abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:03:13 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_53893283



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het \"afvoer\"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het \"aanvoer\"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha\'s): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users
  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena
  • Automatic Rock Server (85.144.78.174:3982) gehost door Merovingian

    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 12-10-2007 22:35:02 ]
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:04:48 #2
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53893314
    TVP want ik moet het spel echt weer een keer installeren
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53893523
    Trains
    Voertuigen
    Plains
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15:32 #4
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53893533
    Ah mijn servers staan ook in de OP

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:16:37 #5
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53893560
    TVP.
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:03 schreef Merovingian het volgende:
    Vol!
    Volgend deel: Transport Tycoon - Deel 16
    Ook een mooie manier om topics vol te krijgen

    Niet vergeten: het wachtwoord van de Fok! Server: fokyou

    Martijn_77: Je kunt zo OpenTTD installeren hoor. De Graphics-Files kun je hier vandaan halen.
    quote:
    If you messed around with EXE files and can't undo graphics changes.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 5% gewijzigd door yorP op 12-10-2007 20:22:24 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:20:19 #6
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53893635
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef maartena het volgende:
    Ah mijn servers staan ook in de OP

    Uiteraard
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53894711

    Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld
    Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren?
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:17:12 #8
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53894918
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:06 schreef Maartel het volgende:

    Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld
    Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren?
    Candyland zit ook in OpenTTD.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53894970
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:17 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Candyland zit ook in OpenTTD.
    het jeugdsentiment!
    Ik had eerst de gewone versie.. en toen later kreeg ik op 4 diskettes de deluxe-uitvoering..
    Maar het originele landschap bleef wel het leukste... vond het vooral altijd leuk om zelf namen voor steden te verzinnen

    Maar snel weer eens installeren, al vind ik het er op de screens nog best 'ingewikkeld' uitzien, terwijl ik het vroeger helemaal door had...

    Hoe zat ook alweer die cheat, dat als je achter je station nog een station zette je een trein kapot kon rijden?
    Ik weet niet meer waar het toe diende, volgens mij kon je er geld mee verdienen??
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:27:45 #10
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53895161
    quote:
    Commit by rubidium :: r11229 /trunk/src/ (5 files in 2 dirs):
    -Fix [FS#1307]: one could sell vehicles that were crashed in a depot, which would still yield money.
    Dus volgensmij gefixed in OpenTTD.
    Snel installeren, kun je meteen multiplayer doen. We spelen nu allemaal op de Fok!Server. (BasOne, Merovingian, Maartena, armmoetzaaier en ik), dan kun je meedoen.
    FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53895306
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    pi_53895600
    damn een topic in minder dan een maand vol!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:56:33 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53895807
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53895903
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:56 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie
    Ah oke.. ik herinner me niet eens meer dat je überhaupt tegenstanders had
    Kortom, ik ga eerst weer eens even uitzoeken hoe t allemaal ook alweer zat, en waar al die knopjes ook alweer voor waren...

    Was hier vroeger ook een nl-versie van eigenlijk?

    edit: achja, dat was het! je bouwde stations áán die van je concurenten om hun treinen kapot te rijden!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:16:31 #15
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53896249
    Rechtsklikken op een knopje, en je weet precies waar hij voor is

    En dat trucje werkt niet meer...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:31:49 #16
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53896586
    Oh over mijn servers in de OP:

    Deze zijn altijd te bereiken onder nl.mine.nu:3379 en andere poortnummers. Ik heb al ruim 3 jaar hetzelfde IP adres, maar ik weet dat mijn ISP momenteel wat aan het rondschuiven is met IP nummers etc..... dus als je dat in de OP kunt aanpassen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:36:46 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53896730
    Done.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53896908
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Trains
    Voertuigen
    Plains
    Planes, bedoel je.
    Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp.
    pi_53896962
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 22:44 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Planes, bedoel je.
    Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp.
    Damn, ik heb te lang in de trein gezeten denk ik.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_53898994
    is nightligt of zo ook in multyplay te spelen .??
    ik type ook mar wat
    pi_53900076
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:03 schreef armmoetzaaier het volgende:
    is nightly ofzo ook in multiplay te spelen .??
    Ja, het probleem is alleen dat je precies dezelfde versie moet hebben.
    pi_53900336
    Hee, ff een vraagje:

    Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg
    pi_53901251
    OTTVP
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901261
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:56 schreef Sautor het volgende:
    Hee, ff een vraagje:

    Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg
    Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901284
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    Verschilt niets, SP of MP, alleen in MP heb je aardige FoK!ers die je kunnen helpen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901328
    nm

    [ Bericht 97% gewijzigd door BasOne op 13-10-2007 01:54:07 ]
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:02:05 #27
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53901476
    Bart / Mero speelt vals!

    1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.

    2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.

    Vuile admin truukjes zijn dat.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_53902456
    Pek en veren.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:59:57 #29
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53903829
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 02:02 schreef maartena het volgende:
    Bart / Mero speelt vals!

    1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.

    2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.

    Vuile admin truukjes zijn dat.....
    Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
    Maar ik zal het wel aanzetten als je dat zo graag wil hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53904073
    tvp
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_53904144
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
    Maar ik zal het wel aanzetten als je dat zo graag wil hoor

    Kolenmijnen overgenomen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53904244
    Hoeveel treintjes/bootjes/vliegtuigjes rijden/varen/vliegen en nu in de fokserver? Mijn pc kan het allemaal niet meer aan (ja, het is een oud wrak, ik zal het zo eens met mijn laptop proberen, dat moet wel lukken)...
    pi_53905259
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 01:47 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashen
    Ja, was een beetje aan het kloten met signals, en opeens reden er twee treinen tegen elkaar aan
    pi_53905389
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 12:42 schreef Sautor het volgende:

    [..]

    Ja, was een beetje aan het kloten met signals, en opeens reden er twee treinen tegen elkaar aan
    Been there, done that, gloof dat er vannacht 10 treinen op die manier aangegaan zijn
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:09:32 #35
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53906514
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 02:02 schreef maartena het volgende:
    Bart / Mero speelt vals!

    1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.

    2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.

    Vuile admin truukjes zijn dat.....
    Als mijn PC ergens niet tegen kan zijn dat dezelfde industriën naast elkaar.
    multiple_industry_per_town is uit en moet ook uit blijven!
    quote:
    Hou het eerlijk he! Misbruik wordt gestraft...
    Zegt ie tegen mij.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53906528
    TerugVindPresignal
    pi_53906893
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
    Yeah right
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:05:26 #38
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53907456
    Ik denk dat ik de Fok!Server maar eens ga herstarten want ik kom er zelf nauwelijks in...
    De herstart zal plaatsvinden omstreeks het jaar 2100. Het is nu 2087.

    Dat ik er zelf nauwelijks in kom is ook te danken aan Merovingian met zijn multiple_industry_per_town.
    Wat vinden jullie?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53907518
    Wat is het probleem van m_i_p_t?
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:13:28 #40
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53907575
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 15:09 schreef MaxMark het volgende:
    Wat is het probleem van m_i_p_t?
    Het is een onduidelijke afkorting.

    OT(TD): Mijn computer heeft er iets tegen, dat merk ik ook op de Barts Big Endless... ook al ben ik het enige bedrijf, het kost nog steeds 100% CPU. Bovendien is het lelijk.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53907676
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 15:13 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Het is een onduidelijke afkorting.
    Had geen zin het helemaal te typen.
    quote:
    OT(TD): Mijn computer heeft er iets tegen, dat merk ik ook op de Barts Big Endless... ook al ben ik het enige bedrijf, het kost nog steeds 100% CPU. Bovendien is het lelijk.
    Ik vind het juist erg handig, kun je lekker zelf drukke stations van creëren. En lelijk is het ook niet, vind ik dan.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:26:43 #42
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53907751
    Ik herstart hem nu, want alle spelers zijn weg, doe je mee, MaxMark?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53907837
    Multiple industries uit.
    het is erg leuk als je veel geld hebt, 10 mijnen/farms/oil wells op 1 lijnte, vet cashen, maar het word een beetje saai.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53907922
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 15:26 schreef yorP het volgende:
    Ik herstart hem nu, want alle spelers zijn weg, doe je mee, MaxMark?
    Heb het niet geïnstalleerd hier... Ook geen zin
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:51:55 #45
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53908139
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 14:09 schreef yorP het volgende:
    Zegt ie tegen mij.
    Speciale server-openingsgrap Geintje moet kunnen... Vanaf nu doen we het eerlijk. Multiple industries per town blijft inderdaad uit.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:13:44 #46
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53917832
    Wanna join my corp, pm meh
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:15:14 #47
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53917865
    Volgende keer kaart 2056x2056, hijs een bietje klein....
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:33:47 #48
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53918224
    ik is hejemaaj ajjeen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53918732
    Wat is er met je toetsenbord aan de hand?
      zondag 14 oktober 2007 @ 01:13:19 #50
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53918853
    Stuck in kiddie mode
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 03:34:54 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53920158
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:15 schreef BasOne het volgende:
    Volgende keer kaart 2056x2056, hijs een bietje klein....
    Dat formaat bestaat niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 14 oktober 2007 @ 03:58:27 #52
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53920297
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 03:34 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Dat formaat bestaat niet.
    2048x2048 my bad
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 09:05:17 #53
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53920920
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 03:58 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    2048x2048 my bad


    Nadeel van die mapgrootte is dat het dan vaak een download van minstens 5 MB wordt. Met mijn upload van 100kB/s zitten de andere spelers wel heel lang in pauze te wachten als er een nieuwe speler joint.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 14 oktober 2007 @ 10:36:21 #54
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53921365
    De mensen van OpenTTDCoop hebben een nieuwe server opgezet(tijdelijk) met client limit 55!
    Blog Artikel

    versie: r11255M
    ip: mozart.ammler.ch:3982
    patched windows executable
    GRFs: OTTDC_GRFPack 6beta, OTTDC_GRFPack update

    hmm... hij is nu gepauzeerd... en niemand van de 8 clients nu online reageert... ah... minimaal 10 nodig om uit de pauze te halen...
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53921791
    Wordt het niet eens tijd om dit OpenTTD server topic maar eens omhoog te schoppen?

    Ps YorP, Mero, BasOne, ik doe niet meer mee met het nieuwe spelletje, ik ga toch maar weer eens verder met mijn singleplayer game (al bijna ¤100.000.000 winst met stoomtreintjes, zonder inflatie natuurlijk).
    pi_53921873
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 11:20 schreef vanOekelen het volgende:
    Wordt het niet eens tijd om dit OpenTTD server topic maar eens omhoog te schoppen?
    Die hebben we maar laten stevern, omdat het te onoverzichtelijk werd en er weinig over server-gerelateerde dingen werd gepraat.
      zondag 14 oktober 2007 @ 12:16:39 #57
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53922580
    * yorP is nu alleen op de Fok!Server
    Heeft iemand zin om mee te doen?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53924052
    sorry yorik, heb iets met mn files gedaan en nu kan ik het spel niet meer opstarten. Iig bedankt voor de hulp:) ga het opnieuw instaleren en kijken of die patch het dan wel doet.
      zondag 14 oktober 2007 @ 14:22:21 #59
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_53924617
    Dit spel vroeger ook tijden gespeeld.

    * S-Two gaat hem ook maar weer eens installeren.
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_53926265
    Heb dit een tijdje geleden gespeeld op Windows, dies nu stuk. Waar kan ik het downloaden voor Linux?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_53926289
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 15:53 schreef The_Forcer het volgende:
    Heb dit een tijdje geleden gespeeld op Windows, dies nu stuk. Waar kan ik het downloaden voor Linux?
    Zelfde sites als voor windows. Zie OP.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_53926324
    Jammer dat de ChrisIN geen PBS heeft
    pi_53926760
    Ah, heb het al.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:27:05 #64
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53926899
    Tot nu toe is de enige mogelijk om met PBS te spelen TTDPatch. En dat zal voorlopig ook zo blijven... Trouwens imho ook een van de weinige voordelen van de patch boven OTTD.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53926961
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 16:27 schreef Merovingian het volgende:
    Tot nu toe is de enige mogelijk om met PBS te spelen TTDPatch. En dat zal voorlopig ook zo blijven... Trouwens imho ook een van de weinige voordelen van de patch boven OTTD.
    En natuurlijk de (inmiddels vrij verouderde) OpenTTD - MiniIn alhoewel dat ook vrij buggy schijnt te zijn.
    Wel erg jammer trouwens dat de ontwikkeling van PBS voor YAPF blijkbaar geen enkele prioriteit heeft terwijl het wel echt iets aan het spel toe zou voegen.

    [ Bericht 3% gewijzigd door vanOekelen op 14-10-2007 16:36:30 ]
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:38:27 #66
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53927107
    Bij het speuren naar interessante informatie vond ik wat leuks tussen de tt-forums topics:
    een subsidiaries patch voor r11235!
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:44:26 #67
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53927216
    PBS in de MiniIN was inderdaad echt buggy. Soms werkt het niet, soms crashten er treinen... Schoot echt niet op.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53928078
    Bij mij werkte het best goed...je moet alleen zorgen dat je geen wijzigingen maakt als er treinen op die kruising rijden
    pi_53928530
    Wat moet je doen als voertuigen beschadigd raken?
    Gewoon vervangen of is er een manier om ze te 'repareren'?

    al die steden van 5000 man waarvan er dan vervolgens 1000 op één bushalte staan...
      zondag 14 oktober 2007 @ 17:52:01 #70
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53928603
    beschadigt?
    je bedoelt boem
    nieuwe kopen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53928683
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef BasOne het volgende:
    beschadigt?
    je bedoelt boem
    nieuwe kopen.
    Nee, ik bedoel wanneer ze even staan te roken en dan weer verder rijden... ik krijg om de minuut wel een popupje dat een voertuig even een breakdown heeft..
    pi_53928841
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 17:55 schreef Maartel het volgende:

    [..]

    Nee, ik bedoel wanneer ze even staan te roken en dan weer verder rijden... ik krijg om de minuut wel een popupje dat een voertuig even een breakdown heeft..
    Je zou breakdowns uit kunnen zetten, dit kan bij de instellingen. Wij doen dat standaard, omdat het alleen maar irritant is.
    Voertuigen hebben vaker breakdowns naarmate hun betrouwbaarheid (bij de voertuig-info) daalt. De betrouwbaarheid zit meestal rond zo'n 80-90% en daalt steeds een beetje. De lager het percentage wordt, de meer waarschijnlijk het is dat je vehicle een breakdown krijgt. Als je vehicles in het depot stuurt, gaat hun betrouwbaarheid weer naar het maximale.
    pi_53928893
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef BasOne het volgende:
    beschadigt?
    je bedoelt boem
    nieuwe kopen.
    Of die shit uitzetten
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      zondag 14 oktober 2007 @ 19:04:47 #74
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53930081
    Maar 2 man op de server, en ik ga 'weer' "winnen".....
    Word saai zo... en de kaart is te klein, 2048x2048 is beter
    Kan nu vliegtuigen van de ene hoek naar de andere laten vliegen, met 2048x2048 word dat wat moeilijker, en er is meer ruimte voor meerdere personen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53930610
    Daarom zijn vliegtuigen sowieso niet leuk, treinen zijn veel leuker!

    "winnen" met vliegtuigjes is nou niet echt moeilijk te noemen, treintjes zijn wel een uitdaging!
      zondag 14 oktober 2007 @ 19:42:43 #76
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53930957
    Vliegtuigen horen erbij, als je train tycoon wilt spelen start je dat spelletje maar.
    map 2048x2048
    Breakdowns on
    En winnen met vliegtuigjes is niet zo gemakkelijk meer.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 20:53:43 #77
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53932564
    Ik post even een screenshot van de nieuwe subsidiaries patch:
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:19:07 #78
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53933157
    yuck... in het Nederlands......
    Wat moet ik zien?
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:27:38 #79
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53933361
    Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
    Treinen van op sporen van andere bedrijven.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53937839
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef yorP het volgende:
    Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
    Treinen van op sporen van andere bedrijven.
    Zeker een meerwaarde voor het spel!
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_53941675
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 00:04 schreef existenz het volgende:

    [..]

    Zeker een meerwaarde voor het spel!
    Nee, dan wordt het blocken online alleen nog maar erger
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
      maandag 15 oktober 2007 @ 10:20:16 #82
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53943352
    Neehoor,
    Er kunnen alleen treinen over andermans spoor rijden als je een contract hebt. Dat contract moet aan bijde kanten akkoord zijn. Verder gaat het ook geld kosten, doormidden van "tollports", die als er een trein die niet van jou is langskomt een heffing geeft. De prijs daarvan kun je zelf bepalen in het contract.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:29:57 #83
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53952957
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef yorP het volgende:
    Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
    Treinen van op sporen van andere bedrijven.
    Hoe werkt dat dan met mensen die expres een locomotief stoppen op een bepaalde plek zodat je concurrent niet meer verder kan rijden?

    Edit: ik zie hierboven al hoe het werkt

    Dan nog, wat let iemand om 1 stukje rails weg te halen net waar het spoor van de concurrent zich bij die van jou voegt, en zelf middels een tunneltje of een klein omweggetje om dat stukje ontbrekende spoor te gaan?

    [ Bericht 25% gewijzigd door maartena op 15-10-2007 19:48:32 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:43:28 #84
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53953136
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:
    yuck... in het Nederlands......
    Ik blijf dat ook dom vinden eigenlijk, die Nederlandse vertaling.....

    Ik speel het spel in de originele taal, en natuurlijk in Britse ponden!

    Maar goed, ik ben dan ook iemand die al sinds Windows 3.11 en MSDOS 6.x eigenlijk alleen uitsluitend engelse versies gebruik van het operating system.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:55:25 #85
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53953311
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 19:29 schreef vanOekelen het volgende:
    Daarom zijn vliegtuigen sowieso niet leuk, treinen zijn veel leuker!

    "winnen" met vliegtuigjes is nou niet echt moeilijk te noemen, treintjes zijn wel een uitdaging!
    Daarom heb ik standaard ook vliegtuigen uit staan op mijn servers. Met als belangrijkste reden dat het inderdaad veel te makkelijk is. Je poot een vliegveld hier, een vliegveld daar, je koopt een paar vliegtuigjes, klaar is kees.

    Op online games liggen die enorme intercontinental airports ook alleen maar in de weg, en je hebt mensen die in 1960 al een hele lap grond gaan zitten kopen omdat ze in 1997 ofzo een intercontinental airport daar kunnen neerpoten....... en dat ligt alleen maar in de weg.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 20:00:53 #86
    193943 Xardasteo
    Master of Rpg
    pi_53953410
    Gewoon een geweldige game !

    Heb er echt UREN aan verneukt

    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
      maandag 15 oktober 2007 @ 20:08:23 #87
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53953511
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:43 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik blijf dat ook dom vinden eigenlijk, die Nederlandse vertaling.....

    Maar goed, ik ben dan ook iemand die al sinds Windows 3.11 en MSDOS 6.x eigenlijk alleen uitsluitend engelse versies gebruik van het operating system.
    Maar goed, jij bent dan ook iemand die in Amerika woont en eigenlijk alleen uitsluitend Engels praat op zijn werk.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 15 oktober 2007 @ 20:14:40 #88
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53953595
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:
    Gewoon een geweldige game !

    Heb er echt UREN aan verneukt

    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
    We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!

    Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou

    niet gehost door Merovingian

    Zo beter?

    [ Bericht 12% gewijzigd door yorP op 15-10-2007 21:29:56 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:15:20 #89
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53954694
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:29 schreef maartena het volgende:
    Dan nog, wat let iemand om 1 stukje rails weg te halen net waar het spoor van de concurrent zich bij die van jou voegt, en zelf middels een tunneltje of een klein omweggetje om dat stukje ontbrekende spoor te gaan?
    Je zult dan een stukje spoor moeten aansluiten op een ander stuk spoor van een andere company, dat in hetzelfde vakje zit. Een aftakking zegmaar. En dat kan dus niet. Er kan maar 1 speler een stukje spoor maken op 1 vakje. Als je dus alleen maar "eindstukjes" maakt met een tolpoort, moet iedere trein die jouw spoor verlaat via zo'n tolpoort gaan. Zelfde om erop te komen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:16:45 #90
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53954724
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:14 schreef yorP het volgende:

    [..]

    We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!

    Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou

    gehost door Merovingian
    Dat hoef je er niet bij te zeggen hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53954772
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:


    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
    Halve topic gaat erover
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:41:43 #92
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53955331
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:18 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Halve topic gaat erover
    Misschien doelt ie op de Military Police mode (dan moet je terroristen vervoeren naar strafcentra enzo )
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:00:57 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53955810
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:08 schreef yorP het volgende:
    Maar goed, jij bent dan ook iemand die in Amerika woont en eigenlijk alleen uitsluitend Engels praat op zijn werk.
    Mjah.... ik gebruikte al uitsluitend engelse versies in Nederland, en nog voor ik mijn vrouw ontmoette. Het begon bij Windows 3.0, daar zaten me toch een partij enorme vertaalfouten in..... dus maar de Engelse versie geinstalleerd. Toen Windows 3.1 uitkwam was er de eerste paar maanden nog geen Nederlandse versie, dus ook meteen Engels geinstalleerd.

    Toen Windows 95 uitkwam heb ik nog eens Nederlands geprobeerd, maar dat duurde niet lang. Ik kon maar niet wennen aan namen als "snelkoppeling" en "configuratiescherm". Dus snel een Engelse versie erop, en dat heb ik eigenlijk sindsdien volgehouden.

    Pas toen Windows XP uitkwam ben ik naar de VS verhuisd
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:06:54 #94
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53955969
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:15 schreef Merovingian het volgende:
    Je zult dan een stukje spoor moeten aansluiten op een ander stuk spoor van een andere company, dat in hetzelfde vakje zit. Een aftakking zegmaar. En dat kan dus niet. Er kan maar 1 speler een stukje spoor maken op 1 vakje. Als je dus alleen maar "eindstukjes" maakt met een tolpoort, moet iedere trein die jouw spoor verlaat via zo'n tolpoort gaan. Zelfde om erop te komen.
    Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.

    Of is dat zo niet mogelijk?

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:13:00 #95
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53956104
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:41 schreef Merovingian het volgende:
    Misschien doelt ie op de Military Police mode (dan moet je terroristen vervoeren naar strafcentra enzo )
    Ik heb dat trouwens al een keer serieus voorgesteld op het OpenTTD forum.

    Een stad met een "Policestation" genereert criminelen, die vervoerd moeten worden naar een "Prison" die net als industrieën in het midden van het land ligt. Een "Armored Passenger Car" waarin 16 Prisoners kunnen worden geplaatst (ipv 30-35 in een normale passenger car, je moet ze immers een beetje uit elkaar houden, dus 1 gevangene per bankje, 8 aan elke zijde.

    Hoe groter de stad, hoe meer criminelen een policestation genereert.

    Op zich wel een leuk idee voor New_Industries.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:13:55 #96
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53956133
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:
    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
    Huh? Wat is dat?

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_53959899
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.

    Of is dat zo niet mogelijk?

    [ afbeelding ]
    Zover ik het begrepen heb kan je ook iemand níet toestaan om via jouw spoor treinen te laten rijden, dus het zou een beetje onzinnig zijn om treinen die je wel toestaat om over jouw netwerk te rijden zou gaan blokkeren, je verdient er immers geld mee.

    (alhoewel je een net beginnende speler zo natuurlijk wel een aantal dure treinen afhandig kan maken door dit soort vieze trucjes...)
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:59:10 #98
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53964495
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 22:13 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik heb dat trouwens al een keer serieus voorgesteld op het OpenTTD forum.

    Een stad met een "Policestation" genereert criminelen, die vervoerd moeten worden naar een "Prison" die net als industrieën in het midden van het land ligt. Een "Armored Passenger Car" waarin 16 Prisoners kunnen worden geplaatst (ipv 30-35 in een normale passenger car, je moet ze immers een beetje uit elkaar houden, dus 1 gevangene per bankje, 8 aan elke zijde.

    Hoe groter de stad, hoe meer criminelen een policestation genereert.

    Op zich wel een leuk idee voor New_Industries.
    Is niet zo moeilijk, gewoon een aanpassing van Total Town Replacement Set en Long Vehicles
    Je moet dan de Prison uit TTRS gevangenen laten accepteren, een Police Station een industrie maken en een "Armored Passenger Car" aan LV toevoegen.

    Verder kun je bij die subsidiaries patch niet het spoor van iemand anders aanpassen, diegene moet dus een "aansluiting" maken waar jij op aan kan sluiten.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:13:27 #99
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53972794
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.

    Of is dat zo niet mogelijk?

    [ afbeelding ]
    Nou ja, de rode speler kan dus niet zijn sporen aansluiten op dat van geel. Geel zal eerst een aftakking moeten maken, daarna kan rood zijn spoor op de aftakking laten aansluiten. Zoals jij het nu tekent, zitten rood en geel met een spoor in hetzelfde vakje, en dat kan dus niet. Geel moet dus moeite doen (een aftakking bouwen, met een tolpoort) om rood erop te kunnen laten rijden. Theoretisch kan geel daarna rood blokken ja, maar ik zie het nut er niet zo van in. Rood maakt dan gewoon zijn eigen spoor ernaast. Alleen is dan de lol van coop eraf.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 10:52:07 #100
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54006366
    Ik heb dit spelen even gedownload, ik vind het eik wel gaaf. Ik moet alleen mijn methodes/infrastructuurtechnieken nog even optimaliseren voordat ik online ga spelen

    (Anders ga ik van de kaart geveegd worden . Die AI is idd niet zo heel erg intelligent )
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      donderdag 18 oktober 2007 @ 21:36:19 #101
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54018597
    Welke versie is nodig voor de FOK! server?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_54018888
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 21:36 schreef GasTurbine het volgende:
    Welke versie is nodig voor de FOK! server?
    Volgens mij gewoon de laatste, 0.5.3.
    pi_54021265
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 18:13 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Nou ja, de rode speler kan dus niet zijn sporen aansluiten op dat van geel. Geel zal eerst een aftakking moeten maken, daarna kan rood zijn spoor op de aftakking laten aansluiten. Zoals jij het nu tekent, zitten rood en geel met een spoor in hetzelfde vakje, en dat kan dus niet. Geel moet dus moeite doen (een aftakking bouwen, met een tolpoort) om rood erop te kunnen laten rijden. Theoretisch kan geel daarna rood blokken ja, maar ik zie het nut er niet zo van in. Rood maakt dan gewoon zijn eigen spoor ernaast. Alleen is dan de lol van coop eraf.
    wanneer komt deze functie in een release? ik speel namelijk vaak OTTD met m'n broertje, dan willen we wel graag een eigen bedrijf maar een netwerk delen zou geweldig zijn
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:13:43 #104
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54036026
    Ik kan geen vliegtuigen bouwen. Als ik klik op availabe aircraft en daneen keuze te hebben gemaakt tussen de beschikbare vliegtuigen, kan je niet op Buy Aircraft klikken. Héél irritant. Hoe kan ik dat verhelpen?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:26:50 #105
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54036304
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 18:13 schreef GasTurbine het volgende:
    Ik kan geen vliegtuigen bouwen. Als ik klik op availabe aircraft en daneen keuze te hebben gemaakt tussen de beschikbare vliegtuigen, kan je niet op Buy Aircraft klikken. Héél irritant. Hoe kan ik dat verhelpen?
    Je moet wel op een vliegtuigdepot klikken om een vliegtuig te kunnen bouwen. En je moet in een jaar leven waarin er al vliegtuigen zijn (dus niet in 1930 als je geen NewGRF's gebruikt).
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 23:33 schreef MisteryT het volgende:

    [..]

    wanneer komt deze functie in een release? ik speel namelijk vaak OTTD met m'n broertje, dan willen we wel graag een eigen bedrijf maar een netwerk delen zou geweldig zijn
    Je kunt de MiniIN spelen, daar zit een vorm van deze patch in. Ook zit volgens mij in de ChrisIN deze patch. Voordat ie in de nightlies zit kan nog wel een hele tijd duren, maar het kan ook morgen zijn. Hangt ervan af of de devs deze patch steunen, of ie bugvrij is, of ie aan de coding style voldoet enz enz enz.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07:14 #106
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54038527
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 21:36 schreef GasTurbine het volgende:
    Welke versie is nodig voor de FOK! server?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54039077
    Doe niet de moeite om op de server te beginnen, de admins zijn namelijk heerlijk bezig om het te verneuken. Ze vernietigen de bedrijven waar andere spelers mee bezig zijn geweest, en zelf zijn ze koning en laten ze hun bedrijven gewoon staan. Jammer jongens het had leuk kunnen zijn maar helaas verneuken jullie het! bedankt Yorick!
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:52:42 #108
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54039478
    Dude als je zoveel commentaar hebt begin je toch lekker je eigen server! Er kunnen maar 8 companies op een server meespelen, als er dan een tijdje een company niet gebruikt is, verwijderen we hem om ruimte te maken voor anderen. En ja, dat we dan niet onze eigen company verwijderen, das nu eenmaal het voorrecht van admin zijn. Betaalt de koningin belasting? Moet de commandant van een marineschip de plee schoonmaken? Bepaalde posities brengen rechten met zich mee. Net zoals dat het plichten met zich mee brengt. Yorick en ik steken tijd en aandacht, evenals een pc en bandbreedte in de FOK!server. Zolang jij dat niet kan zeggen, hou je maar lekker je smoel als je commentaar hebt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54042588
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 20:34 schreef BARuben het volgende:
    Doe niet de moeite om op de server te beginnen, de admins zijn namelijk heerlijk bezig om het te verneuken. Ze vernietigen de bedrijven waar andere spelers mee bezig zijn geweest, en zelf zijn ze koning en laten ze hun bedrijven gewoon staan. Jammer jongens het had leuk kunnen zijn maar helaas verneuken jullie het! bedankt Yorick!
    Als je achter je pc weggaat, altijd saven. Je kunt niet verwachten dat andere spelers niet mogen spelen, omdat jij afwezig bent.
    pi_54045025
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 20:52 schreef Merovingian het volgende:
    Dude als je zoveel commentaar hebt begin je toch lekker je eigen server! Er kunnen maar 8 companies op een server meespelen, als er dan een tijdje een company niet gebruikt is, verwijderen we hem om ruimte te maken voor anderen. En ja, dat we dan niet onze eigen company verwijderen, das nu eenmaal het voorrecht van admin zijn. Betaalt de koningin belasting? Moet de commandant van een marineschip de plee schoonmaken? Bepaalde posities brengen rechten met zich mee. Net zoals dat het plichten met zich mee brengt. Yorick en ik steken tijd en aandacht, evenals een pc en bandbreedte in de FOK!server. Zolang jij dat niet kan zeggen, hou je maar lekker je smoel als je commentaar hebt
    Dude, na 3 jaar al??

    Dus als ik een dag ga werken, jij ff een uurtje speelt, speel je mij zo weg? .. sorry hoor maar
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:27:50 #111
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54046640
    Mijn servers hebben "autoclean" aan staan, wat inhoud dat als je OpenTTD client afsluit, dat je bedrijf na 5 jaar automatisch wordt verwijderd. Handmatig verwijderen doe ik eigenlijk nauwelijks, alleen als de server echt vol loopt, en er een paar bedrijfjes tussen zitten die 1 treintje hebben neergepoot en weer zijn vertrokken.

    Als je je OpenTTD client gewoon aan laat staan, dan betekend dat bij mij dat je aangegeven hebt dat je nog terug komt later, en dan trap ik je echt niet van de server af.

    3 jaar is inderdaad wel wat kort moet ik zeggen.

    Verder is het wel zo natuurlijk dat een server regels heeft, en dat de servers gratis worden aangeboden, net als OpenTTD zelf trouwens. Niet zeuren dus.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:40:32 #112
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54046806
    Overigens zaten er maar 3 bedrijven op de server. Ik ben van mening dat verwijderen pas echt nodig is als er 8 spelers op zitten en er kan er geen meer bij. Ik weet natuurlijk niet HOEVEEL bedrijven verwijderd zijn, maar leek me een beetje onnodig gezien de hoeveelheid beschikbare steden en ruimte.....

    De witte speler heeft overigens 5 goederentreinen staan, maar er is geen enkel bedrijf dat er goederen levert....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:05:05 #113
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54048183
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 00:52 schreef timonicious het volgende:

    [..]

    Dude, na 3 jaar al??

    Dus als ik een dag ga werken, jij ff een uurtje speelt, speel je mij zo weg? .. sorry hoor maar
    Als jij een dagje gaat werken en de server zit vol, ja dan is je plek vergeven. Zo werkt het nu eenmaal. Bekijk het eens andersom. De server zit vol, met spelers die er nooit zijn. Jij wil er graag bij, maar dat gaat dus niet. Waarschijnlijk hoor ik je dan janken dat je erbij wil.

    @maartena: autoclean kan juist niet aan, aangezien er misschien een speler een proefopstelling maakt met een bordje erbij van "hoe kan ik dit verbeteren?" ofzo. Als de autoclean aanstaat zou niemand dat zien...

    Je hebt wel gelijk, als de server niet (bijna) vol zit, hoeft er geen company verwijderd te worden. Dus ik wil het volgende voorstellen: companies zonder voertuigen en zonder speler worden uiteraard per direct verwijderd. Companies met alleen verliesgevende voertuigen eveneens. Als er 5 of minder companies zijn worden er geen companies verwijderd. Bij 7 of 8 companies gaan er maximaal 4 idle companies eruit, mits ze langer dan drie jaar ongebruikt zijn. Dit wordt bekeken aan de hand van het financienscherm. Als er veel idle companies zijn, zullen de companies met de minste voertuigen verwijderd worden, met als reden dat deze mensen de minste moeite in de game hebben gestoken. Bij 6 companies is e.e.a. aan de admin, maar er mag hoogstens 1 company verwijderd worden, dus tot er 5 overblijven.

    Yorick en maartena, wat vinden jullie ervan als ervaren online-spelers?

    Wel frappant dat nu mensen opeens op een forum wat kunnen zeggen over een server, ze opeens gaan lopen klagen dat het allemaal weer niet goed is
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:10:13 #114
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54048236
    De witte speler was er nog toen ik de bedrijven verwijderde. Er waren 6/8 bedrijven en ik wist niet of ik vandaag nog kon spelen.
    Als autoclean uitstaat dan weet je op geen(leeftijd van voertuigen uitgesloten) enkele manier hoe oud een bedrijf is. Alleen jonger dan 3 jaar kun je zien, 3 jaar ingame is toch bijna een heel uur.
    Dat je bedrijf er nog is als je een paar uur weg bent is een BONUS, geen RECHT!
    Op Barts Server staat de autoclean dacht ik zelfs op 2 jaar.
    Ik kon de quote van Merovingian niet vinden over het verwijderen van bedrijven maar het was iets als dit:
    quote:
    Je verwijdert een bedrijf als het 3 jaar geen geld uitgegeven heeft tenzij het bedrijf van de servereigenaar(/ admin) is of er nog iemand inzit.
    Bovendien had BARuben maar 6 (! ) treinen, vaak zijn dat bedrijven van spelers die even komen kijken en na 10 minuten weer weggaan.

    Als je graag wilt dat je bedrijf er de hele dag blijft laat je maar een openttd client open.

    Timonocious: als er op die ene dag zoveel gespeeld wordt dat er meer dan 6 bedrijven zijn moeten we er wat weghalen... De meeste mensen vinden het wel leuk om opnieuw te beginnen. Er is ook bijna geen enkele server die je bedrijf niet weghaalt.

    Ik zag nog een leuke feature in OpenTTD:
    quote:
    Commit by belugas :: r11304 /trunk/src/ (vehicle_gui.cpp window.cpp):
    -Feature: Control-Clicking the Center Main View button on the vehicle window allows the main viewport to follow the chosen vehicle.(stevenh)
    Oftewel: vehicle follow.

    [ Bericht 3% gewijzigd door yorP op 20-10-2007 10:11:39 (typo) ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:29:07 #115
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54049065
    Vreemd dat ze vehicle follow hebben toegevoegd... Daar was meer dan een jaar terug een discussie over op tt-forums.net, de devs vonden het onzin omdat je ook gewoon het vehicle-venster kon vergroten. Maar schijnbaar zijn ze toch tot inkeer gekomen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54049623
    Jah, deze keer was het een dev zelf die op het idee kwam...
    (weliswaar een TTD-patch dev maar toch)
    Ik snap de prioriteiten van de OpenTTD-devs soms sowieso niet echt...
    Niettemin wel fantastisch werk wat ze leveren overigens!

    [ Bericht 18% gewijzigd door vanOekelen op 20-10-2007 14:53:21 ]
    pi_54061100
    Server restart, t'is the year 2100
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 21 oktober 2007 @ 00:33:36 #118
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_54063448
    En 1042 x 1042 is te klein
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54063554
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 00:33 schreef BasOne het volgende:
    En 1042 x 1042 is te klein
    En net zoals 2056x2056 bestaat ook dat formaat niet...
    1024x1024 moet het zijn...

    210=1024
    211=2048

    En om nou te zeggen dat de map is volgebouwd op dit moment.
    Er zijn maar een paar industrieën en steden aangesloten op iets wat op een netwerk moet lijken...

    [ Bericht 10% gewijzigd door vanOekelen op 21-10-2007 00:55:19 ]
      zondag 21 oktober 2007 @ 00:56:15 #120
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_54063909
    Dat had ik geedit O.o

    A screw it, elke kaart onder het max is bull.
    Voor multi, max size kaart, kleinere kaarten en mensen lopen elkaar in de weg.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54064428
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 00:56 schreef BasOne het volgende:
    Dat had ik geedit O.o

    A screw it, elke kaart onder het max is bull.
    Voor multi, max size kaart, kleinere kaarten en mensen lopen elkaar in de weg.
    Dat is toch juist het leuke van multiplayer? Anders kan je net zo goed singleplayer gaan spelen als je toch niet wilt dat je iemand anders tegenkomt. (En dan weet je tenminste zeker dat je bedrijf waar je lang mee bezig bent geweest tenminste niet in een keer verdwijnt...)

    Maar goed, daarom speel ik dus ook niet al te vaak multiplayer openttd.
    Als ik wel multiplayer speel ga ik natuurlijk voor het grootste bedrijf (en daarmee bedoel ik dan het bedrijf met de meeste winst uit treinen/boten/wegvoertuigen, niet vliegtuigen) en ik vind het wel een beetje leuk om te direct te concurreren met anderen. Anders zie ik niet echt een meerwaarde in het multiplayer spelen...
      zondag 21 oktober 2007 @ 01:19:41 #122
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_54064540
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 01:16 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Dat is toch juist het leuke van multiplayer? Anders kan je net zo goed singleplayer gaan spelen als je toch niet wilt dat je iemand anders tegenkomt. (En dan weet je tenminste zeker dat je bedrijf waar je lang mee bezig bent geweest tenminste niet in een keer verdwijnt...)

    Maar goed, daarom speel ik dus ook niet al te vaak multiplayer openttd.
    Als ik wel multiplayer speel ga ik natuurlijk voor het grootste bedrijf (en daarmee bedoel ik dan het bedrijf met de meeste winst uit treinen/boten/wegvoertuigen, niet vliegtuigen) en ik vind het wel een beetje leuk om te direct te concurreren met anderen. Anders zie ik niet echt een meerwaarde in het multiplayer spelen...
    MKet kleine kaarten heb je het probleem dat mensen zeggen, alle industrie is al bezel, ik ga naar een andere server.
    En vliegtuigen horen er gewoon bij.
    Anders ga je maar railroad tycoon spelen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 21 oktober 2007 @ 02:28:11 #123
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54065940
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 21 oktober 2007 @ 02:28:23 #124
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54065944
    ik ben ook verwijderd na 3 jaar. Was even naar de Basvd Heijden en had in mijn naam: Brb, verder waren we met hoogstens z'n 5'en. Dit vind ik dan ook weer tè
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 21 oktober 2007 @ 10:42:35 #125
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54067833
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 02:28 schreef GasTurbine het volgende:
    ik ben ook verwijderd na 3 jaar. Was even naar de Basvd Heijden en had in mijn naam: Brb, verder waren we met hoogstens z'n 5'en. Dit vind ik dan ook weer tè
    Hmm, ik heb wel bedrijven verwijderd gisteren om 19:45, maar niet die van jou, alleen van spelers zonder voertuigen. En ik zie GasTurbine Transport nog gewoon staan, gesticht 2084, net zoals gisteren...

    Edit: met precies de zelfde sporen en treinen als gisteren, volgens mij ben je niet verwijderd hoor!
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54069263
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 01:19 schreef BasOne het volgende:


    Anders ga je maar railroad tycoon spelen.
    Je kunt het wel twintig keer blijven zeggen, het blijft een kutargument voor mp
      zondag 21 oktober 2007 @ 13:33:55 #127
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_54069810
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 12:46 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Je kunt het wel twintig keer blijven zeggen, het blijft een kutargument voor mp
    En ik zeg het nog 100x meer
    Het is transport tycoon, dus treinen, boten, auto's en vliegtuigen.

    And seriously, het gaat erom plezier te hebben met tt, niet om het winnen, en wat is er mooier dan een dorpje met 100 inwoners te transformeren naar een stad met 50.000 inwoners, bussen, treinen, vliegtuigen.
    Het hoort er gewoon bij.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54070597
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 13:33 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    En ik zeg het nog 100x meer
    Het is transport tycoon, dus treinen, boten, auto's en vliegtuigen.

    And seriously, het gaat erom plezier te hebben met tt, niet om het winnen, en wat is er mooier dan een dorpje met 100 inwoners te transformeren naar een stad met 50.000 inwoners, bussen, treinen, vliegtuigen.
    Het hoort er gewoon bij.
    Met SP ben ik het met je eens.
    Maar bij MP is het met vliegtuigen gewoon te makkelijk om veel geld te krijgen, waardoor je dus sneller en meer kunt bouwen, waardoor je te makkelijk wint.
    Bij het aanleggen van sporen krijg je een verdiende 'beloning' als alles goed werkt. Bij het neerleggen van twee vliegvelden en het bouwen van 1 vliegtuig krijg je een 'beloning' die ver buiten proportie is voor het werk dat je ervoor hebt gedaan. Als ik een uur bezig ben met een compleet netwerk aan te leggen, dan verlies ik alsnog van iemand die even snel een paar vliegveldjes neerlegt in de steden die ik nota bene heb doen groeien met mijn netwerk.
    Daarom, vliegtuigen in singeplay: Ja. Vliegtuigen in multiplay: Nee.
      zondag 21 oktober 2007 @ 15:02:21 #129
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54070909
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 10:42 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Hmm, ik heb wel bedrijven verwijderd gisteren om 19:45, maar niet die van jou, alleen van spelers zonder voertuigen. En ik zie GasTurbine Transport nog gewoon staan, gesticht 2084, net zoals gisteren...

    Edit: met precies de zelfde sporen en treinen als gisteren, volgens mij ben je niet verwijderd hoor!
    omg mijn verstand laat mij in de steek

    Ik kwam namelijk terug, en de connectie verbrak plotseling, dus ik weerproberen te connecten maar hij deed het niet, wel bij andere servers. achja, zoveel was het ook weer niet.

    Excuus
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_54071320
    Herstart heeft er net plaatsgevonden
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
      zondag 21 oktober 2007 @ 18:29:37 #131
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54074150
    Zucht... mensen die lopen te huilen dat "hun" goederen "gejat" worden en industriën blocken... Wanneer snappen mensen nou eens dat industriën geen eigendom zijn, en goederen dus ook niet? Als je geen competitie wil, ga dan lekker single-player spelen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 21 oktober 2007 @ 22:06:30 #132
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54078135
    Waar kan ik trams voor OTTD vinden?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 21 oktober 2007 @ 23:17:45 #133
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54079559
    Waarom bouwt IEDEREEN treinen, trams ed voor TTDPatch terwijl OTTD veul meer voordelen heeft! :/
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_54080013
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 23:17 schreef GasTurbine het volgende:
    Waarom bouwt IEDEREEN treinen, trams ed voor TTDPatch terwijl OTTD veul meer voordelen heeft! :/
    Omdat ze eerst alleen maar in TTD-patch werkten, dat je ze ook kan gebruiken in OpenTTD is nog niet zo heel erg lang. Maar als je een nieuwe nightly hebt kan je tegenwoordig bijna alles wat voor TTD-patch is ontwikkeld ook gewoon in OpenTTD laden.

    Overigens kan je hier een mooi zipje vandaan halen met graphics die sowieso goed werken in OpenTTD (wel dus voor een hoop graphics alleen met de nightly's).
    Dit zit daar allemaal in.
      maandag 22 oktober 2007 @ 16:35:01 #135
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54091603
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 23:38 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Omdat ze eerst alleen maar in TTD-patch werkten, dat je ze ook kan gebruiken in OpenTTD is nog niet zo heel erg lang. Maar als je een nieuwe nightly hebt kan je tegenwoordig bijna alles wat voor TTD-patch is ontwikkeld ook gewoon in OpenTTD laden.

    Overigens kan je hier een mooi zipje vandaan halen met graphics die sowieso goed werken in OpenTTD (wel dus voor een hoop graphics alleen met de nightly's).
    Dit zit daar allemaal in.
    Neehoor, lang niet alles werkt in OpenTTD, newwater.grf vanaf versie 5 bijvoorbeeld niet.
    Ik zag nog een leuke GRF voor MaxMark: Airmod.grf

    En verder: hier een zipje van het #OpenTTDCoop GRFPack, en hier een zipje van de dagelijkse updates zoals newindustries (eroverheen uitpakken als je mee wilt spelen).
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 22 oktober 2007 @ 18:16:20 #136
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54093365
    Hoe chat ik in vredesnaam in de multiplayer...

    En waarom rijdt mijn trein het station niet in

    Edit: T van talk dus , nu mijn trein nog
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      maandag 22 oktober 2007 @ 18:31:55 #137
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54093683
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 18:16 schreef SuperWeber het volgende:
    Hoe chat ik in vredesnaam in de multiplayer...

    En waarom rijdt mijn trein het station niet in

    Edit: T van talk dus , nu mijn trein nog
    Chat kan ook met enter. En is je station electrified? Heb je wel orders gegeven? Doe anders een screenshot...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 22 oktober 2007 @ 18:35:18 #138
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54093759
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 18:31 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Chat kan ook met enter. En is je station electrified? Heb je wel orders gegeven? Doe anders een screenshot...
    Whehehe, bouwt hij standaard tegenwoordig geen electrified station... Eens ff weer inloggen, moment... Had net de boel afgebroken
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      maandag 22 oktober 2007 @ 18:39:46 #139
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54093848
    Verdomme, nu doet hij het wel
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      maandag 22 oktober 2007 @ 21:47:04 #140
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54097137
    De Dev's zijn op grote schaal patches aan het committen:
    quote:
    -Add: autoroad; same as autorail, but for road and trams and only on X and Y direction. Patch by Octopussy and skidd13.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 22 oktober 2007 @ 21:55:01 #141
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54097324
    Goede zaak
    Nu nog PBS en Subsidiaries!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54097771
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 21:55 schreef Merovingian het volgende:
    Goede zaak
    Nu nog PBS en Subsidiaries!
    En passenger destinations
      maandag 22 oktober 2007 @ 23:22:59 #143
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54099792
    En trams voor een stable OTTD
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_54100305
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 22:12 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    En passenger destinations
    Dat zou alleen enigzins haalbaar zijn in een redelijk grote map met niet al te veel steden.
    pi_54100404
    Ik verwacht dat 0.6.0 er wel binnen een paar maandjes zal zijn.
    Dus met trams, "alles onder bruggen", newindustries, half-tile foundations, drive-through roadstops enz
    pi_54100453
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 23:43 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat zou alleen enigszins haalbaar zijn in een redelijk grote map met niet al te veel steden.
    Klopt, maar dat is ook geen ramp, het voegt echt een hele hoop toe aan het spel, die wat kleinere mappen neem ik dan wel voor lief.
    (zolang het maar stabiel werkt...)
    pi_54100609
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 23:49 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Klopt, maar dat is ook geen ramp, het voegt echt een hele hoop toe aan het spel, die wat kleinere mappen neem ik dan wel voor lief.
    (zolang het maar stabiel werkt...)
    Heb jij Transport Giant wel eens gespeeld?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:56:06 #148
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_54101815
    Ik bid alvast! :d
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_54138213
    Vanavond weer eens even lekker online OpenTTD-en
    pi_54152070
    Oke ik verveelde me

    pi_54153138
    Wow ziet er goed uit
      donderdag 25 oktober 2007 @ 09:41:05 #152
    193943 Xardasteo
    Master of Rpg
    pi_54153756
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:14 schreef yorP het volgende:

    [..]

    We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!

    Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou

    niet gehost door Merovingian

    Zo beter?
    OMFG....

    IK KOMMER AAN !!!
    pi_54153796
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
    Oke ik verveelde me

    [ afbeelding ]
    Jeuzes
    Hij is erg mooi, maar je wist hopelijk wel dat er al een NL-map was?
    Weet eigenlijk niet of ze veel verschillen, die andere had iig de steden en industrieën er wel al bij.
    pi_54159102
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 09:44 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Jeuzes
    Hij is erg mooi, maar je wist hopelijk wel dat er al een NL-map was?
    Weet eigenlijk niet of ze veel verschillen, die andere had iig de steden en industrieën er wel al bij.
    Nee linkje?

    ik heb gewoon een doorzichtig ruitjesvel over een kaart van Nederland gelegt, en elk blokje dat gedeeltelijk in Nederland lag was een hoekpuntje omhoog in OTTD.
    pi_54159453
    Ik heb nogal wat gemist geloof ik, de afgelopen delen. Heb het al een tijdje niet meer gespeeld
    Binnenkort maar weer eens beginnen
    pi_54160588
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 14:09 schreef _dirkjan_ het volgende:

    [..]

    Nee linkje?
    Ja, euh... een topic of 7, 8 geleden ergens
    pi_54160663
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 15:22 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ja, euh... een topic of 7, 8 geleden ergens
    Ik had m nog
    http://www.piles.nl/hosting/fok/The_Netherlands_by_Vidar.scn
    pi_54161157
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 15:22 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ja, euh... een topic of 7, 8 geleden ergens
    OP

    Maar dat is wel een leuk scenario, ben je iig lang mee bezig
      donderdag 25 oktober 2007 @ 16:05:21 #159
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54161534
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 03:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
    Oke ik verveelde me

    [ afbeelding ]
    Nog iets groter en dan scenario

    Oja:

    Deze week zaterdag (27-10-2007) is het World Wide OpenTTD Game Day!
    Linkje naar topic op TT-Forums
    Linkje naar OpenTTD wiki pagina
    Linkje naar discussie op OpenTTD wiki
    Nodig voor joinen op server:
    GRF 1, GRF 2(dagelijkse updates)
    Binarys
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54161708
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 16:05 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Nog iets groter en dan scenario

    Oja:

    Deze week zaterdag (27-10-2007) is het World Wide OpenTTD Game Day!
    Linkje naar topic op TT-Forums
    Linkje naar OpenTTD wiki pagina
    Linkje naar discussie op OpenTTD wiki
    Nodig voor joinen op server:
    GRF 1, GRF 2(dagelijkse updates)
    Binarys
    Zaterdag ff naar kijken
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_54163714
    Ik heb Openttd op Linux, in welke map moet ik die NewGRF's neergooien?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_54163953
    Ik heb geprobeerd [newgrf] bestand.grf in config te zetten maar dan krijg ik bij startup een error:
    quote:
    ini: invalid group name '[newgrf] anglebuilding.grf'
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      donderdag 25 oktober 2007 @ 18:10:50 #163
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54164022
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 17:55 schreef The_Forcer het volgende:
    Ik heb Openttd op Linux, in welke map moet ik die NewGRF's neergooien?
    Ze moeten in de map data.
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 18:08 schreef The_Forcer het volgende:
    Ik heb geprobeerd [newgrf] bestand.grf in config te zetten maar dan krijg ik bij startup een error:
    [..]
    Je moet ze ook niet in de config zetten, die beschrijvingen zijn voor TTDPatch.
    Bij OpenTTD kun je ze gewoon openen ingame bij NewGRF Instellingen.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54164324
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 18:10 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Ze moeten in de map data.
    [..]

    Je moet ze ook niet in de config zetten, die beschrijvingen zijn voor TTDPatch.
    Bij OpenTTD kun je ze gewoon openen ingame bij NewGRF Instellingen.
    Het zit in de map data, en als ik ingame newgrf instellingen open zie ik helemaal niets staan als ik druk op toevoegen.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      donderdag 25 oktober 2007 @ 18:24:15 #165
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54164379
    /home/username/openttd/data

    niet verschillend met de Windows versie, de subfolderstructuur is hetzelfde. Ligt er een beetje aan waar je openttd folder woont natuurlijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54164450
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 18:24 schreef maartena het volgende:
    /home/username/openttd/data
    Heb ik precies zo, maar hij wil hem maar niet zien, want het is toch de bedoeling dat ie dan bij dat lijstje van toevoegen staat? Moet je dat plaatje dat in de .zip zit er ook bij doen?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_54164560
    Ah, ik denk dat ik het weet. De map is bij mij niet /user/openttd/ maar /user/.openttd/ had ik gedaan zodat ie normaal ontzichtbaar is.

    -edit- Nu krijg ik met of zonder anglebuilding.grf in de config geen error meer, maar staat ie ook niet bij toevoegen.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      donderdag 25 oktober 2007 @ 20:10:41 #168
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54166773
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 09:41 schreef Xardasteo het volgende:

    [..]

    OMFG....

    IK KOMMER AAN !!!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 25 oktober 2007 @ 20:31:50 #169
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54167239
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 18:31 schreef The_Forcer het volgende:
    Ah, ik denk dat ik het weet. De map is bij mij niet /user/openttd/ maar /user/.openttd/ had ik gedaan zodat ie normaal ontzichtbaar is.
    Waarom zou je dat doen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54169672
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 20:31 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Waarom zou je dat doen?
    Dat ja
      donderdag 25 oktober 2007 @ 23:18:32 #171
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54171684
    Ik had net iemand op de server die om een fabriek een vierkant van 20 bij 20 land-bordjes had gezet, alles opgekocht omdat hij bang was dat iemand "zijn" goederen zou vervoeren....

    Dat soort links communistengedrag doen we niet aan

    Kick ban weg (na herhaaldelijke waarschuwingen)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54173323
    Hoe doe je dat opkopen dan?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_54173423
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 00:33 schreef The_Forcer het volgende:
    Hoe doe je dat opkopen dan?
    Gewoon van die bordjes plaatsen, kost geen drol, maar het hokje is wel van jou dan.
    pi_54173439
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 00:37 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Gewoon van die bordjes plaatsen, kost geen drol, maar het hokje is wel van jou dan.
    Oh, stom.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:53:30 #175
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54175921
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 20:31 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Waarom zou je dat doen?
    Bij mij is dat ook zo, deed hij automatisch
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:04:20 #176
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54192189
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 08:53 schreef SuperWeber het volgende:
    Bij mij is dat ook zo, deed hij automatisch
    Hmm. Wellicht komt het omdat ik mijn servers handmatig compile, want al mijn servers staan gewoon in eigen directories die niet hidden staan ofzo. Ik werk ook voornamelijk met Midnight Commander als mijn file manager, en die ziet hidden folders sowieso automatisch.

    Ik heb trouwens besloten 2 extra servers te lanceren, ik vond het "endless" concept van Bart/Mero wel wat, en om nou te voorkomen dat je je enorme netwerk moet gaan ombouwen heb ik ze maar meteen in 2025 laten beginnen, dan kun je tenminste meteen met maglev aan de slag. De CPU en bandbreedte kunnen in ieder geval makkelijk 7 servers aan.

    Geen autoclean op Maarten 6 en Maarten 7. De eerste is Temperate, de andere is Desert. Het betekend trouwens niet dat bedrijven niet verdwijnen, als een bedrijf lang niet gebruikt wordt dan haal ik em zelf weg.... maar als je mij even een berichtje stuurt via FOK PM of in dit topic dat je morgen terug komt op je bedrijf of zoiets, dan verwijder ik je bedrijf niet (geen garanties trouwens als je toch niet komt trouwens) - deze servers staan trouwens ook op autopause, minimaal 1 speler is nodig

    [ Bericht 5% gewijzigd door maartena op 26-10-2007 23:19:32 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54202291
    Ik krijg het gewoon niegt voor elkaar met seinen om treinen goed te laten rijd.
    Ik heb 3 stations als het ware (later eventueel meer maar ok):

    1---->2<-----3
    Station 1 en 3 hebben beide 1 "track".
    Station 2 heeft er 2.

    Er rijdt 1 trein tussen station 1 en 2, en 1 tussen 2 en 3.
    Vlak voor station 2 maak ik een splitsing, met net na 2 splitsing een sein (1x klikken)
    Ik verwacht nu dus dat de binnenkomende trein het lege spoor pakt, dit gebeurt ook.
    Echter in plaats van om te draaien rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar 3 ipv terug naar 1 :S
    Built for Speed
    pi_54202484
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 15:35 schreef HansvanOchten het volgende:
    Ik krijg het gewoon niegt voor elkaar met seinen om treinen goed te laten rijd.
    Ik heb 3 stations als het ware (later eventueel meer maar ok):

    1---->2<-----3
    Station 1 en 3 hebben beide 1 "track".
    Station 2 heeft er 2.

    Er rijdt 1 trein tussen station 1 en 2, en 1 tussen 2 en 3.
    Vlak voor station 2 maak ik een splitsing, met net na 2 splitsing een sein (1x klikken)
    Ik verwacht nu dus dat de binnenkomende trein het lege spoor pakt, dit gebeurt ook.
    Echter in plaats van om te draaien rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar 3 ipv terug naar 1 :S
    Maak een screenshot dan is het wat makkelijker te begrijpen
    pi_54202508
    moment!
    Built for Speed
    pi_54202590
    http://img264.imageshack.us/img264/7024/treinic9.jpg

    http://img264.imageshack.us/my.php?image=treinic9.jpg



    http://i20.tinypic.com/b6sh3s.jpg

    hopen dat het zo werkt.
    Het principe is dus dat er 1 trein (A) tussen station 1 en 2 rijdt, en een andere trein (B) tussen 2 en 3.

    Beide treinen moet dus omdraaien in het middel en terug naar station 1 of 3.

    Alleen rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar station 3
    Built for Speed
    pi_54202611
    Je moet geen imageshack gebruiken op Fok, want we staan op de zwarte lijst.

    Neem anders tinypic.com
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:29:05 #182
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54203072
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 15:56 schreef HansvanOchten het volgende:
    http://img264.imageshack.us/img264/7024/treinic9.jpg

    http://img264.imageshack.us/my.php?image=treinic9.jpg

    [ afbeelding ]

    http://i20.tinypic.com/b6sh3s.jpg

    hopen dat het zo werkt.
    Het principe is dus dat er 1 trein (A) tussen station 1 en 2 rijdt, en een andere trein (B) tussen 2 en 3.

    Beide treinen moet dus omdraaien in het middel en terug naar station 1 of 3.

    Alleen rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar station 3
    Je hebt het niet helemaal goed staan... Ik zal ff een plaatje voor je maken...

    Bij deze:



    [ Bericht 4% gewijzigd door SuperWeber op 27-10-2007 16:49:22 ]
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_54205173
    thanx, ik ga het proberen!
    Built for Speed
    pi_54207648
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54208793
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 28 oktober 2007 @ 07:47:36 #186
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54217299
    Offtopic - vooral die eerste, wat doet dat hier?

    Deze is wel ontopic

    http://www.youtube.com/watch?v=ImfkfZZga48
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54219037
    quote:
    basone05 (2 weeks ago) Show Hide Marked as spam 0 (Reply) (Spam)
    Great song for OTTD
    Great song, great vid ^_^
    Zegt 'ie dan ook nog
      zondag 28 oktober 2007 @ 13:30:21 #188
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_54221412
    ^_^

    'k zit iedere keer helemaal in me uppie op de server :\
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 28 oktober 2007 @ 17:57:14 #189
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54227479
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 07:47 schreef maartena het volgende:
    Offtopic - vooral die eerste, wat doet dat hier?

    Deze is wel ontopic

    http://www.youtube.com/watch?v=ImfkfZZga48
    Njouw, jij hebt ook lekkere figuren op je server...

    Heb ik net een leuk transportbedrijfje gebouwd. Komt er zo'n figuur aan, die van al het land van de "farms" die ik bedien maar even een meertje maakt
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      zondag 28 oktober 2007 @ 18:22:46 #190
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54227975
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 17:57 schreef SuperWeber het volgende:
    Njouw, jij hebt ook lekkere figuren op je server...

    Heb ik net een leuk transportbedrijfje gebouwd. Komt er zo'n figuur aan, die van al het land van de "farms" die ik bedien maar even een meertje maakt
    Tja.... losers heb je natuurlijk wel eens.

    Ik kan er niet al te veel aan doen, aangezien ik meestal slaap of op mijn werk zit als men in Nederland veel speelt Soms SSH ik wel eens naar mijn servers vanaf werk om te kijken hoe het gaat.....

    Overigens heeft dat geen effect op de productie van die boerderijen verder.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 28 oktober 2007 @ 18:25:37 #191
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54228034
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 18:22 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tja.... losers heb je natuurlijk wel eens.

    Ik kan er niet al te veel aan doen, aangezien ik meestal slaap of op mijn werk zit als men in Nederland veel speelt Soms SSH ik wel eens naar mijn servers vanaf werk om te kijken hoe het gaat.....

    Overigens heeft dat geen effect op de productie van die boerderijen verder.
    Ow, scheelt dat weer . Maar goed, hij verpest wel het hele landschap enzo... En idd, mafkezen horen erbij
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      zondag 28 oktober 2007 @ 23:33:38 #192
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_54234798
    Dit is eigenlijk een soort experiment geweest (heeft ook ontzettend veel geld gekost door het landschap aan te passen)



    Elke traject is aangesloten op de grote lijn, die door heel het veld loopt, hierdoor hoef ik alleen stations op de grote lijn aan te sluiten, duurde ontzettend lang voordat ik alles goed geregeld had
    Because they will last that long.
      maandag 29 oktober 2007 @ 01:11:55 #193
    68091 borbit
    Is dit het begin van een pr0n?
    pi_54236385
    vet, keertje downloaden
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:32:05 #194
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54259644
    Ik heb op mijn Maarten 6 server (nl.mine.nu:3982) nu al weer een tijdje een heel lekker netwerk lopen. Ik zit er zo goed als alleen, de eerste keer dat ik een "endless" spel deed deze week hadden we op een gegeven moment 4 netwerken met elk 300+ treinen, en toen haalde iemand zijn wachtwoord van het bedrijf af en was het allemaal water toen ik de volgende ochtend wakker werd....

    Affijn, het netwerk lijkt vrij soepel te lopen, maar ik produceer zoveel goederen ( 9000+ bij een factory, 8000+ sawmill, en dan nog zo 1000 ofzo van de olie) dat het zelfs met 3 stations bijna geen doen is om al die goods weg te slepen.

    Kom eens kijken en geef eens wat tips enzo van hoe het beter kan.....

    Als je alleen komt kijken, dan wel als toeschouwer, anders moet ik straks weer allemaal bedrijfjes met geen voertuigen opruimen

    Ik ga nu wel afk (bed).
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54260096
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 10:32 schreef maartena het volgende:
    Affijn, het netwerk lijkt vrij soepel te lopen, maar ik produceer zoveel goederen ( 9000+ bij een factory, 8000+ sawmill, en dan nog zo 1000 ofzo van de olie) dat het zelfs met 3 stations bijna geen doen is om al die goods weg te slepen.
    Natte droom van elke TTD speler?
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:57:08 #196
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_54264036
    Mijn beste trein, 18 miljoen per jaar en 1.7 miljoen capaciteit



    Because they will last that long.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:40:35 #197
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54264648
    Jeuses Maarten dat zijn flinke stationnetjes
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_54264688
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 15:40 schreef SuperWeber het volgende:
    Jeuses Maarten dat zijn flinke stationnetjes
    Ik neem aan dat je doelt op bovenstaande afbeelding?
    Die zijn niet van Maarten lijkt me, anders waren ze wel iets anders ingericht
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:46:14 #199
    144213 Adidah
    Het was wraak
    pi_54264733
    Ik ben het ook maar weer eens gaan spelen. Wat blijft het toch een briljant spel .
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:22:31 #200
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_54266284

    25 treinen worden hier al geleegd

    Nu zou je wel zeggen waarom ik niet eens 2 miljard heb.

    Omdat bouwen ontzettend duur is



    :P
    Because they will last that long.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:31:28 #201
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54266448
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 15:43 schreef Piles het volgende:

    [..]

    Ik neem aan dat je doelt op bovenstaande afbeelding?
    Die zijn niet van Maarten lijkt me, anders waren ze wel iets anders ingericht
    Nee, ik doelde op de server waar Maarten over sprak...
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_54266563
    als ik zo'n station wil neer zetten mag het nooit van het stad. en zeker niet meer als ik zo veel land vlak maak.
    doe dan toch niets verkeerd
    ik type ook mar wat
    pi_54266751
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:37 schreef armmoetzaaier het volgende:
    als ik zo'n station wil neer zetten mag het nooit van het stad. en zeker niet meer als ik zo veel land vlak maak.
    doe dan toch niets verkeerd
    Veel bomen rond de stad planten, daar worden ze blij van
    pi_54266767
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:22 schreef Pascal86 het volgende:
    [ afbeelding ]
    25 treinen worden hier al geleegd

    Nu zou je wel zeggen waarom ik niet eens 2 miljard heb.

    Omdat bouwen ontzettend duur is
    Vind je het gek
    Ga je eens verdiepen in betere stations
    pi_54268223
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:22 schreef Pascal86 het volgende:
    [ afbeelding ]
    25 treinen worden hier al geleegd
    Godsamme, wat een kutstation is dat zeg
    Die ingang is zo inefficiënt als maar kan
    pi_54268277
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 19:06 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Godsamme, wat een kutstation is dat zeg
    Die ingang is zo inefficiënt als maar kan
    En dan nog maar 25 treinen
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:50:47 #207
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54269080
    Oh, ik heb heel wat gemist
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:53:18 #208
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54269129
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:37 schreef armmoetzaaier het volgende:
    als ik zo'n station wil neer zetten mag het nooit van het stad. en zeker niet meer als ik zo veel land vlak maak.
    doe dan toch niets verkeerd
    Bomen planten. VEEEL bomen planten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54269850
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 19:53 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Bomen planten. VEEEL bomen planten.
    En als dat niet helpt, nog wat meer bomen planten.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:15:41 #210
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54272196
    Of de stad omkopen Wel eerst saven
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:32:59 #211
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_54273959
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:49 schreef Piles het volgende:

    [..]

    Vind je het gek
    Ga je eens verdiepen in betere stations
    Ik heb geen problemen ermee hoor, werkt gewoon zonder vertraging.
    Because they will last that long.
    pi_54274687
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 23:32 schreef Pascal86 het volgende:

    [..]

    Ik heb geen problemen ermee hoor, werkt gewoon zonder vertraging.

    Hij bedoelt te zeggen dat je ook 25 treinen met 5 stationsingangen kunt maken die ook nog eens efficienter werken. Lees de vorige topics eens door dan zie je vanzelf wat er bedoelt wordt.
    pi_54274699
    dubbel
    pi_54288577
    Whoa Fok Server is gereset
      woensdag 31 oktober 2007 @ 20:22:04 #215
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54289450
    Ja dat gebeurt af en toe
    Een clickable screenie van de vorige server:

    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54290841
    Yay de museumlijn staat erop
      donderdag 1 november 2007 @ 08:47:15 #217
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54296154
    Die roze kleur van mij

    Ik ben op de nieuwe map ook maar gestart in het roze
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_54298516
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 08:47 schreef SuperWeber het volgende:
    Die roze kleur van mij

    Ik ben op de nieuwe map ook maar gestart in het roze
    Goed zo, kom er maar voor uit hoor
      vrijdag 2 november 2007 @ 15:14:43 #219
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54317687
    Zo, ik heb de server gereset, het was bijna alleen nog maar water...
    ...en natuurlijk de spelers met 139 vleigtuigen.
    Vliegtuig limiet staat (tijdelijk) op 0 nu!
    Opzich vind ik vliegtuigen wel goed, maar alleen om het af te maken, om bijvoorbeeld extra goederen of passagiers te transporteren. Maar spelers met ALLEEN MAAR vliegtuigen kan ik echt niet tegen.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      vrijdag 2 november 2007 @ 16:34:40 #220
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54319418
    Ik heb vliegtuigen ook standaard uit staan op al mijn servers

    Op mijn "endless" server heb ik ook boten uitgezet, vanwege cpu gebruik icm met enorme rail netwerken etc

    Gasten die bij mij de map flooden, en ik kom er achter.... vinden hun IP adres in mijn firewall, en mogen dus nooit meer op mijn servers Ik ban niet op de servers zelf, anders moet ik het 6 keer doen
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 2 november 2007 @ 20:25:29 #221
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_54324497
    BasOne Transport is open.
    OTTD uitproberen?
    Join Basone Transport
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54325245
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef BasOne het volgende:
    BasOne Transport is open.
    OTTD uitproberen?
    Join Basone Transport
    Komt dat even goed uit, ik heb altijd al eens OTTD uit willen proberen !
      vrijdag 2 november 2007 @ 21:25:02 #223
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_54325930
    Lolbroek
    Er zijn nog steeds mensen die niet bekent zijn met TTD.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54326154
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 21:25 schreef BasOne het volgende:
    Lolbroek
    Er zijn nog steeds mensen die niet bekent zijn met TTD.
    Of de Nederlandse taal.

    Sorry, ben op dreef vandaag.
      vrijdag 2 november 2007 @ 22:11:49 #225
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54327090
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 21:34 schreef MaxMark het volgende:

    [..]
    Sorry, ben op dreef vandaag.
    Die zin heeft geen onderwerp.
    En nu kappen met zeuren!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54327436
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 22:11 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Die zin heeft geen onderwerp.
    En nu kappen met zeuren!
    Spaanse invloeden, dus dan mag het

    Ontopic: Ik heb al heel lang geen OTTD meer gespeeld.
      zaterdag 3 november 2007 @ 09:14:55 #227
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54333744
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef BasOne het volgende:
    BasOne Transport is open.
    OTTD uitproberen?
    Join Basone Transport
    Als je dan zograag het goede voorbeeld wil geven met presignals bij sommige van je stations, doe het dan wel goed

    dus: niet alles entrance presignal, maar:
    1e presignal: 1 keer ctrl-klik
    alle presignals tussen eerste en laatste: combo, 3 keer ctrl-klik
    het laatste presignal(voor een platform): exit, 2 keer ctrl-klik
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54334498
    Ik heb pre signals en combo signals O.o

    Hou op met adkraken van mij systemen het werkt

    En wie zegt dat ik het goede voorbeeld wil geven
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 3 november 2007 @ 16:30:55 #229
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54339452
    quote:
    (DeFrank)
    Kanalen zijn zo duur, en ik heb water nodig op dat punt, dus daarom zet ik maar wat land onderwater met het vermogen van BasOne Transport
    quote:
    (ik in console)
    rcon pass "ban 264"


    mijn eerste ban !
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 3 november 2007 @ 17:53:29 #230
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54340988
    Goedzo! We moeten eigenlijk met een modje van Fok! afspreken dat ze dan ook gelijk op het forum geband worden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 3 november 2007 @ 17:58:58 #231
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54341136


    Moet je?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 3 november 2007 @ 20:03:12 #232
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54343840
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 18:22 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tja.... losers heb je natuurlijk wel eens.

    Ik kan er niet al te veel aan doen, aangezien ik meestal slaap of op mijn werk zit als men in Nederland veel speelt Soms SSH ik wel eens naar mijn servers vanaf werk om te kijken hoe het gaat.....
    Ik zou zeggen: benoem wat admins!
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 17:53 schreef Merovingian het volgende:
    Goedzo! We moeten eigenlijk met een modje van Fok! afspreken dat ze dan ook gelijk op het forum geband worden
    Automatic Rock misschien?

    Ban even het ip 84.27.186.26 op al je servers, ik zag namelijk al een DeFrank Transport op de gewone Bart Server.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 4 november 2007 @ 06:19:14 #233
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54350519
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 20:03 schreef yorP het volgende:
    Ban even het ip 84.27.186.26 op al je servers, ik zag namelijk al een DeFrank Transport op de gewone Bart Server.
    Noted. Ik zet em straks wel in mijn firewall
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 4 november 2007 @ 08:38:32 #234
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54350735
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 17:53 schreef Merovingian het volgende:
    Goedzo! We moeten eigenlijk met een modje van Fok! afspreken dat ze dan ook gelijk op het forum geband worden
    Modjes kunnen geen ban zetten
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 4 november 2007 @ 10:39:55 #235
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54351447
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 08:38 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Modjes kunnen geen ban zetten
    Zorg dan dat je promotie maakt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 november 2007 @ 10:42:11 #236
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54351462
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 06:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Noted. Ik zet em straks wel in mijn firewall
    Hmm moet ook eens uitzoeken hoe ik dat moet doen... Is inderdaad wel makkelijker. Heb je toevallig een WRT54 router waar je dat inzet?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 november 2007 @ 11:56:22 #237
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54352438
    MEROVINGIAN!
    The Money Making Machine was MIJN BEDRIJF!
    Was het echt nodig om bedrijven te verwijderen?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 4 november 2007 @ 12:42:49 #238
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54353258
    Op welke server? En hoe kan ik weten dat het jouw bedrijf was?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 november 2007 @ 12:44:42 #239
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54353290
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 20:22 schreef Merovingian het volgende:
    Ja dat gebeurt af en toe
    Een clickable screenie van de vorige server:

    [ link | afbeelding ]
    Hoe krijg je die stad zo ontwikkeld?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_54353402
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Hoe krijg je die stad zo ontwikkeld?
    Het zijn er 2 hè
    Maar gewoon veel goederen naartoe vervoeren
    pi_54354162
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Hoe krijg je die stad zo ontwikkeld?
    Een stad groeit (in temperate) het snelst als je er ten minste 5 stations in/bij het centrum bouwt die regelmatig bezocht worden door je vervoersmiddelen.

    edit:
    Volgens Maedhros (een van de OpenTTD developers) zit het zo:
    quote:
    Town growth is basically controlled by the number of stations serviced in the last 20 days. The town growth will increase with the number of stations within the first town radius (which depends on the town size) up to a maximum of 5.

    In the nightlies the overall town growth rate can be changed within the patch options dialogue, and you will also find an option to set the number of cities (which grow twice as fast) with the same rules as normal towns also applying. Whether a town is given city status or not is determined at the start of the game.

    It doesn't matter whether goods, passengers or mail has been delivered, as long as a station has been used. Arctic and tropical climates also require food and/or water, but that should be explained on the wiki.
      zondag 4 november 2007 @ 14:10:15 #242
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54355057
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 12:42 schreef Merovingian het volgende:
    Op welke server?
    De FOK!server
    quote:
    En hoe kan ik weten dat het jouw bedrijf was?
    Dat ik er gisteren inzat en dat ik vaker die bedrijfsnaam heb
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 4 november 2007 @ 15:56:41 #243
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54357661
    Nou ik zal hem voortaan niet meer verwijderen
    als ik eraan denk

    De server zat vol en er waren 3 of 4 companies die meer dan 3 jaar geen activiteit hadden, die had ik dus verwijderd...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 november 2007 @ 16:00:26 #244
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54357752
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 15:56 schreef Merovingian het volgende:
    Nou ik zal hem voortaan niet meer verwijderen
    als ik eraan denk

    De server zat vol en er waren 3 of 4 companies die meer dan 3 jaar geen activiteit hadden, die had ik dus verwijderd...
    Ja, heb ik ook een keer gedaan, dag BARuben, tot nooit meer ziens!
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54363741
    Ik was net ff begonnen in Maarten's server 2 geloof ik
    Maar wat was dat spel gigantisch traag, dus ben maar gestopt
    pi_54365434
    He, wat grappig:
    Ik heb een paar vliegtuigen vliegen en een paar treinen rijden (in een cheatlevel, gewoon om ff stations uit te proberen enzo etc) Maar nu vliegen mijn vliegtuigen 947km/h en rijden mijn treinen 640km/h. Dan zou je toch zeggen dat de vliegtuigen sneller zijn, maar ze worden juist ingehaald door de treinen. Klopt dat?
    pi_54366157
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 21:11 schreef Sautor het volgende:
    He, wat grappig:
    Ik heb een paar vliegtuigen vliegen en een paar treinen rijden (in een cheatlevel, gewoon om ff stations uit te proberen enzo etc) Maar nu vliegen mijn vliegtuigen 947km/h en rijden mijn treinen 640km/h. Dan zou je toch zeggen dat de vliegtuigen sneller zijn, maar ze worden juist ingehaald door de treinen. Klopt dat?
    Als je met 0.5.3 speelt klopt dat ja
      zondag 4 november 2007 @ 21:50:54 #248
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54366639
    Tot voor kort vlogen de vliegtuigen met een factor 4 langzamer. In de huidige nightlies hebben ze real plane speeds geintroduceerd. Nu vliegen ze dus wel op de juiste snelheid (en zijn die concorde's echt niet meer aan te klikken )
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 4 november 2007 @ 23:23:17 #249
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54369585
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 10:42 schreef Merovingian het volgende:
    Hmm moet ook eens uitzoeken hoe ik dat moet doen... Is inderdaad wel makkelijker. Heb je toevallig een WRT54 router waar je dat inzet?
    WRT54GL met DD-WRT, een 3d party firmware waarmee je dat soort dingen kunt doen.
    Hier zit een IPTABLES firewall in, waarmee je met een command script zaken kunt uitvoeren.

    Bijvoorbeeld:

    iptables -I FORWARD -d 66.58.102.2 -j DROP - stuurt alle packets van 66.58.102.2 naar het niets
    iptables -I FORWARD -d 66.58.0.0/16 -j DROP - idem, maar dan voor de hele range 66.58.*.*

    Ik heb dus wel eens een pipo gehad (en bovenstaande range is trouwens de range van die persoon, genaamd "rabbit", dus ban die maar vast) die ik dus op IP adres bande, en vervolgens zijn DSL modem reboote en een nieuw IP adres kreeg..... dus de hele range er maar in gezet, ik ben niet moeilijk

    Voordeel: Je hoeft geen banlijsten bij te houden in openttd.cfg, en je kunt hele ranges blokkeren. En gebanden worden al VOOR dat ze je server contacteren tegengehouden.

    Nadeel: DD-WRT's firewall herstart zichzelf als je een script runned of update, waardoor iedereen van al je servers vliegt. Ze kunnen *direct* er weer op, maar ik wacht dus meestal wel even tot het rustig is.

    Je kunt natuurlijk een firewall op je server draaien waarmee je dat soort dingen kunt regelen verder, maar voor mij werkt de iptables op mijn router afdoende.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 4 november 2007 @ 23:25:57 #250
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54369668
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:08 schreef Piles het volgende:
    Ik was net ff begonnen in Maarten's server 2 geloof ik
    Maar wat was dat spel gigantisch traag, dus ben maar gestopt
    Klopt. Is nu niet meer zo. Maarten 6 heeft nu een enorm netwerk van 2 spelers (de anderen kwamen al 3 dagen niet meer, dus die heb ik maar opgeruimd) en die openttd sessie nam ENORM veel CPU ruimte in, en mijn arme P4 @2.53 Ghz had er een beetje moeite mee.

    Ik heb Maarten 6 dus naar een andere bak verhuisd, mijn dual core bak weet er wel raad mee. Dus alles loopt gewoon weer soepel op Maarten 1 t/m 5
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 5 november 2007 @ 18:48:45 #251
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54386108
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 23:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    WRT54GL met DD-WRT, een 3d party firmware waarmee je dat soort dingen kunt doen.
    Hier zit een IPTABLES firewall in, waarmee je met een command script zaken kunt uitvoeren.

    Bijvoorbeeld:

    iptables -I FORWARD -d 66.58.102.2 -j DROP - stuurt alle packets van 66.58.102.2 naar het niets
    iptables -I FORWARD -d 66.58.0.0/16 -j DROP - idem, maar dan voor de hele range 66.58.*.*

    Ik heb dus wel eens een pipo gehad (en bovenstaande range is trouwens de range van die persoon, genaamd "rabbit", dus ban die maar vast) die ik dus op IP adres bande, en vervolgens zijn DSL modem reboote en een nieuw IP adres kreeg..... dus de hele range er maar in gezet, ik ben niet moeilijk

    Voordeel: Je hoeft geen banlijsten bij te houden in openttd.cfg, en je kunt hele ranges blokkeren. En gebanden worden al VOOR dat ze je server contacteren tegengehouden.

    Nadeel: DD-WRT's firewall herstart zichzelf als je een script runned of update, waardoor iedereen van al je servers vliegt. Ze kunnen *direct* er weer op, maar ik wacht dus meestal wel even tot het rustig is.

    Je kunt natuurlijk een firewall op je server draaien waarmee je dat soort dingen kunt regelen verder, maar voor mij werkt de iptables op mijn router afdoende.
    Kan je niet iets doen aan die resets?
    Verder heb ik nog een op voor je : 85.167.8.112
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 5 november 2007 @ 20:14:10 #253
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54388066
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 18:48 schreef yorP het volgende:
    Kan je niet iets doen aan die resets?
    Tja, dat is iets van de DD-WRT firmware. Ik overweeg de iptables firewall te verhuizen naar mijn linuxbak trouwens en deze op een DMZ poort te zetten, maar ik ga waarschijnlijk eerst een andere distro installeren. Maar goed, dat is een heel ander verhaal
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54388511
    Leg die drempel eens niet zo hoog voor eventuele nieuwe spelers in dit topic
    pi_54389967
    Damn... ik maak gewoon leuke treintjes... ik weet niet wat jullie voor spel doen
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
      zaterdag 10 november 2007 @ 09:19:52 #256
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54499892
    Wordt er nog gespeeld?

    Ik heb zojuist mijn server van een nieuw laagje verf voorzien: OpenSUSE 10.3 - vandaar dat de boel even een paar uurtjes plat lag
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 10 november 2007 @ 09:45:24 #257
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54500058
    Ik ben momenteel aan het spelen op mijn server...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 10:06:00 #258
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54500223
    Ik heb wel weer zin in een potje. Welke server is dat, Merovingian?
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 10:12:38 #259
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54500285
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 09:19 schreef maartena het volgende:
    Wordt er nog gespeeld?

    Ik heb zojuist mijn server van een nieuw laagje verf voorzien: OpenSUSE 10.3 - vandaar dat de boel even een paar uurtjes plat lag
    Jaja, ik speel regelmatig op je server... Meestal ben ik "pink"

    Gooi jij die endless server nog weer online? Of ben je daarmee opgehouden??
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      zaterdag 10 november 2007 @ 10:31:47 #260
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54500481
    Die endless server draait gewoon (85.144.78:3980).
    En mijn server waar ik nu op speel is 84.144.78.174:3979
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 10:33:10 #261
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54500500
    Ik ben nu begonnen op Maartena #1 onder de naam ownage transport. Hopen dat ie niet verwijderd wordt als ik vanmiddag even weg ben.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 11:40:40 #262
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54501412
    Er zat daarnet iemand genaamd /care, die 2 ongepassworde bedrijven compleet de vernieling in heeft geholpen.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 11:45:11 #263
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54501493
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 23:33 schreef Pascal86 het volgende:
    Dit is eigenlijk een soort experiment geweest (heeft ook ontzettend veel geld gekost door het landschap aan te passen)

    [ afbeelding ]

    Elke traject is aangesloten op de grote lijn, die door heel het veld loopt, hierdoor hoef ik alleen stations op de grote lijn aan te sluiten, duurde ontzettend lang voordat ik alles goed geregeld had
    Hoe krijg jij zo'n grote kaart / zoveel steden?

    Krijg ik niet voor elkaar
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_54501574
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 11:45 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Hoe krijg jij zo'n grote kaart / zoveel steden?

    Krijg ik niet voor elkaar
    Grote kaarten met veel steden maak je gewoon door in het OpenTTD hoofdmenu op spel starten te drukken en dan de gewenste grootte en stedendichtheid aan te geven.
    Wat ik me alleen afvraag naar aanleiding van datzelfde plaatje, waarom spelen er nog steeds mensen met een release candidate van de vorige versie? En waarom sla je plaatjes op vanuit windows als brakke .jpg's terwijl je in OpenTTD zelf ook hele mooie .png's kan maken...
      zaterdag 10 november 2007 @ 11:55:58 #265
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54501669
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 11:50 schreef vanOekelen het volgende:
    Wat ik me alleen afvraag naar aanleiding van datzelfde plaatje, waarom spelen er nog steeds mensen met een release candidate van de vorige versie? En waarom sla je plaatjes op vanuit windows als brakke .jpg's terwijl je in OpenTTD zelf ook hele mooie .png's kan maken...
    Second that.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 11:58:00 #266
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54501711
    Kun je in Open TTD ook de screen size aanpassen?

    Is er ook een TTDX Editor versie de de open TTD files aan kan?

    [ Bericht 43% gewijzigd door Martijn_77 op 10-11-2007 12:15:27 ]
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:16:55 #267
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54502015
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 11:58 schreef Martijn_77 het volgende:
    Kun je in Open TTD ook de screen size aanpassen?

    Is er ook een TTDX Editor versie de de open TTD files aan kan?
    Wat dacht je ervan om eens te proberen je venster te vergroten/verkleinen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:18:18 #268
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54502045
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:16 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Wat dacht je ervan om eens te proberen je venster te vergroten/verkleinen
    Ja oke dat is een optie maar ik dach misschien is er ook nog een andere versie en heb je ook antwoord op mijn tweede vraag?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:18:26 #269
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54502050
    En wat is TTDX Editor? Programma ken ik niet...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:20:02 #270
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54502082
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:18 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Ja oke dat is een optie maar ik dach misschien is er ook nog een andere versie en heb je ook antwoord op mijn tweede vraag?
    Andere optie (niet versie) is in de opties de resolutie aan te passen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54502111
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 11:58 schreef Martijn_77 het volgende:
    Kun je in Open TTD ook de screen size aanpassen?

    Is er ook een TTDX Editor versie de de open TTD files aan kan?
    Als je met screen size gewoon bedoelt of je het venstertje uit kan trekken/fullscreen kan maken kan dat ja.

    Er bestaat zover ik weet niet echt een programma dat precies hetzelfde kan als TTDX Editor, maar ik geloof dat de meeste features daarvan al wel geheel danwel gedeeltelijk in OpenTTD zijn verwerkt, of aanpasbaar zijn dmv NewGRFjes. Welke features wil je gebruiken van TTDX Editor?
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:23:05 #272
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54502136
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:18 schreef Merovingian het volgende:
    En wat is TTDX Editor? Programma ken ik niet...
    Programma om van de orginele TTD de settings van bijvoorbeeld industrieen enzo te tweaken. Daarnaast kun je daarin ook het bedrag wat je tot je beschikking hebt aanpassen (erg handig als je gaat starten)
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:24:49 #273
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54502184
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:21 schreef vanOekelen het volgende:
    Welke features wil je gebruiken van TTDX Editor?

  • Activeren van industrieen als ze gestop zijn met produceren.
  • Bruggen in je bezit krijgen erg handig als je nieuwe stations aan wilt leggen
  • En even het beginbedrag tweaken voor een vliegende start
  • Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:27:02 #274
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54502227
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 11:40 schreef Gamer_V het volgende:
    Er zat daarnet iemand genaamd /care, die 2 ongepassworde bedrijven compleet de vernieling in heeft geholpen.
    Ja, o.a. de mijne
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:28:10 #275
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54502246
    Beginbedrag: probeer eens ctrl-alt-c in te tikken.
    Bruggen in je bezit krijgen? Wat bedoel je daarmee? En activeren van industrieen? Waar heb je het over?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54502248
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:24 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

  • Activeren van industrieen als ze gestop zijn met produceren.
  • Bruggen in je bezit krijgen erg handig als je nieuwe stations aan wilt leggen
  • En even het beginbedrag tweaken voor een vliegende start
  • De eerste en de laatste zijn beiden mogelijk in OpenTTD, je kunt dmv de cheats (ctrl+alt+c) jezelf 20 miljoen euro geven (per keer dat je erop klikt), en toestaan om alle industrieen zelf te kunnen bouwen, dit kost wel wat maar dat kun je dus weer oplossen met de geef-geld-optie.
    Voor het tweede probleem weet ik zo snel niet echt een oplossing.
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:29:05 #277
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54502262
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:27 schreef SuperWeber het volgende:

    [..]

    Ja, o.a. de mijne
    Gebruik dan ook een password...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:31:15 #278
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54502305
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:29 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Gebruik dan ook een password...
    Ja, dat was ik vergeten. Bovendien is dat nog steeds geen reden om iemand anders de vernieling in te helpen...
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:37:12 #279
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54502405
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:31 schreef SuperWeber het volgende:

    [..]

    Ja, dat was ik vergeten. Bovendien is dat nog steeds geen reden om iemand anders de vernieling in te helpen...
    Klopt, maar dat is met alles zo in de wereld....
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:41:13 #280
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54502469
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:28 schreef Merovingian het volgende:
    Bruggen in je bezit krijgen? Wat bedoel je daarmee?
    Sommige bruggen zijn in bezit van een stad en liggen in de weg als je bijvoorbeeld een nieuw station aan wilt leggen en dan is het handig als je ze kunt verwijderen. In TTD lukt dit alleen als de bruggen je eigendom zijn
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:28 schreef Merovingian het volgende:
    En activeren van industrieen? Waar heb je het over?
    Een industrie gaat soms out of bussiness en dan kun je hem reactiveren
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 12:43:05 #281
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54502515
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:37 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Klopt, maar dat is met alles zo in de wereld....
    Dat is correct
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:02:45 #282
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54502812
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:41 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Sommige bruggen zijn in bezit van een stad en liggen in de weg als je bijvoorbeeld een nieuw station aan wilt leggen en dan is het handig als je ze kunt verwijderen. In TTD lukt dit alleen als de bruggen je eigendom zijn
    [..]

    Een industrie gaat soms out of bussiness en dan kun je hem reactiveren
    Bruggen verwijderen kan in OpenTTD ook met cheaten, magische bulldozer krijgt alles weg. En je kan de output van industrieen aanpassen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54502893
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 13:02 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Bruggen verwijderen kan in OpenTTD ook met cheaten, magische bulldozer krijgt alles weg. En je kan de output van industrieen aanpassen.
    Maar vergeet hem daarna niet weer uit te zetten, anders willen er nog wel eens industrieën zomaar gebulldozed worden door je steden
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:15:01 #284
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54503062
    @ Merovingian Ik probeer op de Fokserver te komen dat lukt ook alleen ik wordt er iedere keer uitgegooid van wege een network error. Ligt dit aan de server of mijn firewall?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:20:24 #285
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54503178
    Wachtwoord wel goed ingetikt (capslock uit)? Als het goed is kan je er gewoon inkomen. Ik wel in ieder geval, maar ik speel ook over mijn LAN. Misschien dat iemand anders via internet even kan proberen in te loggen? Ik denk echter dat het aan jou ligt, aangezien er op mijn andere server op dit moment genoeg mensen aan het spelen zijn. Probeer eens in te loggen op mijn gewone server zou ik zeggen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54503281
    Ik kan wel inloggen, maar mijn desktop trekt het maar net, dus Martijn_77 als jij een iets langzamere pc hebt dan mij zou het kunnen dat dat het probleem is. Ik heb een Pentium III op 1 GHz met 512 mb geheugen.
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:27:38 #287
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54503312
    Er rijden zo'n 400 treinen rond op de Fok!Server, dus je hebt inderdaad een redelijke pc nodig om het te trekken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:29:04 #288
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54503358
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 13:26 schreef vanOekelen het volgende:
    Ik kan wel inloggen, maar mijn desktop trekt het maar net, dus Martijn_77 als jij een iets langzamere pc hebt dan mij zou het kunnen dat dat het probleem is. Ik heb een Pentium III op 1 GHz met 512 mb geheugen.
    Heb een Pentium Duo Core met 2 GB staan. Dus die moet het wel trekken

    Kom wel op de andere server
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:35:07 #289
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54503501
    Lijkt wel als of het aan de grote van het bestand ligt wat hij in het begin moet laden
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:41:29 #290
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54503642
    Das nog geen 1,5MB... Zou het probleem ook niet moeten zijn. En anders kom je toch op mijn andere server, op de Fokserver speelt momenteel toch niemand
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:49:10 #291
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54503785
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 13:41 schreef Merovingian het volgende:
    Das nog geen 1,5MB... Zou het probleem ook niet moeten zijn. En anders kom je toch op mijn andere server, op de Fokserver speelt momenteel toch niemand
    Maar de enige server die werkt bij mij zit vol
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 13:59:38 #292
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54503963
    Af en toe proberen, soms gaan er weer mensen weg...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:07:20 #293
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54504090
    Die topics gaan trouwens ook steeds sneller, nog geen maand en hij zit alweer bijna vol
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:14:36 #294
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54504225
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 13:59 schreef Merovingian het volgende:
    Af en toe proberen, soms gaan er weer mensen weg...
    Zal ik doen maar vind het wel jammer had graag een keer multiplayer geprobeerd
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:16:03 #295
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54504253
    Er is nu een plek vrij voor een nieuwe company...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:24:31 #296
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54504428
    Vanochtend wilde ik mijn eigen continent uitgraven, maar halverwege was mijn geld op. Kom ik net terug, heeft iemand mijn hele restrende spoorlijn ge-eilandiseerd.

    En het continent zal heten .. Gamer_V's continent.

    Goede naam.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:25:21 #297
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54504443
    Oke ga gelijk kijken.

    Heb mijn PC opgestart en nu werkt het beter
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:26:23 #298
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54504468
    En hij is weer vol
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:26:52 #299
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54504475
    Hoe zet je trouwens een password op je company?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:36:08 #300
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54504659
    Ìn je company venster
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:36:53 #301
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54504675
    En dit topic is ook weer vol...

    Hier verder...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')