abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53882327
En dan, op een zeker moment, dringt het tot je door. Politiek is oninteressant, tijdverspilling en leidt nergens toe. Je bent letterlijk ziek van de politiek. In beginsel vond ik het fantastisch allemaal: de gang van zaken in de politieke arena, het doen en laten van politici en het bedrijven van politiek ten einde maatschappelijke problemen op te lossen. Maar man oh man, wat heb ik mij vergist. Het is allemaal onzin. Je ziet het ook hier in POL. Het is niets anders dan gezeur over politici die over pak hem beet 20 jaar er niet meer toe doen. Ook weten we al langer dan vandaag dat macht corruptie impliceert: mensen met idealen betreden de politiek om vervolgens te worden opgezogen in machtspelletjes en oppertunisme. Het is allemaal één pot nat.

De enige personen die in het kader van de politiek iets interessants te melden hebben zijn de (politieke) wetenschappers en andere critici. Maar daar wordt niet naar geluisterd hoor. Nee, het enige wat telt is populisme, macht en roem.

Wat een zooi...
pi_53882438
In de politiek is geen ruimte voor idealen. Politiek is een vak en het benodigde talent is gelegen in strategisch onderhandelen. Nou prima toch? Ik moet altijd wel een beetje lachen om al die buitenstaanders (en dan heb ik het nog niet eens over de borreltafel) die wel weten hoe ze het zouden doen als zij aan de macht zouden zijn. Een hoop verschillende ideeen met één algehele overeenkomst: ze zouden het allemaal zogenaamd beter doen. Totdat de mogelijkheid voor regeren zich aandient: dan ligt het allemaal net ff anders, net ff wat genuanceerder.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_53882450
Wordt er ook eentje wakker zeg....
pi_53882513
Poliziek HAHAHAHLOL'D
pi_53882554
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:31 schreef Argento het volgende:
In de politiek is geen ruimte voor idealen. Politiek is een vak en het benodigde talent is gelegen in strategisch onderhandelen. Nou prima toch? Ik moet altijd wel een beetje lachen om al die buitenstaanders (en dan heb ik het nog niet eens over de borreltafel) die wel weten hoe ze het zouden doen als zij aan de macht zouden zijn. Een hoop verschillende ideeen met één algehele overeenkomst: ze zouden het allemaal zogenaamd beter doen. Totdat de mogelijkheid voor regeren zich aandient: dan ligt het allemaal net ff anders, net ff wat genuanceerder.
Je hebt gelijk hoor, maar laten we dan ook ophouden met dat populisme dat zich met name manifesteert ten tijde van verkiezingen. Laten we ook op die momenten dan eerlijk zijn en zeggen: wat er nu allemaal wordt beweerd, negeer het. Het gaat me niet alleen om het vak van de politicus, het gaat me om de ophef die er omheen altijd wordt gemaakt door iedereen. Niet alleen hier in POL, maar overal en altijd.
pi_53882683
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:26 schreef floris.exe het volgende:
En dan, op een zeker moment, dringt het tot je door. Politiek is oninteressant, tijdverspilling en leidt nergens toe. Je bent letterlijk ziek van de politiek. In beginsel vond ik het fantastisch allemaal: de gang van zaken in de politieke arena, het doen en laten van politici en het bedrijven van politiek ten einde maatschappelijke problemen op te lossen. Maar man oh man, wat heb ik mij vergist. Het is allemaal onzin. Je ziet het ook hier in POL. Het is niets anders dan gezeur over politici die over pak hem beet 20 jaar er niet meer toe doen. Ook weten we al langer dan vandaag dat macht corruptie impliceert: mensen met idealen betreden de politiek om vervolgens te worden opgezogen in machtspelletjes en oppertunisme. Het is allemaal één pot nat.

De enige personen die in het kader van de politiek iets interessants te melden hebben zijn de (politieke) wetenschappers en andere critici. Maar daar wordt niet naar geluisterd hoor. Nee, het enige wat telt is populisme, macht en roem.

Wat een zooi...
Tja, ik heb laatst ook een topic geopend dat eigenlijk al aangeeft waarom vele discussies eigenlijk niet zo heel zinvol zijn: Het politieke gelijk bestaat niet of toch wel? #2

Er is inderdaad weinig ruimte voor idealisme in de hedendaagse politiek. Wil je echt iets kunnen bereiken dan is regeringsdeelname en must. Dan zit je tenslotte echt aan de knoppen. In dit land kennen we uitsluitend coalitie kabinetten, met als gevolg dat meestal idealistisch issues eruit worden gefilterd. Er moet tenslotte water bij de wijn worden gedaan....en maakt het ook best saai......

Verder: politiek is niet leuk, hooguit interessant om het proces een beetje te volgen en te duiden. Wat we hier ook doen. Maar politiek is wel nodig om een land te besturen. Want anders...chaos.

vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:49:02 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53882790
Politiek is een bezigheid op zich geworden. Het land bestuurd zichzelf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53883083
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

. In dit land kennen we uitsluitend coalitie kabinetten, met als gevolg dat meestal idealistisch issues eruit worden gefilterd. Er moet tenslotte water bij de wijn worden gedaan....en maakt het ook best saai......

Of je wordt voor draaikonterij beticht (dit geldt dan voor linkse partijen )
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53883278
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Of je wordt voor draaikonterij beticht (dit geldt dan voor linkse partijen )
Het is een godsonmogelijke opgave soms, ja.

Een groot probleem in het huidige parlementaire stelsel zij de enorme strijdigheden van belangen. Als parlementariër heb je zelf ene opvatting, maar heb je met partijdiscipline te maken. Als je daarnaast als partijen in de regering komt, heb je ook met gevoeligheden van andere coalitiepartijen van doen.
pi_53883309
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is een godsonmogelijke opgave soms, ja.
Ach, het leven is geven en nemen. En vanaf de zijlijn is het makkelijk roepen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53883365
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ach, het leven is geven en nemen. En vanaf de zijlijn is het makkelijk roepen.
Zeker. En dat is ook een kunst. Regeren is ozo moeilijk. ik heb er diepe respect voor. Zeker voor de rol van de premier.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:17:21 #12
pi_53883390
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker. En dat is ook een kunst. Regeren is ozo moeilijk. ik heb er diepe respect voor. Zeker voor de rol van de premier.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53883946
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En je punt is?
pi_53884536
Eens.
Vraag me trouwens af of het tegenwoordig uitmaakt wat voor regering er zit. Het is toch allemaal gelul in de marge. Een PvdA regering kost je 0,25% een VVD regering levert 0,25% op. De verschillen zijn gewoon te klein geworden.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:30:41 #15
pi_53884919
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En je punt is?
Betaald liegen, daar heb jij respect voor?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:06:00 #16
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53886694
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wel hoor, maar ik wil dan ook advocaat worden als ik later groot ben.
pi_53888236
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:10 schreef Fastmatti het volgende:
Eens.
Vraag me trouwens af of het tegenwoordig uitmaakt wat voor regering er zit. Het is toch allemaal gelul in de marge. Een PvdA regering kost je 0,25% een VVD regering levert 0,25% op ook. De verschillen zijn gewoon te klein geworden.
dit dus.

Op wat extremen na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53890256
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, waar wordt er niet gelogen? Het bedrijfsleven is ene grote beerput met leugens. Spreek je wel eens met verkopers?
pi_53890418
Een beetje nuanceren is natuurlijk ook een vak apart.
pi_53890624
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, waar wordt er niet gelogen? Het bedrijfsleven is ene grote beerput met leugens. Spreek je wel eens met verkopers?
Van de week hoorde ik weer een prachtig verhaal. Bij een 'bepaald' product werden voor de benchmark de veiligheidsfactoren aangepast. Als de klant dan het product wilde kopen dan werden er ineens andere hogere (dus veiligere) factoren gebruikt, want het in de praktijk moest het wel voldoen
pi_53890831
Het liegen en bedriegen, de machtspelletjes, het opportunisme: dat is de politiek achter de politiek. Is dat dan minder interessant dan de 'strijd om de idealen'?
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:04:19 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53891863
De oplossing

Staat volgens mij nog steeds te koop
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:40:25 #23
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53899979
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:18 schreef Aurelianus het volgende:
Het liegen en bedriegen, de machtspelletjes, het opportunisme: dat is de politiek achter de politiek. Is dat dan minder interessant dan de 'strijd om de idealen'?
Inderdaad. Juist het liegen, bedriegen, manipuleren, verzwijgen, verbuigen is wat politiek tot politiek maakt. Dat maakt het ook net zo interessant. En iedereen zit er voor zichzelf en daarom moet je op iemand stemmen die ongeveer hetzelfde wil voor zichzelf als dat jij voor jezelf wilt.
lege ton
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:18:18 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53900775
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:40 schreef nonzz het volgende:

[..]

Inderdaad. Juist het liegen, bedriegen, manipuleren, verzwijgen, verbuigen is wat politiek tot politiek maakt. Dat maakt het ook net zo interessant. En iedereen zit er voor zichzelf en daarom moet je op iemand stemmen die ongeveer hetzelfde wil voor zichzelf als dat jij voor jezelf wilt.
Tis alleen jammer dat het speelveld een land is. Ze zouden die politici in de Gouden Kooi moeten stoppen, stuk veiliger voor iedereen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:22:22 #25
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53900836
De politiek in Nederland is dan ook nog eens behoorlijk voorspelbaar en eigenlijk gerommel in de marge. Het is een beetje zoals voetbal, dient ook nergens toe, kijkt af en toe wel aardig weg, maar is voornamelijk enorm saai.
Zyggie.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:11:17 #26
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_53901616
Ik ben het helemaal met TS eens.
Ik ben verworden van kandidaat gemeenteraadslid en fanatiek verslinder van alle politieke discussie in binnenland en buitenland tot een boze maar berustende scepticus.

Met name ontstemd over de schijndemocratie in het land en het netwerk van 30.000 partijleden en borreltijgers die alle posten in Nederland onderling verdelen, onder de Haagse kaasstolp. Als nieuwe partij of politicus met idealen ontkom je niet om eraan mee te doen, en alles gaat er kapot aan.

Ze hebben allemaal dezelfde insteek en dat is: de kiezer is absoluut niet te vertrouwen, dus daarom maar nooit aan referenda, burgemeestersverkiezingen of nog erger toegeven, want de regentenpolitiek is al eeuwen onverwoestbaar in dit land en een uitgerangeerd partijlid moet natuurlijk wel nog slapend rijk kunnen worden als benoemd burgemeester in de provincie.
pi_53902645
quote:
En dan, op een zeker moment, dringt het tot je door.
De sleutel ligt bij ons zelf. Bij jou en bij mij. Laat je nooit meer wijsmaken dat een politicus problemen op kan lossen, zelfs niet als je denkt dat hij het meent (Ron Paul). Alleen jij en ik kunnen dat.
pi_53902723
Als je eenmaal weet hoe het in Nederland aan toe gaat treed er al bijzonder snel een soort politiek-moeheid op, dat zal iedereen beamen. Dat ligt in de eerste plaats natuurlijk aan de politici, die zijn niet dapper genoeg om te breken met de kaasstolp, maar ook aan het feit dat Nederland er bijna niet toe doet in de wereld.

Op het moment dat je het allemaal wel gezien hebt kun je twee dingen doen. Je stopt met het circus te volgen, of je wordt politiek actief. Aan iedereen de keus.
pi_53902886
Politiek is alles wat samenhangt met het krijgen van je zin.

Om politiek 'oninteressant' te kunnen vinden moet je geheel losstaan van de mensen - eigenlijk kunnen alleen hele rijke en hele arme mensen zich dat veroorloven.
Alle andere mensen kunnen zich het niet verooorloven om niet geinteresseerd te zijn in óf je in je eigen brood mag kunnen voorzien, wat er zoal in een brood moet of mag zitten, of je kinderen mag nemen en hoe je die mag opvoeden, hoeveel je moet afstaan van elke gulden die je verdient, of er wegen zijn en waarnaartoe, of er een dokter is en voor wie, wie wanneer tegen welke voorwaarden het gevang indraait.

Wat veel mensen zich laten voorspiegelen is dat je het niet over bovenstaande wezenlijke zaken moet hebben, maar over de mensjes die de instututen die formeel over bovenstaand iets te zeggen hebben bemensen. Wat je noemt een zoveelste afgeleide van de onderliggende vraag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54050472
quote:

Wat een zooi...
Polttiek is gewoon poppenkast..niks meer of minder het volk wordt afgeleid door het spel en het ohhhhhh en ahhhhhhhh als straks de traditionele stemmers de pijp aan Maarten geven zal het Licht gaan schijnen
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
pi_54052664
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik wel hoor, maar ik wil dan ook advocaat worden als ik later groot ben.
Advocaten mogen geen onwaarheid spreken
pi_54052830
Zegt deze topic niet meer over democratie dan politiek in het alemeen?
pi_54052877
Politiek is veranderd van volksvertegenwoordiging naar een werkterrein van beroepspolitici die vooral op zichzelf gericht zijn. Het is niet anders.
pi_54053398
Hmm ja, de titel van de topic had beter Ziek van de huidige politiek kunnen zijn.
pi_54054300
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:46 schreef Urquhart het volgende:
Politiek is veranderd van volksvertegenwoordiging naar een werkterrein van beroepspolitici die vooral op zichzelf gericht zijn. Het is niet anders.
spiegel-logisch gezien: "hebbu frusties duik de politiek in"
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
pi_54054386
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:46 schreef Urquhart het volgende:
Dat zijn alleen de mensen die het hardst politiek bedrijven. Het grootste deel van de politici doet het voor de volksvertegenwoordiging, de meeste politici zijn 'amateurs'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')