abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54682228
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[quote]

Dat betwijfel ik

Het lijkt er op dat het instorten juist op de plekken van die zware schade begonnen is. Dan klopt het dus niet wat je zegt.
Die foto laat de corner damage zien . Op die plaats bevonden zich geen centrale kolommen . Bovendien is niet te zien tot waar de schade doorloopt . De kelders waren gewoon toegangkelijk , daar kun je de centrale kolommen ook opblazen.

Op het moment dat er besloten werd niet te blussen waren de branden nog zeer overzichtelijk en relatief beperkt . Ik zie niet in welek practische bezwaren er toen waren . Niemand kon weten dat het volledige gebouw wel zou gaan instorten . De demolition experts hebben daar zelf een inschatting van gemaakt omdat dit ook tot hun speciaiteit behoord.
quote:
De fase wel, het tempo niet. Simpel toch?
Leg uit ? Na de eerste fase kun je ook een kwartier wachten met de volgende 2
pi_54689728
Nog ff een toevoeging : bij één van de twin towers zag je dat het bovenste deel begon te kantelen al sgevolg van asymetrische schade . Het kantelpunt stortte echter zelf ook in waardoor verder door kantelen niet meer plaatsvond.

WTC 7 had zeer a-symetrische schade , een 'uncontrolled collapse' had rampzalige gevolgen kunnen hebben.
  zondag 18 november 2007 @ 11:12:52 #228
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54689914
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:55 schreef atmosphere2 het volgende:
Nog ff een toevoeging : bij één van de twin towers zag je dat het bovenste deel begon te kantelen al sgevolg van asymetrische schade . Het kantelpunt stortte echter zelf ook in waardoor verder door kantelen niet meer plaatsvond.

WTC 7 had zeer a-symetrische schade , een 'uncontrolled collapse' had rampzalige gevolgen kunnen hebben.
Als de schade aan wtc7 verder reikte dan het zwaartepunt van het gebouw, heb je een punt.
  zondag 18 november 2007 @ 11:19:12 #229
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54689989
Het probleem wat ik heb met CD zoals atmosphere2 hem voorstelt is het volgende:

Waarom zou men dit geheimhouden? Ik bedoel, je hebt een legitieme reden om het gebouw op te blazen, waarom zouden ze daar heel geheimzinnig over doen, en zeggen dat wtc7 is ingestort door de schade van het vallende puin van wtc1.

Tot op de dag van vandaag is er geen cd-expert, geen brandweerman, geen omstander of ooggetuige geweest die 'uit de school is geklapt' of 'zijn tong voorbij heeft gepraat'. Er is niemand die een controlled demolition kan bevestigen, niemand die een cd-crew naar binnen zag gaan om explosieven te plaatsen.
  zondag 18 november 2007 @ 11:24:55 #230
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54690070
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:17 schreef atmosphere2 het volgende:

[..]

Er is naar mijn mening nog geen enkele wetenschappelijk juist onderbouwde verklaring voor de collapse van WTC 7
alleen een ' probable cause of collapse"
NIST heeft voor mij de collapses van de twin towers verklaard met hun onderzoek en rapporten , maar wat betreft WTC 7 heeft niemand dat tot nu toe kunnen doen . Ik geloof niet dat men had uitgesloten dat het gebouw kon blijven staan, een enorme vuurzee en schade aan andere gebouwen kon gaan veroorzaken. Vooral daarom denk ik dat een Controlled Demolition nog niet uit te sluiten is .

trouwens , met een collapse buiten de footprint bedoel ik niet per see een collapse zoals een boom valt. Er zit nog heel veel tussen een collapse binnen de eigen muren en dat. Kijk naar de schade die de recht instortende twin towers hebben veroorzaakt.

Overigens denken de complottisten hele andere dingen over WTC 7 dan ik ., vooral wat betreft het waarom van de demolition.
Je vindt deze verklaring dus niet toereikend:
quote:
pi_54691454
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:19 schreef Terecht het volgende:

Waarom zou men dit geheimhouden? Ik bedoel, je hebt een legitieme reden om het gebouw op te blazen, waarom zouden ze daar heel geheimzinnig over doen, en zeggen dat wtc7 is ingestort door de schade van het vallende puin van wtc1.
Dat snap ik ook niet.
pi_54699504
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet.
Kan wel tig reden verzinnen.

Het zou mensen wel 's kunnen doen beseffen dat wtc 1 en 2 ook op die manier zijn "ingestort."
Het zou claims tav Enron ed kunnen verleggen richting de opdrachtgever van de CD, ( er zitten nl nogal wat mensen op geld te wachten van Enron)
De CD opdrachtgever zou dan aannemelijk moeten maken dat wtc 7 daadwerkelijk op instorten stond.
etc..
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 18 november 2007 @ 22:29:48 #233
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54705297
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:47 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Het zou mensen wel 's kunnen doen beseffen dat wtc 1 en 2 ook op die manier zijn "ingestort."
wtc 1 en 2 zijn van boven naar beneden ingestort, wtc7 van beneden naar boven, wezenlijk verschil.
quote:
Het zou claims tav Enron ed kunnen verleggen richting de opdrachtgever van de CD, ( er zitten nl nogal wat mensen op geld te wachten van Enron)
Deze snap ik niet
quote:
De CD opdrachtgever zou dan aannemelijk moeten maken dat wtc 7 daadwerkelijk op instorten stond.
etc..
Dat zou het geval zijn geweest in atmospere's theorie, dus die vlieger gaat niet op
  zondag 18 november 2007 @ 23:12:26 #234
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54706675
Wie heeft eigenlijk Loose Change Final Cut al gezien.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 19 november 2007 @ 13:36:27 #235
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54715483
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:12 schreef Lambiekje het volgende:
Wie heeft eigenlijk Loose Change Final Cut al gezien.
Ik. Heb jij hem al gezien? Zoja, wat vond je ervan?
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:48:33 #236
52357 Lambiekje
pi_54735214
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik. Heb jij hem al gezien? Zoja, wat vond je ervan?
Ik vond het wel solide. Er valt weinig op af te dingen en totaal anders dan de vorige LC's. Alles is onomstotelijk aanwijsbaar. Inweze kan je als kijker maar een conclussie trekken en daarmee kan je het antwoord op de TT-vraag geven. Het is een kei en keiharde NEE. Maar daarvoor had ik persoonlijk geen LC3 voor nodig

Dit is nu wel degelijk een video om iemand (die nu nog onwetend is en nog in de hypocriete waan van onze overheden geloofd) bekend te maken met de wereld hoe echt zit met terrorisme zit. Dat het geheel gebaseerd is op lucht en puur alleen om ons het volk angst aan te jagen...

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:54:09 #237
52357 Lambiekje
pi_54735341
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:06 schreef Terecht het volgende:
Ik heb gisteravond de eerste 75 minuten van de nieuwste loose change gezien en ik heb me werkelijk kapot geergerd. Feitelijke onjuistheden, quote mining, cherry picking en noem de standaardtaktieken maar op. Ik geef het een week en dan is er van deze film met een budget van 1 miljoen dollar geen spaan meer heel gelaten.
zucht ... volgens mij ben je echt z'n ignorant. Maar ach. Er is niets maar dan ook niets wat een beetje suggestief is of waar conclussies worden getrokken in deze docu... dat jy dat denkt is puur omdat je niet wil en kan geloven dat Bush, Cheney en Rumsfeld die geflikt hebben. Het geeft wel aan hoe naief je bent ... stuitend.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:05:49 #238
52357 Lambiekje
pi_54735546
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:47 schreef Resonancer het volgende:

[..]

etc..
in de open complicity video wordt aangegeven. Dat het aan Bush, Guillano, Rumsfeld en Cheney kosten wat kost dat WTC7 kapot moest. Vandaar ook met de lekkere fout die zichtbaar is geworden pas na 6 jaar middels de BBC verslaggeving. Het gehele scenario was al lang en breed gefrabriceerd en op de prompter gegooid.

Waarschijnlijk zou daar onmetenlijk veel bewijzen aanwezig zijn wat Bush&Co hebben uitgevoerd.
pi_54735843
Dat met die BBC verslaggever is onzin van de bovenste plank . Ze staat gewoon voor een beeldscherm ,wat goed te zien is helemaal links in beeld ,waar de werkelijke achtergrond te zien is . De rook daar waait zelfs de andere kant op ! De achtergrond bij verslaggevers zijn vaak eerder gemaakte opnames , omdat het weer eerst beter was of de belichting bv.
pi_54736503
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:19 schreef Terecht het volgende:

Tot op de dag van vandaag is er geen cd-expert, geen brandweerman, geen omstander of ooggetuige geweest die 'uit de school is geklapt' of 'zijn tong voorbij heeft gepraat'. Er is niemand die een controlled demolition kan bevestigen, niemand die een cd-crew naar binnen zag gaan om explosieven te plaatsen.
Dat vraag ik mij ook af uiteraard . Wel kan het door ee nbeperkt aantal mensen zijn uitgevoerd, de leidinggevenden en het demolition team . Meer mensen waren er niet voor nodig . Overigens waren er wel getuigen die detonaties omschreven , maar goed dat zegt nog weinig.
Duidelijk is dat er veel geld involved was bij alles omtrent WTC 7 , denk aan de wederopbouw die hoe dan ook moest plaatsvinden maar vooral aan verzekeringen. Haal je een gebouw zelf neer dan betaalt de verzekering niet uit , dat kan een reden zijn het achter te houden . Bovendien was het neerhalen niet inhumaan , er zit niemand met schuldgevoelens.

De situatie toen was uniek omdat het niet FEMA was die leiding gaf maar de NYFD , wellicht hebben zij besloten het neer te halen zuiver uit veiligheids redenen ,want juist zij moeten gefrustreerd zijn geweest door het verlies van zoveel mensen . `bekijk het maar met je gebouw met daarin de belangrijke overheidsdiensten, wij halen het neer` . FEMA had wellicht besloten om de branden toch te lijf te gaan wanneer het de leiding had gehad. FEMA is er echt om de financièle belangen van de overheid te behartigen bij rampen. De NYFD wil mogelijk een conflict met de overheid uit de weg gaan door niet te zeggen dat ze het gebouw hebben laten neerhalen.

Overigens zit NIST nu met het probleem de instorting te verklaren , ze geven zelf al aan dat ze daar veel problemen bij ondervinden . Voor zover ik weet hebben ze ook geen recovered steel om te onderzoeken ,enz..

dinsdag 20 november 2007 @ 13:32:14 #241
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54737235
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zucht ... volgens mij ben je echt z'n ignorant. Maar ach. Er is niets maar dan ook niets wat een beetje suggestief is of waar conclussies worden getrokken in deze docu... dat jy dat denkt is puur omdat je niet wil en kan geloven dat Bush, Cheney en Rumsfeld die geflikt hebben. Het geeft wel aan hoe naief je bent ... stuitend.
Neuh, er is niets suggestief aan dat er wordt gesuggereerd dat kapers nog in leven zijn, dat niemand weet wat er nu in het pentagon is gevlogen, dat het vliegtuig boven shanksville is neergeschoten... allemaal keiharde feiten .
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:41:03 #242
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54737418
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:52 schreef atmosphere2 het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af uiteraard . Wel kan het door ee nbeperkt aantal mensen zijn uitgevoerd, de leidinggevenden en het demolition team . Meer mensen waren er niet voor nodig . Overigens waren er wel getuigen die detonaties omschreven , maar goed dat zegt nog weinig.
Duidelijk is dat er veel geld involved was bij alles omtrent WTC 7 , denk aan de wederopbouw die hoe dan ook moest plaatsvinden maar vooral aan verzekeringen. Haal je een gebouw zelf neer dan betaalt de verzekering niet uit , dat kan een reden zijn het achter te houden . Bovendien was het neerhalen niet inhumaan , er zit niemand met schuldgevoelens.
Die verzekeringen die Silverstein heeft afgesloten zijn toch niet zo rooskleurig als gedacht:
http://www.911myths.com/html/windfall.html
quote:

De situatie toen was uniek omdat het niet FEMA was die leiding gaf maar de NYFD , wellicht hebben zij besloten het neer te halen zuiver uit veiligheids redenen ,want juist zij moeten gefrustreerd zijn geweest door het verlies van zoveel mensen . `bekijk het maar met je gebouw met daarin de belangrijke overheidsdiensten, wij halen het neer` . FEMA had wellicht besloten om de branden toch te lijf te gaan wanneer het de leiding had gehad. FEMA is er echt om de financièle belangen van de overheid te behartigen bij rampen. De NYFD wil mogelijk een conflict met de overheid uit de weg gaan door niet te zeggen dat ze het gebouw hebben laten neerhalen.
Dit scenario is mij te ver gezocht.
quote:
Overigens zit NIST nu met het probleem de instorting te verklaren , ze geven zelf al aan dat ze daar veel problemen bij ondervinden . Voor zover ik weet hebben ze ook geen recovered steel om te onderzoeken ,enz..
Dat heb ik ook gehoord idd, vandaar dat dat rapport zo lang op zich laat wachten.
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:46:47 #243
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54737544
quote:
Stel nu, de 'big bad guy' benadert je om wtc7 op te blazen, een wolkenkrabber van ~145meter hoog, met een unieke tube-in-tube structuur, met de nog uniekere eigenschap dat die op een aantal trusses is gebouwd die een energiecentrale overkoepelen.

Je weet dat het nog nooit eerder in de geschiedenis gebeurt is dat zo'n hoog gebouw is opgeblazen.
Maar dan komen de randvoorwaarden:
-je moet bij je plan rekening houden dat er eerst random puin in het gebouw vliegt. Random, omdat onmogelijk te voorspellen is hoeveel puin er binnen zal vliegen van de Twin Towers, laat staan waar het precies terecht zal komen.
-daarnaast moet je bij je ontwerp rekening houden dat er op random plaatsen ongebluste branden zullen zijn

Je ontwerp moet tegen deze 2 'storingsfactoren' bestand zijn. Dan heb je dus een aantal moeilijkheden:
a) je moet explosieven zien te vinden die tegen langdurige hitte bestand zijn (geen standaard-explosieven dus)
b) je moet een betrouwbaar alternatief voor de ontstekingen en bedradingen vinden (bij "routine" cd's worden altijd draden gebruikt, nooit radio controlled ontstekingen wegens.. de onbetrouwbaarheid.
c) Je moet de explosieven zo plaatsen dat je zelfs een gecontroleerde sloop krijgt als er random constructie-elementen worden weggeslagen door invallend puin waarbij:
1. explosieven die zich bevinden op balken die worden weggeslagen ook weggeslagen worden
2. de krachtsbalansen in het gebouw veranderen als de structurele integriteit wordt aangetast.

Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat het aanbrengen van explosieven (die dingen leg je niet achter een prullenbakje, maar bevestig je op de structurele elementen. Dat betekent dat je heel wat muurtjes moet wegslaan) compleet onopgemerkt moet blijven, dit in tegenstelling tot alle andere controlled demolitions in het verleden.

Nou, ga er maar aanstaan, als professioneel sloper.
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:23:05 #244
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54739695
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zucht... Volgens mij zit je toch door een behoorlijk gekleurde bril te kijken als je de suggestieve dingen niet ziet. Naïef hoor.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54739863
Je laatste reactie is niet van toepassing op mijn theorie omdat het uitgaat van de bewering dat er voor 9/11 explosieven zijn geplaatst .

Ik heb geen idee hoe Silverstein precies financieel betrokken was bij WTC 7 , Hij was lease holder, ok, maar die verzekeringskwestie beperkt zich hoogstwaarschijnlijk niet alleen tot zijn persoontje. Ik refereerde ook niet aan hem .

Die final Loose change is zeker beter dan de voorgaande , het bevat interviews en dergelijke die ik nog niet had gezien. De conclusies die de filmmaker trekt deel ik niet met hem.

[ Bericht 12% gewijzigd door atmosphere2 op 20-11-2007 17:09:09 ]
pi_54743809
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:41 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die verzekeringen die Silverstein heeft afgesloten zijn toch niet zo rooskleurig als gedacht:
http://www.911myths.com/html/windfall.html
quote:
The Silverstein group purchased the lease on the World Trade Center for $3.2 billion.
Hoeveel van die 3.2 heeft hij daadwerkelijk betaald ? Volgens mij betaalde hij 120 milj per jaar. En was dat het bedrag wat hij t/m 11 sept 2001 heeft betaald. I.d.d. niet zo rooskleurig, maar n megadeal.
Zeker als je bedenkt dat hij vroeg of laat wat aan het asbest moest doen met enorme kosten tot gevolg.

Wtc 7:
quote:
In February of 2002 Silverstein Properties won $861 million from Industrial Risk Insurers to rebuild on the site of WTC 7. Silverstein Properties' estimated investment in WTC 7 was $386 million. So: This building's collapse resulted in a profit of about $500 million!
http://www.prisonplanet.com/011904wtc7.html
Rooskleurig was het i.i.g voor Enron en Wordlcom.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 21 november 2007 @ 11:05:55 #247
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54755925
Het september clues topic is er niet meer, dus dan maar hier. Iig, de video is busted!
http://video.google.com/videoplay?docid=823734902101057550&hl=en
  woensdag 21 november 2007 @ 13:14:16 #248
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_54758885
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:05 schreef Terecht het volgende:
Het september clues topic is er niet meer, dus dan maar hier. Iig, de video is busted!
http://video.google.com/videoplay?docid=823734902101057550&hl=en
typisch debunk-broddelwerk
die gast stelt: als "september clues" waar is, dan hadden maarliefst 2 "inbellers" (bij CNN en Fox) in het complot moeten zitten... en dat is natuurlijk bijna onmogelijk...en ze klonken ook zo oprecht..

hij stelt ook dat video-editters wel heel weinig tijd zouden hebben gehad om hun werk te doen..
(alsof ze, uitgaande van voorkennis, geen maanden zoniet jaren de tijd hadden om hun klus voor te bereiden..)

en hij stelt: als de gaudet brothers in het complot hadden gezeten, dan hadden ze de camera wel 1 seconde eerder naar links gedraaid...dat hebben ze niet gedaan, dus zitten ze niet in het complot.

dat soort vage aannames, daar zit 't vol mee
Huig
  woensdag 21 november 2007 @ 13:23:41 #249
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54759080
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:14 schreef Orwell het volgende:

[..]

typisch debunk-broddelwerk
die gast stelt: als "september clues" waar is, dan hadden maarliefst 2 "inbellers" (bij CNN en Fox) in het complot moeten zitten... en dat is natuurlijk bijna onmogelijk...en ze klonken ook zo oprecht..

hij stelt ook dat video-editters wel heel weinig tijd zouden hebben gehad om hun werk te doen..
(alsof ze, uitgaande van voorkennis, geen maanden zoniet jaren de tijd hadden om hun klus voor te bereiden..)

en hij stelt: als de gaudet brothers in het complot hadden gezeten, dan hadden ze de camera wel 1 seconde eerder naar links gedraaid...dat hebben ze niet gedaan, dus zitten ze niet in het complot.

dat soort vage aannames, daar zit 't vol mee
Het zit je diep hè?
pi_54759156
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:14 schreef Orwell het volgende:

[..]

typisch debunk-broddelwerk..
eensch, de fade 2 black oorzaak wordt ook totaal niet onderbouwd... power failure, en dat was 't....
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')