Ook een mooie manier om topics vol te krijgenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:03 schreef Merovingian het volgende:
Vol!
Volgend deel: Transport Tycoon - Deel 16
quote:If you messed around with EXE files and can't undo graphics changes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door yorP op 12-10-2007 20:22:24 ]Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
Uiteraardquote:
Candyland zit ook in OpenTTD.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:06 schreef Maartel het volgende:
Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld
Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren?
het jeugdsentiment!quote:
Dus volgensmij gefixed in OpenTTD.quote:Commit by rubidium :: r11229 /trunk/src/ (5 files in 2 dirs):
-Fix [FS#1307]: one could sell vehicles that were crashed in a depot, which would still yield money.
Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentiequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
Ah oke.. ik herinner me niet eens meer dat je überhaupt tegenstanders hadquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:56 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie
Damn, ik heb te lang in de trein gezeten denk ik.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Planes, bedoel je.
Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp.
Ja, het probleem is alleen dat je precies dezelfde versie moet hebben.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:03 schreef armmoetzaaier het volgende:
is nightly ofzo ook in multiplay te spelen .??
Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:56 schreef Sautor het volgende:
Hee, ff een vraagje:
Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg
Verschilt niets, SP of MP, alleen in MP heb je aardige FoK!ers die je kunnen helpenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhaddenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:02 schreef maartena het volgende:
Bart / Mero speelt vals!
1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.
2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.
Vuile admin truukjes zijn dat.....
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
Maar ik zal het wel aanzetten als je dat zo graag wil hoor
Ja, was een beetje aan het kloten met signals, en opeens reden er twee treinen tegen elkaar aanquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:47 schreef BasOne het volgende:
[..]
Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashen
Been there, done that, gloof dat er vannacht 10 treinen op die manier aangegaan zijnquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ja, was een beetje aan het kloten met signals, en opeens reden er twee treinen tegen elkaar aan
Als mijn PC ergens niet tegen kan zijn dat dezelfde industriën naast elkaar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:02 schreef maartena het volgende:
Bart / Mero speelt vals!
1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.
2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.
Vuile admin truukjes zijn dat.....
Zegt ie tegen mij.quote:Hou het eerlijk he! Misbruik wordt gestraft...
Yeah rightquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
Het is een onduidelijke afkorting.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:09 schreef MaxMark het volgende:
Wat is het probleem van m_i_p_t?
Had geen zin het helemaal te typen.quote:
Ik vind het juist erg handig, kun je lekker zelf drukke stations van creëren. En lelijk is het ook niet, vind ik dan.quote:OT(TD): Mijn computer heeft er iets tegen, dat merk ik ook op de Barts Big Endless... ook al ben ik het enige bedrijf, het kost nog steeds 100% CPU. Bovendien is het lelijk.
Heb het niet geïnstalleerd hier... Ook geen zinquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:26 schreef yorP het volgende:
Ik herstart hem nu, want alle spelers zijn weg, doe je mee, MaxMark?
Speciale server-openingsgrap Geintje moet kunnen... Vanaf nu doen we het eerlijk. Multiple industries per town blijft inderdaad uit.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 14:09 schreef yorP het volgende:
Zegt ie tegen mij.
Dat formaat bestaat niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:15 schreef BasOne het volgende:
Volgende keer kaart 2056x2056, hijs een bietje klein....
2048x2048 my badquote:
quote:
Die hebben we maar laten stevern, omdat het te onoverzichtelijk werd en er weinig over server-gerelateerde dingen werd gepraat.quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:20 schreef vanOekelen het volgende:
Wordt het niet eens tijd om dit OpenTTD server topic maar eens omhoog te schoppen?
Zelfde sites als voor windows. Zie OP.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:53 schreef The_Forcer het volgende:
Heb dit een tijdje geleden gespeeld op Windows, dies nu stuk. Waar kan ik het downloaden voor Linux?
En natuurlijk de (inmiddels vrij verouderde) OpenTTD - MiniIn alhoewel dat ook vrij buggy schijnt te zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:27 schreef Merovingian het volgende:
Tot nu toe is de enige mogelijk om met PBS te spelen TTDPatch. En dat zal voorlopig ook zo blijven... Trouwens imho ook een van de weinige voordelen van de patch boven OTTD.
Nee, ik bedoel wanneer ze even staan te roken en dan weer verder rijden... ik krijg om de minuut wel een popupje dat een voertuig even een breakdown heeft..quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef BasOne het volgende:
beschadigt?
je bedoelt boem
nieuwe kopen.
Je zou breakdowns uit kunnen zetten, dit kan bij de instellingen. Wij doen dat standaard, omdat het alleen maar irritant is.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:55 schreef Maartel het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel wanneer ze even staan te roken en dan weer verder rijden... ik krijg om de minuut wel een popupje dat een voertuig even een breakdown heeft..
Of die shit uitzettenquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef BasOne het volgende:
beschadigt?
je bedoelt boem
nieuwe kopen.
Zeker een meerwaarde voor het spel!quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef yorP het volgende:
Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
Treinen van op sporen van andere bedrijven.
Nee, dan wordt het blocken online alleen nog maar ergerquote:Op maandag 15 oktober 2007 00:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Zeker een meerwaarde voor het spel!
Hoe werkt dat dan met mensen die expres een locomotief stoppen op een bepaalde plek zodat je concurrent niet meer verder kan rijden?quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef yorP het volgende:
Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
Treinen van op sporen van andere bedrijven.
Ik blijf dat ook dom vinden eigenlijk, die Nederlandse vertaling.....quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:
yuck... in het Nederlands......
Daarom heb ik standaard ook vliegtuigen uit staan op mijn servers. Met als belangrijkste reden dat het inderdaad veel te makkelijk is. Je poot een vliegveld hier, een vliegveld daar, je koopt een paar vliegtuigjes, klaar is kees.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:29 schreef vanOekelen het volgende:
Daarom zijn vliegtuigen sowieso niet leuk, treinen zijn veel leuker!
"winnen" met vliegtuigjes is nou niet echt moeilijk te noemen, treintjes zijn wel een uitdaging!
Maar goed, jij bent dan ook iemand die in Amerika woont en eigenlijk alleen uitsluitend Engels praat op zijn werk.quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik blijf dat ook dom vinden eigenlijk, die Nederlandse vertaling.....
Maar goed, ik ben dan ook iemand die al sinds Windows 3.11 en MSDOS 6.x eigenlijk alleen uitsluitend engelse versies gebruik van het operating system.
We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:
Gewoon een geweldige game !
Heb er echt UREN aan verneukt
OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
Je zult dan een stukje spoor moeten aansluiten op een ander stuk spoor van een andere company, dat in hetzelfde vakje zit. Een aftakking zegmaar. En dat kan dus niet. Er kan maar 1 speler een stukje spoor maken op 1 vakje. Als je dus alleen maar "eindstukjes" maakt met een tolpoort, moet iedere trein die jouw spoor verlaat via zo'n tolpoort gaan. Zelfde om erop te komen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:29 schreef maartena het volgende:
Dan nog, wat let iemand om 1 stukje rails weg te halen net waar het spoor van de concurrent zich bij die van jou voegt, en zelf middels een tunneltje of een klein omweggetje om dat stukje ontbrekende spoor te gaan?
Dat hoef je er niet bij te zeggen hoorquote:Op maandag 15 oktober 2007 20:14 schreef yorP het volgende:
[..]
We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!
Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou
gehost door Merovingian
Halve topic gaat eroverquote:Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:
OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
Misschien doelt ie op de Military Police mode (dan moet je terroristen vervoeren naar strafcentra enzo )quote:
Mjah.... ik gebruikte al uitsluitend engelse versies in Nederland, en nog voor ik mijn vrouw ontmoette. Het begon bij Windows 3.0, daar zaten me toch een partij enorme vertaalfouten in..... dus maar de Engelse versie geinstalleerd. Toen Windows 3.1 uitkwam was er de eerste paar maanden nog geen Nederlandse versie, dus ook meteen Engels geinstalleerd.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:08 schreef yorP het volgende:
Maar goed, jij bent dan ook iemand die in Amerika woont en eigenlijk alleen uitsluitend Engels praat op zijn werk.
Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:15 schreef Merovingian het volgende:
Je zult dan een stukje spoor moeten aansluiten op een ander stuk spoor van een andere company, dat in hetzelfde vakje zit. Een aftakking zegmaar. En dat kan dus niet. Er kan maar 1 speler een stukje spoor maken op 1 vakje. Als je dus alleen maar "eindstukjes" maakt met een tolpoort, moet iedere trein die jouw spoor verlaat via zo'n tolpoort gaan. Zelfde om erop te komen.
Ik heb dat trouwens al een keer serieus voorgesteld op het OpenTTD forum.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:41 schreef Merovingian het volgende:
Misschien doelt ie op de Military Police mode (dan moet je terroristen vervoeren naar strafcentra enzo )
Huh? Wat is dat?quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:
OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
Zover ik het begrepen heb kan je ook iemand níet toestaan om via jouw spoor treinen te laten rijden, dus het zou een beetje onzinnig zijn om treinen die je wel toestaat om over jouw netwerk te rijden zou gaan blokkeren, je verdient er immers geld mee.quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.
Of is dat zo niet mogelijk?
[ afbeelding ]
Is niet zo moeilijk, gewoon een aanpassing van Total Town Replacement Set en Long Vehiclesquote:Op maandag 15 oktober 2007 22:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb dat trouwens al een keer serieus voorgesteld op het OpenTTD forum.
Een stad met een "Policestation" genereert criminelen, die vervoerd moeten worden naar een "Prison" die net als industrieën in het midden van het land ligt. Een "Armored Passenger Car" waarin 16 Prisoners kunnen worden geplaatst (ipv 30-35 in een normale passenger car, je moet ze immers een beetje uit elkaar houden, dus 1 gevangene per bankje, 8 aan elke zijde.
Hoe groter de stad, hoe meer criminelen een policestation genereert.
Op zich wel een leuk idee voor New_Industries.
Nou ja, de rode speler kan dus niet zijn sporen aansluiten op dat van geel. Geel zal eerst een aftakking moeten maken, daarna kan rood zijn spoor op de aftakking laten aansluiten. Zoals jij het nu tekent, zitten rood en geel met een spoor in hetzelfde vakje, en dat kan dus niet. Geel moet dus moeite doen (een aftakking bouwen, met een tolpoort) om rood erop te kunnen laten rijden. Theoretisch kan geel daarna rood blokken ja, maar ik zie het nut er niet zo van in. Rood maakt dan gewoon zijn eigen spoor ernaast. Alleen is dan de lol van coop eraf.quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.
Of is dat zo niet mogelijk?
[ afbeelding ]
Volgens mij gewoon de laatste, 0.5.3.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:36 schreef GasTurbine het volgende:
Welke versie is nodig voor de FOK! server?
wanneer komt deze functie in een release? ik speel namelijk vaak OTTD met m'n broertje, dan willen we wel graag een eigen bedrijf maar een netwerk delen zou geweldig zijnquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nou ja, de rode speler kan dus niet zijn sporen aansluiten op dat van geel. Geel zal eerst een aftakking moeten maken, daarna kan rood zijn spoor op de aftakking laten aansluiten. Zoals jij het nu tekent, zitten rood en geel met een spoor in hetzelfde vakje, en dat kan dus niet. Geel moet dus moeite doen (een aftakking bouwen, met een tolpoort) om rood erop te kunnen laten rijden. Theoretisch kan geel daarna rood blokken ja, maar ik zie het nut er niet zo van in. Rood maakt dan gewoon zijn eigen spoor ernaast. Alleen is dan de lol van coop eraf.
Je moet wel op een vliegtuigdepot klikken om een vliegtuig te kunnen bouwen. En je moet in een jaar leven waarin er al vliegtuigen zijn (dus niet in 1930 als je geen NewGRF's gebruikt).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:13 schreef GasTurbine het volgende:
Ik kan geen vliegtuigen bouwen. Als ik klik op availabe aircraft en daneen keuze te hebben gemaakt tussen de beschikbare vliegtuigen, kan je niet op Buy Aircraft klikken. Héél irritant. Hoe kan ik dat verhelpen?
Je kunt de MiniIN spelen, daar zit een vorm van deze patch in. Ook zit volgens mij in de ChrisIN deze patch. Voordat ie in de nightlies zit kan nog wel een hele tijd duren, maar het kan ook morgen zijn. Hangt ervan af of de devs deze patch steunen, of ie bugvrij is, of ie aan de coding style voldoet enz enz enz.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:33 schreef MisteryT het volgende:
[..]
wanneer komt deze functie in een release? ik speel namelijk vaak OTTD met m'n broertje, dan willen we wel graag een eigen bedrijf maar een netwerk delen zou geweldig zijn
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:36 schreef GasTurbine het volgende:
Welke versie is nodig voor de FOK! server?
Als je achter je pc weggaat, altijd saven. Je kunt niet verwachten dat andere spelers niet mogen spelen, omdat jij afwezig bent.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:34 schreef BARuben het volgende:
Doe niet de moeite om op de server te beginnen, de admins zijn namelijk heerlijk bezig om het te verneuken. Ze vernietigen de bedrijven waar andere spelers mee bezig zijn geweest, en zelf zijn ze koning en laten ze hun bedrijven gewoon staan. Jammer jongens het had leuk kunnen zijn maar helaas verneuken jullie het! bedankt Yorick!
Dude, na 3 jaar al??quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:52 schreef Merovingian het volgende:
Dude als je zoveel commentaar hebt begin je toch lekker je eigen server! Er kunnen maar 8 companies op een server meespelen, als er dan een tijdje een company niet gebruikt is, verwijderen we hem om ruimte te maken voor anderen. En ja, dat we dan niet onze eigen company verwijderen, das nu eenmaal het voorrecht van admin zijn. Betaalt de koningin belasting? Moet de commandant van een marineschip de plee schoonmaken? Bepaalde posities brengen rechten met zich mee. Net zoals dat het plichten met zich mee brengt. Yorick en ik steken tijd en aandacht, evenals een pc en bandbreedte in de FOK!server. Zolang jij dat niet kan zeggen, hou je maar lekker je smoel als je commentaar hebt
Als jij een dagje gaat werken en de server zit vol, ja dan is je plek vergeven. Zo werkt het nu eenmaal. Bekijk het eens andersom. De server zit vol, met spelers die er nooit zijn. Jij wil er graag bij, maar dat gaat dus niet. Waarschijnlijk hoor ik je dan janken dat je erbij wil.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:52 schreef timonicious het volgende:
[..]
Dude, na 3 jaar al??
Dus als ik een dag ga werken, jij ff een uurtje speelt, speel je mij zo weg? .. sorry hoor maar
Bovendien had BARuben maar 6 (! ) treinen, vaak zijn dat bedrijven van spelers die even komen kijken en na 10 minuten weer weggaan.quote:Je verwijdert een bedrijf als het 3 jaar geen geld uitgegeven heeft tenzij het bedrijf van de servereigenaar(/ admin) is of er nog iemand inzit.
Oftewel: vehicle follow.quote:Commit by belugas :: r11304 /trunk/src/ (vehicle_gui.cpp window.cpp):
-Feature: Control-Clicking the Center Main View button on the vehicle window allows the main viewport to follow the chosen vehicle.(stevenh)
En net zoals 2056x2056 bestaat ook dat formaat niet...quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:33 schreef BasOne het volgende:
En 1042 x 1042 is te klein
Dat is toch juist het leuke van multiplayer? Anders kan je net zo goed singleplayer gaan spelen als je toch niet wilt dat je iemand anders tegenkomt. (En dan weet je tenminste zeker dat je bedrijf waar je lang mee bezig bent geweest tenminste niet in een keer verdwijnt...)quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:56 schreef BasOne het volgende:
Dat had ik geedit O.o
A screw it, elke kaart onder het max is bull.
Voor multi, max size kaart, kleinere kaarten en mensen lopen elkaar in de weg.
MKet kleine kaarten heb je het probleem dat mensen zeggen, alle industrie is al bezel, ik ga naar een andere server.quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:16 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Dat is toch juist het leuke van multiplayer? Anders kan je net zo goed singleplayer gaan spelen als je toch niet wilt dat je iemand anders tegenkomt. (En dan weet je tenminste zeker dat je bedrijf waar je lang mee bezig bent geweest tenminste niet in een keer verdwijnt...)
Maar goed, daarom speel ik dus ook niet al te vaak multiplayer openttd.
Als ik wel multiplayer speel ga ik natuurlijk voor het grootste bedrijf (en daarmee bedoel ik dan het bedrijf met de meeste winst uit treinen/boten/wegvoertuigen, niet vliegtuigen) en ik vind het wel een beetje leuk om te direct te concurreren met anderen. Anders zie ik niet echt een meerwaarde in het multiplayer spelen...
Hmm, ik heb wel bedrijven verwijderd gisteren om 19:45, maar niet die van jou, alleen van spelers zonder voertuigen. En ik zie GasTurbine Transport nog gewoon staan, gesticht 2084, net zoals gisteren...quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:28 schreef GasTurbine het volgende:
ik ben ook verwijderd na 3 jaar. Was even naar de Basvd Heijden en had in mijn naam: Brb, verder waren we met hoogstens z'n 5'en. Dit vind ik dan ook weer tè
Je kunt het wel twintig keer blijven zeggen, het blijft een kutargument voor mpquote:Op zondag 21 oktober 2007 01:19 schreef BasOne het volgende:
Anders ga je maar railroad tycoon spelen.
En ik zeg het nog 100x meerquote:Op zondag 21 oktober 2007 12:46 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt het wel twintig keer blijven zeggen, het blijft een kutargument voor mp
Met SP ben ik het met je eens.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:33 schreef BasOne het volgende:
[..]
En ik zeg het nog 100x meer
Het is transport tycoon, dus treinen, boten, auto's en vliegtuigen.
And seriously, het gaat erom plezier te hebben met tt, niet om het winnen, en wat is er mooier dan een dorpje met 100 inwoners te transformeren naar een stad met 50.000 inwoners, bussen, treinen, vliegtuigen.
Het hoort er gewoon bij.
omg mijn verstand laat mij in de steekquote:Op zondag 21 oktober 2007 10:42 schreef yorP het volgende:
[..]
Hmm, ik heb wel bedrijven verwijderd gisteren om 19:45, maar niet die van jou, alleen van spelers zonder voertuigen. En ik zie GasTurbine Transport nog gewoon staan, gesticht 2084, net zoals gisteren...
Edit: met precies de zelfde sporen en treinen als gisteren, volgens mij ben je niet verwijderd hoor!
Omdat ze eerst alleen maar in TTD-patch werkten, dat je ze ook kan gebruiken in OpenTTD is nog niet zo heel erg lang. Maar als je een nieuwe nightly hebt kan je tegenwoordig bijna alles wat voor TTD-patch is ontwikkeld ook gewoon in OpenTTD laden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 23:17 schreef GasTurbine het volgende:
Waarom bouwt IEDEREEN treinen, trams ed voor TTDPatch terwijl OTTD veul meer voordelen heeft! :/
Neehoor, lang niet alles werkt in OpenTTD, newwater.grf vanaf versie 5 bijvoorbeeld niet.quote:Op zondag 21 oktober 2007 23:38 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Omdat ze eerst alleen maar in TTD-patch werkten, dat je ze ook kan gebruiken in OpenTTD is nog niet zo heel erg lang. Maar als je een nieuwe nightly hebt kan je tegenwoordig bijna alles wat voor TTD-patch is ontwikkeld ook gewoon in OpenTTD laden.
Overigens kan je hier een mooi zipje vandaan halen met graphics die sowieso goed werken in OpenTTD (wel dus voor een hoop graphics alleen met de nightly's).
Dit zit daar allemaal in.
Chat kan ook met enter. En is je station electrified? Heb je wel orders gegeven? Doe anders een screenshot...quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:16 schreef SuperWeber het volgende:
Hoe chat ik in vredesnaam in de multiplayer...
En waarom rijdt mijn trein het station niet in
Edit: T van talk dus , nu mijn trein nog
Whehehe, bouwt hij standaard tegenwoordig geen electrified station... Eens ff weer inloggen, moment... Had net de boel afgebrokenquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:31 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Chat kan ook met enter. En is je station electrified? Heb je wel orders gegeven? Doe anders een screenshot...
quote:-Add: autoroad; same as autorail, but for road and trams and only on X and Y direction. Patch by Octopussy and skidd13.
En passenger destinationsquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:55 schreef Merovingian het volgende:
Goede zaak
Nu nog PBS en Subsidiaries!
Dat zou alleen enigzins haalbaar zijn in een redelijk grote map met niet al te veel steden.quote:
Klopt, maar dat is ook geen ramp, het voegt echt een hele hoop toe aan het spel, die wat kleinere mappen neem ik dan wel voor lief.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:43 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat zou alleen enigszins haalbaar zijn in een redelijk grote map met niet al te veel steden.
Heb jij Transport Giant wel eens gespeeld?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:49 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook geen ramp, het voegt echt een hele hoop toe aan het spel, die wat kleinere mappen neem ik dan wel voor lief.
(zolang het maar stabiel werkt...)
OMFG....quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:14 schreef yorP het volgende:
[..]
We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!
Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou
niet gehost door Merovingian
Zo beter?
Jeuzesquote:Op donderdag 25 oktober 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Oke ik verveelde me
[ afbeelding ]
Nee linkje?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Jeuzes
Hij is erg mooi, maar je wist hopelijk wel dat er al een NL-map was?
Weet eigenlijk niet of ze veel verschillen, die andere had iig de steden en industrieën er wel al bij.
Ik had m nogquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, euh... een topic of 7, 8 geleden ergens
OPquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, euh... een topic of 7, 8 geleden ergens
Nog iets groter en dan scenarioquote:Op donderdag 25 oktober 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Oke ik verveelde me
[ afbeelding ]
Zaterdag ff naar kijkenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:05 schreef yorP het volgende:
[..]
Nog iets groter en dan scenario
Oja:
Deze week zaterdag (27-10-2007) is het World Wide OpenTTD Game Day!
Linkje naar topic op TT-Forums
Linkje naar OpenTTD wiki pagina
Linkje naar discussie op OpenTTD wiki
Nodig voor joinen op server:
GRF 1, GRF 2(dagelijkse updates)
Binarys
quote:ini: invalid group name '[newgrf] anglebuilding.grf'
Ze moeten in de map data.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:55 schreef The_Forcer het volgende:
Ik heb Openttd op Linux, in welke map moet ik die NewGRF's neergooien?
Je moet ze ook niet in de config zetten, die beschrijvingen zijn voor TTDPatch.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:08 schreef The_Forcer het volgende:
Ik heb geprobeerd [newgrf] bestand.grf in config te zetten maar dan krijg ik bij startup een error:
[..]
Het zit in de map data, en als ik ingame newgrf instellingen open zie ik helemaal niets staan als ik druk op toevoegen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:10 schreef yorP het volgende:
[..]
Ze moeten in de map data.
[..]
Je moet ze ook niet in de config zetten, die beschrijvingen zijn voor TTDPatch.
Bij OpenTTD kun je ze gewoon openen ingame bij NewGRF Instellingen.
Heb ik precies zo, maar hij wil hem maar niet zien, want het is toch de bedoeling dat ie dan bij dat lijstje van toevoegen staat? Moet je dat plaatje dat in de .zip zit er ook bij doen?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:24 schreef maartena het volgende:
/home/username/openttd/data
quote:
Waarom zou je dat doen?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:31 schreef The_Forcer het volgende:
Ah, ik denk dat ik het weet. De map is bij mij niet /user/openttd/ maar /user/.openttd/ had ik gedaan zodat ie normaal ontzichtbaar is.
Gewoon van die bordjes plaatsen, kost geen drol, maar het hokje is wel van jou dan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:33 schreef The_Forcer het volgende:
Hoe doe je dat opkopen dan?
Oh, stom.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:37 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Gewoon van die bordjes plaatsen, kost geen drol, maar het hokje is wel van jou dan.
Bij mij is dat ook zo, deed hij automatischquote:
Hmm. Wellicht komt het omdat ik mijn servers handmatig compile, want al mijn servers staan gewoon in eigen directories die niet hidden staan ofzo. Ik werk ook voornamelijk met Midnight Commander als mijn file manager, en die ziet hidden folders sowieso automatisch.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:53 schreef SuperWeber het volgende:
Bij mij is dat ook zo, deed hij automatisch
Maak een screenshot dan is het wat makkelijker te begrijpenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:35 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik krijg het gewoon niegt voor elkaar met seinen om treinen goed te laten rijd.
Ik heb 3 stations als het ware (later eventueel meer maar ok):
1---->2<-----3
Station 1 en 3 hebben beide 1 "track".
Station 2 heeft er 2.
Er rijdt 1 trein tussen station 1 en 2, en 1 tussen 2 en 3.
Vlak voor station 2 maak ik een splitsing, met net na 2 splitsing een sein (1x klikken)
Ik verwacht nu dus dat de binnenkomende trein het lege spoor pakt, dit gebeurt ook.
Echter in plaats van om te draaien rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar 3 ipv terug naar 1 :S
Je hebt het niet helemaal goed staan... Ik zal ff een plaatje voor je maken...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:56 schreef HansvanOchten het volgende:
http://img264.imageshack.us/img264/7024/treinic9.jpg
http://img264.imageshack.us/my.php?image=treinic9.jpg
[ afbeelding ]
http://i20.tinypic.com/b6sh3s.jpg
hopen dat het zo werkt.
Het principe is dus dat er 1 trein (A) tussen station 1 en 2 rijdt, en een andere trein (B) tussen 2 en 3.
Beide treinen moet dus omdraaien in het middel en terug naar station 1 of 3.
Alleen rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar station 3
Zegt 'ie dan ook nogquote:basone05 (2 weeks ago) Show Hide Marked as spam 0 (Reply) (Spam)
Great song for OTTD
Great song, great vid ^_^
Njouw, jij hebt ook lekkere figuren op je server...quote:Op zondag 28 oktober 2007 07:47 schreef maartena het volgende:
Offtopic - vooral die eerste, wat doet dat hier?
Deze is wel ontopic
http://www.youtube.com/watch?v=ImfkfZZga48
Tja.... losers heb je natuurlijk wel eens.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:57 schreef SuperWeber het volgende:
Njouw, jij hebt ook lekkere figuren op je server...
Heb ik net een leuk transportbedrijfje gebouwd. Komt er zo'n figuur aan, die van al het land van de "farms" die ik bedien maar even een meertje maakt
Ow, scheelt dat weer . Maar goed, hij verpest wel het hele landschap enzo... En idd, mafkezen horen erbijquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... losers heb je natuurlijk wel eens.
Ik kan er niet al te veel aan doen, aangezien ik meestal slaap of op mijn werk zit als men in Nederland veel speelt Soms SSH ik wel eens naar mijn servers vanaf werk om te kijken hoe het gaat.....
Overigens heeft dat geen effect op de productie van die boerderijen verder.
Natte droom van elke TTD speler?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:32 schreef maartena het volgende:
Affijn, het netwerk lijkt vrij soepel te lopen, maar ik produceer zoveel goederen ( 9000+ bij een factory, 8000+ sawmill, en dan nog zo 1000 ofzo van de olie) dat het zelfs met 3 stations bijna geen doen is om al die goods weg te slepen.
Ik neem aan dat je doelt op bovenstaande afbeelding?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:40 schreef SuperWeber het volgende:
Jeuses Maarten dat zijn flinke stationnetjes
Nee, ik doelde op de server waar Maarten over sprak...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op bovenstaande afbeelding?
Die zijn niet van Maarten lijkt me, anders waren ze wel iets anders ingericht
Veel bomen rond de stad planten, daar worden ze blij vanquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:37 schreef armmoetzaaier het volgende:
als ik zo'n station wil neer zetten mag het nooit van het stad. en zeker niet meer als ik zo veel land vlak maak.
doe dan toch niets verkeerd
Vind je het gekquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:22 schreef Pascal86 het volgende:
[ afbeelding ]
25 treinen worden hier al geleegd
Nu zou je wel zeggen waarom ik niet eens 2 miljard heb.
Omdat bouwen ontzettend duur is
Godsamme, wat een kutstation is dat zegquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:22 schreef Pascal86 het volgende:
[ afbeelding ]
25 treinen worden hier al geleegd
En dan nog maar 25 treinenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:06 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Godsamme, wat een kutstation is dat zeg
Die ingang is zo inefficiënt als maar kan
Bomen planten. VEEEL bomen planten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:37 schreef armmoetzaaier het volgende:
als ik zo'n station wil neer zetten mag het nooit van het stad. en zeker niet meer als ik zo veel land vlak maak.
doe dan toch niets verkeerd
En als dat niet helpt, nog wat meer bomen planten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Bomen planten. VEEEL bomen planten.
Ik heb geen problemen ermee hoor, werkt gewoon zonder vertraging.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Vind je het gek
Ga je eens verdiepen in betere stations
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:32 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen ermee hoor, werkt gewoon zonder vertraging.
Goed zo, kom er maar voor uit hoorquote:Op donderdag 1 november 2007 08:47 schreef SuperWeber het volgende:
Die roze kleur van mij
Ik ben op de nieuwe map ook maar gestart in het roze
Komt dat even goed uit, ik heb altijd al eens OTTD uit willen proberen !quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef BasOne het volgende:
BasOne Transport is open.
OTTD uitproberen?
Join Basone Transport
Of de Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 2 november 2007 21:25 schreef BasOne het volgende:
Lolbroek
Er zijn nog steeds mensen die niet bekent zijn met TTD.
Die zin heeft geen onderwerp.quote:
Spaanse invloeden, dus dan mag hetquote:Op vrijdag 2 november 2007 22:11 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Die zin heeft geen onderwerp.
En nu kappen met zeuren!
Als je dan zograag het goede voorbeeld wil geven met presignals bij sommige van je stations, doe het dan wel goedquote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef BasOne het volgende:
BasOne Transport is open.
OTTD uitproberen?
Join Basone Transport
quote:(DeFrank)
Kanalen zijn zo duur, en ik heb water nodig op dat punt, dus daarom zet ik maar wat land onderwater met het vermogen van BasOne Transport
quote:(ik in console)
rcon pass "ban 264"
Ik zou zeggen: benoem wat admins!quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... losers heb je natuurlijk wel eens.
Ik kan er niet al te veel aan doen, aangezien ik meestal slaap of op mijn werk zit als men in Nederland veel speelt Soms SSH ik wel eens naar mijn servers vanaf werk om te kijken hoe het gaat.....
Automatic Rock misschien?quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:53 schreef Merovingian het volgende:
Goedzo! We moeten eigenlijk met een modje van Fok! afspreken dat ze dan ook gelijk op het forum geband worden
Noted. Ik zet em straks wel in mijn firewallquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:03 schreef yorP het volgende:
Ban even het ip 84.27.186.26 op al je servers, ik zag namelijk al een DeFrank Transport op de gewone Bart Server.
Modjes kunnen geen ban zettenquote:Op zaterdag 3 november 2007 17:53 schreef Merovingian het volgende:
Goedzo! We moeten eigenlijk met een modje van Fok! afspreken dat ze dan ook gelijk op het forum geband worden
Zorg dan dat je promotie maaktquote:Op zondag 4 november 2007 08:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Modjes kunnen geen ban zetten
Hmm moet ook eens uitzoeken hoe ik dat moet doen... Is inderdaad wel makkelijker. Heb je toevallig een WRT54 router waar je dat inzet?quote:Op zondag 4 november 2007 06:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Noted. Ik zet em straks wel in mijn firewall
Hoe krijg je die stad zo ontwikkeld?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:22 schreef Merovingian het volgende:
Ja dat gebeurt af en toe
Een clickable screenie van de vorige server:
[ link | afbeelding ]
Het zijn er 2 hèquote:Op zondag 4 november 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe krijg je die stad zo ontwikkeld?
Een stad groeit (in temperate) het snelst als je er ten minste 5 stations in/bij het centrum bouwt die regelmatig bezocht worden door je vervoersmiddelen.quote:Op zondag 4 november 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe krijg je die stad zo ontwikkeld?
quote:Town growth is basically controlled by the number of stations serviced in the last 20 days. The town growth will increase with the number of stations within the first town radius (which depends on the town size) up to a maximum of 5.
In the nightlies the overall town growth rate can be changed within the patch options dialogue, and you will also find an option to set the number of cities (which grow twice as fast) with the same rules as normal towns also applying. Whether a town is given city status or not is determined at the start of the game.
It doesn't matter whether goods, passengers or mail has been delivered, as long as a station has been used. Arctic and tropical climates also require food and/or water, but that should be explained on the wiki.
De FOK!serverquote:Op zondag 4 november 2007 12:42 schreef Merovingian het volgende:
Op welke server?
Dat ik er gisteren inzat en dat ik vaker die bedrijfsnaam hebquote:En hoe kan ik weten dat het jouw bedrijf was?
Ja, heb ik ook een keer gedaan, dag BARuben, tot nooit meer ziens!quote:Op zondag 4 november 2007 15:56 schreef Merovingian het volgende:
Nou ik zal hem voortaan niet meer verwijderen
als ik eraan denk
De server zat vol en er waren 3 of 4 companies die meer dan 3 jaar geen activiteit hadden, die had ik dus verwijderd...
Als je met 0.5.3 speelt klopt dat jaquote:Op zondag 4 november 2007 21:11 schreef Sautor het volgende:
He, wat grappig:
Ik heb een paar vliegtuigen vliegen en een paar treinen rijden (in een cheatlevel, gewoon om ff stations uit te proberen enzo etc) Maar nu vliegen mijn vliegtuigen 947km/h en rijden mijn treinen 640km/h. Dan zou je toch zeggen dat de vliegtuigen sneller zijn, maar ze worden juist ingehaald door de treinen. Klopt dat?
WRT54GL met DD-WRT, een 3d party firmware waarmee je dat soort dingen kunt doen.quote:Op zondag 4 november 2007 10:42 schreef Merovingian het volgende:
Hmm moet ook eens uitzoeken hoe ik dat moet doen... Is inderdaad wel makkelijker. Heb je toevallig een WRT54 router waar je dat inzet?
Klopt. Is nu niet meer zo. Maarten 6 heeft nu een enorm netwerk van 2 spelers (de anderen kwamen al 3 dagen niet meer, dus die heb ik maar opgeruimd) en die openttd sessie nam ENORM veel CPU ruimte in, en mijn arme P4 @2.53 Ghz had er een beetje moeite mee.quote:Op zondag 4 november 2007 20:08 schreef Piles het volgende:
Ik was net ff begonnen in Maarten's server 2 geloof ik
Maar wat was dat spel gigantisch traag, dus ben maar gestopt
Kan je niet iets doen aan die resets?quote:Op zondag 4 november 2007 23:23 schreef maartena het volgende:
[..]
WRT54GL met DD-WRT, een 3d party firmware waarmee je dat soort dingen kunt doen.
Hier zit een IPTABLES firewall in, waarmee je met een command script zaken kunt uitvoeren.
Bijvoorbeeld:
iptables -I FORWARD -d 66.58.102.2 -j DROP - stuurt alle packets van 66.58.102.2 naar het niets
iptables -I FORWARD -d 66.58.0.0/16 -j DROP - idem, maar dan voor de hele range 66.58.*.*
Ik heb dus wel eens een pipo gehad (en bovenstaande range is trouwens de range van die persoon, genaamd "rabbit", dus ban die maar vast) die ik dus op IP adres bande, en vervolgens zijn DSL modem reboote en een nieuw IP adres kreeg..... dus de hele range er maar in gezet, ik ben niet moeilijk
Voordeel: Je hoeft geen banlijsten bij te houden in openttd.cfg, en je kunt hele ranges blokkeren. En gebanden worden al VOOR dat ze je server contacteren tegengehouden.
Nadeel: DD-WRT's firewall herstart zichzelf als je een script runned of update, waardoor iedereen van al je servers vliegt. Ze kunnen *direct* er weer op, maar ik wacht dus meestal wel even tot het rustig is.
Je kunt natuurlijk een firewall op je server draaien waarmee je dat soort dingen kunt regelen verder, maar voor mij werkt de iptables op mijn router afdoende.
Tja, dat is iets van de DD-WRT firmware. Ik overweeg de iptables firewall te verhuizen naar mijn linuxbak trouwens en deze op een DMZ poort te zetten, maar ik ga waarschijnlijk eerst een andere distro installeren. Maar goed, dat is een heel ander verhaalquote:Op maandag 5 november 2007 18:48 schreef yorP het volgende:
Kan je niet iets doen aan die resets?
Jaja, ik speel regelmatig op je server... Meestal ben ik "pink"quote:Op zaterdag 10 november 2007 09:19 schreef maartena het volgende:
Wordt er nog gespeeld?
Ik heb zojuist mijn server van een nieuw laagje verf voorzien: OpenSUSE 10.3 - vandaar dat de boel even een paar uurtjes plat lag
Hoe krijg jij zo'n grote kaart / zoveel steden?quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:33 schreef Pascal86 het volgende:
Dit is eigenlijk een soort experiment geweest (heeft ook ontzettend veel geld gekost door het landschap aan te passen)
[ afbeelding ]
Elke traject is aangesloten op de grote lijn, die door heel het veld loopt, hierdoor hoef ik alleen stations op de grote lijn aan te sluiten, duurde ontzettend lang voordat ik alles goed geregeld had
Grote kaarten met veel steden maak je gewoon door in het OpenTTD hoofdmenu op spel starten te drukken en dan de gewenste grootte en stedendichtheid aan te geven.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe krijg jij zo'n grote kaart / zoveel steden?
Krijg ik niet voor elkaar
Second that.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:50 schreef vanOekelen het volgende:
Wat ik me alleen afvraag naar aanleiding van datzelfde plaatje, waarom spelen er nog steeds mensen met een release candidate van de vorige versie? En waarom sla je plaatjes op vanuit windows als brakke .jpg's terwijl je in OpenTTD zelf ook hele mooie .png's kan maken...
Wat dacht je ervan om eens te proberen je venster te vergroten/verkleinenquote:Op zaterdag 10 november 2007 11:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je in Open TTD ook de screen size aanpassen?
Is er ook een TTDX Editor versie de de open TTD files aan kan?
Ja oke dat is een optie maar ik dach misschien is er ook nog een andere versie en heb je ook antwoord op mijn tweede vraag?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om eens te proberen je venster te vergroten/verkleinen
Andere optie (niet versie) is in de opties de resolutie aan te passen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja oke dat is een optie maar ik dach misschien is er ook nog een andere versie en heb je ook antwoord op mijn tweede vraag?
Als je met screen size gewoon bedoelt of je het venstertje uit kan trekken/fullscreen kan maken kan dat ja.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je in Open TTD ook de screen size aanpassen?
Is er ook een TTDX Editor versie de de open TTD files aan kan?
Programma om van de orginele TTD de settings van bijvoorbeeld industrieen enzo te tweaken. Daarnaast kun je daarin ook het bedrag wat je tot je beschikking hebt aanpassen (erg handig als je gaat starten)quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:18 schreef Merovingian het volgende:
En wat is TTDX Editor? Programma ken ik niet...
quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:21 schreef vanOekelen het volgende:
Welke features wil je gebruiken van TTDX Editor?
Ja, o.a. de mijnequote:Op zaterdag 10 november 2007 11:40 schreef Gamer_V het volgende:
Er zat daarnet iemand genaamd /care, die 2 ongepassworde bedrijven compleet de vernieling in heeft geholpen.
De eerste en de laatste zijn beiden mogelijk in OpenTTD, je kunt dmv de cheats (ctrl+alt+c) jezelf 20 miljoen euro geven (per keer dat je erop klikt), en toestaan om alle industrieen zelf te kunnen bouwen, dit kost wel wat maar dat kun je dus weer oplossen met de geef-geld-optie.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]Activeren van industrieen als ze gestop zijn met produceren. Bruggen in je bezit krijgen erg handig als je nieuwe stations aan wilt leggen En even het beginbedrag tweaken voor een vliegende start
Gebruik dan ook een password...quote:
Ja, dat was ik vergeten. Bovendien is dat nog steeds geen reden om iemand anders de vernieling in te helpen...quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:29 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Gebruik dan ook een password...
Klopt, maar dat is met alles zo in de wereld....quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:31 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja, dat was ik vergeten. Bovendien is dat nog steeds geen reden om iemand anders de vernieling in te helpen...
Sommige bruggen zijn in bezit van een stad en liggen in de weg als je bijvoorbeeld een nieuw station aan wilt leggen en dan is het handig als je ze kunt verwijderen. In TTD lukt dit alleen als de bruggen je eigendom zijnquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:28 schreef Merovingian het volgende:
Bruggen in je bezit krijgen? Wat bedoel je daarmee?
Een industrie gaat soms out of bussiness en dan kun je hem reactiverenquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:28 schreef Merovingian het volgende:
En activeren van industrieen? Waar heb je het over?
Dat is correctquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is met alles zo in de wereld....
Bruggen verwijderen kan in OpenTTD ook met cheaten, magische bulldozer krijgt alles weg. En je kan de output van industrieen aanpassen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Sommige bruggen zijn in bezit van een stad en liggen in de weg als je bijvoorbeeld een nieuw station aan wilt leggen en dan is het handig als je ze kunt verwijderen. In TTD lukt dit alleen als de bruggen je eigendom zijn
[..]
Een industrie gaat soms out of bussiness en dan kun je hem reactiveren
Maar vergeet hem daarna niet weer uit te zetten, anders willen er nog wel eens industrieën zomaar gebulldozed worden door je stedenquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Bruggen verwijderen kan in OpenTTD ook met cheaten, magische bulldozer krijgt alles weg. En je kan de output van industrieen aanpassen.
Heb een Pentium Duo Core met 2 GB staan. Dus die moet het wel trekkenquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:26 schreef vanOekelen het volgende:
Ik kan wel inloggen, maar mijn desktop trekt het maar net, dus Martijn_77 als jij een iets langzamere pc hebt dan mij zou het kunnen dat dat het probleem is. Ik heb een Pentium III op 1 GHz met 512 mb geheugen.
Maar de enige server die werkt bij mij zit volquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:41 schreef Merovingian het volgende:
Das nog geen 1,5MB... Zou het probleem ook niet moeten zijn. En anders kom je toch op mijn andere server, op de Fokserver speelt momenteel toch niemand
Zal ik doen maar vind het wel jammer had graag een keer multiplayer geprobeerdquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:59 schreef Merovingian het volgende:
Af en toe proberen, soms gaan er weer mensen weg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |