abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71259065
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een ongelofelijk drol is die De Zeeuw. Bah. Niet meer met je hoofd bij AZ zitten, ga toch weg man. Voor een club als Ajax? :')
Ja het is zo vreemd dat je als Nederlander bij de grootste club van Nederland wil voetballen. De Zeeuw heeft het gewoon na het conflict met Donk Bonk niet meer naar zijn zin, volledig te begrijpen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:53:49 #77
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_71259076
quote:
Wat een ongelofelijk drol is die De Zeeuw. Bah. Niet meer met je hoofd bij AZ zitten, ga toch weg man. Voor een club als Ajax?
Hey, het is AJAX! Niet zo arrogant. PSV is ook geen kampioen geworden.
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:00:42 #78
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71259280
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:53 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ja het is zo vreemd dat je als Nederlander bij de grootste club van Nederland wil voetballen. De Zeeuw heeft het gewoon na het conflict met Donk Bonk niet meer naar zijn zin, volledig te begrijpen
Donk en Waterman zijn lang en breed vertrokken en het laatste seizoen van De Zeeuw bevestigt dat hij 100 % bij het voetballen was met zijn hoofd i.t.t. het seizoen ervoor..

En ja het is vreemd... maarja, als ik lees dat hij bij AZ een half miljoen verdient, dan snap ik ook wel dat hij een transfer wilt afdwingen.. Een salarisverhoging bij AZ zal zeer waarschijnlijk betekenen dat hij zijn contract ook moet verlengen. Bij Ajax verdient ie al gauw drie keer zo veel. Ajax is verder echter dodelijk voor zijn carrière.

Ik geloof niet dat wat jij zegt het is... it's all about the money, maak jezelf geen rare dingen wijs.
pi_71259597
quote:
Wat een ongelofelijk drol is die De Zeeuw. Bah. Niet meer met je hoofd bij AZ zitten, ga toch weg man. Voor een club als Ajax?
Voor de meeste voetballers hebben Ajax, PSV en Feyenoord gewoon nog steeds meer aantrekkingskracht dan AZ, Heerenveen of Twente.

En wat DatMeenJeNiet zegt
pi_71261369
quote:
De grootste club van Nederland bedoel je.
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:10:45 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71261500
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:06 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

De grootste club van Nederland bedoel je.
Die al vijf jaar geen kampioen is geworden.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71261683
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt.
Feyenoord en Ajax horen gewoon nog tot de 3 grootste clubs al hebben ze al jaren geen kampioenschap meer gevierd.
pi_71261686
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die bedoel ik inderdaad ja.
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:21:19 #84
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71261826
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ajax is verder echter dodelijk voor zijn carrière.
Immers, de laatste speler die van Ajax uit naar een topclub is vertrokken is inmiddels alweer een maand geleden.
><(({°>
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:34:38 #85
123545 DatMeenJeNiet
pi_71262183
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:21 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Immers, de laatste speler die van Ajax uit naar een topclub is vertrokken is inmiddels alweer een maand geleden.
Niet vergelijkbaar.

De Zeeuw is, er van uitgaande dat hij toch wel twee jaar voor Ajax speelt voor hij vertrekt, dan 28, heeft zo'n 6/7 miljoen gekost en heeft nog twee of drie jaar te gaan op zijn contract. De vraagprijs zal op zijn minst toch wel weer 7 miljoen zijn en waarschijnlijk wel meer en dan haken heel wat internationale clubs gewoon af.

Terwijl hij met zijn huidige CV (interlands en goede carrière bij AZ) en het feit dat zijn contract nog maar twee jaar doorloopt, juist heel veel clubs aantrekt. Zeker de komende zomer.

Maarja, allemaal gespeculeer dit.. we'll see.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:59:53 #86
123545 DatMeenJeNiet
pi_71291393
quote:
ALKMAAR - Demy de Zeeuw verruilt dan toch AZ voor Ajax. Beide clubs zijn op een haar na akkoord over de gewenste transfer. De 26-jarige international tekent in Amsterdam een contract voor de duur van vier jaar. Zijn verbintenis in Alkmaar liep nog door tot medio 2011. De medische keuring van De Zeeuw heeft nog vanavond plaats.
De Telegraaf.

Vond in het AZ-topic trouwens wel een interessant stukje:
quote:
Column: 'Faalangst drijft De Zeeuw naar Amsterdam'

Sporter zijn is een mooi vak. Of je nu tennisser, wielrenner, darter of voetballer bent, ze hebben ��n ding gemeen: iedereen wil het hoogste bereiken waarin hij of zij goed is. Het is bijna zo stellig als de stelling van Pythagoras. In wiskunde zijn er geen uitzonderingen en dient een theorie altijd te kloppen. De menselijke praktijk kent die echter wel. Er was ooit eens een voetballer die van zijn god niet op zondag mocht spelen en daarom maar geen prof werd en nu is er ene Demy de Zeeuw. Een hoogbegaafde voetballer met de mentale weerbaarheid van een wezel.

Het is voor elke voetballer een natte droom om bij een Europese topclub dan wel in een Europese topcompetitie te spelen. Zo niet, dan is het spelen van Champions League een bijna even mooie compensatie. Het is immers het ultieme podium om je in de kijker te spelen van de grootmachten van het oude continent. Of in het oog te springen van ��n van de rijke Arabische clubeigenaren die de financi�le zekerheid van de volgende tien generaties kan waarborgen. Ambitie hebben heet dat.

Behalve dus voor De Zeeuw. Waar Stijn Schaars onlangs zijn contract verlengde en aangeeft via de Champions League zich te willen meten met de besten om zo zijn wk-ticket te verdienen, ziet zijn compagnon op het Alkmaarse middenveld de beste competitie ter wereld als een blok aan zijn been. Je ziet hem hardop denken: �het kan ook misgaan, misschien speel ik wel slecht en kan ik Zuid-Afrika vergeten. Om nog maar te zwijgen over een transfer naar een HSV of een Villarreal.�

Het is die angst die hem twijfels en kopzorgen bezorgt en hem naar de hoofdstad doet uitwijken. Zo kan hij in een veilige omgeving zijn wedstrijdjes afwerken en staat er �s avonds gewoon weer een bord aardappelen met worst of zo klaar voor hem. Een transfer naar het buitenland is daarmee definitief van de baan. Eind volgend seizoen � met nog ��n contractjaar voor de boeg, Champions League ervaring, deelname WK � had de kans er wellicht ingezeten. Nu kan De Zeeuw het schudden. Een meerjarig contract tekenen zet een dusdanige hoge prijs op zijn kop dat clubs niet zomaar geneigd zijn de hoofdprijs te betalen.

Die conclusie komt enigszins verrassend, zou je bijna denken. Gezien het totale gebrek aan interesse vanuit het buitenland lijkt men dus blijkbaar niet zo zeker te zijn over zijn kwaliteiten. Dat was De Zeeuw eigenlijk ook niet. Een half jaar geleden verklaarde hij in het supportersmagAZine nog dat een overgang naar een andere Nederlandse club niet aan de orde was en hij toe was aan een stap naar het buitenland. Niks mis mee tot hij vervolgde dat zijn nieuwe club geen Champions League hoefde te spelen. Een beetje rare uitspraak van een speler die op punt stond kampioen te worden. Ik verdenk Demy er dan ook van dat hij �s nachts badend in het zweet wakker wordt na door Steven Gerrard alle hoeken van het veld te hebben gezien.

De buitenlandse scouts zullen zijn derde seizoen bij AZ allicht nog niet vergeten zijn. AZ draaide voor geen meter en international De Zeeuw ging mee in de malaise. Niets van de rug rechten, de kar trekken en voorop gaan in de strijd. Neen, apathie, verstoppen en aftellen om zo snel mogelijk weg te raken. Terwijl in de voorbereiding van het voorbije seizoen de groep zich wilde revancheren was het woord eerherstel ver te zoeken. Weg, weg, weg, was het enige wat ie wilde. Pas toen dat niet lukte en de ploeg ook nog eens goed begon te presteren, kon De Zeeuw zich weer op zijn beroep richten en doen waarvoor hij door zijn werkgever zo vorstelijk wordt beloond. Het gedrag verdween ondertussen gretig in de scoutingsverslagen.

In Amsterdam zullen ze tevreden zijn. Ze krijgen er een uitstekende voetballer bij. Dat wil zeggen, zo lang het goed gaat tenminste. Bij de minste tegenslag (een vreemdgaande vriendin, de hond dood of zo) zakken de schouders naar beneden, worden de oogjes waterig en gaat de blik naar de schoenen. Twee jaar later klinkt het dan dat met Banik Ostrava zijn oude droom dan toch nog in vervulling gaat.
pi_71291682
Die column sta ik helemaal achter. Ik snap niet waarom Ajax hem nou koste wat kost wil overnemen. In mijn ogen een grote fout.

En de aanzien van Ajax blijkt nog altijd groot, ben ik met jullie eens. Maar ik zou van AZ niet zo snel naar Ajax gaan, sportief gezien.
That's all folks!
pi_71291728
En ze krijgen er ook een dwerg bij terwijl Ajax lengte en fysieke kracht nodig heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71291795
Alsof een team body en lengte nodig heeft.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_71291821
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:11 schreef RayMania het volgende:
Alsof een team body en lengte nodig heeft.
Als ik jou was zou ik toch maar wat vaker voetbal kijken.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:15:13 #91
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_71291893
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

De Telegraaf.

Vond in het AZ-topic trouwens wel een interessant stukje:
[..]
De Zeeuw alsnog naar Ajax
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_71291904
Als ik jou was zou ik eens naar jet middenveld van Barca en Spanje kijken. Inderdaad, allemaal Engelaars.
pi_71291952
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Die column sta ik helemaal achter. Ik snap niet waarom Ajax hem nou koste wat kost wil overnemen. In mijn ogen een grote fout.

En de aanzien van Ajax blijkt nog altijd groot, ben ik met jullie eens. Maar ik zou van AZ niet zo snel naar Ajax gaan, sportief gezien.
de aanzien
pi_71292023
Prima speler voor op het middenveld van Ajax, zorgt voor flink wat diepgang en beweging naast Aissati.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71292050
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:15 schreef RayMania het volgende:
Als ik jou was zou ik eens naar jet middenveld van Barca en Spanje kijken. Inderdaad, allemaal Engelaars.
Toure, Busquets en Keita zijn inderdaad van het formaat De Zeeuw

Maar geef nog eens een voorbeeld?
pi_71292109
Als Barca met een middenveld van Toure, Busquets en Keita speelt
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_71292184
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Als Barca met een middenveld van Toure, Busquets en Keita speelt
Nee, maar wel met 1 of 2 van die 3

Ajax kan toch geen voetballers van het niveau Xavi en Iniesta halen dus dan heb je altijd een mindere voetballer zonder lengte en fysiek. Zoals De Zeeuw, Gabri, Enoh, Anita, Lindgren of Aissati
pi_71292198
Laat ook maar .
pi_71292235
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, maar wel met 1 of 2 van die 2

Ajax kan toch geen voetballers van het niveau Xavi en Iniesta halen dus dan heb je altijd een mindere voetballer zonder lengte en fysiek
Ajax moet ook niet willen concurreren met Barca.

Voor de Nederlandse competitie is De Zeeuw een bovengemiddelde, zo niet topvoetballer. Ik denk dat AZ zonder hem ook kwalitatief veel minder en minder dynamisch voetbal zal spelen.
pi_71292294
http://www.ed.nl/sport/psv/article5275177.ece

Als PSV weer van Ajax wint door een standaardsituatie is dat in elk geval goed voorspeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')