We hebben pas geleden nog gezien hoe veel geld gemeenten terug hebben gehaald bij fraudeurs. De enige reden waarom dat gebeurde is omdat de gemeenten nu opeens zelf verantwoordelijk waren voor dat geldquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Je roept het wat te gemakkelijk. Je suggereert dat een groot deel onterecht in de uitkering zit. Je kan beter weten dat het met de zeer strenge regelgeving rond arbeidsongeschiktheid niemand meer onterecht in de WAO en al helemaal niet in de WiA beland. Want dat lukt echt niet meer. Het stoort mij nogal om daarover stemming te maken. Je douwt mensen in een hoek waar ze niet thuishoren.
Dus als jij de beslissingsbevoegdheid zou hebben dan jaag je liever de halve, zo niet de hele, bevolking tegen je in het harnas met een vrijheidsbeperkende maatregel dan de milieugroeperingen die jij zelf hier als achterlijk typeertquote:Ook door die achterlijke milieu bewegingen. Die hebben gewoon teveel inspraak.
Als dat allemaal niet lukt met die nieuwe wegen , dan zeg ik kom dan met andere draconische maatregel. Want dit kan zo niet langer. Ik geeft toe dat dit idee veel slechter is dan het wegennet fors uitbreiden.
Ja. Werken is al lang geen lol meer. Ratrace. Het is ene grote Mammonverering. Hoezo welzijn?quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat iemand ook een deel van z'n welzijn haalt uit z'n werk is voor jou volkomen vreemd?
De overheid doet niets anders. Want het leven wordt zo'n puinhoop als iedereen zijn gang mag gaan.quote:Waar haal je het recht vandaan om te bepalen dat maar 1 iemand mag werken? Waar haal jij het recht vandaan om mensen zo in hun eigen keuzevrijheid te berpeken?
Te simplistisch? Te praktijk om de huidige alternatieven te gebruiken is wle heel weerbarstig hoor. De meesten wonen niet in de buurt van een station oid. Het openbaar vervoer is zo slecht dat het nog meer tijd kost dan kilometers file. Daarmee kan je echter het fileprobleem niet mee bagalisren. Nederland is een van de ergste filelanden ter wereld.quote:Je gedachte dat mijn afwegingen tot het volledige verdwijnen van files zal leiden is te simplistisch en onjuist. Het geeft slechts aan dat mensen bereid zijn om een bepaalde tijd in de file te staan omdat ze weten dat andere alternatieven nog slechter zijn. Dat wil dus zeggen dat ze niet met het OV willen of kunnen en dat wil ook zeggen dat ze de file voor lief nemen omdat ze hun huidige huis en baan leuk genoeg vinden om in de file voor te staan.
Ik heb NIETS anders dan perioden meegemaakt van reorganisaties en saneringen. Altijd onrust waardoor je noodgedwongen weer op ander werk moest uitkijken om de klap niet af te wachten. Werken is gene lol meer vandaag de dag. En een vast contract stelt echt niks meer voor. En dan willen ze nog het ontslagrecht nog verder versoepelenquote:Nergens meer vastigheid? Als je fatsoenlijk je werk doet dan is de kans dat je er uit gemikt wordt niet heel groot hoor. Je hebt natuurlijk de eeuwige saneringen en reorganisaties en daar kun je idd slachtoffer van worden maar over het algemeen hebben de meeste werknemers een vast contract voor onbepaalde tijd. Noem het maar geen vastigheid. Geen vastigheid is als je morgen zonder enige vorm van vergoeding, compensatie of overgangstijd aan de kant kan worden gezet. Geen van die drie zaken is van toepassing hier.
Ze bewegen nogquote:Blijkbaar is de bandbreedte er nog steeds. De files bewegen nog dus men gaat vooruit en men gaat voldoende hard vooruit om geen alternatieven te willen proberen.
Bij ons is het openbaar vervoer gewoon kapot bezuinigd. voor mij is het inzet eens een alternatief.quote:Gaat prima hoor. Gaan er meer mensen met de trein dan zal de NS vanzelf extra treinen in gaan zetten. Ik zie het grote probleem niet? Daarnaast, als mensen de NS niet als volwaardig alternatief zien dan moeten ze maar verhuizen van woonplaats of werkgever of een ander soort OV kiezen.
Het probleem is dat beide alternatieve zeer slecht aan het worden is. Tja twee negatieve alternatieven zijn ook alternatievenquote:Dat de mens die afweging best zelf kan maken blijkt alweer uit het feit dat steeds meer starters gaan wonen in de centra van de Randstad om op die manier een goede verbinding met het OV te hebben.
De fout die je maakt is denken dat de mens niet in staat is om afwegingen te maken omdat het blijkbaar nog steeds vast staat. Je gaat er dus vanuit dat mijn gedachtegang zou leiden tot het oplossen van alle files en omdat dat blijkbaar niet zo is zou mijn gedachtegang dus fout zijn. Daar zit de fout die je maakt, de file's zullen namelijk niet oplossen om de doodeenvoudige reden dat de auto in essentie het beste vervoersmiddel is als de wegen vrij zijn. Dus, zonder file's zou zo goed als iedereen voor de auto kiezen omdat het sneller is, makkelijker is en flexibeler is.
De bandbreedte in de centra is ook opgebruikt.quote:File's zorgen er dus voor dat het alternatief auto minder interessant wordt en dus andere alternatieven weer interessanter. Die afweging wordt nu al gemaakt door de mensen die bewust het centrum van een stad in duiken. Dat doen ze echt niet omdat dat zo goed bereikbaar is per auto hoor
Wat een BS... op mijn oprit passen gerust twee auto's, dus ruimte zat voor de deur. En files? Wat is dat... Komt hier echt nauwelijks voor, het OV daarentegen is waardeloos...quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Twee auto's voor de deur is een luxe die volstrekt onnodig is. Daarnaast is er GEEN ruimte daarvoor, het land is simpleweg VEEL te klein voor zoveel auto's. Dan zeg ik : quotum invoeren. Elk gezin 1 auto en daar doe je het dan maar mee.
[..]
Jij erkent dan niet dat het probleem met de files ons helemaal boven het hoofd groeit? Zonder overheid wordt dit niet opgelost.
Triest als je jezelf in een situatie weet te krijgen waar je geen lol meer haalt uit je werk. Dat doe je jezelf aan daar kun je niemand anders de schuld van geven. Zoek een andere baan man. Ik zie van hoog tot laag mensen die met enorm veel plezier en inzet naar hun werk gaan. Dat zorgt voor deze mensen voor een enorme verhoging van hun welzijn en eigenwaarde.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja. Werken is al lang geen lol meer. Ratrace. Het is ene grote Mammonverering. Hoezo welzijn?
Voila, je onderstreept meteen mijn punt. Dat mensen niet in de buurt van een station wonen is hun eigen keuze. Dan verhuis je toch lekker. Als in de file staan korter duurt dan het OV dan is de file dus een beter alternatief en dus kiezen mensen voor de auto incl. file. Wederom een eigen keuze en afweging.quote:Te simplistisch? Te praktijk om de huidige alternatieven te gebruiken is wle heel weerbarstig hoor. De meesten wonen niet in de buurt van een station oid. Het openbaar vervoer is zo slecht dat het nog meer tijd kost dan kilometers file.
Met de instelling die je laat zien in de eerste alinea kan ik me dat op de een of andere manier wel voorstellen. Nu zijn er vast weer vele persoonlijke omstandigheden waar ik geen weet van heb maar als je al met zo'n negatieve instelling aan het werk bent dan moet je niet raar opkijken als je een van de eerste bent die er uit vliegt. Nogmaals, zoek een baan waar je met plezier naar toe gaat, het is mogelijk, echt!quote:Ik heb NIETS anders dan perioden meegemaakt van reorganisaties en saneringen. Altijd onrust waardoor je noodgedwongen weer op ander werk moest uitkijken om de klap niet af te wachten. Werken is gene lol meer vandaag de dag.
Mooi tochquote:Ze bewegen nog (met vier km/h )
Ach de mensheid klaagt over alles wat los en vastzit, dat bindt ons ook omdat je op die manier een groepsgevoel kunt creeeren. Echter, dat mensen klagen betekent niet dat je er direct wat aan moet doen. Ook mensen in groepsverband zijn net kleine kinderen; ze klagen steen en been en als je ze geeft wat ze willen dan gaan ze door om nog meer te krijgen. Zo werkt het overal. Komt het kabinet met nieuwe plannen dan is er een groep die zegt "dit gaat te ver" en een groep die zegt "dit gaat niet ver genoeg". Nooit zal er iemand opstaan en zeggen "nou dit hebben we mooi bereikt, door naar het volgende".quote:Die alernatieven zijn er amper fatsoenlijk. Het openbaar vervoer van niks en jarenlang door rechs Nederland omzeep is geholpen. Maar rechts klaagt wel het hardst over de files !
quote:weet je: je vertolkt de Nederlandse mentaliteit. Pappen en nathouden en vooral niet kiezen voor impopulaire maatregelen om de problemen werkelijk aan te pakken. Niet durven te kiezen. Geen keuze is ook een keuze: dat Nederland op die manier compleet maar dan ook compleet aan het vastlopen is.
Lees m'n stukje nou nog eens goed door man. Ik geef toch duidelijk aan dat starters naar het centrum verhuizen omdat ze dan dichtbij een CS zitten zodat ze met het OV kunnen? Dat betekent dus dat mensen wel degelijk de afweging maken tussen auto-OV.quote:De bandbreedte in de centra is ook opgebruikt.
Ja, er is een heksenjacht aan de gang. De WAJONG is hard gegroeid en zal best op de schop gaan. Al dan niet terecht.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:03 schreef FJD het volgende:
[..]
We hebben pas geleden nog gezien hoe veel geld gemeenten terug hebben gehaald bij fraudeurs. De enige reden waarom dat gebeurde is omdat de gemeenten nu opeens zelf verantwoordelijk waren voor dat geldOm diezelfde redenen is de instroom van de WAJONG de laatste jaren opeens ook enorm gegroeid; dat wordt namelijk niet door de gemeenten zelf betaald.
Verleden tijd hoor. Niet te hopen voor je dat je ooit iets krijgt, want een uitkering: forget it. Je moet tegenwoordig bijna terminaal zijn om nog afgekeurd te worden.quote:Natuurlijk is niet elke uitkeringstrekker een fraudeur maar de mogelijkheid schept de dader en de overheid schept nu eenmaal enorme mogelijkheden om te misbruiken.
Bij overbevolking kom je steeds in elkaars vaarwater. Hoe meer mensne op 1 hoop, des te minder vrijer kan je je bewegen. Letterlijk en figuurlijk. En dan kan je kiezen: het land compleet onleefbaar laten worden , omdat je niet meer fatsoenlijk van A naar B kan of je levert wat luxe in en je kan weer door Nederland rijden.quote:Dus als jij de beslissingsbevoegdheid zou hebben dan jaag je liever de halve, zo niet de hele, bevolking tegen je in het harnas met een vrijheidsbeperkende maatregel dan de milieugroeperingen die jij zelf hier als achterlijk typeertKom op zeg, zo'n redenatie is te belachelijk voor woorden.
Dat klopt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:36 schreef Gia het volgende:
Dus als zoonlief 18 wordt en zijn rijbewijs haalt heeft hij twee keuzes? Fietsen of zelfstandig gaan wonen, anders mag hij geen auto.
Demagogiequote:Op maandag 15 oktober 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wat wia en wao betreft bedrijf je demagogie. Als je daarin zit , dan is er genoeg met je aan de hand om niet meer mee te kunnen in het huidige (doorgeslagen) arbeidsklimaat.
Nogmaals, ik bedoelde dat figuurlijk. Is het zo moeilijk om dergelijk stukken te interpreteren?quote:Dus ik maak een beetje bezwaar aan de stemming die je maakt met zwak ziek misselijk. Want ook jij kan ooit arbeidsongeschikt worden. En vind het vast niet leuk als mensen je dan zo weg zetten.
Mogelijkheid schept de dader en de overheid schept die mogelijkheden maar wat graag zoals ik al aangaf met de WAJONG. Of geloof je daadwerkelijk dat er in twee jaar tijd meer dan 40% legitieme WAJONG gerechtigden bij kunnen zijn gekomen?quote:Verleden tijd hoor. Niet te hopen voor je dat je ooit iets krijgt, want een uitkering: forget it. Je moet tegenwoordig bijna terminaal zijn om nog afgekeurd te worden.
Grappig dat je dus als je de mogelijkheid hebt, liever voor een achterlijke milieubeweging kiest dan voor de groep mensen die jouw gekozen hebben om hun te vertegenwoordigen.quote:Bij overbevolking kom je steeds in elkaars vaarwater. Hoe meer mensne op 1 hoop, des te minder vrijer kan je je bewegen. Letterlijk en figuurlijk. En dan kan je kiezen: het land compleet onleefbaar laten worden , omdat je niet meer fatsoenlijk van A naar B kan of je levert wat luxe in en je kan weer door Nederland rijden.
Tja, politiek is kiezen.
Dus als papa de hele week aan het werk is dan moet het hele gezin wachten tot papa thuis is en dan vechten om de autoquote:Op maandag 15 oktober 2007 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
En anders gebruikt ie jou auto maar. Delen heet dat.![]()
Je hoeft niet naar de top. Je mag ook in de middenmoot blijven hangen, maar dan moet je niet klagen dat anderen meer verdienen en dus meer auto's hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja. Werken is al lang geen lol meer. Ratrace. Het is ene grote Mammonverering. Hoezo welzijn?
Ik wil niet delen. Vooral niet met werkweigeraars die met thuiszitten kennelijk nog steeds een auto kunnen betalen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt.
En anders gebruikt ie jou auto maar. Delen heet dat.![]()
Neuh zo keihard heb je dat niet onderuit geschoffeld. In elk geval niet keihard genoeg om te kunnen beweren dan Nederland een socialistisch land isquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had ik dat stokpaardje van jou over "de PvdA regeert zelden" niet recent al keihard onderuit geschoffeld? Ook voor jou: FEITEN.
Gelukkig niet zegquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:02 schreef du_ke het volgende:
te kunnen beweren dan Nederland een socialistisch land is.
Dat klopt. Ik had het dan ook over het inkomen van mijn werknemers. Dat kun jij je moeilijk voorstellen, maar ik maak mij dus druk om het inkomen van mijn werknemers. Ga je het nu bijpassen?quote:
Dat is onzin. En bovendien kan dit land die massaontslagen die jij veroorzaakt sowieso minder goed aan...quote:Dit land kan de luxe van meer auto's per gezin gewoon niet aan.
Werken in Nederland is allang geen lol meer. De werkdruk die hier gangbaar is haalt alle lol uit je werk. Die hoge werkdruk leidt tot een grote rattigheid op de werkvloer. Leuk? Zappen helpt echt niet. Waar je ook komt, het is overal hetzelfde. Het is een te grote mammonverering geworden. Het is een tijdgeest. Je wordt geboren om slaaf te worden van het verdomde geld. Alles draait alleen maar om zoveel mogelijk geld te verdienen. Alsof het daar alleen maar om draait. De balans is compleet maar dan ook compleet zoek geraakt...quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Triest als je jezelf in een situatie weet te krijgen waar je geen lol meer haalt uit je werk. Dat doe je jezelf aan daar kun je niemand anders de schuld van geven. Zoek een andere baan man. Ik zie van hoog tot laag mensen die met enorm veel plezier en inzet naar hun werk gaan. Dat zorgt voor deze mensen voor een enorme verhoging van hun welzijn en eigenwaarde.
Moet je ook eens proberen.
Je gaat voorbij aan een ander punt van overbevolking: gebrek aan woonruimte.quote:Voila, je onderstreept meteen mijn punt. Dat mensen niet in de buurt van een station wonen is hun eigen keuze. Dan verhuis je toch lekker.
een keuze tussen twee slechte alternatieven. En die alternatieven worden steeds slechter omdat we niet bereid zijn om echte keuzes te maken: infrastructuur uitbreiden of vervoersvraag in te dammen. Dat bedoel ik nou met pappen en nathouden.quote:Als in de file staan korter duurt dan het OV dan is de file dus een beter alternatief en dus kiezen mensen voor de auto incl. file. Wederom een eigen keuze en afweging.
Een conjunctuur gevoelige branche heet dat. En hoe het bedrijfsleven hier met mensen omspringt, daar lusten de honden geen brood van. Ik vind het nog knap als er mensen zijn die werkelijk nog fluitend naar hun werk gaan. Ik ken er maar bar weinig. De meesten zullen nog steeds liever thuisblijven als ze dat zouden kunnen.quote:Met de instelling die je laat zien in de eerste alinea kan ik me dat op de een of andere manier wel voorstellen. Nu zijn er vast weer vele persoonlijke omstandigheden waar ik geen weet van heb maar als je al met zo'n negatieve instelling aan het werk bent dan moet je niet raar opkijken als je een van de eerste bent die er uit vliegt. Nogmaals, zoek een baan waar je met plezier naar toe gaat, het is mogelijk, echt!
Het minst slechte ja.quote:Mooi tochAls het te lang duurt kiest men vanzelf een ander alternatief.
[..]
Mensen klagen idd veel. Maar weigeren te kiezen. Dat is het grote probleem. Maar eerlijk schiet je er veel mee op als je de keuze hebt tussen 2 slechte alternatieven?quote:Ach de mensheid klaagt over alles wat los en vastzit, dat bindt ons ook omdat je op die manier een groepsgevoel kunt creeeren. Echter, dat mensen klagen betekent niet dat je er direct wat aan moet doen. Ook mensen in groepsverband zijn net kleine kinderen; ze klagen steen en been en als je ze geeft wat ze willen dan gaan ze door om nog meer te krijgen. Zo werkt het overal. Komt het kabinet met nieuwe plannen dan is er een groep die zegt "dit gaat te ver" en een groep die zegt "dit gaat niet ver genoeg". Nooit zal er iemand opstaan en zeggen "nou dit hebben we mooi bereikt, door naar het volgende".
1 e n2 zijn zeer slechte maatregelen. De derde is volstrekt onnodig. Want een vast contract stelt al niets meer voor. 98% van de ontslagaanvragen wordt door de kantonrechter gewoon gehonoreerd. Je hebt als werknemer werkelijk geen poot om op te staan. Praktisch gezien althans, de rest is een papieren tijger. Moet het dan nog gemakkelijker?quote:De BTW verhogen dat is een impopulaire maatregel (1), het generaal pardon dat is een impopulaire maatregel (2), het versoepelen van het ontslagrecht dat is een impopulaire maatregel (3). Wat jij voorstelt is het kapot maken van de Nederlandse economie.
Tekort aan personeel???quote:In elke gezin mag maar 1 iemand werken en dan mag men ook nog maar 1 auto hebben. Dat er op dit moment al een tekort is aan personeel daar heb je blijkbaar geen boodschap aan.
De loonkosten stijgen niet of amper. Dit in een hoogconjunctuur.quote:Dat de loonkosten dan dus alleen maar harder zullen stijgen heb je waarschijnlijk nog niet eens over nagedacht.
Dat gebeurt nu ook als nooit tevoren.quote:Dat vervolgens het verschil tussen arm en rijk alleen maar groter wordt dat had je nog niet gezien?
Het zijn geen maatregelen, je beschrijft de huidige situatie dat tot meer shit op de weg leidt.quote:De voorstellen die ik doe zijn alles behalve pappen en nathouden. Ik verwijs iedereen slechts naar hun eigen verantwoordelijkheid en als het aan mij ligt dan gaan er een heleboel impopulaire maatregelen komen.
Zal de vraag naar woningen niet doen afnemen. Het probleem van de overbevolking los je hiet echt niet mee op.quote:Denk alleen al aan de afschaffing van de HRA
Jij komt nog eens heel zwaar op de koffie, zoals vele asndere die hier nooit mee te maken hebben gehad. Je weet echt niet wat je zegt.quote:maar ook maatregelen om het sociale vangnet verder uit te kleden,
Los je files nog steeds niet mee op.quote:fraudeurs er keihard uit te schoppen en belastingen te vereenvoudigen. Allemaal zaken waar ik me in kan vinden maar die echt niet populair zijn te noemen en al helemaal niet als pappen en nathouden zijn te kwalificeren
[..]
Nogmaals 2 slechte alternatieven en te weinig ruimte om zoveel mensen bij een station te huisvesten. Zal ook niet gebeuren alleen al omdat die woningen onbetaalbaar worden.quote:Lees m'n stukje nou nog eens goed door man. Ik geef toch duidelijk aan dat starters naar het centrum verhuizen omdat ze dan dichtbij een CS zitten zodat ze met het OV kunnen? Dat betekent dus dat mensen wel degelijk de afweging maken tussen auto-OV.
Klopt die had nooit moeten beginnen met het aanleggen van autowegenquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja de overheid is schuldig aan de files.
Ja maar zijn de kosten ook echt gedaald of is vooral de omzet flink gestegen. Echte kostenreductie is niet zo eenvoudig natuurlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:56 schreef kawotski het volgende:
[..]
we betalen teveel belasting omdat men onderhand alles in het kader van automatisering al lang voor mekaar zou kunnen hebben, dan hadden we nu veel minder ambtenaren gehad en zouden we minder belasting hoeven betalen (althans zo werkt het bedrijfsleven). Ik werk in een bedrijf waar we zwaar aan automatisering doen, en dat begon zo'n 8 jaar geleden, nu verwerken we met veel minder man personeel (wel meer IT) veel meer opdrachten, meer omzet, meer winst. Als dat voor de overheid niet lukt kunnen ze beter naar een situatie terug 10 jaar ofzo zodat we dan weer de belasting kunnen betalen van die tijd.
Moeten we ook maar stoppen met delen met studentjes met een grote bek?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik wil niet delen. Vooral niet met werkweigeraars die met thuiszitten kennelijk nog steeds een auto kunnen betalen.
Met alle studentjesquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moeten we ook maar stoppen met delen met studentjes met een grote bek?
We konden vroeger ook met 1 auto af. Dus waaorm nu niet?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:45 schreef FJD het volgende:
<knip>
Dus als papa de hele week aan het werk is dan moet het hele gezin wachten tot papa thuis is en dan vechten om de auto![]()
Heerlijk die beperking van de keuze vrijheid. Dat de zoon van 18 misschien ook wil werken en daarvoor een auto nodig heeft dat doet niet ter zake. Dat de familie misschien in een regio woont waar bijna nooit files zijn dat doet ook niet ter zake. Allemaal inleveren! Dat bedoel ik dus ook met dat de overheid op macro niveau geen of heel moeilijk juiste keuzes kan maken op micro (individueel) niveau.
Vroeger hadden we helemaal geen auto's. Ging toch ook prima?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We konden vroeger ook met 1 auto af. Dus waaorm nu niet?
De ruimte is er, maar wordt gewoon niet beschikbaar gesteld. Zolang dat niet gebeurt wordt het probleem niet opgelost.quote:Het probleem is : we willen gewoon teveel hier. Maar die bandbreedte ontbreek hier fysiek. En we zijn een stelletje ongelofelijk verwende diva's. Ik geloof dat dit probleem eerst opgelost moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |