abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62556772
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:25 schreef MaJo het volgende:
Ik voor de 2e keer hebben jullie al goed geleerd? Tip: leer de definities precies uit je hoofd. Van den berg geeft aftrek als je definities niet nauwkeurig zijn
Zit nu die proeftentamens met normantwoorden te bekijken. Hij heeft steeds wel een punt maar pff wat een mierenneuker zeg. Hoewel er ook wel een paar debielen tussen zitten. Maar het gaat blijkbaar vooral om de manier waarop je dingen formuleert.

Maarrem... hoe belangrijk acht jij het dat ik _heel_ witteveen gelezen heb?
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:16:40 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_62557391
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:55 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zit nu die proeftentamens met normantwoorden te bekijken. Hij heeft steeds wel een punt maar pff wat een mierenneuker zeg. Hoewel er ook wel een paar debielen tussen zitten. Maar het gaat blijkbaar vooral om de manier waarop je dingen formuleert.

Maarrem... hoe belangrijk acht jij het dat ik _heel_ witteveen gelezen heb?
Het is echt een mierenneuker inderdaad als je gewoon goed kan omschrijven wat hij in de colleges verteld en witteveen als achtergrond gebruikt moet dat voldoende zijn. Witteveen is sinds dit jaar weer verplicht, vorig jaar gaf hij erop af volg dus de definities van van den berg!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:41:34 #128
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_62562098
In m'n herinnering viel het mee.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:05:22 #129
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62562750
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
In m'n herinnering viel het mee.
In mijn herinnering viel de hele studie mee, maar misschien komt dat omdat wij inmiddels trotse afgestudeerde politicologen zijn, die met enige weemoed naar hun studietijd terugkijken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:06:06 #130
11923 I.R.Baboon
pi_62562779
*snif*
pi_62564477
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In mijn herinnering viel de hele studie mee, maar misschien komt dat omdat wij inmiddels trotse afgestudeerde politicologen zijn, die met enige weemoed naar hun studietijd terugkijken.
wat doe je nou dan?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:11:12 #132
11923 I.R.Baboon
pi_62570843
Wel typisch dat nog niemand hier vermeld heeft dat Hans Daudt overleden is, toch tot nu de grootste nog levende Nederlandse politicoloog (okee, misschien na Lijphart).
pi_62571318
Waar is dat typisch voor dan?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 07:21:27 #134
11923 I.R.Baboon
pi_62572817
Commitment en geschiedkundig besef. Of iedereen moet druk aan het demonstreren zijn.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:56:05 #135
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62573570
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

wat doe je nou dan?
Ik werk.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:56:43 #136
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62573578
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wel typisch dat nog niemand hier vermeld heeft dat Hans Daudt overleden is, toch tot nu de grootste nog levende Nederlandse politicoloog (okee, misschien na Lijphart).
Ik heb wel eens een essay geschreven op basis van zijn theorie van de uiterste noodzaak.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:26:09 #137
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62577117
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Raad je aan naar Amsterdam te gaan. Heb eerst een jaar politicologie in Leiden gedaan en ben daarna opnieuw begonnen aan de UvA. Het is natuurlijk mijn persoonlijke mening maar ik ben HEEL blij dat ik in Amsterdam beland ben.
De reden waarom is ook altijd wel even handig dan hè?

Ik ben begonnen aan mijn scriptie
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_62578424
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De reden waarom is ook altijd wel even handig dan hè?

Ik ben begonnen aan mijn scriptie
Kon mn draai niet vinden in Leiden. De mensen daar bevielen me over het algemeen niet, de werkgroepbegeleiders mochten me niet en ik vond het studieprogramma (het eerste jaar iig) een stuk minder dan in Amsterdam.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:12:17 #139
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62578514
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 07:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Commitment en geschiedkundig besef. Of iedereen moet druk aan het demonstreren zijn.
De huidige generatie is apathisch, uiterst ongeinteresseerd en volstrekt normloos. Dat had je moeten weten, IR.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:13:32 #140
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62578552
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:09 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Kon mn draai niet vinden in Leiden. De mensen daar bevielen me over het algemeen niet, de werkgroepbegeleiders mochten me niet en ik vond het studieprogramma (het eerste jaar iig) een stuk minder dan in Amsterdam.
Leiden is in haar wetenschappelijke benadering ook heel anders. Ze zijn daar --naar mijn weten-- meer van de positivistische school, terwijl de UvA van de interpretatieve school is, in ieder geval als het om het onderdeel bestuurskunde gaat dan.

En de mensen... dat had je wel een beetje kunnen verwachten denk ik. Ik bedoel, Leiden op zich heeft een heel bepaalde sfeer. Amsterdam ook. Ik vind al die halfgare alto's aan de FMG / UvA eigenlijk helemaal niets. Dan vind ik dat quasi elitaire in leiden leuker, maar goed, ik heb mijn keuze puur gemaakt op de invulling van de studie en dan springt de UvA er toch echt uit.

pi_62586869
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Leiden is in haar wetenschappelijke benadering ook heel anders. Ze zijn daar --naar mijn weten-- meer van de positivistische school, terwijl de UvA van de interpretatieve school is, in ieder geval als het om het onderdeel bestuurskunde gaat dan.

En de mensen... dat had je wel een beetje kunnen verwachten denk ik. Ik bedoel, Leiden op zich heeft een heel bepaalde sfeer. Amsterdam ook. Ik vind al die halfgare alto's aan de FMG / UvA eigenlijk helemaal niets. Dan vind ik dat quasi elitaire in leiden leuker, maar goed, ik heb mijn keuze puur gemaakt op de invulling van de studie en dan springt de UvA er toch echt uit.
Is waar. Ik had gemakshalve voor Leiden gekozen omdat ik de stad enzo daar een beetje kende. Bleek een vergissing. Maar wist wel dat politicologie de goeie keuze was

Over de voorkeur voor methodologische benaderingen kan ik niet veel zeggen. Ben alleen bekend met het eerste jaar in Leiden en dat is toch vooral algemene introductie van de studie en het onderzoeksveld. Aan de UvA ben ik daar nu mee bezig in het vak Ontwikkeling van de Politicologie, maar naar mijn mening ligt er nog geen (duidelijke) nadruk op een bepaalde stroming.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2008 16:58:19 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:47:32 #142
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62593621
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 07:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik merk vrij weinig van een soort groepsgevoel van politicologen, met name na de studie: men studeert af en verdwijnt in de massa of in andere vakgebieden. Van onderling contact met vakgenoten (dus niet vanuit de studie is da weinig sprake.
Sla ik de plank raak?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:04:28 #143
11923 I.R.Baboon
pi_62600595
Ik spreek zeggen en schrijven nog één of twee politicologen. Maar dat deed ik toen ik met m'n scriptie bezig was ook al, en bij mij komt het toch vooral doordat ik een tijd in het buitenland heb gezeten en meer omging met mensen van m'n studentenvereniging. Ik durf daar geen algemene conclusies uit te destilleren.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 09:02:48 #144
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62603744
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik spreek zeggen en schrijven nog één of twee politicologen. Maar dat deed ik toen ik met m'n scriptie bezig was ook al, en bij mij komt het toch vooral doordat ik een tijd in het buitenland heb gezeten en meer omging met mensen van m'n studentenvereniging. Ik durf daar geen algemene conclusies uit te destilleren.
Ik spreek nog regelmatig andere politicologen, maar dat komt voornamelijk doordat ik in een omgeving werk waar er nog een paar rondlopen.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 18:00:11 #145
124676 RobertoCarlos
pi_62617234
Maar dat jullie ze spreken is niet vanuit een of andere vereniging bijv. alumni, of politocologen-vereniging oidt. Ik ben natuurlijk (nog...) geen afgestudeerde politicoloog, maar merk wel het verschil met bijv. een rechtenstudie, waar veel meer een soort beroepscultuur cq. beroepstrots gecreëerd wordt. Tenminste aan de UL dan...
Te veel variabelen en te weinig waarnemingen om deze hypthese te onderzoeken..........

Ik merk het trouwens ook aan dit draadje, dat nou niet echt soepeltje loopt.

Acht, het is maar een gedachte...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:22:19 #146
11923 I.R.Baboon
pi_62629984
Bij mijn werk (consultant bij een (IT-)Consultancybedrijf, lopen op mijn (overheids)afdeling trouwens nog verrassend veel politicologen rond. Maar die houden zich meestal verre van de échte technische zaken.
pi_63144710
Hoi, als ik het topic zo doorlees kom ik al veel tegen dat antwoord geeft op mijn vraag: zijn sommige opleidingen links of rechts of wat dan ook georiënteerd?
UvA is duidelijk links en de studenten geloof ik ook? Dat had ik al begrepen.
Maar bijv Leiden, is dat nou echt zo rechts? En de VU zo christen? En hoe zit het met Nijmegen?

Verder vroeg ik me af of er hier studenten zij van de VU die mij kunnen vertellen hoe dat 1e jaar bevalt? Ik vind bijv. sociologie een achterlijke studie en ik heb geen zin vakken in die richting te moeten volgen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

En, als je zelf politicus wilt worden, waar kun je dan het beste studeren? Politicologie is geen opleiding tot politicus, maar welke studie geeft het beste opstapje?

Ik ben al op open dagen van VU en UvA geweest, maar ik word er niet veel wijzer van. Het lijkt vooral modder gooien naar elkaar.
"I often regret that I have spoken; never that I have been silent." — Publilius Syrus
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:04:47 #148
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63144793
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:01 schreef Irresponsible het volgende:

Maar bijv Leiden, is dat nou echt zo rechts?
Politicologie in Leiden is absoluut niet rechts. Qua docenten is het een PvdA-bolwerk (de twee meest vooraanstaande hoogleraren Koole en Andeweg zijn PvdA'ers) en qua studenten is het zeer divers, maar meer links dan rechts.
  woensdag 12 november 2008 @ 10:17:15 #149
124676 RobertoCarlos
pi_63151865
quote:
Hoi, als ik het topic zo doorlees kom ik al veel tegen dat antwoord geeft op mijn vraag: zijn sommige opleidingen links of rechts of wat dan ook georiënteerd?
UvA is duidelijk links en de studenten geloof ik ook? Dat had ik al begrepen.
Maar bijv Leiden, is dat nou echt zo rechts? En de VU zo christen? En hoe zit het met Nijmegen?
Stond ook in het topic dat Leiden aardig links is: Koole, Andeweg om maar eens een paar PvdA coryfeeen te noemen. Inmiddels lopen er toch ook veel buitenlandse docenten rond, zodat het verschil toch wat vervaagd, imho. Qua onderwijs vind ik het toch vrij rationeel (=rechts?) en cker niet socio of zo
  woensdag 12 november 2008 @ 10:27:44 #150
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63152144
quote:

En, als je zelf politicus wilt worden, waar kun je dan het beste studeren? Politicologie is geen opleiding tot politicus, maar welke studie geeft het beste opstapje?

Wat was't ook alweer... Rechten, Bestuurskunde of Geschiedenis, waren dat niet de meest voorkomende beroepen in de kamer? Hoe dan ook, als je politica wilt worden dan kun je denk ik het beste lid worden van een politieke jongerenvereniging en daar actief worden. Als je talent hebt stroom je vanzelf door naar de 'moeder'partij..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')