Ik weet zéker dat ik naar Leiden ga. Ik ken er al een paar mensen, de verenigingen staan me aan en in de stad hangt een ontzettend leuke sfeer. De open dag beviel me en ik ga dit of volgend jaar de krokusklas volgen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:59 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Raad je aan naar Amsterdam te gaan. Heb eerst een jaar politicologie in Leiden gedaan en ben daarna opnieuw begonnen aan de UvA. Het is natuurlijk mijn persoonlijke mening maar ik ben HEEL blij dat ik in Amsterdam beland ben.
Moet je zeker doen. De opleiding is prima en als je echt van het studentenleven in al zijn facetten houdt is Leiden waar je moet zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 19:55 schreef moby92 het volgende:
[..]
Ik weet zéker dat ik naar Leiden ga. Ik ken er al een paar mensen, de verenigingen staan me aan en in de stad hangt een ontzettend leuke sfeer. De open dag beviel me en ik ga dit of volgend jaar de krokusklas volgen.
Goed bezig!quote:Op maandag 17 november 2008 19:55 schreef moby92 het volgende:
[..]
Ik weet zéker dat ik naar Leiden ga. Ik ken er al een paar mensen, de verenigingen staan me aan en in de stad hangt een ontzettend leuke sfeer. De open dag beviel me en ik ga dit of volgend jaar de krokusklas volgen.
O,.......dat is dan weer minder..quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:10 schreef moby92 het volgende:
Haha.. ja ik verheug me er echt op. Ook ga ik binnenkort naar een thema avond van de JOVD, als dat me goed bevalt word ik lid.
Altijd goed, een extra excuus om bier te drinkenquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:10 schreef moby92 het volgende:
Haha.. ja ik verheug me er echt op. Ook ga ik binnenkort naar een thema avond van de JOVD, als dat me goed bevalt word ik lid.
Zo jong en dan al lid willen worden van een conservatieve partijquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:10 schreef moby92 het volgende:
Noemen ze het Rutte-effect, Mark ziet er zo jong en onschuldig uit dat ie jonge naieve leden in de leeftijd van 13-16 jaar aantrekt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zo jong en dan al lid willen worden van een conservatieve partij.
Bovendien is het volgens mij in die groep (13-16 jaar, vwo, goed verdienende pa, en eventueel hockey) ook vrij hip om rechts-liberaal te zijn... zonder te weten waarom of wat het is, maargoed.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Noemen ze het Rutte-effect, Mark ziet er zo jong en onschuldig uit dat ie jonge naieve leden in de leeftijd van 13-16 jaar aantrekt.
En trouwens, de VVD is in haar behoudendheid wel degelijk vernieuwend, dus what's da problem?
Kies toch voor de Jonge Democraten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:00 schreef moby92 het volgende:
Ik heb m'n overeenkomsten met de VVD, maar lang niet alles. Ik ben niet conservatief ingesteld. Maar toch word ik lid, maar dan vooral om veel contacten te maken en het allemaal is van dichtbij mee te maken. De JOVD sluit wat dat betreft toch het best aan bij mijn wensen de komende jaren.
Luister dan naar deze oude, wijze politicoloog: je moet niet voor de JOVD gaan als je jezelf als liberaal ziet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:07 schreef moby92 het volgende:
Ik heb nog helemaal nergens voor gekozen.
Dat gaat nog wel over. Tenminste, dat zag ik bij alle mensen die heel idealistisch met de studie begonnen. Met de mensen die er heel open in stonden liep het uiteindelijk meestal beter af.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:22 schreef Thomas B. het volgende:
Vind het wel tof dat je al op je 16e precies weet wat je wilt gaan studeren en waar. Komt niet vaak voor...
Ja das ook waar. Vorig jaar zat er een meisje bij mij in de werkgroep. Bij de eerste bijeenkomst zei ze: "Ik ben politicologie gaan studeren omdat ik het europees parlement in wil". Nooit meer wat van gehoordquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel over. Tenminste, dat zag ik bij alle mensen die heel idealistisch met de studie begonnen. Met de mensen die er heel open in stonden liep het uiteindelijk meestal beter af.
Klopt, ik heb gelukkig geen idealen en ik ben zowaar afgestudeerdquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel over. Tenminste, dat zag ik bij alle mensen die heel idealistisch met de studie begonnen. Met de mensen die er heel open in stonden liep het uiteindelijk meestal beter af.
Vertel mij eens waar ik als zestienjarige zou moeten aankloppen om wat meer ervaring te krijgen met politiek in het algemeen. Mijn school organiseert dus helemaal niks omtrent politiek, op het gemeenteproject na (dit jaar voor het eerst), dus iets als het MEP ofzo zit er ook niet in.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:19 schreef Thomas B. het volgende:
De JOVD is gewoon een grote zuipkeet volgens mij. Als jij je netwerk uit wilt breiden kan je betere dingen bedenken dan de JOVD. In die zin moet je eigenlijk niet naar politieke affiniteit kijken. Zal niet zeggen dat je bij de jongerenbeweging van de SP moet gaan, maar je moet je je er in ieder geval niet te veel bij voorstellen. Mijn punt is, er zijn meer plekken om je netwerk uit te breiden en jezelf te profileren dan de jongerenbewegingen van politieke partijen.
Overigens, ik hoorde vandaag van iemand dat de JOVD voorstander is van legalisatie van softdrugs. Dit in tegenstelling tot hun moederpartij die hard op weg is de tweede 'V' uit de naam teniet te doen. Eindelijk eens wijze woorden voor een liberale beweging!
Politicologie is geen opleiding tot politicus, vergis je niet. Een politicolloog moet je vergelijken met een psychiater en een politicus met een psychopaat. Dat relatief veel psychiaters psychopaat zijn is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:36 schreef moby92 het volgende:
[..]
Vertel mij eens waar ik als zestienjarige zou moeten aankloppen om wat meer ervaring te krijgen met politiek in het algemeen. Mijn school organiseert dus helemaal niks omtrent politiek, op het gemeenteproject na (dit jaar voor het eerst), dus iets als het MEP ofzo zit er ook niet in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |