Het is gewoon een kwestie van wachten en kijken wie er vandaag gaat flippen. Ik denk dat het Bruno is, met de gebruikelijke ergernissen van Tim, die waarschijnlijk krampachtig zal pogen om dit keer geen sociale harakiri te plegen, als bijgerecht. Bruno moet gewoon weer eens flippen, vorige week was het akelig stil rondom onze geboren leider.
Ik weet dat de grootste ergernissen de beste televisie opleveren, maar ergens moet ook nog iets van sympathie worden opgewekt voor de deelnemers. Sven begon sterk, maar met die debiele Brabo liet hij zich al best snel kennen met z’n haantjes gedrag. Lotus op zich wel sympathiek, maar net iets te boomknuffelerig, en sjah, de rest die kennen we nog maar amper.
Het kamp gaat gesplitst worden, goed nieuws, dan vallen er ook weer snel een aantal dode takken af. Bruno krijgt geen bijval van zijn kampgenoten, wat me niets verbaast. De grote roerganger gaat er onderdoor, het lijkt zo goed als zeker.
Ik vind het een beetje een vreemde draai. Ineens is de leiding incompetent, en gaat het slecht met de visvangst. Meteen veranderingen doorgevoerd, Mathilde word buiten spel gezet, en Bruno neemt haar plaats in, maar hij weet ook snel tussen mond en lippen Walther even aan te geven als niet aanwezig.
Bruno is een naar mannetje. Echt een vies gemeen onderkruipertje. Hij gaat over lijken. Bruno is echt zo blind als een mol als het aankomt op zijn eigen falen, maar hij staat vooraan als het gaat om wijzen met een vinger naar anderen.
Tim zoekt aansluiting door met 50ct aan te kakken en te rappen, om zelf als een of andere lamme bal het toch nog te presteren om zich volledig overbodig te maken op een eiland waar je vis moet vangen om te kunnen overleven. Het is dat er geen vlees aan het magere lijfje zit van de mislukte rasta, misschien genoeg vet in die ranzige slierten waardoor er nog iets te verbranden valt als de honger nabij is. Dat mensen hem nog dulden is me een raadsel. Na het spugen, en het wok debacle, en zijn algehele autistische instelling zou ik hem mijden als iemand met de builenpest. Wie weet, misschien is die lamme lijzige houding wel aanstekelijk. Straks loopt dat hele eiland rond met bouwvakker-inkijk.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!