flauw. En het is geen logo, het is wat tekst.Dat komt door de jatbaarheid van internet.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:38 schreef ElizabethR het volgende:
- Dat stomme logo van fotosoep verpest de hele foto!
Daar zat ik gisteren ook aan te denken toen ik hem inscande. Gelukkig heb ik nog een verlopen neopan rolletje klaarliggenquote:Op woensdag 14 november 2007 07:51 schreef freud het volgende:
@shark; heb je er ook eentje die niet recht genmomen is? Iets meer in de diagonaal nemen lijkt me het diepte effect net ff een tikkie meer versterken dan de klassieke recht-toe-recht-aan compo.
Misschien een keertje samen analogen in Delft oid met de oude gebouwen? Mijn T70 moet weer eens uitgelaten worden...quote:Op woensdag 14 november 2007 08:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
flauw. En het is geen logo, het is wat tekst.Dat komt door de jatbaarheid van internet.
[..]
Daar zat ik gisteren ook aan te denken toen ik hem inscande. Gelukkig heb ik nog een verlopen neopan rolletje klaarliggen
Flauw???? Flauw?????????? Ik moet iets negatiefs zeggen over die foto en ik HEB niks negatiefs, dus dan maar over die tekst door de foto, die is sowieso storend.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
flauw. En het is geen logo, het is wat tekst.Dat komt door de jatbaarheid van internet.
[..]
Dat ben ik wel met je eens. 't Legt er ook an, wie er postquote:Op woensdag 14 november 2007 06:51 schreef Sugar het volgende:
Ik vind die van ElizabethR echt heel mooi!
, maar als ik die in het beginnerstopic had gezet, was er nou niet echt een lovende reactie gekomen, denk ik.
Waarom heb je dat idee Sugar? Het zou voor mij iig niets uitmaken door wie wat waar die foto gemaakt zou zijn of waar die geplaatst zou worden.quote:Op woensdag 14 november 2007 06:51 schreef Sugar het volgende:
Ik vind die van ElizabethR echt heel mooi!
De muur van Shark.Bait vind ik nou niet echt bijzonder, ik begrijp niet waarom jullie er zo blij mee zijn?
Tuurlijk, ik zou die foto ook gemaakt hebben en hij is ook wel de moeite van het tonen waard, maar als ik die in het beginnerstopic had gezet, was er nou niet echt een lovende reactie gekomen, denk ik.
Ik denk dat men de dieptewerking erg mooi vindt , je oog wordt als het ware van links naar rechts getrokken , dat boeidt men denk ik.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:30 schreef Sugar het volgende:
Ik snap gewoon niet wat er bijzonder aan is, daar kwam mijn post eigenlijk vandaan. Niet eens dat ik nu het idee heb dat het echt ligt aan wie er post, maar bij deze snap ik gewoon de erg positieve reacties niet.
Misschien wil iemand me uitleggen wat hem zo goed maakt? De technische dingen als dieptewerking snap ik wel.![]()
Moet ik nu uitleggen waarom ik een bepaalde smaak heb?? Dat weet ik zelf niet eenschquote:Op woensdag 14 november 2007 09:35 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat is zo. Maar dat vind ik gewoon niet meteen een "hij is tof!" waard. maar daarover verschillen smaken, blijkbaar. Hij is aardig, had me gepaster geleken.![]()
Maar ik wil niet snibbig doen, hoor, alleen wel snappen waarom deze nou zo tof was.
maak je niet dik, je hoeft helemaal niks negatiefs te zeggen over een foto, deed ik ook niet over de foto voor de mijne.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Flauw???? Flauw?????????? Ik moet iets negatiefs zeggen over die foto en ik HEB niks negatiefs, dus dan maar over die tekst door de foto, die is sowieso storend.
Maar goed, dan zeg ik de volgende keer wel dat ik het een kutfoto vind
ja, dat klinkt wel leukquote:Op woensdag 14 november 2007 09:00 schreef freud het volgende:
[..]
Misschien een keertje samen analogen in Delft oid met de oude gebouwen? Mijn T70 moet weer eens uitgelaten worden...
Jaquote:Op woensdag 14 november 2007 09:52 schreef freud het volgende:
[..]
Moet ik nu uitleggen waarom ik een bepaalde smaak heb?? Dat weet ik zelf niet eensch.
![]()
Technisch imo zeker in orde, maar wel beetje conservatief. Geeft niet, Shark is ook niet de jongste meer, en kan dus moeilijk loskomen van een leven lang fotografische dogma's![]()
![]()
.
hahahah ja joh ik en peuken gaat altijd goed samenquote:Op woensdag 14 november 2007 14:48 schreef ElizabethR het volgende:
Zeg eens eerlijk marty??? Die peuk zit gewoon vastgegroeid op je lip hé???
Leuk fun shot!! Waar hangen jullie precies in?
Heel erg leuk gedaanquote:Op woensdag 14 november 2007 14:31 schreef Marty26 het volgende:
Elisa
+de lucht compo en kleuren.
- uuuuuuh
[ afbeelding ]
Fun shot met een vage compo
Heb niet geflitstquote:Op donderdag 15 november 2007 07:44 schreef freud het volgende:
@An; bij deze poses is het erg veel voorkomend dat kleding naar boven gaat migreren. Enige minpuntje imo is hier dat haar truitje omhoog gekropen is. Weer lekkere kleurstelling & netjes geflitst.
+ Mooi, ik hou wel van dit soort contrastachtige beelden (of hoe omschrijf je nou zoiets?)quote:Op donderdag 15 november 2007 13:39 schreef loehoes het volgende:
ER:
+ Prachtig landschap, het stille water, de reflectie, prachtig!
- geen idee sorry!
Tom:
[ afbeelding ]
+lekker sfeertje mooie plaatquote:Op donderdag 15 november 2007 13:39 schreef loehoes het volgende:
ER:
+ Prachtig landschap, het stille water, de reflectie, prachtig!
- geen idee sorry!
Tom:
[ afbeelding ]
Beetje jammer dat je blijkbaar niet echt gekeken hebt naar de foto. Is het je uberhaupt opgevallen dat de schaduw andersom zit van het model? De titel van de foto gelezen?quote:Op zaterdag 17 november 2007 07:35 schreef a_keijman het volgende:
Voorgaande foto:
+ erg mooi effect, lichtval op het tapijt
- net iets te donker allemaal
Foto is vanmiddag genomen vlak bij Canmore, Calgary, AB, Canada
edit: foto is niet geresized, vandaar wat korreligheden hier en daar.
Maar dan klopt de belichting weer niet. Het licht viel nou eenmaal zo met dat raam. De loze ruimte stoorde me niet zoveel. Negative space en zo. Had zelf jouw shoppoging ook al zelf gedaan, maar het klopt gewoon niet dan met het licht. Thanx voor de moeite!quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:09 schreef Roi het volgende:
Freud, mischien is het teveel loze ruimte aan de rechterkant ?
Ik heb ff een voorbeeldje gemaakt, heb de schaduw gewoon wat rechter geshopt.
[ afbeelding ]
Overal een erg mooie foto!
Heb goed gekeken naar de foto, uit mn commentaar zou je hoogstens kunnen opmaken dat ik een leek ben wat fotografie betreft. Dit klopt ook, de gevolgtrekking die je maakt dat ik niet goed naar je foto zou hebben gekeken slaat dus nergens op.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:49 schreef freud het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je blijkbaar niet echt gekeken hebt naar de foto. Is het je uberhaupt opgevallen dat de schaduw andersom zit van het model? De titel van de foto gelezen?
Ik vind het lijnenspel van de foto van freud echt heel veel mooier. Vind het een topfoto freud!quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:09 schreef Roi het volgende:
Freud, mischien is het teveel loze ruimte aan de rechterkant ?
Ik heb ff een voorbeeldje gemaakt, heb de schaduw gewoon wat rechter geshopt.
[ afbeelding ]
Overal een erg mooie foto!
+ leuke kleuren en nadruk ligt goed op het onderwerp, het dienbladquote:Op donderdag 22 november 2007 09:25 schreef Marty26 het volgende:
[ afbeelding ]
De kunst van lopen met dienbladen door een feest.
hahah ja dat had mooi geweest maar die liepen er niet rond.... en kwam dit toevallig tegen.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:37 schreef Puckzzz het volgende:
Die kleuren zijn echt super Marty.
jammer dat er geen luxe coctails (OK,OK 1tje) op staan maar een paar lege Pepsiflesjes
ik was nog helemaal vergeten te zeggen dat ik dit een ontzettend toffe plaat vind!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:31 schreef Marty26 het volgende:
Elisa
+de lucht compo en kleuren.
- uuuuuuh
[ afbeelding ]
Fun shot met een vage compo
dank je wel lieverd!!!!quote:Op donderdag 22 november 2007 09:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik was nog helemaal vergeten te zeggen dat ik dit een ontzettend toffe plaat vind!
+ Leuk die reflectie op het waterquote:Op donderdag 22 november 2007 09:37 schreef Dickies het volgende:
[..]
+ leuke kleuren en nadruk ligt goed op het onderwerp, het dienblad
- net wat te bewogen allemaal naar mijn smaak
[ afbeelding ]
Industrie 's nachts
Tof!quote:Op zondag 25 november 2007 16:02 schreef Puckzzz het volgende:
mja deze discussie is al een aantal keer gevoerd. wat voor de ouders ws een schitterend vertederend vies smoeltje is, is voor de gewone kijker gewoon een vies gezicht. ik vind 'm dus ook niet erg smakelijk.
mijne dan, een uitgebalanceerd budget:
[ afbeelding ]
THNX! stiekem wel online zijn he?quote:
Ik vind hem erg lekker, fotografeer zelf het liefst kinderen zoals ze zijn en daar voldoet deze foto helemaal aanquote:Op zondag 25 november 2007 14:54 schreef Sugar het volgende:
Gaaf, Roi, ik hou ervan!
Ik vind de voorgrond misschien iets te veel ruimte innemen, maar anders wordt de verlichte plek misschien weer te krap. Ik vind hem gewoon gaaf.
Die van mij, maar ik ben erg bevooroordeeld.![]()
[ afbeelding ]
+ leuke hond steek mooi af van de achtergrondquote:Op zondag 25 november 2007 16:36 schreef snoezelkok het volgende:
+ creatief gevonden. Vind de kleuren ook mooi.
- geen idee
mijne:
Ik vind 'm echt prachtig! Ik kan geen minpunt bedenken, wat een stoere foto!quote:Op zondag 25 november 2007 21:36 schreef janeway het volgende:
[..]
+ leuke hond steek mooi af van de achtergrond
- niet scherp op de ogen volgens mij..
Hier de mijne
[ afbeelding ]
ik vind m echt heel mooiquote:Op zondag 25 november 2007 21:36 schreef janeway het volgende:
[..]
+ leuke hond steek mooi af van de achtergrond
- niet scherp op de ogen volgens mij..
Hier de mijne
[ afbeelding ]
ps puckzz hoe deed je dat??? geweldig gevonden iig
Hele vette fotoquote:
Hij oogt niet helemaal lekker scherp Yns. En persoonlijk vind ik de belichting ook niet zo spannend. Je hebt vermoedelijk met een reflectiescherm (en dan de zilveren kant gok ik?) Chanty's gezicht proberen uit te lichten. Da's goed gelukt, maar het is zo onnatuurlijk op deze manier.quote:Op zondag 25 november 2007 21:45 schreef Ynske het volgende:
ik vind t
[..]
ik vind m echt heel mooi
jammer alleen dat je heel slecht althans bij mijn scherm t hemd ziet.
[ afbeelding ]
Thnx!quote:Op zondag 25 november 2007 21:36 schreef janeway het volgende:
ps puckzz hoe deed je dat??? geweldig gevonden iig
quote:Op maandag 26 november 2007 08:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Thnx!
nou ik ben eerst gaan mediteren. terwijl ik mijn mantra's aan het zingen was heb ik de stenen 1 voor 1 op elkaar gestapeld om de perfecte harmonie van kleur en balans te vinden, daarna heb ik de euro als symbool van het verwerpelijke wereldse materialisme erop gebalanceerd.
Toen dat allemaal instortte heb ik secondenlijm gebruikt
Gelukkig niet te hard ingeflitst en dat maakt 't een fijne foto. Iets lager kaderen had denk ik wel mijn voorkeur gehad, omdat dat handje best leuk spreekt in de compositie.quote:Op maandag 26 november 2007 14:17 schreef sanger het volgende:
Ynske,
+ Blik en ogen
- Kleuren, misschien wat flets/grijsachtig
[ afbeelding ]
Die heb ik ook. Alleen vond ik de andere scherper.quote:Op maandag 26 november 2007 17:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Gelukkig niet te hard ingeflitst en dat maakt 't een fijne foto. Iets lager kaderen had denk ik wel mijn voorkeur gehad, omdat dat handje best leuk spreekt in de compositie.
+ gewoon een stoere foto!quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:05 schreef Marty26 het volgende:
@sanger
+cute en enorm scherp!
-Geel dekentje hahah ik hou niet van geel.
[ afbeelding ]
Jody die ff rondje publiek deed tijdens Convertable.
De andere is inderdaad scherper, maar deze vind ik fijner qua compositiequote:Op dinsdag 27 november 2007 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Alleen vond ik de andere scherper.
Klik
Ik zal eens proberen van beiden het beste mee te nemenquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De andere is inderdaad scherper, maar deze vind ik fijner qua compositie
Hij is ietwat te groot voor het forum.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:05 schreef sarlo het volgende:
+ vette powe en ook erg scherp
- ik vind hem op sommige punten te donker (rondom gezicht) als zal dat wel de bedoeling zijn geweest
[ afbeelding ]
Mijn aller eerste foto die ik gemaakt heb met een echte digicam (dus geen click en schietding)
Het is een foto van een zwart wit schilderij.. enige 3wat ik gedaan heb is de levels aangepast zodat de schaduw wat donkerder werd
om de macro functie te testenquote:Op vrijdag 30 november 2007 10:25 schreef killko het volgende:
[..]
Hij is ietwat te groot voor het forum.
Maar mag ik vragen waarom je een foto van een foto/schilderij maakt?
Dat is geen macrofotografie hoor. Dichtbijfotografie okè, maar bij macro wil ik de dikte van de penseelstreken en de barstjes in het vernis zien.quote:
quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:01 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat is geen macrofotografie hoor. Dichtbijfotografie okè, maar bij macro wil ik de dikte van de penseelstreken en de barstjes in het vernis zien.
..... en krijg je by far niet het hele schilderij op de 'gevoelige plaat'.
Stoere foto! Echt megastoer!quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:05 schreef Marty26 het volgende:
@sanger
+cute en enorm scherp!
-Geel dekentje hahah ik hou niet van geel.
[ afbeelding ]
Jody die ff rondje publiek deed tijdens Convertable.
+ had niet door dat je het gefotografeerd hadquote:Op vrijdag 30 november 2007 10:05 schreef sarlo het volgende:
+ vette powe en ook erg scherp
- ik vind hem op sommige punten te donker (rondom gezicht) als zal dat wel de bedoeling zijn geweest
[ afbeelding ]
Mijn aller eerste foto die ik gemaakt heb met een echte digicam (dus geen click en schietding)
Het is een foto van een zwart wit schilderij.. enige 3wat ik gedaan heb is de levels aangepast zodat de schaduw wat donkerder werd
Leuk plaatje, jammer dat de toren niet echt recht staat! Maarja, wat valt er verder over te zeggen, misschien dat 't contrast iets hoger mocht...quote:Op maandag 3 december 2007 11:34 schreef Sugar het volgende:
Toffe foto, Marty. Leuke actie, mooi in zwartwit ook!
En ik vind het knap dat hij net niet overbelicht is.Maar misschien zeg ik dan iets stoms.
![]()
Enige minpuntje is de schoen, ik had toch graag wat meer ruimte boven gezien.
Ik heb iets met deze:
[ afbeelding ]
De foto op zich is goed getimed, en het onderwerp is erg leuk, alleen vind ik wel dat de scherpte fout ligt. Die had mijn inziens op de vogels (of een daarvan) moeten liggen, in plaats van de voorste takjes die in de linkerbovenhoek en rechteronderhoek te zien zijn.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:11 schreef Sugar het volgende:
Ik vind 'm niet echt bijzonder, Marty, sorry. Wel leuk standpunt, maar verder niet zo speciaal.
Kan er niet zoveel over zeggen, vrees ik.
Ben benieuwd wat jullie van deze vinden:
[ afbeelding ]
Hoe eenvoudig kan een foto soms zijn, maar zo krachtig!quote:Op woensdag 5 december 2007 19:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De foto op zich is goed getimed, en het onderwerp is erg leuk, alleen vind ik wel dat de scherpte fout ligt. Die had mijn inziens op de vogels (of een daarvan) moeten liggen, in plaats van de voorste takjes die in de linkerbovenhoek en rechteronderhoek te zien zijn.
[ afbeelding ]
Complimenten Partisan! Geweldige foto!quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:05 schreef Partisan het volgende:
[..]
Leuk plaatje, jammer dat de toren niet echt recht staat! Maarja, wat valt er verder over te zeggen, misschien dat 't contrast iets hoger mocht...
[ afbeelding ]
high res: http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2086027275&size=l
Was in het kader van een schoolopdracht.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:17 schreef n0r het volgende:
1e keer dat ik hier post![]()
Erg gave foto's, maar waarom links zwartwit en de ander in kleur?
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden;
Mezelf, spiegelend in de ruit van intercity Den Bosch-Eindhoven
[ afbeelding ]
hmmm je moet wel erg goed kijken om jou te ontdekken in die spiegeling. de kleur is wel fijnquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:17 schreef n0r het volgende:
1e keer dat ik hier post![]()
Erg gave foto's, maar waarom links zwartwit en de ander in kleur?
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden;
Mezelf, spiegelend in de ruit van intercity Den Bosch-Eindhoven
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |