiten. Dat was De Zeeuw eigenlijk ook niet. Een half jaar geleden verklaarde hij in het supportersmagAZine nog dat een overgang naar een andere Nederlandse club niet aan de orde was en hij toe was aan een stap naar het buitenland. Niks mis mee tot hij vervolgde dat zijn nieuwe club geen Champions League hoefde te spelen. Een beetje rare uitspraak van een speler die op punt stond kampioen te worden. Ik verdenk Demy er dan ook van dat hij �s nachts badend in het zweet wakker wordt na door Steven Gerrard alle hoeken van het veld te hebben gezien.

De buitenlandse scouts zullen zijn derde seizoen bij AZ allicht nog niet vergeten zijn. AZ draaide voor geen meter en international De Zeeuw ging mee in de malaise. Niets van de rug rechten, de kar trekken en voorop gaan in de strijd. Neen, apathie, verstoppen en aftellen om zo snel mogelijk weg te raken. Terwijl in de voorbereiding van het voorbije seizoen de groep zich wilde revancheren was het woord eerherstel ver te zoeken. Weg, weg, weg, was het enige wat ie wilde. Pas toen dat niet lukte en de ploeg ook nog eens goed begon te presteren, kon De Zeeuw zich weer op zijn beroep richten en doen waarvoor hij door zijn werkgever zo vorstelijk wordt beloond. Het gedrag verdween ondertussen gretig in de scoutingsverslagen.

In Amsterdam zullen ze tevreden zijn. Ze krijgen er een uitstekende voetballer bij. Dat wil zeggen, zo lang het goed gaat tenminste. Bij de minste tegenslag (een vreemdgaande vriendin, de hond dood of zo) zakken de schouders naar beneden, worden de oogjes waterig en gaat de blik naar de schoenen. Twee jaar later klinkt het dan dat met Banik Ostrava zijn oude droom dan toch nog in vervulling gaat.
pi_71291682
Die column sta ik helemaal achter. Ik snap niet waarom Ajax hem nou koste wat kost wil overnemen. In mijn ogen een grote fout.

En de aanzien van Ajax blijkt nog altijd groot, ben ik met jullie eens. Maar ik zou van AZ niet zo snel naar Ajax gaan, sportief gezien.
That's all folks!
pi_71291728
En ze krijgen er ook een dwerg bij terwijl Ajax lengte en fysieke kracht nodig heeft
pi_71291795
Alsof een team body en lengte nodig heeft.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_71291821
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:11 schreef RayMania het volgende:
Alsof een team body en lengte nodig heeft.
Als ik jou was zou ik toch maar wat vaker voetbal kijken.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:15:13 #91
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_71291893
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

De Telegraaf.

Vond in het AZ-topic trouwens wel een interessant stukje:
[..]
De Zeeuw alsnog naar Ajax
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_71291904
Als ik jou was zou ik eens naar jet middenveld van Barca en Spanje kijken. Inderdaad, allemaal Engelaars.
pi_71291952
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Die column sta ik helemaal achter. Ik snap niet waarom Ajax hem nou koste wat kost wil overnemen. In mijn ogen een grote fout.

En de aanzien van Ajax blijkt nog altijd groot, ben ik met jullie eens. Maar ik zou van AZ niet zo snel naar Ajax gaan, sportief gezien.
de aanzien
pi_71292023
Prima speler voor op het middenveld van Ajax, zorgt voor flink wat diepgang en beweging naast Aissati.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71292050
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:15 schreef RayMania het volgende:
Als ik jou was zou ik eens naar jet middenveld van Barca en Spanje kijken. Inderdaad, allemaal Engelaars.
Toure, Busquets en Keita zijn inderdaad van het formaat De Zeeuw

Maar geef nog eens een voorbeeld?
pi_71292109
Als Barca met een middenveld van Toure, Busquets en Keita speelt
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_71292184
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Als Barca met een middenveld van Toure, Busquets en Keita speelt
Nee, maar wel met 1 of 2 van die 3

Ajax kan toch geen voetballers van het niveau Xavi en Iniesta halen dus dan heb je altijd een mindere voetballer zonder lengte en fysiek. Zoals De Zeeuw, Gabri, Enoh, Anita, Lindgren of Aissati
pi_71292198
Laat ook maar .
pi_71292235
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, maar wel met 1 of 2 van die 2

Ajax kan toch geen voetballers van het niveau Xavi en Iniesta halen dus dan heb je altijd een mindere voetballer zonder lengte en fysiek
Ajax moet ook niet willen concurreren met Barca.

Voor de Nederlandse competitie is De Zeeuw een bovengemiddelde, zo niet topvoetballer. Ik denk dat AZ zonder hem ook kwalitatief veel minder en minder dynamisch voetbal zal spelen.
pi_71292294
http://www.ed.nl/sport/psv/article5275177.ece

Als PSV weer van Ajax wint door een standaardsituatie is dat in elk geval goed voorspeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')