FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Bouwverslag RAW Striker Deel 2
wouter37vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:44
Deeltje 2
En nu met een betere startpost

Ik ben de volgende auto aan het bouwen:


Kleur wordt rood met een zwart interieur

Er komt een Toyota Motor in:
1587 DOHC aluminium kop.
20v met (silvertop) variabele klep timing.
Vermogen van 122 pk tot 175 pk max 8500rpm.
Modern, zuinig en betrouwbaar.
Klein en licht van opbouw.
Zeer mooi uiterlijk dus komen in elke kitcar mooi tot hun recht.
Een geluid dat niet is te evenaren door de concurentie.

Dit moet ongeveer het vermogen worden van de motor:
Power in standard form 150 bhp
Power with standard trac pac one upgrade 165 bhp.

En de snelheid van 0-100 volgens de brochure
Striker Road standard 16v Toyota - 0 to 62 mph 5.1 sec (Autocar test Sept 25th 2002)
Striker Track 20v Toyota - 0 to 62 mph 4.5 sec (In car data logger)
Striker Race Hayabusa - 0 to 62 mph 3.2 sec (In car data logger)


Brochure van RAW Engineering
http://www.raw.uk.com/graphics/our_cars/car_1.jpg

Leverancier:
www.speedon.nl

Fabrikant
www.rawengineering.co.uk

En als laatste hoe ver zijn we nu


En ik wil Lucaspr bedankt voor de hulp bij het bouwen
lucasprvrijdag 12 oktober 2007 @ 20:46


Geen dank! Ik vind het zeer prettig om met u aan dezen automobiel te mogen sleutelen....
wouter37vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:49
quote:
van PeeJay1980 uit deel 1

En dan werken om zo spoedig mogelijk het blok te horen starten?
jep
wouter37zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:19
De motor zit erin

Het koppelingshuis was iets te groot dus daar moest een stuk vanaf maar na een aantal uren 'prutsen' zit alles toch op zijn plaats




De koelbuisen gepast er weggebracht om richltjes op de maken



Verder zit de benzine tank er filter+pomp op zijn plaats
Tommy_Kuklinskizaterdag 27 oktober 2007 @ 21:25
Met zo'n pijp krijgt je echt een uber geluid!!
blupzaterdag 27 oktober 2007 @ 21:43
(t)e (v)et (p)!
erik-de-perikzaterdag 27 oktober 2007 @ 22:04
heel erg gaaf....
wouter37zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:26
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met zo'n pijp krijgt je echt een uber geluid!!
komt nog wel een demper op
maar het geluid is dan nog top ! je kan er lekker mee touren maar als je het gas intrapt .....
PeuRacdinsdag 30 oktober 2007 @ 21:13
heb je de motor al laten lopen dan?
Tommy_Kuklinskidinsdag 30 oktober 2007 @ 22:09
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:13 schreef PeuRac het volgende:
heb je de motor al laten lopen dan?
Dat hoeft niet.
Die 20 kleppers lopen altijd mooi.
wouter37woensdag 31 oktober 2007 @ 20:38
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:13 schreef PeuRac het volgende:
heb je de motor al laten lopen dan?
nog niet ben nu bezig met de bedrading
wouter37zaterdag 3 november 2007 @ 21:03
draadjes draadjes en................




nog meer draadjes
Supra_Turbozondag 4 november 2007 @ 08:29
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die 20 kleppers lopen altijd mooi.
Tommy K heeft gelijk.
En dat kan ik beamen!

Van de uitlaat ga je wss toch niet zo heel erg veel horen.
Het is meer inlaatgeluid van de ITB's wat je hoort, als je open velocity stacks gaat gebruiken.
Ik heb ze er ook opzitten en ik kan het je ten zeerste aanraden!
wouter37zondag 4 november 2007 @ 17:13
quote:
Op zondag 4 november 2007 08:29 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]
open velocity stacks
zijn dat die dingen op je user icon ?

Ben nu bezig uit te zoeken of er ook traction control op kan en zo ja wat er dan voor nodig is
Repeatzondag 4 november 2007 @ 17:20
heb je dan geen katalysator nodig?
MikeyManzondag 4 november 2007 @ 17:37
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:13 schreef wouter37 het volgende:

[..]

zijn dat die dingen op je user icon ?

Ben nu bezig uit te zoeken of er ook traction control op kan en zo ja wat er dan voor nodig is
Das een remschijf...

Ziet er goed uit wouter!
wouter37zondag 4 november 2007 @ 17:38
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:20 schreef Repeat het volgende:
heb je dan geen katalysator nodig?
dat ligt een beetje aan de registratie in engeland
Supra_Turbozondag 4 november 2007 @ 17:41
Dat zijn idd de zilveren kelken op mijn usericon
(Tijd om een keer op refresh te drukken MM, want de remschijf heb ik al een week niet meer)

Ik zou er geen TC op doen als ik jou was.
Dan doet het pure karakter geen goeds!
Repeatzondag 4 november 2007 @ 17:43
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:41 schreef Supra_Turbo het volgende:
Dat zijn idd de zilveren kelken op mijn usericon
(Tijd om een keer op refresh te drukken MM, want de remschijf heb ik al een week niet meer)

Ik zou er geen TC op doen als ik jou was.
Dan doet het pure karakter geen goeds!
ik zou eens in je profiel kijken bij het verschil tussen upload- en webicon
Tommy_Kuklinskizondag 4 november 2007 @ 17:45
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:13 schreef wouter37 het volgende:

[..]

zijn dat die dingen op je user icon ?

Ben nu bezig uit te zoeken of er ook traction control op kan en zo ja wat er dan voor nodig is
TC
Dat is echt enorm zonde!
wouter37zondag 4 november 2007 @ 18:47
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

TC
Dat is echt enorm zonde!
rustig rustig er komt wel een uit knop op te zitten
en ik moet nog uitzoeken hoe het werkt en wat de kosten zijn ( daar zal het wel vastlopen )
PeeJay1980zondag 4 november 2007 @ 20:28
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:13 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Ben nu bezig uit te zoeken of er ook traction control op kan en zo ja wat er dan voor nodig is
TC?

De lol van zo'n Seven is juist dat je het ding elke bocht even dwars kan trappen en bij rechtuit accelereren glijdt de kont van links naar rechts

Een rondje glijden op het industrieterrein is erg verslavend zeg
Supra_Turbozondag 4 november 2007 @ 21:01
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:43 schreef Repeat het volgende:
ik zou eens in je profiel kijken bij het verschil tussen upload- en webicon
Gefixed als het goed is
n00cL30ndinsdag 6 november 2007 @ 16:08
Damn.. dit topic helemaal uit het oog verloren... Hierbij een TVP!
wouter37zaterdag 8 december 2007 @ 22:38
De bedrading ligt al aardig op zijn plaats en de meeste draden zitten nu in krimpkous



De verwarming die ik gekocht heb voor de voorruit is ook geariveerd mischien moet van dit type nog 1 komen voor de ontwaseming van de voorruit



De velgen die ik besteld had zijn helaas niet in de goede ET waarde verkrijgbaar voor de achterkant dus er komen nieuwe velgen die ook nog 2kg per velg lichter zijn

Supra_Turbozaterdag 8 december 2007 @ 23:44
Die header is echt porno!!
wouter37zondag 9 december 2007 @ 17:33
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Die header is echt porno!!
sry "header"?
Supra_Turbozondag 9 december 2007 @ 17:36
Uitlaatspruitstuk
wouter37zondag 9 december 2007 @ 18:45
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:36 schreef Supra_Turbo het volgende:
Uitlaatspruitstuk
aha
zat ook nog even naar stoelen te kijken dit lijkt mij wel awt http://www.sportsitz.net/Intatrim/ranger.html maar dan met een rood biesje
PeuRaczondag 9 december 2007 @ 20:26
Die lijken niet zoveel steun te bieden, het is heel belangrijk proef te gaan zitten voordat je een stoel besteld.
wouter37zondag 9 december 2007 @ 21:07
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:26 schreef PeuRac het volgende:
Die lijken niet zoveel steun te bieden, het is heel belangrijk proef te gaan zitten voordat je een stoel besteld.
Ga ik ook zeker doen !
wouter37woensdag 19 december 2007 @ 21:06
kleine update



Het stuurtje zit op zijn plaats

hmm jammer dat ik mijn oude post niet mag wijzigen
fathankdonderdag 20 december 2007 @ 10:50
Ik neem Trouwens aan dat dit je 2e auto is? Lijkt me niet een geweldige daily-driVer met ons klimaat (oftewel, waar blijft die oPwarming van de aarde )
wouter37donderdag 20 december 2007 @ 19:20
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:50 schreef fathank het volgende:
Ik neem Trouwens aan dat dit je 2e auto is? Lijkt me niet een geweldige daily-driVer met ons klimaat (oftewel, waar blijft die oPwarming van de aarde )
jep heb nog een ford focus voor dagelijks vervoer
Diemietuhriejdonderdag 20 december 2007 @ 20:31
Complimenten!

Weet je ook al welke kleur hij wordt?
wouter37donderdag 20 december 2007 @ 21:25
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:31 schreef Diemietuhriej het volgende:
Complimenten!

Weet je ook al welke kleur hij wordt?
Rood !!
Ik ga maandag de nieuwe velgen en de body delen ophalen ik zal dan ook wel even een foto posten van hoe dat eruit ziet
wouter37maandag 24 december 2007 @ 19:24
Update:

vandaag de body + velgen en de verlichting opgehaald




En verder alles besteld/uitgezocht om de auto af te bouwen en om hopelijk komende zomer te gaan rijden
VjenneKloetnmaandag 24 december 2007 @ 19:48
Komt er aan de voorkant van die kap geen grill in ofzo? Lijkt me wel makkelijker ivm met koeling.
Of is die gewoon standaard dicht en hoort dat zo?
Schiet iig al mooi op. Met de kappen erop lijkt het net alsof je in januari al kan gaan rijden ipv de zomer hahaha.
wouter37maandag 24 december 2007 @ 20:50
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:48 schreef VjenneKloetn het volgende:
Komt er aan de voorkant van die kap geen grill in ofzo? Lijkt me wel makkelijker ivm met koeling.
Of is die gewoon standaard dicht en hoort dat zo?
Schiet iig al mooi op. Met de kappen erop lijkt het net alsof je in januari al kan gaan rijden ipv de zomer hahaha.
In de neus moet nog een stuk uitgehaald worden idd ivm de koeling
wouter37zaterdag 29 december 2007 @ 18:26
Update:

We zijn verder gegaan met de bedrading en het dashbord


De startklop komt onder het dashbord te zitten in het verlengde van de middenconsole


In de neus moet een gat gemaakt worden voor de koeling


Het dashbord vervolgens maar eens op zijn plaats gehangen


Het tankje voor de koelvloeistof hebben we ook gemonteerd
Tommy_Kuklinskizondag 30 december 2007 @ 13:27


Begint al heel wat te worden.
Blokje al laten lopen?
wouter37zondag 30 december 2007 @ 13:52
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:


Begint al heel wat te worden.
Blokje al laten lopen?
TNX

Het blokje heeft nog niet gelopen eerst alles aansluiten op de motor/dashbord en de benzine pomp enz dan het blokje laten lopen. Tevens hoop ik in het voorjaar de auto te laten keuren
Supra_Turbozondag 30 december 2007 @ 16:46
Hoe kom je aan het blokje?
Is het een gebruikt JDM low-milage E-Bay motor?
wouter37zondag 30 december 2007 @ 16:52
quote:
Op zondag 30 december 2007 16:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
Hoe kom je aan het blokje?
Is het een gebruikt JDM low-milage E-Bay motor?
gekocht bij speedon de leverancier van de kit
JDM zegt mij niks heb je een linkje ?
Supra_Turbozondag 30 december 2007 @ 18:17
JDM = Japanese Domestic Market
Gewoon Japans dus

Ik neem aan dat Speedon gewoon gebruikte motoren levert (uit Japan geimporteerd) voor in de Striker?
sander89zondag 30 december 2007 @ 18:43
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:52 schreef wouter37 het volgende:

[..]

TNX

Het blokje heeft nog niet gelopen eerst alles aansluiten op de motor/dashbord en de benzine pomp enz dan het blokje laten lopen. Tevens hoop ik in het voorjaar de auto te laten keuren
Post je dan filmpje met geluid er van als die loopt

verkapte tvp
wouter37zondag 30 december 2007 @ 18:50
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:17 schreef Supra_Turbo het volgende:
JDM = Japanese Domestic Market
Gewoon Japans dus

Ik neem aan dat Speedon gewoon gebruikte motoren levert (uit Japan geimporteerd) voor in de Striker?
Jep zijn gebruikte japanse motoren
wouter37zondag 30 december 2007 @ 18:51
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:43 schreef sander89 het volgende:

[..]

Post je dan filmpje met geluid er van als die loopt

verkapte tvp
gaan we doen !
wouter37vrijdag 4 januari 2008 @ 21:49
Vandaag de achterkant gemonteerd




De koplampen worden rood



De richting aanwijzer schakelaar op zijn plaats



En het resultaat tot dus ver

MikeyManzondag 6 januari 2008 @ 15:40
Ziet er weer goed uit...

Keep up the good work!
Impryzondag 6 januari 2008 @ 15:55
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er weer goed uit...

Keep up the good work!
Inderdaad ja, wil het wel eens blijven volgen
Halvorzondag 6 januari 2008 @ 17:14
Interessant projectje TVP!
wouter37zondag 6 januari 2008 @ 18:19
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:14 schreef Halvor het volgende:
Interessant project TVP!
TNX

vandaag is de bekleding voor de binnenzijde aangekomen
Ik weet nog niet of ik dat erin ga maken voor of na de keuring
Supra_Turbozondag 6 januari 2008 @ 20:26
Bekleding?
Da's alleen maar extra gewicht
Weg ermee
wouter37zaterdag 12 januari 2008 @ 18:12
Vandaag de achterzijde helemaal gemonteerd





De voorruit ontwaseming zit ook op zijn plaats er moet alleen nog een extra schakelaar in het dashbord gemaakt worden omdat de schakelaar die erbij zit niet goed is voor de keuring





Verder hebben we nog een To Do lijstje gemaakt daar staan nog ongeveer 40 dingen op zie we moeten doen voordat de auto klaar is
fathankzaterdag 12 januari 2008 @ 18:16
Fokkers zijn dol op lijstjes
wouter37maandag 14 januari 2008 @ 18:14
oke hier het lijstje


To do
1 Radiator monteren
2 koelleidingen aanleggen
3 benzine leiding (bij benzine pomp)
4 Slangen watar + cater ontluchting
5 Handrem
6 Achterplaat
7 afdekken kofferbak
8 tunnelbak zijplaten + cabon
9 Engine start bevestigen
10 electra kabels vastmaken
11 ruitenwisser motor + wissers
12 ruit monteren
13 knipperlichten monteren
14 gaas in neus monteren
15 neus monteren
16 motorkap monteren
17 ontwaseming monteren
18 spiegels
19 banden voor + spatborden
20 Achterzijde wielkasten
21 knipper zijkant monteren
22 Achter verlichting
23 voor verlichting
24 Electra draden intapen
25 Bouten op NM vastzetten
26 wielen uitlijnen
27 massa aansluitpunten aansluiten
28 snelheids sensor
29 Massa schakelaar aansluiten
30 koppelings- + gas kabel
31 uitlaat +uitlaatsteun
32 stoelen en gordels monteren
33 lassen steun versnellingsbak
34 Olie voor motor
35 koelvloeistof
36 delta schakelaar ruitenwissers
37 lamda sensor lassen en aansluiten
38 ruitenvloeistof
39 remvloeistof
40 luchtfilters monteren

En er zal vast nog wel het 1 en ander bijkomen

[ Bericht 0% gewijzigd door wouter37 op 14-01-2008 18:38:59 ]
Supra_Turbomaandag 14 januari 2008 @ 18:23
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:14 schreef wouter37 het volgende:
40 luchtfilters monteren
Watje
wouter37maandag 14 januari 2008 @ 19:41
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:23 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Watje
Hahahaha

willekeurige volgorde
Supra_Turbomaandag 14 januari 2008 @ 19:45
Zo bedoelde ik het niet
Waarom ga je niet open velocity stacks rijden?
wouter37maandag 14 januari 2008 @ 20:14
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:45 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zo bedoelde ik het niet
Waarom ga je niet open velocity stacks rijden?
Zonder de filters erop ?
geen idee nog nooit over nagedacht bied het dan voordelen ?
devvertjemaandag 14 januari 2008 @ 20:18
Dan kan er toch veel makkelijker zand in je motor komen?
fathankmaandag 14 januari 2008 @ 20:22
Maar het klinkt wel lekker zonder luchtfilters
Supra_Turbomaandag 14 januari 2008 @ 20:30
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:14 schreef wouter37 het volgende:
Zonder de filters erop ?
geen idee nog nooit over nagedacht bied het dan voordelen ?
Je kunt er best van die filter kousjes overheen doen als je bang bent voor motorschade (rij al ruim een half jaar dagelijks met open stacks... nergens last van)
Ditch aub die standaard rare dingen... die zijn nergens goed voor.

Gewoon een setje nette velocity stacks erop zetten.
Betere prestaties dan met die rare krengen en het ziet er nog beter uit ook.
wouter37dinsdag 15 januari 2008 @ 18:29
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Je kunt er best van die filter kousjes overheen doen als je bang bent voor motorschade (rij al ruim een half jaar dagelijks met open stacks... nergens last van)
Ditch aub die standaard rare dingen... die zijn nergens goed voor.

Gewoon een setje nette velocity stacks erop zetten.
Betere prestaties dan met die rare krengen en het ziet er nog beter uit ook.
Ik heb nu van deze dingen die zet is er eerst op



Die velocity stacks zien er wel mooi uit
MuseMusedinsdag 15 januari 2008 @ 19:52
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? en wat kost een "kale" zelfbouwkit?
Ik blijft dit topic volgen, heb al verschillende kitcars gezien, maar ik moet zeggen dat deze er erg goed uit ziet zeg!
wouter37dinsdag 15 januari 2008 @ 20:15
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:52 schreef MuseMuse het volgende:
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? en wat kost een "kale" zelfbouwkit?
Ik blijft dit topic volgen, heb al verschillende kitcars gezien, maar ik moet zeggen dat deze er erg goed uit ziet zeg!
De prijslijst van mijn leverancier http://www.speedon.nl/Striker-kitprijzen.php

Hier nog 1 in de aanbieding
wouter37dinsdag 15 januari 2008 @ 20:18
http://www.kitcarclub.nl/forum/viewtopic.php?p=25841#25841
MuseMusedinsdag 15 januari 2008 @ 22:51
quote:
Als ik ff snel reken kom ik op een euro of 8/9 duizend. Wat moet er dan nog allemaal van een sierra afgehaald worden? Motor alleen ? of ook het onderstel?
wouter37woensdag 16 januari 2008 @ 18:54
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:51 schreef MuseMuse het volgende:

[..]

Als ik ff snel reken kom ik op een euro of 8/9 duizend. Wat moet er dan nog allemaal van een sierra afgehaald worden? Motor alleen ? of ook het onderstel?
Van de Sierra haal je de aandrijfassen (wel laten inkorten), de stuurstang, diff, voorremmen, cardanas (wel laten inkorten), versnellingsbak

de motor zou ik niet van een sierra nemen kan natuurlijk ook maar er zijn volgens bij betere opties:
http://www.speedon.nl/toyota.php
of een leuk audi blok de 1.8T of een motorfiets blok als je echt snel wilt zijn
PeeJay1980donderdag 17 januari 2008 @ 16:39
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:54 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Van de Sierra haal je de aandrijfassen (wel laten inkorten), de stuurstang, diff, voorremmen, cardanas (wel laten inkorten), versnellingsbak

de motor zou ik niet van een sierra nemen kan natuurlijk ook maar er zijn volgens bij betere opties:
http://www.speedon.nl/toyota.php
of een leuk audi blok de 1.8T of een motorfiets blok als je echt snel wilt zijn
Tegen een Sierra Cosworth met een Pinto onderblok is bijna niets opgewassen qua geluid en betrouwbaarheid. En het gaat nog hard ook
Supra_Turbodonderdag 17 januari 2008 @ 16:51
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
Tegen een Sierra Cosworth met een Pinto onderblok is bijna niets opgewassen qua geluid en betrouwbaarheid.
Pardon...
quote:
En het gaat nog hard ook
Dat gaat het zeker!
wouter37donderdag 17 januari 2008 @ 17:27
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 16:39 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Tegen een Sierra Cosworth met een Pinto onderblok is bijna niets opgewassen qua geluid en betrouwbaarheid. En het gaat nog hard ook
Toyota is ook betrouwbaar !!

En rechtdoor gaat het enorm hard maar je hebt ook bochten
tijdje geleden een kitcar gezien met een 300PK Cosworth blok en een knop voor nog meer pk's maar of dat goed de bochten door komt....
wouter37zaterdag 19 januari 2008 @ 19:40
Vandaag hebben we de handrem en de achterplaat achter de stoelen gemonteerd



De kabels aan de remmen zelf had ik verkeerd gemonteerd waardoor de handrem niet werkte maar Lacaspr kwam vandaag helpen en die zag direct het probleem! Er zit een rond gat in de beugel van de achterrem klauw waar de buitenmantel tegenaan moet



PeeJay1980zondag 20 januari 2008 @ 19:21
Verkijk ik mij nou zo op die foto of zit de handrem ver voren? Als in heel dicht bij het dashboard?
PeeJay1980zondag 20 januari 2008 @ 19:24
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:27 schreef wouter37 het volgende:

[..]

En rechtdoor gaat het enorm hard maar je hebt ook bochten
tijdje geleden een kitcar gezien met een 300PK Cosworth blok en een knop voor nog meer pk's maar of dat goed de bochten door komt....
Ik sta wel eens bij Eshuis te kwijlen naar die Cobra's met die 500+ pk V8 blokken erin...wat klinkt dat heerlijk.
Dan klinkt mijn 4 cilindertje echt als een speelgoedwagen
wouter37zondag 20 januari 2008 @ 19:56
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
Verkijk ik mij nou zo op die foto of zit de handrem ver voren? Als in heel dicht bij het dashboard?
klopt staat dicht bij het dashbord maar past allemaal net
wouter37zondag 3 februari 2008 @ 16:47
kleine update:

Eerst de auto maar van de blokken halen en omkeren zodat we makkelijker bij de achterkant kunnen om de achterverlichting te monteren.

Omdat de auto toch buiten stond gelijk maar even een aantal foto's gemaakt



de tankdop



De koplampenen de toeters gemonteerd

Verder zijn is de snelheidssensor gemonteerd en een extra schakelaar voor de voorruit ontwaseming
sander89zondag 3 februari 2008 @ 17:12
Heeft je motor nou al gelopen?
Filmpje
wouter37zondag 3 februari 2008 @ 19:27
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:12 schreef sander89 het volgende:
Heeft je motor nou al gelopen?
Filmpje
nog niet de koeling zit er nog niet op
en hier ontbreekt nog een stukje
wouter37zaterdag 9 februari 2008 @ 18:53
De achterverlichting zit erop

Supra_Turbozaterdag 9 februari 2008 @ 20:00
Uhm... apart
Wat kun je nu al weg strepen van je to-do list?
MuseMusezaterdag 9 februari 2008 @ 21:55
Het zal niet lang meer duren voordat je de weg op kan toch?
Ik vraag me trouwens af dat wanneer je er 2 maanden mee gereden hebt, het weer begint te kriebelen om een nieuwe te bouwen.
wouter37zondag 10 februari 2008 @ 13:55
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 20:00 schreef Supra_Turbo het volgende:
Uhm... apart
Wat kun je nu al weg strepen van je to-do list?
To do
1 Radiator monteren
2 koelleidingen aanleggen
3 benzine leiding (bij benzine pomp)
4 Slangen watar + cater ontluchting
5 Handrem
<S>6 Achterplaat</S>
7 afdekken kofferbak
8 tunnelbak zijplaten + cabon
9 Engine start bevestigen
10 electra kabels vastmaken
11 ruitenwisser motor + wissers
12 ruit monteren
13 knipperlichten monteren
14 gaas in neus monteren
15 neus monteren
16 motorkap monteren
<S>17 ontwaseming monteren</S>
18 spiegels
<S>19 banden voor </S>+ spatborden
<S>20 Achterzijde wielkasten</S>
21 knipper zijkant monteren
<S>22 Achter verlichting</S>
<S>23 voor verlichting</S>
24 Electra draden intapen
25 Bouten op NM vastzetten
26 wielen uitlijnen
27 massa aansluitpunten aansluiten
28 snelheids sensor
<S>29 Massa schakelaar aansluiten</S>
30 koppelings- + gas kabel
31 uitlaat +uitlaatsteun
32 stoelen en gordels monteren
33 lassen steun versnellingsbak
34 Olie voor motor
35 koelvloeistof
36 delta schakelaar ruitenwissers
37 lamda sensor lassen en aansluiten
38 ruitenvloeistof
39 remvloeistof
40 luchtfilters monteren
Supra_Turbozondag 10 februari 2008 @ 14:32
Oef, nog zat werk dus.
Komop... achter die PC vandaan... aan de slag!
Turquaz52maandag 11 februari 2008 @ 14:54
TVP
Dit ga ik volgen...!!
fathankmaandag 11 februari 2008 @ 16:01
Lekker op tijd met je tvp, dit is deel 2 al
Turquaz52maandag 11 februari 2008 @ 16:58
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:01 schreef fathank het volgende:
Lekker op tijd met je tvp, dit is deel 2 al
ich weis
wouter37maandag 11 februari 2008 @ 17:15
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ich weis
Beter laat dan nooit !
Turquaz52maandag 11 februari 2008 @ 17:45
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:15 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit !
Waarom waarschuwen jullie dan: TURQUAZ52 niet fftjes, van: "Hey kijk, iets voor jou?"
PeeJay1980maandag 11 februari 2008 @ 17:55
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:45 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom waarschuwen jullie dan: TURQUAZ52 niet fftjes, van: "Hey kijk, iets voor jou?"
Tjah, tis geen Golf TDI natuurlijk
Turquaz52maandag 11 februari 2008 @ 18:49
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:55 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Tjah, tis geen Golf TDI natuurlijk
daar heb je een punt, maar je kon er toch ook een TDI blok inbouwen? Was wel een stuk sneller gweest dan zo blokkie
SPOILER
5.0V10 van de Pheaton Wegligging omvan te huilen
wouter37maandag 11 februari 2008 @ 19:53
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:49 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

daar heb je een punt, maar je kon er toch ook een TDI blok inbouwen? Was wel een stuk sneller gweest dan zo blokkie
SPOILER
5.0V10 van de Pheaton Wegligging omvan te huilen
Je moet een klein licht blokje erin bouwen
wouter37maandag 11 februari 2008 @ 20:35
Ik ben op zoek naar een stukje carbon

nu vond ik dit bij conrad
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDc6MDAwMC4wMTUzLjIzMDgyMjlmJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zMjcxOTIyODY2====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=carbon&p_searchstring_artnr=&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10

Iemand ervaring hiermee ?
Supra_Turbomaandag 11 februari 2008 @ 21:01
quote:
Fehler!
Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken..
Die linkt werkt niet naar behoren Wouter
wouter37maandag 11 februari 2008 @ 21:17

Vervormbare 100% carbonplaat
Eenzijdig visueel carbon, glad en glanzend
Rondom ruw voor optimale vasthechting
Door warmte vervormbare 100% carbonplaat, waarmee u zelf hoeken, profielen en 2D-vormstukken kunt maken.
Breng de al op maat gesneden component in verwarmde toestand in de gewenste vormen zet deze vast. NNa afkoeling ontstaat er dan een nieuwe component. De warmte kan puntsgewijs met een warmeluchtföhn of vlak, bijvoorbeeld in een oven, worden verspreid. Omvormtemperatuur bij 150- 170 °C. Eenzijdig hoogwaardig visueel carbon voor een perfecte look; rondom ruwe oppervlakken voor optimale hechting op tegencomponenten.

Technische specificaties:
Materiaal: carbon met geheugeneffect
Dikte: 0,5 mm
Afm. (lxb): 340 x 150 mm.

Omvang levering:
1 plaat.

Prijs slechts 24,95 EUR

Memory-carbonplaat 0,5 mm
Bestnr.: 231628 - 89
wouter37dinsdag 12 februari 2008 @ 21:31
iemand ervaring ?
vlugdonderdag 14 februari 2008 @ 20:04
cool project
wouter37dinsdag 26 februari 2008 @ 17:07

Vandaag hebben we de voorruit gemonteerd

Verder gaan we vrijdag 7 Maart naar Speedon om de versnellingsbak steun en de uitlaat te lassen en om de motor voor de eerste keer te starten. We moeten nog wel even doorbouwen om de motor te kunnen starten maar alle onderdelen zijn onderweg met de post.
De kitcar is ook verzekerd via ABC assurantien en vandaag is er iemand geweest voor een taxatie rapport
PeeJay1980dinsdag 26 februari 2008 @ 18:39
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:07 schreef wouter37 het volgende:
[ afbeelding ]

De kitcar is ook verzekerd via ABC assurantien en vandaag is er iemand geweest voor een taxatie rapport
Ah, daar ben ik ook verzekerd. Moet nog een taxatie plaatsvinden.
En daarna zal er een alarm ingebouwd moeten worden....
wouter37zaterdag 1 maart 2008 @ 21:29
dat carbon spul werkt best goed !


Vandaag hebben we de koeling erop gemaakt



Supra_Turbozondag 2 maart 2008 @ 02:20
Het gaat al de goede kant op!!
wouter37zondag 9 maart 2008 @ 21:52
JAAA de motor starte

http://video.google.nl/videoplay?docid=6436419535569130370&hl=nl

Supra_Turbozondag 9 maart 2008 @ 22:20
GAAF!!!
Gefeliciteerd Wouter!!
fathankmaandag 10 maart 2008 @ 09:31
. Het schiet aardig op
rivalmaandag 10 maart 2008 @ 14:34
wat kost zown body?
Supra_Turbomaandag 10 maart 2008 @ 16:57
Wat is een zown body?
PeeJay1980maandag 10 maart 2008 @ 18:03
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:57 schreef Supra_Turbo het volgende:
Wat is een zown body?
De kunstof buitenkant van een RAW Striker.

Hier een linkje met de kosten.
Supra_Turbomaandag 10 maart 2008 @ 18:44
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De kunstof buitenkant van een RAW Striker.
Duh
wouter37maandag 10 maart 2008 @ 19:00
Nog even een aantal foto's



Vrijdag dus naar Speedong gegaan om de motor te starten dat is toen helaas niet gelukt dus zondag weer naar Speedon en na een aantal andere injectoren lukte het wel om de motor te starten


Supra_Turbomaandag 10 maart 2008 @ 22:26
Leuke speeltjes!
eevebemaandag 10 maart 2008 @ 22:46
hele vette wagen!
en idd leuke speeltjes op die foto's
wouter37woensdag 12 maart 2008 @ 20:48
vergeten te melden in mijn vorige post maar de stoelen zijn ook binnen


spijker4everwoensdag 12 maart 2008 @ 23:40
mag ik vragen wat de topsnelheid is van de motor???
wouter37donderdag 13 maart 2008 @ 18:34
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:40 schreef spijker4ever het volgende:
mag ik vragen wat de topsnelheid is van de motor???
De top van de motor zou ik niet weten.....

de auto als die klaar is iets over de 200 gok ik
PeeJay1980donderdag 13 maart 2008 @ 19:00
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:40 schreef spijker4ever het volgende:
mag ik vragen wat de topsnelheid is van de motor???
Dat is afhankelijk van de versnellingsbak en de luchtweerstand.

Wouter zijn Striker zal de 200 wel voorbij kunnen komen, maar het plezier bij die snelheid is ver te zoeken.
eevebedonderdag 13 maart 2008 @ 19:19
bij zo'n auto is acceleratie en wegligging ook veel belangrijker dan topsnelheid denk ik...
spijker4everdonderdag 13 maart 2008 @ 19:54
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:34 schreef wouter37 het volgende:

[..]

De top van de motor zou ik niet weten.....

de auto als die klaar is iets over de 200 gok ik
kun je die motor los kopen of alleen in combi met kit?
Supra_Turbodonderdag 13 maart 2008 @ 20:16
De blokken zijn via eBay, Marktplaats, importeurs etc te verkrijgen.
wouter37donderdag 13 maart 2008 @ 20:55
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:54 schreef spijker4ever het volgende:

[..]

kun je die motor los kopen of alleen in combi met kit?
Kan gewoon los ik zou zeggen bel Speedon eens een keer
PeeJay1980donderdag 13 maart 2008 @ 21:15
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:19 schreef eevebe het volgende:
bij zo'n auto is acceleratie en wegligging ook veel belangrijker dan topsnelheid denk ik...
Dat weet ik wel zeker
eevebedonderdag 13 maart 2008 @ 22:55
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:15 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker
ik ook, k weet ook niet waarom ik "ik denk" erachter zei
wouter37maandag 17 maart 2008 @ 19:51
afgelopen zaterdag wouden we de remmen in gebruik nemen maar helas de hoofdremcilinder is lek oid
(je mag het pendaal niet op de bodem trappen tijdens het vullen)
helaas dus...

maar we gaan weer vrolijk verder
Supra_Turbozaterdag 22 maart 2008 @ 22:45
Any updates?

Ik wil dolgraag een keer voor passagier spelen, als je een beetje in de buurt woont
PeeJay1980zondag 23 maart 2008 @ 19:24
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:45 schreef Supra_Turbo het volgende:
Any updates?

Ik wil dolgraag een keer voor passagier spelen, als je een beetje in de buurt woont
Emmen en Oss liggen niet echt bij elkaar in de buurt
Supra_Turbozondag 23 maart 2008 @ 20:00
Met die Striker ben je er zo
wouter37zondag 23 maart 2008 @ 20:36
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:45 schreef Supra_Turbo het volgende:
Any updates?

Ik wil dolgraag een keer voor passagier spelen, als je een beetje in de buurt woont
update
de ruitenwissers zitten eraan

de spiegels zijn besteld

Verder moet de remcilinder nog gereviceerd worden (of een andere) en ik zoek nog een adres om je injectoren te laten reinigen
wouter37woensdag 26 maart 2008 @ 21:01
Vandaag de nieuwe remcilinder binnen dit weekend even monteren
de spiegels zijn ook binnen
en de schoone injectoren doen het ook

Nu nog opzoek naar een acculader iemand advies?
blupdonderdag 27 maart 2008 @ 02:47
Knap dat die voor de 1e keer zo zuiver start.
wouter37maandag 31 maart 2008 @ 19:35
Update!

De bedrading weggewerkt en goed vastgezet

Verder zijn de injectoren gereinigd en de motor start nu goed met die injectoren
.blogvrijdag 4 april 2008 @ 22:22
hoe zit het met;

stuurbekrachtiging
abs
airbags

enzovoort?
Supra_Turbovrijdag 4 april 2008 @ 23:40
Waarom zou je dat willen hebben in een lichtgewicht kitcar?
Het enigste wat je eventueel nodig heb is een goed 4-kanaals ABS systeem!
wouter37dinsdag 8 april 2008 @ 19:51
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 22:22 schreef .blog het volgende:
hoe zit het met;

stuurbekrachtiging Totaal niet nodig de auto is niet zo zwaar
abs zonder abs remt de auto ook wel
airbags zou niet weten hoe je die moet inbouwen + waarschijnlijk heel duur + het past niet op een mooi klein stuurtje + er zitten goede riemen in

enzovoort? noem eens wat ?
PeeJay1980woensdag 9 april 2008 @ 14:40
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 22:22 schreef .blog het volgende:
hoe zit het met;

stuurbekrachtiging
abs
airbags

enzovoort?
De filosofie achter een 'Seven' is dat je met een lichte motor en relatief weinig middelen toch een goed presterende auto neer kan zetten.
Al die extra toevoegingen zorgen ervoor dat Colin Chapman zich in zijn graf zou omdraaien.
wouter37woensdag 9 april 2008 @ 17:48
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:40 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

De filosofie achter een 'Seven' is dat je met een lichte motor en relatief weinig middelen toch een goed presterende auto neer kan zetten.
Al die extra toevoegingen zorgen ervoor dat Colin Chapman zich in zijn graf zou omdraaien.
wouter37zaterdag 12 april 2008 @ 20:07
Vandaag de uitlaat gemonteerd

De einddemper konden we helaas nog niet monteren omdat de beugel die we hebben te kort is. Zodra daar een nieuwe beugel voor gemaakt is kan de demper er ook op.



Zo de achterzijde is weer compleet


En een overzicht van de motorruimte
Supra_Turbozaterdag 12 april 2008 @ 22:12
Het ziet er allemaal erg gelikt uit!!
tevebezaterdag 12 april 2008 @ 22:25
Mooi project! Het begint ook weer mooi weer te worden he...
casejunkiezaterdag 12 april 2008 @ 23:34
Ik denk dat, mits de bak in goede verhouding is, dit autootje ver voorbij de 200 loopt. Een toyota corrola loopt al 230 km/u met een 4a-ge 20v
PeeJay1980maandag 14 april 2008 @ 14:12
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:34 schreef casejunkie het volgende:
Ik denk dat, mits de bak in goede verhouding is, dit autootje ver voorbij de 200 loopt. Een toyota corrola loopt al 230 km/u met een 4a-ge 20v
Valt tegen.
Een Seven is geen toonbeeld van hoogstaande aerodynamica.
wouter37zondag 20 april 2008 @ 18:29
de neus zit erop!!


Supra_Turbozondag 20 april 2008 @ 22:58
Oeh
sander89zondag 20 april 2008 @ 23:19
Heb je nog foto genomen op de hoogt van de neus van een afstand, zodat je de neus beter van voren ziet
MikeyManmaandag 21 april 2008 @ 11:11
Volgende week rijden?
rivalmaandag 21 april 2008 @ 13:39
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:48 schreef wouter37 het volgende:
vergeten te melden in mijn vorige post maar de stoelen zijn ook binnen

[ afbeelding ]

linkje naar de bestelsite van deze stoelen??? is echt precies wat hier ook gezocht wordt
PeeJay1980maandag 21 april 2008 @ 16:14
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:39 schreef rival het volgende:

[..]

linkje naar de bestelsite van deze stoelen??? is echt precies wat hier ook gezocht wordt
Volgens mij zijn het stoelen van Intatrim. Type Odyssey.
Ikzelf heb het type Voyager.

Linkje
j0rritmaandag 21 april 2008 @ 19:17
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:34 schreef casejunkie het volgende:
Ik denk dat, mits de bak in goede verhouding is, dit autootje ver voorbij de 200 loopt. Een toyota corrola loopt al 230 km/u met een 4a-ge 20v
Daar is het hem ook niet om te doen. Op zomerdagen lekker sturen over mooie binnenwegen en je zo nu en dan op een trackday uitleven. Op snelwegen voel je je toch al minder thuis in zo'n kleine en lage auto tussen alle vrachtwagens. Die zien je amper aankomen.
wouter37maandag 21 april 2008 @ 20:13
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:39 schreef rival het volgende:

[..]

linkje naar de bestelsite van deze stoelen??? is echt precies wat hier ook gezocht wordt
even bellen met Speedon www.speedon.nl
wouter37maandag 21 april 2008 @ 20:14
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:19 schreef sander89 het volgende:
Heb je nog foto genomen op de hoogt van de neus van een afstand, zodat je de neus beter van voren ziet
nee nog niet zal ik volgende week even doen !
wouter37zondag 27 april 2008 @ 20:32
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:19 schreef sander89 het volgende:
Heb je nog foto genomen op de hoogt van de neus van een afstand, zodat je de neus beter van voren ziet
Bij deze

Ook een beschermplaat vor de uitlaat demper is in de maak
Diemietuhriejzondag 27 april 2008 @ 23:15
Wauw.

Enórm gaaf!
wouter37vrijdag 2 mei 2008 @ 19:52

De kappen over de voorwielen. De ruimtes tussen de beugels en de kappen zijn opgevuld met polyester zelf een stukje dat teveel was weggezaagd weer gerepareerd.


De gaskabel zit eindelijk op zijn plaats


Het gat voor de versnellingspook zit er ook in
wouter37vrijdag 9 mei 2008 @ 21:10
De datum van de keuring staat vast 16 juni
wouter37zaterdag 17 mei 2008 @ 17:28
De binnenkant hebben we verder afgewerkt


Vervolgens op het aluminium een stuk schuim (ondervloer van laminaat) geplakt en daar overheen zwarte sky



De koelbuizen toch maar verplaatst omdat er 1 toch te dicht tegen de uitlaat aan kwam en gelijk maar even een hitte schild gemaakt om de boel nog extra te beschermen.


De stoelen passen de bestuurdersstoel hebben we iets scheef geplaatst met een stukje hout aan de voorkant zodat die beter zit.


De wielkappen zitten vastgelijmt nog wel even polyester aan de onderkant om het geheel echt goed vast te zetten.
MikeyManwoensdag 21 mei 2008 @ 19:24
Looking good!

Blijft dat stuk achter het voorwiel blank, of ga je dat nog spuiten?
Barcaconiawoensdag 21 mei 2008 @ 19:55
Zou je misschien een overzicht willen maken van de kosten van het bouwen? Ik zit namelijk zelf eens te bekijken of dit allemaal mogelijk is, en ik kan nergens vinden wat het nou werkelijk kost om zoiets rijklaar te hebben. Een volledig ingerichte werkplaats e.d. hoef je niet mee te tellen daarin.
wouter37donderdag 22 mei 2008 @ 17:20
licht er aan wat je wilt ga dat eerst bekijken

-automotor/motorfietsmotor
-model: seven/cobra/....
-velgen
- stoelen
- interieur
-spuiten van de auto of niet (reken op 2500)
-straat/circuit
-enz enz

reken bij een seven wel op ong 20k
wouter37zaterdag 24 mei 2008 @ 18:13
Vandaag de laatste dingen gedaan die we hier thuis konden doen






http://video.google.nl/videoplay?docid=-2917429447155192499&hl=nl

Volgende week naar Speedon en dan de laatste dingen afmaken voordat de auto naar Engeland gaat
Cosworthzaterdag 24 mei 2008 @ 18:21
Wat moet er bij Speedon en in Engeland nog gebeuren?
sander89zaterdag 24 mei 2008 @ 23:40
Verleiding kunnen weerstaan om een stukje door de straat voor je huis te rijden?
Of kan dat nog niet echt?

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 25-05-2008 00:14:10 ]
eer-ikzondag 25 mei 2008 @ 11:28
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:21 schreef Cosworth het volgende:
Wat moet er bij Speedon en in Engeland nog gebeuren?
Ik denk dat ie eerst in Engeland gekeurd moet worden omdat het een kitcar is.
Dan krijg je Engelse kentekenplaten.
Als die keuring erop zit moet ie nog naar de RDW om daar nog een keer gekeurd te worden omdat je een buitenlandse auto importeert.

als ik het goed begrepen heb
wouter37zondag 25 mei 2008 @ 12:29
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:21 schreef Cosworth het volgende:
Wat moet er bij Speedon en in Engeland nog gebeuren?
In Engeland hoop ik niks maar bij speedon nog een aantal dingen waaronder het uitlijnen, wat electra en nog wat kleine dingen.
Het rijden kon helaas nog niet omdat de koppleingskabel ook nog veranderd moet worden bij Speedon anders had ik wel een stukje gereden
wouter37zondag 1 juni 2008 @ 12:43
Gisteren de eerste meters gereden in de Striker



De garage is nu leeg das een raar gezicht geen Striker

maar nog wel een diffuser gekocht om toch nog met de Striker bezig te zijn

fathankzondag 1 juni 2008 @ 14:05
Mooi werk. Hoelang gaat het nog duren voordat je legaal met kentekenplaten rond kan rijden?
wouter37zondag 1 juni 2008 @ 20:26
16 juni keuren en dan 2 a 3 weken later heb ik de auto weer in NL
wouter37zondag 8 juni 2008 @ 16:40
De laatse punten voor de SVA keuring. De keuring is iets verplaatst de nieuwe datum in 20 Juni.



Vrijdag vooral bezig geweest met de remmen. De hoofdrem cilinder die we eerst hadden was al vervangen door een nieuwe. Tijdens het testen bleek die niet goed te zijn dus de oude hoofdremcilinder er maar weer op het zelfde resultaat geen remmen. Gelukkig had Mischa Speedon nog een remcilinder liggen die gemonteerd en eindelijk op 23:00 uur vrijdag werkende remmen !!


De stoelen zijn vastgemaakt en de gordels gemonteerd. We hadden rode gordels besteld maar de zwarte gordels lijken toch mooier en dus komen die erin

Voor de keuring zitten er andere lensen op de lampen en zit er een mp/h teller in

wouter37vrijdag 13 juni 2008 @ 19:18
De keuring is verplaatst naar 24 juni! dus nog even wachten

gister avond nog wel een aantal dingen aan de auto geddan de richting aanwijzers voor zaten te ver naar binnen (mag max 40cm zijn ) dus die iets verlengt en omdat er nog geen alarm op de auto zit even een schakelaar met sleutel gemonteerd.
eer-ikzaterdag 14 juni 2008 @ 11:01
Wát een bak
Wat is dat voor apparaat op je laatste foto trouwens, waar de achterkant ervan naast ligt
wouter37zaterdag 14 juni 2008 @ 13:49
dat is een GTM libra zie http://www.gtmcars.com/

eer-ikzaterdag 14 juni 2008 @ 14:23
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 13:49 schreef wouter37 het volgende:
dat is een GTM libra zie http://www.gtmcars.com/

Gaaf ding

Is die striker van jou achterwiel aangedreven eigenlijk?
wouter37zaterdag 14 juni 2008 @ 14:29
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:23 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Gaaf ding

Is die striker van jou achterwiel aangedreven eigenlijk?
tuurlijk
blupzaterdag 14 juni 2008 @ 14:58
wouter37zaterdag 14 juni 2008 @ 16:01
whahahaha leuk incoontje

nu nog even een stukje typen voor de fok frontpage voor als mijn kitcar goedgekeurd is kijken of dat de frontpage haalt
eer-ikzaterdag 14 juni 2008 @ 16:28
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:01 schreef wouter37 het volgende:
whahahaha leuk incoontje

nu nog even een stukje typen voor de fok frontpage voor als mijn kitcar goedgekeurd is kijken of dat de frontpage haalt
Ik vind het echt een vet ding.
Wat kost zoiets nou ongeveer alles bij elkaar?
Incl verschepen naar GB etc?
*heeft ook aspiratie een kitcar in elkaar te zetten.
wouter37zaterdag 14 juni 2008 @ 16:31
ligt eraan wat je allemaal wilt type motor/velgen/stoelen enz enz
maar reken wel op minimaal 15k
j0rritzondag 15 juni 2008 @ 11:12
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:31 schreef wouter37 het volgende:
ligt eraan wat je allemaal wilt type motor/velgen/stoelen enz enz
maar reken wel op minimaal 15k
Dat is een bedrag wat voor iedereen wel aardig realiseerbaar moet zijn, zeker als je de bouw verspreid over een ruim tijdsbestek. En dan heb je wel een geweldige fun-auto. Zelf wil ik ook ooit nog een dergelijk project aanvangen.

Mooi project, ik blijf het volgen.
wouter37vrijdag 20 juni 2008 @ 18:43
Nog 4 dagen tot de keuring het aftellen is begonnen........
wouter37zaterdag 21 juni 2008 @ 18:49
Ondanks dat de auto weg is toch nog wat aan de auto kunnen doen
de beschermer voor de uitlaat is klaar

even iets schuren en poleisten en klaar.

Nog 3 dagen........
D_Awoensdag 25 juni 2008 @ 16:17
En en en?
PeeJay1980woensdag 25 juni 2008 @ 17:01
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
En en en?
Helaas afgekeurd
wouter37woensdag 25 juni 2008 @ 17:13
idd helaas afgekeurd op CO waarde en de snelheidsmeter
PeeJay1980woensdag 25 juni 2008 @ 17:23
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:13 schreef wouter37 het volgende:
idd helaas afgekeurd op CO waarde en de snelheidsmeter
Dus je moet weer richting UK met de auto of staat de auto daar bij een bekende van Speedon ofzo?
wouter37woensdag 25 juni 2008 @ 18:54
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:23 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Dus je moet weer richting UK met de auto of staat de auto daar bij een bekende van Speedon ofzo?
Ik ben niet meegeweest naar Engeland dat verzorg Speedon helemaal. Of de auto nu weer in NL is weet ik nog niet ff afwachten ik hoop dat de herkeuring binnenkort is
leolinedancewoensdag 25 juni 2008 @ 20:45
Balen man Weet je al hoe je dit op gaat lossen?
wouter37woensdag 25 juni 2008 @ 20:52
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:45 schreef leolinedance het volgende:
Balen man Weet je al hoe je dit op gaat lossen?
Nog niet daar ga ik morgen maar eens achteraan
er moet een herkeurig plaats vinden maar wanneer en hoe?
FranticDJwoensdag 25 juni 2008 @ 21:47
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:13 schreef wouter37 het volgende:
idd helaas afgekeurd op CO waarde en de snelheidsmeter
Wat was er met de snelheidsmeter dan, als ik vragen mag? Afwijking te groot?
PeeJay1980woensdag 25 juni 2008 @ 21:51
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:54 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Ik ben niet meegeweest naar Engeland dat verzorg Speedon helemaal. Of de auto nu weer in NL is weet ik nog niet ff afwachten ik hoop dat de herkeuring binnenkort is
Ik snap dat Speedon alleen heengaat, maar je auto nog een keer verslepen naar Engeland is niet gratis. Daarom zou ik verwachten dat ze de auto bij een bekende laten.
Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Klote hoor, hopelijk kan een herkeuring op zeer korte termijn, want dit is de mooiste tijd van het jaar om te rijden
PeeJay1980woensdag 25 juni 2008 @ 21:59
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 21:47 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Wat was er met de snelheidsmeter dan, als ik vragen mag? Afwijking te groot?
Dat is meestal de enige reden bij een snelheidsmeter. De snelheidsmeter mag bij zo'n keuring maar een heel kleine afwijking hebben. Na de eerste afkeur krijg je een uurtje om kleine dingen te repareren, maar op de gok zo'n snelheidsmeter aanpassen valt niet mee.
eer-ikdonderdag 26 juni 2008 @ 09:30
wat kut zeg
wouter37donderdag 26 juni 2008 @ 13:33
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 21:51 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik snap dat Speedon alleen heengaat, maar je auto nog een keer verslepen naar Engeland is niet gratis. Daarom zou ik verwachten dat ze de auto bij een bekende laten.
Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Klote hoor, hopelijk kan een herkeuring op zeer korte termijn, want dit is de mooiste tijd van het jaar om te rijden
De auto staat nu bij RAW Engineering in Engeland tussen zijn broertjes en zusjes
de km/h teller deet het wel alleen op de keuring deed de meter het niet meer dus er zal wel een verbinding los getrild zijn.

maar 11 Juli is de herkeuring
PeeJay1980donderdag 26 juni 2008 @ 13:49
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:33 schreef wouter37 het volgende:

[..]

De auto staat nu bij RAW Engineering in Engeland tussen zijn broertjes en zusjes
de km/h teller deet het wel alleen op de keuring deed de meter het niet meer dus er zal wel een verbinding los getrild zijn.

maar 11 Juli is de herkeuring
Je krijgt bij een keuring altijd de mogelijkheid om nog kleine reparaties te doen. Dan zit het euvel diep verstopt als dat niet in een uur te vinden is

Maargoed, boeit verder ook niet, 11 juli is dichtbij
wouter37donderdag 26 juni 2008 @ 16:09
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:49 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Je krijgt bij een keuring altijd de mogelijkheid om nog kleine reparaties te doen. Dan zit het euvel diep verstopt als dat niet in een uur te vinden is

Maargoed, boeit verder ook niet, 11 juli is dichtbij
Klopt maar er zijn ook nog een aantal dingen direct opgelost maar deze punten kunnen wel ff duren.

maar goed op naar 11 juli en als het een beetje mee zit kan ik de Striker uit engeland ophalen

PS de Striker weegt 530KG
Supra_Turbodonderdag 26 juni 2008 @ 16:43
Als die klaar is wil ik m'n MR2 er wel even langs zetten hoor
Eens kijken hoe hard ik om m'n oren gereden ga worden
Repeatdonderdag 26 juni 2008 @ 17:06
Vanwaar dat gat in je motorkap?
PeeJay1980donderdag 26 juni 2008 @ 17:20
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:09 schreef wouter37 het volgende:

Klopt maar er zijn ook nog een aantal dingen direct opgelost maar deze punten kunnen wel ff duren.

maar goed op naar 11 juli en als het een beetje mee zit kan ik de Striker uit engeland ophalen

PS de Striker weegt 530KG
Oeh, lekker licht. De mijne weegt volgens de RDW 600KG (volgetankt).
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:06 schreef Repeat het volgende:
Vanwaar dat gat in je motorkap?
Anders komt de motorkap tegen de ITB's aan en past de motorkap er niet meer op.
wouter37donderdag 26 juni 2008 @ 19:09
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:43 schreef Supra_Turbo het volgende:
Als die klaar is wil ik m'n MR2 er wel even langs zetten hoor

is goed
Cosworthvrijdag 27 juni 2008 @ 19:47
Is ie ook te huur als 'ie helemaal gebruiksklaar is?
wouter37vrijdag 27 juni 2008 @ 21:23
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:47 schreef Cosworth het volgende:
Is ie ook te huur als 'ie helemaal gebruiksklaar is?
euh nooit overna gedacht hoezo ?
Cosworthvrijdag 27 juni 2008 @ 21:25
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 21:23 schreef wouter37 het volgende:

[..]

euh nooit overna gedacht hoezo ?

Anders wil ik 'm wel een dag huren!
wouter37vrijdag 11 juli 2008 @ 18:52
Kreeg net een telefoontje de auto is goedgekeurd !!!!
Cosworthvrijdag 11 juli 2008 @ 18:53
Gefeliciteerd!!!!!!!! We verwachten binnenkort uitgebreide rijverslagen!
Supra_Turbovrijdag 11 juli 2008 @ 19:28
Congrats Wouter!!
wouter37vrijdag 11 juli 2008 @ 19:58
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:53 schreef Cosworth het volgende:
Gefeliciteerd!!!!!!!! We verwachten binnenkort uitgebreide rijverslagen!
ik hoop de auto met 2 weken op te kunnn halen uit engeland !!!
erik-de-perikvrijdag 11 juli 2008 @ 20:27
gefeliciteerd... nu maar wachten op actiefoto's en filmpjes..
kryptozondag 13 juli 2008 @ 23:58
ik heb de striker dus gekeurd voor wouter.
Ook al een heel stuk met zijn striker terug gereden van het keuringstation naar de garage. Striker van wouter rijdt echt top.

mischa
PeeJay1980maandag 14 juli 2008 @ 09:07
Van harte Wouter!!

Dan zal ik je over een aantal weken hier vast wel in de omgeving zien rijden
sander89zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:22
Schop voor foto's nu in dit topic
wouter37donderdag 11 september 2008 @ 14:32
Vanmiddag ga ik de Striker ophalen
Supra_Turbodonderdag 11 september 2008 @ 15:32
Spannend
eer-ikdonderdag 11 september 2008 @ 17:30

Ik dacht dat je 'm al had
wouter37donderdag 11 september 2008 @ 23:02


fototje
eer-ikvrijdag 12 september 2008 @ 10:28
Nice
Nu moet ie nog naar RDW voor NL kenteken?
wouter37vrijdag 12 september 2008 @ 12:22
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:28 schreef eer-ik het volgende:
Nice
Nu moet ie nog naar RDW voor NL kenteken?
jep staat voor volgende week gepland

Filmpje
Impryvrijdag 12 september 2008 @ 12:51
Lijkt me zo'n gaaf gevoel geven om na al die tijd gewoon lekker in je eigen autootje rond te kunnen rijden. Geluid klinkt al erg goed op het begin, tijdens het rijden hoor je niet meer dan de wind
En verder ziet hij er erg goed uit op die foto hierboven!
Mag je nu ook zo'n mini-kenteken hebben, of moet je er voor zo'n grote gele plaat op zetten?
wouter37vrijdag 12 september 2008 @ 13:08
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 12:51 schreef Impry het volgende:
Lijkt me zo'n gaaf gevoel geven om na al die tijd gewoon lekker in je eigen autootje rond te kunnen rijden. Geluid klinkt al erg goed op het begin, tijdens het rijden hoor je niet meer dan de wind
En verder ziet hij er erg goed uit op die foto hierboven!
Mag je nu ook zo'n mini-kenteken hebben, of moet je er voor zo'n grote gele plaat op zetten?
Helaas mini kentekens zijn niet toegestaan

en idd gaaf om na bijna 2 jaar eindelijk in je auto te stappen en weg te rijden !!!

Verder komt er de grote voorruit weer op met deurtjes dan heb je een stuk minder "last" van de wind
HMaster-IIvrijdag 12 september 2008 @ 14:51
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:02 schreef wouter37 het volgende:
[ afbeelding ]

fototje
is je foto zo vreemd of lijkt het nu echt zo dat je voorwielen wel erg in V staan?
Verder een erg mooie wagen wat je nu hebt als eindresultaat
wouter37vrijdag 12 september 2008 @ 18:18
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:51 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

is je foto zo vreemd of lijkt het nu echt zo dat je voorwielen wel erg in V staan?
Verder een erg mooie wagen wat je nu hebt als eindresultaat
klopt de uitlijning is nog niet goed

En de volgende dingen willen we nog aan de auto aanpassen
- de lange voorruit er weer op + deurtjes
- ruitenwissers aanpassen aan de voorruit
- kofferbakje maken
- diffuser eronder maken
- uitlaat beschermer om de uitlaat maken
en nog verschillende kleine dingen

[ Bericht 16% gewijzigd door wouter37 op 12-09-2008 18:30:31 ]
wouter37maandag 15 september 2008 @ 19:24
Heeft er hier ook iemand ervaring met het ombouwen ven een mini ruitenwisser motor van 110 graden naar een 90 graden uitslag ?
wouter37donderdag 18 september 2008 @ 18:36
Gisteren de auto weer naar Ede gebracht voor de import wat rijdt dat lekker zo'n kitcar


nog een paar foto's van de keuring


Diemietuhriejdonderdag 18 september 2008 @ 18:49
24 - 6 - 08. HOAX! CONSPIRACY!



Maare, is hij nu goedgekeurd of krijg je dat nog te horen?
PeuRacdonderdag 18 september 2008 @ 18:57
Dat krijg je altijd meteen te horen als het goed is, hij zal alleen bpm moeten betalen en misschien BTW, ook kenteken leges en dan krijg hij zijn kenteken of in elke geval de papieren opgestuurd.
wouter37donderdag 18 september 2008 @ 19:38
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
24 - 6 - 08. HOAX! CONSPIRACY!



Maare, is hij nu goedgekeurd of krijg je dat nog te horen?
is goedgekeurd en is alweer in NL nog wel even importeren dat gaan ze volgende week doen
wouter37donderdag 18 september 2008 @ 19:40
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:57 schreef PeuRac het volgende:
Dat krijg je altijd meteen te horen als het goed is, hij zal alleen bpm moeten betalen en misschien BTW, ook kenteken leges en dan krijg hij zijn kenteken of in elke geval de papieren opgestuurd.
kenteken leges wat zijn dat ?
sander89vrijdag 19 september 2008 @ 01:00
Lol dacht dat ik je gister zag rijden maar dat kan niet dus, trouwens die had een helm op.

Lijkt me wel zo fijn op de snelweg of is het zonder helm op ook wel te doen? (lawaai/wind)
PeuRacvrijdag 19 september 2008 @ 10:51
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:40 schreef wouter37 het volgende:

[..]

kenteken leges wat zijn dat ?
Dat zijn de (administratie en druk) kosten welke je betaald voor je kenteken bewijs en platen.
wouter37vrijdag 19 september 2008 @ 11:17
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 01:00 schreef sander89 het volgende:
Lol dacht dat ik je gister zag rijden maar dat kan niet dus, trouwens die had een helm op.

Lijkt me wel zo fijn op de snelweg of is het zonder helm op ook wel te doen? (lawaai/wind)
Ik heb ook een stuk op de snelweg gereden met helm dat is wel een aanrader

mar goed als de grote voorruit en de deurtjes erzijn dan kan het wel zonder helm
sander89zondag 21 september 2008 @ 01:45
foutje
wouter37woensdag 24 september 2008 @ 18:45
De kitcar is ingevoerd BPM was nog 4 euro

Hopelijk snel de papieren volgende week wordt de auto nog uitgelijnt en wordt de vering voor iets veranderd zodat de auto niet meer zo zenuwachtig is op de weg.

eer-ikwoensdag 24 september 2008 @ 19:07
4 euro?
Da's ook de moeite niet.
Gefeliciteerd iig
Turquaz52donderdag 25 september 2008 @ 11:40
Ook nieuwe kentekenplaten..??
PeeJay1980vrijdag 26 september 2008 @ 11:07
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:40 schreef Turquaz52 het volgende:
Ook nieuwe kentekenplaten..??
Waarom zou hij geen nieuwe kentekenplaten krijgen?
wouter37vrijdag 26 september 2008 @ 21:57
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:07 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Waarom zou hij geen nieuwe kentekenplaten krijgen?
Ik denk gewoon nieuwe platen
Diemietuhriejvrijdag 26 september 2008 @ 23:05
Ik weet wel zeker dat je nieuwe platen krijgt..
wouter37zaterdag 27 september 2008 @ 20:38
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik weet wel zeker dat je nieuwe platen krijgt..
ok

De auto is inmiddels goed uitgelijnt en de voorvering is soepeler gemaakt hopelijk volgende week testen met de nieuwe uitlijning kijken of dit beter is
Turquaz52zondag 28 september 2008 @ 16:38
Ik doelde op de nieuwe reeks

maar idd. een domme vraag
wouter37woensdag 1 oktober 2008 @ 17:27
JAAAA kenteken is binnen
zaterdag weer ophalen

nog wel even een helm scoren voor die tijd
wouter37zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:25
De auto staat nu weer thuis met NL kenteken !!!



een ander stuurtje erin zodat de km/h teller een beetje af te lezen is



En de auto is nu goed uitgelijnt wat een verschil dit rijdt helemaal top !

O ja mensen gewoon doorrijden als je naast mij rijdt
Impryzaterdag 4 oktober 2008 @ 16:30
Nog steeds erg gaaf!
Al wat ideetjes van acceleratiesnelheid, topsnelheid, koppel, etc.?
boertiezaterdag 4 oktober 2008 @ 22:25
Lekker dan. Heb je eindelijk je auto straatlegaal hier in nl, krijg je te maken met dit takkeweer.
Supra_Turbozondag 5 oktober 2008 @ 08:59
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:30 schreef Impry het volgende:
Al wat ideetjes van acceleratiesnelheid, topsnelheid, koppel, etc.?
Koppel??
160Nm... hoezo?
wouter37zondag 5 oktober 2008 @ 13:19
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:30 schreef Impry het volgende:
Nog steeds erg gaaf!
Al wat ideetjes van acceleratiesnelheid, topsnelheid, koppel, etc.?
dit staat in de folder van Striker
http://www.rawengineering.co.uk/downloads/raw_brochure_v.2005.pdf

Performance
With numerous engine options and upgrades available, there are too many permutations to list. The examples
stated give an indication of the exciting acceleration you can experience by driving a Striker. However,
acceleration is only a part of the overall performance. Where the Striker excels is in its incredible road holding
and handling which has to be experienced to be appreciated.
Striker Road standard 16v Toyota - 0 to 62 mph 5.1 sec (Autocar test Sept 25th 2002)
Striker Track 20v Toyota - 0 to 62 mph 4.5 sec (In car data logger)
Striker Race Hayabusa - 0 to 62 mph 3.2 sec (In car data logger)
Striker Race Hayabusa - Brands Hatch Indy circuit 50 seconds and Mallory long 49 seconds.
The Striker Track offers an unbeatable package to those seeking reputed road manners and pace winning
performance in a single, affordable package.

maar ik vraag me af of ik dat wel ga halen

@boertie
ja helaas maar ja dat ehb je in deze tijd van het jaar. maar goed we willen nog het nodige doen aan de Striker dat lijstje wordt ook langer

oa de koplampen en de luvhtinvoer kelken laten spuiten door een autospuiter zodat dat mooier wordt dan het spuitwerk wat ik heb gedaan valt toch tegen zelf iets mooi op kleur spuiten
wouter37zondag 5 oktober 2008 @ 13:19
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 08:59 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Koppel??
160Nm... hoezo?
is dat standaard voor een 4AGE ?
-Muse-zondag 5 oktober 2008 @ 15:29
Hele mooie wagen! Heb je nog een filmpje van het geluid? Want die vorige was echt waardeloos
wouter37zondag 5 oktober 2008 @ 16:21
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 15:29 schreef -Muse- het volgende:
Hele mooie wagen! Heb je nog een filmpje van het geluid? Want die vorige was echt waardeloos
Hier staan alle filmpjes die ik tot nu toen van de Striker heb http://nl.youtube.com/user/wouter37
ik ga er nog meer maken oa de 0-100 tijd kijken wat dat doet
wouter37zondag 5 oktober 2008 @ 16:32
weet iemand wat het ongeveer gaat kosten als ik de koplampen en de luchtinlaat klekjes laat spuiten in de zelfde kleur rood als de auto ??
Impryzondag 5 oktober 2008 @ 16:42
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 08:59 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Koppel??
160Nm... hoezo?
Gewoon, nieuwsgierigheid... er wordt normaal alleen maar gesproken over PK's terwijl koppel net zo goed interessant is.
Maar die 0-100 ziet er goed uit, ben inderdaad benieuwd of dat met de jouwe ook gaat lukken. Zie zeker uit naar nieuwe video's
PeuRaczondag 5 oktober 2008 @ 17:25
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:32 schreef wouter37 het volgende:
weet iemand wat het ongeveer gaat kosten als ik de koplampen en de luchtinlaat klekjes laat spuiten in de zelfde kleur rood als de auto ??
[ afbeelding ]
Kan nooit meer als 100 euro zijn. Misschien moet je ze dan wel zelf opschuren, maar dat verwacht ik niet. Als je ze demonteerd en zo aanlevert moet dat kunnen. Heb zelf een poosje geleden 2 bumpers plus 2 sideskirts laten spuiten voor ¤300.
wouter37vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:06


de uitlaat beschermer nu nog monteren
wouter37zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:56
vandaag de diffuser in elkaar gezet

en nog een video
wouter37zaterdag 8 november 2008 @ 16:54
Kleine update



Het logo van RAW en de naam Striker achterop de kitcar geplakt


De dop van voor het olie bijvullen grijs gespoten zodat het iets beter bij de rest past


De toeren teller geeft ook eindelijk het juiste toerental aan er moest een instelling veranderd worden in de omex erg leuk om te zien hoe de omex werkt linkje http://www.omextechnology.co.uk/
wouter37dinsdag 30 december 2008 @ 21:15
Kleine update

we hadden een kleine lekkage in het koelsysteem

dus ik had nieuwe slangklemmen gekocht


maar dat was achteraf niet nodig het bleek een dop te zijn van de radiator die iets los getrilt was

Verder gaan we deze gaten van de voorspatborden dicht maken

het polyster is al in huis nu nog de juiste kleur rood

ook zijn we bezig met de "kofferbak" van de auto


en nog een kleine tegenvaller het diff lekt langs de keerringen


Gisteren nog even wezen rijden brrr wat koud
Turquaz52dinsdag 30 december 2008 @ 21:51
Moet je de verwarming aanzetten
sander89dinsdag 30 december 2008 @ 22:38
Wel zonde lijkt me met die met je Striker rijden met al dat zout op de weg, of poets je hem goed.
Mijn motor laat ik nu ieder geval liever staan ivm bakken zout op de weg.
wouter37woensdag 31 december 2008 @ 15:46
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:38 schreef sander89 het volgende:
Wel zonde lijkt me met die met je Striker rijden met al dat zout op de weg, of poets je hem goed.
Mijn motor laat ik nu ieder geval liever staan ivm bakken zout op de weg.
Er lag geen zout op de weg en een beetje bijhouden van de Striker is idd geen overbodige luxe.


vandaag weer lekker met polyester in de weer geweest binnen kort even plamuur daar voor halen
wouter37zondag 11 januari 2009 @ 14:56
De voorspatborden zijn nu mooi afgewerkt de grote gaten zijn dichtgemaakt



2x plamuren voor een glad resultaat



en spuiten maar 1x een grondlak 3x de rode lak en 1x aflakken met een blanke lak



helaas net niet de juiste kleur rood maar goed al wel een heel stuk beter
Barcaconiazondag 11 januari 2009 @ 15:15
Jammer van de hele auto dat je dit zo afwerkt Het ziet er nu niet mooi uit. Als je het goed wilt doen zou ik even opnieuw plamuren en het volledig spatbord spuiten. Als je het goedkoop wilt doen kan je overwegen om een rondje om de steun zwart te maken, zelfde kleur als de steun dus.
wouter37zondag 11 januari 2009 @ 15:26
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:15 schreef Barcaconia het volgende:
Jammer van de hele auto dat je dit zo afwerkt Het ziet er nu niet mooi uit. Als je het goed wilt doen zou ik even opnieuw plamuren en het volledig spatbord spuiten. Als je het goedkoop wilt doen kan je overwegen om een rondje om de steun zwart te maken, zelfde kleur als de steun dus.
wat zou ik dan opnieuw moeten plamuren ?
en dat witte op de beugel is inmiddels weg dat was overtollige plamuur
Barcaconiazondag 11 januari 2009 @ 15:47
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:26 schreef wouter37 het volgende:

[..]

wat zou ik dan opnieuw moeten plamuren ?
en dat witte op de beugel is inmiddels weg dat was overtollige plamuur
Je ziet overduidelijk de lijn waarin gespoten is. Je hebt waarschijnlijk alles afgetaped en dan gespoten, maar de kans is ook dat hierdoor het oppervlak niet echt glad is, aangezien je van een klein vlak uitgegaan ben en niet van het geheel.
wouter37zondag 11 januari 2009 @ 16:42
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:47 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Je ziet overduidelijk de lijn waarin gespoten is. Je hebt waarschijnlijk alles afgetaped en dan gespoten, maar de kans is ook dat hierdoor het oppervlak niet echt glad is, aangezien je van een klein vlak uitgegaan ben en niet van het geheel.
aha ik zie het al de 2e foto was na de eerste keer plamuren na de 2e keer was die perfect glad

en ik heb niet het geheel gedaan omdat ik niet zo goed in dat spuiten ben mischien laat ik het nog wel een keer overspuiten
Barcaconiazondag 11 januari 2009 @ 17:15
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:42 schreef wouter37 het volgende:

[..]

aha ik zie het al de 2e foto was na de eerste keer plamuren na de 2e keer was die perfect glad

en ik heb niet het geheel gedaan omdat ik niet zo goed in dat spuiten ben mischien laat ik het nog wel een keer overspuiten
Ok, mooi. Zou ik zeker doen, al het werk dat in deze auto zit verdient dat beetje afwerking
wouter37donderdag 5 februari 2009 @ 20:02
Er zit nu een afneembaar stuur op de Striker zodat het wat makkelijker is om in en uit te stappen


wouter37maandag 9 februari 2009 @ 21:39
Eindelijk een paar mooie foto's van mijn Striker

Helaas eerst een buitje

Maar daarna







klik op de foto's voor highres

Wat kan een Striker toch mooi zijn

Ideeal zo'n collega die ook fotograaf is
http://www.arhen.com/
fathankmaandag 9 februari 2009 @ 21:42
Vette pics
Turquaz52maandag 9 februari 2009 @ 23:24
Supra_Turbodinsdag 17 februari 2009 @ 15:54
Waar is dat ergens Wouter?
Imprydinsdag 17 februari 2009 @ 15:58
Gave foto's, zeker die twee waarbij het natte asfalt voor weerspiegelingen zorgt.
wouter37dinsdag 17 februari 2009 @ 18:59
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:54 schreef Supra_Turbo het volgende:
Waar is dat ergens Wouter?
Coevorden
wouter37vrijdag 17 april 2009 @ 22:36
Afgelopen maandag heb ik voor het eerst de Striker uitgelaten op het Midland circuit in Lelystad

Hieronder een paar foto's








en uiteindelijk de 4e tijd neergezet niet gek voor de eerste keer op het circuit en het racen is erg verslavend dus op naar de volgende trackday.
leolinedancevrijdag 17 april 2009 @ 22:55
Erg leuk Weet je nu al hoe snel jouw Striker is? Acceleratie/top/vermogen etc? Want die opgaven uit het boekje zullen bij zo'n project wel niet exact overeenkomen?
wouter37vrijdag 17 april 2009 @ 23:06
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:55 schreef leolinedance het volgende:
Erg leuk Weet je nu al hoe snel jouw Striker is? Acceleratie/top/vermogen etc? Want die opgaven uit het boekje zullen bij zo'n project wel niet exact overeenkomen?
exacte waarden heb ik nog neit daarvoor moet de Striker eerst op een rollerbank maar dat gaat denk ik nog wel even duren ik heb net een huis gekocht

O ja en de top is voor mij totaal niet belangerijk
sander89vrijdag 17 april 2009 @ 23:07
En is die al aardig ingereden of heb je nog niet zoveel km's gemaakt?
leolinedancevrijdag 17 april 2009 @ 23:09
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:06 schreef wouter37 het volgende:

[..]

exacte waarden heb ik nog neit daarvoor moet de Striker eerst op een rollerbank maar dat gaat denk ik nog wel even duren ik heb net een huis gekocht

O ja en de top is voor mij totaal niet belangerijk
Kan ik begrijpen van die top, is voor mij ook niet belangrijk. Mijn auto kan 200, maar waarschijnlijk ga ik dat zelfs nooit rijden. Acceleratie is veel leuker (al accelereert mijn auto ook niet bijster snel ).

Gefeliciteerd met je huis trouwens
Alexxxxxvrijdag 17 april 2009 @ 23:13
Leuk!
wouter37zaterdag 18 april 2009 @ 21:39
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:07 schreef sander89 het volgende:
En is die al aardig ingereden of heb je nog niet zoveel km's gemaakt?
heb nu 1000km op de teller staan

heb echter woensdag de Striker moeten afslepen de motor viel uit , dus moet een aantal dingen controleren
wouter37maandag 10 augustus 2009 @ 20:48
Gistern 9 augustus was het weer zo ver we de kitcarclub had weer een racedag georganiceerd op het Midland circuit in Lelystad






Midden op de dag hadden we een probleem gelukkig konden we het probleem snel vinden de massa van de benzinepomp was losgeraakt nadat die weer vastzat konden we weer verder.

Met een uiteindelijke 00.57.73 niet slecht aangezien er een aantal met race auto's en ervaring op de baan stonden.
wouter37maandag 24 augustus 2009 @ 18:43
Het RAW logo is op de motor gespoten er stonden letters van Toyota op maar die waren niet zo mooi geschilderd en de kleur rood was niet helemaal de juiste. Dus vandaar opnieuw gespoten en het resultaat is best aardig




en Woensdag middag gaat de Striker op de rollerbank voor het fijn afstellen van de motor

ben benieuwd wat eruit komt

kevin20vtmaandag 24 augustus 2009 @ 22:04
Dat ziet er weer goed uit! Succes woensdag, ben ook benieuwd wat ie doet
wouter37vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:30
Woensdag dus naar de rollerbank geweest

eerst met de normale kelkjes
met dit als resultaat

Toen zijn we overgegaan naar andere lucht inlaten

en na een paar runs hebben we de zwarte lijn erin gezet


De korte kelken zijn besteld scheelt toch 10PK

Helaas hebben we geen run kunnen doen tussen 95 en 98 omdat de labda sensor niet goed was


was een leuke dag weer veel geleerd en gezien echt een aanrader kom je kitcar een keer op een rollerbank te zetten
fokkerspymaandag 31 augustus 2009 @ 21:42
@ TS.. mag ik zeggen dat ik best wel jaloers op je bent nu ik zie waar je in rijdt ...vet man!
Heeft wel wat weg van een roadster
PeeJay1980dinsdag 1 september 2009 @ 09:16
Waarom de zwarte lijn als ik vragen mag
Het lijkt dat de roze/rode lijn bovenin vrijwel gelijk is en onderin meer koppel heeft.
wouter37zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:58
nou de luchtinlaat kelkjes zitten erop



Nu nog proberen een airbox te maken om nog net iets extra pk's te krijgen ik zal dat carbon wel een leuk iets is om de airbox mee te maken. Nu nog even de juite methode zoeken om iets emt carbon te maken.
En er moet nog een mal gemaakt worden voor de airbox.

@PeeJay1980
dat plaatje is neit helemaal juist de pk's zijn van 142 naar 153 gegaan en het koppel van 158 naar 165.

@fokkerspy
tnx. je kunt zelf ook zo'n auto bouwen
kevin20vtwoensdag 7 oktober 2009 @ 23:41
en hoeveel weegt ie nu?
PeeJay1980donderdag 8 oktober 2009 @ 09:29
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:41 schreef kevin20vt het volgende:
en hoeveel weegt ie nu?
Dat zal zo'n 580kg zijn schat ik.
wouter37donderdag 8 oktober 2009 @ 21:02
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:29 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Dat zal zo'n 580kg zijn schat ik.
dat schat ik ook precies weet ik het nog niet

570 staat op het kenteken
wouter37zondag 11 april 2010 @ 17:18
afgelopen maandag weer op het circuit in Lelystad gereden was weer erg leuk



De Striker gaat nu in de verkoop het bouwvirus heeft weer toegeslagen :-)
leolinedancezondag 11 april 2010 @ 21:14
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:18 schreef wouter37 het volgende:
afgelopen maandag weer op het circuit in Lelystad gereden was weer erg leuk



De Striker gaat nu in de verkoop het bouwvirus heeft weer toegeslagen :-)
Wat moet die van jou kosten? Op marktplaats staat er één voor 12,5 K.
Turquaz52maandag 12 april 2010 @ 13:47
Volgende keer je mic onder je motorkap of ergens anders plaatsen zodat je niet alleen dat lelijke rijwind hoort, maar het gebrul van je motor