die stond niet onder de wielerfilterquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Er is al een nieuw topic: [Centraal] Wielrennen 42: Parijs-Tours en Lombardije nog!
Inderdaad, dan vind ik het nietquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
die stond niet onder de wielerfilter![]()
Daarom zag ik die niet direct.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
die stond niet onder de wielerfilter![]()
net of jij zo'n bikkel bent die met 10 graden met korte broek en shirt gaat rijdenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:00 schreef jorryt het volgende:
Wat een mietjes allemaal met hun lange broeken....
pedo lance ?quote:Op donderdag 1 november 2007 21:49 schreef Bartoli het volgende:
heeft Lance een nieuwe liefde gevonden?
http://www.people.com/people/article/0,,20156021,00.html
niks pedo aan dat kind is volgens de wet al volwassen met 21, gewoon een huge leeftijdsverschilquote:
Dat is inmiddels vervroegd naar 16.15.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:15 schreef Ambrosius het volgende:
Zondagmiddag om 17.00 is er op Sporza een seizoensoverzicht van een klein uur.
Leuk, hopen dat het niet alleen over Boonen gaatquote:Op zondag 4 november 2007 14:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is inmiddels vervroegd naar 16.15.
Nog een laatste herinnering, het begint nu!quote:Op zondag 4 november 2007 14:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is inmiddels vervroegd naar 16.15.
Tsja. Boonen reed niet mee.quote:Op zondag 4 november 2007 16:49 schreef Ereinion het volgende:
De AGR, Waalse Pijl en LBL kregen gezamelijk nog minder aandacht dan Gent-Wevelgem![]()
![]()
Parijs-Brussel kan ik me nog iets bij voorstellen, maar de GP RIk van Steenbergen is niet heel veel meer dan een kermiskoers imo.quote:Op zondag 4 november 2007 17:07 schreef Ereinion het volgende:
Geen Dauphine, Zwitserland, Hamburg of San Sebastian, maar wel Parijs-Brussel en de GP Rik van Steenbergen
Die beelden dat Marc Coucke dacht dat Hoste de Ronde won had ik nog niet eerder gezien.
Was gewoon om een juigende Van Avermaet te laten zien, die een vermelding gewoonweg verdiende.quote:Op zondag 4 november 2007 17:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Parijs-Brussel kan ik me nog iets bij voorstellen, maar de GP RIk van Steenbergen is niet heel veel meer dan een kermiskoers imo.
Erin dusquote:Op zondag 11 november 2007 23:53 schreef kaasplankje het volgende:
beter doen ze dat niet, het is een beetje zoals de "passage du gois" in de tour van een paar jaar terug. Je kan er vergif op innemen dat daar botten gaan breken.
Ik zou hem alleen een heel stukje verder in de finale van de Ronde leggen eigenlijk. (kan perfect al die hellingen liggen daar toch in een knoop bij elkaar) Zodat de boel al wat uitgedund is tegen ze daar komen.quote:Op maandag 12 november 2007 00:09 schreef kaasplankje het volgende:
sadist
Dat kan idd. Nu kom je met een te grote groep daar aan.quote:Op maandag 12 november 2007 00:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou hem alleen een heel stukje verder in de finale van de Ronde leggen eigenlijk. (kan perfect al die hellingen liggen daar toch in een knoop bij elkaar) Zodat de boel al wat uitgedund is tegen ze daar komen.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgend jaar zit de Angliru terug in de Vuelta.
LPR wordt helemaal geen ProTour volgens mij. Als die Unibet licentie van Hanegraaf is dan kan LPR er niks mee.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Di Luca ook.
LPR heeft de Pro-Tour licentie van Unibet "gekocht". Niet dat Unibet veel aan die licentie had.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 23:58 schreef du_ke het volgende:
Vos is wel echt een alleseter op de fiets
quote:Verheyen rijdt in 2008 voor Mitsubishi
di 11/12/07 - Mitsubishi-Jartazi heeft een nieuwe renner toegevoegd aan zijn bestand. De ploeg van manager Patrick Stallaert is het eens geworden met Geert Verheyen.
Mitsubishi trok eerder al Frank Vandenbroucke, Igor Abakoumov, Stefan van Dijk, Janek Tombak en James Vanlandschoot aan en haalt nu met Geert Verheyen een ervaren renner binnen.
Verheyen, 34 jaar, heeft er lange gesprekken opzitten met Mitsubishi. "Eindelijk is het rond", reageert de renner op zijn website. "Morgen teken ik mijn contract."
"De onzekerheid van de laatste weken was niet leuk", zegt Verheyen. "Nu kan ik me eindelijk volledig richten op het nieuwe seizoen."
Verheyen vindt bij Mitsubishi Jef Braeckevelt, ook al zijn ploegleider bij Lotto, terug. "Ik ben blij dat ik nog eens kan werken met Jef, dat heb ik altijd gewild."
Verheyen (foto) verlaat Quick-Step en wil in 2008 "graag de smaak van de overwinning proeven", laat Mitsubishi weten. Verheyens laatste zege dateert van 2005.
Het team kondigt verder een nieuwe sponsor aan: Protech, een bedrijf van sportvoeding.
"Ik wil nog een paar jaar rijden"
2008 wordt het vijftiende jaar van Verheyen als prof. "Hehe, ik ben echt content." De onderhandelingen duurden twee maanden. Verheyen kon pas bij Mitsubishi terecht toen het team Protech aan zich kon binden als extra sponsor. Verheyen: "Ik wil graag nog een paar jaar rijden en wil mijn fans niet teleurstellen."
Hij stoempt nog een jaartje verder (wellicht zelfs met medaille op de OS)quote:* Sergej Gontsjar zal ook in 2008 in
het peloton rijden. De Oekraïner zat al
enkele maanden zonder werk nadat hij
door T-Mobile was ontslagen wegens "een
inbreuk op de interne code". Maar het
nieuwe team van manager Marino Basso,
Kio Ene, vist de 37-jarige Oekraïner
op. Ook Salvatore Commesso, Fabio
Sacchi en Marco Zanotti tekenden.
Nu je het zegt, ja.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:40 schreef Bartoli het volgende:
nieuwe Lotto shirt:
[ afbeelding ]
nuja nieuw het huidige Silence-Lotto shirt neigt eerder terug naar het oude Lotto shirt in de Tchmil jaren
quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu zetten ze zelfs al op hun truien wat ze in geval van dopingbetrokkenheid moeten doen ...
Lol.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu zetten ze zelfs al op hun truien wat ze in geval van dopingbetrokkenheid moeten doen ...
Overigens, Omega Pharma verlengde het contract met de ploeg. Ze blijven sponsor tot 2011 !
Die vent snapt volgens mij echt niets van wielrennen hèquote:Op zaterdag 15 december 2007 14:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ... hou u vast ! Pat Mckwaak spreekt gisteren in de Belgische krant HLN over de toekomst van het wielrennen. Hij ziet veel potentieel in de Ronde van de Verenigde Staten ... én de Ronde van China. Die laatste wordt dé toekomst van het mondiale wielrennen en zal de Tour van zijn troon stoten.
marco polo zal wel meer wedstrijden in Nederland dan komen doen wellicht. Ze kunnen als CT een uitnodiging krijgen voor wedstrijden als Veenendaal-Veenendaal en Groene Hart enzo als ze dat willenquote:Op maandag 17 december 2007 16:33 schreef DutchSL het volgende:
Leon van Bon gaat dan toch nog een jaartje door, bij het kleine ploegje ploegje Trek-Marco Polo zal hij met name koersen in Azië met renners als Sergey Kudentsov en Jai Crawford (wie kent ze niet..).
Hij kiest dus voor het avontuur en zal het combineren met fotografie (waarin hij verder wilt na zijn carriere). Jammer, ik had hem liever bij een kleine Europese ploeg gezien waar hij nog eens in de Vlaamse klassiekers + Paris-Roubaix had kunnen rijden. Nu zien we hem alleen tijdens het NK..
Uiteraard is het veelzeggend dat Lefevere en co zich meteen aangesproken voelen, maar uiteraard was het eveneens de bedoeling van Dedecker om even handig Boonen (en dus ook Lefevere, met wie hij een kinderachtige vete heeft) te viseren zonder zijn naam te noemen, wat hij dus toch niet zo heel handig deed.quote:Dedecker moet 1 euro schadevergoeding betalen aan Lefevere
BRUGGE - De burgerlijke rechtbank in Brugge heeft senator Jean-Marie Dedecker veroordeeld tot 1 euro schadevergoeding aan de managementvennootschappen van ploegbaas Patrick Lefevere en wielrenner Tom Boonen.
De managementvennootschappen eisten een schadevergoeding na enkele uitspraken over dopinggebruik van Jean-Marie Dedecker vorig jaar na een uitzending van Actua-tv. Dedecker zei toen dat drie Belgische toprenners een dopingkuur hadden gevolgd in Italië.
De Brugse rechter oordeelde dat ondanks het feit dat Dedecker geen namen noemde, hij toch schade toebracht aan de wielrennerij. Lefevere en Boonen voelden zich door de uitspraak geviseerd. Hun vennootschappen Esperanza en Celio Sport & Image vroegen samen met het International Professional Cycling Team elk 25.000 euro schadevergoeding van de senator. Dedecker zelf vroeg 25.000 euro wegens een roekeloos en tergend geding.
Omdat het dopinggebruik zelf toch veel zwaarder weegt dan de uitspraken van de senator werd de schadeclaim herleid van 25.000 euro naar 1 euro.
Tijdens de pleidooien stelde Dedecker dat de rechtszaak enkel tot doel had hem het zwijgen op te leggen. De rechter volgde die stelling niet. Volgens hem is de senator onvoorzichtig geweest. Hij is vertrouwd met de media en had moeten weten dat bepaalde renners zouden worden geviseerd. Volgens de rechtbank laat de wet op de vrije meningsuiting niet toe iemand te beschuldigen zonder het bewijs te leveren.
De vorderingen werden door de rechtbank herleid omdat geen van de eisende partijen het bewijs van schade kon voorleggen zoals afgesprongen sponsorcontacten, verminderde lonen van de wielrenners, enz. lob
Pas met dat laatste toch maar op , Dedecker is degene die het boek van Jef D'Hont heeft geschreven ...quote:Op maandag 17 december 2007 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard is het veelzeggend dat Lefevere en co zich meteen aangesproken voelen, maar uiteraard was het eveneens de bedoeling van Dedecker om even handig Boonen (en dus ook Lefevere, met wie hij een kinderachtige vete heeft) te viseren zonder zijn naam te noemen, wat hij dus toch niet zo heel handig deed.
Dedecker gaat uiteraard in beroep.
In de rand mag wel vermeld worden dat dit de zoveelste keer is dat Dedecker met grote trom iedereen begint te beschuldigen en overal staat te roepen dat de doofpot open gaat, dat hij bewijzen heeft en dat het over de top gaat en dat dit de zoveelste keer is dat hij vol op de bek gaat (in weliswaar veel kleiner lettertype).
Ja, ja en in samenwerking met dat groot licht van Het Laatste Nieuws, die andere figuur die zich constant belachelijk maakt. Zelfs een kapotte klok staat twee keer op een dag juist.quote:Op maandag 17 december 2007 23:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Pas met dat laatste toch maar op , Dedecker is degene die het boek van Jef D'Hont heeft geschreven ...
Dat groot licht van Het Laatste Nieuws heeft niks met dat boek van Jef D'Hont te maken, die artikels kwamen er eigenlijk pas nadat Dedecker te loslippig was geweest in dat interview met Actua TV.quote:Op maandag 17 december 2007 23:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, ja en in samenwerking met dat groot licht van Het Laatste Nieuws, die andere figuur die zich constant belachelijk maakt. Zelfs een kapotte klok staat twee keer op een dag juist.
Het gesprek over Rasmussen nu is wel leuk, tenminste wat serieusheid en een leuk/goed interview.quote:Op maandag 17 december 2007 23:01 schreef Ambrosius het volgende:
Om 23.09 op Ned. 3 Michael Boogerd in De Nieuwste Show (al zal het niet zoveel boeiends zijn).
Natuurlijk weer net op het uur dat de superprestige wordt gereden ...quote:Op zondag 30 december 2007 14:47 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag om 17.00 bij Sporza het wieler-jaaroverzicht.
laatste week van januariquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:49 schreef 4-elements het volgende:
Wanneer begint de Tour Down Under?
hij is al meerdere keren op het parcours geweest en vind het beter te doen dan afgelopen jaar. OS is eigenlijk wel te zwaar maar hij wil er toch graag rijden, ook daarover is al overleg geweest met de bondscoach.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Groen lijkt me haalbaar, de OS waarschijnlijk ook wel, maar het WK.... ik hoor/lees toch overal dat het zwaarder is dan vorig jaar en toen kwam Freire al te kort, dus dat wordt toch onwaarschijnlijk.
Ach, het is altijd hetzelfde. Het parcours van een toekomstig WK wordt bekend gemaakt en het is weer ontzettend zwaar. Dan komt dat WK dichter bij, gaat iedereen verkennen en blijkt het allemaal wel mee te vallen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:08 schreef rubbereend het volgende:
hij is al meerdere keren op het parcours geweest en vind het beter te doen dan afgelopen jaar. OS is eigenlijk wel te zwaar maar hij wil er toch graag rijden, ook daarover is al overleg geweest met de bondscoach.
Straks begint de Pro Tour toch al down underquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:18 schreef -skippybal- het volgende:
In Langkawi gaan ze vandaag trouwens alweer koersen. Het seizoen is weer begonnen
jammer dat deze koers niet wordt uitgezonden, is weer eens wat anders als een vlakke rit door Belgie of Nederlandquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Straks begint de Pro Tour toch al down under
Je denkt dat het in de Tour Down Under barst van de bergetappesquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
jammer dat deze koers niet wordt uitgezonden, is weer eens wat anders als een vlakke rit door Belgie of Nederland
Ach dat is hij tegen die tijd wel weer vergetenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Freire voor groen ? Weet ie wel dat ie daarvoor de volle drie weken na elkaar moet koersen ?
nee, ben er zelf geweest en t is minder slaapverwekkend als men denkt. Zelfs redelijk steile beklimminkjes kun je daar aantreffen die met de juiste renners voor een aardige race kunnen zorgenquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Je denkt dat het in de Tour Down Under barst van de bergetappes?
Maar voor de commercie moet McEwen er toch minstens een aantal etappes winnenquote:Op donderdag 10 januari 2008 21:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
nee, ben er zelf geweest en t is minder slaapverwekkend als men denkt. Zelfs redelijk steile beklimminkjes kun je daar aantreffen die met de juiste renners voor een aardige race kunnen zorgen
en ook daarvoor leent het parcours zich meestal uitstekend, zit altijd een keer een rit naar Adelaide in en zo'n semi-outbackdorpje met mooie brede wegen die zich wel lenen voor de grote plaatquote:Op donderdag 10 januari 2008 21:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar voor de commercie moet McEwen er toch minstens een aantal etappes winnen.
Wesemann moet onderhand toch ook iets van 150 zijn? Die heeft zijn beste tijd wel gehad maar kan in de voorjaarsklassiekers de jongkies begeleiden.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:56 schreef Bartoli het volgende:
Steffen Wesemann en David Kopp gaan beide voor Cycle-Collstrop rijden. Wel echte versterkingen voor de opvolger van Unibet
Reed vorig jaar toch weer uitmuntend in de kasseienkoersen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wesemann moet onderhand toch ook iets van 150 zijn? Die heeft zijn beste tijd wel gehad maar kan in de voorjaarsklassiekers de jongkies begeleiden.
In welke functie bij Rabo?quote:Op maandag 14 januari 2008 13:53 schreef rubbereend het volgende:
Luc Eisinga dus naar de Rabobank, is hij nog steeds zaakwaarnemer van Tsjallingii?
PR manager als opvolger van Jacob Bergsmaquote:
Bron: nu.nlquote:LONDEN - De Britse kampioen tijdrijden Jason MacIntyre is dinsdag overleden nadat hij tijdens een training werd aangereden. De 34-jarige wielrenner botste in de buurt van zijn huis in Fort William in Noord-Schotland op een busje.
Hij werd per helikopter naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij aan zijn verwondingen. MacIntyre hoopte dit jaar mee te doen aan de Olympische Spelen.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:50 schreef Bruce117 het volgende:
Wielrenner MacIntyre doodgereden
[..]
Bron: nu.nl
quote:Jason MacIntyre, 1973 - 2008
15 Jan 2008
One of Britain’s leading cyclists was killed today while out training near his home in Fort William. Jason MacIntyre, a three-time British champion and Scottish record holder, was training on the A82 road when he was hit by a vehicle, said to be a council vehicle which overtook him and then turned into his path. The 34-year old was airlifted from the scene but died on his way to hospital in Glasgow.
Jason represented Scotland at the Commonwealth Games in 2002, enjoyed arguably his best season in 2007. He beat the national ten-mile record, held by Graeme Obree, with a stunning time of 18 minutes, 47 seconds. He also won the British 25-mile title for the second time and was leading Tour de France star David Millar in the Olympic time trial title race until a puncture ended his challenge.
He was known to be highly motivated for the 2008 season, and had spoken not only of another tilt at the Commonwealth Games in 2010, but also of possible selection for the Beijing Olympics this summer. Last week he was one of the riders selected by the Braveheart Cycling Fund to receive significant financial backing for the coming season.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:50 schreef -skippybal- het volgende:
Dat is toch die dopeploeg?
Landis als adviseurquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:29 schreef DutchSL het volgende:
Van Tyler Hamilton is het wel bewezen, of geloven er nog mensen in de "verdwenen tweelingbroer embryo" theorie?![]()
Van Sevilla, Botero en Pena is het inderdaad niet bewezen zover ik weet. Wat hebben ze nog meer?
nu moet ik er wel bijzeggen dat die manager (michael ball) zelf laatst in een interview zei dat hij niet zo op de hoogte is van veel van die UCI regelsquote:
Nee, ik las in de Wielerrevue dat 'ie ook wilde meedoen aan Milaan-San Remo, maar aangezien hij zich niet had aangemeld als continentalploeg, dat niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:09 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nu moet ik er wel bijzeggen dat die manager (michael ball) zelf laatst in een interview zei dat hij niet zo op de hoogte is van veel van die UCI regels
de ploeg is continental maar het kan niet omdat ze geen ProContinental zijn. Aan Tour of California en Georgia mogen ze wel meedoen en aan alle andere europese koersen (geen PT status) ook als ze uitnodiging krijgenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik las in de Wielerrevue dat 'ie ook wilde meedoen aan Milaan-San Remo, maar aangezien hij zich niet had aangemeld als continentalploeg, dat niet mogelijk is.
Maar hij kon niet aangeven waarom hij zich niet had aangemeld.
Klopt, ik had 't effe verkeerd in mijn hoofd zitten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:15 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de ploeg is continental maar het kan niet omdat ze geen ProContinental zijn. Aan Tour of California en Georgia mogen ze wel meedoen en aan alle andere europese koersen (geen PT status) ook als ze uitnodiging krijgen
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:19 schreef -skippybal- het volgende:
En Slipstream mag naar de Tirreno, M-SR én de GiroLeuke ploeg
Rock racing mag wel aangezien die wedstrijden niet meer bij de protour horenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:23 schreef DutchSL het volgende:
Rock Racing is geen ProContinental en mag dus niet.
Elk Haus, misschien dat die uitgenodigd worden maar toch eerst LPR, Serramenti PVC Diquigiovanni, Aqua e Sapone, Tinkoff, CSF Group Navigare, Barloworld, Preti Mangimi.
UCIquote:UCI wil geen WK meer in België
(sportwereld.be) WIELRENNEN De Internationale wielerfederatie (UCI) heeft de Belgische wielerbond en ook de federaties van Luxemburg, Italië, Spanje, Frankrijk en Oostenrijk opnieuw gewaarschuwd. UCI-voorzitter Pat McQuaid heeft gezegd dat landen die blijven samenwerken met de ASO en de andere organisatoren van de grote ronden geen WK's meer zullen mogen organiseren. Het dreigement van de UCI is een streep door de rekening van Koksijde dat het WK veldrijden van 2012 wil organiseren. Tom Van Damme, directeur van de Belgische wielerbond (KBWB), reageert verbaasd. 'Dit is de zoveelste belachelijke maatregel van de UCI', zegt hij. 'Wij vragen dat de UCI en de organisatoren van de grote ronden om de tafel gaan zitten, maar ze blijven blijkbaar liever bekvechten.'
Het conflict tussen de UCI en de organisatoren van de grote ronden is al een hele poos aan de gang. De UCI schrapte alle wedstrijden van ASO en co uit de ProTour-kalender. (bgr/bhe)
misschien weer eens een WK in Valkenburgquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:14 schreef -skippybal- het volgende:
De UCI ziet maar al te graag WK's in het de VS, het Midden-Oosten en andere onstabiele doch rijke gebiedjes.
De ASO finale koers, de top 100 van het ASO klassement rijden een wedstrijd en de winnaar krijgt een Skoda?quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nog even en de ASO organiseert zijn eigen WK.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De ASO finale koers, de top 100 van het ASO klassement rijden een wedstrijd en de winnaar krijgt een Skoda?
En SMS6 gaat het zeker uitzenden?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:48 schreef OProg het volgende:
Dan hebben we net als bij dart 2 wk's en mogen de 2 wereldkampioenen tegen elkaar rijden.
Wat een idioot idd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:52 schreef rubbereend het volgende:
wat een mongool die Rigotto
Tsja, die doet zelf ook zulke dingen, dus zal het wel normaal vinden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:08 schreef -skippybal- het volgende:
En Brown die er geen kwaad in zag!
ik denk dat rigotto schrok dat hayman wat uitweek en al zo ging hangen om een evt botsing op te vangen. hierdoor raakte rigotto hem met zijn hoofd. Maar bewust lijkt het me nietquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet het niet, het is me niet duidelijk wat eigenlijk de aanleiding zou zijn om "per ongeluk" die beweging te maken, er gebeurt niet veel. Anderzijds is 't me ook niet duidelijk waarom Rigotto plots extreem opzichtig opzij zou knallen om iemand een kopstoot te geven wanneer hij op kop rijdt en iedereen het dus duidelijk ziet.
Hij is zelfs uit de ronde gegooid. Voor het eerst in de geschiedenis van het wielrennen dat door zoiets iemand gediskwalificeerd is voor de hele ronde.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:17 schreef Cootz het volgende:
Is er nou nog een 'sanctie' wegens onregelementair sprinten?
dat ze hem terugzetten in de uitslag kan ik begrijpen maar eruit gooien gaat te ver. Nogmaals het lijkt ernstiger dan het is. Van echt onregelementair sprinten is niet eens spraken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij is zelfs uit de ronde gegooid. Voor het eerst in de geschiedenis van het wielrennen dat door zoiets iemand gediskwalificeerd is voor de hele ronde.
Ik ben echt benieuwd wie dit jaar de PT gaat winnenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:53 schreef Tommeke het volgende:
ProTour!
Wat een sterren,en de mooiste koersen van het jaar
Greipel of Davis zijn nu goede kanshebbers. Er zitten nog aardig wat sprinterskoersen in de ProTour (HEW, Gent-Wevelchem, Plouay), terwijl alle andere types van koersen tamelijk gefragmenteerd zijn. Zou mooi zijn als Greipel zou winnen, geeft dan direct aan wat dit klassement nog waard is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wie dit jaar de PT gaat winnen
dat parcours was al uitgetekend voordat de UCI die ronde een PT status gaf. Anders hadden ze het vast kunnen aanpassenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:07 schreef DutchSL het volgende:
Toch sympathiek van de UCI dat ze een ronde die kwa parcours nog minder voorstelt dan de ENECO Tour in de ProTour opnemen, hoeven wij ons niet meer zo te schamen
Frank Schleck zou ook mijn gok zijn. Hoewel, als Dekker weer wat gegroeid is, hij zeker een kans maakt met al die rondes met veel middengebergte en tijdritten.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:43 schreef DutchSL het volgende:
Winnaar wordt gewoon een renner die in rondjes als Baskenland, Romandië, Dauphiné, Duitsland, Polen e.d. veel punten haalt. Misschien in de AGR en/of Plouay ook nog wat. Een Frank Schleck of een Thomas Dekker ofzo.
Weer jammer dat daar RVV weer niet bij zit. Maar ja, die zit al in de Protour natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Naast de Tour, Giro en Vuelta zouden ook Milaan-Sanremo, Luik-Bastenaken-Luik, Parijs-Roubaix en de Ronde van Lombardije op de compromiskalender terechtkomen.
plus UCI-standquote:Op maandag 28 januari 2008 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Protour was naar mijn mening een goed idee, echter nu er geen eenheid is kan men beter terug naar de WB.
Overigens wil de uci in ruil voor die compromiskalender dat de Tour alle Pro Tour teams zeker toelaat.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Weer jammer dat daar RVV weer niet bij zit. Maar ja, die zit al in de Protour natuurlijk.
quote:
Dat het niet de slimste koppen waren daar, waren we al achter.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens wil de uci in ruil voor die compromiskalender dat de Tour alle Pro Tour teams zeker toelaat.
Wat ook meteen aangeeft dat ze het probleem zelf niet eens snappen bij de UCI ...
WB + UCI stand wtf, lekker overzichtelijkquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wie dit jaar de PT gaat winnen
http://www.wielrensite.nl/nieuws/6587quote:Van Heeswijk: "Rabo wist waar Rasmussen was"
Renners uit de Rabobankploeg wisten afgelopen zomer voor de Tourstart al dat Michael Rasmussen in juni 2007 niet in Mexico was. Dat verklaart Max van Heeswijk morgen in een tv-uitzending van Zembla. "De renners wisten al begin juli van de verblijfplaats van de Deen."
Van Heeswijk heeft dit vernomen van een renner van Rabobank die de Tour heeft gereden. Zijn naam wil hij niet noemen.
Rasmussen werd ontslagen omdat hij op 25 juli over zijn verblijfplaats had gelogen. De ploegleiding van Rabobank heeft altijd verklaard dat men pas net voor zijn ontslag wist van de valse verklaringen van de Deen.
Volgens Zembla moest Rabobank eerder van de leugens van de Deen geweten hebben.
Thomas Dekker wil in een reactie in BN/De Stem niet bevestigen dat er voor het ontslag van Rasmussen binnen de ploeg over zijn leugens gesproken is. "Wat willen we daar nou nog mee? Dat Erik Breukink ook nog ontslagen wordt?"
Zembla wordt morgen om 21.45u uitgezonden op Nederland 2.
quote:Op zondag 3 februari 2008 15:21 schreef Bartoli het volgende:
Vandaag ook de Europese opener, de GP Ouverture la Marseillaise
quote:Ronde sluit Koppenberg weer in de armen
De Koppenberg wordt dit jaar weer aan het parcours van de Ronde van Vlaanderen toegevoegd. "De helling ligt er weer goed bij", meldt de organisatie van de wielerklassieker. De Ronde van Vlaanderen vindt dit jaar op zondag 6 april plaats.
Vorig jaar verdween de Koppenberg uit de Ronde van Vlaanderen door de slechte staat van de vermaarde helling. Dit jaar duikt de klim weer op in Vlaanderens Mooiste.
"Alle voorwaarden voor een goede doortocht zijn nu verzekerd", zegt organisator Wim Van Herreweghe aan onze redactie.
"Enkele renners hebben het parcours verkend en ze zijn tot de conclusie gekomen dat de helling er weer goed bijligt."
"Het blijven natuurlijk kasseien, maar de grote putten zijn weg en er is ander voegsel gebruikt op de steile stukken.
"Ook de afspraken met de gemeente Oudenaarde zijn in orde. De gemeenteraad geeft groen licht." "Onze enige schrik is de modder"
In het verleden lag de Koppenberg zwaar onder vuur. "Maar nu is het sportief verantwoord om er over te trekken." "De gemeente Oudenaarde heeft echt een serieuze financiële inspanning gedaan om de Koppenberg weer in orde te krijgen."
"Ook bij regen zal het peloton over de heuvel rijden. Onze enige schrik is dat er modder op de kasseien zou zijn."
"We hebben met de omwonenden afgesproken dat de Koppenberg de dagen voor de wedstrijd goed verzorgd zal worden."
"De fans mogen tijdens de wedstrijd op het parcours, maar er zullen geen auto's tussen de renners mogen rijden." "Koppenberg bepaalt gezicht van Ronde"
Wim Van Herreweghe zelf is in de wolken dat de Koppenberg er weer bij is. "Het blijft toch een aantrekkingspool."
"Het blijft een "vijfsterrenhelling" en samen met de Muur en de Oude Kwaremont is het een van de gezichten van de Ronde van Vlaanderen."
De Koppenberg vervangt op het parcours de Kortekeer.
Aan de totale afstand, 264 kilometer, verandert niets. "We hadden bij het uittekenen van het parcours al rekening gehouden met de terugkomst van de Koppenberg."
De helling wordt op 6 april de zevende beklimming in de Ronde, net na de Oude Kwaremont en de Paterberg.
Hier nog eentje.quote:Op zondag 3 februari 2008 15:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb er trouwens al weer helemaal zin in.
Het is nog echt winter hier, maar ik heb al voorjaarskriebels.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:41 schreef jorryt het volgende:
Interessanter is denk ik: Heeft VDB hem uitgereden???
Jazeker!quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:41 schreef jorryt het volgende:
Interessanter is denk ik: Heeft VDB hem uitgereden???
UCIquote:UCI neemt Formule 1 als voorbeeld
Door Edward Swier
Den Haag. De internationale wielrenunie UCI wil televisieomroepen volgend jaar de uitzendrechten voor de grote wielerwedstrijden (van de Pro Tour) in één pakket verkopen. Mogelijk dat deze pakketten zo duur worden dat omroepen afhaken en de tv-kijker de dupe wordt.
De UCI wil in 2009 met een nieuwe wedstrijdreeks een uiterste poging doen de wielersport beter te verkopen. Momenteel wordt ruim 90 procent van de kosten in de wielersport gedragen door wedstrijd- en teamsponsoring. Het streven is, om naar voorbeeld van onder meer de Formule 1, veel meer inkomsten uit de tv-rechten te genereren.
De grote Belgische, beursgenoteerde investeringsmaatschappij Ackermans & Van Haaren zal, volgens directeur Jan Suykens, “afhankelijk van de slagingskansen” een “meer of minder actieve rol” in het project spelen. Volgens de initiatiefnemers kunnen – als de plannen slagen – wielrenners meer gaan verdienen en zullen wedstrijden verder worden geprofessionaliseerd. Alle aangeslotem koersen zullen door een en dezelfde productiemaatschappij worden geregistreerd. Omroepen zullen meer voor de uitzendrechten moeten betalen. Jan de Jong, mediadirecteur van de NOS: “Vanuit de UCI bestaat al langer het verlangen om wedstrijden aan elkaar te koppelen en als pakket te verkopen. In Europa is daar weinig animo voor gebleken.”
De Jong denkt niet dat de kosten per se zullen stijgen. “Een kwestie van vraag en aanbod.“ De Jong wacht af waar de internationale wielrenunie mee komt. “Maar ik denk niet dat de UCI in de positie verkeert om van de NOS te eisen de Ronde van Polen uit te zenden” De NOS wil de rechten op de wielerkoersen graag behouden. “Er is nog altijd een grote belangstelling voor het wielrennen” , aldus De Jong.
SBS6 coverde afgelopen jaar ook enkele wielerkoersen. De omroep gaf aan meer wedstrijden te willen uitzenden. Namens de zender zegt Lex Muller dat hij eerst “exact” wil weten “wat er wel en niet in het pakket zit. Ik zie wel meer van zulke ‘aanbiedingen’, maar meestal is het niet interessant. En, we waken sowieso voor prijsopdrijving.”
Muller en De Jong vermoeden beiden dat de Tour de France volgens jaar niet tot de Pro Tour behoort. “De verschillen van inzicht tussen Tourorganisator ASO en de UCI blijven” Voor SBS6 betreft is een pakket zonder Ronde van Frankrijk veel minder aantrekkelijk. “De Tour is en blijft sowieso de meest interessante wedstrijd voor een omroep.”
Bron: Dagblad van het Noorden, 8 februari 2008
als de UCI zo eigenwijs blijft en zo doorgaat dan gaat dat zeker gebeuren. Bij de UCI moeten zowel McQuaid als Verbruggen opstappen en iemand met echt verstand van zaken het voorzitterschap krijgen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nog pakweg de Ronde van Vlaanderen die wegloopt uit de Pro Tour en ze kunnen zo samen met de ASO en RCS en Vuelta een eigen wielerbond/competitie beginnen ...
1) TROFIMOV Yury BOUYGUES TELECOM (RUS) A 0: 0: 0quote:79) VANDENBROUCKE Franck MITSUBISHI-JARTAZI (BEL) A 0:15: 4
buschauffeur is niet niks hoorquote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:43 schreef icebliss het volgende:
79) VANDENBROUCKE Franck MITSUBISHI-JARTAZI (BEL) A 0:15: 4
En daarmee eerste van een grote groep renners in dezelfde tijd, geweldige sprint dus nog in huis!
quote:Geen truien, geen koers
Niet kunnen starten omdat de koerstruien niet klaar zijn. Het overkwam het continentale team Willems Veranda's van Lucien Van Impe.
Hij had een uitnodiging op zak om als piepklein team tussen grootmachten als Quick Step-Innergetic deel te nemen aan de Ronde van Mallorca, die zondag start. Maar dat ging niet meer. 'Pas vandaag kregen we onze ploegtruien', zuchtte Van Impe gisteren. 'Neen, het was niet de fout van de kledijmaker, maar we dienden te laat ons definitieve ontwerp in. Je weet hoe dat gaat. Sommige sponsors moeten er wel op, andere weer niet. We konden toch onmogelijk met brol om ons lijf naar Mallorca vertrekken?'
Gelukkig viel er meteen een troostprijs uit de lucht. Dinsdag mag Willems Veranda's starten in de Ronde van de Middellandse Zee ter vervanging van het opgedoekte team van Eric Vanderaerden. 'Op vraag van Lucien Aimar, mijn vroegere ploegmaat. Een geluk bij een ongeluk', aldus Van Impe. (hc/tvm)
Noe ook, anders ga ik Renaat zijn verhalen over de oude krijger missenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:57 schreef -skippybal- het volgende:
Baldato moet altijd blijven fietsen. ÁLtijd!
Eerste 'proef' op Mallorca:quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:38 schreef Bartoli het volgende:
Etruschi
1. Petacchi
2. Balducci
3. Fisher Chicchi
Heerlijke renner iddquote:Op zondag 10 februari 2008 16:44 schreef Leatherface het volgende:
Netjes van Gilbert.
Ik kan zijn aanvalslust wel waarderen. Zo zouden er meer moeten zijn.
bij gebrek aan 1e klas sprintersquote:
Geen LPR Brakes dus DiLuca heeft mazzel dat de ASO LBL doet wil hij wederom winnen. Vandenbroucke heeft ook nog de mogenlijkheid een show op te voeren daar trouwens.quote:UCI deelt wildcards uit
Uitgegeven: 11 februari 2008 21:41
Laatst gewijzigd: 11 februari 2008 22:18
AIGLE - De internationale wielrenunie UCI heeft maandag vijftien ploegen aangewezen die in aanmerking komen om met een wildcard uit te komen in wedstrijden uit de ProTourcyclus.
NU.nl
Tot de teams die deze extra status verkregen behoort ook het Nederlandse Skil-Shimano.
De vijftien ploegen voldoen aan de eisen van de UCI ten aanzien van niveau, organisatie en antidopingbeleid. Ze zijn net als de achttien ProTourteams verplicht mee te doen aan het biologisch paspoort-programma en daartoe een financiële bijdrage te leveren.
De UCI introduceerde de wildcards mede op verzoek van teams, renners en organisatoren om voor alle deelnemers aan ProTourwedstrijden dezelfde regels te kunnen hanteren.
De vijftien teams die een wildcard kregen zijn:
lk Haus-Simplon (Oos)
Team Volksbank (Oos)
Landbouwkrediet-Tonissteiner (Bel)
Topsport Vlaanderen (Bel)
Andalucia-Cajasur (Spa)
Karpin Galicia (Spa)
Agritubel (Fra)
Barloworld (GBr)
CSF Group Navigare (Ier)
Acqua Sapone-Caffe Mokambo (Ita)
Tinkoff Credit Systems (Ita)
Skil-Shimano (Ned)
BMC Racing Team (VSt)
Slipstream Chipotle presented by H30 (VSt)
Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli (Ven).
Mag McEwen dit jaar wel de Vuelta rijdenquote:Op maandag 11 februari 2008 23:10 schreef Bartoli het volgende:
net terug van de ploegenpresentatie van Silence-Lotto in Hasselt.
Evans, Popovych, Hoste, McEwen en Van Avermaet worden als de 5 kopmannen van de ploeg aangeduid.
McEwen zijn hoofddoel in het voorjaar is Milaan SanRemo. Hij hoopt ook op twee ritzeges in de Tour maar met Cadel die weer vol voor eindwinst gaat is dat geen certitude. Het is maar de vraag of Robbie dan wel genoeg steun krijgt. Het lijkt er op dat hij zijn eigen plan moet trekken. Voor de Groene Trui bekijkt hij het dan ook weer van dag tot dag.
De doelen van Evans, Popovych en Hoste lijken me wel duidelijk met de jacht naar eindwinst in de Tour. Niet meer en niet minder. Van Avermaet gaat iig een zwaarder programma rijden dan afgelopen seizoen. Hij wil zich tonen en vooral weer een stap voorwaarts zetten en beter doen dan verleden jaar.
Hoste gaat weer voor de dubbel RVV en Roubaix en nu hopelijk wel dat hij er op zijn minst eentje wint.
de fotos van de ploegenvoorstelling van Silence-Lotto
daar had McEwen het niet over dus daar kan ik geen antwoord opgeven. McEwen gaat sowieso nog 1 jaar door met koersen. Misschien twee. Hij is sowieso na dit jaar einde contract bij Lotto.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mag McEwen dit jaar wel de Vuelta rijden
Dan nogquote:Op maandag 11 februari 2008 22:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
bij gebrek aan 1e klas sprinters
Hij heeft niet veel tijd meer om 'eentje te worden', hij wordt eind dit jaar 30. Wel vreemd dat hij zo extreem laat is doorgebroken.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:58 schreef jens007 het volgende:
Denis Flahaut gaat toch ook zeker lekker. Zag hem vorig jaar al flink overtuigen bij Delta Profronde, wordt me er eentje hoor!
Staat toch gewoon in je berichtquote:Op maandag 11 februari 2008 22:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Geen LPR Brakes dus DiLuca heeft mazzel dat de ASO LBL doet wil hij wederom winnen. Vandenbroucke heeft ook nog de mogenlijkheid een show op te voeren daar trouwens.
Vraag me af hoe die selectie is verlopen trouwens...
Ploegen die geen wildcard kregen voldoen niet aan de eisen, of hebben zich niet eens aangemeld zoals LPR. Niet zo vreemd ook, want tijdens RVV, G-W, Baskenland (Lombardische wielerweek) en de AGR (Giro del Trentino) zijn er mooie Italiaanse wedstrijden bezig en ze hebben geen brede ploeg om op twee/drie fronten tegelijk goed mee te doen.quote:De vijftien ploegen voldoen aan de eisen van de UCI ten aanzien van niveau, organisatie en antidopingbeleid. Ze zijn net als de achttien ProTourteams verplicht mee te doen aan het biologisch paspoort-programma en daartoe een financiële bijdrage te leveren.
De UCI introduceerde de wildcards mede op verzoek van teams, renners en organisatoren om voor alle deelnemers aan ProTourwedstrijden dezelfde regels te kunnen hanteren.
en de hamvraag.. mag Contador dit jaar de Tour de France rijden..quote:Op maandag 11 februari 2008 23:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mag McEwen dit jaar wel de Vuelta rijden
Dus wel Lampre en Saunier, maar geen Astana in alle ASO koersen. Contador, Leipheimer en Kloden zullen dus ontbreken in de Tour.quote:13/02/2008 - Les 20 équipes sélectionnéesLes organisateurs ont sélectionné 20 équipes pour participer à la 66e édition de Paris-Nice, qui se courra du 9 au 16 mars. Après un prologue dans les rues d’Amilly, les coureurs se départageront sur sept étapes avant l’arrivée finale à Nice sur la promenade des Anglais.
ALLEMAGNE
Gerolsteiner (GST)
High Road (THR)
Team Milram (MRM)
BELGIQUE
Quickstep (QST)
Silence - Lotto (SIL)
DANEMARK
Team CSC (CSC)
ESPAGNE
Caisse d’Epargne (GCE)
Euskatel - Euskadi (EUS)
Saunier Duval - Scott (SDV) ÉTATS-UNIS
Slipstream Chipotle (TSL)
FRANCE
Bouygues Telecom (BTL)
Credit Agricole (C.A)
Cofidis crédit par téléphone (COF)
Française Des Jeux (FDJ)
AG2R - La Mondiale (ALM)
Agritubel (AGR)
ITALIE
Lampre (LAM)
Liquigas (LIQ)
PAYS-BAS
Rabobank (RAB)
Skil-Shimano (SKS)
A.S.O. a décidé de ne pas inviter Astana sur les épreuves qu’elle organise en 2008, compte tenu des dommages causés par cette équipe au Tour de France et au cyclisme en général, tant en 2006 qu’en 2007.
L’équipe Astana a en effet trahi, l’année dernière, la confiance des organisateurs qui l’avaient invitée sur la foi, déjà, d’une rénovation affichée par ses dirigeants.
Toutefois, l’équipe ayant à nouveau changé, A.S.O. restera attentive aux efforts qu’Astana mettra en ½uvre pour vivre une saison 2008 sans affaires et sans soupçons, et pourra alors considérer son éventuelle candidature pour ses futures épreuves.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)_welkom_in_tour.htmlquote:Astana niet welkom in Tour
De Spaanse Tourwinnaar Alberto Contador ontbreekt in de komende editie van de Ronde van Frankrijk.
Organisator ASO heeft besloten zijn werkgever Astana dit jaar niet toe te laten vanwege dopingaffaires in de afgelopen twee jaar. Het Zwitsers/Kazachstaanse team is ook niet welkom in andere wedstrijden van de ASO.
Eensch is!quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.nieuwnieuws.nl(...)_welkom_in_tour.html
Kan er niet rouwig om zijn, moet je maar niet willen rijden bij zo'n flutploeg als Astana.
Dat wel ja, ik kan zo even geen renners bedenken die een Cadel Evans serieus kunnen bedreigen met aanvallend koersen in de tour.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eensch is!
Opzich is het wel jammer dat je dan Contador qua renner mist, en dan doel ik vooral op z'n manier van rijden.
Met dat niveau van de Giro komt Schleck net top-10 in de Tour.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:40 schreef Gitanki het volgende:
Andy Schleck? heel misschien (eerst even zien of de giro geen uitschieter was) en Frank Schleck heeft altijd één of soms meerdere goede dagen maar daarna zakt hij weg.
Mja het niveau van de tour is met mannen als Evans, Sastre, Menchov en Valverde (was ik zowaar nog vergeten, maar die heeft tot nu toe ook nog niet bewezen een absolute topper te zijn in het rondewerk) nou ook niet bepaald veel hoger.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met dat niveau van de Giro komt Schleck net top-10 in de Tour.
Nog wel altijd een paar categorien hoger dan het niveau Mazzoleni/Petrov/Arroyo.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:57 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Mja het niveau van de tour is met mannen als Evans, Sastre, Menchov en Valverde (was ik zowaar nog vergeten, maar die heeft tot nu toe ook nog niet bewezen een absolute topper te zijn in het rondewerk) nou ook niet bepaald veel hoger.
De Tour is een totaal andere wedstrijd als de Giro. Renners die top waren in de Giro die zich later op de Tour richtten kwamen totaal niet in de buurt van de top van de Tour. Schleck heeft wel potentie, maar meedoen voor het podium in de Tour zie ik hem met het niveau van afgelopen jaar Giro absoluut niet doen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:57 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Mja het niveau van de tour is met mannen als Evans, Sastre, Menchov en Valverde (was ik zowaar nog vergeten, maar die heeft tot nu toe ook nog niet bewezen een absolute topper te zijn in het rondewerk) nou ook niet bepaald veel hoger.
Dat weer wel inderdaad. (had het idee dat er toch wat meer kleppers meededen, maar ook Cunego was toen niet in goede vorm en Simoni is te oud).quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:00 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nog wel altijd een paar categorien hoger dan het niveau Mazzoleni/Petrov/Arroyo.
Vorig jaar vond ik het verschil wel significant, Di Luca die zo'n ronde kan winnen en de andere topper is ondertussen al bejaard (Gibo). En Schleck op het podium zegt ook al genoeg. Zoals het er dit jaar uitziet is het verschil alleen een stuk kleiner, juist omdat dus die hele Astana club niet mee mag doen én omdat Rasmussen exit is.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met dat niveau van de Giro komt Schleck net top-10 in de Tour.
dat was die altijd al alleen bij wedstrijden meer dan 220 km ofzo heeft Flipke het meestal lastig om het af te makenquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:00 schreef thettes het volgende:
Overigens over Gilbert; dat wordt nu al een leuke outsider voor bijvoorbeeld de AGR lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |