Ik doel op wegcapaciteit.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan er op eigen terrein al ongeveer 75 kwijt... Niet iedereen woont op een flat (gelukkig maar...).
Kijk eens naar de begroting van de overheid lieverdquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Verder waarom profiteren gewone werknemers amper van een goeddraaiende economie anno2004,2005,2006,2007? Want ergens blijft het verdiende geld toch. Dus?
Faciliteren, niet verbieden. Zorgen voor alternatieven, alle alternatieven gelijktijdig naar een hoger niveau blijven tillen en vervolgens kan de burger prima zelf een keuze maken.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Alternatief?
En om extra werkgelegenheid te creëren in Den Haag natuurlijk, ook geen onaanzienlijke kostenpost.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:21 schreef FJD het volgende:
Overal worden de lasten verhoogt voor alles en iedereen met een beetje baan om het vervolgens aan ziek, zwak en misselijk Nederland weer uit te delen.
Ja, hehe. Vertel mij nieuws. Alternatief: gene belastingen meer opleggen?quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Kijk eens naar de begroting van de overheid lieverd![]()
Rijken wordt gepakt want die zijn rijk en moeten dus zoveel mogelijk geplukt worden. Echter, de mensen met dergelijke salarissen zijn zo dun gezaaid dat men ook de middenklasse moet pakken om de begroting sluitend te maken.
Nou, nou. Zullen we jouw gene uitkering geven als je invalide wordt?quote:Overal worden de lasten verhoogt voor alles en iedereen met een beetje baan om het vervolgens aan ziek, zwak en misselijk Nederland weer uit te delen.
OK: wegennet vier keer verdubbelen. Mijn zegen.quote:Faciliteren, niet verbieden. Zorgen voor alternatieven, alle alternatieven gelijktijdig naar een hoger niveau blijven tillen en vervolgens kan de burger prima zelf een keuze maken.
Doorslaan naar het andere uiterste maakt het nog geen valide argument. Verder zou wat meer rationaliteit in de belastingen geen kwaad kunnen. Zodra Bos z'n nieuwe begroting niet rond krijgt komen er weer allerlei rare kosten bij om het maar zo goed sluitend te krijgen. Bv. de verhoging van het BTW tarief...quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, hehe. Vertel mij nieuws. Alternatief: gene belastingen meer opleggen?
Ziek, zwak en misselijk moet je natuurlijk figuurlijk zien. Jammer dat je dat niet doorhebt. Ik neem aan dat je m'n standpunt ondertussen toch wel goed genoeg kent om te weten dat ik niet tegen uitkeringen an sich ben. Proberen me dat aan te praten slaat dan ook kant noch wal.quote:Nou, nou. Zullen we jouw gene uitkering geven als je invalide wordt?![]()
Here you go. Faciliteren, de enige en belangrijkste taak v/d overheid. Alhoewel verviervoudiging dan wel weer overdreven isquote:OK: wegennet vier keer verdubbelen. Mijn zegen.
Ja de overheid is schuldig aan de files.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus omdat jij meerdere auto´s hebt moet de overheid maar weer zorgen voor infrastructuur ? Bah ! Jij had voordat je een 2e auto aanschafte wel eens kunnen kijken of er capaciteit voor was. Lekker makkelijk he ? Alles op de overheid afschuiven ?
1 werkende per gezin moet maar genoeg zijn. Dan is er voor iedereen werk. Dan maar iets minder welvaart.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Vertegenwoordigster&iemand in de nachtdienst?
Mensen met twee banen die nu op het platteland wonen?
Vrijheden dan maar beknotten. Overdaad schaadtquote:Er zijn honderden voorbeelden
Ja!! Overbevolking. (Aan de andere kant is slecht 0,2% van de oppervlakte weg.) Dus draconische maatregelen zijn nodig om de zaak niet vast te laten lopen.quote:Fileprobleem lost nooit op. Teveel mensen op te klein stuk land.
Waarom staat het land dan nog met files? die mensen staan er voor hun plezier in? Je moet er niet aan denken als iedereen in 1 keer dicht bij het spoor willen gaan wonenquote:Niets aan de hand, mensen nemen vanzelf een andere beslissing als ze niet meer in de file willen staan. Mensen die, zoals ik ergens dichtbij het spoor gaan wonen en op zoek gaan naar werk wat per OV goed te bereiken is.
Dat laatste is natuurlijk wel leuk, maar dan staan we dus met zijn allen gezellig in de file. En iedereen maar klagenquote:Dat soort overwegingen komen vanzelf als de files zo erg worden dat het OV weer een alternatief wordt. Mensen maken die keuze bewust en onbewust. De overheid moet ze slechts de mogelijkheid geven om te kiezen, de overheid moet niet voor die mensen kiezen.
De praktijk is net iets weerbarstiger. Bovendien heb je nergens meer vastigheid, voor je het weet sta je op straat. Kan je dus aan het verhuizen blijven en werken voor de verhuiskosten.quote:Ach ja, klagen klagen maar er volgens toch in gaan staan. Meet the Dutch. Zodra ze het echt niet meer leuk vinden kiezen ze wel wat anders. Of OV, of ander werk of ander huis.
Ik pleit niet voor een communisme. Ik stel alleen dat teveel vrijheid niet kan zonder de daarvoor benodigde bandbreedte. Die is opgebruikt zoals ik impliciet stelde.quote:De discrepantie tussen wat het individu wil (micro) en wat de overheid wil doen (macro) is bv. een van de grote oorzaken van de enorme hongersnoden in Rusland bij de invoering van het communisme. Nu gaat er vast iemand schreeuwen "whaha meteen als communist afschilderen, wat een zwaktebod" maar goed dat zou slechts aangeven dat men de geschiedenis niet kent en te beroerd is om de argumentatie even te volgen.
Ja, niet iedereen kan je bij ene station stoppen. Jealternatieven zijn dus niet genoeg. Daarom staat Nederland dus ook elke dag vast.quote:Niets vast. Mensen gaan verhuizen of ergens anders werken. Nu al zie je dat de binnensteden van de randstad meer bevolkt worden door starters omdat je vanuit het centrum zo makkelijk met het OV overal naar toe kan.
De mens kan het dus niet zelf. De files nemen elk jaar met zo'n 15% toe.quote:Voila. De mens kan het best zelf, daar is geen overheid voor nodig en al helemaal geen overheid die mensen verbiedt om een tweede auto te nemen![]()
Wanneer betaal teveel belasting, wanner te weinig? Niemand weet dat. Dat is nou waar de halve/hele politiek nou om draait: welke voorzieningen moet een overheid faciliteren? En daarover worden we het toch niet eens.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Doorslaan naar het andere uiterste maakt het nog geen valide argument. Verder zou wat meer rationaliteit in de belastingen geen kwaad kunnen. Zodra Bos z'n nieuwe begroting niet rond krijgt komen er weer allerlei rare kosten bij om het maar zo goed sluitend te krijgen. Bv. de verhoging van het BTW tarief...
Je roept het wat te gemakkelijk. Je suggereert dat een groot deel onterecht in de uitkering zit. Je kan beter weten dat het met de zeer strenge regelgeving rond arbeidsongeschiktheid niemand meer onterecht in de WAO en al helemaal niet in de WiA beland. Want dat lukt echt niet meer. Het stoort mij nogal om daarover stemming te maken. Je douwt mensen in een hoek waar ze niet thuishoren.quote:Ziek, zwak en misselijk moet je natuurlijk figuurlijk zien. Jammer dat je dat niet doorhebt. Ik neem aan dat je m'n standpunt ondertussen toch wel goed genoeg kent om te weten dat ik niet tegen uitkeringen an sich ben. Proberen me dat aan te praten slaat dan ook kant noch wal.
Hier kan ik wat mee. De bevolking zal echter over een paar jaar niet meer groeien en lichtjes gaan afnemen. Maar de vraag naar vervoer zal niet echt dalen verwacht ik zeker niet las de levensstandaard eerder toe dan afneemt. Dus een forse investeren in het wegennet is dus een must. Maar dat wordt al jaren geroepen, maar er gebeurt gewoon geen donder. Ook door die achterlijke milieu bewegingen. Die hebben gewoon teveel inspraak.quote:Here you go. Faciliteren, de enige en belangrijkste taak v/d overheid. Alhoewel verviervoudiging dan wel weer overdreven isIk denk dat je als overheid ook hierbij de vergrijzing niet moet vergeten. Dit wordt nog een jaar of 40 alleen maar erger totdat de bevolking weer daalt en het probleem weer minder zal worden. Je moet dus een balans weten te vinden in wat je aan gaat bieden en wat de vraag in de toekomst zal zijn. Lastige problematiek uiteraard
Dat iemand ook een deel van z'n welzijn haalt uit z'n werk is voor jou volkomen vreemd?quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:
1 werkende per gezin moet maar genoeg zijn. Dan is er voor iedereen werk. Dan maar iets minder welvaart.
Je gedachte dat mijn afwegingen tot het volledige verdwijnen van files zal leiden is te simplistisch en onjuist. Het geeft slechts aan dat mensen bereid zijn om een bepaalde tijd in de file te staan omdat ze weten dat andere alternatieven nog slechter zijn. Dat wil dus zeggen dat ze niet met het OV willen of kunnen en dat wil ook zeggen dat ze de file voor lief nemen omdat ze hun huidige huis en baan leuk genoeg vinden om in de file voor te staan.quote:Waarom staat het land dan nog met files? die mensen staan er voor hun plezier in? Je moet er niet aan denken als iedereen in 1 keer dicht bij het spoor willen gaan wonenWant dat is een dood spoort natuurlijk.
Nergens meer vastigheid? Als je fatsoenlijk je werk doet dan is de kans dat je er uit gemikt wordt niet heel groot hoor. Je hebt natuurlijk de eeuwige saneringen en reorganisaties en daar kun je idd slachtoffer van worden maar over het algemeen hebben de meeste werknemers een vast contract voor onbepaalde tijd. Noem het maar geen vastigheid. Geen vastigheid is als je morgen zonder enige vorm van vergoeding, compensatie of overgangstijd aan de kant kan worden gezet. Geen van die drie zaken is van toepassing hier.quote:De praktijk is net iets weerbarstiger. Bovendien heb je nergens meer vastigheid, voor je het weet sta je op straat. Kan je dus aan het verhuizen blijven en werken voor de verhuiskosten.
Blijkbaar is de bandbreedte er nog steeds. De files bewegen nog dus men gaat vooruit en men gaat voldoende hard vooruit om geen alternatieven te willen proberen.quote:Ik stel alleen dat teveel vrijheid niet kan zonder de daarvoor benodigde bandbreedte. Die is opgebruikt zoals ik impliciet stelde.
Gaat prima hoor. Gaan er meer mensen met de trein dan zal de NS vanzelf extra treinen in gaan zetten. Ik zie het grote probleem niet? Daarnaast, als mensen de NS niet als volwaardig alternatief zien dan moeten ze maar verhuizen van woonplaats of werkgever of een ander soort OV kiezen.quote:Ja, niet iedereen kan je bij ene station stoppen. Je alternatieven zijn dus niet genoeg. Daarom staat Nederland dus ook elke dag vast.
Dat de mens die afweging best zelf kan maken blijkt alweer uit het feit dat steeds meer starters gaan wonen in de centra van de Randstad om op die manier een goede verbinding met het OV te hebben.quote:De mens kan het dus niet zelf. De files nemen elk jaar met zo'n 15% toe.
we betalen teveel belasting omdat men onderhand alles in het kader van automatisering al lang voor mekaar zou kunnen hebben, dan hadden we nu veel minder ambtenaren gehad en zouden we minder belasting hoeven betalen (althans zo werkt het bedrijfsleven). Ik werk in een bedrijf waar we zwaar aan automatisering doen, en dat begon zo'n 8 jaar geleden, nu verwerken we met veel minder man personeel (wel meer IT) veel meer opdrachten, meer omzet, meer winst. Als dat voor de overheid niet lukt kunnen ze beter naar een situatie terug 10 jaar ofzo zodat we dan weer de belasting kunnen betalen van die tijd.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wanneer betaal teveel belasting, wanner te weinig? Niemand weet dat. Dat is nou waar de halve/hele politiek nou om draait: welke voorzieningen moet een overheid faciliteren? En daarover worden we het toch niet eens.
[..]
We hebben pas geleden nog gezien hoe veel geld gemeenten terug hebben gehaald bij fraudeurs. De enige reden waarom dat gebeurde is omdat de gemeenten nu opeens zelf verantwoordelijk waren voor dat geldquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Je roept het wat te gemakkelijk. Je suggereert dat een groot deel onterecht in de uitkering zit. Je kan beter weten dat het met de zeer strenge regelgeving rond arbeidsongeschiktheid niemand meer onterecht in de WAO en al helemaal niet in de WiA beland. Want dat lukt echt niet meer. Het stoort mij nogal om daarover stemming te maken. Je douwt mensen in een hoek waar ze niet thuishoren.
Dus als jij de beslissingsbevoegdheid zou hebben dan jaag je liever de halve, zo niet de hele, bevolking tegen je in het harnas met een vrijheidsbeperkende maatregel dan de milieugroeperingen die jij zelf hier als achterlijk typeertquote:Ook door die achterlijke milieu bewegingen. Die hebben gewoon teveel inspraak.
Als dat allemaal niet lukt met die nieuwe wegen , dan zeg ik kom dan met andere draconische maatregel. Want dit kan zo niet langer. Ik geeft toe dat dit idee veel slechter is dan het wegennet fors uitbreiden.
Ja. Werken is al lang geen lol meer. Ratrace. Het is ene grote Mammonverering. Hoezo welzijn?quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat iemand ook een deel van z'n welzijn haalt uit z'n werk is voor jou volkomen vreemd?
De overheid doet niets anders. Want het leven wordt zo'n puinhoop als iedereen zijn gang mag gaan.quote:Waar haal je het recht vandaan om te bepalen dat maar 1 iemand mag werken? Waar haal jij het recht vandaan om mensen zo in hun eigen keuzevrijheid te berpeken?
Te simplistisch? Te praktijk om de huidige alternatieven te gebruiken is wle heel weerbarstig hoor. De meesten wonen niet in de buurt van een station oid. Het openbaar vervoer is zo slecht dat het nog meer tijd kost dan kilometers file. Daarmee kan je echter het fileprobleem niet mee bagalisren. Nederland is een van de ergste filelanden ter wereld.quote:Je gedachte dat mijn afwegingen tot het volledige verdwijnen van files zal leiden is te simplistisch en onjuist. Het geeft slechts aan dat mensen bereid zijn om een bepaalde tijd in de file te staan omdat ze weten dat andere alternatieven nog slechter zijn. Dat wil dus zeggen dat ze niet met het OV willen of kunnen en dat wil ook zeggen dat ze de file voor lief nemen omdat ze hun huidige huis en baan leuk genoeg vinden om in de file voor te staan.
Ik heb NIETS anders dan perioden meegemaakt van reorganisaties en saneringen. Altijd onrust waardoor je noodgedwongen weer op ander werk moest uitkijken om de klap niet af te wachten. Werken is gene lol meer vandaag de dag. En een vast contract stelt echt niks meer voor. En dan willen ze nog het ontslagrecht nog verder versoepelenquote:Nergens meer vastigheid? Als je fatsoenlijk je werk doet dan is de kans dat je er uit gemikt wordt niet heel groot hoor. Je hebt natuurlijk de eeuwige saneringen en reorganisaties en daar kun je idd slachtoffer van worden maar over het algemeen hebben de meeste werknemers een vast contract voor onbepaalde tijd. Noem het maar geen vastigheid. Geen vastigheid is als je morgen zonder enige vorm van vergoeding, compensatie of overgangstijd aan de kant kan worden gezet. Geen van die drie zaken is van toepassing hier.
Ze bewegen nogquote:Blijkbaar is de bandbreedte er nog steeds. De files bewegen nog dus men gaat vooruit en men gaat voldoende hard vooruit om geen alternatieven te willen proberen.
Bij ons is het openbaar vervoer gewoon kapot bezuinigd. voor mij is het inzet eens een alternatief.quote:Gaat prima hoor. Gaan er meer mensen met de trein dan zal de NS vanzelf extra treinen in gaan zetten. Ik zie het grote probleem niet? Daarnaast, als mensen de NS niet als volwaardig alternatief zien dan moeten ze maar verhuizen van woonplaats of werkgever of een ander soort OV kiezen.
Het probleem is dat beide alternatieve zeer slecht aan het worden is. Tja twee negatieve alternatieven zijn ook alternatievenquote:Dat de mens die afweging best zelf kan maken blijkt alweer uit het feit dat steeds meer starters gaan wonen in de centra van de Randstad om op die manier een goede verbinding met het OV te hebben.
De fout die je maakt is denken dat de mens niet in staat is om afwegingen te maken omdat het blijkbaar nog steeds vast staat. Je gaat er dus vanuit dat mijn gedachtegang zou leiden tot het oplossen van alle files en omdat dat blijkbaar niet zo is zou mijn gedachtegang dus fout zijn. Daar zit de fout die je maakt, de file's zullen namelijk niet oplossen om de doodeenvoudige reden dat de auto in essentie het beste vervoersmiddel is als de wegen vrij zijn. Dus, zonder file's zou zo goed als iedereen voor de auto kiezen omdat het sneller is, makkelijker is en flexibeler is.
De bandbreedte in de centra is ook opgebruikt.quote:File's zorgen er dus voor dat het alternatief auto minder interessant wordt en dus andere alternatieven weer interessanter. Die afweging wordt nu al gemaakt door de mensen die bewust het centrum van een stad in duiken. Dat doen ze echt niet omdat dat zo goed bereikbaar is per auto hoor
Wat een BS... op mijn oprit passen gerust twee auto's, dus ruimte zat voor de deur. En files? Wat is dat... Komt hier echt nauwelijks voor, het OV daarentegen is waardeloos...quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Twee auto's voor de deur is een luxe die volstrekt onnodig is. Daarnaast is er GEEN ruimte daarvoor, het land is simpleweg VEEL te klein voor zoveel auto's. Dan zeg ik : quotum invoeren. Elk gezin 1 auto en daar doe je het dan maar mee.
[..]
Jij erkent dan niet dat het probleem met de files ons helemaal boven het hoofd groeit? Zonder overheid wordt dit niet opgelost.
Triest als je jezelf in een situatie weet te krijgen waar je geen lol meer haalt uit je werk. Dat doe je jezelf aan daar kun je niemand anders de schuld van geven. Zoek een andere baan man. Ik zie van hoog tot laag mensen die met enorm veel plezier en inzet naar hun werk gaan. Dat zorgt voor deze mensen voor een enorme verhoging van hun welzijn en eigenwaarde.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja. Werken is al lang geen lol meer. Ratrace. Het is ene grote Mammonverering. Hoezo welzijn?
Voila, je onderstreept meteen mijn punt. Dat mensen niet in de buurt van een station wonen is hun eigen keuze. Dan verhuis je toch lekker. Als in de file staan korter duurt dan het OV dan is de file dus een beter alternatief en dus kiezen mensen voor de auto incl. file. Wederom een eigen keuze en afweging.quote:Te simplistisch? Te praktijk om de huidige alternatieven te gebruiken is wle heel weerbarstig hoor. De meesten wonen niet in de buurt van een station oid. Het openbaar vervoer is zo slecht dat het nog meer tijd kost dan kilometers file.
Met de instelling die je laat zien in de eerste alinea kan ik me dat op de een of andere manier wel voorstellen. Nu zijn er vast weer vele persoonlijke omstandigheden waar ik geen weet van heb maar als je al met zo'n negatieve instelling aan het werk bent dan moet je niet raar opkijken als je een van de eerste bent die er uit vliegt. Nogmaals, zoek een baan waar je met plezier naar toe gaat, het is mogelijk, echt!quote:Ik heb NIETS anders dan perioden meegemaakt van reorganisaties en saneringen. Altijd onrust waardoor je noodgedwongen weer op ander werk moest uitkijken om de klap niet af te wachten. Werken is gene lol meer vandaag de dag.
Mooi tochquote:Ze bewegen nog (met vier km/h )
Ach de mensheid klaagt over alles wat los en vastzit, dat bindt ons ook omdat je op die manier een groepsgevoel kunt creeeren. Echter, dat mensen klagen betekent niet dat je er direct wat aan moet doen. Ook mensen in groepsverband zijn net kleine kinderen; ze klagen steen en been en als je ze geeft wat ze willen dan gaan ze door om nog meer te krijgen. Zo werkt het overal. Komt het kabinet met nieuwe plannen dan is er een groep die zegt "dit gaat te ver" en een groep die zegt "dit gaat niet ver genoeg". Nooit zal er iemand opstaan en zeggen "nou dit hebben we mooi bereikt, door naar het volgende".quote:Die alernatieven zijn er amper fatsoenlijk. Het openbaar vervoer van niks en jarenlang door rechs Nederland omzeep is geholpen. Maar rechts klaagt wel het hardst over de files !
quote:weet je: je vertolkt de Nederlandse mentaliteit. Pappen en nathouden en vooral niet kiezen voor impopulaire maatregelen om de problemen werkelijk aan te pakken. Niet durven te kiezen. Geen keuze is ook een keuze: dat Nederland op die manier compleet maar dan ook compleet aan het vastlopen is.
Lees m'n stukje nou nog eens goed door man. Ik geef toch duidelijk aan dat starters naar het centrum verhuizen omdat ze dan dichtbij een CS zitten zodat ze met het OV kunnen? Dat betekent dus dat mensen wel degelijk de afweging maken tussen auto-OV.quote:De bandbreedte in de centra is ook opgebruikt.
Ja, er is een heksenjacht aan de gang. De WAJONG is hard gegroeid en zal best op de schop gaan. Al dan niet terecht.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:03 schreef FJD het volgende:
[..]
We hebben pas geleden nog gezien hoe veel geld gemeenten terug hebben gehaald bij fraudeurs. De enige reden waarom dat gebeurde is omdat de gemeenten nu opeens zelf verantwoordelijk waren voor dat geldOm diezelfde redenen is de instroom van de WAJONG de laatste jaren opeens ook enorm gegroeid; dat wordt namelijk niet door de gemeenten zelf betaald.
Verleden tijd hoor. Niet te hopen voor je dat je ooit iets krijgt, want een uitkering: forget it. Je moet tegenwoordig bijna terminaal zijn om nog afgekeurd te worden.quote:Natuurlijk is niet elke uitkeringstrekker een fraudeur maar de mogelijkheid schept de dader en de overheid schept nu eenmaal enorme mogelijkheden om te misbruiken.
Bij overbevolking kom je steeds in elkaars vaarwater. Hoe meer mensne op 1 hoop, des te minder vrijer kan je je bewegen. Letterlijk en figuurlijk. En dan kan je kiezen: het land compleet onleefbaar laten worden , omdat je niet meer fatsoenlijk van A naar B kan of je levert wat luxe in en je kan weer door Nederland rijden.quote:Dus als jij de beslissingsbevoegdheid zou hebben dan jaag je liever de halve, zo niet de hele, bevolking tegen je in het harnas met een vrijheidsbeperkende maatregel dan de milieugroeperingen die jij zelf hier als achterlijk typeertKom op zeg, zo'n redenatie is te belachelijk voor woorden.
Dat klopt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:36 schreef Gia het volgende:
Dus als zoonlief 18 wordt en zijn rijbewijs haalt heeft hij twee keuzes? Fietsen of zelfstandig gaan wonen, anders mag hij geen auto.
Demagogiequote:Op maandag 15 oktober 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wat wia en wao betreft bedrijf je demagogie. Als je daarin zit , dan is er genoeg met je aan de hand om niet meer mee te kunnen in het huidige (doorgeslagen) arbeidsklimaat.
Nogmaals, ik bedoelde dat figuurlijk. Is het zo moeilijk om dergelijk stukken te interpreteren?quote:Dus ik maak een beetje bezwaar aan de stemming die je maakt met zwak ziek misselijk. Want ook jij kan ooit arbeidsongeschikt worden. En vind het vast niet leuk als mensen je dan zo weg zetten.
Mogelijkheid schept de dader en de overheid schept die mogelijkheden maar wat graag zoals ik al aangaf met de WAJONG. Of geloof je daadwerkelijk dat er in twee jaar tijd meer dan 40% legitieme WAJONG gerechtigden bij kunnen zijn gekomen?quote:Verleden tijd hoor. Niet te hopen voor je dat je ooit iets krijgt, want een uitkering: forget it. Je moet tegenwoordig bijna terminaal zijn om nog afgekeurd te worden.
Grappig dat je dus als je de mogelijkheid hebt, liever voor een achterlijke milieubeweging kiest dan voor de groep mensen die jouw gekozen hebben om hun te vertegenwoordigen.quote:Bij overbevolking kom je steeds in elkaars vaarwater. Hoe meer mensne op 1 hoop, des te minder vrijer kan je je bewegen. Letterlijk en figuurlijk. En dan kan je kiezen: het land compleet onleefbaar laten worden , omdat je niet meer fatsoenlijk van A naar B kan of je levert wat luxe in en je kan weer door Nederland rijden.
Tja, politiek is kiezen.
Dus als papa de hele week aan het werk is dan moet het hele gezin wachten tot papa thuis is en dan vechten om de autoquote:Op maandag 15 oktober 2007 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
En anders gebruikt ie jou auto maar. Delen heet dat.![]()
Je hoeft niet naar de top. Je mag ook in de middenmoot blijven hangen, maar dan moet je niet klagen dat anderen meer verdienen en dus meer auto's hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja. Werken is al lang geen lol meer. Ratrace. Het is ene grote Mammonverering. Hoezo welzijn?
Ik wil niet delen. Vooral niet met werkweigeraars die met thuiszitten kennelijk nog steeds een auto kunnen betalen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt.
En anders gebruikt ie jou auto maar. Delen heet dat.![]()
Neuh zo keihard heb je dat niet onderuit geschoffeld. In elk geval niet keihard genoeg om te kunnen beweren dan Nederland een socialistisch land isquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had ik dat stokpaardje van jou over "de PvdA regeert zelden" niet recent al keihard onderuit geschoffeld? Ook voor jou: FEITEN.
Gelukkig niet zegquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:02 schreef du_ke het volgende:
te kunnen beweren dan Nederland een socialistisch land is.
Dat klopt. Ik had het dan ook over het inkomen van mijn werknemers. Dat kun jij je moeilijk voorstellen, maar ik maak mij dus druk om het inkomen van mijn werknemers. Ga je het nu bijpassen?quote:
Dat is onzin. En bovendien kan dit land die massaontslagen die jij veroorzaakt sowieso minder goed aan...quote:Dit land kan de luxe van meer auto's per gezin gewoon niet aan.
Werken in Nederland is allang geen lol meer. De werkdruk die hier gangbaar is haalt alle lol uit je werk. Die hoge werkdruk leidt tot een grote rattigheid op de werkvloer. Leuk? Zappen helpt echt niet. Waar je ook komt, het is overal hetzelfde. Het is een te grote mammonverering geworden. Het is een tijdgeest. Je wordt geboren om slaaf te worden van het verdomde geld. Alles draait alleen maar om zoveel mogelijk geld te verdienen. Alsof het daar alleen maar om draait. De balans is compleet maar dan ook compleet zoek geraakt...quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Triest als je jezelf in een situatie weet te krijgen waar je geen lol meer haalt uit je werk. Dat doe je jezelf aan daar kun je niemand anders de schuld van geven. Zoek een andere baan man. Ik zie van hoog tot laag mensen die met enorm veel plezier en inzet naar hun werk gaan. Dat zorgt voor deze mensen voor een enorme verhoging van hun welzijn en eigenwaarde.
Moet je ook eens proberen.
Je gaat voorbij aan een ander punt van overbevolking: gebrek aan woonruimte.quote:Voila, je onderstreept meteen mijn punt. Dat mensen niet in de buurt van een station wonen is hun eigen keuze. Dan verhuis je toch lekker.
een keuze tussen twee slechte alternatieven. En die alternatieven worden steeds slechter omdat we niet bereid zijn om echte keuzes te maken: infrastructuur uitbreiden of vervoersvraag in te dammen. Dat bedoel ik nou met pappen en nathouden.quote:Als in de file staan korter duurt dan het OV dan is de file dus een beter alternatief en dus kiezen mensen voor de auto incl. file. Wederom een eigen keuze en afweging.
Een conjunctuur gevoelige branche heet dat. En hoe het bedrijfsleven hier met mensen omspringt, daar lusten de honden geen brood van. Ik vind het nog knap als er mensen zijn die werkelijk nog fluitend naar hun werk gaan. Ik ken er maar bar weinig. De meesten zullen nog steeds liever thuisblijven als ze dat zouden kunnen.quote:Met de instelling die je laat zien in de eerste alinea kan ik me dat op de een of andere manier wel voorstellen. Nu zijn er vast weer vele persoonlijke omstandigheden waar ik geen weet van heb maar als je al met zo'n negatieve instelling aan het werk bent dan moet je niet raar opkijken als je een van de eerste bent die er uit vliegt. Nogmaals, zoek een baan waar je met plezier naar toe gaat, het is mogelijk, echt!
Het minst slechte ja.quote:Mooi tochAls het te lang duurt kiest men vanzelf een ander alternatief.
[..]
Mensen klagen idd veel. Maar weigeren te kiezen. Dat is het grote probleem. Maar eerlijk schiet je er veel mee op als je de keuze hebt tussen 2 slechte alternatieven?quote:Ach de mensheid klaagt over alles wat los en vastzit, dat bindt ons ook omdat je op die manier een groepsgevoel kunt creeeren. Echter, dat mensen klagen betekent niet dat je er direct wat aan moet doen. Ook mensen in groepsverband zijn net kleine kinderen; ze klagen steen en been en als je ze geeft wat ze willen dan gaan ze door om nog meer te krijgen. Zo werkt het overal. Komt het kabinet met nieuwe plannen dan is er een groep die zegt "dit gaat te ver" en een groep die zegt "dit gaat niet ver genoeg". Nooit zal er iemand opstaan en zeggen "nou dit hebben we mooi bereikt, door naar het volgende".
1 e n2 zijn zeer slechte maatregelen. De derde is volstrekt onnodig. Want een vast contract stelt al niets meer voor. 98% van de ontslagaanvragen wordt door de kantonrechter gewoon gehonoreerd. Je hebt als werknemer werkelijk geen poot om op te staan. Praktisch gezien althans, de rest is een papieren tijger. Moet het dan nog gemakkelijker?quote:De BTW verhogen dat is een impopulaire maatregel (1), het generaal pardon dat is een impopulaire maatregel (2), het versoepelen van het ontslagrecht dat is een impopulaire maatregel (3). Wat jij voorstelt is het kapot maken van de Nederlandse economie.
Tekort aan personeel???quote:In elke gezin mag maar 1 iemand werken en dan mag men ook nog maar 1 auto hebben. Dat er op dit moment al een tekort is aan personeel daar heb je blijkbaar geen boodschap aan.
De loonkosten stijgen niet of amper. Dit in een hoogconjunctuur.quote:Dat de loonkosten dan dus alleen maar harder zullen stijgen heb je waarschijnlijk nog niet eens over nagedacht.
Dat gebeurt nu ook als nooit tevoren.quote:Dat vervolgens het verschil tussen arm en rijk alleen maar groter wordt dat had je nog niet gezien?
Het zijn geen maatregelen, je beschrijft de huidige situatie dat tot meer shit op de weg leidt.quote:De voorstellen die ik doe zijn alles behalve pappen en nathouden. Ik verwijs iedereen slechts naar hun eigen verantwoordelijkheid en als het aan mij ligt dan gaan er een heleboel impopulaire maatregelen komen.
Zal de vraag naar woningen niet doen afnemen. Het probleem van de overbevolking los je hiet echt niet mee op.quote:Denk alleen al aan de afschaffing van de HRA
Jij komt nog eens heel zwaar op de koffie, zoals vele asndere die hier nooit mee te maken hebben gehad. Je weet echt niet wat je zegt.quote:maar ook maatregelen om het sociale vangnet verder uit te kleden,
Los je files nog steeds niet mee op.quote:fraudeurs er keihard uit te schoppen en belastingen te vereenvoudigen. Allemaal zaken waar ik me in kan vinden maar die echt niet populair zijn te noemen en al helemaal niet als pappen en nathouden zijn te kwalificeren
[..]
Nogmaals 2 slechte alternatieven en te weinig ruimte om zoveel mensen bij een station te huisvesten. Zal ook niet gebeuren alleen al omdat die woningen onbetaalbaar worden.quote:Lees m'n stukje nou nog eens goed door man. Ik geef toch duidelijk aan dat starters naar het centrum verhuizen omdat ze dan dichtbij een CS zitten zodat ze met het OV kunnen? Dat betekent dus dat mensen wel degelijk de afweging maken tussen auto-OV.
Klopt die had nooit moeten beginnen met het aanleggen van autowegenquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja de overheid is schuldig aan de files.
Ja maar zijn de kosten ook echt gedaald of is vooral de omzet flink gestegen. Echte kostenreductie is niet zo eenvoudig natuurlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:56 schreef kawotski het volgende:
[..]
we betalen teveel belasting omdat men onderhand alles in het kader van automatisering al lang voor mekaar zou kunnen hebben, dan hadden we nu veel minder ambtenaren gehad en zouden we minder belasting hoeven betalen (althans zo werkt het bedrijfsleven). Ik werk in een bedrijf waar we zwaar aan automatisering doen, en dat begon zo'n 8 jaar geleden, nu verwerken we met veel minder man personeel (wel meer IT) veel meer opdrachten, meer omzet, meer winst. Als dat voor de overheid niet lukt kunnen ze beter naar een situatie terug 10 jaar ofzo zodat we dan weer de belasting kunnen betalen van die tijd.
Moeten we ook maar stoppen met delen met studentjes met een grote bek?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik wil niet delen. Vooral niet met werkweigeraars die met thuiszitten kennelijk nog steeds een auto kunnen betalen.
Met alle studentjesquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moeten we ook maar stoppen met delen met studentjes met een grote bek?
We konden vroeger ook met 1 auto af. Dus waaorm nu niet?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:45 schreef FJD het volgende:
<knip>
Dus als papa de hele week aan het werk is dan moet het hele gezin wachten tot papa thuis is en dan vechten om de auto![]()
Heerlijk die beperking van de keuze vrijheid. Dat de zoon van 18 misschien ook wil werken en daarvoor een auto nodig heeft dat doet niet ter zake. Dat de familie misschien in een regio woont waar bijna nooit files zijn dat doet ook niet ter zake. Allemaal inleveren! Dat bedoel ik dus ook met dat de overheid op macro niveau geen of heel moeilijk juiste keuzes kan maken op micro (individueel) niveau.
Vroeger hadden we helemaal geen auto's. Ging toch ook prima?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We konden vroeger ook met 1 auto af. Dus waaorm nu niet?
De ruimte is er, maar wordt gewoon niet beschikbaar gesteld. Zolang dat niet gebeurt wordt het probleem niet opgelost.quote:Het probleem is : we willen gewoon teveel hier. Maar die bandbreedte ontbreek hier fysiek. En we zijn een stelletje ongelofelijk verwende diva's. Ik geloof dat dit probleem eerst opgelost moet worden.
Je stort je stufie dus elke maand trouw terug, betaalt de volle klap collegegeld (dus niet die 1500 euro) en hebt je OV kaart verknipt?quote:
In elk geval heb je dan het fileprobleem opgelostquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vroeger hadden we helemaal geen auto's. Ging toch ook prima?
[..]
Die ruimte is er natuurlijk lang niet overal. Zeker in het drukke westen van het land is er gewoon geen ruimte om overal de auto ruim baan te geven.quote:De ruimte is er, maar wordt gewoon niet beschikbaar gesteld. Zolang dat niet gebeurt wordt het probleem niet opgelost.
Klopt. dus moeten we net zoveel auto's toelaten dat verantwoord is. Feit is dat het er nu veel te veel zijn om fatsoenlijk van a naar b te kunnen. Daarom zeg ik quotum invoeren.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vroeger hadden we helemaal geen auto's. Ging toch ook prima?
die wegen komen er gewoon niet. Dat heb ik allang opgegeven.quote:De ruimte is er, maar wordt gewoon niet beschikbaar gesteld. Zolang dat niet gebeurt wordt het probleem niet opgelost.
Zoek toch een andere baan man. Als je werk niet leuk is dan moet je werk zoeken wat je wel leuk vind en als je dat niveau niet aankunt dan moet je een stapje lager gaan zoeken.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Werken in Nederland is allang geen lol meer. De werkdruk die hier gangbaar is haalt alle lol uit je werk. Die hoge werkdruk leidt tot een grote rattigheid op de werkvloer. Leuk? Zappen helpt echt niet. Waar je ook komt, het is overal hetzelfde. Het is een te grote mammonverering geworden. Het is een tijdgeest. Je wordt geboren om slaaf te worden van het verdomde geld. Alles draait alleen maar om zoveel mogelijk geld te verdienen. Alsof het daar alleen maar om draait. De balans is compleet maar dan ook compleet zoek geraakt...
Dat er nog veel te verbeteren valt dat geloof ik best maar zeker voor koopwoningen zijn er voldoende mogelijkheden om huizen te kopen in de buurt van het OV. Het kost mij welgeteld een maand en dan had ik nog keuze ookquote:Je gaat voorbij aan een ander punt van overbevolking: gebrek aan woonruimte.
Geen echte keuzes? Ik heb al meerdere malen aangegeven dat de overheid moet faciliteren. Dat betekent dus de kwaliteit van het OV en de infrastructuur verbeteren.quote:een keuze tussen twee slechte alternatieven. En die alternatieven worden steeds slechter omdat we niet bereid zijn om echte keuzes te maken: infrastructuur uitbreiden of vervoersvraag in te dammen. Dat bedoel ik nou met pappen en nathouden.
http://www.inspiratienet.(...)ge-werkomgeving.htmlquote:Ik vind het nog knap als er mensen zijn die werkelijk nog fluitend naar hun werk gaan. Ik ken er maar bar weinig. De meesten zullen nog steeds liever thuisblijven als ze dat zouden kunnen.
1) Autoquote:Mensen klagen idd veel. Maar weigeren te kiezen. Dat is het grote probleem. Maar eerlijk schiet je er veel mee op als je de keuze hebt tussen 2 slechte alternatieven?
Begrijp je echt niet welk punt ik wil maken? Het gaat me helemaal niet die drie maatregelen ze dienen slechts ter illustratie van het effect van jouw maatregel. Jouw oplossing is niet een van de vele impopulaire maatregelen het is een oplossing die de Nederlandse economie verregaande schade toedient en die de mensen beroofd van hun vrijheid om te mogen werken waar ze zelf willen.quote:1 e n2 zijn zeer slechte maatregelen. De derde is volstrekt onnodig. Want een vast contract stelt al niets meer voor. 98% van de ontslagaanvragen wordt door de kantonrechter gewoon gehonoreerd. Je hebt als werknemer werkelijk geen poot om op te staan. Praktisch gezien althans, de rest is een papieren tijger. Moet het dan nog gemakkelijker?
Dat is waar, de wet van vraag en aanbod werkt alleen als het jouw uitkomt.quote:De loonkosten stijgen niet of amper. Dit in een hoogconjunctuur.
Jongen lees toch eens heel goed wat ik schrijfquote:Jij komt nog eens heel zwaar op de koffie, zoals vele asndere die hier nooit mee te maken hebben gehad. Je weet echt niet wat je zegt.
quote:Los je files nog steeds niet mee op.
*zucht*quote:Nogmaals 2 slechte alternatieven en te weinig ruimte om zoveel mensen bij een station te huisvesten. Zal ook niet gebeuren alleen al omdat die woningen onbetaalbaar worden.
Wat een individu prima zelf kan bepalen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Klopt. dus moeten we net zoveel auto's toelaten dat verantwoord is. Feit is dat het er nu veel te veel zijn om fatsoenlijk van a naar b te kunnen.
Het lijkt me heerlijk. Arbeiders gewoon weer terug naar hun krotten en alleen auto's voor welgestelde mensenquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. dus moeten we net zoveel auto's toelaten dat verantwoord is. Feit is dat het er nu veel te veel zijn om fatsoenlijk van a naar b te kunnen. Daarom zeg ik quotum invoeren.
Dat quotum gelukkig ook niet. We hebben dan niet eens wegen meer nodig.quote:[..]
die wegen komen er gewoon niet. Dat heb ik allang opgegeven.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je stort je stufie dus elke maand trouw terug, betaalt de volle klap collegegeld (dus niet die 1500 euro) en hebt je OV kaart verknipt?
Dat is wel de zwakste uitvlucht die je kan bedenken, waar zijn je idealen als het er op aankomt?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Ik kan er niks aan doen dat ik in deze situatie gedwongen wordt. Bovendien hebben mijn ouders niet alleen voor mij betaald, maar ook nog voor vele anderen. Hoogstwaarschijnlijk zal ik zelf ook gedwongen worden de nodige belasting te betalen.
Vrijwel niemand lukt dat, want men wordt financieel zo uitgekleed dat men dus afhankelijk van de overheid is gemaakt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is wel de zwakste uitvlucht die je kan bedenken, waar zijn je idealen als het er op aankomt?
Idealen stoppen waar geld komt kijken zou je kort door de bocht kunnen zeggen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:31 schreef du_ke het volgende:
Dat is wel de zwakste uitvlucht die je kan bedenken, waar zijn je idealen als het er op aankomt?
Je hebt toch van die ouders die zo vreselijk veel belasting betalen? Dan verdienen ze dus ook genoeg om voor jou de werkelijke kosten van je opleiding te dragen, dan hoef jij niet meer te parasiteren op het systeem.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vrijwel niemand lukt dat, want men wordt financieel zo uitgekleed dat men dus afhankelijk van de overheid is gemaakt.
Juist het eraf halen van de scherpe randjes lukt heel behoorlijk. Het alternatief alleen naar school als je rijke ouders hebt staat mij minder aan./ Maar goed we gaan offtopicquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Idealen stoppen waar geld komt kijken zou je kort door de bocht kunnen zeggen.
Om die reden werkt het kapitalistische systeem ook beter dan andere systemen. Waarbij de overheid er is om de meest scherpe randjes er af te halen.
Het alternatief is dat je geld moet lenen om je opleiding te bekostigen. Heb je meteen een stok achter de deur om snel je studie af te ronden.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:
Het alternatief alleen naar school als je rijke ouders hebt staat mij minder aan.
Waarom mogen socialisten dan wel gebruik maken van een uitkering die door een kapitalistische samenleving wordt opgebracht?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt toch van die ouders die zo vreselijk veel belasting betalen? Dan verdienen ze dus ook genoeg om voor jou de werkelijke kosten van je opleiding te dragen, dan hoef jij niet meer te parasiteren op het systeem.
Wat heeft dat met parkeren te maken?quote:
We waren toch een socialistische samenleving volgens jou?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waarom mogen socialisten dan wel gebruik maken van een uitkering die door een kapitalistische samenleving wordt opgebracht?
Dat jij in je werk zo makkelijk te vervangen bent zegt alleen iets over jezelf en je eigen werkquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vele tweeverdieners bezetten onnodig veel banen. Waarom 1 gezin in de uitkering en de anderen met een dubbel inkomen?
Nounou, niet zo overdrijven. Ik ben nog lang niet terminaal, lig niet de hele dag aan bed gekluisterd, ga gewoon zelf boodschappen, doe aan aquajoggen en ben toch gewoon helemaal afgekeurd.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Je moet tegenwoordig bijna terminaal zijn om nog afgekeurd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |