Je snapt er niets van, ik wordt niet geconsulteerd, aangezien er sprake is van: Meeste stemmen gelden, niet Beste mensen Stemmen. Op dit moment is mijn stem net zoveel waard als een waardeloze, werkloze, halfrandebiele junk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt het pakket toch echt af genomen en je ouders en grootouders. enerzijds door hier te wonen en elke 4 jaar geconsulteerd te worden over welke richting jij wilt dat het pakket NL zich ontwikkelt en anderzijds door hier te blijven leven.
Nee dat is dus niet waar, omdat 1 van de kernpunten van het Libertarisme is dat je je er van mag afscheiden, in die zin biedt het veel betere bescherming dan een democratie.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Uitspraak van een willekeurig persoon, zo'n 200 jaar na de Libertarische Revolutie:
Helaas heb ik nooit de beslissing mogen nemen om het pakket 'absolute erkenning van eigendomsrechten' af te nemen, en mijn ouders ook niet, en mijn grootouders ook niet.
One men one vote lijkt me niet onterecht inderdaad.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt er niets van, ik wordt niet geconsulteerd, aangezien er sprake is van: Meeste stemmen gelden, niet Beste mensen Stemmen. Op dit moment is mijn stem net zoveel waard als een waardeloze, werkloze, halfrandebiele junk.
topargumentquote:[q]En jij vind dat logisch? Zegt kennelijk iets over je eigen geestelijke vermogens.
Je vergeet het andere kernpunt, het is zo instabiel als wat zodat je na 3 maand een gezellige despoot of gang hebt die de net opgeheven overheid vervangtquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet waar, omdat 1 van de kernpunten van het Libertarisme is dat je je er van mag afscheiden, in die zin biedt het veel betere bescherming dan een democratie.
Hoezo? Je mag toch ook vertrekken uit de democratische samenleving? Feit is dat je in het libertarisme die verabsoluteerde eigendomsrechten opgedrongen krijgt. Ben je het daar niet mee eens, dan moet je je aanpassen of vertrekken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet waar, omdat 1 van de kernpunten van het Libertarisme is dat je je er van mag afscheiden, in die zin biedt het veel betere bescherming dan een democratie.
Ho lang zal het duren voor je in die libertarische samenleving verplicht bent je bezittingen (in elk geval aan land) te laten registreren bij bij een centrale organisatie (die we b.v. kadaster noemen)?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoezo? Je mag toch ook vertrekken uit de democratische samenleving? Feit is dat je in het libertarisme die verabsoluteerde eigendomsrechten opgedrongen krijgt. Ben je het daar niet mee eens, dan moet je je aanpassen of vertrekken.
Verreweg de meeste ouders willen de beste opleiding voor hun kinderen die in hun vermogen ligt. De groep kinderen zonder dergelijke ouders is maar zeer klein en kan inderdaad een beroep doen op liefdadigheid of op beurzen die door het bedrijfsleven beschikbaar worden gesteld. Besef ook goed dat door het wegnemen van overheidsregulering de kosten van onderwijs zouden decimeren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoe zit het met educatie?
Die moet waarschijnlijk door de ouders gedokt worden. Gebeurt dit niet? Gaan ze maar naar een liefdadigheidsinstelling? Moet het kind hiervoor zelf gaan bedelen bij de instellingen (ik voorzie kledingopleidingen annex naaiateliers met wurgcontracten...)
Voornamelijk door de gevangenen zelf.quote:Hoe wordt het gevangeniswezen gefinancierd?
Heb je enige bron waaruit blijkt dat klasloken, verwarming, lesmethoden en docenten zonder overheids in prijs worden gedicimeerdquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Verreweg de meeste ouders willen de beste opleiding voor hun kinderen die in hun vermogen ligt. De groep kinderen zonder dergelijke ouders is maar zeer klein en kan inderdaad een beroep doen op liefdadigheid of op beurzen die door het bedrijfsleven beschikbaar worden gesteld. Besef ook goed dat door het wegnemen van overheidsregulering de kosten van onderwijs zouden decimeren.
[..]
Voornamelijk door de gevangenen zelf.
omdat die kinderen weer jouw pensioen moeten gaan betalenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde op gedwongen mee te doen aan de democratie, niet aan gedwongen stemmen.
Helaas heb ik nooit de beslissing mogen nemen om "het pakket nederland" af te nemen, en mijn ouders ook niet, en mijn grootouders ook niet. Hoe zou je het vinden als jij elke dag verplicht bent een wit brood bij de bakker te kopen, simpelweg omdat het merendeel het lekker vind? Vind je dat ook terecht, of zou je liever zien dat je zegt: Heey ik lust geen wit, dus ik koop voor mezelf bruin.....
Daarnaast zou je het pakket nederland ook kunnen partioneren, ik heb geen kinderen, waarom zou ik in godsnaam moeten betalen aan andermans kinderen hun schoolboeken/kinderopvang? Allemaal vragen waar geen logisch antwoord op te geven is. Ja sociodictators roepen: Solidariteit.
Daarop zeg ik: Zoek eens op wat solidariteit betekent, en geef dan nog eens antwoord.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt er niets van, ik wordt niet geconsulteerd, aangezien er sprake is van: Meeste stemmen gelden, niet Beste mensen Stemmen. Op dit moment is mijn stem net zoveel waard als een waardeloze, werkloze, halfrandebiele junk.
[quote]Jij wilt weer terug naar het systeem waar alleen mannen (vrouwen zijn immers het zwakke geslacht) die een bepaalde hoeveelheid belasting betalen mogen stemmen.
Iddquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je enige bron waaruit blijkt dat klasloken, verwarming, lesmethoden en docenten zonder overheids in prijs worden gedicimeerd.
quote:En vette pech voor de kindertjes zondr vermogende ouders zeker?
Dus ik betaal voor het onderwijs van andermans kinderen en die kinderen betalen mijn pensioen en daartussen zetelt de overheid die de overdracht van deze gelden regelt nadat ze eerst zelf een flinke hap uit de buit heeft genomen als dank voor haar zegenrijke werk. Tel uit je verlies.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
omdat die kinderen weer jouw pensioen moeten gaan betalen
Alsof de torenhoge kosten van ons onderwijs voornamelijk in de lokalen en de verwarming zittenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
IddDie kosten krijg je bijna niet omlaag
Dan moeten de ouders van schoolontvangende kinderen wel een computer met internet hebben.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Alsof de torenhoge kosten van ons onderwijs voornamelijk in de lokalen en de verwarming zitten![]()
Bovendien: wie heeft er in het internet-tijdperk nog een lokaal met verwarming nodig om onderwijs te geven?
Dat denk ik ook maar ook in het basisonderwijs zijn het niet de lokalen en de verwarming die het onderwijs zo duur maken. Laten we 'ns een eenvoudig rekensommetje doen, wat heb je nodig voor het geven van basisonderwijs:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dan moeten de ouders van schoolontvangende kinderen wel een computer met internet hebben.
College via internet zal best goed gaan, maar ik denk dat het een achteruitgang zal zijn voor met name basisschoolleerlingen om geen direct contact met een docent te hebben.
Nee want dan zou ik Nederland moeten verlaten, op het moment dat ik Nederland woon heb ik geen enkele mogelijkheid om me te ontrekken aan dit systeem.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoezo? Je mag toch ook vertrekken uit de democratische samenleving? Feit is dat je in het libertarisme die verabsoluteerde eigendomsrechten opgedrongen krijgt. Ben je het daar niet mee eens, dan moet je je aanpassen of vertrekken.
je betaalt toch ook het brood wat je bestelt bij de bakker zelf?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
omdat die kinderen weer jouw pensioen moeten gaan betalen
Gelukkig bedient de huidige overheid zich niet van het geweldsprincipequote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je vergeet het andere kernpunt, het is zo instabiel als wat zodat je na 3 maand een gezellige despoot of gang hebt die de net opgeheven overheid vervangt.
Niet lang hopelijk, maar dat is ook niet erg. Het wordt vervelender als er organisaties geld gaan eisen puur omdat het kan (de gemeente noemt dit: Leges). Het is natuurlijk niet erg om een administratieve Fee te betalen voor zaken die je laat registereren, de overheid heeft er echter een handje van om hieruit ook gelijk een slaatje te slaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ho lang zal het duren voor je in die libertarische samenleving verplicht bent je bezittingen (in elk geval aan land) te laten registreren bij bij een centrale organisatie (die we b.v. kadaster noemen)?
Toch wel, het mobiliseren van medestanders om je te helpen die verandering te realiseren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee want dan zou ik Nederland moeten verlaten, op het moment dat ik Nederland woon heb ik geen enkele mogelijkheid om me te ontrekken aan dit systeem.
je zoe eens moeten weten wat gebouw onderhoud kost voor een beetje schoolquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Alsof de torenhoge kosten van ons onderwijs voornamelijk in de lokalen en de verwarming zitten![]()
Bovendien: wie heeft er in het internet-tijdperk nog een lokaal met verwarming nodig om onderwijs te geven?
De onderdrukking hier valt inderdaad nog wel mee. Denk dat er weinig mensen in de wereld "vrijer" zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gelukkig bedient de huidige overheid zich niet van het geweldsprincipe![]()
Hier geef je dus al aan dat er zeer snel weer een vorm van overheid zal ontstaan, misschien iets anders ingericht maar het lijkt me dat de voordelen dan snel verdwijnen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet lang hopelijk, maar dat is ook niet erg. Het wordt vervelender als er organisaties geld gaan eisen puur omdat het kan (de gemeente noemt dit: Leges). Het is natuurlijk niet erg om een administratieve Fee te betalen voor zaken die je laat registereren, de overheid heeft er echter een handje van om hieruit ook gelijk een slaatje te slaan.
hop laten we eens met andere cijfers rekenenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar ook in het basisonderwijs zijn het niet de lokalen en de verwarming die het onderwijs zo duur maken. Laten we 'ns een eenvoudig rekensommetje doen, wat heb je nodig voor het geven van basisonderwijs:
Een lokaal, zeg 500 euro per maand
Gas, licht, verwarming: 150 euro p.m.
Een docent: 1500 euro p.m.
Lesmaterialen: 300 euro p.m.
Onvoorzien: 300 euro p.m.
Dan heb ik alles vrij ruim genomen en kom je in een klas met 30 leerlingen op minder dan 100 euro per maand per kind uit. Als je dat als ouder niet kunt betalen moet je je toch sterk afvragen of het wel verstandig is om kinderen te nemen aangezien je aan kleding, voedsel, speelgoed, vrije tijd etc. etc. waarsch. een veelvoud daarvan kwijt zult zijn.
Even heel simpel gesteld zou volgens een dergelijke berekening die docent dus geen laten we zeggen 2 kinderen op school kunnen veroorloven? Die zal aan wonen, nutsvoorz en verzekeringen etc ook zeker een 800-900 euro per maand kwijt zijn en aan kleding voedsel etc ook een flink bedrag.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar ook in het basisonderwijs zijn het niet de lokalen en de verwarming die het onderwijs zo duur maken. Laten we 'ns een eenvoudig rekensommetje doen, wat heb je nodig voor het geven van basisonderwijs:
Een lokaal, zeg 500 euro per maand
Gas, licht, verwarming: 150 euro p.m.
Een docent: 1500 euro p.m.
Lesmaterialen: 300 euro p.m.
Onvoorzien: 300 euro p.m.
Dan heb ik alles vrij ruim genomen en kom je in een klas met 30 leerlingen op minder dan 100 euro per maand per kind uit. Als je dat als ouder niet kunt betalen moet je je toch sterk afvragen of het wel verstandig is om kinderen te nemen aangezien je aan kleding, voedsel, speelgoed, vrije tijd etc. etc. waarsch. een veelvoud daarvan kwijt zult zijn.
Ies wel goed tegen overbevolking.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:42 schreef du_ke het volgende:
Dus alleen bovenmodaal mag kinderen krijgen?
Ik vind een verplichte belasting van rond de 70 procent niet echt meevallen....quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
De onderdrukking hier valt inderdaad nog wel mee. Denk dat er weinig mensen in de wereld "vrijer" zijn.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind een verplichte belasting van rond de 70 procent niet echt meevallen....
En hoe kom je bij dat getal? Door het max tarief IB te nemen, overal 20% btw over, 5 stervende kinderloze ooms per jaar om de succesierechten een beetje hoog mee te kunnen nemen en het vergeten van alle aftrekpostenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als je je wil onttrekken aan de verabsolutering van eigendomsrechten? Dan moet je toch net zo goed het libertarische gebied verlaten? Je blijft er maar om heen draaien. Je ontkomt echter niet aan het punt dat je als baby wordt geconfronteerd met een bepaalde staatsinrichting en daar geldende normen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee want dan zou ik Nederland moeten verlaten, op het moment dat ik Nederland woon heb ik geen enkele mogelijkheid om me te ontrekken aan dit systeem.
Ik ook niet. Waar is dat precies?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:22 schreef raptorix het volgende:
Dat is alleen al mijn loonbelasting, dan heb ik het nog niet over accijnzen en btw, stadsbelasting, oppervlakte water belasting, allerlei soorten leges, hondenbelasting, bpm, overdrachtsbelasting, etc.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
En hoe kom je bij dat getal? Door het max tarief IB te nemen, overal 20% btw over, 5 stervende kinderloze ooms per jaar om de succesierechten een beetje hoog mee te kunnen nemen en het vergeten van alle aftrekposten.
30-40% komt inderdaad meer in de buurt.
Onzin, jij betaalt echt geen 30-40% loonbelasting. Daar gaan allerlei heffingskortingen, spaarloonvoordelen en aftrekposten vanaf en bij de hogere inkomens gaat er ook nog eens een forse hypotheekrenteaftrek vanaf.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is alleen al mijn loonbelasting, dan heb ik het nog niet over accijnzen en btw, stadsbelasting, oppervlakte water belasting, allerlei soorten leges, hondenbelasting, bpm, overdrachtsbelasting, etc.
Hypotheekrente aftrekquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Onzin, jij betaalt echt geen 30-40% loonbelasting. Daar gaan allerlei heffingskortingen, spaarloonvoordelen en aftrekposten vanaf en bij de hogere inkomens gaat er ook nog eens een forse hypotheekrenteaftrek vanaf.
Typisch dat juist de mensen die de overheid het vaakst en felst beschuldigen van inefficiëntie en allerlei fouten, zelf vaak het slechtst kunnen rekenen.
idd de belasting druk in NL schommeld alweer meer dan 10 jaar rond de 40-45%quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Onzin, jij betaalt echt geen 30-40% loonbelasting. Daar gaan allerlei heffingskortingen, spaarloonvoordelen en aftrekposten vanaf en bij de hogere inkomens gaat er ook nog eens een forse hypotheekrenteaftrek vanaf.
Typisch dat juist de mensen die de overheid het vaakst en felst beschuldigen van inefficiëntie en allerlei fouten, zelf vaak het slechtst kunnen rekenen.
Met dien verstande dat je met je eigen eigendommen mag besluiten dat je daar een andere wending aangeeft, je zou bijvoorbeeld met gelijkgestemenden kunnen besluiten dat je al je bezittingen tot gemeenschappelijk bezit verheft, en dat samen exploiteert.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:36 schreef Pool het volgende:
[..]
En als je je wil onttrekken aan de verabsolutering van eigendomsrechten? Dan moet je toch net zo goed het libertarische gebied verlaten? Je blijft er maar om heen draaien. Je ontkomt echter niet aan het punt dat je als baby wordt geconfronteerd met een bepaalde staatsinrichting en daar geldende normen.
Als je als baby in een democratie geboren wordt, dan word je geconfronteerd met meerderheidsbesluiten en met belastingen. Als je als baby in een libertarische samenleving geboren wordt, dan word je geconfronteerd met verabsolutering van eigendomsrechten. In beide gevallen heb je pech als je het daar niet mee eens bent: aanpassen of het gebied verlaten is dan de enige mogelijkheid nog. In beide gevallen is er dus sprake van een bepaalde dwang.
Als baby moet je dus pikken dat alle grond en andere productiemiddelen al verdeeld zijn, in zogenaamde 'eigendom'. Vergeet niet dat eigendom slechts een menselijk hersenspinsel is, dat door de libertariërs plotseling tot de belangrijkste vrijheid is verheven en dat boven andere mensenrechten staat. Volgens jou ben je dan afhankelijk van 'gelijkgestemden', wil je daar iets aan veranderen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met dien verstande dat je met je eigen eigendommen mag besluiten dat je daar een andere wending aangeeft, je zou bijvoorbeeld met gelijkgestemenden kunnen besluiten dat je al je bezittingen tot gemeenschappelijk bezit verheft, en dat samen exploiteert.
Het verschil met een democratie is dat je dit alleen kan besluiten met een meerderheid, het grote nadeel van een meerderheidsbesluit is dat het niet is gebaseerd op fairness of logisch denken, maar het te verdedigen belang.
Jouw taak is dan ook om in die democratie, in het maatschappelijk debat (de Diskurs) de meerderheid er van te overtuigen dat alcohol ook verboden moet worden, of juist geen van beide. Als jouw nadenken zo enorm tof en logisch is, dan moet het niet moeilijk zijn om de meerderheid daarvan te overtuigen toch?quote:In nederland is het niet zo moeilijk om een verbod op paddestoelen in te stellen, maar zeer moeilijk om iets te doen als verbod op alcohol, waarom? Niet omdat het iets te maken heeft met logisch denken, maar puur om de macht der getallen.
Je geeft slechts voorkeur aan andere (negatieve) vrijheden, dan in de democratie, niet aan meer vrijheden. Bovendien is een staatloze samenleving compleet onwerkbaar, maar die discussie heb ik al vaak genoeg gevoerd. Behalve inefficiënt en instabiel is het libertarisch systeem ook nog eens moreel inferieur, want waarom het eigendomsrecht zo ophemelen ten opzichte van allerlei andere mensenrechten? Die andere rechten zijn mijns inziens net zo belangrijk, zoniet belangrijker.quote:Het libertarisme lost niets op. Libertariers hebben over het algemeen ook niet de illusie dat een verandering gelijk ALLES zal oplossen, maar wij hebben wel het idee dat het mensen ten minste de vrijheid geeft die ze verdienen, dit in tegenstelling tot democratie.
Daar kun je het mee oneens zijn inderdaad. In een democratie kun je dan in het maatschappelijk debat je zegje doen, om anderen te overtuigen. Als je dat met goede inhoudelijke argumenten doet (in plaats van suf om je heen schelden), dan maak je nog kans dat er naar je geluisterd wordt ook.quote:Zo een Wouter Bos ook, half mongole bosaap, hoe durft ie het te hebben over GRATIS kinderopvang, hij bedoelt: Mensen die geen kinderen hebben draaien er maar voor op. Gore egoistische hufter is het.
Op ongeveer 4 mio koopwoningen worden er jaarlijks 200.000 verkocht (bron: kadaster). Gemiddeld verkoopt men een woning dus 1x in de 20 jaar.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:27 schreef raptorix het volgende:
Met de gemiddelde circulatie van huizen in nederland verdient de overheid meer op overdrachtsbelasting als hypotheekrente aftrek.
Kleine kinderen moet je ook dwingen hun tanden te poetsen, gezond te eten, enz.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:27 schreef raptorix het volgende:
Bovendien als een idee echt zo goed/eerlijk zou zijn, zou je mensen niet hoefen te dwingen.
Eens, maar hoe zou je het vinden als ouders zeggen: Ok je tandenpoetsen is verstandig, maar als je elke dag een dubbeltje betaalt, dan hoeft het niet.....quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kleine kinderen moet je ook dwingen hun tanden te poetsen, gezond te eten, enz.
Pas bij een bepaalde rijpheid is die dwang niet meer nodig. Sommigen bereiken die rijpheid nooit overigens.
een slechte opvoedingquote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens, maar hoe zou je het vinden als ouders zeggen: Ok je tandenpoetsen is verstandig, maar als je elke dag een dubbeltje betaalt, dan hoeft het niet.....
Je vergeet voor het gemak dat woningen de laatste 12 jaar gemiddeld 300 procent in waarde gestegen zijn, kortom de overdrachtsbelastingen die binnenkomen zijn stukken hoger!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op ongeveer 4 mio koopwoningen worden er jaarlijks 200.000 verkocht (bron: kadaster). Gemiddeld verkoopt men een woning dus 1x in de 20 jaar.
Stel ik koop nu een woning voor 200.000. Ik heb dan een aftrek (rekening houdende met huurwaardeforfait) van 3.771,60 * 20 = ongeveer 75.000 euro.
De overdrachtsbelasting bedraagt 12.000 euro.
Ozb in die 20 jaar: ongeveer 4.000 euro.
Aftrek = 75.000 euro.
Te betalen aan de overheid = 16.000 euro.
Mijn cijfers zijn misschien erg snel berekend en er zal best een afwijking ergens zitten, maar duidelijk is dat jouw bewering kant noch wal raakt.
Ik zie geen parallel met onze rechtsstaat. Jij kennelijk wel, dus: schiet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:56 schreef raptorix het volgende:
Eens, maar hoe zou je het vinden als ouders zeggen: Ok je tandenpoetsen is verstandig, maar als je elke dag een dubbeltje betaalt, dan hoeft het niet.....
net zoals de waarde van huizen dus het is nog meer in je nadeelquote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak dat woningen de laatste 12 jaar gemiddeld 300 procent in waarde gestegen zijn, kortom de overdrachtsbelastingen die binnenkomen zijn stukken hoger!
Ze zijn 185% in waarde gestegen ten opzichte van 12 jaar terug (bron: kadaster). Ook wel 285% waard van wat ze indertijd waard waren. Maar goed, ik heb gewoon rekening gehouden met waardestijgingen. Het enige wat ik doe is de gehele looptijd meenemen. Ok, ik zou theoretisch de overdrachtsbelasting contant moeten maken om het vergelijk beter te krijgen, maar daarmee komen we nog steeds lang en breed niet bij hetgeen jij stelt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:02 schreef raptorix het volgende:
Je vergeet voor het gemak dat woningen de laatste 12 jaar gemiddeld 300 procent in waarde gestegen zijn, kortom de overdrachtsbelastingen die binnenkomen zijn stukken hoger!
Voor zover die er zijn, zijn ze zwaar in de minderheid en verder vind ik het geen beste parallel...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:11 schreef raptorix het volgende:
Dat de overheid veel maatregelen afkondigt, niet omdat het goed is voor mensen, maar puur om geld binnen te lepelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |