abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:03:13 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_53893283



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het \"afvoer\"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het \"aanvoer\"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha\'s): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users
  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena
  • Automatic Rock Server (85.144.78.174:3982) gehost door Merovingian

    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 12-10-2007 22:35:02 ]
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:04:48 #2
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53893314
    TVP want ik moet het spel echt weer een keer installeren
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53893523
    Trains
    Voertuigen
    Plains
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15:32 #4
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53893533
    Ah mijn servers staan ook in de OP

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:16:37 #5
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53893560
    TVP.
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:03 schreef Merovingian het volgende:
    Vol!
    Volgend deel: Transport Tycoon - Deel 16
    Ook een mooie manier om topics vol te krijgen

    Niet vergeten: het wachtwoord van de Fok! Server: fokyou

    Martijn_77: Je kunt zo OpenTTD installeren hoor. De Graphics-Files kun je hier vandaan halen.
    quote:
    If you messed around with EXE files and can't undo graphics changes.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 5% gewijzigd door yorP op 12-10-2007 20:22:24 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:20:19 #6
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53893635
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef maartena het volgende:
    Ah mijn servers staan ook in de OP

    Uiteraard
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53894711

    Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld
    Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren?
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:17:12 #8
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53894918
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:06 schreef Maartel het volgende:

    Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld
    Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren?
    Candyland zit ook in OpenTTD.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53894970
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:17 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Candyland zit ook in OpenTTD.
    het jeugdsentiment!
    Ik had eerst de gewone versie.. en toen later kreeg ik op 4 diskettes de deluxe-uitvoering..
    Maar het originele landschap bleef wel het leukste... vond het vooral altijd leuk om zelf namen voor steden te verzinnen

    Maar snel weer eens installeren, al vind ik het er op de screens nog best 'ingewikkeld' uitzien, terwijl ik het vroeger helemaal door had...

    Hoe zat ook alweer die cheat, dat als je achter je station nog een station zette je een trein kapot kon rijden?
    Ik weet niet meer waar het toe diende, volgens mij kon je er geld mee verdienen??
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:27:45 #10
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53895161
    quote:
    Commit by rubidium :: r11229 /trunk/src/ (5 files in 2 dirs):
    -Fix [FS#1307]: one could sell vehicles that were crashed in a depot, which would still yield money.
    Dus volgensmij gefixed in OpenTTD.
    Snel installeren, kun je meteen multiplayer doen. We spelen nu allemaal op de Fok!Server. (BasOne, Merovingian, Maartena, armmoetzaaier en ik), dan kun je meedoen.
    FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53895306
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    pi_53895600
    damn een topic in minder dan een maand vol!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:56:33 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53895807
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53895903
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:56 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie
    Ah oke.. ik herinner me niet eens meer dat je überhaupt tegenstanders had
    Kortom, ik ga eerst weer eens even uitzoeken hoe t allemaal ook alweer zat, en waar al die knopjes ook alweer voor waren...

    Was hier vroeger ook een nl-versie van eigenlijk?

    edit: achja, dat was het! je bouwde stations áán die van je concurenten om hun treinen kapot te rijden!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:16:31 #15
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53896249
    Rechtsklikken op een knopje, en je weet precies waar hij voor is

    En dat trucje werkt niet meer...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:31:49 #16
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53896586
    Oh over mijn servers in de OP:

    Deze zijn altijd te bereiken onder nl.mine.nu:3379 en andere poortnummers. Ik heb al ruim 3 jaar hetzelfde IP adres, maar ik weet dat mijn ISP momenteel wat aan het rondschuiven is met IP nummers etc..... dus als je dat in de OP kunt aanpassen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:36:46 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53896730
    Done.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53896908
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Trains
    Voertuigen
    Plains
    Planes, bedoel je.
    Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp.
    pi_53896962
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 22:44 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Planes, bedoel je.
    Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp.
    Damn, ik heb te lang in de trein gezeten denk ik.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_53898994
    is nightligt of zo ook in multyplay te spelen .??
    ik type ook mar wat
    pi_53900076
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:03 schreef armmoetzaaier het volgende:
    is nightly ofzo ook in multiplay te spelen .??
    Ja, het probleem is alleen dat je precies dezelfde versie moet hebben.
    pi_53900336
    Hee, ff een vraagje:

    Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg
    pi_53901251
    OTTVP
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901261
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:56 schreef Sautor het volgende:
    Hee, ff een vraagje:

    Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg
    Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901284
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    Verschilt niets, SP of MP, alleen in MP heb je aardige FoK!ers die je kunnen helpen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901328
    nm

    [ Bericht 97% gewijzigd door BasOne op 13-10-2007 01:54:07 ]
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:02:05 #27
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53901476
    Bart / Mero speelt vals!

    1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.

    2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.

    Vuile admin truukjes zijn dat.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_53902456
    Pek en veren.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:59:57 #29
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53903829
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 02:02 schreef maartena het volgende:
    Bart / Mero speelt vals!

    1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.

    2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.

    Vuile admin truukjes zijn dat.....
    Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
    Maar ik zal het wel aanzetten als je dat zo graag wil hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53904073
    tvp
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_53904144
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
    Maar ik zal het wel aanzetten als je dat zo graag wil hoor

    Kolenmijnen overgenomen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53904244
    Hoeveel treintjes/bootjes/vliegtuigjes rijden/varen/vliegen en nu in de fokserver? Mijn pc kan het allemaal niet meer aan (ja, het is een oud wrak, ik zal het zo eens met mijn laptop proberen, dat moet wel lukken)...
    pi_53905259
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 01:47 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashen
    Ja, was een beetje aan het kloten met signals, en opeens reden er twee treinen tegen elkaar aan
    pi_53905389
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 12:42 schreef Sautor het volgende:

    [..]

    Ja, was een beetje aan het kloten met signals, en opeens reden er twee treinen tegen elkaar aan
    Been there, done that, gloof dat er vannacht 10 treinen op die manier aangegaan zijn
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:09:32 #35
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53906514
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 02:02 schreef maartena het volgende:
    Bart / Mero speelt vals!

    1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit.

    2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit.

    Vuile admin truukjes zijn dat.....
    Als mijn PC ergens niet tegen kan zijn dat dezelfde industriën naast elkaar.
    multiple_industry_per_town is uit en moet ook uit blijven!
    quote:
    Hou het eerlijk he! Misbruik wordt gestraft...
    Zegt ie tegen mij.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53906528
    TerugVindPresignal
    pi_53906893
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden
    Yeah right
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:05:26 #38
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53907456
    Ik denk dat ik de Fok!Server maar eens ga herstarten want ik kom er zelf nauwelijks in...
    De herstart zal plaatsvinden omstreeks het jaar 2100. Het is nu 2087.

    Dat ik er zelf nauwelijks in kom is ook te danken aan Merovingian met zijn multiple_industry_per_town.
    Wat vinden jullie?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53907518
    Wat is het probleem van m_i_p_t?
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:13:28 #40
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53907575
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 15:09 schreef MaxMark het volgende:
    Wat is het probleem van m_i_p_t?
    Het is een onduidelijke afkorting.

    OT(TD): Mijn computer heeft er iets tegen, dat merk ik ook op de Barts Big Endless... ook al ben ik het enige bedrijf, het kost nog steeds 100% CPU. Bovendien is het lelijk.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53907676
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 15:13 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Het is een onduidelijke afkorting.
    Had geen zin het helemaal te typen.
    quote:
    OT(TD): Mijn computer heeft er iets tegen, dat merk ik ook op de Barts Big Endless... ook al ben ik het enige bedrijf, het kost nog steeds 100% CPU. Bovendien is het lelijk.
    Ik vind het juist erg handig, kun je lekker zelf drukke stations van creëren. En lelijk is het ook niet, vind ik dan.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:26:43 #42
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53907751
    Ik herstart hem nu, want alle spelers zijn weg, doe je mee, MaxMark?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53907837
    Multiple industries uit.
    het is erg leuk als je veel geld hebt, 10 mijnen/farms/oil wells op 1 lijnte, vet cashen, maar het word een beetje saai.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53907922
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 15:26 schreef yorP het volgende:
    Ik herstart hem nu, want alle spelers zijn weg, doe je mee, MaxMark?
    Heb het niet geïnstalleerd hier... Ook geen zin
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:51:55 #45
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53908139
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 14:09 schreef yorP het volgende:
    Zegt ie tegen mij.
    Speciale server-openingsgrap Geintje moet kunnen... Vanaf nu doen we het eerlijk. Multiple industries per town blijft inderdaad uit.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:13:44 #46
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53917832
    Wanna join my corp, pm meh
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:15:14 #47
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53917865
    Volgende keer kaart 2056x2056, hijs een bietje klein....
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:33:47 #48
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53918224
    ik is hejemaaj ajjeen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53918732
    Wat is er met je toetsenbord aan de hand?
      zondag 14 oktober 2007 @ 01:13:19 #50
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53918853
    Stuck in kiddie mode
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 03:34:54 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53920158
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:15 schreef BasOne het volgende:
    Volgende keer kaart 2056x2056, hijs een bietje klein....
    Dat formaat bestaat niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 14 oktober 2007 @ 03:58:27 #52
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53920297
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 03:34 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Dat formaat bestaat niet.
    2048x2048 my bad
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 09:05:17 #53
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53920920
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 03:58 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    2048x2048 my bad


    Nadeel van die mapgrootte is dat het dan vaak een download van minstens 5 MB wordt. Met mijn upload van 100kB/s zitten de andere spelers wel heel lang in pauze te wachten als er een nieuwe speler joint.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 14 oktober 2007 @ 10:36:21 #54
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53921365
    De mensen van OpenTTDCoop hebben een nieuwe server opgezet(tijdelijk) met client limit 55!
    Blog Artikel

    versie: r11255M
    ip: mozart.ammler.ch:3982
    patched windows executable
    GRFs: OTTDC_GRFPack 6beta, OTTDC_GRFPack update

    hmm... hij is nu gepauzeerd... en niemand van de 8 clients nu online reageert... ah... minimaal 10 nodig om uit de pauze te halen...
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53921791
    Wordt het niet eens tijd om dit OpenTTD server topic maar eens omhoog te schoppen?

    Ps YorP, Mero, BasOne, ik doe niet meer mee met het nieuwe spelletje, ik ga toch maar weer eens verder met mijn singleplayer game (al bijna ¤100.000.000 winst met stoomtreintjes, zonder inflatie natuurlijk).
    pi_53921873
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 11:20 schreef vanOekelen het volgende:
    Wordt het niet eens tijd om dit OpenTTD server topic maar eens omhoog te schoppen?
    Die hebben we maar laten stevern, omdat het te onoverzichtelijk werd en er weinig over server-gerelateerde dingen werd gepraat.
      zondag 14 oktober 2007 @ 12:16:39 #57
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53922580
    * yorP is nu alleen op de Fok!Server
    Heeft iemand zin om mee te doen?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53924052
    sorry yorik, heb iets met mn files gedaan en nu kan ik het spel niet meer opstarten. Iig bedankt voor de hulp:) ga het opnieuw instaleren en kijken of die patch het dan wel doet.
      zondag 14 oktober 2007 @ 14:22:21 #59
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_53924617
    Dit spel vroeger ook tijden gespeeld.

    * S-Two gaat hem ook maar weer eens installeren.
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_53926265
    Heb dit een tijdje geleden gespeeld op Windows, dies nu stuk. Waar kan ik het downloaden voor Linux?
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
    pi_53926289
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 15:53 schreef The_Forcer het volgende:
    Heb dit een tijdje geleden gespeeld op Windows, dies nu stuk. Waar kan ik het downloaden voor Linux?
    Zelfde sites als voor windows. Zie OP.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_53926324
    Jammer dat de ChrisIN geen PBS heeft
    pi_53926760
    Ah, heb het al.
    I remember little things you hardly ever do
    Tell me why, I don't know why it's over
    I remember shooting stars, the walk we took that night
    I hope your wish came true, mine betrayed me
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:27:05 #64
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53926899
    Tot nu toe is de enige mogelijk om met PBS te spelen TTDPatch. En dat zal voorlopig ook zo blijven... Trouwens imho ook een van de weinige voordelen van de patch boven OTTD.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53926961
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 16:27 schreef Merovingian het volgende:
    Tot nu toe is de enige mogelijk om met PBS te spelen TTDPatch. En dat zal voorlopig ook zo blijven... Trouwens imho ook een van de weinige voordelen van de patch boven OTTD.
    En natuurlijk de (inmiddels vrij verouderde) OpenTTD - MiniIn alhoewel dat ook vrij buggy schijnt te zijn.
    Wel erg jammer trouwens dat de ontwikkeling van PBS voor YAPF blijkbaar geen enkele prioriteit heeft terwijl het wel echt iets aan het spel toe zou voegen.

    [ Bericht 3% gewijzigd door vanOekelen op 14-10-2007 16:36:30 ]
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:38:27 #66
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53927107
    Bij het speuren naar interessante informatie vond ik wat leuks tussen de tt-forums topics:
    een subsidiaries patch voor r11235!
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 14 oktober 2007 @ 16:44:26 #67
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53927216
    PBS in de MiniIN was inderdaad echt buggy. Soms werkt het niet, soms crashten er treinen... Schoot echt niet op.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53928078
    Bij mij werkte het best goed...je moet alleen zorgen dat je geen wijzigingen maakt als er treinen op die kruising rijden
    pi_53928530
    Wat moet je doen als voertuigen beschadigd raken?
    Gewoon vervangen of is er een manier om ze te 'repareren'?

    al die steden van 5000 man waarvan er dan vervolgens 1000 op één bushalte staan...
      zondag 14 oktober 2007 @ 17:52:01 #70
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53928603
    beschadigt?
    je bedoelt boem
    nieuwe kopen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53928683
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef BasOne het volgende:
    beschadigt?
    je bedoelt boem
    nieuwe kopen.
    Nee, ik bedoel wanneer ze even staan te roken en dan weer verder rijden... ik krijg om de minuut wel een popupje dat een voertuig even een breakdown heeft..
    pi_53928841
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 17:55 schreef Maartel het volgende:

    [..]

    Nee, ik bedoel wanneer ze even staan te roken en dan weer verder rijden... ik krijg om de minuut wel een popupje dat een voertuig even een breakdown heeft..
    Je zou breakdowns uit kunnen zetten, dit kan bij de instellingen. Wij doen dat standaard, omdat het alleen maar irritant is.
    Voertuigen hebben vaker breakdowns naarmate hun betrouwbaarheid (bij de voertuig-info) daalt. De betrouwbaarheid zit meestal rond zo'n 80-90% en daalt steeds een beetje. De lager het percentage wordt, de meer waarschijnlijk het is dat je vehicle een breakdown krijgt. Als je vehicles in het depot stuurt, gaat hun betrouwbaarheid weer naar het maximale.
    pi_53928893
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef BasOne het volgende:
    beschadigt?
    je bedoelt boem
    nieuwe kopen.
    Of die shit uitzetten
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      zondag 14 oktober 2007 @ 19:04:47 #74
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53930081
    Maar 2 man op de server, en ik ga 'weer' "winnen".....
    Word saai zo... en de kaart is te klein, 2048x2048 is beter
    Kan nu vliegtuigen van de ene hoek naar de andere laten vliegen, met 2048x2048 word dat wat moeilijker, en er is meer ruimte voor meerdere personen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53930610
    Daarom zijn vliegtuigen sowieso niet leuk, treinen zijn veel leuker!

    "winnen" met vliegtuigjes is nou niet echt moeilijk te noemen, treintjes zijn wel een uitdaging!
      zondag 14 oktober 2007 @ 19:42:43 #76
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53930957
    Vliegtuigen horen erbij, als je train tycoon wilt spelen start je dat spelletje maar.
    map 2048x2048
    Breakdowns on
    En winnen met vliegtuigjes is niet zo gemakkelijk meer.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 20:53:43 #77
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53932564
    Ik post even een screenshot van de nieuwe subsidiaries patch:
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:19:07 #78
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_53933157
    yuck... in het Nederlands......
    Wat moet ik zien?
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:27:38 #79
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53933361
    Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
    Treinen van op sporen van andere bedrijven.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53937839
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef yorP het volgende:
    Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
    Treinen van op sporen van andere bedrijven.
    Zeker een meerwaarde voor het spel!
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_53941675
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 00:04 schreef existenz het volgende:

    [..]

    Zeker een meerwaarde voor het spel!
    Nee, dan wordt het blocken online alleen nog maar erger
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
      maandag 15 oktober 2007 @ 10:20:16 #82
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53943352
    Neehoor,
    Er kunnen alleen treinen over andermans spoor rijden als je een contract hebt. Dat contract moet aan bijde kanten akkoord zijn. Verder gaat het ook geld kosten, doormidden van "tollports", die als er een trein die niet van jou is langskomt een heffing geeft. De prijs daarvan kun je zelf bepalen in het contract.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:29:57 #83
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53952957
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef yorP het volgende:
    Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries:
    Treinen van op sporen van andere bedrijven.
    Hoe werkt dat dan met mensen die expres een locomotief stoppen op een bepaalde plek zodat je concurrent niet meer verder kan rijden?

    Edit: ik zie hierboven al hoe het werkt

    Dan nog, wat let iemand om 1 stukje rails weg te halen net waar het spoor van de concurrent zich bij die van jou voegt, en zelf middels een tunneltje of een klein omweggetje om dat stukje ontbrekende spoor te gaan?

    [ Bericht 25% gewijzigd door maartena op 15-10-2007 19:48:32 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:43:28 #84
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53953136
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 21:19 schreef BasOne het volgende:
    yuck... in het Nederlands......
    Ik blijf dat ook dom vinden eigenlijk, die Nederlandse vertaling.....

    Ik speel het spel in de originele taal, en natuurlijk in Britse ponden!

    Maar goed, ik ben dan ook iemand die al sinds Windows 3.11 en MSDOS 6.x eigenlijk alleen uitsluitend engelse versies gebruik van het operating system.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 19:55:25 #85
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53953311
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 19:29 schreef vanOekelen het volgende:
    Daarom zijn vliegtuigen sowieso niet leuk, treinen zijn veel leuker!

    "winnen" met vliegtuigjes is nou niet echt moeilijk te noemen, treintjes zijn wel een uitdaging!
    Daarom heb ik standaard ook vliegtuigen uit staan op mijn servers. Met als belangrijkste reden dat het inderdaad veel te makkelijk is. Je poot een vliegveld hier, een vliegveld daar, je koopt een paar vliegtuigjes, klaar is kees.

    Op online games liggen die enorme intercontinental airports ook alleen maar in de weg, en je hebt mensen die in 1960 al een hele lap grond gaan zitten kopen omdat ze in 1997 ofzo een intercontinental airport daar kunnen neerpoten....... en dat ligt alleen maar in de weg.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 20:00:53 #86
    193943 Xardasteo
    Master of Rpg
    pi_53953410
    Gewoon een geweldige game !

    Heb er echt UREN aan verneukt

    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
      maandag 15 oktober 2007 @ 20:08:23 #87
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53953511
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:43 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik blijf dat ook dom vinden eigenlijk, die Nederlandse vertaling.....

    Maar goed, ik ben dan ook iemand die al sinds Windows 3.11 en MSDOS 6.x eigenlijk alleen uitsluitend engelse versies gebruik van het operating system.
    Maar goed, jij bent dan ook iemand die in Amerika woont en eigenlijk alleen uitsluitend Engels praat op zijn werk.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 15 oktober 2007 @ 20:14:40 #88
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53953595
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:
    Gewoon een geweldige game !

    Heb er echt UREN aan verneukt

    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
    We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!

    Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou

    niet gehost door Merovingian

    Zo beter?

    [ Bericht 12% gewijzigd door yorP op 15-10-2007 21:29:56 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:15:20 #89
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53954694
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 19:29 schreef maartena het volgende:
    Dan nog, wat let iemand om 1 stukje rails weg te halen net waar het spoor van de concurrent zich bij die van jou voegt, en zelf middels een tunneltje of een klein omweggetje om dat stukje ontbrekende spoor te gaan?
    Je zult dan een stukje spoor moeten aansluiten op een ander stuk spoor van een andere company, dat in hetzelfde vakje zit. Een aftakking zegmaar. En dat kan dus niet. Er kan maar 1 speler een stukje spoor maken op 1 vakje. Als je dus alleen maar "eindstukjes" maakt met een tolpoort, moet iedere trein die jouw spoor verlaat via zo'n tolpoort gaan. Zelfde om erop te komen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:16:45 #90
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53954724
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:14 schreef yorP het volgende:

    [..]

    We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had!

    Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou

    gehost door Merovingian
    Dat hoef je er niet bij te zeggen hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53954772
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:


    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
    Halve topic gaat erover
      maandag 15 oktober 2007 @ 21:41:43 #92
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53955331
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:18 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Halve topic gaat erover
    Misschien doelt ie op de Military Police mode (dan moet je terroristen vervoeren naar strafcentra enzo )
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:00:57 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53955810
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:08 schreef yorP het volgende:
    Maar goed, jij bent dan ook iemand die in Amerika woont en eigenlijk alleen uitsluitend Engels praat op zijn werk.
    Mjah.... ik gebruikte al uitsluitend engelse versies in Nederland, en nog voor ik mijn vrouw ontmoette. Het begon bij Windows 3.0, daar zaten me toch een partij enorme vertaalfouten in..... dus maar de Engelse versie geinstalleerd. Toen Windows 3.1 uitkwam was er de eerste paar maanden nog geen Nederlandse versie, dus ook meteen Engels geinstalleerd.

    Toen Windows 95 uitkwam heb ik nog eens Nederlands geprobeerd, maar dat duurde niet lang. Ik kon maar niet wennen aan namen als "snelkoppeling" en "configuratiescherm". Dus snel een Engelse versie erop, en dat heb ik eigenlijk sindsdien volgehouden.

    Pas toen Windows XP uitkwam ben ik naar de VS verhuisd
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:06:54 #94
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53955969
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:15 schreef Merovingian het volgende:
    Je zult dan een stukje spoor moeten aansluiten op een ander stuk spoor van een andere company, dat in hetzelfde vakje zit. Een aftakking zegmaar. En dat kan dus niet. Er kan maar 1 speler een stukje spoor maken op 1 vakje. Als je dus alleen maar "eindstukjes" maakt met een tolpoort, moet iedere trein die jouw spoor verlaat via zo'n tolpoort gaan. Zelfde om erop te komen.
    Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.

    Of is dat zo niet mogelijk?

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:13:00 #95
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53956104
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:41 schreef Merovingian het volgende:
    Misschien doelt ie op de Military Police mode (dan moet je terroristen vervoeren naar strafcentra enzo )
    Ik heb dat trouwens al een keer serieus voorgesteld op het OpenTTD forum.

    Een stad met een "Policestation" genereert criminelen, die vervoerd moeten worden naar een "Prison" die net als industrieën in het midden van het land ligt. Een "Armored Passenger Car" waarin 16 Prisoners kunnen worden geplaatst (ipv 30-35 in een normale passenger car, je moet ze immers een beetje uit elkaar houden, dus 1 gevangene per bankje, 8 aan elke zijde.

    Hoe groter de stad, hoe meer criminelen een policestation genereert.

    Op zich wel een leuk idee voor New_Industries.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:13:55 #96
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53956133
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Xardasteo het volgende:
    OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen
    Huh? Wat is dat?

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_53959899
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.

    Of is dat zo niet mogelijk?

    [ afbeelding ]
    Zover ik het begrepen heb kan je ook iemand níet toestaan om via jouw spoor treinen te laten rijden, dus het zou een beetje onzinnig zijn om treinen die je wel toestaat om over jouw netwerk te rijden zou gaan blokkeren, je verdient er immers geld mee.

    (alhoewel je een net beginnende speler zo natuurlijk wel een aantal dure treinen afhandig kan maken door dit soort vieze trucjes...)
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:59:10 #98
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53964495
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 22:13 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik heb dat trouwens al een keer serieus voorgesteld op het OpenTTD forum.

    Een stad met een "Policestation" genereert criminelen, die vervoerd moeten worden naar een "Prison" die net als industrieën in het midden van het land ligt. Een "Armored Passenger Car" waarin 16 Prisoners kunnen worden geplaatst (ipv 30-35 in een normale passenger car, je moet ze immers een beetje uit elkaar houden, dus 1 gevangene per bankje, 8 aan elke zijde.

    Hoe groter de stad, hoe meer criminelen een policestation genereert.

    Op zich wel een leuk idee voor New_Industries.
    Is niet zo moeilijk, gewoon een aanpassing van Total Town Replacement Set en Long Vehicles
    Je moet dan de Prison uit TTRS gevangenen laten accepteren, een Police Station een industrie maken en een "Armored Passenger Car" aan LV toevoegen.

    Verder kun je bij die subsidiaries patch niet het spoor van iemand anders aanpassen, diegene moet dus een "aansluiting" maken waar jij op aan kan sluiten.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:13:27 #99
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53972794
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van.

    Of is dat zo niet mogelijk?

    [ afbeelding ]
    Nou ja, de rode speler kan dus niet zijn sporen aansluiten op dat van geel. Geel zal eerst een aftakking moeten maken, daarna kan rood zijn spoor op de aftakking laten aansluiten. Zoals jij het nu tekent, zitten rood en geel met een spoor in hetzelfde vakje, en dat kan dus niet. Geel moet dus moeite doen (een aftakking bouwen, met een tolpoort) om rood erop te kunnen laten rijden. Theoretisch kan geel daarna rood blokken ja, maar ik zie het nut er niet zo van in. Rood maakt dan gewoon zijn eigen spoor ernaast. Alleen is dan de lol van coop eraf.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 10:52:07 #100
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54006366
    Ik heb dit spelen even gedownload, ik vind het eik wel gaaf. Ik moet alleen mijn methodes/infrastructuurtechnieken nog even optimaliseren voordat ik online ga spelen

    (Anders ga ik van de kaart geveegd worden . Die AI is idd niet zo heel erg intelligent )
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')