quote:Het politieke gelijk bestaat gewoon niet. Ik doe hier ruim een jaar mee aan allerlei politieke discussies. Wat mij steeds opvalt is dat iedereen zo op z'n standpunten blijft staan......Maar eigenlijk is dat helemaal geen wonder.
Het aardige is dat discussies heel vaak uit twee gedeelten bestaan:
1 gesteggel over feitelijkheden. Zoal over cijfers etc.
Dit is zinvol. Want feitelijkheden kun je nl. checken. Het doel is dan waarheidsvinding en dat is in ieder belang voor een zinvolle discussie.
2 een waardeoordeel toekennen aan die feitelijkheden, gestoeld op een nogal subjectief moraal.
Een discussie hierover is volstrekt zinloos. Het echte gelijk bestaat hierin helemaal niet. Hooguit opvattingen en die zijn nogal persoonlijk van aard. Die opvattingen zijn gestoeld op iemands karakter, opvoeding en gebeurtenissen in je leven....Die vormen je moraal.
Discussie zijn mij al te vaak zwaar te moede, omdat ik te vaak het gevoel heb niet uit te kunnen komen. En dat komt steeds weer door verschillen van inzichten als het gaat om het moraal. Dat is een wedstrijd die nooit is te winnen......
Daarover nagedacht te hebben, merk ik dat ik naast mijn eigen visie net zo goed de visie van HenriO met vuur en vlam kan verdedigen.
Herkennen jullie dit ook?
Want het gelijk bestaat niet. Toch?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:54 schreef sneakypete het volgende:
De vraag is dan denk ik vooral: is het voeren van politiek op zichzelf gezien nuttig, of werkt het averechts?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Politiek bedrijven betekent....reguleren. Misschien is het resultaat wel beter als je als overheid niets reguleert?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:06 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Zo ging het in het 'Wilde Westen', dan regeert het recht van de sterkste. Geldt nog steeds grotendeels voor de Verenigde Staten van Amerika: 'the land of the free, the home of the brave'.
'the land of the free, the home of the brave'.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:14 schreef Ribbenburg het volgende:
Het politieke gelijk bestaat niet. Het is utopisch geneuzel. Politieke blauwdrukken (communisme, facisme, libertarisme,etc.) lijden tot terreur en onderdrukking.
Zo ging het in het 'Wilde Westen', dan regeert het recht van de sterkste. Geldt nog steeds grotendeels voor de Verenigde Staten van Amerika: 'the land of the free, the home of the brave'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |