Hmmm, zit nog wat in ook. Het is natuurlijk zo (bij een perfecte dobbelsten tenminste, die overigens niet bestaat), maar bewijs het maar eens. Dan moet je toch met logische argumenten aan komen zetten.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:59 schreef Monidique het volgende:
Dat is zoiets als bewijzen dat je één-zesde kans hebt een vijf te gooien op een dobbelsteen.
Ik had daar laatst nog een hele discussie over. Met een jongen die een master in Finance heeft. Hij denkt alles te weten over statistieken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:59 schreef Monidique het volgende:
Dat is zoiets als bewijzen dat je één-zesde kans hebt een vijf te gooien op een dobbelsteen.
Da's trouwens een iets ander verhaal. Wellicht heeft hij hier wel een punt, maar ik weet het ook niet zeker.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 01:28 schreef Gabry het volgende:
Dus bij gokken maakt het voor mij geen verschil waar ik op inzet want de kans is overal even groot, maar hij weigert in te zetten op wat al gevallen is omdat alles even vaak zal voorkomen.
Dat is een praktijkvoorbeeld waarin dit vraagstuk relevant wordt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 01:34 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Da's trouwens een iets ander verhaal. Wellicht heeft hij hier wel een punt, maar ik weet het ook niet zeker.
Nee, toch niet helemaal, volgens mij. Ik volgde ooit een vak waarbij, meen ik, iets vergelijkbaars aan bod kwam. Die prof beweerde geloof ik hetzelfde als die medestudent van je, en echt heel de collegezaal verklaarde hem voor gek. Uiteindelijk bleek hij nog gelijk te hebben ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 01:35 schreef Gabry het volgende:
Nou, zijn master toont aan dat hij heeft jarenlang statistiek heeft gehad, terwijl ik met mijn juridische opleiding amper nog een som kan oplossen. Dus hij zou meer kennis op dat gebied moeten hebben.
[..]
Dat is een praktijk voorbeeld waarin het vraagstuk relevant wordt.
IK BEN AAN HET WINNEN !!quote:
Lees die link van mij hierboven eens door, zeker weten dat je met je oren staat te klapperen.quote:
Ik denk niet dat het hetzelfde is, maar het is wel een prachtige casus.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:20 schreef TomTancr3do het volgende:
Hmmm, ik heb gevonden wat het was, had de presentatie nog ergens op de PC staan. Het had hiermee te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall_problem
Of het echter toepasbaar is op jouw probleem moet ik nog even uitvinden.
Nee, ik ben er inmiddels redelijk van overtuigd dat het inderdaad wat anders is. En dat jij dus inderdaad gewoon gelijk hebt met je dobbelsteenprobleem. Al twijfel ik toch nog een beetje, dit soort zaken blijven altijd een klein beetje tricky vanwege combinatoriek e.d. En je gaat zo af als je het toch mis blijkt te hebben.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het hetzelfde is, maar het is wel een prachtige casus.
Oh ja! Die was ooit bij de Wetenschapsquiz. Mijn broertje en mijn vader verklaarden me voor gek dat ik dat antwoord gaf. Ik heb er uiteindelijk een boom van getekend, geloofden ze het nog niet. We hebben het met muntjes gedaan (twee beatrixstuivers en een willemientje), en nog geloofden ze me niet. Ze geloofden het pas toen Wim T. Schippers het zei.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:20 schreef TomTancr3do het volgende:
Hmmm, ik heb gevonden wat het was, had de presentatie nog ergens op de PC staan. Het had hiermee te maken:
Of het echter toepasbaar is op jouw probleem moet ik nog even uitvinden.
Ik geloof daar geen bal van.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:20 schreef TomTancr3do het volgende:
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 07:59 schreef Elseetje het volgende:
Ik wist niet dat TomTancr3do [ afbeelding ] was?
Ach, ieder z'n meug.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Mannen Sexy & Gewaagd #27.
Anale sex met olijfolie als glijmiddel?
De vraag is natuurlijk ook: wat doe jij in topics over olijfolie voor anale seks?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Mannen Sexy & Gewaagd #27.
Anale sex met olijfolie als glijmiddel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |