quote:Ik zat in die tijd achter z'n commercials / hoesjes / videoclips, ik heb alleen niet zo bar veel over uit die tijd.
Op dinsdag 19 februari 2002 16:36 schreef 404 het volgende:
Wie heeft een foto van haar? Ze had een aantal jaar geleden een hitje met DJ Paul Elstak (Love u more). Enige wat ik nog van haar weet is dat het een bijzonder lekker ding was 9~
Helaas geen foto's......
quote:Ken je ook zijn danseressen?
Op dinsdag 19 februari 2002 17:00 schreef Devnull het volgende:[..]
Ik zat in die tijd achter z'n commercials / hoesjes / videoclips, ik heb alleen niet zo bar veel over uit die tijd.
quote:NEE MAN
Op dinsdag 19 februari 2002 17:13 schreef mr_FOK het volgende:
Dat is niet alleen z'n zangeres, maar volgens mij ook zijn vrouw! (the lucky bastard!)
dat mocht ie willen....
Hij is gewoon met één of ander burgerlijk wijf...
De allereerste keer dat ik dj Paul Elstak "live" zag, was een mega teleurstelling. Shaydee was er mee gestopt en daar voor in de plaats gekomen was een of andere kassa doos genaamd Lindsay ofzo, terwijl dat dus nog helemaal niet bekend was gemaakt...
Voelde ik me ff genaaid, dacht ik eindelijk Shaydee es te zien..
quote:*lol* klopt
Op dinsdag 19 februari 2002 20:50 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
NEE MAN
dat mocht ie willen....
Hij is gewoon met één of ander burgerlijk wijf...
Single is vreselijk geflopt overigens.
quote:Een paar ja, maar die wisselden ze nogal vaak!
Op dinsdag 19 februari 2002 20:06 schreef Djek_D het volgende:[..]
Ken je ook zijn danseressen?
quote:mmmm ik ken er ook eentje maar ik ga haar naam neit noemen hiero... dusch beetje loos zo
Op woensdag 20 februari 2002 10:39 schreef Devnull het volgende:[..]
Een paar ja, maar die wisselden ze nogal vaak!
quote:als je er nou ook een foto bij scanned
Op woensdag 20 februari 2002 11:12 schreef rubbereend het volgende:
k heb Paul nog gezien toen shaydee dr bij was!!!!!!
k zal strax thuis ff zo'n promotie kaartje inscannen waar die voor gedrukte handtekeningen opstaan die ze bij optredens uit delen. (k d8 altijd ie komt vast nog eens van pas)
quote:Jaa! Ik ben razend benieuwd!
Op woensdag 20 februari 2002 11:12 schreef rubbereend het volgende:
k zal strax thuis ff zo'n promotie kaartje inscannen waar die voor gedrukte handtekeningen opstaan die ze bij optredens uit delen.
quote:Zat/Zit Paul Elstak ook bij digidance?? (zit hier tegenover)
*lol* klopt
Shaydee heeft ook een solo-single gemaakt met de producers van Paul Elstak die nu beter bekend zijn als de Klubbheads (hij maakte namelijk zijn commerciele versies niet zelf).Single is vreselijk geflopt overigens.
quote:Nee bij "Rotterdam Records", een sublabel van "Mid-town" records. Die jongens van "Digidance" (Koen, Addy en Jan) produceerden de commerciele versies in opdracht van "Mid-town".
Op woensdag 20 februari 2002 16:56 schreef gerrie het volgende:[..]
Zat/Zit Paul Elstak ook bij digidance?? (zit hier tegenover)
Dat hun eigen toko zo goed ging lopen, dat was iets later.
Ze produceren ook de hits voor o.a. "DJ Jean".
Zelfde formule eigenlijk, maar dan wel op hun eigen labels.
quote:Dat maakt niet uit. Ik wil geen foto's zien omdat ik haar zangkwaliteiten zo bewonder.
Op woensdag 20 februari 2002 17:01 schreef Devnull het volgende:
Nog even als aanvulling:
"Shaydee" zong niet zelf, zie het als "Milli Vanilli", maar dan anders.
quote:yep! echt lekker, precies mijn type, kwa innerlijk ken ik haar natuurlijk niet
Op vrijdag 22 februari 2002 00:02 schreef rubbereend het volgende:
eindelijk........
duurde iets langer maar hier is t kaartje, tis niet dr mooiste foto maar beter dan niets.
k heb ff de voor en de achterkant gescand worden er een hoop vragen beantwoord
quote:Ik kan veel over die tijd vertellen, aangezien ik van 1993 t/m 1998 bij de platenmaatschappij alle "creatieve" dingen deed, maar ik doe het niet.
Op vrijdag 22 februari 2002 00:03 schreef JollyBlaze het volgende:[..]
yep! echt lekker, precies mijn type, kwa innerlijk ken ik haar natuurlijk niet
Wel moeilijk, maar wel zo professioneel.
quote:ik vertaal effe :
Op vrijdag 22 februari 2002 08:08 schreef Devnull het volgende:[..]
Ik kan veel over die tijd vertellen, aangezien ik van 1993 t/m 1998 bij de platenmaatschappij alle "creatieve" dingen deed, maar ik doe het niet.
"van 1993 t/m 1998 was ik schoonmaker in het gebouw waar ook een platenmaatschappij zat. Ik zag dus wel eens bekende mensen en dat was heel cool! Nu mocht ik er nooit komen als zij er waren, maar als ik daarna schoon moest maken dan kwam je soms hele rare dingen tegen! Ik weet alleen niet meer wat die dingen waren, maar het was wel gaaf!"
* serano hoopt dat devnull begrijpt dat dit een geintje is
quote:Uit m'n CV:
Op vrijdag 22 februari 2002 10:31 schreef serano het volgende:[..]
ik vertaal effe :
"van 1993 t/m 1998 was ik schoonmaker in het gebouw waar ook een platenmaatschappij zat. Ik zag dus wel eens bekende mensen en dat was heel cool! Nu mocht ik er nooit komen als zij er waren, maar als ik daarna schoon moest maken dan kwam je soms hele rare dingen tegen! Ik weet alleen niet meer wat die dingen waren, maar het was wel gaaf!"
* serano hoopt dat devnull begrijpt dat dit een geintje is
1993 - 1998 Mid-town Records BV, Rotterdam
Omschrijving: Independent platenmaatschappij, distributeur en winkelketen.
Functie: Art-director.
Werkzaamheden:
* Bedenken van reclamecampagnes rond releases.
* Ontwerpen van de cd -en 12-inch covers en bijpassende advertenties.
* Bedenken en produceren van radio -en tv commercials.
* Contacten onderhouden met diverse radio -en tv stations en magazines.
* Video montage -en special effects voor videoclips en commercials waaronder:
DJ Paul Elstak, Kadoc, The Klubbheads en anderen (demo-reel aanwezig)
* Taken verdelen over personeel (3 personen).
* Opleiden van stagaires voor het GOC (Grafisch Opledingscentrum) in DTP en multimedia.
* Het bedenken, vormgeven en onderhouden van diverse internetsites.
* Overige multimedia activiteiten zoals onderhoud van de audio-studio en het editen -en masteren van audio cd's.
* Systeembeheer.
quote:Dan heb ik waarschijnlijk een boel cd's enzo waar jouw plaatjes op staan... ziek heh?
Op vrijdag 22 februari 2002 11:53 schreef Devnull het volgende:[..]
Uit m'n CV:
1993 - 1998 Mid-town Records BV, Rotterdam
Omschrijving: Independent platenmaatschappij, distributeur en winkelketen.
Functie: Art-director.
Werkzaamheden:
* Bedenken van reclamecampagnes rond releases.
* Ontwerpen van de cd -en 12-inch covers en bijpassende advertenties.
* Bedenken en produceren van radio -en tv commercials.
* Contacten onderhouden met diverse radio -en tv stations en magazines.
* Video montage -en special effects voor videoclips en commercials waaronder:
DJ Paul Elstak, Kadoc, The Klubbheads en anderen (demo-reel aanwezig)
* Taken verdelen over personeel (3 personen).
* Opleiden van stagaires voor het GOC (Grafisch Opledingscentrum) in DTP en multimedia.
* Het bedenken, vormgeven en onderhouden van diverse internetsites.
* Overige multimedia activiteiten zoals onderhoud van de audio-studio en het editen -en masteren van audio cd's.
* Systeembeheer.
Die Nightmare in R'dam agenda's, had je die ook ontworpen?
quote:Dan zou je de rest eens moeten lezen
Op vrijdag 22 februari 2002 12:23 schreef serano het volgende:
ja, * serano is ook gewoon jaloers
quote:Ja! De eerste althans.
Op vrijdag 22 februari 2002 12:44 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
Dan heb ik waarschijnlijk een boel cd's enzo waar jouw plaatjes op staan... ziek heh?
Die Nightmare in R'dam agenda's, had je die ook ontworpen?
De heer Maurice Steenbergen aka Devnull was in het begin van de gabberscene (de echte originele Rotterdamse/Amsterdamse/ enz.. dus al voordat iedereen ineens als een kip zonder (haar op z'n) kop in aussies ging rondrennen) onderhand een godheid
Je naam ken ik in elk geval al sinds Poing
Wat moet zo'n gozer als jij nou op een forum als dit
quote:Oeps....
Op dinsdag 26 februari 2002 14:37 schreef Gabberhead het volgende:
De heer Maurice Steenbergen aka Devnull
quote:Haha,
Op dinsdag 26 februari 2002 14:37 schreef Gabberhead het volgende:
Voor diegenen die niet behept zijn met enige kennis van zaken :De heer Maurice Steenbergen aka Devnull was in het begin van de gabberscene (de echte originele Rotterdamse/Amsterdamse/ enz.. dus al voordat iedereen ineens als een kip zonder (haar op z'n) kop in aussies ging rondrennen) onderhand een godheid
Je naam ken ik in elk geval al sinds Poing
Wat moet zo'n gozer als jij nou op een forum als dit
Ik zie in je profiel dat je uit Bergambacht komt ...
Daar heb ik een ex lopen .
Ik kan me daar nml. nog wel iets leuks over herinneren.
Jaja, Miro was ooit eens lid van "The Forze".
Met elke maand het lijfblad voor de trouwe fan.
quote:1995
Op maandag 04 maart 2002 13:24 schreef rubbereend het volgende:
weet iemand nog in welk jaar ze ook al weer hot waren, dan zoek ik ff naar nog wat meer plaatsjes in mijn verzameling oude tijdschriften
quote:Argh... weer iemand die dat gat in de polder kent
Op donderdag 28 februari 2002 21:48 schreef Devnull het volgende:[..]
Haha,
Wat ik hier doe? Ach .. beetje ontspanning.
Ik zie in je profiel dat je uit Bergambacht komt ...
Daar heb ik een ex lopen.
ICQ# staat in m'n profiel als je dit gesprek wilt voortzetten *lol*
quote:Ik zou zeggen: probeer het eens met een topic
Op dinsdag 05 maart 2002 03:10 schreef MeNTaL_TO het volgende:
Damn, ik moet vaker in profielen gaan kijken....MR give me a whiteline komt ook op fok..
Zijn er nog meer oude helden uit de gabberscene hier op fok?
quote:Gesnapt! In een ander topic, Iemand hier die PCP ook goed vindt?¿?,
Op vrijdag 22 februari 2002 08:08 schreef Devnull het volgende:[..]
Ik kan veel over die tijd vertellen, aangezien ik van 1993 t/m 1998 bij de platenmaatschappij alle "creatieve" dingen deed, maar ik doe het niet.
Dan weten we dat ook weer, Devnull vindt Shaydie een trutje dat zichzelf tot de God-status uitroept.
Was ze echt zo'n bitch, Devnull?
quote:Nee, Shady is hartstikke lief. Ik bedoel trutjes ALS Elstak. Niet m'n woorden verdraaien aub.
Op vrijdag 13 september 2002 12:41 schreef Realforze het volgende:[..]
Gesnapt! In een ander topic, Iemand hier die PCP ook goed vindt?¿?,
praat je er wel over, Devnull.
Devnull quote: (16 december 2001, 18:24)
"... die Paul Elstak trutjes die zichzelf uitroepen tot de God-status."Dan weten we dat ook weer, Devnull vindt Shaydie een trutje dat zichzelf tot de God-status uitroept.
Was ze echt zo'n bitch, Devnull?
Het ging in dat topic ook nog eens over producers, dus met een beetje nadenken had je daar zelf ook achter kunnen komen. Tenzij je dit allemaal doet om mij zwart te maken omdat je een Paul Elstak fan bent. In dat geval kan ik zeggen: spaar je de moeite.
[Dit bericht is gewijzigd door Devnull op 13-09-2002 12:48]
quote:Snelle reactie, Devnull! (1 minuut)
Op vrijdag 13 september 2002 12:42 schreef Devnull het volgende:[..]
Nee, Shady is hartstikke lief. Ik bedoel trutjes ALS Elstak. Niet m'n woorden verdraaien aub.
Het ging in dat topic ook nog eens over producers, dus met een beetje nadenken had je daar zelf ook achter kunnen komen. Tenzij je dit allemaal doet om mij zwart te maken omdat je een Paul Elstak fan bent. In dat geval kan ik zeggen: spaar je de moeite.
Oeps...had ik ff te snel gelezen Met trutjes worden meestal vrouwen bedoeld, vandaar dat ik dacht dat je het over Shaydie had.
En ik wil niemand zwart maken, zeker jou niet, ik heb zelfs (oude) platen van je!
Ik wilde gewoon weten of Shaydie een bitch was. Ik kon het me al haast niet voorstellen dat ze onaardig was, tenminste, ze ziet er aardig uit.
Maar ik begrijp dus dat ze een schatje was, ik had niet anders verwacht.
P.S. Volgens mij schrijf je Shaydie en niet Shady (dat komt van Eminem, Slim Shady)
[Dit bericht is gewijzigd door Realforze op 16-09-2002 00:15]
quote:Er zijn uitzonderingen op die regel
Op zondag 15 september 2002 23:39 schreef Realforze het volgende:[..]
Snelle reactie, Devnull! (1 minuut)
Oeps...had ik ff te snel gelezen
Met trutjes worden meestal vrouwen bedoeld
Ik kwam haar pas nog tegen in de DMW, ik had haar al een paar jaar niet gezien. Ze was uitermate relaxed.
Shaydie, Shaydy, Shaydee ... wat maakt het uit .
quote:vraag 1: Wat is de DMW??
Op maandag 16 september 2002 10:20 schreef Devnull het volgende:[..]
Ik kwam haar pas nog tegen in de DMW, ik had haar al een paar jaar niet gezien. Ze was uitermate relaxed.
Shaydie was echt mijn 'jeugdheldin'.
Handig dat we iemand met goede connecties op dit forum hebben
quote:Valt wel mee met die connecties, ik kwam haar toevallig weer tegen na een paar jaar. Het is niet dat ik contact met haar heb.
Op maandag 16 september 2002 10:35 schreef Realforze het volgende:[..]
vraag 1: Wat is de DMW??
vraag 2: En weet je wat Shaydie tegenwoordig doet, Devnull?
vraag 3: Heb je nog leuke verhalen/anekdotes/info over Shaydie?Shaydie was echt mijn 'jeugdheldin'.
Handig dat we iemand met goede connecties op dit forum hebben
1. DMW is een latin-achtige lounge disco/restaurant op de Coolsingel in R'dam. En nee, dat is niet haar vaste hangout! (voor de stalkers onder jullie).
2. Ze had plannen om weer te gaan zingen.
3. Daar kan ik niet aan beginnen, zij heeft ook recht op privacy .
Heb ooit tijdens een 538 school tour bij ons op school voor de schoolkrant Paul Elstak en crew mogen interviewen achter de schermen... Shaydie was er toen ook bij, samen met MC ik-ben-zn-naam-effe-kwijt... Hoe heet die gozer ook alweer??
Maar goed, Shaydie was inderdaad errug genieten
Mmmmmmmmmmmmmmm
Zit ik op die site van je Devnull, bekijk ik je discografie en zie daar mijn grootste angst werkelijkheid worden... Die eerste twee... Pazazu and the Sandman...
quote:Ach ... die zijn nooit uitgebracht
Op maandag 16 september 2002 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:
/Off topicZit ik op die site van je Devnull, bekijk ik je discografie en zie daar mijn grootste angst werkelijkheid worden... Die eerste twee... Pazazu and the Sandman...
Die MC heette MC Irvin. Later overgestapt als MC bij de Skihut, en daarna als glazenhaler bij de "Crazy Piano's". Wat hij nu doet weet ik niet.
MC Irwin... Hahaha zie m zo voor me... Gave tijd was dat!!!
quote:En, had Shaydie nog wat zinnigs te melden?
Op maandag 16 september 2002 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik is ook trots...Heb ooit tijdens een 538 school tour bij ons op school voor de schoolkrant Paul Elstak en crew mogen interviewen achter de schermen... Shaydie was er toen ook bij,
Mmmmmmmmmmmmmmm![]()
quote:Da's goed nieuws!!!
Op maandag 16 september 2002 10:39 schreef Devnull het volgende:[..]
2. Ze had plannen om weer te gaan zingen.
Comeback Party Animals, comeback Shaydie (of bedoelde je 'onder de douche zingen?')
Al mijn jeugdhelden komen weer terug!
Devnull, als je nog wat weet over Shaydie's zangperikelen (solo, of in een groep, wanneer, stijl?) post het a.u.b. ff, lijkt me goede promotie voor haar om hier op FOK! te zetten! Vindt ze vast leuk.
quote:Heb je dan misschien wat privacy-ongevoelige verhalen/info over haar?
]3. Daar kan ik niet aan beginnen, zij heeft ook recht op privacy.
quote:Eigenlijk weet ik geen dingen die ik zelf ook niet gepost zou willen zien op een forum
Op maandag 16 september 2002 15:33 schreef Realforze het volgende:Heb je dan misschien wat privacy-ongevoelige verhalen/info over haar?
Alles is welkom, ik weet echt niks van haar, ze is één groot mysterie voor mij...
quote:Neuh, ze zat daar alleen maar verschrikkelijk mooi te wezen...
Op maandag 16 september 2002 15:22 schreef Realforze het volgende:[..]
En, had Shaydie nog wat zinnigs te melden?
(ik kon het ook op slot zetten of de boeiende discussie weghalen, maar ach..)
quote:Kittie=?????
Op maandag 16 september 2002 22:48 schreef Metamorphozis het volgende:
Ik heb gehoord dat Shaydee de nieuwe zangeres van Kittie wordt..
quote:Dune zal niet zo snel terug komen denk ik... Zeker nu Verena von Strenge net haar 2 Brothers On The 4th Floor imitatie heeft uitgebracht met "Rain & Tears".
Op maandag 16 september 2002 23:44 schreef Trancentral het volgende:
damn..nu nog dune & dj paul elstak zelf terug met hhc en het is weer zoals vroeger
![]()
Best jammer dat Central Seven en Avacanda destijds Dune hadden aangeklaagd, omdat het Dune liedje "Heaven" te veel op "Piece Of Heaven" van A-Seven zou lijken. En de rechter stelde A-Seven in het gelijk en Dune mocht dus "Heaven" niet uitbrengen... dit was blijkbaar zo'n enorme tegenslag, dat ze meteen hun nieuwe album dat zou uitkomen gecanceled werd. In plaats daarvan kwamen ze met Hardcore Vibes 2000.
quote:Ja, maar daar wil ik wel even bij zeggen dat er GEEN budget was, en dat het natuurlijk binnen een week af moest zijn
Op maandag 16 september 2002 23:47 schreef GizartFRL het volgende:
@ Devnull, heb jij die vage klipp van Kadoc bedacht? ( the Nighttrain) ?
De Paul Elstak video's hadden ze (vooral later) meer budget en iets meer tijd voor ingeruimd.
quote:yep i know , misschien komt critical mass wel terug met burning love 2002 . Er waren plannen...
Op dinsdag 17 september 2002 01:10 schreef CJ het volgende:[..]
Dune zal niet zo snel terug komen denk ik... Zeker nu Verena von Strenge net haar 2 Brothers On The 4th Floor imitatie heeft uitgebracht met "Rain & Tears".
Best jammer dat Central Seven en Avacanda destijds Dune hadden aangeklaagd, omdat het Dune liedje "Heaven" te veel op "Piece Of Heaven" van A-Seven zou lijken. En de rechter stelde A-Seven in het gelijk en Dune mocht dus "Heaven" niet uitbrengen... dit was blijkbaar zo'n enorme tegenslag, dat ze meteen hun nieuwe album dat zou uitkomen gecanceled werd. In plaats daarvan kwamen ze met Hardcore Vibes 2000.
quote:Zou leuk zijn als Ludmilla Odijk dan ook weer terug kwam en niet een of andere vage bimbo die het nummer opnieuw moet inzingen of gaat lipsyncen. Ludmilla vond vond ik altijd heel goed klinken op de plaatjes. Na de overstap naar Byte Records is het wel heel erg snel bergafwaarts gegaan met Critical Mass, alhoewel ik "In Your Eyes" best wel een hele lekkere track vond.
Op dinsdag 17 september 2002 09:24 schreef Trancentral het volgende:[..]
yep i know , misschien komt critical mass wel terug met burning love 2002 . Er waren plannen...
quote:O ja, jij zat ook achter zijn videoclips he. Was die 7 minuten clip van The Promised Land niet de duurste Nederlandse videoclip allertijden? Kostte toch f 500.000 of zoiets? Is die nu nog steeds de duurste ooit?
Op dinsdag 17 september 2002 08:14 schreef Devnull het volgende:[..]
De Paul Elstak video's hadden ze (vooral later) meer budget en iets meer tijd voor ingeruimd.
quote:En dat moeten wij geloven...
Op dinsdag 17 september 2002 14:10 schreef Grobbel het volgende:[..]
Een vrouwelijke nu metalband, waarbij de zangeres nog harder staat te grunten dan bij Slipknot het geval is... Een muur van lawaai.
quote:Ik probeerde jullie dat ook niet wijs te maken, ik gaf alleen maar aan wat voor band Kittie was, dat vroeg je toch?
Op dinsdag 17 september 2002 15:12 schreef Realforze het volgende:[..]
En dat moeten wij geloven...
Ik denk dat als Shaydie gaat zingen, dat in een dancegroep is.
quote:Hey, zoiets heb ik ook weleens gehoord ja! Haha, die videoclip heb ik maar 1 x helemaal gezien en dat was in....
Op dinsdag 17 september 2002 11:11 schreef Realforze het volgende:[..]
O ja, jij zat ook achter zijn videoclips he. Was die 7 minuten clip van The Promised Land niet de duurste Nederlandse videoclip allertijden? Kostte toch f 500.000 of zoiets? Is die nu nog steeds de duurste ooit?
Die videoclips waren altijd gaaf om te zien. (Maar lag dat nu aan Devnull's producer skills of aan Shaydie'saanwezigheid?
)
Telekids!
Wat een nostalgie! Oude tijden herleven... zucht!
quote:Er is hoop, Trancentral. De Party Animals brengen binnenkort een video en DVD uit met al hun videoclips, dus misschien komt DJ Paul Elstak ook wel op dat idee.
Op woensdag 18 september 2002 00:40 schreef Trancentral het volgende:
zou er veel $$$ voor over hebben om al dj paul en critical mass videos op video te krijgen
quote:M'n toenmalige werkgever Mid-town heeft alle mastertapes, zelf heb ik er niets meer van, behalve wat screenshots. Mail eens met Mid-town of ze interesse hebben in een DVD of downloads op hun website.
Op donderdag 19 september 2002 01:30 schreef Realforze het volgende:[..]
Er is hoop, Trancentral. De Party Animals brengen binnenkort een video en DVD uit met al hun videoclips, dus misschien komt DJ Paul Elstak ook wel op dat idee.
Zou in ieder leuk zijn om al die videoclips weer eens te zien.
quote:Goed idee! Die clips liggen nu waarschijnlijk in een oude doos stoffig te worden, daar kunnen ze beter een mooie DVD van maken!
Op donderdag 19 september 2002 10:14 schreef Devnull het volgende:[..]
M'n toenmalige werkgever Mid-town heeft alle mastertapes, zelf heb ik er niets meer van, behalve wat screenshots. Mail eens met Mid-town of ze interesse hebben in een DVD of downloads op hun website.
http://www.mid-town.nl
1. Uit welk land komen haar vader en moeder eigenlijk oorspronkelijk? Ik kan dat tegenwoordig niet allemaal meer bijhouden hoor, met die multiculturele samenleving
2. Waarom ging ze medio 1996 eigenlijk precies uit de groep?
(Daarna ging het trouwens alleen maar bergafwaarts met DJ Paul Elstak; de reden lijkt me duidelijk: vertrek Shaydie=minder succes)
Weet iemand (Devnull?) hier misschien antwoord op?
quote:Ik weet niet waar ze oorspronkelijk van af stamt.
Op donderdag 26 september 2002 11:58 schreef Realforze het volgende:
Maar ik heb nog 2 brandende vragen over Shaydie:1. Uit welk land komen haar vader en moeder eigenlijk oorspronkelijk? Ik kan dat tegenwoordig niet allemaal meer bijhouden hoor, met die multiculturele samenleving
2. Waarom ging ze medio 1996 eigenlijk precies uit de groep?
(Daarna ging het trouwens alleen maar bergafwaarts met DJ Paul Elstak; de reden lijkt me duidelijk: vertrek Shaydie=minder succes)Weet iemand (Devnull?) hier misschien antwoord op?
Dat het achteruit ging met de platen, kwam vooral omdat Paul zonodig zelf de commerciele versies moest gaan produceren, omdat hij vond dat de toenmalige producers van de singles teveel kregen. Dat waren overigens de mensen die ook achter Klubbheads, Jean, Madhouse en Boozywoozy / Drunkenmonkey zitten.
quote:Zou je als buitenstaander idd niet zeggen, hebben ze goed verborgen weten te houden. Waarover hadden ze dan ruzie? Je gaat zeker niet de sappige details uit de doeken doen, hè. (Ik weet het, ik ben nou eenmaal erg nieuwsgierig aangelegd
Op donderdag 26 september 2002 12:26 schreef Devnull het volgende:
Ze is uit de groep gezet vanwege onenigheden binnen de groep, het zag er van buiten misschien gezellig uit, maar intern was het 1 grote soap-serie.
quote:Dat waren toch Jan Voermans, Koen Groeneveld en Addy van der Zwam? Was een goede combinatie (met Elstak erbij).
Dat het achteruit ging met de platen, kwam vooral omdat Paul zonodig zelf de commerciele versies moest gaan produceren, omdat hij vond dat de toenmalige producers van de singles teveel kregen. Dat waren overigens de mensen die ook achter Klubbheads, Jean, Madhouse en Boozywoozy / Drunkenmonkey zitten.
quote:Daar ga ik inderdaad niets over zeggen.
Op donderdag 26 september 2002 23:44 schreef Realforze het volgende:[..]
Zou je als buitenstaander idd niet zeggen, hebben ze goed verborgen weten te houden. Waarover hadden ze dan ruzie? Je gaat zeker niet de sappige details uit de doeken doen, hè. (Ik weet het, ik ben nou eenmaal erg nieuwsgierig aangelegd
)
[..]
quote:Je gaat door voor de koelkast.
Dat waren toch Jan Voermans, Koen Groeneveld en Addy van der Zwam Zwan? Was Is een goede combinatie.
Ik sprak gisteren een kennis, en die kent de jongere broer van een vroegere danseres van DJ Paul Elstak. Dat broertje had dus de info via zijn zus, en die kennis die ik sprak, had de info van het broertje. En ik dus van de kennis die ik gisteren sprak. (Snappen we het allemaal nog?) De volgende informatie wil ik jullie niet onthouden:
Over Shaydie
-Haar echte naam is Saskia.
-Shaydie had in 1995 een bijbaantje in een kledingzaak in Rotterdam, en in die zaak kwam Paul's vrouw Diana wel eens. Diana vroeg of Shaydie bij de groep wilde komen en zo kwam Shaydie dus bij de groep.
-Shaydie was altijd wel vrolijk en vriendelijk. Paul was wat afstandelijker.
Over Shaydie's ontslag
-Shaydie wilde de nummers zelf zingen, maar Paul vond haar stem niet goed genoeg en huurde iemand in om de nummers in te zingen. Dat leidde tot onenigheid.
-Er waren ook problemen over de verdeling van het geld. Shaydie werd afgescheept met een schamel loontje, terwijl de anderen veel meer kregen. Weer onenigheid dus.
Door deze 2 redenen is ze dus uit de groep gekicked.
-Naar buiten toe was de 'officiële reden' van Shaydie's vertrek het feit dat ze de groep niet meer met haar studie kon combineren, dat werd allemaal veel te druk en daarom was ze zelf uit de groep gestapt. (Klopt dus geen hout van.)
Ik weet niet of het allemaal 100% klopt, ik was er niet zelf bij en het is wel een viaviaviavia verhaal, maar mijn bron is wel betrouwbaar te noemen, dus... ik geloof het wel.
quote:Ik vond het al zo vreemd dat ze kort daarna opeens met haar solo single "Always Forever" uit kwam. Eerst zeggen dat ze het te druk had met de studie, en dan opeens genoeg tijd kunnen vinden voor een solosingle....
Op donderdag 10 oktober 2002 00:34 schreef Realforze het volgende:
-Naar buiten toe was de 'officiële reden' van Shaydie's vertrek het feit dat ze de groep niet meer met haar studie kon combineren, dat werd allemaal veel te druk en daarom was ze zelf uit de groep gestapt. (Klopt dus geen hout van.)
Wel jammer dat die solosingle geflopt is, ondanks dat het door de Klubbheads geproduceerd is, net als de meeste hitsingles van Paul. Ik vond het wel een leuk liedje.
quote:Nee, volgens mij was het iets met een "I", ik dacht dat ze Inge heette.
Op donderdag 10 oktober 2002 01:56 schreef Miro het volgende:
Realforze, wie is die vroegere danseres dan. Toevallig Jet?
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 07:02 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Heel interessant hoor, die hele discussie over dat producen enzovoorts. Maar ik wil toch wel graag nog een paar plaatjes zien
jammer dat ik geen 'capture-kaart' heb, 'k heb nog wat oude videoclips op VHS-band staan.
quote:Woei!~welke heb je dan ? ik heb promised land , rainbow in the sky , luv you more & unity
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:08 schreef PHOBoS het volgende:[..]
jammer dat ik geen 'capture-kaart' heb, 'k heb nog wat oude videoclips op VHS-band staan.
quote:zo uit m'n hoofd:
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:02 schreef Trancentral het volgende:[..]
Woei!~welke heb je dan ? ik heb promised land , rainbow in the sky , luv you more & unity
allemaal opgenomen van TV dus geen originele banden ofzo (als die al bestaan)
unity zegt me nu ff niets
[Dit bericht is gewijzigd door PHOBoS op 11-10-2002 18:27]
quote:Zou je die band kunnen kopieren? ben uiterraad bereid te betalen
Op vrijdag 11 oktober 2002 18:10 schreef PHOBoS het volgende:[..]
zo uit m'n hoofd:
luv you more
rainbow in the sky
promised land
interview & optreden bij Now TV
en nog een of ander life optredenallemaal opgenomen van TV dus geen originele banden ofzo (als die al bestaan)
unity zegt me nu ff niets
quote:Wist je trouwens dat van Luv U More 2 videoclips zijn gemaakt?
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:02 schreef Trancentral het volgende:
ik heb promised land , rainbow in the sky , luv you more & unity
quote:Ik heb geen idee wat ze nu doet.
Op vrijdag 11 oktober 2002 02:32 schreef wizarddragon het volgende:
Wat doet ze tegenwoordig??
quote:Volgens mij ook. Ze vonden de 1e clip een beetje te eenvoudig en maakten daarom een wat professionelere clip.
Op zondag 13 oktober 2002 02:49 schreef Miro het volgende:
Was die zwart/wit clip met Paul als een soort van Superman, niet voor de Duitse markt bestemd? Ik kan me nml. zoiets herinneren.
quote:heb je een email adres ?
Op vrijdag 11 oktober 2002 18:20 schreef Trancentral het volgende:[..]
Zou je die band kunnen kopieren? ben uiterraad bereid te betalen
contact me alsjewilt
quote:En, wat vertelden ze allemaal (vooral Shaydie) in dat interview?
Op vrijdag 11 oktober 2002 18:10 schreef PHOBoS het volgende:
interview & optreden bij Now TV
quote:Dat is nou juist het probleem, er zijn bijna geen plaatjes van Shaydie te vinden. Alleen op Devnull's site staan in de gallery wat screenshots uit videoclips.
Maar ik wil toch wel graag nog een paar plaatjes zien
Nu we toch zo lekker bezig zijn:
TV-optredens van Shaydie (naast de videoclips) ken ik ook niet zo bijster veel. (ik was toen 12 en niet zo alert op wie er in tv-programma's kwamen). Ik herinner me nog:
-een optreden bij het TV-programma Kassa in '95 (Rainbow..)
-een optreden op Kindernet (Don't...)
-een keer te gast in Toute Fabienne op TMF
-een keer op TMF met een aankondigingsfilmpje van de clipprimeur van Promised Land.
Maar geregeld zat Paul ook alleen in programma's (bv. VIG op TMF, Rabo top 40 op SBS6) en liet ie z'n zangeres en rapper thuis. Dat was wel minder, ik wilde Shaydie ook horen en zien!!!
P.S. Waarschijnlijk stonden er wel foto's in de muziekbladen (bv. Hitkrant) uit 1995 en 1996, dus als iemand die bladen nog heeft en de plaatjes even in wil scannen...dat zou een welkome visuele aanvulling op dit topic zijn.
quote:Idd, en ze zou haar studie toch even een op een laag pitje kunnen zetten. Je geeft je 'baan' als zangeres van zo'n succesvolle groep toch niet zomaar op.
Op donderdag 10 oktober 2002 01:16 schreef CJ het volgende:
[..]
Ik vond het al zo vreemd dat ze kort daarna opeens met haar solo single "Always Forever" uit kwam. Eerst zeggen dat ze het te druk had met de studie, en dan opeens genoeg tijd kunnen vinden voor een solosingle....
quote:Dat nummer heb ik maar 2x (gedeeltelijk) op TMF gezien. (0x op de radio gehoord).
Wel jammer dat die solosingle geflopt is, ondanks dat het door de Klubbheads geproduceerd is, net als de meeste hitsingles van Paul. Ik vond het wel een leuk liedje.
Raar dat het zo'n flop werd (heeft het eigenlijk de tipparade wel gehaald?), aan het liedje lag het niet, aan de zangeres ook niet, de clip was ook best professioneel (Devnull-productie?), dus dan zal de promotiecampagne wel verschrikkelijk slecht zijn geweest. Hmm, deed Devnull dat niet, promotiecampagnes maken voor singles die bij Midtown uitkwamen?
En van paultje natuurlijk:
De handtekening is gezet op een pakje Marlboro van F5,10 ergens in Oktober 1995. Ze traden toen op in discotheek 'De Zon' in Goor. Er draaiden meedere DJ's waaronder DJ Panic. Ik weet voor de rest dat de entree F15,- was. En Shaydie was gewoon een harstikke aardig toen ik haar vroeg of ze een handtekening wilde zetten. Tsja, ze zat daar een beetje te kleppen met één van de danseressen. Dus ik ff zwaaien: "joehoe! Wil je een handtekening zetten?". Ze had geen stift en Paul was druk bezig met handtekeningen uitdelen. "Nou dan steel je toch de zijne!" . Neah, ze kon een andere stift regelen. Zoals je merkt was deze stift wat minder. De inkt was een beetje op, maar iig duidelijk genoeg. "En niet weggooien hè", zei ze nog. Tuurlijk niet, dat zie je
Nadat ik die handtekening gevraagd had wilde iedereen één hebben. Dus daarna was zij hartstikke druk. En toen kwam Paul langs, hij mocht de andere kant tekenen. Mijn dag was toen helemaal goed
quote:You Lucky Bastard!
Op dinsdag 3 december 2002 18:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit is wat ik nog heb van Shaydie. Jaaa zo schrijf je dat, kijk maar:
En van paultje natuurlijk:
blablabla,..
En hoe zag Shaydie er uit in real life?
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:08 schreef M.ALTA het volgende:
Tja, wat moet hier nou van zeggen ?
En hierbij nomineer ik M.ALTA voor de meest nutteloze reply allertijden.
Jammer maar helaas, maar ik kan hier wel de clip even beschrijven: lengte 3 minuten 51 seconden, clip met diverse beelden van optredens met Shaydie , in een draaimolen, dochtertje van DJ Paul Elstak etc.
Op andere sites, zoals de Party Animals gastenboek gaan ze trouwens wel anders om met dit soort zaken.
quote:Respect
Op dinsdag 19 februari 2002 17:00 schreef Devnull het volgende:[..]
quote:Mooi, dat kan dan in het andere topic, hier staan we geen illegale dingen toe, wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Op donderdag 27 februari 2003 00:13 schreef Trancentral het volgende:
seborik , hij heeft wel gelijk....
quote:OK, je hebt gelijk, ik zal dat soort opmerkingen in dat speciale feedback topic neerzetten
Op woensdag 26 februari 2003 23:57 schreef Seborik het volgende:
Realforce, hou dat lekker in het feedbacktopic dat je al gevonden hebt.
(p.s. Trancentral, je hebt natuurlijk al lang mijn sneaky hints een paar posts hier boven gezien he )
Ach, toeoeoeoe-hoe! Kwil die clip!
quote:Check dan m'n hints een paar posts hierboven
Op donderdag 27 februari 2003 13:51 schreef Henk-Wim het volgende:
Hey maar Realforze, dan kunje de link toch ff een paar dagjes als signature doen? Of mag dat dan ooknie?Ach, toeoeoeoe-hoe! Kwil die clip!
quote:Kheb'm al! Tenminste, de link... thnx, vrrrrrrrrriend!
Op donderdag 27 februari 2003 14:14 schreef Realforze het volgende:[..]
Check dan m'n hints een paar posts hierboven
( Je hints hadk al gelezen maar nognie begrepen... Kben toe aan weekend )
quote:Mag niet De Policy geldt óók voor signatures, etc
Op donderdag 27 februari 2003 13:51 schreef Henk-Wim het volgende:
Hey maar Realforze, dan kunje de link toch ff een paar dagjes als signature doen? Of mag dat dan ooknie?
Kkan mij bijna niets meer van die clip voor de geest halen maar kweet nog heel bewust dat een bepaald onderdeel van mijn lichaam erop reageerde....
quote:Neus?
Op donderdag 27 februari 2003 19:32 schreef Henk-Wim het volgende:
Kheb dat clipje van Shaydee's solosingle toen 1 x gezien bij Toute Fabienne, zo'n soort Maak-het-of-Kraak-het.Kkan mij bijna niets meer van die clip voor de geest halen maar kweet nog heel bewust dat een bepaald onderdeel van mijn lichaam erop reageerde....
Leeftijden in juli 1995 :
DJ Paul Elstak 29 jaar
MC Irvin 23 jaar
Shaydie 21 jaar
quote:en
Paul Roger Elstak
Paul is geboren op 14 januari 1966 in Den Haag. Heeft na zijn VWO-diploma nog vier jaar lang een rechtenstudie gedaan. Hij was degene die Rotterdam Records oprichtte.
quote:Maar het ging natuurlijk om de leeftijd van Shaydie en die was onbekend.
Irving van Hetten.
Geboren op 24-03-1972 in Rotterdam
quote:Op forum.mokkels.nl zitten veel cappers die inmiddels op de hoogte zijn van Bounzz. Dus na de herhaling van donderdag om 22:00 zullen er waarschijnlijk wel wat caps komen
Op maandag 31 maart 2003 15:56 schreef roze-meisje het volgende:
Heeft iemand nog screenshots ofzo van haar, van de clip rainbow in the sky bij bounzz??
quote:Realforze; kun je die link mailen naar klonterkont@hotmail.com?
Op dinsdag 25 februari 2003 02:51 schreef Realforze het volgende:
Tja, ik heb de videoclip van DJ Paul Elstak - Luv U More gevonden, maar ik mag de link hier niet plaatsen. Zie dit topic VIDEOCLIP DJ Paul Elstak-Luv U More te downloaden!
Hier staat er ook nog wat over Centraal gemusiceerd feedback topic. Belangrijk!Jammer maar helaas, maar ik kan hier wel de clip even beschrijven: lengte 3 minuten 51 seconden, clip met diverse beelden van optredens met Shaydie
, in een draaimolen, dochtertje van DJ Paul Elstak etc.
Op andere sites, zoals de Party Animals gastenboek gaan ze trouwens wel anders om met dit soort zaken.
quote:Die video staat niet meer online
Op dinsdag 8 april 2003 13:22 schreef schroefje het volgende:[..]
Realforze; kun je die link mailen naar klonterkont@hotmail.com?
Op het forum van mokkels.nl staat er trouwens ook een topic over, 'inclusief'.
De video circuleert inmiddels wel op Kazaa, zij het nog niet in grote getalen. Maar als je goed zoekt moet je hem kunnen vinden.
quote:Had je hem al voordat hij eind augustus 2002 werd gepost op EDP?
Op woensdag 9 april 2003 09:14 schreef Trancentral het volgende:
zo speciaal is die clip al niet meer hoor , ik had hm al een jaar minimaal
De clip van Life Is Like A Dance kan ik me niet meer herrineren. Zat Shaydie daar ook al in?
Weet iemand hoe de clip van Life Is Like A Dance ging?
quote:Life is like a dance is nog zonder shaydie...allemaal beelden van a nightmare in rotterdam...
Op donderdag 10 april 2003 13:52 schreef Realforze het volgende:[..]
Had je hem al voordat hij eind augustus 2002 werd gepost op EDP?
---
Shaydie ruleerde natuurlijk weer zwaar in Bounzz tijdens de clip van The Promised Land.(vanavond herhaling 22:00 TMF, 2e clip).
Ze zullen ook nog wel een keer Don't Leave Me Alone en Love U More uitzenden, dat waren namelijk allebei nummer 2 hits.De clip van Life Is Like A Dance kan ik me niet meer herrineren. Zat Shaydie daar ook al in?
Weet iemand hoe de clip van Life Is Like A Dance ging?
quote:Vaag zeg... Een super happy nummer met als clip beelden van een zware gabberparty. Dat past niet echt bij elkaar.
Op donderdag 10 april 2003 14:10 schreef Reticulin het volgende:[..]
Life is like a dance is nog zonder shaydie...allemaal beelden van a nightmare in rotterdam...
quote:Screenshots van Rainbow In The Sky
Op maandag 31 maart 2003 15:56 schreef roze-meisje het volgende:
Heeft iemand nog screenshots ofzo van haar, van de clip rainbow in the sky bij bounzz??
Wat zitten er trouwens fucking veel special effects in die clip, dat merk je extra goed als je hem frame voor frame bekijkt. Maar wel gaaf gedaan die special effects!
De screenshots staan op www.picserver.tk en die site is soms eventjes down, waardoor je soms rode kruisjes ziet, maar dat duurt nooit lang!
quote:Lindsay is die blonde doos die Shaydie opvolgde als zangeres.
Op vrijdag 13 juni 2003 23:31 schreef MaartenHG het volgende:
Wie is dan Lindsay/Lindsey? Die naam werd ook wel 's genoemd als de zangeres van DJ Paul
Shaydie was in het begin de zangeres:
=> Luv U More
=> Rainbow In The Sky
=> Don't Leave Me Alone
=> The Promised Land
Toen werd ze vervangen door Lindsay:
=> Rave On
=> Unity
=> Get This Place
Btw:
Shaydie heet gewoon Saskia en Lindsay heet Linda.
quote:Hoe de f#ck moest ik dat nou weer weten!
Op vrijdag 13 juni 2003 23:57 schreef Trancentral het volgende:[..]
quote:Heuvellandschap
Op zaterdag 14 juni 2003 17:31 schreef MikeyMo het volgende:
op een gegeven moment zit ze in die Rainbow clip op de grond en kijk je zo uit op een prachtig heuvellandschapdie caps mis ik hier een beetje
quote:ik heb hem hier nog op tape staan, maar ikkan dus niet rippen. Ik hoop iig dat er enkele elstak, Critical Mass, nakatomi en dune clips op de Bounzz DVD staan
Op zaterdag 14 juni 2003 18:49 schreef Realforze het volgende:[..]
Heuvellandschap
![]()
Die caps heb ik gemaakt van de ingekorte versie van Rainbow In The Sky (uit Bounzz afl. 1), die scene zat daar niet in
Maar morgen wordt de volledige clip waarschijnlijk gepost op eurodanceparty, dus dan kan ik die 'heuvellandschap' caps maken
quote:Ik heb ook alle Bounzz clips op tape, maar ik kan dus alleen screenshots maken als ik die clips op m'n pc heb.
Op zaterdag 14 juni 2003 20:43 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik heb hem hier nog op tape staan, maar ikkan dus niet rippen. Ik hoop iig dat er enkele elstak, Critical Mass, nakatomi en dune clips op de Bounzz DVD staan
quote:Cool ik kijk uit naar vele caps van Ludmilla...
Op zondag 15 juni 2003 14:26 schreef Realforze het volgende:[..]
Ik heb ook alle Bounzz clips op tape, maar ik kan dus alleen screenshots maken als ik die clips op m'n pc heb.
Binnenkort heb ik ze wel op m'n pc, denk ik...
quote:BOOZYWOOZY IN DA HOUSE
Op zondag 15 juni 2003 18:50 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens leuk weetje: in die clip van Rainbow zie je ook Boozywoozy op een gegeven moment terwijl ze bezig zijn in de studio. Dit omdat de Klubbheads de radioversies maakten
quote:Nou wat zei ik je: die gozer vernadert ook niet he... hij likt hier precies zo oud als in z'n recente clips
Op maandag 16 juni 2003 00:29 schreef Realforze het volgende:[..]
BOOZYWOOZY IN DA HOUSE
Ik open zo wel even een wat topics in Babes & Hunks
quote:Done
Op maandag 16 juni 2003 12:21 schreef Realforze het volgende:
Ik heb inmiddels ook Critical Mass - Burning Love op m'n pc staan.
De beeldkwaliteit is alleen vrij matig...in Bounzz was de clip ook al zo wazig, TMF heeft het van een oude videoband he
![]()
Daarnaast heeft de clip van zichzelf nog wat 'vervagende effecten' erin![]()
Dus de caps zijn niet zo scherp als bij de DJ Paul Elstak video's...Ik open zo wel even een wat topics in Babes & Hunks
Gelijk al een opzienbarende scoop in dat topic:
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:01 schreef Breuls het volgende:
DJ Paul was met haar vreemdgegaan en ze is de groep uitgezet onder het mom van "Paul, of zij gaat weg of ik ga bij je weg".
quote:De Critical Mass caps staan hier:
Op zondag 15 juni 2003 18:49 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Cool ik kijk uit naar vele caps van Ludmilla...
![]()
quote:Geile caps
Op maandag 16 juni 2003 21:47 schreef Realforze het volgende:[..]
De Critical Mass caps staan hier:
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=155715 en dan t/m no. 155734, er zitten 4 nummers tussen die niet van de caps zijn.
De meeste caps zijn wel een beetje wazig...
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:16 schreef Yanze het volgende:
Een van onze poezen heet Shaydie ... naar die zangeres van Paul Elstak
quote:Nope, dat gebruik ik niet.
Op zaterdag 28 juni 2003 17:38 schreef Trancentral het volgende:
realforze heb je eigenlijk msn / icq?
quote:Vanwaar die
Op zondag 29 juni 2003 23:37 schreef Trancentral het volgende:
ok
Ik heb nu wel genoeg communicatiemiddelen: telefoon, fax, mail, sms, irl.
Ik wil ook wel eens rust hebben
Maar mocht ik het ooit nog eens nemen dan zeg ik het wel
Achtergrondinformatie:
Echte naam: Saskia
Leeftijd: 21 jaar (gelezen in Hitkrant van juli 1995)
Lengte: ongeveer 1.65m ACT-F ooggetuigeverslag
Ze komt waarschijnlijk oorspronkelijk uit Ridderkerk (plaats vlakbij Rotterdam). Voordat ze bij de groep kwam, studeerde ze en werkte ze in een kledingzaak in Rotterdam. Ze kwam begin 1995 bij de groep:
Discografie:
=> Luv U More (1995) (no. 2 hit)
=> Rainbow In The Sky (1995) (no.3 hit)
=> Don't Leave Me Alone (1995) (no.2 hit)
=> The Promised Land (1996) (no.3 hit)
=> Always Forever (1997) (solosingle)
Ze is medio 1996 uit de groep gezet omdat DJ Paul met haar was vreemdgegaan en Paul's vrouw hem de keuze stelde: "Paul, of zij gaat weg of ik ga bij je weg". Breuls info
quote:Ik las net dat zijn andere poes Gizmo heet!
Op donderdag 26 juni 2003 23:20 schreef Realforze het volgende:
LOL wat lees ik nou weer op het partyflock forum
HIER DUSquote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 14 mei 2003 21:16 schreef Yanze het volgende:
Een van onze poezen heet Shaydie ... naar die zangeres van Paul Elstak
--------------------------------------------------------------------------------
The Promised Land @ 1996
quote:En waar zou ik dan beelden die we niet kennen vandaan moeten halen?
Op dinsdag 26 augustus 2003 08:56 schreef Trancentral het volgende:
niet slechtalleen wel beelden die we al kennen
Deze had ik btw ook nog gemaakt
Rainbow In The Sky @ 1995
Shaydee is natuurlijk wel erg lief
quote:Wat is ze toch ook een geile donder
Op zaterdag 5 juli 2003 00:01 schreef Realforze het volgende:
Ze is medio 1996 uit de groep gezet omdat DJ Paul met haar was vreemdgegaan en Paul's vrouw hem de keuze stelde: "Paul, of zij gaat weg of ik ga bij je weg". Breuls info
Ik had het eigenlijk kunnen weten, want DJ Paul keek altijd zo verliefd naar haar in die videoclips
quote:Ja, ik heb al een paar keer gelezen dat mensen dachten dat ze man en vrouw waren
Op donderdag 11 september 2003 12:13 schreef Prondo het volgende:
Ik had het eigenlijk kunnen weten, want DJ Paul keek altijd zo verliefd naar haar in die videoclips
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 17:13 schreef mr_FOK het volgende:
Dat is niet alleen z'n zangeres, maar volgens mij ook zijn vrouw! (the lucky bastard!) en in een andere clip deed ook een heel klein meisje mee. Dat is hun dochtertje.
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:50 schreef sizzler het volgende:
Ik zoek plaatjes van de vrouw van DJ Paul Elstak. Die ook in die clips meezong. Donker haar. Ze heette Shaydee geloof ik.Heeft iemand er plaatjes van?
quote:Dat krijg je ook met zulke foto's
Op donderdag 11 september 2003 18:02 schreef Realforze het volgende:[..]
Ja, ik heb al een paar keer gelezen dat mensen dachten dat ze man en vrouw waren
![]()
quote:Daar kan ik btw wel een mooi plaatje van maken mbv screenshots
Op donderdag 11 september 2003 12:13 schreef Prondo het volgende:[..]
Wat is ze toch ook een geile donder
quote:Ok, vanwege de vele verzoeken van mensen die zich hier geen beeld bij konden vormen, heb ik een plaatje gemaakt
Op donderdag 11 september 2003 12:13 schreef Prondo het volgende:
quote:Dat klopt niet. Die solosingle is gemaakt door Svenson & Gielen. Kijk maar hier staat het http://www.sphosting.com/dancemania/airscape.html
*lol* klopt
Shaydee heeft ook een solo-single gemaakt met de producers van Paul Elstak die nu beter bekend zijn als de Klubbheads (hij maakte namelijk zijn commerciele versies niet zelf).Single is vreselijk geflopt overigens.
quote:Dat Devnull dat niet eens wist
Op woensdag 29 oktober 2003 13:57 schreef Prondo het volgende:[..]
Dat klopt niet. Die solosingle is gemaakt door Svenson & Gielen. Kijk maar hier staat het http://www.sphosting.com/dancemania/airscape.html
Svenson & Gielen zaten bv. ook achter "Alice Deejay - The Lonely One". Die solosingle van Shaydie was zeg maar een beetje een mix tussen eurodance en happy hardcore.
quote:Volges mij had ze wel Don't leave me alone en Musica rave zelf gezongen. Dat had ik een keer gehoord of gelezen
Op woensdag 20 februari 2002 17:01 schreef Devnull het volgende:
Nog even als aanvulling:
De stem bij die 2 nummers is ook heel anders dan bij de andere nummers.
quote:Het zou kunnen, die stem is idd wel anders bij die 2 nummers ja.
Op donderdag 30 oktober 2003 23:23 schreef Prondo het volgende:[..]
Volges mij had ze wel Don't leave me alone en Musica rave zelf gezongen. Dat had ik een keer gehoord of gelezen
ik weet niet meer precies hoe ik het weet maar het zit in mn hoofd.
De stem bij die 2 nummers is ook heel anders dan bij de andere nummers.
Hier is trouwens een artikeltje uit het Rotterdams Dagblad van 14 december 2000. Een of ander vaag evenement in Schiedam waar zij dan ging zingen Beetje vaag artikel, maar ze kan dus waarschijnlijk wel zingen.
(Vage site, linkt niet door, => www.rotterdamsdagblad.nl en dan linksboven in het zoekvenster 'Shaydie' invullen)
quote:
'Een houseparty, maar dan anders'
Manifestatie in Pand Paulus rond cd-presentatie Mike Redman
Geen traditionele schilderijen, foto's, beelden of installaties. Maar decor, licht, muziek en videobeelden. Pand Paulus is morgenavond het decor van een heuse club. Onder de noemer 'Deformer' wordt in de tentoonstellingsruimte aan de Korte Haven een houseparty gegeven. Maar dan anders, zegt Michelle Mandos van het beleidsbureau Cultuur van de gemeente Schiedam.Want, er is kunst: Het Rotterdamse kunstenaarscollectief Barkode maakte voor Deformer video-installaties. Er is een thema: Deformer staat in het teken van vervreemding. En er is een bijbehorende tentoonstelling in de Artoteek Schiedam.
In het pand aan de Korte Haven maken tussen zeven een elf uur naast Barkode de Engels/Jamaicaanse dichter/rapper Mc Tablloyd en Mc P-Mode (Engels en Surinaams), zangeres Shaydie, dj Mack en draaitafelkunstenaar Eni-less hun opwachting.
(...)
In Deformer wil Redman vervreemdende muziek, tekst en beeld aan elkaar koppelen. Hoe dat eruit gaat zien, weet ook Mandos niet. Cross-overs van luister-, dans-, en filmmuziek, jungle en drum 'n bass. ,,Volgens Mike is het helemaal nieuw en is er nog geen term voor bedacht. Ik laat me graag verrassen.''
(...)
Hij heeft geloof ik 7 weken op nummer 1 gestaan!!!!
in de lijst van slechtst verkochte singles
* bier2k3 like her...
ik ben toen nog eens in de morgenzon in zeeland naar een optreden van der weesten kijken echt lache......
volgens mij heb ik met devnull ook nog eens tering slap zitten zeveren op irc... ik had een mp3 nodig voor 'illegal pussy' en op een of andere manier stuurde maus em
quote:hehe ik ken dat nummer niet eens!
Op zondag 23 november 2003 02:47 schreef Realforze het volgende:
Wat veel mensen niet weten, is dat die solosingle van haar, "Always Forever", best nog een grote hit geweest is.Hij heeft geloof ik 7 weken op nummer 1 gestaan!!!!
in de lijst van slechtst verkochte singles
quote:Ja, dat kan goed kloppen. Ik heb het nummer geloof ik 2 keer op TV (TMF) gezien en 0 keer op de radio gehoord. Terwijl ik in die tijd (1997) heel vaak TMF keek en radio 538 luisterde.
Op woensdag 3 december 2003 12:55 schreef Prondo het volgende:[..]
hehe ik ken dat nummer niet eens!
Hij werd dus gewoon nauwelijks gedraaid. En met slechte promotie wordt het natuurlijk heel moeilijk een hit
quote:MC Irvin anno 2003:
Op maandag 16 september 2002 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Pfffff... Ik ook weer gelukkigMC Irvin... Hahaha zie m zo voor me... Gave tijd was dat!!!
Dit was op 6 december 2003 tijdens Hardcore 4 Life ( 6-12-2003 > Hardcore 4 Life )
quote:Zo die MC Irvin is wel een stuk ouder geworden zeg!
Op vrijdag 9 januari 2004 00:28 schreef Realforze het volgende:[..]
MC Irvin anno 2003:
Dit was op 6 december 2003 tijdens Hardcore 4 Life ( 6-12-2003 > Hardcore 4 Life )
quote:MC Irvin is niet echt meer actief in de muziekindustrie, zijn optreden op Hardcore 4 Life was volgens mij een eenmalig gastoptreden.
Op donderdag 29 januari 2004 21:51 schreef JOHAN410 het volgende:
Gave topic leuk dat die Mc nog steeds bezig is,
quote:
ik dacht dat toen Paul Elstak ermee stopte hij met die 2e zangeres (die blonde chick van o.a. rave on) verder zou gaan maar nooit wat van gehoord jammer genoeg.
quote:Ja, er zijn er 12 van verkocht, waarvan er 8 door haar familie en vrienden zijn gekocht, dus hij is niet echt bekend. Volgens CJ was het een leuk liedje en hij heeft er verstand van (alhoewel Svenson & Gielen en niet de Klubbheads de single produceerden) dus dan zal het wel een leuk liedje geweest zijn
Dat Shaydee ook een solo single heeft gehad wist ik ook nooit, was het een leuk nummer? Kan um helaas nergens vinden.....
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 01:16 schreef CJ het volgende:
Wel jammer dat die solosingle geflopt is, ondanks dat het door de Klubbheads Svenson & Gielen geproduceerd is, net als de meeste hitsingles van Paul. Ik vond het wel een leuk liedje.
[Dit bericht is gewijzigd door Realforze op 02-02-2004 12:01]
Clipcode: 572
quote:Ikke wel hoor!! DJ Paul
Op zaterdag 14 februari 2004 12:59 schreef Prondo het volgende:
Ik dacht ik plaats dit in dit topic en niet in het Dj paul elstak topic want je kijkt natuurlijk niet voor Dj paul naar die clips
quote:Lekker mokkel zeg!
Op woensdag 3 september 2003 00:38 schreef Realforze het volgende:[..]
En waar zou ik dan beelden die we niet kennen vandaan moeten halen?
Deze had ik btw ook nog gemaakt
Rainbow In The Sky @ 1995
quote:Ze heeft ook een topic in Babes & Hunks
Op maandag 16 februari 2004 11:07 schreef Predojevic het volgende:[..]
Lekker mokkel zeg!
quote:Dank u
Op maandag 16 februari 2004 11:10 schreef Realforze het volgende:[..]
Ze heeft ook een topic in Babes & Hunks
Shaydie - zangeres van DJ Paul Elstak
quote:The Box heeft nu aardig wat (happy) hardcore clips in de standaard playlist staan:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:59 schreef Prondo het volgende:
Je kunt nu bij The Box de DJ Paul Elstak Megamix aanvragen, een mix van Luv u more, Rainbow in the sky, The promised land en Life is like a dance.
quote:Op woensdag 20 februari 2002 17:01 schreef Devnull het volgende:
Nog even als aanvulling:
LOL2 wat lees ik nou weer in de offensive nieuwsgroepquote:Op donderdag 26 juni 2003 23:20 schreef Realforze het volgende:
LOL wat lees ik nou weer op het partyflock forum
HIER DUS
------
"Een van onze poezen heet Shaydie ... naar die zangeres van Paul Elstak"
------
quote:Op maandag 22 maart 2004 16:38:42 schreef Triple het volgende in de offensive nieuwsgroep:
"He Paul! Mijn nichtje van 8 is vernoemd naar jou zangeres! Ze heet Shaydie Panhuyzen. Grappig he!"
lolquote:Op woensdag 21 april 2004 01:25 schreef Realforze het volgende:
[..]
LOL2 wat lees ik nou weer in de offensive nieuwsgroep
[..]
Wat een onzin, net alsof het alleen normaal is als je over muziekzaken van de afgelopen tijd discussieert. Als je hier bijvoorbeeld als zoekterm The Beatles intikt, krijg je 57 topics over The Beatles. En dan praat je zelfs over de jaren '60 en in dit topic over de jaren '90.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:52 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Dat mensen het hier jaren na dato nog over gaan hebben... Onbegrijpelijk.
Hoe langer je naar die afbeelding kijkt, hoe beter hij wordquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:06 schreef Realforze het volgende:
Die T-Shirts verkochten supergoed, je zag dat beertje toen echt vaak in het straatbeeld. Je had zelfs oorknopjes in de vorm van dat beertje.
Picserver is de laatste tijd erg gaar, hij vliegt er steeds uit, daarom heb ik het plaatje even ergens anders geupload:
[afbeelding]
Ok je hebt gelijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:47 schreef Realforze het volgende:
[..]
Wat een onzin, net alsof het alleen normaal is als je over muziekzaken van de afgelopen tijd discussieert. Als je hier bijvoorbeeld als zoekterm The Beatles intikt, krijg je 57 topics over The Beatles. En dan praat je zelfs over de jaren '60 en in dit topic over de jaren '90.
Nu snap ik ook wel dat Shaydie een veel groter stempel op de geschiedenis van de popmuziek heeft gedrukt dan The Beatles, maar de achterliggende gedachte van dergelijke topics is natuurlijk hetzelfde.
Dat jij zoiets dan onbegrijpelijk noemt, zal waarschijnlijk te maken hebben met jouw desinteresse voor het onderwerp en jouw inlevingsvermogen dat het even liet afweten.
Maar goed, deze discussie gaat offtopic, dus laten we het verder ontopic houden.
Aanvankelijk zat ik te zoeken naar een cynische ondertoon (die er dus niet inzit) in bovengenoemde reactie, aangezien het in discussies (wegens potentieel gekrenkte ego's) niet al te vaak voorkomt (zeker niet op FOK!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:36 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Ok je hebt gelijk. Klasse!
Ik had nog meer van zulke collages gemaakt. Ze zijn vind ik wel iets minder dan bovenstaande collage, maar jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:29 schreef Prondo het volgende:
Hoe langer je naar die afbeelding kijkt, hoe beter hij wordje ziet dan echt coole details als het licht van het ruimteschip.
Alle afzonderlijke plaatjes vormen mooi 1 geheel.
gaaf gemaakt en mooi afgewerkt!![]()
LOL, je bedoelt toch niet Lindsay met die blonde vriendin? Lijkt me onwaarschijnlijk dat zij samen gaan dansen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 02:31 schreef Ketama9 het volgende:
Psst mensen ik heb gehoord dat Shaydee bij de dance parade in Rotterdam meedoet.
Om precies te zijn op de id&t truck, ze gaat daar dansen met die blonde vriendin van haar die je in een paar video's ziet rondlopen.
Ja ik moest er ook hard om lachen toen ik het hoorde, die hele situatie toen: het ging er heftig aan toe soms. Voornamelijk door jaloezie om die opvolging.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 02:55 schreef Realforze het volgende:
[..]
LOL, je bedoelt toch niet Lindsay met die blonde vriendin? Lijkt me onwaarschijnlijk dat zij samen gaan dansen.
Maar hoe kom je dan aan deze info? Wat is je bron?
Ik weet niet of het gezellig gaat worden, maar Shaydee heeft het inmiddels bijgelegd met haar.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:01 schreef Prondo het volgende:
die blonde vriendin is zeker de danseres uit de video's,want ze gaat vast niet gezellig dansen met haar opvolgster.
Nee ik ken haar helemaal niet, ik zal het eens aan mijn vriendin vragen als ze terugkomt van vakantie.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:53 schreef Prondo het volgende:
Hey Ketama9,jij hoorde het dus van een goede vriendin van Shaydie,maar ken jij Shaydie dan ook een beetje? Of weet je wat ze nu in het dagelijks leven doet,is ze getrouwd, lopen er al kleine Shaydietjes rond?![]()
* Realforze was zoals gewoonlijk ook weer op de FFWD Dance Parade aanwezig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:52 schreef Ketama9 het volgende:
Zo luitjes! Was leuk he de dance parade? Ik heb shaydee niet zien dansen op de id&t truck maar wel op de truck met een grote tekst: 'dj irvan'!!!!
Ja, The Box heeft net een week geleden een happy hardcore CD uitgebracht. Happy Hardcore top100 (4CD). Om die CD een beetje te promoten hebben ze een flinke lading nieuwe (oude) (happy) hardcore clips in de RhythmNation playlist gezet. Zoals:quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:45 schreef Prondo het volgende:
Hehe Megamix 2004 kon je altijd al aanvragen bij the Box, maar nu kun je vrijdagavond bij Rhytmnation kun je nu ook Dont leave me alone aanvragen![]()
en the Promised land, de 8 minuten versie![]()
quote:CD1:
1.Charly Lownoise & Mental Theo-Wonderfull Days
2.The Prodigy-Out Of Space
3.Paul Elstak-Dont Leave Me Alone
4.Party Animals-Hava Naquila
5.Dune-Hardcore Vibes
6.Rob Gee-XTC You Got What I Need
7.Scooter-Let Me Be Your Valentine
8.Nakatomi-Children Of The Night
9.Diss Reaction-Jiieehaaa
10.Human Resource-Dominator
11.Mainx-88 To Piano
12.Highlander-Hold Me Now
13.Marc Acardipane pres.Marshall Masters-Dont Touch That Stereo
14.Digital Boy-This Is MF
15.Ultimate Seduction-Ultimate Seduction
16.DJ Rob-The Beat Is Flow
17.Micado-Its Gonna Be A Fine Night Tonight
18.Knightvision-Search For Marihuana
19.DJ Bountyhunter-Woops
20.Rave Nation-Going Crazy
21.Wonderland-Be On A Star
22.Rexanthony-For You Marlene
23.Chosen Few-Name Of The DJ
24.Flamman & Abraxas-Ill Be Youre Only Friend
25.Lenny Dee-English Muffin
CD2:
1.Paul Elstak-Luv U More
2.Marusha-Somewhere Over The Rainbow
3.Dune-Are You Ready To Fly
4.Mark Oh-Tears Dont Lie
5.Charly Lownoise & Mental Theo-Hardcore Feelings
6.Interactive-Forever Young
7.2 Brothers On The 4th Floor-Never Alone
8.Scooter-Friends
9.Marshall Masters-Stereo Murder
10.Nakatomi-Free (DJ Hirohito Hitmix)
11.Party Animals-Aquarius
12.Lipstick-Im A Raver
13.4 Tune Fairytales-My Little Fantasy
14.Juggernaut-Ruffneck Rule Da Artcore Scene
15.2 Brothers On The 4th Floor-Fairytales
16.N.U.K.E.-Nana
17.Rob Gee & Repete-Riot In NY
18.Critical Mass-Burning Love
19.Bass D & King Matthew-Like A Dream
20.Bodylotion-Always Hardcore
21.Westbam-The Mayday Anthem
22.Dyewitness-Observing The Earth
23.Ramirez-El Gallinero
24.DJ Hooligan-Bottrop
25.Waxattack-Yess! (I Will Be Master)
CD3:
1.Technohead-I Wanna Be A Hippy
2.Paul Elstak-The Promised Land
3.DJ Outblast-Do What You Wanna Do
4.Tokyo Ghetto Pussy-I Kiss Youre Lips
5.Dune-Cant Stop Raving
6.Charly Lownoise & Mental Theo-Stars
7.Thunderball-Bonzai Channel One
8.Flamman & Abraxas-Good To Go
9.Rotterdam Termination Source-Poing
10.Critical Mass-Dancing Together
11.Infection-I Need Youre Lovin
12.Euromasters-Alles Naar De Klote
13.Scooter-Hyper Hyper
14.Dune-Rainbow To The Stars
15.Nasty Django-Hardcore Mothafucka
16.U96-Club Bizarre
17.Party Animals-Atomic
18.Lovechild-All Out Of Love (DJ Weirdo & DJ Sim Remix)
19.Damage Inc.-Turn Around
20.Bald Terror-Drummachine (DJ Paul Remix)
21.Stringray & Sonic Driver-Cold As Ice
22.T Spoon-Smiling
23.Soushkin-Dream Youre Dream
24.Ramirez-Orgasmico
25.Paul Elstak-Life Is Like A Dance
CD4:
1.Hocus Pocus-Here's Johnny
2.Party Animals-Have You Ever Been Mellow?
3.Charly Lownoise & Mental Theo-Youre Smile
4.Paul Elstak-Rainbow To The Sky
5.Bass D & King Matthew vs Buzz Fuzz-Its Allright
6.Mark Oh-Love Song
7.Scooter-Move Youre Ass
8.Marc Acardipane ft.Dick Rules-Dont Touch That Stereo
9.Speedy J-Pullover
10.Bertocucci Feranzano-XTC Love
11.DJ Paul & DJ Rob-Lords Of The Hardschool
12.Inferno Brothers-Slaves To The Rave
13.DJ Bobo-Love Is All Around
14.The Bazeman-Can You Feel The Bass
15.Juggernaut-Dont Fuck With A Ruffneck
16.RMB-Spring
17.Ramirez-Terapia
18.Phenomania-Who Is Elvis
19.Mike Dunn-Magic Feet
20.Charly Lownoise & Mental Theo-Together In Wonderland
21.T99-Anasthasia
22.DJ Isaac-We Like Marihuana
23.Turbulence N Terrorists-Six Million Ways To Die
24.Jones & Stephenson-The First Rebirth
25.80 Aum-Mindcontroller
ik dacht altijd dat ze wel nummer 1 hits haddenquote:Discografie:
=> Luv U More (1995) (no. 2 hit)
=> Rainbow In The Sky (1995) (no.3 hit)
=> Don't Leave Me Alone (1995) (no.2 hit)
=> The Promised Land (1996) (no.3 hit)
=> Always Forever (1997) (solosingle)
Die titel klopt inderdaad niet echt met de tracklist. Met een beetje sjoemelen haal ik hier hooguit 50% happy hardcore uit. Er staat ook gewoon eurodance op (Bv. 2 Brothers On The 4th Floor-Never Alone, DJ Bobo-Love Is All Around).quote:Op maandag 1 november 2004 12:55 schreef Gabberhead het volgende:
Sjongejonge... ze houden er wel een vreemde definitie van Happy Hardcore op na daar...
80% van die nummers is gewone hardcore of gabber. En er staan ook een paar house-klassiekers op. Volgens mij hebben ze gewoon de tracklists van de eerste Thunderdome's en Rave Parade's gepakt, daar nog wat bekende namen uit de hitlijst van 1997 aan toegevoegd en flink geschud.
De kl**tz*k die verzonnen heeft dat Jones & Stephenson Happy Hardcore is, mag van mij onmiddelijk een enkeltje Pitcairn ontvangen....
Was natuurlijk een woordgrapje, voordat mensen weer denken dat het echt waar is.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:41 schreef Realforze het volgende:
Ik weet trouwens wel dat ze een broer heeft die Serge heet.
Van de happy hardcore groepen hebben alleen de Party Animals een nummer 1 hit gescoord, drie keer zelfs. En Hakkuhbar met Gabbertje kwam ook op #1 trouwens.quote:Op maandag 1 november 2004 13:07 schreef Prondo het volgende:
[..]
ik dacht altijd dat ze wel nummer 1 hits haddenKlopt dit wel?
quote:Op maandag 1 november 2004 13:34 schreef Realforze het volgende:
[..]
Die cover van de CD is trouwens echt een verschrikking. Ik heb even geen plaatje bij de hand, maar het heeft een paarse achtergrond met 3 getekende kleuters ofzo die op trommels slaan en op een fluit fluiten. Het ziet er niet uit, als ik 6 jaar oud geweest was zou ik zo'n cover al kinderachtig vinden. De marketingmanager die deze cover uit z'n hoge hoed heeft getoverd heeft er echt geen verstand van. De cover is echt een reden om die CD niet te kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |