Ik weet niet of hij al in de zomer gaat, zou ik ook onverstandig vinden van AZ. Volgende zomer voor een mooie prijs aan een buitenlandse club verkopen is het beste voor beide partijen denk ik.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Tja, was te verwachten.. binnenkort al weer 26. Die is in de zomer gewoon weg.
quote:De Zeeuw: "Hamburger SV blijft interessant"
22 april 2009
AZ gaat er een hele klus aan krijgen om Demy de Zeeuw komende zomer in Alkmaar te houden. De middenvelder aasde vorig jaar al op een transfer en zag een overstap naar Hamburger SV toen op het laatste moment afketsen. De interesse vanuit Hamburg is nog altijd aanwezig, vertelt hij in Voetbal International.
"Ik weet dat ze nog steeds belangstelling hebben", zegt De Zeeuw, die open staat voor een transfer. "Een club van dat kaliber blijft interessant. Europees voetbal is voor mij wel een voorwaarde. Maar dat hoeft niet per se de Champions League te zijn."
De Zeeuw heeft nog een contract tot medio 2011 in Alkmaar. De club wil deze verbintenis verlengen, maar de international heeft daar geen behoefte aan. Toch wil dat niet zeggen dat hij per se weg wil, benadrukt hij. "Nu ik heb besloten niet bij te tekenen, gaat iedereen maar gemakshalve ervan uit dat ik vertrek. Er spelen op dit moment wel wat dingetjes. Maar als er niets gebeurt, dan blijf ik gewoon bij AZ."
quote:Ajax klopt aan voor De Zeeuw: ONDERHANDELINGEN MET CONCURRENT AZ VERLOPEN MOEIZAAM
DE LUTTE, donderdag
Ajax ziet in Demy de Zeeuw (26) dé versterking om het Amsterdamse middenveld in balans te brengen. De hoofdstedelingen klopten bij AZ aan in de wetenschap dat De Zeeuw aan een nieuwe uitdaging toe is. Aan het begin van het seizoen legde de international een aanbieding van de Alkmaarders om zijn contract open te breken naast zich neer. Of het tot een transfer naar Ajax komt, is de vraag. De onderhandelingen tussen AZ en de Amsterdammers verlopen moeizaam, omdat de AZ-leiding De Zeeuw liever niet naar de concurrent laat vertrekken.
Het is niet de eerste keer dat er concrete interesse is voor De Zeeuw. Na EURO 2008 in Oostenrijk en Zwitserland meldde HSV zich op de laatste dag van de transferperiode. AZ en de Hamburgers bereikten zelfs een akkoord over de transfersom, maar de tijd was tekort om de benodigde papieren in orde te maken.
Door het mislukken van de deal en het voor hem teleurstellend verlopen EK, waarop hij alleen tegen Roemenië speelde, kwam De Zeeuw in een dip terecht, waarna Louis van Gaal zich zelfs genoodzaakt zag hem naar het tweede elftal te verbannen. „Na mijn overgang van Go Ahead Eagles naar AZ ging het achteraf misschien wel te goed.
Ik vond die standaard heel snel normaal en besefte niet dat ik stilstond in mijn ontwikkeling. Ik was onbewust niet meer scherp”, zag hij destijds zelf dat de knop om moest.
„Dingen kunnen gelukkig snel veranderen”, beschreef de weer opgebloeide De Zeeuw in oktober 2008 voor het WK-kwalificatieduel met Noorwegen. „Tijdens de lange busreis naar Jong FC Groningen besefte ik dat ik aan de bak moest. Ik ging nog harder trainen en ben nu gelukkig weer van waarde voor AZ en Oranje. Misschien had ik dat reisje net wel even nodig”, aldus de twintigvoudige international toen.
De oud-speler van AGOVV en Go Ahead Eagles had afgelopen seizoen met dertig duels en drie treffers een belangrijk aandeel in het kampioenschap van AZ. Ook in de seizoenen daarvoor speelde De Zeeuw het leeuwendeel van de wedstrijden. Die constantheid, zijn ervaring, Nederlanderschap én uiteraard voetbalkwaliteiten maken de twintigvoudige international gewild in Amsterdam.
Dat De Zeeuw ondanks het vooruitzicht op Champions Leaguevoetbal openstaat voor een vertrek uit het DSBstadion, liet hij eerder blijken door niet bij te tekenen. Naast HSV toonde Ajax eerder al belangstelling, maar tot een transfer kwam het destijds niet. Ook de flauwe interesse van Valencia liep afgelopen winter op niets uit.
In de ArenA moet de in Amsterdam woonachtige De Zeeuw na Thimotee Atouba en Jeroen Verhoeven de derde aanwinst worden. Club en speler zullen er wel uit kunnen komen, maar of Ajax erin slaagt om het twee jaar doorlopende contract bij AZ af te kopen, is vooralsnog twijfelachtig.
Het 7 dwergen teamquote:
quote:AZ ver met Nielsen, De Zeeuw wacht
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - Ajax wil een nieuwe poging doen om Demy de Zeeuw los te weken bij AZ. Daarvoor zullen de Amsterdammers met een bod moeten komen, dat aanzienlijk hoger is dan het bedrag van vier miljoen dat de eerste keer op tafel is gelegd.
De technische leiding van AZ zei gisteravond echter nog geen nieuwe besprekingen met de Amsterdammers te voeren.
Demy de Zeeuw wacht intussen af wat er voor hem op korte termijn mogelijk is. De middenvelder wil absoluut vertrekken uit Alkmaar, maar hij is geheel afhankelijk van het financiële spel tussen Ajax en AZ.
Moet je dan in 1 keer de hoofdprijs op tafel neerleggen? Wat een onzin.quote:
Uiteraard niet, maar het lijkt me dat Ajax hem graag wil. Wil het niet weer een fiasco oplopen zoals met Braafheid dan mag je best met een wat realistischer openingsbod komen. Of denk je nou echt dat AZ ineens ver onder haar vraagprijs gaat zitten omdat Ajax zo laag inzet? Ik niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:28 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Moet je dan in 1 keer de hoofdprijs op tafel neerleggen? Wat een onzin.
Ik neem aan dat je Elia bedoelt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar het lijkt me dat Ajax hem graag wil. Wil het niet weer een fiasco oplopen zoals met Braafheid dan mag je best met een wat realistischer openingsbod komen. Of denk je nou echt dat AZ ineens ver onder haar vraagprijs gaat zitten omdat Ajax zo laag inzet? Ik niet.
Er schijnen ook afspraken tussen De Zeeuw en AZ gemaakt zijn over openstaan voor een transfer; zelfde gezeik met Elia dus.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar het lijkt me dat Ajax hem graag wil. Wil het niet weer een fiasco oplopen zoals met Braafheid dan mag je best met een wat realistischer openingsbod komen. Of denk je nou echt dat AZ ineens ver onder haar vraagprijs gaat zitten omdat Ajax zo laag inzet? Ik niet.
Wat een mietje is het ook hoor pff..quote:Koeman laat De Zeeuw uit selectie
ALKMAAR - Demy de Zeeuw doet woensdagavond niet mee in de vriendschappelijke wedstrijd van AZ tegen het Duitse HSV.
Coach Ronald Koeman heeft de speler uit de selectie gelaten omdat hij niet voldoende gefocust is in verband met transferperikelen. De Zeeuw wordt al enige tijd in verband gebracht met een overgang naar Ajax.
,,Hij doet vanavond in ieder geval niet mee,’’ aldus een woordvoerder van AZ.
quote:Ajax aan zet in soap rondom De Zeeuw
Door MARCEL VAN DER KRAAN
Met de verwijdering van Demy de Zeeuw uit de selectie heeft AZ duidelijk gemaakt dat het niet met zich laat spotten.
Het was een signaal naar de Oranje-international, die zich onmogelijk heeft gemaakt in zijn gevecht om bij Ajax terecht te komen. En óók een signaal naar Ajax, dat nu de prijs moet betalen die AZ voor De Zeeuw verlangt: 6 à 7 miljoen miljoen euro.
Ajax en AZ zijn sinds 24 uur in gesprek over de transfer van de speler, die zegt klaar te zijn in Alkmaar. Maar zolang de Amsterdammers niet tegemoetkomen aan de eisen van AZ, werkt voorzitter Dirk Scheringa niet mee aan het vertrek van De Zeeuw en duurt de soap voort.
De middenvelder maakte gisteravond al geen deel meer uit van de selectie voor het duel met Hamburger SV (0-1). Voor De Zeeuw was dus ook geen plaats op de bank. Trainer Ronald Koeman heeft twee weken lang geprobeerd de voetballer, die in het kampioensjaar de motor was op het middenveld van AZ, op andere gedachten te brengen. Voor De Zeeuw was wat Koeman betreft nog een toekomst in Alkmaar. Wat aanvoerder Stijn Schaars en de rest van de spelersgroep betreft ook.
Schaars was na het behalen van de landstitel al bang dat De Zeeuw andere plannen had en overwoog de kampioensploeg te verlaten. Bij de huldiging in de binnenstad van Alkmaar greep Schaars in mei voor het oog van tienduizenden fans de microfoon en zong toen ‘Demy moet blijven’.
Met Martin Jol als nieuwe trainer van Ajax was het plaatje echter snel duidelijk. Jol liet De Zeeuw weten dat hij voor hem een plek op het middenveld van het ‘nieuwe’ Ajax heeft ingeruimd. Het bestuur van Ajax moest de zaak alleen nog even rond maken. Met een bod van vier miljoen euro werd de Amsterdamse club echter direct weer de deur gewezen.
AZ heeft eigenlijk helemaal geen zin om De Zeeuw aan een concurrent in de eredivisie te verkopen en stond om die reden al niet te trappelen om hem te laten gaan. AZ heeft dezelfde houding als FC Groningen, FC Twente en Heerenveen inmiddels hebben. De Nederlandse subtop weigert zich nog langer te laten dwingen door Ajax en PSV. In het geheim zijn daarover onderling zelfs afspraken gemaakt.
Bij de supporters van de Alkmaarse club ligt elke verkoop aan Ajax bovendien extra gevoelig. De relatie tussen beide clubs is de afgelopen seizoenen niet vriendschappelijker geworden. Als Ajax De Zeeuw met alle geweld wil hebben, dan moet het daarvoor de prijs betalen die AZ verlangt.
Demy de Zeeuw, die nog een contract heeft tot 2011, onthoudt zich al weken van commentaar en hoopte dat beide clubs snel tot een akkoord zouden komen. Hoe vaster de zaak kwam te zitten, hoe minder de motivatie bij De Zeeuw werd om nog bij AZ te werken. De rest van de spelersgroep volgde afgelopen week met argusogen het spel tussen de speler en zijn werkgever.
Het optreden van De Zeeuw afgelopen weekend in Brugge, waar AZ met 1-0 verloor en de middenvelder geen schim was van de voetballer van het kampioensjaar, had voor Koeman al een reden kunnen zijn om in te grijpen.
Gisteren, vier dagen voor de strijd om de Johan Cruijff-schaal, hakte de opvolger van Van Gaal in samenspraak met de clubleiding de knoop door. Een speler die niet meer wil, past niet in een elftal dat teamspirit als pijler onder de nog maar net veroverde landstitel had staan.
Noem eens drie spelers om die hun 4 of 5 jarig contract uitgediend hebben dan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik snap echt niets van die jongen... 26 jaar en dan straks een 4 of 5jarig contract aangaan, waardoor het buitenland wel erg moeilijk word.
Of hij gebruikt Ajax gewoon..
De Guzman en Greene.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:38 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Noem eens drie spelers om die hun 4 of 5 jarig contract uitgediend hebben dan.
Noem eens drie spelers die met een langdurig contract, terwijl ze 28/29 zijn, zeven miljoen hebben gekost, makkelijk naar het buitenland gingen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:38 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Noem eens drie spelers om die hun 4 of 5 jarig contract uitgediend hebben dan.
Vogel, Van Bommelquote:
Voor Vogel geldt het laatste natuurlijk ook. Als je gewoon een mooie CV hebt en weinig kost, kom je op zijn minst wel ergens in de Premier League te spelen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vogel, Van Bommel
Maar De Zeeuw is natuurlijk gewoon niet goed genoeg voor een transfer naar het buitenland. Die zit de komende 4 jaar wel bij Ajax
Alleen was Vogel een stuk jonger transfervrijquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:48 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Voor Vogel geldt het laatste natuurlijk ook. Als je gewoon een mooie CV hebt en weinig kost, kom je op zijn minst wel ergens in de Premier League te spelen.
28 jaar.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen was Vogel een stuk jonger transfervrij
De Zeeuw 30 of 31 als hij bij Ajax tekent.quote:
Oja oke, ik had het over dat als De Zeeuw nog één jaar bij AZ blijft, dat hij dan honderd procent in een topcompetitie komt. Of hij daar werkelijk goed genoeg voor is, is een gok die een club als Fulham of zo makkelijk neemt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De Zeeuw 30 of 31 als hij bij Ajax tekent.
Als hij zijn contract uitdient dan zal hij vast wel ergens in de onderkant van de EPL op de bank komen. Dat lukte Vogel zelfs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |